Szevasztok!
Két kérdésem lenne:
-Van-e tárcsafékes Fixi bringa (az a jó kis minimal bringa), és ha tudsz pontos típust akkor kérnék egy linket.
-Egyáltalán jó a Fixi kerékpár? Nem rossz, hogy nincs váltó és pl Budán is teljesít?
(Jó nem a nagyon durva emelkedőkre gondolok, hanem ami átlagos, mint amilyen például a Papp László sportaréna környékén van?)
Amúgy Pesten lakom és nemigazán használnám Budán, de azért Pesten is vannak olyan emelkedők ahol feljebb váltok.
Nekem mániám hogy tárcsafékes kerékpárt vegyek, de lehet hogy ez hülyeség és nincsen rá szükségem. Úgyhogy végül-is ha van kedvenc vagy olyan fixi canga amivel megvagy elégedve, akkor szeretném elkérni a nevét (vagy egy linket).
Meg igazából nekem eddig mtb-m volt, úgyhogy minden fixi-s tanácsot elfogadok!
Szép napot mindenkinek és köszönöm a válaszokat!












ugyanitt összteleszkópos
ugyanitt összteleszkópos fixi eladó
ha már irtál akkor kérlek
ha már irtál akkor kérlek normális választ is adj!
Látni már láttam a
Látni már láttam a fixedgeargallery.com-on egyedileg épített tárcsafékest, gyárira nem emlékszem (ami nem azt jelenti, hogy ne lenne).
A fixi lényege épp a féknélküliségében rejlik.
Hardkórosoknak teljesen csupasz, lájtosabbaknak előre 1 fék dukál. Én tárcsát biztos nem raknék rá, szerintem elég trén is néz ki, másrészt fölöslegesnek tartom, a hagyományos fékek olcsóbbak is...szerintem.
"A fixi lényege épp a
"A fixi lényege épp a féknélküliségében rejlik."
S a férfiasság a dohányzásban rejlik e? :D
Óvatosan vizsgáljuk meg a fixi lényegét, nehogy rosszra hajtó ismeretet nyerjen az érdeklődő. :-)
Kötelező szabály, hogy a kerékpáron két, az első és hátsó kerékre függetlenül ható dörzsfék legyen fölszerelve.
A fixi állandó mechanikus kapcsolata a pedálok és a hátsó kerék között egy tervezésbeli adottság, ami alkalmassá teszi a pedálos lassítást, vagyis hátra ható nyomaték kifejtést ami lassít azaz fékez.
Ez a körülmény nem teheti semmissé a követelményt a fékek fölszerelésére. Legyen akár így három fék is a biciklin, hiszen ott van akkor még egy, a forgásában visszafelé gátolható pedál is egy fajta féknek.
De nem csak az, ami önmagában bizonytalan. Ugyanis elszakadhat a lánc, és sebességnél az nem az elvárt biztonságos meghibásodási állapot.
Én egyszer voltam, de nem vagyok fixis már több mint ötven éve. Azt hiszem, hogy a mai fixisek igazából a hajtás és fékezés, a pillanatnyi gyorsítás és lassítás közvetlenebb adagolása és érzése miatt szeretik űzni a fixizést, és nem abból a kiindulásból, hogy útálják a hagyományos, cél funkciójú kerékpár féket.
Sajnos, ez egy elterjedt veszélyes hóbort, szabály ellenesen úgy lecsupaszítani a biciklit, hogy ne legyen rajta két kötelező fék fölszerelve.
Szeretném, hogy semelyik fixis újonc ne essen ebbe a hóbortba, hanem élvezze kiválasztott műfaját úgy, hogy közben eleget tesz a törvény követelményeinek is amikor közúton közlekedik járművével.
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!
nagyon szép köszi!
nagyon szép köszi! igazábol eszebe semm jutott V fék nélkül bringazni. de biztos ami biztos jo h leirtad
"A fixi lényege épp a
"A fixi lényege épp a féknélküliségében rejlik."
A fixi lényege az örök hajtásban rejlik. A féknélküliség vallás, és vérmérséklet kérdése.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
+1 Fixi, kockás ing,
+1
Fixi, kockás ing, felhajtott gallér, Bagaboo.
jah, persze, pongyolán
jah, persze, pongyolán félrefogalmaztam :)
Legközelebb gondolj a
Legközelebb gondolj a gördeszkásokra...:-)Mint az autó és a motor kerékpár elhatárolása.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Pongyolán nem fogalmazunk.
Pongyolán nem fogalmazunk. Az nem arra való. Azt érzékien szétnyitjuk középen, és eltávolítjuk. :-)))
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!
Jo :-) 1: Nem tudok
Jo :-)
1: Nem tudok ilyenrol, de bizonyara lehetne epiteni ha nagyon akarnal, csak azt nem latom be miert ragaszkodsz a tarcsafekhez. A hagyomanyos is tokeletesen eleg
2: Nekem csak nagyobb emelkedokon van vele gondom: pl fel a varba a clark adam felol vagy fel a gellert hegyre. Egyebkent ki kell valasztani egy attetelt ami neked megfelelo es mar mehet is a menet
Én is az örökhajtást
Én is az örökhajtást élvezem a fixiben, de mivel a naponta le-föl szambázok a Szépvölgyin, én rajta haygtam (a Csepel-Royal-on) mindkét féket. Fel az emelkedőn még megküzd vele
az ember, de lefele (fék nélkül) rock'n roll lenne.
xxx
Run Forrest, run!
Detto, csak nekem mas
Detto, csak nekem mas lejottek van ugyanez :D. A nagyon elitista fixisek kicsit csunyan fognak nezni ram hogy miert van rajta ket fek, de legalabb praktikus :D
(Mondjuk egy is eleg lett volna szerintem, de az orszaguti kormany szebben nez ki, ha szimmetrikusak rajta a fekkarok :P)
köszi a válaszok!
köszi a válaszok! szerinted ezt érdemes megvenni?
http://kerekparcity.hu/product_info.php?cPath=260_461&products_id=2859
Ennyiből sokkal jobbat ki
Ennyiből sokkal jobbat ki lehet hozni, ráadásul az egyedi színű / rád igazított is lesz.
