Biztosan lesz dugódíj a fővárosban, de vajon milyen lesz? A jelenlegi előkészületek alapján 400-800 forintos differenciált díjra, a Hungária körgyűrűn belüli zónára, kamerás ellenőrzésre, évi 30 milliárdos bevételre, de csak minimálisan javuló levegőminőségre számíthatnak majd a Budapesten közlekedők, valamint a főváros vezetése.
http://www.origo.hu/auto/20110712-milyen-dugodijrendszer-varhato-budapes...
(Az ottani hozzászólások elkeserítőek: döntő többség nem lát túl a pénztárcáján, közelében sincs annak, hogy a felelősségét érzékelje.)












reméljük a helyiek is
reméljük a helyiek is fizetik majd, amikor éppen hazamennek a balcsiról...
A cikkbeli informaciok
A cikkbeli informaciok alapjan estenkent es hetvegenkent nem kene fizetni...
Bar reszemrol (helyikent) egyetertek, hogy igy lenne helyes.
szerk.: Marmint, hogy fizetni kene.
Az jó, akkor akik eddig
Az jó, akkor akik eddig hétfő reggel mentek haza nem kevesen, azok is vasárnap este fognak, még nagyobb dugót generálva ezzel az M7-en.
Vagy hétfő reggel csökken
Vagy hétfő reggel csökken a taxi árhátránya a saját autóhoz képest.
(A Déliből haza v. a melóhelyre, mármint.)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Nekem a tavaszi
Nekem a tavaszi Totalcar-cikkbeli literenkénti ezerforintos benzin jobban tetszett. Az úgy old meg mindent, hogy a közlekedőknek nem lesz tőle igazságtalanság-érzetük. (Igaz: 1. úgy jobban megérné lopni, csempészni, tehát erősebben kell védeni; 2. jobban megéri az alternatív hajtásúakat venni, azok elterjednek, és megint dugó lesz.)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Illetve akkor minden termék
Illetve akkor minden termék ára rohamosan megnőne, mert a szállító cégek is emelnének az árakon. Dugódíj esetén viszont csak annak kell fizetnie aki a belvárosba szállít.
végre elterjedhetnek a
végre elterjedhetnek a cargo-kerékpárok. és nem pocakos punnyadt sápatag testű sofőrökkel lesz teli a város, hanem napbarnított, életerős, izmoktól dagadó árufuvarosokkal. :-D
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Már megbeszéltük, hogy ha
Már megbeszéltük, hogy ha a pékség cargon vinné ki a kenyeret, másnapra becsődölne a gigantikus költségek miatt. Vagy 1000 forint lenne egy kiló kenyér.
__
Zöld Mali Cobra, fehér Vuelta felnikkel és neonzöld bowdenházakkal, csontfehér sárvédőkkel, valamint vigyorgó bringás visszapillantós kék bukósisakkal.
Ezt az adó- és
Ezt az adó- és járulékrendszerünknek is köszönhetjük, nemcsak az európai munkaerő bérigényeinek.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
A jobb kenyér ára már
A jobb kenyér ára már évek óta 1000 Ft felett van...
Fagyasztott, hűtött
Fagyasztott, hűtött árunak meg két plussz gumis dinamó és akkus hűtő táska?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Illetve - miután kisírtuk
Illetve - miután kisírtuk magunkat, hogy immár megfizethetetlen a kínai világítós kulcstartó - versenyképesebbé válnának azok a most haldokló vállalkozások, amik az árut helyben állítják elő, helyi piacnak. Valamint lecsökkennének az olyan láthatatlan kockázatok, mint a CO2-kibocsátás, vagy az "elosztórendszer" zavarérzékenysége, függés távoli területek ismeretlen lakóitól.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Ja, és egy hajtókar nem
Ja, és egy hajtókar nem 4000 Ft-ba és egy váltó nem 2000 Ft-ba kerülne, hanem 10x többe.
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
akkor az én alkatrészeimet
akkor az én alkatrészeimet már most cargoval szállítják, ezt jó tudni. :)
Szerintem évtizedekre elég
Szerintem évtizedekre elég lenne a használt biciklikből kitermelhető bontott alkatrész. Nézd meg, csak Budapesten hány használaton kívüli kerékpár van.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
És ezekből mennyi a
És ezekből mennyi a BEÉPÍTHETŐ minőségű alkatrész?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ezt az elméletet újra és
Ezt az elméletet újra és újra feldobják, de az az igazság, hogy ha minden szar is a kapitalizmusban, egyet jól csinál:nagyon tud a költésgek lefaragására készetetni egy vállakozást.
Ha pedíg ez így van akkor a globális piacon sajna a Kínai lesz az olcsóbb nem a hazai.
Miért?
Pl mert egy csomó externáliás költséget egyszerűne nem fizetnek meg amit itt igen.
Pl most TERVEZIK! hogy lesz kínában nyugdíjrendszer, meg Tb ellátás.Ugyania a bizonytalanság miatt a Kínaiak nem mernek költeni, és az alacsony jövedelem miatt megtakarítani sem tudnak ez pedíg visszahat a kínai pénzügyi rendszerre.
