Biztosan lesz dugódíj a fővárosban, de vajon milyen lesz? A jelenlegi előkészületek alapján 400-800 forintos differenciált díjra, a Hungária körgyűrűn belüli zónára, kamerás ellenőrzésre, évi 30 milliárdos bevételre, de csak minimálisan javuló levegőminőségre számíthatnak majd a Budapesten közlekedők, valamint a főváros vezetése.

http://www.origo.hu/auto/20110712-milyen-dugodijrendszer-varhato-budapes...

(Az ottani hozzászólások elkeserítőek: döntő többség nem lát túl a pénztárcáján, közelében sincs annak, hogy a felelősségét érzékelje.)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
makimajom képe

reméljük a helyiek is

reméljük a helyiek is fizetik majd, amikor éppen hazamennek a balcsiról...

2
blajo képe

A cikkbeli informaciok

A cikkbeli informaciok alapjan estenkent es hetvegenkent nem kene fizetni...
Bar reszemrol (helyikent) egyetertek, hogy igy lenne helyes.

szerk.: Marmint, hogy fizetni kene.

3
makimajom képe

Az jó, akkor akik eddig

Az jó, akkor akik eddig hétfő reggel mentek haza nem kevesen, azok is vasárnap este fognak, még nagyobb dugót generálva ezzel az M7-en.

4
jurta képe

Vagy hétfő reggel csökken

Vagy hétfő reggel csökken a taxi árhátránya a saját autóhoz képest.
(A Déliből haza v. a melóhelyre, mármint.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

5
jurta képe

Nekem a tavaszi

Nekem a tavaszi Totalcar-cikkbeli literenkénti ezerforintos benzin jobban tetszett. Az úgy old meg mindent, hogy a közlekedőknek nem lesz tőle igazságtalanság-érzetük. (Igaz: 1. úgy jobban megérné lopni, csempészni, tehát erősebben kell védeni; 2. jobban megéri az alternatív hajtásúakat venni, azok elterjednek, és megint dugó lesz.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

6
fori képe

Illetve akkor minden termék

Illetve akkor minden termék ára rohamosan megnőne, mert a szállító cégek is emelnének az árakon. Dugódíj esetén viszont csak annak kell fizetnie aki a belvárosba szállít.

7
Belzebúb képe

végre elterjedhetnek a

végre elterjedhetnek a cargo-kerékpárok. és nem pocakos punnyadt sápatag testű sofőrökkel lesz teli a város, hanem napbarnított, életerős, izmoktól dagadó árufuvarosokkal. :-D

"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)

8
shutruk képe

Már megbeszéltük, hogy ha

Már megbeszéltük, hogy ha a pékség cargon vinné ki a kenyeret, másnapra becsődölne a gigantikus költségek miatt. Vagy 1000 forint lenne egy kiló kenyér.
__
Zöld Mali Cobra, fehér Vuelta felnikkel és neonzöld bowdenházakkal, csontfehér sárvédőkkel, valamint vigyorgó bringás visszapillantós kék bukósisakkal.

9
jurta képe

Ezt az adó- és

Ezt az adó- és járulékrendszerünknek is köszönhetjük, nemcsak az európai munkaerő bérigényeinek.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

10
Torpedo képe

A jobb kenyér ára már

A jobb kenyér ára már évek óta 1000 Ft felett van...

11
Frenki képe

Fagyasztott, hűtött

Fagyasztott, hűtött árunak meg két plussz gumis dinamó és akkus hűtő táska?

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

12
jurta képe

Illetve - miután kisírtuk

Illetve - miután kisírtuk magunkat, hogy immár megfizethetetlen a kínai világítós kulcstartó - versenyképesebbé válnának azok a most haldokló vállalkozások, amik az árut helyben állítják elő, helyi piacnak. Valamint lecsökkennének az olyan láthatatlan kockázatok, mint a CO2-kibocsátás, vagy az "elosztórendszer" zavarérzékenysége, függés távoli területek ismeretlen lakóitól.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

13
SpeckoHU képe

Ja, és egy hajtókar nem

Ja, és egy hajtókar nem 4000 Ft-ba és egy váltó nem 2000 Ft-ba kerülne, hanem 10x többe.

