netto flame topic, nem akar konzekvenciákosokat levonni.
- majd ha lesznek ingyenes, őrzött P+R parkolók
- majd ha a P+R-ek 5 méterre lesznek a BKV csomóponttól
- majd ha olcsó lesz a bkv (mi az olcsó?)
- majd ha ragyogni fog a metró, mert egyszer már láttam rajta hajléktalant
- majd ha átszállás nélkül eljutok hűvösvölgyből rákoskeresztúrra
- majd ha vállmagasságban lesz a vészfék a vonaton
- majd ha 5 percenként járnak a csillogó elővárosi vonatok
- majd ha a kálvinon az én dalomat játszák a perui indiánok












Egy része baromság, de a
Egy része baromság, de a többi stimmel, ja.
Ezeket meg kell valósítani, mielőtt nekiállnak ész nélkül autómentes városért kiáltani:
- majd ha lesznek ingyenes, őrzött P+R parkolók
- majd ha a P+R-ek 5 méterre lesznek a BKV csomóponttól
- majd ha olcsó lesz a bkv (mi az olcsó?)
- majd ha ragyogni fog a metró, mert egyszer már láttam rajta hajléktalant
- majd ha átszállás nélkül eljutok hűvösvölgyből rákoskeresztúrra
- majd ha 5 percenként járnak a csillogó elővárosi vonatok
P+R-t fizessék az
P+R-t fizessék az agglomerációs települések.
a BKV bérlet így sem brutál drága (Barcelonában 50 euró egy havi bérlet) az óra alapú jegy meg még jobban kihasználhatóvá tenné.
A takarítás pénz kérdése. Pénz meg akkor lesz ha lesz több utas.
A világon sehol nincs olyan tömegközlekedés ami mindig pont az ajtó előtt tesz le.
A reggeli csúcsban 10 percenként járó vonatok azért nem éppen afrikai állapotokat jeleznek...
Nekem mindegy, hogy ki
Nekem mindegy, hogy ki fizeti, de legyen ésszerű ára.
BKV bérlet drága, vagy nem drága? Vedd hozzá a Volán/MÁV bérletet is, rögtön havi 20e+-nál jársz (+ egy-egy eldajdajozott éjszaka után taxi, mert nincs éjjeli járat - az se két fillér).
De több utassal több a mocsok is.
Nem is kell pont ajtó előtt letennie, de legyen ésszerű és ne kelljen 4x átszállni egy pár km-es úthoz.
Reggeli csúcsban 10 perc (már ahol, de nem ismerem a menetrendeket) az oké. De mi van azzal, aki nem a reggeli csúcsban akar tömegközlekedni, mert pl. 10-től dolgozik? Olyankor befele már csak fél óránként járnak (a Volán buszok). Vasárnap délután óránként.
Nyilván eléggé
Nyilván eléggé lényegtelen kérdés, hogy ki fizeti, nem? Csak ha majd a jövőben értetlenkedsz, hogy miért nem épülnek a P+R-ek, tudjad az okát is.
Nahát? Az agglomerációból való beutazást nem támogatja a bkv? El se hiszem. Budaörs miért nem fizet nekem villanyszámla kompenzációt? Az biztos jó lenne a budaörsieknek.
Több utas=több jegybevétel. Persze ehhez a bkv(ország-demokrácia...) vezetésében is kéne némi hangsúlyeltolódásnak lennie, de azért nem alapbeállítás a hajléktalan-hányás-plafonigfirka, csak ezekre emlékszel, ez marad meg mert átlépte az ingerküszöbödet.
Hol kell neked 4x átszállni (racionálisan) egy pár km-es úton? Ha körutazni meg városnézni szeretnél, azt ne tekintsük általános közlekedésnek.
Hát, a külvárosi létnek nem csak szuperpozitív oldalai vannak, jó levegő meg csicsergő madarak. A belvárosban meg a magasabb ingatlanárakért cserébe jobb a tömegközlekedés és több a non-stop bolt.
(és mielőtt betrollkodod: nem, a légszennyezettség, dugó, zsúfoltság nem velejárója a nagyvárosnak, pláne nem az agglóból beautózók miatt)
A bkv működésének kb
A bkv működésének kb felét az adófizetők finanszírozzák, azok is akik pest közelébe se mennek (ők vannak többen). A főváros egy fillért nem ad rá.
Ez így rendben van ugye, mert nem neked kell az egészet fizetni. Ha viszont valahol máshol kéne a közösből fejleszteni, akkor azok oldják meg maguk... Gratulálok a hozzáállásodhoz.
Miért, máshol, ahol van
Miért, máshol, ahol van helyi tömegközlekedés, csak nem BKV a neve, ott nem költenek az adófizetők pénzéből? De. Akkor miről beszélünk?
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
A helyi tömegközlekedésre
A helyi tömegközlekedésre általában a "hely" is költ. Kivétel: büdipest.
Ha nem értesz hozzá, ne
Ha nem értesz hozzá, ne erőltesd...
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
esetleg valami cáfolat a
esetleg valami cáfolat a lent idézett cikkre, vagy csak személyeskedésre futja tőled is?
a helyi tömegközlekedésre
a helyi tömegközlekedésre nem igaz az amit a bkv-ról írtál? a helyi volán az nyereséges vagy mi? vagy ez csak arra igaz ha budapestieknek kell fizetni?
gratulálok a hozzáállásodhoz.
(meg ha már dekázzuk az arányokat, talán meg lehet nézni BP mennyit tol bele ama közös kalapba és mennyi marad helyben, amiből itt-ott-amott fejlesztgetnek ezt-azt-amazt).
és akkor a máv-ról még
és akkor a máv-ról még nem is beszéltünk....
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
(mondjuk szerintem az egész
(mondjuk szerintem az egész állami újraelosztás, pláne ilyen mértékben, el van cseszve)
nem, általában nem igaz,
nem, általában nem igaz, hogy az adott város egy fillért nem ad a saját tömegközlekedésére.
http://alterbmv.hu/Elemz%C3%A
http://alterbmv.hu/Elemz%C3%A9s/budapest/1500-a-koezoessegi-koezlekedes-...
Budapest meg a hazai nettó
Budapest meg a hazai nettó össztermék 40-át. A lakosság 20%-ka.