Vagy leszarják a környezetvédelmet.
Vagy leszerják a munkavédelmet, egészség védelmet.
Vagy leszarják az alacsony életszínvonalat, béreket, lakáshelyzetet, szociális feszültséget
Vagy leszerják azt hogy ne gyártsanak egészségre káros anyagokkal és anyagokból
Vagy leszarják a Co kibocsájtást
Ha ezt mind megfizetnék, akkor a Kínai növekedési trend se annyi lenne amennyi most.
Ebből következik, hogy a Kínai versenyképeeség eredője több externáliás költség megfizetéséből áll össze, ha tehát egy vagy két helyen javítanánk is a pozícióinkon akkor sem lennénk versenyképesek velük szemben, tehát olcsóbbak sem.
Ha nem vagyunk olcsóbbak tönkremegyünk hosszútávon, és felvásárolnak aprópénzért a végén.
Vagyis ha a kereskedelmi körből kivesszük a szállítást kínából ide, és helyben termelnénk akkor sem lenne sokkal olcsóbb mert,a magas költségek, adók, környezetvédelmi díjak etc..miatt csak egy tényezőn tudunk javítani.
Ha valóban olcsóbb, versenykképesebb termelést szeretnénk helyben ahhoz a kínainál nem nagyobb, sőt inkább ALACSONYABB bérszint, zéró, környezetvédelem, zéró TB elleátás, zéró nyugdíj....etc kellene.
A kérdés az hogy jó lenne ez -e nekünk?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Azért a belvárosi
Azért a belvárosi élelmiszerszállítást kivenném a díjfizetők sorából!
A Michelin-csillagos
A Michelin-csillagos étterembe is visznek kaját. Az ő nyereségükből azért kijön az a pár száz Ft, gondolom. Na, e szerint hogy választjuk szét a teherautókat? :-)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Meg a sarki boltba a
Meg a sarki boltba a kakaóscsigámat. Nem csak luxusétterem van a belvárosban.
Inkább úthasználati
Inkább úthasználati díjnak nevezném, - bár hosszabb - s csak az a kérdés számomra, hogy miért nincsen bevezetve már minimum húsz éve!?
(Csak magam kb. tizenhat éve gondolkodom erősen a szükségességén)
Persze, ha az egyik oldalon korlátozás, akkor a másikon fokozottabb forgalom: kikerülnék az autósok a belvárost mondjuk a Nagykörúton, ha ott pl. a két forgalmi sávot elfoglaló, parkoló autók helyén is haladni lehetne. Akkor viszont minimum több földalatti parkoló kívánkozna helyben...
kikerülnék az autósok a
kikerülnék az autósok a belvárost mondjuk a Nagykörúton
Neked ez megérne kb. másfél BKV-vonaljegynyi pénzmegtakarítást?
Nem inkább az a cél, hogy a röviden utazó (nem az egész Pest megyén) áthaladók fontolják meg, hogy egyáltalán be sem indítják az autójukat? Vagy ha mégis, akkor összevonják két-három szükséges beutazásukat? Vagy megtöltsék azt az autót emberrel?
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Ki tudja, tán megérné,
Ki tudja, tán megérné, összevetve az idő/benzin ráfordítást.
Persze legjobb lenne egy jó tömegközlekedés beindítása,
pl. magasvasutakkal, (aminek a kiépítése a metróhoz képest lényegesen olcsóbb lehet) ezzel kötve össze a városmagot az agglomerációval. Terveim vannak rá..:-)
Ha tényleg az lenne a cél, hogy be se indítsák az autójukat, akkor az egész Belváros rég a gyalogosoké és a bringásoké lenne, némi áruszállítással egybekötve.
Osztom a véleményt, miszerint a Nagykörúttól beljebb lévő város-útszerkezet kb. azt a mennyiségű forgalmat képes jól levezetni, ami az épülésekor keletkezett.
Gondolom, az itt
Gondolom, az itt lakóhellyel rendelkezők mentesülnek a díjfizetés alól. Ahogy a parkolási díjat sem kell megfizetni az adott kerületben, ahol lakik az ember.
Ebből majd esetleg az lesz, hogy sokan bejelentik magukat a nagyihoz, nagynénihez, szülőkhöz, stb.
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
nekem is ez jutott eszembe.
nekem is ez jutott eszembe. valahogy nem tudom elképzelni, hogy tökös lesz a városvezetés és bevezeti az ottlakók számára is. (mint Londonban)
Talán mert nem is az
Talán mert nem is az ittlakók fingatása lenne a cél, hanem az átmenőforgalom csökkentése?
Vagy a helyieknek legyen munkalehtőség a zónán belül, vagy azon kívül legyen londoni a fizetés is.
Én Kőbányára járok melózni, nettó 30ért, heti 2-3-szor bicajjal. Kívül esik a bűvös 5km-en, bicajjal kb 25 perc legjobb esetben, autóval max 10. És sokszor kell szállítanom, anyámnak még többször. De persze, a helyiek a felelősek a dugókért is, meg aki olxan burzsoá, hogy az ötkerben lakik, az meg tudja fizetni ezt is, de azt is, hogy ha kell egy kenyér, akkor ne a zónán belül vegye meg, mert az élelmiszerszállítók is pusztuljanak innen ki!
