Miután napok óta nem lelek semmi vidítót itt, gondoltam megosztanám egy élményema t.nagyérdeművel.
A nagy sikerű BAM mintájára egyéni finanszírozásban meghirdetem a BASZ mozgalmat az az Bringázzanak A Szülők-ket.
Ennek okán, míg a többség kellemesen végig- bejglimérgezte,részegeskedte,krácsonyfatüzezte,és kedves kis háziállatokat infarktusba tűzijátékozta-magát, én anyámék egy óvatlan pár hónappal ezelőtti kijelentését megragadva(kicsit mozogni, kellene, bringázni akarunk apáddal) lecsaptam a lehetőségre.
Ennek eredményeként, azonnal megtanulhattam hogy az itt található tárgyat:

https://picasaweb.google.com/106837538605117900304/CsaladiTandem

hogyan lehet becsomagolni egy db munkásőr málhazsákba, illetve max egy db-ját kézbefogva elutaztatni MÁV-val majd 400km-re.
Higgyétek el, meg lehet csinálni, úgy hogy nem látszik a vázon, felnin, és abroncsokon kívül semmi sem ki a zsákból.(megfejtéseket kérjük Kükü címére,a nyertest megpuszilja)
Bár történt előszerelés még otthon, a gondok kellemesen elűzték az unalmat.
Bár a vázban még Pesten át lett metszetve a két középcsapágy menet nem sokat segített az vidéki helyszíni szerelésen.Már a metsző is keményen ment át rajta.
A képen látható Dotek márkájú hajtóművet nem ajánlanám senkinek,a 3-as hajtóműve olyan minősíthetetlen volt, hogy a képen egy öregecske de még jó Shimano hajtómű van helyette,a szinkron hajtóműveket pedig csak fémmegmunkálási alapismeretekkel rendelkezőknek ajánlom jó szívvel.
Valószínű az első adandó alkalommal lecserélem én is az egészet.
Szüleim helyi viszonyait ismerve kénytelen voltam terepere is alkalmas gumiméretet választani.Excenteres középcsapágy a helyben javíthatóságot meglehetősen megbonyolította volna így a hagyományos angol menetes monoblokkok mellett döntöttem egy Altrix láncfeszítővel.
Küllők mezei 2-es szénacélok, és bár talán sokan ennek hallatán úgy érzik mintha késsel vakargatnák a zománcosfazék alját, az eddigi vezetések, mindkét kissé túlsúlyos ősömmel, illetve a neccharisnyára emlékeztető burkolatú vidéki utakon tett mai 15km-es páros idő futam anyámmal, nem utal a kerekek frontján arra hogy ne bírnák el a terhelést, vagy akár csak szeretnének elmozdulni a centrírozási helyzetükből.
Ugyanezt tudnám elmondani a Novatech MTB agyakról.
Hátra igazából 4 ipari csapágyasat akartam csak nem volt.
Nagyon szeretek mindenféle apró és koszos dolgot benzinben mosni, és apámról is feltételeztem ezt, így döntöttem az ipari csapágyazás mellett.
Persze néhány érdeklődőben joggal merülhet fel a kérdés, miért nem összerakva vittem el?
Nos mert úgy döntöttem,hogy miután t. apám is exgépész nyugdíjas, talán nem ártana az ismeretanyagát a kontrás Camping szintjéről feljebb mozdítani.
Így aztán, hoztam speciál szerszámokat is (általános természetesen volt)és végig vettük az egész tananyagot beleértve a keréképítést mert az is darabokban utazott.
Tekintve hogy ő fogja szervizelni nem én, a dolog nem tűnt irracionálisnak.Így kb 4-5 nap alatt lettem kész.Anyám könyörületességnek hála a konyhában a garázs helyett.
Akik ismernek azok talán meglepődnek, hogy miért nem agyváltós lett a jármű.Nos sokáig kacérkodtam egy 3X7-es Sachs Hibryd hátsó agy beépítésén, de végül az tántorított el, hogy két idősödő szülőm életét valószínűleg nagyon megbonyolította volna egy lánc-agyváltós rendszer esetleges szervizelése ill adott forgalmi helyzetben a láncváltó hajtsd hogy váltson-kontra agyváltó, ne hajts hogy váltson elveinek ütközése.
