Érdekes amerikaiaknak szóló infógrafika, arról, hogy az óriás hobbi terepjárók kisebb autóra cserélése után most ideje kerékpárra pattanniuk, mert olcsó, gyors, és egészséges!
A legmegdöbbentőbb mondat:
az amerikaiak 70%-a 3.2 km-nél közelebbre jár autóval dolgozni!
Nálunk gondolom nem ilyen súlyos a helyzet, de lenne hova fejlődni...
Lehet, hogy érdemes lenne figyelni milyen kampányokkal próbálkoznak a világ egyik leggazdagabb országában, ahol (még) annyira nem fontos érv a pénz, mint nálunk. Lehet, hogy egy olyan hirdetés hatására, amire átül 1 amcsi a bringára, itthon 10 polgár pattan nyeregbe :)












Na ott IGAZÁN
Na ott IGAZÁN státuszszimbólum az autó...
Ha valahol a világon nem
Ha valahol a világon nem státuszszimbólum az autó, akkor az az USA.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Haha, ezert van egy
Haha, ezert van egy csaladban 5 auto. Bizonyara praktikumbol jarnak a tukorsima autopalyakon is 20 litert fogyaszto SUV-okkal. Ha valamelyik srac nem autot kap ballagasara kb bedurcazik....
Mar annyira az, hogy a termeszetuk resze lett.
Ott is státuszszimbólum
Ott is státuszszimbólum egyeseknek. Azonban nem azért van családonként több autó. Egyrészt, mert a nagyvárosok egy részétől eltekintve, gyakorlatilag nincs sehol városi tömegközlekedés, másrészt az emberek rettenetesen elkényelmesedtek, magyarul lusták. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az amerikai várostervezés az 1950-es évektől kezdve a középosztály lakóterületeit a családi házas kertvárosokban képzelte el. Így nőtt az egyes települések (még az ún. kisvárosok is) területe óriásira, ahol az üzleti verseny miatt a kisebb üzletek sorra tönkrementek. Pl. élelmiszert beszerezni is többnyire csak városszéli plázákban lehet. Saját tapasztalat: 2000, Syracuse, New York állam.
Én ezt a 3,2 km-t az
Én ezt a 3,2 km-t az emberek 70%-ára el sem hiszem. Vagy a paraszt a hátsó kertjébe megy ki ennyit megetetni a teheneket, de bevásárolni 20 km-re jár, a gyerek iskolába meg 25-re.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Akkor bizonyára
Akkor bizonyára világméretű összeesküvés lehet.
forrást tudsz rá adni? a
forrást tudsz rá adni?
a linkelt ábrán nincs rajta.
és nehezen hihető olyan országban, ahol a legtöbben elővárosokban laknak.
forrást tudsz adni az
forrást tudsz adni az ellentétéről?
Igen. Ott van az
Igen.
Ott van az infografika.
Ahol nem a munkábajárás távolságáról, hanem az utazások távolságáról van szó.
Ha megáll hazafelé 3 helyen, akkor már csak 4 db 3 km-es út marad a 12 km-ből.
USA térképe esetleg?
USA térképe esetleg? Komolyabb munkahelyek köré rajzolt 3 km-es (2 mérföldes) sugarú körön belül szinte nincsen lakóház? Nagyvárosokban mint New York vagy Frisco meg úgyse használnak sokan kocsit.
Mondjuk a 3 km-nél kisebb területű sok kisvárosban a belső mozgás elképzelhető hogy sok rövid. Azt is el tudom esetleg hinni, hogy az összes autós mozgás 70%-a rövidebb 3 km-nél. De nem a munkába járásoknak. Elnézést ha hitetlenkedek, volt szerencsém hozzájuk.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
"Americans use their car for
"Americans use their car for almost 70 percent of all trips shorter than 1 mile (1.6km) and 90 percent of trips shorter than 2 miles (3.2km) compared to only 30 percent (<1.6km) and 60 percent (<3.2km) for Germans."
http://trid.trb.org/view.aspx?id=909428
Aztan hogy ez mennyire hiteles, azt nem tudom.
