"Gödöllő Város Képviselő-testülete
2011. november 16-án (szerdán) 18 órakor
KÖZMEGHALLGATÁST tart.
Az ülés helye:
Városháza földszinti nagyterme
Napirend:
Tájékoztató Gödöllő városában kialakítandó kerékpárutak jövőjéről
Előterjesztő:
Dr. Gémesi György polgármester
Ezúton is kérem a város lakosságát, a helyben érdekelt lakossági és más szervezetek képviselőit, hogy a témával kapcsolatos közérdekű kérdéseiket, javaslataikat a közmeghallgatáson tegyék fel.
A témát követően mód van más témához kapcsolódó közérdekű
kérdések és javaslatok elhangzására is.
Gödöllő, 2011. november 2.
Tisztelettel: Dr. Gémesi György polgármester"
http://www.szolgalat.com/gszolga111109.pdf
Az eseményen előadást tart a Magyar Kerékpárosklub.
Szóljatok a helyben vagy a környéken élő ismerőseiteknek, talán akkor legközelebb nem más témákkal együtt rendeznek kerékpáros közlekedést érintő eseményt!












(juj a kis képen azt hittem
(juj a kis képen azt hittem a bal alsó részen egy gyalogos fekszik. :) )
Na gödöllőiek,tessék
Na gödöllőiek,tessék kipakolni.A nyomvonalak megtervezésekor javaslom a Sztálini módszer javított verzióját:
Kérdés:
-Miért csinál az északi vasútvonal négy félkör alakú kanyart 70 km-ként az Uralban?
Válasz:
-Mert amikor a nyomvonalat kijelölték, Sztálin elvtárs személyesen határozta meg az irányt.
Letette a vonalzót a térképre fél kézzel tartotta a másik kezével meg rajzolta a térképre a vonalzó mellett, és így szólt:"Erre fog menni pontosan!".
Csak a négy ujja belógott a vonalzóról....
Szóval kevés cikk cakkot, és ügyeljetek az ujjaitokra! :-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A meghallgatáson az MK tart
A meghallgatáson az MK tart prezentációt, bemutatkozást, és a helyi csapat is prezentálja a helyi kérdéseket.
László János
www.kerekparosklub.hu
Szuper! "Never underestimate
Szuper!
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
jó kis stand-up volt...
jó kis stand-up volt...
ja, az előadás
ja, az előadás mindenképp.
Maga a rendezvény meg egy ígéretesnek tűnő startup:-)
-------
http://rideafuckingbike.com/
"László János, a Magyar
"László János, a Magyar Kerékpár Klub elnöke beszélt a kerékpáros közlekedés pozitív hatásairól, valamint a hazai tapasztalatokról.
A gödöllői helyzetet Tóth Tibor önkormányzati képviselő (Gödöllői Lokálpatrióta Klub) ismertette, majd meghirdette a „Legyen Gödöllő kerékpárosbarát város!” programot. Mint mondta az elmúlt időszak sikeres kerékpáros rendezvényei igazolták, hogy fontos a kerékpáros közlekedés fejlesztése.
A gödöllői kerékpárosok javaslatait Füle Sándor ismertette, ebben többek között fontosnak nevezte, az egyirányú utcák megnyitását a kerékpárosok előtt, az aluljáró kerékpárúttal való megosztását, valamint több korszerű kerékpártároló elhelyezését a városban.
A lakossági hozzászólások alátámasztották, hogy valóban jelentős az igény a kerékpárutak kialakítására. A résztvevők többek között az oktatási intézmények megközelíthetőségét emelték ki."