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

14
stp1 képe

akkor az én alkatrészeimet

akkor az én alkatrészeimet már most cargoval szállítják, ezt jó tudni. :)

15
jurta képe

Szerintem évtizedekre elég

Szerintem évtizedekre elég lenne a használt biciklikből kitermelhető bontott alkatrész. Nézd meg, csak Budapesten hány használaton kívüli kerékpár van.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

16
Frenki képe

És ezekből mennyi a

És ezekből mennyi a BEÉPÍTHETŐ minőségű alkatrész?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

17
Frenki képe

Ezt az elméletet újra és

Ezt az elméletet újra és újra feldobják, de az az igazság, hogy ha minden szar is a kapitalizmusban, egyet jól csinál:nagyon tud a költésgek lefaragására készetetni egy vállakozást.
Ha pedíg ez így van akkor a globális piacon sajna a Kínai lesz az olcsóbb nem a hazai.
Miért?
Pl mert egy csomó externáliás költséget egyszerűne nem fizetnek meg amit itt igen.
Pl most TERVEZIK! hogy lesz kínában nyugdíjrendszer, meg Tb ellátás.Ugyania a bizonytalanság miatt a Kínaiak nem mernek költeni, és az alacsony jövedelem miatt megtakarítani sem tudnak ez pedíg visszahat a kínai pénzügyi rendszerre.
Vagy leszarják a környezetvédelmet.
Vagy leszerják a munkavédelmet, egészség védelmet.
Vagy leszarják az alacsony életszínvonalat, béreket, lakáshelyzetet, szociális feszültséget
Vagy leszerják azt hogy ne gyártsanak egészségre káros anyagokkal és anyagokból
Vagy leszarják a Co kibocsájtást
Ha ezt mind megfizetnék, akkor a Kínai növekedési trend se annyi lenne amennyi most.
Ebből következik, hogy a Kínai versenyképeeség eredője több externáliás költség megfizetéséből áll össze, ha tehát egy vagy két helyen javítanánk is a pozícióinkon akkor sem lennénk versenyképesek velük szemben, tehát olcsóbbak sem.
Ha nem vagyunk olcsóbbak tönkremegyünk hosszútávon, és felvásárolnak aprópénzért a végén.
Vagyis ha a kereskedelmi körből kivesszük a szállítást kínából ide, és helyben termelnénk akkor sem lenne sokkal olcsóbb mert,a magas költségek, adók, környezetvédelmi díjak etc..miatt csak egy tényezőn tudunk javítani.
Ha valóban olcsóbb, versenykképesebb termelést szeretnénk helyben ahhoz a kínainál nem nagyobb, sőt inkább ALACSONYABB bérszint, zéró, környezetvédelem, zéró TB elleátás, zéró nyugdíj....etc kellene.
A kérdés az hogy jó lenne ez -e nekünk?

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

18
Torpedo képe

Azért a belvárosi

Azért a belvárosi élelmiszerszállítást kivenném a díjfizetők sorából!

19
jurta képe

A Michelin-csillagos

A Michelin-csillagos étterembe is visznek kaját. Az ő nyereségükből azért kijön az a pár száz Ft, gondolom. Na, e szerint hogy választjuk szét a teherautókat? :-)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

20
Peta képe

Meg a sarki boltba a

Meg a sarki boltba a kakaóscsigámat. Nem csak luxusétterem van a belvárosban.

21
Torpedo képe

Inkább úthasználati

Inkább úthasználati díjnak nevezném, - bár hosszabb - s csak az a kérdés számomra, hogy miért nincsen bevezetve már minimum húsz éve!?
(Csak magam kb. tizenhat éve gondolkodom erősen a szükségességén)
Persze, ha az egyik oldalon korlátozás, akkor a másikon fokozottabb forgalom: kikerülnék az autósok a belvárost mondjuk a Nagykörúton, ha ott pl. a két forgalmi sávot elfoglaló, parkoló autók helyén is haladni lehetne. Akkor viszont minimum több földalatti parkoló kívánkozna helyben...