Úttest minden településen van, amit nem a helyiek fizettek, hanem a köz, van közvilágítás, amit szintén csak nem helyben oldanak meg.
Az autóba soha nem, vagy ritkán ülők meg az úthálózat, autópályák építését/fenntartását, miközben ők tizede helyet foglalják el utazáskor, és 1,2 személyenként nem terhelik/rongálják az infrastruktúrát +600-1200 kg-al és pöfögnek kipufogógázt plusszban.
-
Zsurmi
"minden településen van,
"minden településen van, amit nem a helyiek fizettek, hanem a köz"
ezt próbálom én is elmagyarázni gazembernek, de nem sok sikerrel...
Most már ezt próbálod
Most már ezt próbálod magyarázni. Elfelejtetted hozzátenni, hogy kivéve Budapest. Mi bajod Neked a fővárossal amúgy? Amit a köz fizet, abban nincs az is benne, amit a fővárosi fizet? Benne van? Benne. Akkor megint miről beszélünk...?
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
mi lenne, ha az
mi lenne, ha az előzményeket is olvasnád, nemcsak úgy randomra írnál mindenhova mindenfélét, kedves tata?
A BKV bérlet kurva drága,
A BKV bérlet kurva drága, emellett nem járul hozzá szolgáltatás, viszont tele van az egész olyan idegeskedő majmokkal, akiknek egy út során legalább hatszor föl kell mutatni az útiokmányt, ezzel tulajdonképpen permanens forgalomlassító sztréjkot idéznek elő.
Emellett, aki bármilyen civilizált világbeli országgal jön, az kérem csak annyit írjon le, hogy a minimálbér hány száazaléka a tömgeközlekedés havi ára. Lehet, hogy Manchester és környékén 40-60 font egy teljes agglomerációs havibárlet, de az a 800 fontos minimálbér (working tx credit és barátaitól eltekintve) 7,5%-a. Itthon a 10k-s bérlet, a 60k-s közel 20%-a. Nagyon nem kevés.
Agglomerációból jövet még lehet számolni párezerrel, de annak normális, bejelentett munkahely esetén a cég állja a 86%-át. Az viszont nem opció, hogy az ember napi3-4 órákat tömegközlekedjen. Tudom, évekig csináltam, fos.
A tömegközlekedés igazából sehol sem megoldás, legalábbis jelenlegi formájában lényegesen jobb lenne, ha nem lenne.
Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, tömegközlekedés is not an option.
mar majdnem komolyan...
mar majdnem komolyan...
BKV elvisz A pontból B-be,
BKV elvisz A pontból B-be, nem kell gyalogolni. Ez a szolgáltatás.
Ezen túl nem kell még pl. orálisan is kielégítenie egy hostess kisasszonynak/fiatalembernek, csak hogy elégedett legyél, mert kaptál szolgáltatást.
-
Zsurmi
Ennyi pénzért? De.
Ennyi pénzért? De.
Ennyi pénzért jársz
Ennyi pénzért jársz k-hoz?:)
Hány menet van ebben az árban?:)
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
Hát pedig, ha autóval
Hát pedig, ha autóval közlekedsz, akkor az minimum a duplájába kerül havonta és még szopni is te fogsz a dugóban.
Ha nem tetszik az ár, nem
Ha nem tetszik az ár, nem kell használni.
-
Zsurmi
Nem is használom, ha nem
Nem is használom, ha nem muszáj :)
tele van az egész olyan
tele van az egész olyan idegeskedő majmokkal, akiknek egy út során legalább hatszor föl kell mutatni az útiokmányt, ezzel tulajdonképpen permanens forgalomlassító sztréjkot idéznek elő.
Érdekes, úgy látszik, a 21-es és a 105-ös busz, valamint a 18-as villamos (ezeket használom) kivétel.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Egy budapesti külvárosi
Egy budapesti külvárosi P+R ára 4 millió, plusz évenként az amortizáció és rezsi. Mivel 1 hely 1 ár, kérlek fizesd meg te magad. Utánajártam a témának, nemsokára megjelenik egy írásom, majd beküldöm ide is.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Az agglomerációs
Az agglomerációs településen lakókkal szemben sok hozzászólásban érzek némi ellenszenvet. A közlekedésükkel problémát okoznak a városnak, ez igaz. Kérdés mennyivel lenne jobb ha nem költöztek volna ki, és városban élnék az egész életüket.
Persze, hogy érzed van
Persze, hogy érzed van is.
Ha nem költöznek ki, az tök más eset. Nehéz megalapozottan, a mi lett volna ha kérdésre válaszolni.
Ha nem költöznek ki, akkor valószínűleg több lakás épül, a város terjeszkedik kifelé. Az albérleti piac, ma egész más mint 10 éve, kevesebb a fizetőképes bérlő. Biztos drágább lenne az albérlet és nem lenne túlkínálat lakásokból.
Drágábban lennének a telkek, egyes családi házas környékeket megérné beépíteni.
Ugyanakkor sokan ígyis-úgyis házba költöznének.
Ismeretlen, hogy az elmúlt 2 évtized töketlen kormányzatai mit tettek volna. Épült-e volna több kötött pályás közlekedés.
Nem lehet kihagyni mint tényezőt, az igényt az autózásra.
Szerintem erre csak "szerintem..." válaszok vannak.
-
Zsurmi
Hát pl. az Újpesti
Hát pl. az Újpesti piacnál amíg nem vezették be a parkolódíjat, nem tudtunk mi, Újpesti lakosok parkolni. Teletojták az autóikkal az ingázók. Valahol természetes, ha egy város/kerület bizonyos dolgokban összezár, és felülhelyezi az adott közösség érdekeit a (erősnek, hangzik, de nem találok jobb szót rá) "kívülállók" érdekeinél.