Futó próbák folyamatban amíg itt van a centrír állvány, és én.
Felváltva szokják a szüleim a járművet.A vezetői pozícióban apám, a mitfáreriben pedig anyám.
Anyám ma magát is meglepve megdöntötte a 15,2km-es távot,ez az ő 59 évével már Chuck Yeager-i szint, minden ami ezután jön már ajándék.
A váz több szempontból is meglepetés volt, pl a hozzám hasonló alkatú apámnak alig tudtam az amúgy nem túl nagy vázban jó ülésmagasságot produkálni.Az üléscsőre tett kormánybefogót is el kellett fűrészelni hogy eléggé le tudjam engedni.(Elől 52-hátul 48 a váz.)
Szerettem volna 622-est építeni de olyan váz nem nem volt,camping tandemet nem akartam így kénytelen voltam egy 559-es MTB méretű vázzal beérni.
Őseim lábemelési korlátai miatt szintén adott volt, hogy csak női vázas jöhet szóba.
Néhány nap múlva azt hiszem már eléggé felkészültek egy önálló járművezetésre.
Örömmel vettem észre, hogy az "eljövök érted" mondat új dimenziókba lépett a belsőégésű korszakából.
Ezúton hívnák fel mindenkit, hogy csatlakozzon, és vegye rá szüleit, hogy kezdjenek el bringázni.
Egyrészt azért mert akkor otthon maradhat a családi ottó,meg mert marha zöld dolog, meg mert iszonyú egészséges,meg mert így meg van oldva hogy mit vegyünk karácsonyra két hozzátartozónknak egyszerre úgy hogy hasznos is legyen.
Boldog új évet mindenkinek!
:-)
Szerk:
Ahogy ígértem a változásokról tájékoztatok.
Nos első pár képen közelebbről megtekinthetők a karácsonyi állapotok az idei kiindulás alap.
A történet ahogy tavaly úgy most is Bp-en kezdődött.
A fő gondok a következők voltak:
- A Dotek szinkronhajtás cserére szorul a hihetetlen minőségtelensége miatt.
- Atyám hátsófelét nyomja a hátsó kormány íve.
- A váltómű néha pontatlan.
- Hátsó kerék néha befordulhat a vázban keresztben.
A szinkronhajtómű cserénél úgy dontöttem kiváló árú 38-as alu hajtóműveket fogok alkalmazni és a jobbos kialakítást balosítom.
Ezt könnyebb mondani mint megoldani.
Pedálmenet fúrót tudtam volna újakat venni, de a megfordításhoz a korábbi menetet ki kell fúrni és behelyzeni egy másik anyagot aminek a tömör részébe lehet az új menetet vágni.
A másik anyag kialakítását tekintve nyilvánvalóan egy persely lenne, tehát esztergályos kell, az meg tud mentet vágni is, és akkor tuti egytengelyű lesz a menet a persellyel.Pedálmenetfúró vásárlás kilő.
Hosszas keresgélés után jutottam el egy helyre amit én csak úgy hívok a :Katedrális.
Ugyanis az, egy pincében.A kis ablakos ajtón lemenve egy 80 körüli esztergályos mestert találtam, aki öreg, tanuló koromból ismert típusú gépeken dolgozott.Volt maró gép is vagy 3 különböző esztergagép, az elmaradhatatlan gépi daraboló fűrész, oszlopos fúrógép, és az kötelező szerszám köszörű, és mégvalami.Sugárzó szellemi fény.
Egy műhely kész állapotában tükrözi a használója személyiségét.Ez egy katedrális volt a közepén egy kék műszerészköpenyes fémmegmunkáló Apáttal, és körülötte a forgácsolás oltári szentségei.A félig kihúzott fiókokban méret szerint rendben sorolva dörzsárak fúrók, mindnek külön fiók.Sehol kosz, forgácshalom, de közben tempós mozgás a gépek körül, dolgoztak.
Akik el szokták mondani mekkora beképzelt arc vagyok azoknak kellett volna ott lenni egy kamerával.Na ilyenkor szoktam elfelejteni a 4. x-em és visszamenni az 1-höz.
Azt is megkérdem amit tudok, hátha rosszul tudom...