http://godollo.hu/hirek/hirek/index.php?newswf2_id=46685
bringasávot a hármas útra
bringasávot a hármas útra :)
de legalább a bringatilost levehetnék, azokon a szakaszokon, ami Gödöllőhöz tartozik.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
+1 Példának ott van
+1
Példának ott van Dunakeszi, ahol a 2-es útra festettek bringasávot és teljesen jól működik (igaz a bringatilost pár helyen elfelejtették leszedni, de ez már helyi hülyeség:))
-1 a Dunakeszin levő
-1
a Dunakeszin levő bringasáv gyalázatosan rossz minőségű, kidudorodó piktókkal, és tisztítva sincs, mindig tele szeméttel, pár hete kaptam ott egy szép defektet.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Azt nem mondtam, hogy jó
Azt nem mondtam, hogy jó minőségű, de legalább van! Nem illegálba kell a főúton tekerni, se nem a járdán a gyalogok közt, mehetek ott, ahol a helyem van! Az tény, hogy szar, meg ráz, de most erre futotta, gondolom majd a következő esedékes útburkolatcserénél már megcsinálják jóra.
Dunakeszire a Külső
Dunakeszire a Külső Szilágyi felől is lehet menni, és az sem illegál.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
És utána pálya utca?
És utána pálya utca?
igen, azon végig, majd a
igen, azon végig, majd a körforgalomnál balra, át a vasút fölött, az első utcán rögtön be jobbra (kicsit éles szögben) majd a vasút mellett el, egy aluljáróig, ott balra, és után van bringaút, ami a parton megy, már egészen Szobig. Vagy kettes, ízlés szerint.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Köszi, megjegyzem :) A 2es
Köszi, megjegyzem :)
A 2es nem bringatilos Budapest vége táblától?
hivatalosan az :D
hivatalosan az :D
Hülye dolog, de utálom, ha
Hülye dolog, de utálom, ha úgy dudálnak le, hogy igazuk van :)
minket kismaros-dkeszi vége
minket kismaros-dkeszi vége közt egy idióta dudált csak le, dkeszin belül piros felé motorfékkel gurulva. igazán szükséges volt :)
Igen! Én is azt szeretném,
Igen! Én is azt szeretném, ha beérek Pestre akkor ne kelljen már a város negyedét a járdán kerekezve szelnem!
Ahogy látom, a fenti
Ahogy látom, a fenti szöveg egyik félmondata 180 fokot fordult tegnap óta, remélem javításként:)
"A lakossági hozzászólások alátámasztották, hogy valóban jelentős az igény a kerékpárutak kialakítására"
>>
"A lakossági hozzászólások alátámasztották, hogy valóban jelentős az igény a kerékpárközlekedés könnyebbé, biztonságosabbá tételére"
"Tavaly októberi
"Tavaly októberi eskütétele óta másodszor tartott – évente legalább egyszer kötelező – közmeghallgatást a gödöllői képviselőtestület. A Városháza földszinti nagytermében, november 16-án, a kora esti órákban kezdődött és több mint kétórásra nyúlt nyilvános eseményen alaposan feltérképezték a gödöllői bringások (ha úgy tetszik: a Gödöllőn kétkeréken közlekedők) helyzetét. Kiderült, a kerékpározásra alkalmas út nem feltétlenül temérdek pénzből kialakított kerékpárút.
....."
http://godolloi-hirek.hu/hirek/teret-kernek-a-bringasok
Rossz álláspont,már
Rossz álláspont,már megtanultuk ha nem lehet Eu-s lóvét lopni vele akkor nincs is kedvük hozzá belefogni.Kevés lóvé kevés Eu-s pénz,kérjetek zsolnais útszegélykövet vagy valamit.......
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
ott voltál, és tudod
ott voltál, és tudod miről beszélsz?
egy példa: Eurovelo -az
egy példa: Eurovelo -az eredményeket ismerjük, van kérdés?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
szóval most azabaj hogy nem
szóval most azabaj hogy nem akarnak drága eus pénzből használhatatlan cuccokat építeni, vagy mi?
A közbeszerzések
A közbeszerzések logikáját próbáltam megvilágítani némi szarkazmussal.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
nem, az a baj, hogy EU-s
nem, az a baj, hogy EU-s pénzből + önrészből basznak el milliókat szar infrákra. Én azt a pár millió önrészt is sajnálom, ami ebbe belemegy. Mert legalább ha jó épülne, de hát nem ez a tapasztalat.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Az ok, én csak arra
Az ok, én csak arra próbáltam reflektálni, hogy nem biztos hogy az érvelésben a döntéshozóknál nyom bármit is a latban, hogy "olcsóbb" és "nem kerül pénzbe".