Másik eset, fordított szemszögből:
A munkahelyemen közelében van egy parkos-zöldövezetes lakótelep. Régen, amikor még kocsival jártam dolgozni, eleinte sok parkolóhely volt, aztán egyre kevesebb, aztán alig valamennyi. Én pedig reggelente ott pöfögtem az autómmal a babakocsit toló anyukák mellett parkolóhely után kutatva. Lelkiismeret-furdalásom volt (komolyan), de úgy voltam vele, hogy a BKV annyira nonszensz, hogy nem tudok mit csinálni. Aztán - most már azt mondom, szerencsére! - bevezették a parkolódíjat. Megszűnt az autó-hátán-autó pokoli helyzet. Egyáltalán nem haragszom a XIII. kerületiekre, hogy megnehezítették az ott parkolásomat, igazuk van, joguk van az élhető környezethez, csakúgy, mint nekem Újpesten. Más kérdés, hogy azóta vettem biciklit, meg rollert is (így a BKV is egész elviselhető), úghogy csak ritkán kell autóval mennem.
Budapest belső területe a
Budapest belső területe a mainál sokkal több lakót elbírna. Egyes, ma gettónak tartott területek hamarabb indulnának meg a dzsentrifikáció útján (ez nem minden szempontból pozitív). A belső területeken lakóknak jellemzően semmi szüksége autóra, több lenne a bringás és a tömegközlekedő. Alapvetően sokan jól járnának, ha nem költöztek volna ilyen sokan az agglomerációba.
Csak hát Barcelonában az
Csak hát Barcelonában az átlagfizetés 1100 eur környékén van. Az még szépítve is a dolgokat 2,5 szerese az itthoninak. A bérlet meg ugye kb. másfélszer annyi.. szóval igen, a BKV bérlet drága. Persze ez is nézőpont kérdése, mondhatjuk, hogy a fizetések szarok, a bérlet pont jó.
A többivel egyet értek.
(azért Barcelonában minden
(azért Barcelonában minden más is többe kerül, 4 euro a söröcske a bárban, szóval nem CSAK a bérletedet kell kipengetni abból az 1100 euróból. de az ÁTLAGfizetés idehaza is 214.000 körül van /ááááááááááállítólag.. de asszem ezt kb demján sándor+mindenki más relációban számolták ki.../ tehát arányaiban érdemes nézni. A minimálbérből elismerem, hogy akkora tétel egy bkv bérlet ami már kb romba döntené a költségvetést. De a minimálbér hörcsöglórándházán is annyi, ott viszont olcsóbb a lakbér. Persze, ott nem fix, hogy lesz meló. De ez jelenti azt, hogy mindennek ára van, valamit valamiért. /és szerintem ez cseppet sem értelmes állapot, de ez máshova vinne most el/)
Arról mem is beszélve,
Arról mem is beszélve, hogy aki valóban minimálbérből él, az végképp nem fog autóval közlekedni bkv helyett.
A drága bérlet egyetlen következménye a több bliccelő és nem a kevesebb utas szvsz. Bár szerintem a nagyobb probléma a jegyárral, pntosabban a tariarendszerrel van (ahányszor átszállok, annyiszor kell fizetnem, nincs zónásítás vagy időmérés), nem a bérlettel. Az alkalmi bkv-zók teljes mértékben el vannak riasztva a szolgáltatás igénybevételétől. Ez tényleg gond.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
asszondták a bölcsek, hogy
asszondták a bölcsek, hogy azér' nem lehet időalapúvá tenni a jegyrendszert, mert nem kompatibilisek egymással az érvényesítő eszközök, lásd metróban nyomtat időt, míg a trolin, villamoson még mindig ez a harapós lyukasztó retro cucc van (nagyon vicces amikor turisták belerakják a jegyet, nem húzzák meg csak várják, hogy történjen valami...)
ennek az összehangolásáról volt szó még a BKK létrejötte előtt, de azóta semmi zaj... (lehet a buszsávos balhé kicsit lehalkította őket :(
de ugyanilyen jellegű dolog az elektromos beengedő kapuk témája is, mackónadrágos trollok helyett..
Elektronikus jegyrendszer A
Elektronikus jegyrendszer
A Fővárosi Közgyűlés már döntött arról, hogy BKK-t bízza meg az elektronikus jegyrendszer bevezetésének előkészítésével, az ezen munkához társuló finanszírozást a Közgyűlés június 22-i ülésén biztosíthatja. Magyarország egyik legösszetettebb informatikai fejlesztési projektjéről van szó a tranzakciók számát és a rendszer komplexitását tekintve, épp ezért az elmúlt években rendre elmaradt alapos előkészítés elengedhetetlen.
A budapesti közösségi közlekedés tarifarendszere mind műszaki színvonalában, mind üzletpolitikai koncepcióját tekintve rendkívül elavult. A kidolgozandó tanulmány célja egy olyan elektronikus jegyrendszer elvi és gyakorlati szintű meghatározása, amely egyrészt növeli a közösségi közlekedés vonzerejét, másrészt az utasok számára elérhető, megérthető és könnyen használható, harmadrészt hozzájárul a közösségi közlekedés fenntartható finanszírozásához, színvonalának javításához. A Fővárosi Közgyűlés idén áprilisban döntött arról, hogy támogatja a közösségi közlekedési elektronikus jegyrendszer megvalósításának célját, és felkérte a főpolgármestert, hogy a Budapesti Közlekedési Központ útján a projekt előkészítését kezdje meg. A BKK a feladat elvégzését megkezdte, a koncepciót 2011 végéig dolgozzuk ki. A koncepció az elektronikus jegyrendszer megvalósítását, a metró zárttá tételét, az ellenőrzési és jegyértékesítési csatornák teljes megújítását egyaránt magában foglalja majd. A feladat finanszírozását a most megkötendő megállapodások tartalmazzák, a fővárosi költségvetésben már elfogadott forrásokból.
http://www.bkk.hu/2011/06/ujabb-bkk-fejlesztesek/
akkor ez hot topic. ja, hogy
akkor ez hot topic.
ja, hogy 2011 végére dolgozza ki a koncepciót.
amit majd még meg lehet vitatni. és beterjeszteni. elfogadni. visszavonni. átalakítani. nyíltlevelezni. újrabeterjeszteni. elutasítani. átdolgozni. majd új koncepciót készíteni.
hát, majd akkor hiszem ha már ilyet lyukasztok :D
Elég nagyszabású a dolog,
Elég nagyszabású a dolog, de azért fél év koncepció kidolgozásra soknak tűnik.
Ahol a folytonos
Ahol a folytonos kifogásokat nem fogadják el, ott felteszik a kérdést: na és miért nem? Mégis, hogy lehet megengedni, hogy nem? Mit érdekel, hogy hány igazgatóság van...