Rutinosan vittem rajzot.Laci bá rápillantván a 2. másodpercben kiszúrt egy méretpontatlanságot,miután tisztáztuk azt a nyilvánvaló tényt, hogy kizárólag csak én tévedhetek,Laza mozdulattal módosított a terveken.
Eredetileg csak a perselyeket akartam megcsináltatni, de kifúrta a marógépen a hajtókart is.Kissé aggódtam a maradék falvastagságon (ezt befolyásoló méretet módosítottuk),utólag kiderült feleslegesen.Rögzítést zsugorkötéssel terveztem, de a mester kijelentett, csapágyillesztés lesz, hernyócsavaros biztosítással!
Na itt megint nem örültem, mert a vékonyodó falat még meg is fúrjuk...
Eljutottunk a menetelésig.Első feladat:
Menet azonosítás.Egy támpontunk volt a pedálok dobozain található méretek: 9/16".Mester felüti a Svájci szabványkönyvet és igen keres.Nem talál vagy nagyobb vagy kisebb.Jön a withworth menetfésű, egyik sem fekszik pontosan...vissza a szabványkönyvhöz.Mind a 4 coll alapú szabványt tartalmazza.Semmi csak közelítők.
Laci bá megvizsgálja a pedálmenetet.Kiderül hogy olyan collos menet ami nem stimmel a collos szabványokkal, ilyen menet nem is létezhetne!
Elballagunk a szerszámköszörűhöz és kézből! kiköszörüli a menetprofilt. Vissza a géphez, és rutinra alapozva próba vágás.3.-ik nekifutásra belemegy kézzel!
Akik nem jártasak benne, ez mm szabvány alapján elsőre megy és a két persely kb 10 perc alatt megvan.
A két persellyel és a kifúrt hajtóművel elsétálunk a satuhoz és Laci bá olajozás után hidegen besajtolja a hajtókarba, majd átadja nekem és közli:ott a fúró fúrjam ki! Először lát életében jó beszélgetünk már vagy egy órája, de azért én se adok akárkinek oda szerszámot...csak nem vagyok akkora hülye ezek szerint az ő szemében se.Ez azért nem esett rosszul.Laci bá vissza az esztergagéphez.Épp csak kifúrom és jön a második adag.
Legvégül a biztosító csavar bele.Kész.Egy közepes minőségű tandem hajtómű árából megvolt a kettő.
A mester (valóban az aranykoszorús) 45 éve maszek esztergályos, beszélgettünk még elkérte a telefonszámom, panaszkodott hogy egy hónap alatt 23 segédjelöltje volt...istenem, ha korábban találkozunk 15 évvel...
Eredmény a képeken jól látható, az L-es pedálmenet behajtva a hajtókar perselyébe.
Tehát aki hasonló problémával küzd, fel a fejjel van megoldás! :)De izmosabb a téma mint alapból gondolnánk!
Vásároltam más ívű kormányokat,egy új füles Altus váltót a csavaros adapteres öregecske Exage helyett, és egy pár Exage fékváltókart,egy emberes csomagtartót és anyámnak szülinapi ajándéknak egy oldaltáskát aztán huss haza vele.
Az új Altust már raktam fel, és itt is hozta a jó teljesítményt.A fékváltókart erőteljesen le kellett fordítani, hogy apám az első hajtóművet jól tudja kapcsolni.
Eredmények a képen láthatóak.Az igazán említésre méltó újdonság a kerék keresztbe fordulását megakadályozó megoldás.A váltószem nélküli vázakhoz használatos adapter rögzítő íves alátétjét használtam fel.Csavart az ellenkező irányból behajtva úgy ahogyan a jobb oldali szerelési helyzet szerint kell csak itt az alátét kívül került a papucson.Oka, az alátét belső ívét kívántam használni, úgy ahogyan a helyes szerelés szerint támasztja a hátsó tengelyt.
Többen kérdezték hogy használják-e a bringát a szüleim.
Nos a képek önmagukért beszélnek.
Sajnos az előző napi lovaskocsis felvezetésű stéher versenyt a piacra, fényképező gép hiánya miatt nem sikerült rögzítenem, de el hihetik a kedves olvasók izgalmas volt.
Hát így használják.Anyám tavasszal töltötte be 60-at....