Kisebb a konc fejben gyorsan szétdobják mennyi juthat koponyánként és az olcsó mindjárt nem vonzó.
Az elmúlt évben tele volt ez fórum is, de az egyeztetések egy része is a "nem kell hozzá pénz" típusú érvelésekkel.
Valahogy itt körül érzem azt a gondot, hogy döntéshozóink arcizma se szokott erre rezdülni.Úgy látszik drágítani kell nem ólcsősítani. A visszaosztás után kevés lé maradna meg.
Az önrész elbukása kettős gond: a legtöbb helyen nincs meg rá a lé, így hitelt vesznek fel hozzá.Vagyis önrész+ kamatok.
Csak a nyúl kiugratása miatt egyszer meg kellene már kínálni egy infra fejlesztésben a döntéshozókat, hogy megcsinálnánk önkéntes munkában, csak adjanak hozzá anyagot, megy egy munkát irányító szakembert.Pl bringagyász festés a járdán-ahhoz nem kell rendkívüli szakértelem.Fogadjunk hogy meg se rezdülnének.Nincs számla nem érdekes.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Volt szó egyirányúk
Volt szó egyirányúk kétirányusításáról, normális támaszokról, bringatilosok leszedéséről a 3-ason, murvás utak murvátlanításáról, valamint a város főutcájában a parkolóhelyek megszüntetéséről, annak érdekében hogy az utca jobban járható legyen kerékpárral.
Nem volt szó eus pénzekről, nem volt szó városon belüli szeparált kerékpárutakról (kivéve az egy már meglévőnek a rendbetételéről), nem volt szó zsolnaiszegélykövekről.
Finszírozásról volt
Finszírozásról volt szó?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Volt, a Polgármester úr a
Volt, a Polgármester úr a város költségvetéséből évente 20M forint elkülönítésére tett ajánlatot, amelyet a hozzáértők, pl. MK helyi szervezete, által felállított prioritáslista alapján fognak elkölteni, akik nyilván várják mindenkinek az építő jellegű javaslatait is ezügyben.
Ez nem lesz akkor egy túl
Ez nem lesz akkor egy túl látványos projekt.20millából évente hány méter kerékpárút jön ki?
A régi infra átalakításnál+ veszteség, hogy a régit sokszor bontani kell előtte.
Van még idő,Gémesiéknek kitalálni, honnan lesz több pénz .....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nincs látványos projekt,
Nincs látványos projekt, éppen erről van szó. Mint említettem volt, egy centi új kerékpárút sem lesz városon belül.
Viszont az éves keret mintegy ötödéből ki lehet cserélni nagyjából az összes használhatatlan támaszt a városban, és még tán bővíteni is lehet némileg a kapacitást.
Melyik kapacitást?A
Melyik kapacitást?A támaszokat?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szólt hozzád valaki?A
Szólt hozzád valaki?A fenti kommentre reagáltam.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
tehát nem. csak ismét
tehát nem. csak ismét elkerülhetetlennek érezted, hogy mérhetetlen okossságaidat mindenkivel megosszad.
Minden világos.
Erről főleg te vagy
Erről főleg te vagy híres, belepofázol mindenbe és szétoffolsz egy rakás topicot.
Nem engem szoktak itt csesztetni.Főleg nem a hihetetlen okosságaim miatt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
itt a remek alkalom hogy
itt a remek alkalom hogy elmagyarázd hogy hogyan jön ide az eus pénzek ellopása és a zsolnais útszegélykö.
Üsd el mással az időt ne
Üsd el mással az időt ne velem szórakozz, ha nincs hozzá fantáziád kitalálni a te bajod.Vaszeg nem neked való társaságba jársz.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
értem, csak a szokásos:
értem, csak a szokásos: olyan dologba próbálsz beleszólni amiről lövésed sincs.