Ha már mindenképp váltó
Ha már mindenképp váltó nélküli biciklit szeretnél, akkor csak meg kell találni azt az ideális áttételt, amivel tudsz haladni és emelkedőkön is fel tudsz menni.
Nekem most 44/15 van már 2 éve, ezzel lehet mászni azért emelkedőket, előtte 44/16 volt, azelőtt meg 48/18 (ez még montival). Néha átjárok Budára ide-oda, de még nem gondoltam rá soha, hogy de jó lenne váltani egy kicsit könnyebbre.
A tárcsafékhez nem tudok hozzászólni, elöl van egy sima országúti fék azért, hogy lejtőkön se 20 méteres féktávom legyen skidelve.
értem köszi!
értem köszi!
áttételről küldenél egy
áttételről küldenél egy linket, nem-nagyon vagyok otthon az ilyenekben, öszintén szolva nekem a 2tányéros fogaskoszórú jutott eszembe de ahoz valtó is kell ugyhogy gondolom nem az az áttétel:))
http://software.bareknucklebr
http://software.bareknucklebrigade.com/rabbit.applet.html
nézd meg hogy most mi az az általános áttétel amit síkon hajtasz.
és mondjuk előtte pár hétig álljál rá váltás nélkül, nézd meg hogy emelkedőn/induláskor is bírod-e. ha nem akkor érdemes rövidebbet választani, a kisebb végsebesség kompromisszuma mellett.
Válts a bicikliden úgy,
Válts a bicikliden úgy, hogy kényelmes legyen, ne válts vele semerre akkor sem, ha emelkedő lesz. Ha így kb megvan, hogy mi az, ami kényelmes, amiről már nem váltanál tovább ha nem muszáj, akkor számold meg, hogy elöl hány fog van az aktuális tányéron, meg hátul a lánckeréken mennyi van (elöl pl 42, hátul 16-17..), és akkor vételnél/építésnél ugyanez lehet a kiindulási alap.
Persze ez egy monti után fixin egészen más, jó esély van rá, hogy picit később változtatsz, egy vékonygumis könnyű fixi sokkal könnyebben gurul azonos áttétel mellett, mint egy vastag gumis traktor monti.
Sajnos az a tapasztalat,
Sajnos az a tapasztalat, hogy a fix hajtású áttételnek nincs sok köze akár az egysebin használt áttételhez, akár egy váltós géphez.
Nekem is ami jó fixen az vagy embertelenül nehéz egysebin vagy épp ellenkezőleg, pörög (jelenleg 44-17-en járok fixen de ugyanez egysebiben már nekem nehéz).
Érdemes 42-44/16-ról indulni és 1-2 fokozatonként kipróbálni, hogy közelebb kerülsz-e ahhoz ami kényelmes (bőven lehet lemenni hátul 13-14-es fogasig, illetve ha az kevés elől jöhet a 48).
A 44/15 annyi, mint a 38/13
A 44/15 annyi, mint a 38/13 az enyémen. 40km/h alatt kényelmetlen (nekem), nem is nagyon szoktam oda váltani.
__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
\ ember, hanem két archetipus. /
A Szépvölgyin naponta
A Szépvölgyin naponta 44/16-ossal, másfél év után elkezdett fájni a térdem...s lecseréltem 44/18-ra. Nekem ez megfelel Pesten is Budán is...
xxx
Run Forrest, run!
Kedves Bojla, ne vedd
Kedves Bojla, ne vedd kioktatásnak, de az a benyomásom,hogy nem biztos, hogy pontosan tudod, hogy mi az a fixi, és miben különbözik az egysebességes, azaz váltó nélküli bringától. Lényegében ez egy olyan egysebességes, amin nincs szabadonfutó, tehát mindig tekerned kell a pedált, amikor a kerék forog. Ilyet szeretnél?
Egyébként sokkal jobban megéri ilyet építe(t)ni, mint újonnan venni szerintem. Valamint mivel eléggé divat cucc, a használtak is igencsak túl vannak árazva. De vannak itt nálam e témában nagyobb szakértők is :)
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
igazad van! és csak
igazad van! és csak nyugodtan oktassatok ki! ezért irtam h segítsetek
szóval nincs olyan h én
szóval nincs olyan h én tekerek és leállok (nem taposom a pedált) tehát a hajtókar csak akkor van egy-helyben ha a bicikli hátsó kereke nem forog. jól értem?
igen. örökhajtós, nincs
igen. örökhajtós, nincs benne szabadonfutó.
Igen. Ha azt szeretned h ne
Igen. Ha azt szeretned h ne kelljen folyamatosan tekerni, akkor a single speed (SS) valo neked. (Kinezetben kb ugyanaz lesz a ket bico)
Azért nem csak a folyamatos
Azért nem csak a folyamatos tekerés teszi különlegessé a fixit, szerintem sokkal nehezebb közlekedni vele amiatt is, hogy ha lassítani akarsz, akkor ellent kell tartanod, könnyebben lecsúszik a láb a pedálról, ami miatt célszerű bebújós vagy spd pedált használni, aminek a technikáját eleve meg kell tanulni, megálláskor fel kell emelni a biciklit, hogy elinduláshoz irányba álljon a hajtókar stb... szóval más kerékpározási technikát kíván és eléggé macerás... de kétségtelenül menő :) Én ezek miatt nem gondoltam még rá, hogy ilyet hajtsak, nem érezném vele magam biztonságosan, noha nem vagyok mazsola.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Én kb. 3-4 hónapja
Én kb. 3-4 hónapja váltottam SS-ről fixire, és én valahogy sokkal gördülékenyebben tudok közlekedni vele. Persze sok gond merül fel az elején, de egy idő után az ember rájön, hogy mit hogy tud megoldani. Én például sokkal jobban tudom kezelni az egész bicajt, és sokkal élvezetesebb is hajtani szerintem :) Egy első fékkel még biztonságosabbnak is lehet érezni, bár azt tényleg csak akkor használom, ha muszáj (vagy ha épp csak a szentlélek tartja fenn a hajtókarját az embernek :P ) Persze kinek a pap kinek a paplan, a lényeg hogy élvezd amit csinálsz :)
_______________________________________
Takonyzöld Csepel Únió. Mert megtehetem
_______________________________________
Ha lassítani akarsz akkor
Ha lassítani akarsz akkor van fék is (főleg kezdőknél), behúzod és ugyanúgy lassul mintha szabadonfutós lenne. Főleg egy erős első fékkel ugyanúgy meg lehet állni mint bármi mással (nekem pl. a téli fixin elöl egy v-fék van, több mint elég).