CsatolmányMéret
talkítás előtti állapot.JPG97.4 kB
talkítás előtti állapot II.JPG97.36 kB
talkítás előtti állapot III.JPG95.26 kB
talkítás előtti állapot IV.JPG94.33 kB
A szörnyű Dotek tandem szinkon hajtás.JPG95.79 kB
Hátsó Dotek szinkron.JPG97.31 kB
Induló állapot.JPG95.31 kB
P1080559.JPG946 kB
P1080560.JPG1.26 MB
P1080561.JPG1.02 MB
P1080562.JPG773.69 kB
P1080563.JPG1.01 MB
P1080564.JPG1009.75 kB
P1080564.JPG1009.75 kB
P1080565.JPG969.19 kB
P1080566.JPG1.01 MB
P1080698.JPG101.03 kB
P1080699.JPG105.54 kB
P1080700.JPG101.63 kB
P1080701.JPG100.76 kB
P1080702.JPG103.78 kB
P1080703.JPG98.27 kB
P1080704.JPG88.85 kB
P1080706.JPG103.29 kB
P1080708.JPG100.27 kB
P1080710.JPG105.1 kB
P1080711.JPG99.19 kB
Felkészítve az aznapi temetői etapra.JPG93.23 kB
Versenybíróság ellenőrzi a kerékpárt.JPG91.25 kB
vegyespáros női tagja.JPG91.62 kB
versenypáros indul a rajthelyre.JPG91.16 kB
rajt pillanatai.JPG97.18 kB
Elrajtolás.JPG98.88 kB
elindult a páros időfutam.JPG96.23 kB
pillanatok alatt elérik a versenytempót.JPG92.79 kB