Igazából számomra ez
Igazából számomra ez teljesen jól hangzik, az irány jó, csak haladni kell :)
Új programot hirdettek a
Új programot hirdettek a közmeghallgatáson
„Legyen Gödöllő kerékpárosbarát város!”
Gödöllő kerékpárosbaráttá tétele már hosszú ide-
je szerepel az önkormányzat tervei között, s a la-
kossági igények is jelentősen megnőttek ezen a
téren. Az elmúlt időszakban több nagyszabású ke-
rékpáros programot szerveztek városunkban –
óriási sikerrel, több ezren kerékpároztak együtt a
Hungaroringen, és vettek részt az M31-es autópá-
lya kerékpáros felavatásán. Az egyre többször kri-
tikussá váló légszennyezettség és az egekbe szö-
kő benzinárak miatt is sokan választanák a brin-
gát a gépkocsi helyett. Ez azonban nem olyan egy-
szerű feladat: a nagyobb főutakon az óriási forga-
lom, a tolerancia, sokszor a kerékpáros ismeretek
hiánya és a közlekedési szabályok be nem tartá-
sa miatt sokszor kerülnek életveszélyes helyzet-
be a biciklivel közlekedők. A november 16-ai köz-
meghallgatáson ezért is helyezték a középpontba
a kerékpáros közlekedés fejlesztését, ahol Tóth
Tibor önkormányzati képviselő (Gödöllői Lokál-
patrióta Klub) meghirdette a „Legyen Gödöllő ke-
rékpárosbarát város!” programot.
A magyar lakosság 42 százaléka köz-
lekedik kerékpárral kisebb-nagyobb
rendszerességgel; a fővárosban éven-
te megduplázódik a kerékpározók
száma – tudtuk meg László János, a
Magyar Kerékpárosklub elnöke elő-
adásából. Mint mondta, a tapasztala-
tok szerint az emberek nyitottak a
szemléletváltásra, és szívesen vá-
lasztják a környezetbarát, egészséges
közlekedési módot – ha erre van lehe-
tőségük.
A civilszervezet vezetője fontos-
nak nevezte a példamutatást, az okta-
tást és a közleke-
désben részt vevők
hozzáállásának megváltoztatását: an-
nak elfogadását, hogy a kerékpár nem
játék, hanem közlekedési eszköz.
Mint mondta, nem feltétlenül pénz
és kerékpárút kérdése a biztonságos
kerékpáros közlekedés: külföldön ki-
váló példák vannak arra, hogy a meg-
felelő forgalomlassító eszközök (pl.
szigetek, körforgalom), egyirányú ut-
cák megnyitása és kellő számú kerék-
pártámasz kihelyezése is megoldást
jelenthet.
A gödöllői helyzetről szólva Tóth
Tibor elmondta, hogy a kerékpá-
ros közlekedés fejlesztésére egyre
nagyobb a lakossági igény, és rendkí-
vül sok javaslat, észrevétel van ezzel
kapcsolatban. Ezért is szeretne az ön-
kormányzat minél több civilszerveze-
tet bevonni a munkába, úgy mint a
Magyar Kerékpárosklubot, vagy a
Margita Turisztikai és Sport Egyesü-
letet, amely a szakmai háttér kidolgo-
zásában segít.
A képviselő kifejtette, hogy jelen-
leg több olyan program létezik, ami
ezzel a területtel foglalkozik:
– Gödöllő közlekedési koncepciója
a főútvonalak mentén javasolja a ke-
rékpárutak kialakítását;
– Az Országos Területrendezési
Tervben szerepel egy olyan Budapes-
tet a Tisza-vidékkel összekötő kerék-
párút kiépítése, ami városunkat is
érinti.
– Egyes szakaszai már elkészültek
annak a Rákos-patak menti kerék-
párútnak, aminek a kiépítéséhez Gö-
döllő is csatlakozni kíván.
Ezt követően Füle Sándor, a Ke-
rékpárosklub gödöllői csoportjának
aktivistája kapott szót, aki ismertette
a csoport javaslatait.