Átmenő forgalom a faxomat.
Átmenő forgalom a faxomat. Ha orvoshoz kell vinni a gyereket, akkor a 2 gyerekkel, túlélő felszereléssel be kell bumlizni a Hungárián belülre, mert valami okos kitalálta, hogy nem a mellettünk levő rendelő a területileg illetékes, hanem a távolabbi.
Egyébként az ott lakó ha ki-be jár a zónából, akkor kevesebb dugót csinál, mint egy kint lakó? Én támogatnám az ott lakóknak kedvezmény adását, és néhány év alatti elvételét. Így az ingatlanpiac is átrendeződne.
Olyan háziorvost
Olyan háziorvost választasz, amilyet akarsz.
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
Gyerekorvost? Hol élsz
Gyerekorvost? Hol élsz te?
A háziorvosom a város másik végében lakik, de őt tényleg én választottam.
És az ingatlanpiac
És az ingatlanpiac átrendeződése szerinted kívánatos? Így is a belső kerületek elnéptelenedése az évek óta menő trend. Ennek a része a szuburbanizáció, amit meg annyira ócsárol itt mindenki. A belvárost élettel kéne (újra)tölteni, revitalizálni, hogy érdemes legyen itt élni, nem pedig elüldözni a maradék itt lakót is, azzal, hogy még a hazajövetelért is fizetni kell.
Aki a forgalom-csillapított
Aki a forgalom-csillapított belvárosban akar lakni, az ne akarjon ingyen naponta be és kihajtani a dugódíjas zónából. Ott a külső kerületekhez képest jóval sűrűbb tömegközlekedés.
-
Zsurmi
Ha már egyszer hazavitte a
Ha már egyszer hazavitte a kocsit a dugódíjaz övezetbe, és ott leparkolta a ház előtt, akkor hadd ne fizessen már dugódíjat az akár hónapokig egy helyben álló kocsija után.
A határon áthajtásért
A határon áthajtásért fizet, nem a bent létért. Azért parkolási díjat fizet. :)
Tehát aki a belvároson
Tehát aki a belvároson belül pöfögtet nap mint nap, az nem fizet semmit? Az sem túl jó megoldás. Ha ki kell mennie, vesz egy másik kocsit, egyiket zónán belül tarja, másikat kívül. A zónahatáron pedig átszáll.
Attól, hogy elképzelhető
Attól, hogy elképzelhető egy ilyen szituáció, még nem lesz jellemző. Bárki tud ellenpéldákat hozni bármire. Attól még egy módszer működőképes lehet.
Amúgy a második autóra rögtön kell fizetni parkolási díjat, hiszen az nem a lakóhely szerinti.
Valamint igencsak kényelmetlen autóból autóba szállni, pont egy adott helyen.
Ez már majdnem olyan, mintha tömegközlekedés lenne.
-
Zsurmi
Most viccelsz, ugye? :)
Most viccelsz, ugye? :) Hallottál már az autópiac 2008 óta tartó állapotáról, ill. a lakosság azóta tartó autóvásárlási hajlandóságáról? Akinek van autója, az közel sem biztos, hogy jómódú, de az tuti, hogy zónahatárok miatt senki nem fog második kocsit venni. A közösségi közlekedés használatának egyik legnagyobb ellensége is az átszállás.
Hidd el, az én
Hidd el, az én melóhelyemhez se sűrű, se ritka tömegközlekedés nem megy. Ecseritől 20p séta. Gyorsaságban autó>bicaj>töm.közl.
És aki naponta négy helyen dolgozik? Pl anyám, aki egy olyan suliban tanít, aminek az egyik telephelye zuglóban, másik az andrássyn van, ezután meg edzést tart hol budán, hol pesten?
Mindegy, biztos én képzelem rosszul, hogy nem a belső kerületek elöregedő, és csökkenő lakossága felelős a dugókért.
Elég ködösen
Elég ködösen fogalmazol.
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
Melyik rész nem világos?
Melyik rész nem világos?
Van, ahol már lakásonként
Van, ahol már lakásonként csak egy engedélyt adnak ki, van is belőle rinyálás.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Na igen. Az sem segít
Na igen. Az sem segít sokat, hogy pl. a társasházban, ahol én vagyok a gondnok, a havi parkolás 1800 Ft-ba kerül, azaz 60Ft/nap... Közelharc megy a megüresedett helyekért, csak kihalásos sorrendben kapsz parkolót...
Azért 2 perc sétára a Nagykörtétől igazán csábító dolog 60Ft-ért parkolni 24h-n keresztül...:S
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Nálunk meg 100000/év a
Nálunk meg 100000/év a második kocsira. Az euro4-es motor miatt viszont van belőle 50% engedmény.
Ez hol? Úgy haladok át az
Ez hol?
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
Ötker. Első kocsi
Ötker. Első kocsi parkolása ingyenes, másodikért a motorjától függően kell fizetni, a legnagyobb kedvezmény a hibridre van, az euro1-es 100000.-