Magamat ismerve hamar
Magamat ismerve hamar csatlakoznék a Kormányon Túliak Társaságához
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Idefigyu! http://criticalmass
Idefigyu!
http://criticalmass.hu/forum/20111010/fixirol-gyujtoblog
nem gond! és köszi!!!!
nem gond! és köszi!!!!
Én épp most tervezek
Én épp most tervezek sokadik biciklinek egy egysebességest (nem fixit), mert rájöttem, hogy a városba, különösképp a pesti oldalra, ahol én közlekedem tökéletesen megfelel, és mivel nincs rajta váltó, kevesebb vele a macera, könnyebb stb. Mondjuk én nem vagyok az a rohanós típus, szeretek ráérősen közlekedni.
A pontos típust (női v férfi, kontrás v felnifékes stb) még nem döntöttem el, hagyom, hogy kiforrjon bennem a vágy :)
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
erre az van írva h
erre az van írva h ss:
http://www.merida-bikes.com/en_gb/bike/2012/240/Fitness+Bike/S'Presso+Single+Speed
ez ugyan az?:
http://kerekparcity.hu/product_info.php?cPath=260_461&products_id=2859
Ez egy single speed, és
Ez egy single speed, és szép is, én mondjuk félteném kicsit a városban mindig magára hagyni. gyárilag elég combos áttétel van rajta. Használós biciklinek én olcsóbbat választanék, és azt alakítgatnám az évek során. Egy idő után olyan lesz, mint a nagyapám baltája, aminek apám a nyelét cserélte ki, én meg új fejet raktam rá. :)
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Ez jó, ez a baltás dolog.
Ez jó, ez a baltás dolog. Vajon ugyanaz e még mindig az a balta aminek kicserélődött az idők során minden alkatrésze?
De... Szerintem ugyanaz, hiszen egy valami változatlanul megmaradt rajta: a lyuk! :-)
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!
A bicikli lelke mindig a
A bicikli lelke mindig a megmaradó részekbe vándorol.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
:-) Bíróságokon nem
:-)
Bíróságokon nem ritkán fontolgatják többször javított és kicsereberélt alkatrészű régi autók eredetiségét. Szép gondolat ez önmagunk meggyőzésére, de egy pereskedő vevő ügyvédje előtt ez nem áll meg. :D
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!
Sajnos nem találom
Sajnos nem találom linkelhető formában, esetleg lefotózhatom és felteszem netre, de olvast el Stanislaw Lem-től a Létezik Ön Mr. Johns? c. novellát.
Tetszeni fog.
Ez olyan, mint Theseus
Ez olyan, mint Theseus hajója: Ha a hajó minden elemét már legalább egyszer kicserélték, akkor vajon még mindig ugyanaz a hajó-e?
Nagyon jó :)
Nagyon jó :)
Szerintem a helyes sorrend a
Szerintem a helyes sorrend a következő:
1. nézd meg itt, mekkora az ideális vázméret a testmagasságodhoz, és vásárolj egy ekkora méretű használt országútit (622-es kerékméretű bringát), kb. 20-30 pénzért
2. közlekedj vele pár hétig a városban, úgy, hogy beállítod egy optimálisnak tűnő fokozatba, és nem váltasz egyáltalán menet közben. Végül döntsd el, melyik fokozatot érzed olyannak, hogy életed végéig el tudnál menni vele. Nekem a 42-17 bizonyult legjobbnak.
3. Vásárolj egy szimmetrikus hátsó agyat (kb. 9ezerért, de van drágább is), és fűzd bele a hátsó kerekedbe. Lehet hogy új küllőket, esetleg új felnit is szeretnél majd. Szükséged lesz egy menetes fogaskerékre (pár száz ft), ezt rögzítsd alaposan a hátsó agy egyik oldalán. A hajtóműről szereld le a fölösleges lánctányér(oka)t, szereld le a váltókat, és a hátsó féket. Tedd a helyére az újonnan fűzött hátsó kereket, egy vastag egysebességes lánccal (kb. 3ezresbe kerül). Végül, applikálj valamilyen lábrögzítést a pedálra, pl. mint ez itt.
4. Miután készítettél magadnak egy fixit, gyakorolj vele pár órát, mielőtt kimész a forgalomba, nehogy egy vészhelyzet közepette elfeledkezz róla, hogy ez az egyszerű gép helytelen használat esetén katapultként is képes működni.
----
ex-vizipok
« a személyautó például elsősorban egy idióta játékszer, és csak másodsorban közlekedési eszköz »
Internationale Situationiste #1, jun 1958
megfontolom, :DD minden
megfontolom, :DD minden esetre nagyon köszönöm a javaslatot!!!
Egysebis tárcsával is
Egysebis tárcsával is szerelhető váz: Magellan Crux ss
Fixi, kockás ing, felhajtott gallér, Bagaboo.
Köszönöm az eddigi
Köszönöm az eddigi segítségeteket! még azt szeretném megkérdezni h hol lehet olyan felnit venni ami nem ez a tipikus átlagos küllös felni, a videon többször is latni ilyet: http://www.youtube.com/watch?v=hz7yJOFHJR8&feature=player_embedded#!
2-300 dollárról
2-300 dollárról indulnak.
tri spoke amúgy.
Megnézhetem neked, de nem
Megnézhetem neked, de nem igen lesz az olcsó ahogy érzem....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ilyesmire
Ilyesmire gondolsz?
http://bikereviews.com/2010/09/2011-kona-unit-29er/
A 2010-es 700 dolcsiba került. a 2011-esre nem bányásztam árat.
Jó drága lakatot ajánlok hozzá!
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Ja, hogy a blog címében
Ja, hogy a blog címében feltett kérdésedre válaszoljak:
Szerintem a fixi jó.
A feleségem szerint a fixi nem jó, és minden fixis idióta.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Sinya szerint
Sinya szerint szar:
http://www.youtube.com/watch?v=KH1wxmHUQn8
Elején a szeméről azt
Elején a szeméről azt hittem, hogy be van szívva, de gondolom csak fáradt :)
Na most troll leszek. Nem
Na most troll leszek.