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
chicoye képe

Nagyon szép lett!

Nagyon szép lett! :)

Szállítmányozásban pedig te is kitűnő vagy. :D

2
Frenki képe

Köszi.Női szemponból

Köszi.Női szemponból limó helyett egy ilyennel randira menni?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

3
monster képe

Nem jobb a randin

Nem jobb a randin felsőcsövön vinni a csajokat? Mégiscsak bújós dolog. Egy ilyen tandem tényleg a hosszú házasság után jó, amikor már nincsen nagy igény a bújásra, viszont annál nagyobb a kényelemre.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

4
chicoye képe

Nem egyszerű dolog a

Nem egyszerű dolog a kérdésfelvetésed. Limo semmilyen körülmények között nem jöhet szóba nálam, főleg, hogy akárhányszor kidugják a napfénytetőn át az orrukat a vakondok, mindig engem néznek ők irigykedve, pedig pont fordítva kellene, nem?

Bár én a csomagtartón ülve is sikongatok a boldogságtól, ha úgy szállítanak engem, csak télen azért tényleg praktikusabb a tandem a hideg miatt. :D

Aztán most így eszembe jut az is, hogy amikor az ex-szeretőmmel találkoztam azt mondta nekem, hogyha biciklivel akarnék menni az első randinkra, akkor ne is menjek. Én meg azt hittem, hogy csak viccel, és nem értettem, hogy miért nézett rám olyan furcsán, amikor megérkeztem. Biztosan elkerülhető lett volna ilyesféle konfliktus, (mely aztán beárnyékolta tulajdonképpen a rákövetkező hónapokat is), ha ilyen gyönyörű tandemmel érkezem, és őt ültetem előre. Bizony legközelebb már résen leszek, hiszen nem szúrhatom el az életemet ilyen apróságok miatt. :)

Másrészt viszont az öntörvényűségem miatt felmerül még bennem az, hogy vajon érdemes-e tandemmel érkezni az első randira, úgy, hogy még nem ismerjük elég jól egymás normarendszerét. Hiszen ha bármilyen nekem nem tetsző dolog miatt asztalt borítanék, és haza akarnék menni, akkor nem fűrészelhetem csak úgy szét a tandemkerékpárt kétfelé...

5
Pontagy képe

lehet azt a tandemet

lehet azt a tandemet egyedül is hajtani :)

gondolkozom egy országúti tandemben, bár már biztosan létezik ilyen :D
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

6
monster képe

http://www.cycleexif.com/bile

http://www.cycleexif.com/bilenky-cycle-works-tandem
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

7
Puding képe

Azért a

Azért a laposüveg-tartóért hirtelen sokat tudnék adni...
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)

8
Hilfy képe

Tour De Pelso-n volt belőle

Tour De Pelso-n volt belőle egy elég komoly darab, a képek között megtalálod őket.

10
Pontagy képe

szép bicaj, szerintem

szép bicaj, szerintem láttam is őket, csak hát ez a helyzet, ahogy ülnek rajta + szerkó, kb mint egy nagyon rossz Queen-videóklip...
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

11
Hilfy képe

Nekem is az jutott eszembe,

Nekem is az jutott eszembe, hogy hátul nem szeretnék ülni ilyenen :)

12
jurta képe

Bizony legközelebb már

Bizony legközelebb már résen leszek, hiszen nem szúrhatom el az életemet ilyen apróságok miatt. :)

Egyik legrosszabb rémálmom, hogy álmaim nője azt mondja: vagy a kerékpár(ozás), vagy én.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

13
monster képe

Akkor az a rémálmaid nője

Akkor az a rémálmaid nője nem az álmaidé :-)
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

14
chicoye képe

Igen, az a legrosszabb,

Igen, az a legrosszabb, amikor bedobja a mézesmadzagot, és azt mondja "szép a biciklid", majd utána ilyen lehetetlen döntéshelyzetbe kényszerít. Persze hogy a biciklit választottam. :)

"Choose your future. Choose life . . . But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?"

15
monster képe

Becsomagolt állapotról

Becsomagolt állapotról nincsen fényképed? Ki hiszi el, hogy nem lábon vitted le? A vázat te csináltad? Elég egyedinek tűnik.
Kell még rá valami jó erős nagy csomagtartó.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

16
Frenki képe

A vázat vettem, de nem

A vázat vettem, de nem vagyok oda érte,Talán Scahuf de nem tudom biztosan.Iszonyú sokat szívtam a középcsapi menetekkel.Végül a nellában kötöttem ki és átvágták őket kp-ért zárás előtt egy 1/4 órával két nappal indulás előtt.
Na ezért jó Frenkinek lenni,láttam rajtuk hogy legszívesebben elküldenének már, de aztán csak átfordult a fogaskerék.Így is szívességet tettek nekem.Baromi nehezen ment át rajta a menetjavító is, és utána sem lett tökéletes.Van ami inkább tetszetős mint jó.Az igazság az hogy ha tandemet akarsz építeni eléggé szűkek az elérhető árú alkatrészek.Így jött a Dotek is, volt ez meg volt ez.Most két jobbos 38-as hajtómű baloldalasításán gondolkodom.
Pedig belefért, meg rá.Úgy is raktam a fa alá komplett a málha+ a váz.
Az az igazság, már szégyelltem is,van már több bőrkormányos gép is városban, csak a szüleim nem kaptak még tőlem bringát....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