Szo szerint itt szerepel meg:
http://nhts.ornl.gov/2009/pub/Compendium.pdf (elobbire hivatkozik)
http://nectar.gmu.edu/abstracts.html
Mas szorendben mashol is lehet meg nyilvan...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Pedig igaz, és a szívás
Pedig igaz, és a szívás az, hogy nálunk is. Nálunk a megtett utak fele 3 km alatti, minden ötödik rövidebb, mint 1 km, és minden nyolcadik autóval megtett út nincs 500 méter. Ez az adat a GKM-től jött pár éve, de nem találom a forrást, majd ha lesz több időm, nekiesek.
"ahol (még) annyira nem
"ahol (még) annyira nem fontos érv a pénz, mint nálunk"
Na itt van a lényeg elásva, meg az infografikán a "The European Way" slide-on bal középen, ahol összehasonlítják az amerikai és az európai üzemanyagárakat: 3,5$ (US) vs. 8$ (EU) / gallon.
Elég lenne csak ugyanannyira emelni ott is mint itt, és máris másképp állnának a dolgokhoz...
Meg egy kis pontosítást hozzátennék: a 70%/3,2 km az a megtett útszakaszra vonatkozik, nem a munkába járásra, bár a lényegen nem változtat.
A teljes cikket egyébként könnyű megtalálni a kép domain neve alapján:
http://www.mindbodygreen.com/0-3647/The-Link-Between-Biking-and-Health-I...
Szerk.: Ja, meg látom, kint van a bájkportlend-en is: http://bikeportland.org/2011/12/12/powerful-infographic-how-bikes-can-sa...
-------
http://rideafuckingbike.com/
Csak halkan fűzném hozzá
Csak halkan fűzném hozzá a Japán autóknak is úgy sikerült pl Usa-ban is teret nyerni,hogy volt egy 1974-es olajárválság......
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Amerika azért elég szép
Amerika azért elég szép nagy ország. Nem tudom melyikőtök járt kint, vagy lakott kint huzamosabb ideig. És most nem a nagyobb városokról beszélek. Amerika a bazi nagy metropoliszok és a rohadt sok kis kertvárosok országa is egyben.
Elhiszem azt a tényt, hogy a nagyvárosokban lakik a népesség döntő többsége, ahol tényleg alternatíva lenne a kerékpár, de személyes érintettségem révén tudom, hogy vannak olyan helyek, ahol a "sarki" közért is 5km-re van és nuku tömegközlekedés. Melóba járni meg sokan ingáznak kocsival órák hosszat a sztrádákon, mert egyszerűen nincs közelebb. Van amit lehetetlen megoldani kerékpárral akkora bazi nagy távolságok vannak, ezt a saját bőrömön tapasztaltam.
S minden ott sincs kolbászból -mielőtt még sajnálnád az üzemanyagárakat tőlük- elég kiragadott egy példa az üzemanyagár emelés. Na jó mondhatná az ütődött amerikai, akkor fizessél szépen te is annyit az orvosért mint ott. Felkopna az állad az biztos. Még úgy is, ha az itt elterjedt hálapénzt fizetik sokan.
Összegezve tehát én nem sajnálom senkitől sem az üzemanyagárat, hisz nem kell olyan messzire menni, hogy olcsóbban tudjál te is tankolni, és támogatnám a kerékpáros közlekedést kint is, de van, ahol ez sajnos nem megoldható alternatíva.
Az autóik műszaki
Az autóik műszaki színvonala, az csapnivaló. Az országos átlagfogyasztásra lennék kíváncsi, hogy 15 liter/100 km alatt van-e.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Bár - bevallom - soha nem
Bár - bevallom - soha nem jártam még ott, ezekkel azért nagyjából tisztában vagyok én is.
Ahogy te is írod meg már asszem' fentebb más is írta, az USA jelenlegi motorizált közlekedési kultúrája és városépítése hosszú évtizedek alatt együtt alakult ki olyanná amilyen.