22
jurta képe

kikerülnék az autósok a

kikerülnék az autósok a belvárost mondjuk a Nagykörúton

Neked ez megérne kb. másfél BKV-vonaljegynyi pénzmegtakarítást?

Nem inkább az a cél, hogy a röviden utazó (nem az egész Pest megyén) áthaladók fontolják meg, hogy egyáltalán be sem indítják az autójukat? Vagy ha mégis, akkor összevonják két-három szükséges beutazásukat? Vagy megtöltsék azt az autót emberrel?

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

23
Torpedo képe

Ki tudja, tán megérné,

Ki tudja, tán megérné, összevetve az idő/benzin ráfordítást.
Persze legjobb lenne egy jó tömegközlekedés beindítása,
pl. magasvasutakkal, (aminek a kiépítése a metróhoz képest lényegesen olcsóbb lehet) ezzel kötve össze a városmagot az agglomerációval. Terveim vannak rá..:-)
Ha tényleg az lenne a cél, hogy be se indítsák az autójukat, akkor az egész Belváros rég a gyalogosoké és a bringásoké lenne, némi áruszállítással egybekötve.
Osztom a véleményt, miszerint a Nagykörúttól beljebb lévő város-útszerkezet kb. azt a mennyiségű forgalmat képes jól levezetni, ami az épülésekor keletkezett.

24
tatabike képe

Gondolom, az itt

Gondolom, az itt lakóhellyel rendelkezők mentesülnek a díjfizetés alól. Ahogy a parkolási díjat sem kell megfizetni az adott kerületben, ahol lakik az ember.
Ebből majd esetleg az lesz, hogy sokan bejelentik magukat a nagyihoz, nagynénihez, szülőkhöz, stb.

- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -

Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...

25
hf képe

nekem is ez jutott eszembe.

nekem is ez jutott eszembe. valahogy nem tudom elképzelni, hogy tökös lesz a városvezetés és bevezeti az ottlakók számára is. (mint Londonban)

26
Peta képe

Talán mert nem is az

Talán mert nem is az ittlakók fingatása lenne a cél, hanem az átmenőforgalom csökkentése?

Vagy a helyieknek legyen munkalehtőség a zónán belül, vagy azon kívül legyen londoni a fizetés is.
Én Kőbányára járok melózni, nettó 30ért, heti 2-3-szor bicajjal. Kívül esik a bűvös 5km-en, bicajjal kb 25 perc legjobb esetben, autóval max 10. És sokszor kell szállítanom, anyámnak még többször. De persze, a helyiek a felelősek a dugókért is, meg aki olxan burzsoá, hogy az ötkerben lakik, az meg tudja fizetni ezt is, de azt is, hogy ha kell egy kenyér, akkor ne a zónán belül vegye meg, mert az élelmiszerszállítók is pusztuljanak innen ki!

27
toreki képe

Átmenő forgalom a faxomat.

Átmenő forgalom a faxomat. Ha orvoshoz kell vinni a gyereket, akkor a 2 gyerekkel, túlélő felszereléssel be kell bumlizni a Hungárián belülre, mert valami okos kitalálta, hogy nem a mellettünk levő rendelő a területileg illetékes, hanem a távolabbi.

Egyébként az ott lakó ha ki-be jár a zónából, akkor kevesebb dugót csinál, mint egy kint lakó? Én támogatnám az ott lakóknak kedvezmény adását, és néhány év alatti elvételét. Így az ingatlanpiac is átrendeződne.

28
SpeckoHU képe

Olyan háziorvost

Olyan háziorvost választasz, amilyet akarsz.

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

29
toreki képe

Gyerekorvost? Hol élsz

Gyerekorvost? Hol élsz te?

A háziorvosom a város másik végében lakik, de őt tényleg én választottam.

30
Peta képe

És az ingatlanpiac

És az ingatlanpiac átrendeződése szerinted kívánatos? Így is a belső kerületek elnéptelenedése az évek óta menő trend. Ennek a része a szuburbanizáció, amit meg annyira ócsárol itt mindenki. A belvárost élettel kéne (újra)tölteni, revitalizálni, hogy érdemes legyen itt élni, nem pedig elüldözni a maradék itt lakót is, azzal, hogy még a hazajövetelért is fizetni kell.