17
ppayter képe

A felhívásra: ötvenhárom

A felhívásra: ötvenhárom éves édesapámat már évekkel ezelőtt sikerült rávenni, hogy bringázzon a munkába (nem csak a kampány idején, egész "szezonban"). Mondjuk nagyon nem kellett győzködni, délelőtt és este keresztültekerni a Városligeten elég kellemes dolog :)

--
Read 'n' Ride

18
elfroland képe

Nekem az egészben a

Nekem az egészben a "eljövök érted" tetszik.
Elképzelem ahogy odagurul a tandemmel, felpattan az ember hátra és mehetünk. :-)

19
feb képe

Gyönyörű (csak az a

Gyönyörű (csak az a spirálzár ne lenne rajta)

20
Frenki képe

Ez más vidék, az egyik

Ez más vidék, az egyik ellopja a másik meg egy kindercsokiért feladja,ki van próbálva.
Nemsokára itt fog megnyílni a Nemzetközi Júdás Képző Akadémia.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

21
Stanci képe

Hééé-héééj, ez de

Hééé-héééj, ez de vidám egy szerkezet, szívesen megtekerintenék egy ilyet a párommal.

22
Frenki képe

Nem tudom te hol vagy, de ez

Nem tudom te hol vagy, de ez a gép eléggé keleten kötött ki.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

23
Stanci képe

Én pedig észak-keleten

Én pedig észak-keleten :)
Amit egyszer egy szép napon elhagyott egy kopasz rokker :)

24
Frenki képe

Ez Mszalka felé van, az nem

Ez Mszalka felé van, az nem olyan nagy táv, ha erre jársz majd írj és megnézheted.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

25
Stanci képe

Észben tartom, köszi a

Észben tartom, köszi a felajánlást.
Szüleidnek meg sok-sok km-t kívánok és hozzá hátszelet.

26
Hilfy képe

Jó lett :) Édesanyádnak

Jó lett :)
Édesanyádnak úgy nézem kevésbé jutott kényelmes üléspozíció, mint Apukádnak.

27
Frenki képe

Én kérdezgettem, de úgy

Én kérdezgettem, de úgy látom nincs vele gondja.Egyébként még lehet cruiser kormányosítva lesz, akkor még hátrébb tudom nyomni a kézpozíciót.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

28
monster képe

Esetleg egy kép üzem

Esetleg egy kép üzem közben? Vagy szüleid személyiségi jogát tiszteletben tartod?
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

29
peet képe

sirály. amikor odamennek,

sirály. amikor odamennek, az lehetne az ODABASZ,
amikor meg visszajönnek, akkor a VISSZABASZ.

(amúgy akkor lenne full extrás, ha lenne rajta 2 db gyerekülésnek hely, mert akkor egy 4 fős, 2 kisgyerekes család mehetne együtt vele)

30
Frenki képe

Apám 66 éves, anyám

Apám 66 éves, anyám 59,nem nagyon reménykednek már gyermekáldásban.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

31
peet képe

unokában még

unokában még reménykedhetnek.

32
Frenki képe

Tavaly majdnem lett, de

Tavaly majdnem lett, de aztán kiderült vaklárma, más nem szólt....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

33
jurta képe

Anyámat tkp. évek óta

Anyámat tkp. évek óta próbálom rávenni. Felhajtottam neki egy használt bringát, legutóbbi szülinapjára kapott tőlem rendes lakatot is. Jelenleg túl közel van a munkahelye.

(Tesómmal még szomorúbb történet: tavaly már meg volt beszélve, hogy tavasztól őszig tartós kölcsönbe kapja a téli bringámat, aztán a menyasszonya, azóta már felesége azt mondta, hogy az veszélyes, és ennyi volt. Szegény azóta már annyit sem mozog, mint mikor el akarta kezdeni.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

34
Borzaska képe

Nagyon menő lett a

Nagyon menő lett a járgány!