Ugyanúgy az ellenpélda Hollandia se egyik napról a másikra vált kerékpáros menyországgá. Ahogy az amcsik az 50-es évektől az autózáshoz alakították ki a városaikat, a hollandok meg már a 70-es években elkezdtek gondolkodni, hogy a növekvő jólét és a helyszűke miatt (Hollandia a világ egyik legnagyobb népsűrűségű országa) jó lenne megelőzni az ország bedugulását. Már akkor elkezdték korlátozni az egyéni motorizáció terjedését, (Pl. ugyanazért az összegért Hollandiában egy kategóriával kisebb autót lehet venni, mint mondjuk Németországban.) és ezzel párhuzamosan az országos kerékpáros infrastruktúra felépítését.
Abban egyetértünk, hogy az autót nem lehet mindenhol elhagyni. Mint ahogy Hollandiában, meg Dániában is járnak autóval, nem is kevesen...
Az üzemanyagárak "megemeltetésével" csak azt akartam érzékeltetni, hogy ha az amcsik pl. Hollandiát tartják szem előtt, az nem fog menni ilyen soft eszközökkel.
Éppen az amcsi típusú motivációs meg csapatépítő tréningek egyik kedvenc közhelye, hogy egy szakadékot nem lehet két kis ugrással átugrani csak egy naggyal. Vagy a kedvenc hasonlatom Newton I. tétele: minden magára hagyott test nyugalomban marad vagy egyenes vonalú egyenletes mozgást végez, amíg külső erő nem hat rá. Vagyis amíg nincs egy (sokkoló hatású) külső tényező, addig az amcsik se nagyon fognak számot tevő mértékben változtatni de legalábbis elgondolkodni a közlekedési szokásaikon.
-------
http://rideafuckingbike.com/
USA a világ legnagyobb
USA a világ legnagyobb vérszívója.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
az régen volt, sehol nincs
az régen volt, sehol nincs ma már Kínához képest.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
USA (és a "fejlett nyugat")
USA (és a "fejlett nyugat") nagyban felelőssé tehető Kína vérszívásáért is. Legalábbis azért, amit a (mesterségesen alulárazott) exportja generál.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Egy ismerősöm 800 méterre
Egy ismerősöm 800 méterre jár autóval dolgozni. Ráadásul a 173-as vonalán. Szóval semmin sem csodálkozok :(
"Mer' a magyar ember úgy van vele: Aki indok nélkül 30 métert gyalog megy az csavargó"
Kukás? :-) "Nem nyúl a
Kukás? :-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
En a helyedben surgosen
En a helyedben surgosen megszakitanam vele az ismeretseget :D
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Nekem meg olyan van (régen
Nekem meg olyan van (régen még barátnőm is volt az illető :| ), hogy a 300 méterre levő boltba autóval ment a múltkor. Mikor megkérdeztem, hogy ez most komoly-e, a legnagyobb természetességgel közölte, hogy mindig ezt csinálja, sőt, egy üzletközpont parkolójában egyik bejárattól a másikig sem gyalog megy. (Szerencsére már rég szakítottunk :DDD)
Üdvözöl téged az
Üdvözöl téged az izomsorvadás! :-)
Egyszer régebben olvastam egy tudományos kutatás eredményét amiben azt vizsgálták javít-e az orgazmus minőségén a testmozgás.
Az egyik csoport hétköznapi emberekből állt, a másik meg sportolókból.Nézték a biológiai mérhető dolgokat stb.
Eredmény:sportolók tovább és jobban.konklúzió: vaszeg a jobb vérellátottság és anygacsere miatt.
Most már tudom mitől van ennyi flursztrált idegbeteg autós....:-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
tuti nem profik voltak,
tuti nem profik voltak, azoknak a sok szteroidtól már mogyorónyi lehet a heréjük, a sportolónőkről meg ne is beszéljünk
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Valami atlétanők
Valami atlétanők rémlenek, de elég régi kutatás volt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
nem kell konkretizálni, a
nem kell konkretizálni, a profi sportban nem lehet megélni gyorsító nélkül
Te Bede Márton híres villáminterjúrára gondolsz, az NDK idejéből:
-Krieger kisasszony, mit üzen azoknak, akik megkérdőjelezik nőiességét?
-Bekaphatják a faszom!