Mint mondta, a fenti elképzelé-
seknek a megvalósulása fellendítheti
a városunkba irányuló kerékpáros tu-
rizmust. Hangsúlyozta azonban,
rendkívül fontos lenne a belső utakon
való biciklis közlekedés megoldása
is, valamint figyelmet kellene fordíta-
ni a gyerekek körében a kerékpáros
ismeretek oktatására.
Konkrét javaslatként elhangzott:
sokat számítana, ha a Lumniczer, a
Városmajor, a Kodály és az Éva utca
mindkét irányból járható lenne a ke-
rékpárosok számára.
Mint mondta, jó hír, hogy a vasút-
állomáson B+R parkoló is lesz. Ez az
alsóparki sétánnyal összeköthető len-
ne a belvárossal és a Kastéllyal, úgy,
hogy az aluljárót megosztanák, gya-
logos és kerékpáros részre. Ez meg-
szüntethetné a jelenlegi, balesetve-
szélyes állapotokat, s mindkét félnek
meglenne a helye. Véleményük sze-
rint a főtéren is lehetne kijelölt kerék-
páros út, ami nem zavarná a gyalo-
gosokat, valamint szükség lenne a Pa-
tak téri híd megosztására is, amivel
megelőzhetőek lennének a konfliktus
a gyalogosok és a bringások között.
Fontosnak tartanák azt is, hogy a je-
lenleginél több és korszerűbb kerék-
pártárolót alakítsanak ki a város for-
galmasabb pontjain.
Felvetéseik között szerepelt, hogy
a Dózsa György úti parkolás meg-
szüntetésével felszabadulna egy
olyan terület, ami alkalmassá válhat-
na kerékpáros közlekedésre, vala-
mint, a 3-as főúton is fontosnak tar-
tanák ennek biztosítását. (Mindkét út
a Magyar Közút Zrt. tulajdona, nem a
városhoz tartozik – a szerk.)
A lakossági hozzászólások során is
számtalan javaslat hangzott el: többek
között felvetették, a kastélyt a tavak-
kal összekötő kerékpárút kialakítását,
valamint, hogy különösen nehéz,
balesetveszélyes ily módon megkö-
zelíteni az egyetemet is. Jelezték azt
is, sokat számítana, ha az oktatási
intézmények elérhetőek lennének ke-
rékpárral.
Felvetődtek azok a problémák is,
amik az elmúlt időszakban a KRESZ
változásaiból adódtak: például, hogy
az új szabályozás tiltja a járdán való
biciklizést, ami ma már bírságot is
von maga után. Emiatt a rendőrség
több kritikát is kapott.
Bozsó Zoltán rendőrkapitány erre
reagálva elmondta, a szabályokat
mindenkinek be kell tartani. Ha ez
megtörténne, a közlekedés is sokkal
egyszerűbb lenne. Felhívta a figyel-
met arra, a KRESZ egyformán vo-
natkozik a gyalogosokra, a kerék-
párosokra és a gépkocsivezetőkre.
Mint mondta, ezért is, valamint a
megelőzés miatt tartják fontosnak az
oktatást, amiből igyekeznek is kiven-
ni a részüket: a városi óvodákban és
iskolákban rendszeresen tartanak
foglalkozásokat, előadásokat a gyere-
keknek ebben a témában. Az előadók
azt kérték, hogy akinek javaslata van a
témával kapcsolatban, küldje el azt a
kerekparosgodollo@gmail.com e-mail
címre.
Zárszóként Gémesi György pol-
gármester bejelentette, javaslatot fog
tenni arra, hogy a jövő évi költ-
ségvetésbe 15-20 millió forint ke-
rüljön be a program első fázisának a
megvalósítása érdekében. Kiemelte, a
program első ütemében fontos sze-
repet fog kapni az elhangzottak sze-
rint a népszerűsítés, az oktatás,
kerékpártámaszok elhelyezése, egy
megvalósíthatósági tanulmány elké-
szítése, valamint a felvázolt forga-
lomszabályozási és útvonaljavaslatok
minél hatékonyabb megvalósítása.
http://www.szolgalat.com/gszolga111123.pdf
Köszi.Maki már elmondta a
Köszi.Maki már elmondta a nagy részét, meg a 20 millát is.