-
Zsurmi
a tömegközlekedés és a
a tömegközlekedés és a kerékpár mindig is kényelmetlenebb lesz az autónál, igy ha a topic cime bármelyik általában autóval járó ember szájából hangzik el, akkor már röhögök. lehet csilivili a BKV és járhat 1 másodpercenként is, aki autóhoz van szokva az nem vált át addig amig tudja fizetni a naftát és budapest lakossága nem éri el a 10 milliót a jelenlegi infrastruktúra mellett. ugyanis a csilivili BKV sem visz ajtótól ajtóig és egy rakás faszfejjel kell megosztani esetlegesen ÁLLVA. gyalogolni kell a megállóba/megállóból minusz húszban és szakadó esőben is, miközben a csomagjaid letörik a karod.
a bicikli csak a belvárosban gyorsabb, de legtöbbször ott is csak akkor ha logikusan közlekedsz és nem az idiótán kialakitott infrastruktúra alapján, tehát szabálytalanul. télen fázol, nyáron izzadsz, és max csak egy hátizsáknyi motyót hordhatsz magaddal, ami esetlegesen leszakitja a derekad.
ahhoz hogy valaki napi autósként valamiféle alternativára váltson valamilyen szinten az életmódját is meg kell változtatnia hogy a dolog hosszú távon müködjön, bizony!
____________________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)
+1 de: télen fázol nem
+1
de:
télen fázol
nem fázom
nyáron izzadsz
időben elindulok, és 15 km/h-val fütyörészve nézelődöm, ellenkező esetben csak magamat okolom
és max csak egy hátizsáknyi motyót hordhatsz magaddal, ami esetlegesen leszakitja a derekad.
Csomagtartókosárról, -zsákról, -dobozról, utánfutóról hallottál már? (Nekem pl. van a négyből 3, és elég szélsőséges méretű tárgyakat is vittem már.)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
konzekvencia vs
konzekvencia vs konklúzió
szerintem setét vagy mint a kipufogófüstöd...
az lesz a szar, amikor a
az lesz a szar, amikor a város is elkezd ultimételni, valahogy így:
Akkor engedem be a városba a személyautókat, ha...
-szuperzöld matricája van
-négyen ülnek benne
-van a szélvédő mögött garázsbérlet
-befizette a dugódíjat
meg lehet nem arcoskodni, hanem némi önmérsékletet tanúsítani
na megyek biciklizni
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Már megint a végletek. A
Már megint a végletek. A valóság meg a kettő között van.
-
Zsurmi
másszóval a
másszóval a blogbejegyzésben megfogalmazott arrogancia csak hasonló ellenlépéseket fog szülni
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Már megint a végletek. A
Már megint a végletek. A valóság meg a kettő között van.
-
Zsurmi
úgy tűnik két valóság
úgy tűnik két valóság van : )
Akkor mindent értek...
Akkor mindent értek... ;-)
-
Zsurmi
Tényleg ennyire
Tényleg ennyire unatkoztok?
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
látod.... "A világ amit
látod....
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Én akkor fogom letenni az
Én akkor fogom letenni az autómat ha fel tudom emelni.
De ha fel tudom emelni biz isten megteszem és akkor muszáj leszek letenni, nem vagyok én Atlasz vagy mifene.
:-D - Zsurmi
:-D
-
Zsurmi
A kerékpárban és az
A kerékpárban és az autóban az a közös, hogy mindkettő a szabadság érzetét adja. A tömegközlekedés maximum az olvasás szabadságát.
Van aki nem tud sorban állni sem: ha sort lát, otthagyja, akármit is osztogatnak ingyen. Bevallom, én is ilyen vagyok. A dugót, sorállást, várakozást utálom.
Csak hogy segítsek az okok megértésében.
Várakozásellenes +1,
Várakozásellenes +1, főleg agglóból.
vonatra minimum negyed óra, utána fél óra vonat (Érd)
Kelenföldön hét perc mondjuk a piros hetesre, sétával, aztán pedig a piros hét random metróérintkezésénél szintén hét perc séta és trollnézés.
Így lesz másfél óra egy egyórás útból, ami 50% veszteséget jelent. Ugyanez a veszteség biciklivel minimális és autóval maximum dugóban több.
Egy hátrány van, az ivás, ami után az autót ott lehet hagyni valahol, míg a biciklit nem.
Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, tömegközlekedés is not an option.
hát, én régebben olyan
hát, én régebben olyan helyen laktam, hogy hétvégén 75 percenként járt a busz, vagy lehetett 4-5 km-t gyalogolni.
bennem ez még megmaradt, ehhez viszonyítok...
- majd ha átszállás
- majd ha átszállás nélkül eljutok hűvösvölgyből rákoskeresztúrra
http://bkv.hu/ejszakai/956.html
Hűvösvölgy 23.52 0.20 0.36 1.29 2.29 3.29 4.19 4.40
Rákoskeresztúr, városközpont 0.19 1.04 1.49 2.19 2.49 Érk:
3.44 Érk:
4.44
Kedves gazdám, mondd, mit tehetek még érted?
és nappal..? :) várok
és nappal..? :)
várok amíg este lesz? :))
(és akkor még a vállmagasságban lévő vészfékről nem is...)
Azért érdekes, hogy pont
Azért érdekes, hogy pont azok bizonygatják, hogy mennyivel drágább a közösségi közlekedés az autókázásnál, akik állandóan azzal vannak elfoglalva, hogy az autósoknak mi mindent kell kifizetniük és még hány bőrt akarnak lehúzni róluk...
Most akkor az autósokkal fizettetnek meg mindent, vagy a bérletet vásárlókat húzzák le még jobban? Döntsék már el!
Mindenkit lehúznak és
Mindenkit lehúznak és különben is!:)
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
Nem mindenkit! Mert: "a
Nem mindenkit! Mert:
"a köcsögbiciglisek bezzeg nem fizetnek adót hanem szlalomoznak az autósok pénzéből autóknak épüolt autóutakon és száguldoznak a gyalogosoknak épült járdán, amire különben is csak az autó hajthat fel parkolni, ráadásul nem ismerik a kresszet sem és jogosítványt meg rendszámot rájuk amér nem ismerik a zajutósok pénzén épült piroslámpát; vagyis takarodjanak ki a zöldbe mer semmi keresnivalójuk a zajutók között mer csak feltarcsák a forgalmat"...