-Köszönöm az interjút
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Erre még lehet azt mondani
Erre még lehet azt mondani hogy lusta vagy kényelmes.
De a kolléganőm percekig vár a buszra amivel 260 métert (lemértem!) megy, de onnét még vissza kell gyalogolnia és így a nyereség csak 210 méter (lemértem!)...
Nemértem. :-)
A megvásárolt
A megvásárolt tömegközlekedési bérlet hatása néha olyan, mint a megvásárolt autóé. "Ha már megvettem marha drágán, nehogymá ne éljek a kényelemmel!!!" Tudom, mert magamon tapasztaltam. Szóval van jó hatása a tömegközlekedős utak egyesével való (értsd: jegyek) fizetésének is. (Egyébként vicces, ahogy a BKV tarifarendszere "átszálláskerülővé" tesz. :-))
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
És nehéz levetni ezt
És nehéz levetni ezt nagyon :(
Úgyis ott áll az autó, azon az 1500 méteren nem fogyaszt benzint szinte, tehát kvázi ingyen van, meg amúgy is esik/fúj/fáradt vagyok/ rossz napom van/satöbbi. Tapasztalataim szerint ezen egyébként sokat segít egy zárt garázs, néhány saroknyira a lakóhelytől. Nagyon elősegíti a racionális döntéseket :)
Mostanság néha megszívom a moziba menetelt, minthogy ugye jellemzően társas tevékenység. Barátnőm viszont valamiért nem és nem hajlandó moziba bringával menni, még mindig nem sikerül különválasztani a bringázást a sportolástól.. :(
Ergo a tizensok kilométerre lévő mozi, -ahol jellemzően megnézhető az aktuális filmek jelentős része feliratosan (ahogyan én szeretem)- vagy 3 átszállással érhető el BKV-val, vagy pedig autó. A külön megyünk & jövünk értelemszerűen szintén nem megoldás(Neki van bérlete). Ergo mostanság kénytelen vagyok "élvezni" a magyar szinkront. A Keleti-hez menet nem kell átszállni :)
Nekem ha fáradt vagyok /
Nekem ha fáradt vagyok / rossz napom van (de nem vagyok nagyon kényelmetlen ruhában-cipőben), 1500 méter séta gyakran csak jót tesz.
Csak érdekességként érdekelne, a 3 átszállás hogy jön össze?
(Ilyen helyzetben eddig - ha csak nem tényleg Máriaremete -> Rákoskert - mindig azt tapasztaltam, hogy van helyette vonat/Volán, vagy gyalogolni kéne pár száz métert a másik járatig, amivel már csak 1 átszállás... stb. Szeretnék hallani egy valós példát :-) Ha tényleg valós egy sima moziért, meg lehetne írni a cégnek is, 2008 őszén és azóta is több busz- és trolijáratot hosszabbítottak meg, vontak össze, vagy tereltek nagyobb csomópont felé.)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Ha még tartjátok a
Ha még tartjátok a kapcsolatot, küldd el neki ezt az írást, ha nem veszi zaklatásnak:
http://360fokbringa.hu/hu/000-elozmenyek/lev%C3%A9l-n%C5%91t%C3%A1rsaimhoz
-------
http://rideafuckingbike.com/
Nem venné zaklatásnak, de
Nem venné zaklatásnak, de nem is tudná mire vélni. Ez a szemlélet olyan messze van tőle, mint Makó Jeruzsálemtől. Van ilyen, nem lehet mindenkit megváltani. Én bicajon találkoztam vele anno először, aztán mikor később a jogsiját csinálta, túlságosan elhitte az akkori autóbuzi pasijának, hogy ő is ugyanúgy el fog kényelmesedni a jogsi megszerzése után, mint a csóka. Emellé ha még ott van a céges kocsi a céges benzinnel, akkor már tényleg mit mondjak. Tőlem növesztheti a s.ggét, nem vagyok érintett a kérdésben :D
Még a legmegdöbbentőbb
Még a legmegdöbbentőbb elhangzottnál is megdöbbentőbb, el nem hangzott mondat:
Az amerikaiak maradék 30%-a 3.2 km-nél távolabbra jár autóval dolgozni! :-)))