Korábban már beszámoltunk a Kerékpárosklub javaslatairól, melyeket a a kisméretű szálló por (PM10) csökkentését célzó törvénytervezet kapcsán fogalmaztunk meg.
Az egyik javaslatunkat el is fogadták, buszsávok használatának korlátozására vonatkozó rész kikerült a tervezetből. Tehát nem lesz olyan KRESZ módosítás, mely teljesen kitiltja a kerékpárosokat a buszsávokból, megakadályozva ezzel a közös busz és kerékpársávok használatának lehetőségét. (Kiemelés tőlem)
A másik javaslatunk sajnos nem került be a határozatba. A határozatban van ugyanis egy olyan rész, mely a hivatali személygépkocsi használat elszámolásának környezetvédelmi szempontú átalakítását célozza, magyarul, hogy a kevesebb környezeti terhelést jelentő és alacsonyabb fogyasztású gépjárművek után adókedvezmények járnak majd. Azt szerettük volna elérni, hogy sok nyugati példát követve a kerékpárral közlekedőket is kedvezményes adópolitikával jutalmazza a kormány - ez sajnos nem történt meg, pedig aztán egy kerékpár jóval kevesebbet szennyez, mint bármelyik környezetbarát gépjármű.
Jó hír még, hogy a Bringázz a munkába kampányunkat külön említi a határozat:
"...fenn kell tartani a jelenleg futó kampányokat, elsősorban a Bringázz a munkába, az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap, valamint a Föld napja kampányokat."
A költségtételeknél is van a szemléletváltó kampányoknál elkülönített forrás, ott azonban nem nevesítik a kampányt. Azonban nagyon reméljük, hogy az idei őszi "Bam! minimál" kampányt - ami bár szűkebb költségvetésű, de igen ötletes és kreatív volt - tavasszal egy nagyszabású, megújult kampány követi majd, megfelelő anyagi háttérrel.
Teljes cikk itt: http://kerekparosklub.hu/legszennyezes-csokkentesere-iranyulo-kormanyhat...













"elkülönített forrás,
"elkülönített forrás, ott azonban nem nevesítik a kampányt"
Ennyi a lényeg.
Ügyesek vagytok, okosak vagytok, de pénzt nem kaptok.
hátha nem, de sajnos én is
hátha nem, de sajnos én is ezt olvastam ki belőle...
"Európai Mobilitási Hét
"Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap, valamint a Föld napja kampányokat."
Akarják mondani a vasárnapi zsibvásárt/gokart pályát/toyota standot, és a nagy semmit?
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Gokart pálya jöhet!
Gokart pálya jöhet!
De csak pedálos! Gilran a
De csak pedálos!
Gilran a térképész
telepítjük is a kertedbe
telepítjük is a kertedbe az ablakod alá. én már alig várom...
:-) **** Szereld meg a
:-)
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Egy elektromos az király
Egy elektromos az király lenne itt a közelben. :)
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
+1 **** Szereld meg a
+1
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Föld napja kampány?! Eddig
Föld napja kampány?!
Eddig nem észleltem.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Ez a tipikus "csinálják a
Ez a tipikus "csinálják a civilek, pénzt nem kapunk, de az elismerést besöpörjük" hozzáállás.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Azért ne feledjük, hogy a
Azért ne feledjük, hogy a Bam-ot a minisztérium indította, náluk vannak a jogok, meg minden, sajátjuknak tekintik. Még mostani kampány elején is ment a levelezés, hogy most akkor használhatjuk-e a logót, meg a nevet.
Idén ősszel ugye döcögősen mentek a tárgyalások a kampány további finanszírozását illetően, ezért volt most ez a "minimál" kampány. És persze a bizonytalanság miatt - lesz-e kampány, kapunk-e támogatást, mit tudunk vállalni stb - a szponzorokat sem tudtuk bevonni.
De a minisztériumban is vannak az ügynek elkötelezettjei, akik ugyanazt szeretnék, mint mi. Remélhetőleg még az idei kampányban is kapunk segítséget az oklevelek nyomtatásában és postázásában, mert az azért húzós összeg. Tavasszal meg már komolyabb együttműködés lesz, legalábbis nagyon bízunk benne. Én optimista vagyok. :)
Lukács
-
www.kerekparosklub.hu
abszolút tudom, hogy ezt
abszolút tudom, hogy ezt most nem itt kellene megtárgyalni, de lehet, hogy inkább eleve a szponzorokra kellene építeni a jövőben, és nem számítani a minisztériumi pénzekre, sok okból.
Még egy brandváltást is simán túlélne ez az egész, tök sikeres, elfogadott, stb. És ez az MK-n és az önkénteseken múlt.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Eddig is ezt tettük:
Eddig is ezt tettük: minisztérium (sem a mostani, sem az elődei)eddig még nem adott pénzt a BAM kampányra, szponzorok és az EU támogatásával csináltuk. Van azonban egy másik oldal is: tarthatatlan, hogy a civil mozgalmak magukra maradnak a kerékpározást népszerűsítő kampányokkal. Ezen szeretnénk változtatni, erre irányulnak a tárgyalások, nem csak arra, hogy pénzt kapjunk tőlük.
László János
www.kerekparosklub.hu
ebben teljesen igazad van.
ebben teljesen igazad van. és úgy látod, hogy ez a kormányhatározat fog változtatni valamit? egyáltalán hogy lett ez a határozat, és milyen következménye lehet?