Korábban már beszámoltunk a Kerékpárosklub javaslatairól, melyeket a a kisméretű szálló por (PM10) csökkentését célzó törvénytervezet kapcsán fogalmaztunk meg.

Az egyik javaslatunkat el is fogadták, buszsávok használatának korlátozására vonatkozó rész kikerült a tervezetből. Tehát nem lesz olyan KRESZ módosítás, mely teljesen kitiltja a kerékpárosokat a buszsávokból, megakadályozva ezzel a közös busz és kerékpársávok használatának lehetőségét. (Kiemelés tőlem)

A másik javaslatunk sajnos nem került be a határozatba. A határozatban van ugyanis egy olyan rész, mely a hivatali személygépkocsi használat elszámolásának környezetvédelmi szempontú átalakítását célozza, magyarul, hogy a kevesebb környezeti terhelést jelentő és alacsonyabb fogyasztású gépjárművek után adókedvezmények járnak majd. Azt szerettük volna elérni, hogy sok nyugati példát követve a kerékpárral közlekedőket is kedvezményes adópolitikával jutalmazza a kormány - ez sajnos nem történt meg, pedig aztán egy kerékpár jóval kevesebbet szennyez, mint bármelyik környezetbarát gépjármű.

Jó hír még, hogy a Bringázz a munkába kampányunkat külön említi a határozat:

"...fenn kell tartani a jelenleg futó kampányokat, elsősorban a Bringázz a munkába, az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap, valamint a Föld napja kampányokat."

A költségtételeknél is van a szemléletváltó kampányoknál elkülönített forrás, ott azonban nem nevesítik a kampányt. Azonban nagyon reméljük, hogy az idei őszi "Bam! minimál" kampányt - ami bár szűkebb költségvetésű, de igen ötletes és kreatív volt - tavasszal egy nagyszabású, megújult kampány követi majd, megfelelő anyagi háttérrel.

Teljes cikk itt: http://kerekparosklub.hu/legszennyezes-csokkentesere-iranyulo-kormanyhat...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
asztalosgabor képe

"elkülönített forrás,

"elkülönített forrás, ott azonban nem nevesítik a kampányt"
Ennyi a lényeg.
Ügyesek vagytok, okosak vagytok, de pénzt nem kaptok.

2
hf képe

hátha nem, de sajnos én is

hátha nem, de sajnos én is ezt olvastam ki belőle...

3
zenmacska képe

"Európai Mobilitási Hét

"Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap, valamint a Föld napja kampányokat."

Akarják mondani a vasárnapi zsibvásárt/gokart pályát/toyota standot, és a nagy semmit?

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

4
Shag_Beckur képe

Gokart pálya jöhet!

Gokart pálya jöhet!

5
Gilran képe

De csak pedálos! Gilran a

De csak pedálos!

Gilran a térképész

6
gaze képe

telepítjük is a kertedbe

telepítjük is a kertedbe az ablakod alá. én már alig várom...

7
SzCiklon képe

:-) **** Szereld meg a

:-)
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

8
dhpage képe

Egy elektromos az király

Egy elektromos az király lenne itt a közelben. :)

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

9
SzCiklon képe

+1 **** Szereld meg a

+1
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

10
jurta képe

Föld napja kampány?! Eddig

Föld napja kampány?!

Eddig nem észleltem.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

11
SzCiklon képe

Ez a tipikus "csinálják a

Ez a tipikus "csinálják a civilek, pénzt nem kapunk, de az elismerést besöpörjük" hozzáállás.

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

12
H.L. képe

Azért ne feledjük, hogy a

Azért ne feledjük, hogy a Bam-ot a minisztérium indította, náluk vannak a jogok, meg minden, sajátjuknak tekintik. Még mostani kampány elején is ment a levelezés, hogy most akkor használhatjuk-e a logót, meg a nevet.

Idén ősszel ugye döcögősen mentek a tárgyalások a kampány további finanszírozását illetően, ezért volt most ez a "minimál" kampány. És persze a bizonytalanság miatt - lesz-e kampány, kapunk-e támogatást, mit tudunk vállalni stb - a szponzorokat sem tudtuk bevonni.

De a minisztériumban is vannak az ügynek elkötelezettjei, akik ugyanazt szeretnék, mint mi. Remélhetőleg még az idei kampányban is kapunk segítséget az oklevelek nyomtatásában és postázásában, mert az azért húzós összeg. Tavasszal meg már komolyabb együttműködés lesz, legalábbis nagyon bízunk benne. Én optimista vagyok. :)

Lukács
-
www.kerekparosklub.hu

13
SzCiklon képe

abszolút tudom, hogy ezt

abszolút tudom, hogy ezt most nem itt kellene megtárgyalni, de lehet, hogy inkább eleve a szponzorokra kellene építeni a jövőben, és nem számítani a minisztériumi pénzekre, sok okból.
Még egy brandváltást is simán túlélne ez az egész, tök sikeres, elfogadott, stb. És ez az MK-n és az önkénteseken múlt.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

14
László János képe

Eddig is ezt tettük:

Eddig is ezt tettük: minisztérium (sem a mostani, sem az elődei)eddig még nem adott pénzt a BAM kampányra, szponzorok és az EU támogatásával csináltuk. Van azonban egy másik oldal is: tarthatatlan, hogy a civil mozgalmak magukra maradnak a kerékpározást népszerűsítő kampányokkal. Ezen szeretnénk változtatni, erre irányulnak a tárgyalások, nem csak arra, hogy pénzt kapjunk tőlük.

László János
www.kerekparosklub.hu

15
hf képe

ebben teljesen igazad van.

ebben teljesen igazad van. és úgy látod, hogy ez a kormányhatározat fog változtatni valamit? egyáltalán hogy lett ez a határozat, és milyen következménye lehet?