Nem értem a fixi dolgot. Az egysebit sem. Azért találtuk fel a váltót és a szabadonfutót, mert kényelmetlen volt az örökhajtás, meg a fix áttétel nem?
De szerintem ha valaki igazi wannabe fixis, akkor ilyet használ:
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lfy8msDoGz1qzj5dio1_500.jpg
Na ez fixi!
--------------------------
www.barzongorista.eu
Abbol a faabroncsbol mintha
Abbol a faabroncsbol mintha hianyozna egy kisebb cikkely. Elegge feluthet.
Közúton én
Közúton én sem.Állítólag a San Francisco-i futik találták ki, hogy milyen jó, meg olcsó fenntartani.
Hát az akkori árakat figyelembe véve sem hinném hogy jó csere az alkatrészekkel kapcsolatos költségeket az ízületi költségekkel helyettesíteni.
Mindenki elmondja itt, hogy megfelelő célra megfelelő vázgeometria, etc.
Akkor mitől jó egy pályakerékpár a pályán kívül?
Azért mert menő.....ez a szexről szól nem a bringázásról, ezért nem is vitázok már rajta.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Egy fixi nem feltétlenül
Egy fixi nem feltétlenül pályavazása, sőt. Ha megnézed a városi fixiket (Charge, Volume Cutter, stb. brit vonalon) akkor köze nincs a pályázáshoz vagy az országúti geometriához egy kommuter vagy trükk fixinek.
Izületekben is tévedsz, nekem is pont a fix egyenletes tekerése (könnyű áttétel megyek) tette helyre a térdemet (olyan emelkedők meg a belvárosban és a környéken nincsenek mint SF-ban).
Fixin lehet fék, tehát lassulásban sincs hátrány egy "váltóshoz" képest ha jót raknak fel.
Divatnak divat, de ha annyira használhatatlan mint írod akkor csak komolytalan hülyegyerekek raknák (mint a dh bringákat a körúton 15-el vagy a legtöbb cruisert).
Azért azt elfelejtetted,
Azért azt elfelejtetted, hogy akkor is szokták javasolni a fixit, ha valaki szeretne megtanulni egyenletesen tekerni.
Egyébként én még tartom, hogy nem szabad mindent a praktikum oldaláról nézni. Más a feeling és ez jobban tetszhet néhány embernek. Tudod, ízlések és pofonok :)
(Az meg, hogy menő lenne és a szexről szólna érdekes filozófiai kérdés: az élet végső soron nem erről szól? :))
Enyém sem egy pályaváz.
Enyém sem egy pályaváz. Egy régi Csepel Marathonból hoztam össze egy megbízható lowcost bringát és egy percig sem bántam meg. Elképesztő fejlődést hozott nekem tekerés szempontjából. Régebben, míg váltósat használtam sokszor rendetlenkedett a térdem ki-kifordult valami megmagyarázhatatlan dolog miatt és ez mára elmúlt. Az állandó pörgetés miatt gyakorlatilag egy perc üresjárat sincs és olyan plussz energiákat bírok mozgósítani, amit annak előtte nem.
És a hétvégén hosszas vívódás után felmerészkedtem vele a hegyre is (Bükk). 2 aggályom volt előtte, egyrészt mennyire fogom bírni az emelkedőt felfelé, ill. lefelé elég lesz-e az első fék. Nos, a felfelé út simább volt mint hittem, gyakorlatilag el sem fáradtam, és nem hiányzott a váltó. A lefelé útnál sem volt probléma, megfelelő volt az első fék is.
Én nem divatból építettem fixit, hanem mert műszakilag béna vagyok és meguntam, hogy nem tudok egy váltót normálisan beállítani,ezt pedig gond nélkül szervizelem én magam is,hisz nem sok minden van rajta. :)
A teleszkópot is azért
A teleszkópot is azért találtuk fel mert kényelmetlen volt a merevvilla, mégis a bunkó országútisok nem állnak át :-)
Talán azért, mert mindkét rendszernek (ahogy a fix és a többsebességes hajtásnak is) van előnye-hátránya.
Váltós bicaj??? Az ember
Váltós bicaj???
Az ember azért találta fel az autót, hogy használja
Na már vártam. :) Az autó
Na már vártam. :)
Az autó jó dolog. Azért találta fel az ember, hogy ésszerűen használja - ahogy pl. én is teszem (szerintem)
A váltó is jó dolog. Vagy szerinted nem? Nem muszáj használni, ha van, de ha néha kell, akkor meg milyen jó. Ugyanez igaz a szabadonfutóra is.
Nem hiszem, hogy költségben annyira megdobná a dolgot, mint amennyit nyer vele az ember. És abszolút nem környezetszennyező. :)
A teleszpók az nem annyira jó dolog, mert sok energiát elnyel.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Nem a költségek miatt
Nem a költségek miatt építünk váltó nélküli gépet, ne sértődj meg, de láthatóan nincs sok tapasztalatod a témáról (felhasználói és szerelői oldalról egyaránt).
A legtöbben nem a váltó ára miatt építünk váltó nélküli gépet, hanem mert meguntuk a kattogást, zörgést és a gyors sor-lánc amortizációt (főleg télen). Főleg ha felhasználási szempontból fölösleges is a több fokozat (pl. szar időjárásban használt városi rohangáló).
Gondolj bele, hogy egy váltós rendszernél hány dolognak kell passzolnia, hogy működjön (végállások, váltófül ferdesége, hajtáselemek kompatibilitása, váltórugó feszessége stb.). Pici probléma van (pl. nyúlt a bowden vagy szorul, ráestél a hajtásoldalra, bement télen a víz és befagyott a bowden stb.) és egyből rendetlenkedik a rendszer. Nem véletlen, hogy mennyi kattogó, nyikorgó bringával találkozol ha végigtekersz a duna parti bringaúton.
Ellenben egy egysebinél (de főleg fixnél) biztos lehetek abban még a legnagyobb havazás közepén is, hogy ha odalépek neki és kiállva ránehezedek akkor nem fog megugrani, nyöszörögni, kattogni az egész (a 1/8" vastag láncvonalban lévő lánc miatt a láncszakadás sem jellemző).