:P
Hát ja, ebben benne van
Hát ja, ebben benne van minden.
Csak azt nem ordítja habzó szájjal egy autós sem, hogy Ő éppen 2x annyiba kerül a büdzsének, mint egy olyan állampolgár, akinek nincs autója. Még úgy is, hogy mindenféle hozzájárulásokat fizet a kocsija(i) után. Magyarul az autó nélküli polgártársai fizetnek Neki, hogy legyen hol büdösítenie. A minimum lenne, hogy egész nap zsákba gyűjtse a kipufogógázt, és otthon megegye...
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Megnézném, hogy meddig
Megnézném, hogy meddig lenne életképes egy autómentes társadalom.
Btw, miért nem bringás teherhordók viszik ki a boltokba az árut? Úgy hallottam, hogy a bicikli az ilyen univerzális dolog, még költözködni is lehet vele!
Sőt, sokkal olcsóbb is lehetne, hiszen se gépjárművet nem kell venni milliókért, se karban nem kell azt tartani többszázezerért, az üzemanyag költséggel és a parkolási díjjal se kell számolni...
Komolyan mondom, ez egy olyan piaci rés, nem értem miért nem használták eddig ki...
Jaj... uncsi azzal jönni
Jaj... uncsi azzal jönni hogy mindenhova biciklit akarunk használni, lásd be te is hogy mi nem mondtunk ilyent :)
Az a cél hogy olyanok elgondolkodjanak, akiknek lenne választási lehetősége is (teszem azt nem egy szállítmányozási célú kamiont akarunk kiváltani hanem csak kisfiát oviba vivő anyukát)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Azért itt akikell vitába
Azért itt akikell vitába szoktam szállni, pont ezt az álláspontot képviselik.
"Az autó rossz, gonosz, miatta van a globális felmelegedés".
"Az autó rossz, gonosz, emiatt szar a levegő a városban".
"Az autó rossz, gonosz, ezért van annyi baleset"!
"Ki az autókkal a városból"!
Stb. Stb.
Vannak akik már annyira fanatikusan hisznek a mantrájukban, hogy komolyan megijedek tőlük.
Márpedig nem az autó miatt van globális felmelegedés.
Nem (csak) az autók miatt szar a levegő a városban (20-30 éves BKV busz rulz).
Nem az autók, hanem a szabályok be nem tartása miatt van annyi baleset (káoszelmélet csak neked :P)
És Budapest nem alkalmas autómentes városnak.
Ennyi.
Szerintem a te általad
Szerintem a te általad felvázolt álláspontot itt senki sem képviseli. Ahogy látom itt az álláspont hogy nem kell autómentes legyen, csak minél kevesebben használják a kocsijukat, ha tehetik :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Lakik itt egy vállalkozó a
Lakik itt egy vállalkozó a házban, jó haverok vagyunk. Nagy dög, fekete kombi Mercije van, sokat jár külföldre áruért. Elmúlt ötven éves, van egy műhelye, ahova minden nap eljár melózni. Ha nem hoz vagy visz magával egy hátizsáknál több cuccot, vagy valami anyagot a munkájához, akkor bringával megy.
Kétoldali csípőprotézise van, 15 éve még járni sem tudott, roki-kártya ott figyel a Merciben, de Ő kerékpározik, ha teheti. 5 biciklije van, én szervizelem.
Ez a sok fiatal, életerős ember meg, akit minden nap itt látok a dugóban ücsörögni az Üllőin, tök egyedül a kocsijában, miért nem tudja ezt megtenni? Vagy legalább elgondolkodni rajta? Szégyen.
Senki nem akarja, hogy az üveges, a tejszállító, a padlóburkoló meg hasonlók ne használjanak autót, én is használok, ha nem tudom másképp megoldani.
De azok, akik minden nap csak a lusta seggüket cipeltetik a tragacsukban, meg esetleg egy fél literes ásványvizet és némi A4-es papírt, mondjuk öt darabot, de legyen tíz, üsse kavics, azok igenis takarodjanak ki a városból, és ne pufogják itt a tüdőmbe a szart. Én sem járok a házuk elé fingani...
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Ha menő lenne más háza
Ha menő lenne más háza elé fingani, és jó is lenne, akkor biztosan sokan csinálnák, annak ellenére, hogy senki nem szereti ha a háza elé finganak:)
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
"Ha én meg tudok állni a
"Ha én meg tudok állni a pirosnál, a bringások miért nem?"
"Ha én fel tudom venni a láthatósági mellényt, akkor a többiek miért nem?"
És Budapest nem alkalmas
És Budapest nem alkalmas autómentes városnak.
ezt hol olvastad ? jó lenne valami forrás, mielőtt hülyeségeket írsz...
Ez tény.
Ez tény.
mondjuk ez egy elfogadható
mondjuk ez egy elfogadható érv lenne, ha bármivel is alá tudnád támasztani. de amíg nem történt meg az automentesség, addig kár ilyen blőd kijelentésekkel lejáratni magad.
- BKV a
- BKV a teljesítőképessége csúcsán is túl van már most.
- Bicikli nem alternatíva a hegyek, illetve a nagy távolságok miatt
Példa: ügyintézés. Menj ide, aztán oda, aztán amoda és gyere vissza az irodába. Ez még egy kerületen belül is jó pár óra tömegközlekedéssel. Bicikli nem megoldás, egy ügyintéző nem lehet csatakos ügyintézés közben. Esőben és hóban se lehet azt mondani, hogy "én most nem viszem ki a szerződést". Taxi drága a mindennapos furikázásra. Mi marad? Az autó.
Napi 2-4 óra átlagából (reggeli + délutáni csúcsforgalom) vonjátok le azt a téves következtetést, hogy az autó állandóan a dugóban csücsül. Ez nem igaz.
Te meg azt a téves
Te meg azt a téves következtetést vontad le, hogy mindenki ügyintéző :D
amíg nem történik meg ÉS
amíg nem történik meg ÉS bizonyosodik be, addig nem jelentheted ki róla, hogy alkalmatlan. maximum hogy Te azt feltételezed. De tényként kezelni... nagy szamárság.