Azt mondjuk speciel most sem értem , a Maki által kifogásolt véleményemmel szemben ez mennyiben mutatja azt a magyar közbeszerzési gyakorlatot más színben amin én élcelődtem.A 20 milló/év viszont mutatja azt ami miatt élcelődtem.Szegény az eklézsia....Eu lóvé, meg lopkodás nélkül gyorsan sok, vagy jelentősebb mértékű fejlesztés aligha lesz.Ergo ha nincs lopás, nincs semmi.
20 milla 20 építőmunkás egyévi bére se.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
20 millióból nagyon sok
20 millióból nagyon sok sárga csíkot lehet festeni az út szélére bringapiktóval benne.
Azt megírhatná ide valamelyik közlekedésmérnökspecialista, hogy annak mennyibe kerül métere. Ha nem kell alépítménybővítés. Mondjuk az a bringasáv ami a Thököly úton van az mennyibe fájt szumma.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Az önkormányzat nem
Az önkormányzat nem festeni szeretne, hanem elhitetni hogy Gödöllőn lehet kerékpárral közlekedni. Nagyon sok a kivilágítatlan kerékpáros, ezért gondolják úgy hogy lehet kerékpárral közlekedni, de hogy az autóban ülőknek is feltűnjön lámpákat rakatnak a kerékpárokra és kerékpáros támaszokat helyeznek el a forgalmas csomópontoknál. Folynak a tárgyalások a töltőállomásokkal, hogy egy tank üzemanyag áráért kínáljanak kerékpárt, a kutak egyenlőre elzárkóznak, bár az egyik már kinevezte magát kerékpárosbarát töltőállomásnak. Az önkormányzat az általa fenntartott intézmények dolgozóinak ingyenes parkolóhely helyett ingyenes kerékpárhasználatot kínál fel, de ezt a programját a mostani államosítás miatt felfüggesztette. - VDÁ
Az agglomerációs
Az agglomerációs kisvárosokkal az a baj, hogy a lakosok nagy része Bp-e jár dolgozni. Nekik nem nagyon alternatíva a kerékpár. A városon belüli mozgást (bevásárlás, stb.) meg megteszik az ingázással egybekötve, vagy olyan kicsik a távolságok, hogy az autóhasználat költsége nem elrettentő. Általában parkolódíj sincsen, dugó sincsen, parkoló is van. Győz a lustaság. A helyi munkahelyen dolgozók is mennek autóval dolgozni. Az autósok magasabb társadalmi réteghez való tartozásának feltételezése szinte automatikus. Csak a csórók járnak bringával. Az önkormányzat meg kamuzik, hiszen nekik a gépjárműadó bevétel, a benzinkutak után is jön valami adó, legalább iparűzési, ami a drága benzin után nem is biztos hogy olyan rossz.
A bringázást igazán szívből állami, önkormányzati szerv szerintem nem támogatja.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Ha van benne egy kis
Ha van benne egy kis pályázati lé , max akkor.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Hát, a logikád szerint az
Hát, a logikád szerint az pont hitelesíti egy önkormányzat bringatörekvéseit ha kevés a pénze. Sok pénzből lehet zsebbe vagy pártkasszába kérni korrupciót, és akár hülyeségeket is csináltatni. Kevés pénzből csak hasznosságokat lehet hatékonyan kivitelezni.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Igen csak kevés pénzből
Igen csak kevés pénzből meg a legritkább esetben kezdenek el valamit, mert innentől az érdekek lesznek zérók.
A második verzió hogy építgetnek valamit ami pont az aminek nevezik:valami.Mondjuk 30 m első osztályú bringautat az ovi elé.
A harmadik meg az amit én gyanítok ezzel a Gödöllői dologgal kapcsolatban, csak nem ismerem hozzá a helyi politikai helyzetet, hogy ez nem volt más mint egy politikai performance, amit 15-20 milla el sem költött ft-tal vettek meg.