De ha már költségek: amíg télen elkoptatok egy egysebi láncot (kmc 410-ből ez 800 ft) addig egy váltós kolléga örülhet ha a hajtótányérjai és váltói túlélik a sós latyakot (a sor és a lánc csere garantált min. 5000-ért a tél lejártával).
Nem jó dolog hátsóváltót cserélni évente, mert a shimano már annyira sz*r rugókkal rakja össze, hogy egy szezon után kinyúlik. A menetes sorok élettartamáról meg ne beszéljünk, 20 éves menetes sorok (maillard, regina) elmennek hibátlanul miközben egy mai shimano tz07 egy fél évet bírja aztán kuka. Más az anyagminőség picit.
Mégegyszer: ha nem lenne előnye (jelen esetben tényleg az, hogy csak ráülsz és tekered) akkor nem járnának sokan ezzel. Ami csak divat és hátránya van az amúgy sem terjed el (lásd cruiserek), főleg nem a naponta bringázók köreiben.
Ebben lehet valami.
Ebben lehet valami. Kétségtelen, hogy minél kevesebb alkatrész van valamiben, annál kisebb a meghibásodás veszélye.
Akkor szögezzük le, hogy egy rétegnek jó a fixi. Nekem, aki keveset kerékpározok nem jó.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Azért kerékpározol
Azért kerékpározol keveset, mert nincs fixid.
:)
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Nem. Ne legyen ez a fixi
Nem. Ne legyen ez a fixi ideád !
:)))
--------------------------
www.barzongorista.eu
Tudtam, hogy szóvicc lesz
Tudtam, hogy szóvicc lesz belőle! Ez fix(i)!
Nem a költségek miatt
Nem a költségek miatt építünk váltó nélküli gépet, ne sértődj meg, de láthatóan nincs sok tapasztalatod a témáról (felhasználói és szerelői oldalról egyaránt).
A legtöbben nem a váltó ára miatt építünk váltó nélküli gépet, hanem mert meguntuk a kattogást, zörgést és a gyors sor-lánc amortizációt (főleg télen).
"Ferdítés fanatikus hozzáállás......"
Főleg ha felhasználási szempontból fölösleges is a több fokozat (pl. szar időjárásban használt, városi rohangáló). "
"Van igazság ebben.. kényelmesebb karbantartás!!!"
Gondolj bele, hogy egy váltós rendszernél hány dolognak kell passzolnia, hogy működjön (végállások, váltófül ferdesége, hajtáselemek kompatibilitása, váltórugó feszessége stb.). Pici probléma van (pl. nyúlt a bowden vagy szorul, ráestél a hajtásoldalra, bement télen a víz és befagyott a bowden stb.)
"Nekem még nem fagyott be!! lehet jól zár a jagkwire?"
és egyből rendetlenkedik a rendszer....
"Még nem volt ilyen!!!"
Nem véletlen, hogy mennyi kattogó, nyikorgó bringával találkozol ha végigtekersz a duna parti bringaúton.
Mert szarból építeték :-)
Ellenben egy egysebinél (de főleg fixnél) biztos lehetek abban még a legnagyobb havazás közepén is, hogy ha odalépek neki és kiállva ránehezedek akkor nem fog megugrani, nyöszörögni, kattogni az egész
" Biztos nem te építtetted :-)-de van, nem kevés recsegő szar!!!
(a 1/8" vastag láncvonalban lévő lánc miatt a láncszakadás sem jellemző).
"Kisebb az esély ez kétségtelen, de nekem utoljára a szputnyikon szakadt nem ma volt! :-D
De ha már költségek: amíg télen elkoptatok egy egysebi láncot már mint TE !!!(kmc 410-ből ez 800 ft) addig egy váltós kolléga örülhet ha a hajtótányérjai és váltói túlélik a sós latyakot
"Már 3éve minden nap...."
(a sor és a lánc csere garantált min. 5000-ért a tél lejártával).
Pont most 3-éve-! cserélni kellett dura-ace-t mert megnyúlt egy kicsit :D
Nem jó dolog hátsóváltót cserélni évente, mert a shimano már annyira sz*r rugókkal rakja össze, hogy egy szezon után kinyúlik.
" Nekem nem-!!!
Téves elmélet és félrevezető" !!
A menetes sorok élettartamáról meg ne beszéljünk, 20 éves menetes sorok (maillard, regina) elmennek hibátlanul miközben egy mai shimano tz07 egy fél évet bírja aztán kuka.
"Tapasztalattal állítom hogy megint csak nem így van"!!!
Más az anyagminőség picit.
"Ha szart veszel akkor igaz!!!"
Mégegyszer: ha nem lenne előnye (jelen esetben tényleg az, hogy csak ráülsz és tekered) akkor nem járnának sokan ezzel. Ami csak divat és hátránya van az amúgy sem terjed el (lásd cruiserek), főleg nem a naponta bringázók köreiben.
Kicsit vagy csak fanatikus, de ez így szép!! Jó egészséget hozzá. Mielőtt félre értenéd-! tisztelem a tapasztalatod, de ne essünk túlzásokba!!!
Üdv:
Miki
válasz
én nem, nekem nem, nekem
én nem, nekem nem, nekem sosem, nekem így, nekem úgy.
teljesen igazad van. mindenki hülye, aki nem úgy csinál, ahogy te.
Én nem mondtam hogy hülék
Én nem mondtam hogy hülék vagytok!!!!!
Csak cáfoltam 1-2-t sarkítást! Mondtam hogy egészségetekre:-)
Azt hiszem az oldalra ráférne egy idő frissítés 2011.11.08 12:08 kelt. +2óra tévedés :D
Ha ismernéd, tudnád, hogy
Ha ismernéd, tudnád, hogy Ő nem fanatikus fixista. Vannak váltós gépei, vannak egysebességes, szabadon futós gépei, és van fixije is.
ÉN vagyok a fantikus fixis, mert nekem ez válik be. És pont azért, mert fillérekbe kerül az üzemben tartása, és alig kell karbantartásra időt fordítanom, néha, félévente láncot cserélek, és 3-4 havonta külsőt hátul.