Megnézném, hogy meddig
Megnézném, hogy meddig lenne életképes egy autómentes társadalom.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_vehicles_per_capita
meglepődtél ?
Őőő, ezzel most mit
Őőő, ezzel most mit akartál mondani?
Legyünk gazdaságilag és életszínvonalban Burkina Faso, Niger és Szomália édestestvérei?
Vajon azért vagyunk annyira
Vajon azért vagyunk annyira fejlettek, amennyire, mert autót használunk?
Ha ez ilyen egyszerű lenne...
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
A mobilitás bizony nagyon
A mobilitás bizony nagyon sokat számít egy gazdaságban.
Igen, de a mobilitásnak nem
Igen, de a mobilitásnak nem egyetlen eszköze a kocsi.
Nem egyetlen, de
Nem egyetlen, de általánosságban a leghatékonyabb.
Define: leghatékonyabb :-]
Define: leghatékonyabb :-]
mihez? személyszállításho
mihez?
személyszállításhoz helyből hatékonyabb:
-busz
-vonat
-repülő
áruszállításhoz:
-vonat
-hajó
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Igen, állomás és
Igen, állomás és állomás közt.
ezeken kívül pedig van
ezeken kívül pedig van kerékpár, lovaskocsi, motorkerékpár, roller, stb.
Dugóban ácsorgás =
Dugóban ácsorgás = mobilitás?
"általában".
"általában".
Igazából ha a nem a
Igazából ha a nem a leghatékonyabb hanem a "legkényelmesebb" szót használtad volna, még egyet is értenék veled :)
Hatékonysággal még mindig vitatkozok, mert ahhoz hogy hatékony legyen, meg kell mondani egy környezetet és hogy ott mi alapján méred a hatékonyságot :)
tudom, hogy Neked ez nem
tudom, hogy Neked ez nem mond semmit, mert Te nem használod másra az agyadat, csak hogy itt feszültséget kelts.
mindenki másnak viszont:
(Shegg, kérlek ne olvasd el, neked úgysem mondana semmit)
http://oko-piac-ter.freeblog.hu/archives/2011/06/28/Megetetett_tarsadalo...
Most nem olvasom el:)
Most nem olvasom el:)
Miért, hol tartunk? Vagy
Miért, hol tartunk? Vagy már azok is fejlettebbek lettek?
Ezzel azt akarod mondani,
Ezzel azt akarod mondani, hogy azért van a belvárosban annyi személyautó, mert mindegyik egy kiló kenyeret szállít ki a boltokba? Mert akkor vigye egy és a többi maradjon otthon...
De miért nem bringások
De miért nem bringások viszik ki?
Miért azok vigyék? Ha jól
Miért azok vigyék?
Ha jól tudom, van szállító cég: az ő dolguk lenne, nem a kerósoké -vagy mint jelenleg, a személyautókázóké.
Mert piaci rés. Biciklivel
Mert piaci rés. Biciklivel mindent meg lehet oldani (nem?), ami egy nagyváros életéhez szükséges. Egyrészt a magukat zöldnek beállító cégek villoghatnának ezzel, másrészt bebizonyosodna, hogy ezt is meg lehet csinálni nagyban, megtérülően, biciklivel.
Tegnap megpróbáltam
Tegnap megpróbáltam bringával hajat vágni, és valóban nem sikerült.
Te viszont kezdesz visszaesni, ahelyett, hogy a blogodat frissítenéd :(
Ja, amúgy
Ja, amúgy költöztem:)
hevi.hu/blog
mondjuk a dán 1000/405 vagy
mondjuk a dán 1000/405 vagy a holland 1000/457-hez képest a magyar 1000/301 egész funny, és mégis az előbbiek képesek több kerékpárt használni, míg mi idehaza belefulladunk a szmogba.
mondanám, hogy a csúcson
mondanám, hogy a csúcson kell abbahagyni, még most hagyd abba, de már hetek óta csak színvonaltalan hülyeségeket írsz. csak magadat teszed nevetségessé.
Ja Maják is egész
Ja Maják is egész életképtelenek birodalmat hoztak létre.
Bár tény,hogy egy lovas,kerekes,náthás csapat tönkrevágta őket.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Na látod. A mobilisabb
Na látod. A mobilisabb társadalom hatékonyabb.
A
A mobilitásban.
Kukoricatermesztésben meg a maják voltak akkor hatékonyabbak.
Egyébként az európaiak előnye volt még a vasból készült fegyver is.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
És miért tudtak vasból
És miért tudtak vasból fegyvert készíteni? Mert "gyorsan" el tudták juttatni a nagy mennyiségű nyersanyagot, az ércet a kohókba, majd a kovácsokhoz, onnan a megrendelőhöz.
A kukoricatermesztésben meg persze hogy jobbak voltak akkoriban, hiszen tőlük került hozzánk:)
De nem a szállítás a
De nem a szállítás a lényeg, hanem a technológia ismerete.
Az egyiptomiak is tudtak szállítani meg piramist építeni,de vasat nem tudtak gyártani.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Akkor inkább mondanám azt,
Akkor inkább mondanám azt, hogy is-is. Hiába tudod kitermelni, ha nem tudod gazdaságosan elszállítani. Persze hiába tudnád elszállítani, ha nem tudod előállítani:)
Csak azt nem értem, hogy
Csak azt nem értem, hogy miért beszélsz gazdaságos szállítás alatt mindig a személygépkocsiról :D
Hosszabb távon vonat, vonaton szállítót kamion, hajó tökéletesen elég kellene legyen. Ipari létesítmények általában a város szélén vannak és nem a belsejében. Nem ezek jelentik a legnagyobb forgalmat. Bárcsak árúszállító járművek jelentenék a legnagyobb problémát. Szerintem jó ha 1000-ből 1 ilyen.
Mert errefele kanyarodott a
Mert errefele kanyarodott a beszélgetés :) Amúgy a személyszállítás is ugyanolyan fontos, mint a teherszállítás.
Ha lehetne mindent elektronikusan intézni, vagy lehetne otthonról dolgozni (ahogy én is teszem szerencsére), akkor nem lenne olyan nagy gond. De amíg a személyes jelenlét fontos, addig a személyszállítás is az. Főleg az egyéni, mert az "egy méret jó mindenkire" típusú megoldások (a.k.a. tömegközlekedés) nem feltétlen adnak használható eredményt.