Mindenhová bekerült, pl ide is,a kerékpáros szervezetek meg elmentek statisztálni hozzá, mert hát mi mást tehetnének az a dolguk, hogy ahol csak lehet ezt tegyék.
Nem az ő hibájuk hogy felhasználják őket.
Mi meg majd meglátjuk egy év múlva mi lett belőle.
Azért gyanakszom,mert ha valami valóban látványos épülne (nem feltétlenül bringaút, hanem bármi ami jól muatat a kamerában, pl forgalomszabályozás, etc) akkor azt jobban meghirdetik.Még ha semmi részük sincs benne politikusaink szeretik megragadni a lehetőséget hogy bármi látványos és pozitív elé odaálljanak, hogy a fényéből rájuk is hulljon.Ennek most nem láttam jelét, tehát jelentősége helyi.Ezt Maki is megerősítette.semmi látványos nem lesz.Az összeg is erre utal.
Nagyon remélem hogy melléfogtam.Ha cinikus is vagyok, nem drukkolok a bekövetkeztének.Ami a többségnek rossz az nekem is rossz.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"parkolódíj sincsen, dugó
"parkolódíj sincsen, dugó sincsen"
lehet hogy "Az agglomerációs kisvárosokban" ez a helyzet, az ontopik városkában nem.
Szeretnék Bp-ről autóval
Szeretnék Bp-ről autóval Gödöllőre ingázni. Az kétségtelen nem tűnt fel, hogy van parkolódíj. De ezek szerint nem elég magas.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Szerintem ez nagyon
Szerintem ez nagyon pesszimista felfogás.
Egyrészt a város fenntartásához szükséges munkák egy része bringásítható, ami már önmagában is látványosabb. (1-ről 2-re kétszeres a növekedés, látványos).
Azzal pedig, hogy az ingázók mind autóval ingáznak végképp nem értek egyet. Ami miatt ez biztos, hogy az hagyján, hogy a MÁV elég sűrűn jár arrafelé (ezt rá lehet kenni a város elhelyezkedésére, egyszerűen vannak irányok amik mentén megkerülhetetlen - bár a megállás akkor sem feltétlen volna indokolt), de a HÉV is kijár addig. Nem tudom, mennyire van tele, az érdekes a reggeli-esti forgalom volna ebből a szempontból, de valószínűleg vannak álló utasok.
Az ő számukra, akik nem autóval, viszont ingáznak, ha majd eljut odáig is a város, hogy őket is előnyben részesítse, akkor annak sokkal több hozadéka lesz.
Mindamellett nekem tetszik, hogy nem csak az infrában látja a városvezetés a fantáziát, hanem a látványosságban. (Minél több a bringás, annál többen mernek bringázni. Minél többen mernek bringázni, annál többen bringáznak, annál többen mernek bringázni, boom.)
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
Nekem elég lenne az is ha a
Nekem elég lenne az is ha a közutak lennének olyanok hogy lehessen menni rajtuk, levennék a tiltást ahol ez lehetséges, elmennék az útszélén is se nyom se bringaút nem kell.
Csak itt folyton azt rágják, hogy kell az infra mert félnek bringázni a népek.Annak meg pénzügyi vonzatai vannak, a közbeszerzések meg népmesei kategóriák már ebben az országban.Nem én vagyok pesszimista, a hely ilyen.
Vagy azért költöznek külföldre tömegesen, mert felébredt bennük a kalandvágy?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"elhitetni hogy Gödöllőn
"elhitetni hogy Gödöllőn lehet kerékpárral közlekedni"
Ez a célja most a kampánynak. Ennek örülök, csak. Az, hogy miért költöznek külföldre tömegesen, szerintem messze van attól, hogy "kell az infra". Sőt, mivel nem az infra van a középpontjában a projektnek, ezért még az is lehet hogy azok jók lesznek, amik lesznek.
Ha láthatóak lesznek a bringások, akkor majd a hivatalnok is felül rá, és rájön, hogy szar az infra/a 3mason is lehet bringázni. És neked is jobb lesz.