Mindezek mellett. Havi 1000 km-t, néha többet is megyek vele. Ez van. Nincs ezen mit tompítani, mert ez a saját tapasztalatom.
Ezek szerint több mint
Ezek szerint több mint 6000km megy bele a láncba mielőtt cseréled.
Jól értem?
Milyen áttétel mellett, és milyen terepen használod?
jól érted. 44/15,
jól érted. 44/15, aszfalton.
Köszi
Köszi
Bezonyám, nekem is. Míg a
Bezonyám, nekem is. Míg a versenyemen 3000 Km utén a lánc sorostul kuka.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Ez az olcsó gép?Én már
Ez az olcsó gép?Én már másfél éve nyúzom a láncomat,az abroncs egy éves és még megy.Nem mellesleg, a fenti kollégának, hogy mennyi mindennek kell passzolnia a váltós gépen: kb tavasszal összerakom egy két nap lelazul, beáll ilyesmi, és gyakorlatilag azóta egyszer se kellett váltót állítani, egyszer talán féket, és volt hátra egy centrír.
Ja és aki ismer tudja, csak a boltba járok vele 5-el....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A 3-4 havonta külsőt
A 3-4 havonta külsőt normál outinál azért elég gyakori lenne, nem?
Még a tiédhez hasonló használat mellett is.
Gondolj a skidelesre is, az
Gondolj a skidelesre is, az eszi rendesen a gumit :) Bar nem tudom Peet mennyire szokott :)
Peet imád csúszkálni :)
Peet imád csúszkálni :) Normál használat mellett, ha nem a gumival fékezel állandóan, a supersport jóval tovább bírja.
-----------
Barna csepel, lila bca fixi
Mali outi és monti
Zöld bagaboo
Egy-egy csúszkálásnál az
Egy-egy csúszkálásnál az én szememben is pörögnek a dollárjelek.
Ez így van, imádok
Ez így van, imádok csúszkálni (gumival, és anélkül is ;), de azért már lényegesen kevesebbet skidelek, mint régen. Sőt, ahogy kopik a gumi, egyre inkább ellentartással oldok meg minden lassítást, és ezt igazi lábkitépős ellentartással kell elképzelni, csúszáshatáron tartva. 44/15-nél ez elég melós, de legalább erősít, és jobban lassít, mint a skid.
Egy teljesen szakmai
Egy teljesen szakmai kérdésem lenne. Mióta bringázol (majd fixizel), mérted-e a combkörfogatod? Milyen változásokat tapasztaltál? (bár mondjuk rajtad mindezek előtt se lehetett zsír) :)))
Ill. látszatra van-e változás, milyen izomtípusaid fejlődtek a combodban a sima bringától , fixitől?
Nem kell fotókkal illusztrálni. :)
~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
ha nem lennék nős, azt
ha nem lennék nős, azt mondanám, hogy gyere mérd meg magad, de ehelyett azt válaszolom, hogy szögletesebb lett a combom, és a térdem fölött két oldalt is szélesebb lett. hangsúlyosabb lett az alsó két feje a kinyújtásért felelős izomnak, a hajlító (comb-bicepsz) izom is nőtt.
továbbá a gluteus maximus is erősödött, és a comb emeléséért felelős izmok is elég jól megerősödtek. ezt onnan tudom, hogy amikor elkezdtem, akkor volt izomlázam ott fent rendesen, most meg már meg sem kottyan.
és az egész combom körfogata nőtt, ez nyáron látszott világosan, amikor rendre beleszorultam a rövidnadrágomba, amikor fel kellett állnom ülésből.
Viccelsz?Már rég
Viccelsz?Már rég görkoriznék,ki bírná azt?Az életben se telne az egynapos 200km-esekre.Montizhatnék a Városligteben.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
aligha :) tudod milyen
aligha :) tudod milyen rohadt drága a görkorira a kerék? pfff. én múlt nyáron elnyaltam egy sornyit (4 db) egyrészt a szar utak miatt másrészt gondolom itt is vannak minőségbeli különbségek...
no szóval megnéztem az árát és felsikítottam, azóta sem görkoriztam :)
Drupalnál neked kell
Drupalnál neked kell állítanod a profilodban az időzónádat.
Mindenre csak tételesen
Mindenre csak tételesen annyit mondtál, hogy nem így van és pont, ez elég sovány. Ráadásul sok ellentmondást is írsz (menetes sor bírja -> dura-ace lánc, komolyan ilyen láncot használsz menetes rendszerhez???). Vagy ha "nem szart kell venni" akkor áruld már el, mi a jó menetes racsniból (én ezekről írtam, nem a kazettásokról).
Nekem kevés ahhoz, hogy a szervizes tapasztalataimat cáfolja, főleg hogy írásodból az jön le, hogy elég kis számú mintából indulsz ki.
3 éve szerelek komolyan bringákat, van rálátásom, hogy mi megy szét az emberek többségénél (volt nálam már télen 2 hét futárkodással tönkrevágott xtr váltó, szakadt el alattam is váltós lánc, kukáztam már 2 éves nyúlt rugójú alivio és deore váltót is, stb.).
Egyébként fixit én csak azért használok mert fixi. A többi előnye (kis amortizáció, egyszerű szerkezet és szerelés) csak bónusz, de az igazi királyság benne az örökhajtás :-) Számomra épp elég meggyőző az a sok ember aki váltó nélkül télen is rakja, a legnagyobb hóban-sárban.
Hegyre, terepre meg nekem is van külön váltós gépem (sőt most épül az agyváltós tandemem), de azokat eszembe nem jutna napi rohangálásokkal vagy rossz idővel tönkretenni. Pont azzal tartom karban, hogy INDOKOLTAN használom, ha tényleg hegyre-túrára megyek.
Télre ha valakinek nem megoldás az egysebi / fixi akkor meg tudom ajánlani a Frenki féle vonalat: zárt láncvédő, agyváltó (főleg ha kontra-görgősfékkel nem a felnit fékezi). Kb. elpusztíthatatlan az is (még jobban is mint a fix) és máris nem kell pánikba esni ha jön a hegy :-D
A külső váltós precíz gép a lehető legrosszabb strapára - szar időre.
A jó fixi az jó. A rossz
A jó fixi az jó. A rossz fixi az nem jó.
royal 3* (zöld) ?
royal 3* (zöld) ?