Szóval meg lehet teremteni azt a társadalmat, ahol a személyszállítás már nincs túl nagy hatással a gazdasági teljesítőképességre, de az sajnos még nincs itt.
az egész témát onnantól
az egész témát onnantól kezdve nem érted (vagy nem akarod érteni; szerintem inkább az utóbbi), hogy "a gazdaság" hátterében vizsgálsz mindent. annak a gazdaságnak a hátterében, ami most úgy kb. az egész kontinensen épp térdre feküdni készül (ha eddig még nem tette meg) mielőtt Ázsia hátba rúgja, hogy aztán teljesen pofára essen. mindenféle mentőcsomagokat helyeznek kilátásba a talpraállításához, de azok, akiknek valójában a kétkezi munkája szükséges mindehhez, könnygázzal vannak elnyomva tiltakozásaik közepette.
tehát elérkeztünk újra a szabad rabszolgatartó társadalomhoz.
egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ezt a tetszhalott bábot szükséges az eddig gondolt formájában továbbra is fenntartanunk.
Mivel jutott az az ázsiai
Mivel jutott az az ázsiai gazdaság ide, ahol van? Nagyon sok, nagyon olcsó munkaerővel és nagyon olcsó szállítmányozással. Most csak áthelyeződik a gazdasági erőfölény. Ha már Ázsiában is jólét lesz és büdös lesz nekik is egy marék rizsért dolgozni, akkor meg majd átvándorol az egész Afrikába. Már ha a politikai helyzet megengedi majd a jövőben.
És mobilitás, mobilitás, mobilitás. Ha nem tudod szállítani, akkor helyben kell megtermelni, ami kevésbé hatékony.
(tényleg nem akarja
(tényleg nem akarja érteni)
Akkor legyél szíves és
Akkor legyél szíves és magyarázd el nekem, hogy mit nem értek.
Homályosan célózgatni lehet, de nem túl hatékony. Már ami az érdemi vitát illeti. Annak megölésében viszont kurvára hatékony, ez tény.
Szerk: és ha lehet, aki erre válaszol, légyszi kezdje új szálat alul, mert már könyörgünk egy kibaszott nem fix layoutert már évek óta, de úgy látszik, hogy a hangyafasznyi szabadidőből nem tellik arra, hogy kivegyenek 1-2 sort a kereszbeszart CSS-ből, ezért baromira elkezd már megint zsugorodni ez a kibaszott szál.
Nem értem miért kell ezt csinálni, vagy ha tényleg ilyen kibaszott kevés a szabadideje az oldal karbantarójának, akkor miért nem lehet egy faszparaszt aktivistát (páran már jelentkeztünk) megbízni ezzel. Nálam "megbízhatóbb" elemek is, ha nekem csak azért nem adnának admint, mert "biztos szétbassza az a köcsög troll"...
csak provokálsz, nem
csak provokálsz, nem pazarlunk rád újabb threadet
Akkor sose fogom megtudni,
Akkor sose fogom megtudni, hogy mit nem értek :(
Kezdetnek olvasd el
Kezdetnek olvasd el Callenbachtól az Ecotópiát. :P
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Foglald őssze légyszi
Foglald őssze légyszi címszavakban egy új szálban.
tök muris nézni ahogy
tök muris nézni ahogy vergődik, kapar egy kevés kis helyért, ahol kedvére fröcsöghetne : )
a legfontosabbat
a legfontosabbat kihagytad:
a bringások a nép azon csóró rétege, akinek nem telik autóra.
: )
Lehet itt sok mindenért
Lehet itt sok mindenért sírni, sajnos a körülmények adottak. Nagyon sok dolognak kell még történnie ahhoz hogy az autóról tömegesen át tudjanak/akarjanak szokni az emberek.
Mi max példát mutathatunk. Kicsit türelmesebbnek kell lenni, végül is az idő az alternatív közlekedési módok terjedésének dolgozik. Lásd: belvár prog, tervezett dugódíj, autózás költségeinek további növekedése, p+r parkolók telepítése az aggloban (azért van rá példa, még ha nem is tömegével), bringa (p) támaszok telepítése már egyre több kerületben, elektromos autók várható elterjedése, stb.
Addig is neveljétek az autós ismerősöket, h. lehet gyalog/bringával/közösségi közlekedéssel is helyet változtatni.
nem is értem, hogy hogyan
nem is értem, hogy hogyan maradhatott ki a topicindítóból a legreálisabb érv:
- majd ha nem lesz ingyen a cégautó (+ esetenként ingyen parkolással)
:D Kiegészítéseim: - majd
:D
Kiegészítéseim:
- majd ha nem kell láncokkal, lakatokkal lekötni mindenhol a járművemet, amit úgyis ellopnak
- majd ha követelésemre végül minden lámpánál előretolt kerékpáros felálló helyet kapok az adófizető pénzéből, míg ugyanakkor szerénytelenül a piros lámpát figyelembe se veszem, sőt, a lámpák beszüntetéséért is harcolok, meg korlátlan ingyen túró rudit akarok
- majd ha olcsóbb lesz a bicikli mint a jelenlegi 50 000 Ft-os füstpöfögő Suzuki roncsom (Shimano, Campagnolo, Rohloff, micsoda luxuscikkek és rongyrázás, méghogy csóró biciklis???!!!)
-majd ha a perui indiánok a száz forintnak ötven a felét megtanulják pánsípon és hatos fogatban húzzák a dísz-riksámat, azt nótázva nekem közben
- ;-)))
- ;DDD
- ;P
Szerintem ezek olyan
Szerintem ezek olyan kifogások, amikre "úgysem tudsz mit mondani". (Rosszul működő) szülő-gyerek, tanár-diák kapcsolatokban lehet hasonló alkudozásokat megfigyelni.
Ha egy jótündér holnap reggelre ilyenné varázsolná a tömegközlekedést Mo-on (nem csak Budapesten), jönnének az újabb kívánságok.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
új szál Shag-nek Az
új szál Shag-nek
Az Ecotópia egy regény és nem foglalom össze :P
szerencsére a gugli a barátod
http://sdt.sulinet.hu/Player/Default.aspx?g=9bc569a3-50fe-4387-8e8d-22f6...
http://tudatosvasarlo.hu/konyv/ecotopia
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Köszi! A Metro 2033 után
Köszi!