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
Jó, hát nem én találtam
Jó, hát nem én találtam ki a legyen infra, mert az biztonságosabb koncepciót.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Kétszer mindenképpen
Kétszer mindenképpen átbringáztam már Gödöllőn.Ha megölnek se jut eszembe hol láttam bringautat, vagy nyomot.Kékestetőnek mentünk, tehát főforgalmú úton.Az egész 3-ason a cipőm tele volt a bringa tilossal.Akinek inge vegye magára.Az utánam író véleményben én is látok valamit, az ingázók már nem ülnek külön át bringára.Viszont jönnek pl hajók a dunán Bp-re és azokon vannak bringák a vendégeknek pl kirándulni.Egy hajón kb 24 db.
Ha onnan nem is, de máshonnan jöhetnek még turisták pl Gödöllőre is.Ha nekem nem tetszett a tiltás vaszeg a külföldinek se fog.Pláne alternatíva hiányában.Ebben teljesen lényegtelennek tartom azt hogy valóban van e infra vagy sincs.Elég ha van de pl nem eléggé észrevehető, mert pl járdának álcázza magát.
Az észlelhetőséget nagy mértékben könnyíti ha már a városba is vezet infra és nem a 3 -as ról kell beesve keresgélni a lehetőséget.
A támaszok számának bővítése talán célszerűbb lehet ilyen helyzetben korlátozott mértékben és utána felmérni, hogy valóban kitöltődik a kapacitás-e, mert tényleg előfordulhat hogy kiderül, nincs is akkora helyi igény.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Kicsit gondolj már bele a
Kicsit gondolj már bele a helyzetükbe. Lehet, hogy most azért nincs még igény a tárolókra, mert nem kényelmes a városban biciklizni. Nem az a legfontosabb, hogy a városba el lehessen jutni biciklivel, mert 25 km-re nagyon kevesen fognak biciklivel ingázni. Ellenben pl. a HÉV-et elég sokan használják, és ha biciklivel is el lehet jutni az állomásra, mert lesz támasz, és kétirányúsítanak pár utcát, akkor lehet hogy megfontolják akár az autó helyett is.
És miért nem lehet felfogni, hogy lehet olyan város, ahol nem pályázati pénzt akarnak lenyúlni, hanem valamit csinálnak a civilekkel közösen, ami nem kerül sok pénzbe?
Pl. Kaposváron is egy olyan program készül, ami pár tízmillió forintból majdnem az egész várost rendbe teszi bringailag, piktogramokkal, bringasávokkal, egyéb ötletes megoldásokkal. Mert volt néhány lelkes ember, akinek sikerült meggyőznie az önkormányzatot ennek helyességéről. Tudjuk, ritka, és általában nem így működnek az önkormányzatok, de ne húzd már rá mindenre a bazdmeg a porszívódat mentalitásodat, köszi.
____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Vaszeg mert nekem más
Vaszeg mert nekem más élettapasztalataim vannak.
Azért mert ez nem sanyi hepi pipöl only még lehet hogy igaz.
Talán kevésbé gyanakodnék, ha valami olyat látnék ahol civilből elindult valami és az önkormi mondjuk mögé áll és támogatja.
Nem akarom az általam ismert információk boncolgatásával az igazam bizonygatni.
Egyszerűen azt mondom, majd meglátjuk.Sajna ez az ország tele van olyan programokkal ami 3 Magyarországnak is elég lenne.Van itt egy működés amit azt hiszem mindannyian utálunk itt véleménytől függetlenül.
Ez alól más fajta működés tekintetében az ismertebbek közül a CM -et láttam eddig kivételnek.Vannak mások is de azok lokálisok és más témájúak.Mindegyik jellemzője hogy tagjaik, vezetőik még a Kükü ismertségét sem éri el.
Dolgoznak, nem érnek rá marketingelni magukat.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Hát én nem igazán értem
Hát én nem igazán értem ezt az egészet. Gödöllő városa a hármast és a Szadára vezető utat kivéve szerintem hétvégi bringás számára sem jelent kihívást.
És milyen szép a
És milyen szép a máriabesnyői templommal az a táj!
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.