31
Zsurmi képe

Aki a forgalom-csillapított

Aki a forgalom-csillapított belvárosban akar lakni, az ne akarjon ingyen naponta be és kihajtani a dugódíjas zónából. Ott a külső kerületekhez képest jóval sűrűbb tömegközlekedés.

-
Zsurmi

32
fori képe

Ha már egyszer hazavitte a

Ha már egyszer hazavitte a kocsit a dugódíjaz övezetbe, és ott leparkolta a ház előtt, akkor hadd ne fizessen már dugódíjat az akár hónapokig egy helyben álló kocsija után.

33
toreki képe

A határon áthajtásért

A határon áthajtásért fizet, nem a bent létért. Azért parkolási díjat fizet. :)

34
fori képe

Tehát aki a belvároson

Tehát aki a belvároson belül pöfögtet nap mint nap, az nem fizet semmit? Az sem túl jó megoldás. Ha ki kell mennie, vesz egy másik kocsit, egyiket zónán belül tarja, másikat kívül. A zónahatáron pedig átszáll.

35
Zsurmi képe

Attól, hogy elképzelhető

Attól, hogy elképzelhető egy ilyen szituáció, még nem lesz jellemző. Bárki tud ellenpéldákat hozni bármire. Attól még egy módszer működőképes lehet.

Amúgy a második autóra rögtön kell fizetni parkolási díjat, hiszen az nem a lakóhely szerinti.
Valamint igencsak kényelmetlen autóból autóba szállni, pont egy adott helyen.

Ez már majdnem olyan, mintha tömegközlekedés lenne.

-
Zsurmi

36
Peta képe

Most viccelsz, ugye? :)

Most viccelsz, ugye? :) Hallottál már az autópiac 2008 óta tartó állapotáról, ill. a lakosság azóta tartó autóvásárlási hajlandóságáról? Akinek van autója, az közel sem biztos, hogy jómódú, de az tuti, hogy zónahatárok miatt senki nem fog második kocsit venni. A közösségi közlekedés használatának egyik legnagyobb ellensége is az átszállás.

37
Peta képe

Hidd el, az én

Hidd el, az én melóhelyemhez se sűrű, se ritka tömegközlekedés nem megy. Ecseritől 20p séta. Gyorsaságban autó>bicaj>töm.közl.
És aki naponta négy helyen dolgozik? Pl anyám, aki egy olyan suliban tanít, aminek az egyik telephelye zuglóban, másik az andrássyn van, ezután meg edzést tart hol budán, hol pesten?
Mindegy, biztos én képzelem rosszul, hogy nem a belső kerületek elöregedő, és csökkenő lakossága felelős a dugókért.

38
SpeckoHU képe

Elég ködösen

Elég ködösen fogalmazol.

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

39
Peta képe

Melyik rész nem világos?

Melyik rész nem világos?

40
monster képe

Van, ahol már lakásonként

Van, ahol már lakásonként csak egy engedélyt adnak ki, van is belőle rinyálás.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

41
tatabike képe

Na igen. Az sem segít

Na igen. Az sem segít sokat, hogy pl. a társasházban, ahol én vagyok a gondnok, a havi parkolás 1800 Ft-ba kerül, azaz 60Ft/nap... Közelharc megy a megüresedett helyekért, csak kihalásos sorrendben kapsz parkolót...
Azért 2 perc sétára a Nagykörtétől igazán csábító dolog 60Ft-ért parkolni 24h-n keresztül...:S

- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -

Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...

42
Peta képe

Nálunk meg 100000/év a

Nálunk meg 100000/év a második kocsira. Az euro4-es motor miatt viszont van belőle 50% engedmény.

43
SpeckoHU képe

Ez hol? Úgy haladok át az

Ez hol?

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

44
Peta képe

Ötker. Első kocsi

Ötker. Első kocsi parkolása ingyenes, másodikért a motorjától függően kell fizetni, a legnagyobb kedvezmény a hibridre van, az euro1-es 100000.-