A Metro 2033 után lehet ezt fogom elolvasni. Érdekesnek tűnik.
Veghának üzenem innen, mert oda már valamiért nem tudok válaszolni: még mindig arra várok, hogy rávilágítson, hogy mit nem értek...
Szerk: mondjuk vicces egy posztapokaliptikus regény után, ahol a föld alatt élnek termesztett gombán, mutánsok fenyegetik őket és még az állomások közt is durva a viszony elolvasni egy olyat, ahol minden happy:)
Röviden: Nekem úgy
Röviden:
Nekem úgy tűnik,hogy számodra a fogyasztói társadalom és a globális gazdaság elfogadható. És csak az nézed,hogy a jelenlegi szabályok szerint hol hatékony valamit csinálni.
Pl a magyar fokhagymát csak azért tudja lenyomni a kínai már Magyarországon is,mert egy fenntarthatatlan rendszer hátszelét élvezni. Ettől még lehet azt mondani,hogy Kínában hatékonyabb fokhagymát csinálni,de ez csak addig igaz amíg a tényleges költségek egy jelentős része (pl termelés,szállítás okozta környezetszennyezés) nincs beépítve az árba.
A fogyasztói társadalom egyik legjobb kritikája egyébként Frederik Pohl – C. M. Kornbluth: A Venus-üzlet.
http://ekultura.hu/olvasnivalo/ajanlok/cikk/2005-03-07+00%3A00%3A00/fred...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Őőő, egyébként igen,
Őőő, egyébként igen, azt mondom, hogy jelenleg hatékonyabb nagy területen termelni, mint helyben sok kicsin.
Régebben, míg a szállítás nehézkes volt és drága (szekér karaván), addig a helyi termesztés volt a gazdaságos. Ahogy olcsóbb lett a szállítás, úgy jobban megérte nagyobb területen túltermelni, mert akkor a traktor nem csak fél órán keresztül, hanem 12 órán keresztül jár, tehát behozza a vételárát, a gépészetet nem kell mindenhova külön megvenni stb.stb.
Én se örülök a felfújt, íztelen, génmanipulált paradicsomnak, ízletesebb, ami itt a kertben terem. De a kertben nem lehet gazdaságosan megtermelni egész évre a paradicsomot, paprikát (üvegház, baromi sok munka, stb).
Gondolkoztam komposztáláson, a nyírt füvet és az olyan kajákat tök jól lehetne hasznosítani. De egy komposztáló cucc se két fillér + állandóan foglalkozni kell azzal is. Egyszer majd ha sok-sok időm és kedvem lesz ezzel foglalkozni, akkor majd talán lesz.
Szóval hiába akarna az ember zöldeskedni meg "környezettudatoskodni", azért 2x-3x-os árat nem fogok érte fizetni. Ha ugyanolyan termékből a zöld ugyanannyiba, vagy olcsóbba kerülne, az még azzal az előnnyel is járna, hogy elkerülik a "zöld-biznisz" látszatát is.
De mennyi a szállítás
De mennyi a szállítás valódi költsége és ki fizeti meg?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
dupló
dupló
Mennyi a költsége, mennyi
Mennyi a költsége, mennyi a költsége?
Jelenleg éppen annyi amennyi. És minnyájan fizetjük. Mondhatom úgy is, hogy az egészségünkkel, vagy környezetszennyezéssel fizetünk a géntenyésztett paradicsomért és az olcsó kínai pólóért.
Ezt mondaná bármelyik zöld, "környezettudatos" ember. Egyébként szimpatizálok is néhány dologgal, de úgy érzem, hogy sok cél nem megvalósítható jelenleg.
Egyébként igen, jobb lenne stoppolni a kiszakadt zoknit, mondjuk kár, hogy hamarabb elmállik az anyag, minthogy stoppolni kelljen, ezért kukában végzi.
Sőt, jobb lenne nem venni annyi élelmiszert, hogy egy része bontatlanul a kukában kössön ki (valahol olvastam, hogy USA-ban X% (10kisebbXkisebb30, ha jól emlékszem) bontatlan ételt dobnak a kukába, mert feleslegesen megvették). Igen. Ez jó a környezetnek is, és jó a pénztárcának is.
Ezekkel egyet lehet érteni. És ezekre fel is kell hívni a figyelmet. Csak sajnos nekem az ilyen kampányok nagyon hippihangulatot árasztanak. Azt viszont nem bírom. Nem azért, mert ne lenne szép amit akarnak, mert az, hanem mert teljességgel valóságtól elrugaszkodott dolog, olyan, amit minden ember érez 14-16 éves korától és jobb esetben 18-20 éves korára kinövi.
Pont most fogalmazódott meg bennem, hogy az anarchista, "minden ember egyenlő" típusú rendszerek nem működőképesek. Ld. Wikipedia példája, ami úgy indult, hogy bárki szerkesztheti, aztán kiderült, hogy mégiscsak kell egy erős moderáció. Egyébként is kicsit olyan, mint a Galaxis Útikalauz, hiszen „Noha sok benne a hézag, és tele van kétes, de legalábbis üvöltően pontatlan adattal, két fontos vonatkozásban felülmúlja kevésbé szárnyaló elődjét. Egyrészt némileg olcsóbb. Másrészt borítóján a következő szavak láthatók, szép nagy betűkkel szedve: NE ESS PÁNIKBA!”.
Kicsit messze keveredtem. Szóval a környezetvédelem és az optimizmus jó dolog, de nem szabad az átlag embert nagyon fárasztani ezzel is, mert annyi mindenre akarja rádumálni a mai világ mindenfelől, hogy már hajlamos leszarni az egészet és élni a maga kis életét. Nekem legalábbis már elegem van belőle, hogy minden kis fosra rá akarnak venni.
Viszont pozitív példa, és ez a sok itten beszélgetésemnek köszönhető: elgondolkodtam a komposztáláson, gyakran bringával járok már boltba, sokszor viszek hátizsákot is, hogy ne kelljen nejlonzacsit kérni, stb. De ez se azért történt, mert súlykolták a fejembe kívülről, hanem mert az itteni sok ember példáján elgondolkodva rájöttem, hogy akár járható út lehet ez is.