Akitől kérdezed, annak
Akitől kérdezed, annak kékje van. :)
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
én szeretem.
én szeretem.
Építve, nem feltétlenül
Építve, nem feltétlenül a gyári alkatrészekkel jót lehet kihozni belőle. Gyári agyak nem képviselnek igazából minőséget, a felni-hajtás rendben van.
a világos zöldnek még
a világos zöldnek még érnie kell, de ha besötétül, akkor egész jó is tud lenni.
http://cyclingwmd.blogspot.co
http://cyclingwmd.blogspot.com/2011/11/my-yamaguchi-school-frame-and-mor...
tessék. trispoke, tárcsafék, fixi. undorító.
Engem az okkult sátánista
Engem az okkult sátánista első csomagtartó lepett meg...
Ismét egy jó példa arra, hogy lehet drága és minőségi alkatrészekből értelmetlen gépet csinálni
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Én sem tettem még le
Én sem tettem még le arról, hogy bal oldali hajtással szereljek eccer egy gépet.
No és a tárcsafékes agydinamó hátul fixagyként használva szintén ez a kategória.
Az én tervem egy fixi,
Az én tervem egy fixi, mindkétoldali hajtással...
2 tányér, 2 lánc, 2 fogas: feleakkora terhelés jut egyre; ráadásul a vázat is szimmetrikusan terheli ahelyett, hogy hajlítaná.
cserébe kőnehéz, nem
cserébe kőnehéz, nem lehet felkapni (vállra, kézbe) mert mindkét oldalon koszol, (majdnem) duplannyi a fenntartása, a rendszer bekerülése sokszorosa a hagyományosnak, ha nem akarod, hogy letekeredjen a bal pedál át kell perselyeztetni a kart, stb...
egyszerűbb és olcsóbb nem kolbászgyár alkatrészekből építkezni.
Annyival nem nehezebb, mint
Annyival nem nehezebb, mint amennyivel megbízhatóbb. És a fenntartása sem hinném, hogy többe kerülne: igaz, hogy pl. 2 láncot kell egyszerre cserélni, de feleannyi terhelésnek vannak kitéve, így kétszer addig tart. A csapágyak egyenletes, szimmetrikus terhelése meg asszem szintén nem rövidíti az élettartamot...
Írtam itt valahol régen
Írtam itt valahol régen egy ötletemről.
Egy csúszó ékes vagy más alkalmas mechanikus szerkezetű hátsó kerékagy, ami vagy a bal vagy a jobb oldali lánckerékről kapja a nyomatékot, a mechanikai kapcolat beállított helyzete szerint.
A két lánckereket két lánc hajtja meg, két lánctányérról, eltérő áttételi arányban. Ez lényegében egy két hajtóláncos, két sebességes kerékpár meghajtás, ahol ugyan mindig csak az egyik oldal hajt, a másik üresben jár.
A csúszóék vagy mechanizmus a főtengelyhez is kerülhet, vagy akár szinkronban működtetve egyszerre előre és hátra is. Ez utóbbi esetben a terheletlen lánc és fogas elemek nem járnak üresben állandóan, hanem lelassulva megállnak és pihennek.
A sebességváltás végrehajtása a legegyszerűbb mechanizmus esetén csak álló állapotban lenne lehetséges. Ez nem feltétlenül hátrány, amikor tudjuk, hogy két lánckerekes, megfordítható kerekű fixikkel is járnak sebesség váltás céljából.
A rendszer egyránt lehet fixi vagy szabadon futós. Én magam nem látok benne semmi nagy vagy különös előnyt, csupán megvalósítható érdekességet.
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!
Szerintem meg próbáld meg
Szerintem meg próbáld meg az első kereket is hajtani, mert akkor még egyenletesebb. Az autóknál is megoldották, neked is menni fog.
:)
--------------------------
www.barzongorista.eu
Van elsőkerék meghajtású
Van elsőkerék meghajtású kerékpár, azaz összkerék. 90es évek montiján volt ilyen dual-drive (linket találtam, még létezik), a hátsóagytól az elsőagyig tartó hajlékony kardántengely vitte a nyomatékot :)
http://christinibicycles.com/tech-about.php
Ez esetben a hajtástól is továbbvihető így a nyomaték :D
Évekig ki volt rakva itt
Évekig ki volt rakva itt egy a Mogyoródi úti Subaru autószalon kirakatában. Subaru felirattal. Gyáva voltam, nem mertem bemenni kipróbálást kérni.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
http://fixedgearhungary.com/k
http://fixedgearhungary.com/keprejtveny-11.fixi
És akkor most beszéljünk
És akkor most beszéljünk a kontrásról...:D
Tényleg, azt miért nem komázzák annyira a népek? Én ezer éve azzal(is) nyomulok, mást nem is nagyon tudok elképzelni magam alá városba/rövid távra...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Tavalyi téli gépem
Tavalyi téli gépem kontrás volt, mivel az extra alacsonyan lévő középrész miatt nem lehetett belőle fix (ezért is adta el a két tinisrác a vázat eredetileg).
Én bírtam, telet abszolút kibírta, jó dolog a hangtalan racsni és a felni sem kopott.
Egy hátránya van: a kapható kontrás agyak legtöbbje extra rövid papucstávolsághoz (110mm, 118mm) készült és elég nehéz behézagolni mai vázba (130,135mm) a spéci tengely miatt.
De ha egyszer össze van rakva akkor tökjó az is :-D
Sachs/sram S7, P5.130 papucs
Sachs/sram S7, P5.130 papucs 7 ill 5 sebesség+ kontra
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ok, de ezek már agyváltók
Ok, de ezek már agyváltók :-).
Sima igénytelen kontrás agy kéne 130-as távra, olcsógéphez (pl. velosteel gyárt ilyen tengellyel is de magyarországra a 108mm-es változatot hozzák be és a gyártótol min. rendelés azt hiszem 50db).