Pár éve anyukámnak adtam egy leharcolt montit, ő azóta azzal járkál, ha helyben van dolga. Tavaly tartós kölcsönbe adtam a szintén Budapestre vándorolt öcsémnek a trekkingemet, azóta le sem lehet szedni róla, sőt a barátnőjének is vettek bringát. Anyukám sápítozva közölte is velem, hogy akkor most már két gyerekért aggódhat naponta. :-)

Bordó-fehér Puch fixi, vagy bordó-fehér Merida Road, fekete-narancs Bagaboo

35
Frenki képe

Beszerkesztettem a

Beszerkesztettem a történet második felét képekkel együtt.Elnézést a sok képért, de azokra is gondoltam akik hasonló problémákkal küszködnek, és segít nekik a sajátjuk kialakításában.Nincs időm már műszaki rajzokat csinálni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

36
monster képe

Vajon miért nem

Vajon miért nem ejtőpapucsosra csinálnak egy tandem vázat? Az agyváltók közül csak a Rohloffnál volt írva hogy engedélyezik tandembe.
:-((-------))-:

37
Frenki képe

Sachs/Sram P5-S7 cargo. "Nem

Sachs/Sram P5-S7 cargo.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

38
monster képe

Azok a masszív bmx pedálok

Azok a masszív bmx pedálok jók, de amióta olyant használok állandóan tiszta seb a sípcsontom. Anyádéknak még nem volt probléma? Talán a bütyköket kicsit le kéne reszelni.
:-((-------))-:

39
Frenki képe

A bütykök fixálják a

A bütykök fixálják a cipőt lecsúszás ellen.Sebesnek látszik a sípcsontjuk?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

40
monster képe

Még nem, de ha nagyon

Még nem, de ha nagyon rászoknak a tandemre, fogsz majd csuklani.
:-((-------))-:

41
monster képe

Gépműhely ott van a

Gépműhely ott van a környékeden, belvárosban? Árai elviselhetőek? Esetleg kaptál szakmabeli kedvezményt?
:-((-------))-:

42
Frenki képe

Szomszéd kerületben

Szomszéd kerületben van.Árak:a végösszeget kikerekítettem 2000 ft-tal hogy egész kerek összeg legyen.Bizonyos dolgokat soha nem teszünk meg bizonyos emberekkel....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

43
monster képe

És még azt kérdezném,

És még azt kérdezném, hogy ezek szerint az "átlag" pedálmenet az semmi szabványnak nem felel meg? Kitalálta valamelyik gyár 100 éve, és azóta mindenki olyanra vágja?
:-((-------))-:

44
Frenki képe

Pontosan a 9/16-od coll

Pontosan a 9/16-od coll jelzés rész megfejtése: ha a mentet megnézed akkor a kis menet élek száma egy collon=18 db vagy egy oldalon 9 db lesz.A szabványkönyvben csak 16 os volt a legközelebbi, ha jól emlékszem a magyarázatra.Tehát valami ididóta menetemelkedés.A második szám meg az átmérőre utal.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

45
bacskait képe

A Shimano szerint 9/16" x 20

A Shimano szerint 9/16" x 20 T.P.I.

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/FC/SI_1LX0A/...

Azaz 9/16 collos és 20 menet van collonként. A menetfúrójának a külső átmérője 14,288 mm, legalábbis nálunk a cégnél.

Egy ilyen esztergakéssel elkészíthető(felső kettő):
http://www.waltertools.blaetterkatalog.de/gc2012/hu/blaetterkatalog/pdf/...

és itt valamelyik a lapkája (csak tudni kellene, hogy pontosan melyik a profilja):
http://www.waltertools.blaetterkatalog.de/gc2012/hu/
A70-74. oldalakon

46
Frenki képe

Az öreg 16 vagy 18 menetet

Az öreg 16 vagy 18 menetet számolt, pont ez volt a gond.A késsel nem sokat szarakodott kb 2 perc alatt megolt vele kézből,még asztal se volt a köszörűn!
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"