Meg kellene vizsgálni két
Meg kellene vizsgálni két lehetőséget:
1 hosszabb tengely beszerzése/gyártása
2 különleges tengelyanya alkalmazása
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Találtam sok helyen
Találtam sok helyen cseretengelyt de egyik sem volt hosszabb :-(
Ha tudod hol akkor néha
Ha tudod hol akkor néha még találsz olyat, hogy esztergályos....át kell tervezni a tengelyt
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Volt régen két kontrás
Volt régen két kontrás bicajom is, és mostanában nyári kölcsönbicajaim is kontrásak. Ezek közül az egyik, egy nagy 28-as orosz bicaj, már régi ismerősöm a hatvanas évekből. Anyámé, aki már nem használja. De annak idején én sokat kaptam kölcsön tőle és sokat tekertem, és mostanában pedig teljes szabad kezet kapok rá.
Ennek a kontrája elég jól fog, és kell is, hogy fogjon, mert az első féke sajnos az a kezdetleges "kanál" fék, vagyis egy gumi féktuskó ami rányomódik az első gumira, bowden segítségével.
Ez a megoldás grimaszokat hozna rám ha köszürülő hangja lenne. De nem az, hanem a gumik durva összedörzsölődési hangja, ami még kellemetlenebb, bele gondolva ebbe a kezdetleges gépészeti tökéletlenségbe. Úgy hogy arra is fájdalmas grimaszt vágok, de inkább nem használok ilyen első féket. :-)
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!
Volt a két fékrendszer
Volt a két fékrendszer között egy átmeneti változat, amikor a patkófék gumija a külsőgumi oldalfalát fogta... na annak a hangját ha egyszer hallod soha nem felejted el :-)
Azzal lehet csak igazán
Azzal lehet csak igazán farolni!
--------------------------
www.barzongorista.eu
Fixivel lehet kanyarban
Fixivel lehet kanyarban gyorsítani :P
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
És lassítani is. Sőt,
És lassítani is. Sőt, még irányjelzés közben is lehet lassítani. Meg elengedett kormánnyal is (pl. orrfújás közben).
ezeket mind lehet
ezeket mind lehet szabadonfutóssal is. :)
sőt, még rollerrel is. :)
sőt, még rollerrel is. :)
Hátrafele
Hátrafele menni?
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=vYAxqiEep7A
:d
Sőt: http://www.youtube.com/
Sőt:
http://www.youtube.com/watch?v=r_An2QW1qgY
Komoly...
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Mi ez a sok bmx-es link? Ez
Mi ez a sok bmx-es link? Ez nem fixis blog?
http://www.youtube.com/watch?v=kcPVqayc8a0
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
A téma inditásához egy
A téma inditásához egy személyes vallomás: most 1,5 hétig nem tudok a fixim nyergébe pattani és nagyon hiányzik. Korábban ez más kétkereküvel nem fordult elő.
más: peet, a csepel royal váz nekek mennyire vált be, hogy tetszik?
nekem maximálisan bevált.
nekem maximálisan bevált. akciósan kb. 15ezerért vettem. jó a geometriája: kicsi a középcsapágy-esés, viszonylag rövid a tengelytáv, és nagyon kellemes a homlokcsőszög.
emiatt nagyon jól manőverezhető: gyorsan reagál, de nem idegesen. kanyarban szinte lehetetlen leérinteni a hajtókart.
nem a legkönnyebb darab, de ez erő és kondi kérdése, előbb-utóbb hozzáerősödsz (ha eleget mész vele).
cserébe biztos lehetsz benne, hogy a 3* nem fog elpattanni menet közben alattad, mert van benne anyag bőven.
még erősen gondolkodom
még erősen gondolkodom rajta, de kössz az infót
jaa és annyi anyag van
jaa és annyi anyag van benne, hogy hamarabb töröd meg balesetben, mint hogy megkajálná a rozsda. :)
Jó. ________________________
Jó.
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!
Na, találtam neked egy
Na, találtam neked egy tárcsafékes fixit, de elég mélyen zsebbe kell nyúlni érte, 3000 Euro van az árcédulán:
http://www.cycleexif.com/montante-maserati-8ctf
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Nem meglepő, ez ráadásul
Nem meglepő, ez ráadásul egy nagyon híres időfutam váz másolata.nem jut sz eszembe ki hozta be de híres, ez a hajlított megoldás hátul.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
esetleg
esetleg ez?
http://www.slanecycles.com/colnago-cf8-ferrari-traditional-bike-dura-ace...
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Biztosan a Dura Ace szett
Biztosan a Dura Ace szett dobja meg az árat a Maseratihoz képest azzal a tizenezer dolcsival. Pedig még tárcsafék sincsen rajta. :-)
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
naja, gondolom a jelenleg
naja, gondolom a jelenleg rajta levő fék rakás szar :D
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Van magyar bringa is
Van magyar bringa is drágán (25.555,- USD-tol indulnak az árak, ÁFA nélkül persze), ha valakinek van pénze, támogassa a honi ipart:
http://www.m55-bike.com/en
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Azt írja a katalógus, hogy
Azt írja a katalógus, hogy "floating disc", erre odatesznek egy képet egy sima tárcsáról :)
Amúgy hát hogy... egy ilyen DH gép elsősorban lefele gurulásra való, ott meg mindegy, van-e elektromos rásegítés - a 25-33 kilós súly viszont nem biztos, hogy előny. Mondjuk arra jó lehet, hogy fel is tudjon tekerni az ember dobogókőre az elektromos bringáján (bár lehet, hogy addigra lemerülne az akksi)
40.900 USD a listaárak
40.900 USD a listaárak teteje a nem egyedi gépekre. Lehet azok már floating disc-esek.
Van a galériában egy félszáras Early első villás változat, ott mintha motorkerékpárokhoz hasonlóan lenne felfogva a tárcsa.
Én láttam ezt a bringát élőben, ültem is rajta álltó helyben. Inkább már motor érzete van.
Ez tök logikus: felfele villany, lefele gravitáció :-)
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
A floating disc, az valahogy
A floating disc, az valahogy így néz ki:
http://www.veezzle.com/photos/images/Should-a-Formula-180mm-floating-dis...
Van motorom, így van rajta
Van motorom, így van rajta a tárcsa, csavarok vannak a tárcsa és az agy között, nem közvetlenül van összecsavarozva. És ilyesmi van az M55-ön is.
Na, találtam egy linket róla:
http://www.gizmag.com/m55-terminus-hybrid-bike/19516/picture/139780/
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós