Az ENSZ létrehozott egy közlekedés biztonságáról szóló kampányt, ennek lesz egy eseménye május 11-én este 7-től. Ennek keretében szervezünk egy kis bringás felvonulást az Akadémia parkolójától Óbudára. Gyertek, a résztvevők még valami ajándékot is kapnak. Részletesen az MK honlapon:
http://kerekparosklub.hu/majus-11-en-szerdan-19-orakor-kozos-tekeressel-...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
rekontra képe

Egy gyertya

Egy gyertya meggyújtásával kifejezhetem a balesetmegelőzés ügye iránti elkötelezettségemet???
_____________
*** RABIC ***

2
mic72 képe

És emlékezhetsz egy

És emlékezhetsz egy barátra, ismerősre vagy ismeretlenre, aki már "máshol kerékpározik".... nem a gyertya a lényeg...

3
Kuku képe

na erre kellene

na erre kellene autosfelvonulas inkabb. szerintem igy kontraproduktiv es csak erositi a veszelyes biciklizni sztereotipiat.

4
László János képe

nekem nem erről szól. Az

nekem nem erről szól. Az egész arról szól, hogy biztonságosabb közlekedést, és ezt éppen bringával fejezzük ki.

László János
www.kerekparosklub.hu

5
Kuku képe

Szerintem pontosan erted

Szerintem pontosan erted mirol beszelek. Ez egy ongol. Municio a felelemnek, epp ez ellen dolgozunk. Ezerszer inkabb a bukosisak mint mediaesemenykent gyertyagyujtas a biciklis halottak emlekere. Brrrr... Mi ez hogy kerult az Mk kapcsolatba ezzel az izevel? Ez valami kenyszeru protokoll? Miert csatlakoztunk?

6
Miló01 képe

Igazad van, bár minden

Igazad van, bár minden értelmes felvonuláson képviseltetem magam, de akkor ezen most nem.

7
Kuku képe

"It's a car problem."

"It's a car problem."

8
gaze képe

BICIKLIZNI

BICIKLIZNI VESZEDELMES!!!!
EMBEREK HALNAK MEG AKIK BICIKLIZNEK!!! HULLÁK!!!
GYÚJTSATOK GYERTYÁT AMÍG MEGTEHETITEK, MERT LEHET, HOGY HOLNAP MÁR ÉRTETEK GYÚJTANAK GYERTYÁT!!!
EZT CSAK EGY BICIKLIS ÉRTHETI MEG, MERT BICIKLIZNI VESZÉLYES!!!!!!!!!NÉGYNÉGY

na most őszintén, arról akartok nagy garral meg médiaviszhanggal értekezni, hogy bele lehet halni a kerékpározásba????

9
gaze képe

nem pontosan értem, hogy

nem pontosan értem, hogy miért a kerékpárosokhoz akartok ezzel szólni, mivel kerékpárosok egészen ritkán gázolnak halálra autóban, teherautóban ülőket.
fordítva viszont inkább jellemző.
tehát miért is nem azokhoz szóltok akik a gyilkos pedált nyomják...?

10
aron képe

minden egyes gyertyátok

minden egyes gyertyátok 10el kevesebb embert ültet biciklire

tessék egy jó példA: http://www.youtube.com/watch?v=rRwfwyaHXDk&feature=player_embedded

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

11
H.L. képe

ez tök jó!

ez tök jó!

12
László János képe

Pontosan ezért! Nem azért

Pontosan ezért! Nem azért veszünk részt ezen, mert a kerékpározás veszélyes, hanem azért, hogy megmutassuk, hogy a kerékpározás segít a balesetek csökkentésében. Egyetlen szót sehol nem ír a közlemény sem arról, hogy a kerékpáros áldozatokért gyújtanak gyertyát! Ha autós felvonulás lenne, az lenne a furcsa: autók emlékeznek meg az autók által okozott balesetekről.

László János
www.kerekparosklub.hu

13
Kuku képe

Ekkora csavart még textben

Ekkora csavart még textben sem fog át egy átlagember agya, de vizuálisan összekötve a gyertyát, és biciklit biztosan nem fog.

"a kerékpározás segít a balesetek csökkentésében"

Ez pedig még nekem sem jön át.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

14
aron képe

fotó az eseményről:

fotó az eseményről: gyertya + bicikli + szomorú kisgyerek mindenféle furcsa cuccokba öltöztetve.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

15
László János képe

Fantasztikus, hogy

Fantasztikus, hogy elhatároztok egy olyan üzenetet, ami nincs, és aztán már támadjátok is.

László János
www.kerekparosklub.hu

16
brozer képe

De azért előtted van, hogy

De azért előtted van, hogy az RTL Klub híradója hogyan fogja ezt lehozni? A legjobb esetben kb. Biciklisek tekertek az óbudai balesetes emlékműhöz, ahol gyertyát gyújtottak a közlekedés biztonságáért. A legjobb esetben.

17
H.L. képe

Na, kicsit utánaolvastam,

Na, kicsit utánaolvastam, hogy mi ez az egész.

Ahogy olvastam, két célja van ennek a programnak:

1. Felhívni a figyelmet arra, hogy sok a baleset, és hogy ez milyen rossz, tegyünk ez ellen valamit, figyeljünk oda, stb. Ez az UN AIDS és a szegénység elleni kampányai mintájára menne: AIDS-nél ugye a vörös csuklószalag viselése, szegénységnél a fehér műanyagizé viselése vált népszerűvé, egy tárgyat azonosítottak egy üggyel. Itt egy sárga fémlapocskát szeretnének ugyanilyen súlyúvá tenni.

Nyilván ehhez eseményeket is kell kapcsolni, ilyen lenne a szerdai. Hogy vajon ez tényleg a helyes módja az ügy kommunikálásának, és nem lesz kontraproduktív, az jó kérdés, van igazság a fenti kritikákban, én Küküéknek adok igazat, de ezen lehet vitatkozni.

(Ez a kampány amúgy elsősorban a fejlődő országokat célozza, ott történik a halálos balesetek 90%-a. Ezért van az, hogy a honlapon kis afrikai gyerekekkel promotálják az egészet.)

2. Az akcióterv másik része, hogy egységes nemzetközi szabványt kellene bevezetni a közlekedésbiztonság terén, ez lenne az ISO 39001. Itt olvashatod a cselekvési tervnek az összefoglalóját.

Ez csomó kérdést vet fel. Két ponton lenne különösen érdemes bővebben informálódni, mielőtt csatlakozunk egy ilyen dooghoz:

- a kötelező sisakviselési szabályok létrehozása: Erről általában írnak, egy helyen említik csak a motorosokat. Szóval biztosra kell menni, hogy a kötelező sisakviselési szabályokat kerékpárosokra nem akarják kiterjeszteni. A brossúrában pl a képeken csupa kerékpáros bukósisakban mosolygó harmadik világbeli gyerkőc van.

- A sérülékenyebb közlekedési résztvevők elkülönítése a többitől, tehát szeparációról beszélnek, és nem integrációról, ami szintén ellentétes az általunk propagált nézetekkel.

Szóval utána kell nézni, hogy a fenti két kérdésben mi az UN álláspont, ha tényleg ellentétes a kerékpáros szervezetek által elfogadott normáktól, akkor viszont nemhogy nem kellene részt venni, hanem valami közös nyílt levelet kell nekik címezni, hogy ezt gondolják át újra.

18
gaze képe

sisak meg

sisak meg szeparáció?
remek.

szóval ha László János mindenáron el akar menni egy ilyenre, akkor menjen el, mint László JánosPONT, és nem mint László János, a kerékpárosklub elnöke, a kerékpárosok képviselője, stb.

de ha már egy komplett bringás vonulás van oda szervezve, akkor mindegy, hogy magánemberként menne, mert a média azonnal kerékpáros felvonulást fog említeni, ami meg már szinte=CM.

semmi de semmi értelmét nem látom ennek az egésznek, kizárólag lehetséges hátrányait.

19
hf képe

Olyan nincs, hogy LJ, aki

Olyan nincs, hogy LJ, aki nem az MK elnöke... Tudod, olyan sincs, Gyurcsány Ferenc/Orbán Viktor magánemberként részt vegyen egy politikai eseményen...

20
Vid képe

Ez elllen valami komoly

Ez elllen valami komoly ellenkampányt indítanék, méghozzá az EU-n belül, a hollandokal, dánokkal, stb. együtt...

21
lord képe

Köszi, hogy utánanéztél.

Köszi, hogy utánanéztél. Elsőre se tetszett, de ez így még rosszabb :(

22
László János képe

ez sem rossz, de most éppen

ez sem rossz, de most éppen az az RTL riport van előttem, ami péntek este ment le: http://www.rtlklub.hu/musorok/hazonkivul/videok/127477

Elég pozitív, nem?

László János
www.kerekparosklub.hu

23
Kuku képe

De most a hírgeneráló

De most a hírgeneráló dobja fel az "áldozatok" szót. Na mindegy, én lebeszéllek, lebeszéllek, lebeszéllek. Semmi szükségét nem látom, plusz semmi hasznát. Inkább adjátok ki az egy bringásra jutó budapesti kerékpáros baleseti kockázat egy év alatti megfeleződését közleményben.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

24
Miló01 képe

Nagyon jó kis videó, csak

Nagyon jó kis videó, csak nehogy ellenkezőjére is legyen példa.

25
SzCiklon képe

Tiltakozom. Not in my

Tiltakozom.
Not in my name.
Muszáj azokat, akiket egy hete a CM-en bringára ültettünk egy nagy, bringás hepajjal egyből leszedni onnan?
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

26
airdace képe

Az esemény egyik

Az esemény egyik támogatója a Global Road Safety Partnership, akik a "Nézz körül!" felfestéseket produkálták a zebrák előtt, amin gondolkoztam is, hogy meg kéne hekkelni. Nem biztos, hogy részt vennék velük egy közös rendezvényen...

A GRSP tagjai, tájékoztatásul:

3M Hungária Kft., Állami Autópálya Kezelő Zrt., Bridgestone Magyarország Kft., For-Vid Kft., Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt., GM Southeast Europe Kft., Hungaroring Motorsport Iskola Kft., Motoros Akadémia, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., Közlekedési Biztosító Egyesület, Magyar Közút Nonprofit Zrt., Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, Majsai Autósiskola Driver Közalapítvány, Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft., NIT Hungary, ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottság, Országos Gyermekegészségügyi Intézet, Országos Polgárőr Szövetség, Országos Szórakoztatózenei Központ, Shell Hungary Zrt., Tanpálya Vezetéstechnikai Centrum Kft., Transaurus Kft., Útvonal Biztosítás a Közlekedés Biztonságáért Egyesület

__________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

27
SzCiklon képe

Én a felvonulás ideje

Én a felvonulás ideje alatt inkább elmegyek zebra előtti felfestéseket hekkelni, ott találkozunk, sziasztok.

(Egyébként most szerdán nem, mert dolgom van, de bármikor igen).

Fura, hogy az EMPAMO nem tagja ennek az egyesületnek. Biztos még nem hallottak róla.

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

28
Miló01 képe

Csatlakozom, már most

Csatlakozom, már most remegnek kezeim, pedig "csak" CM óta biciklizem, előtte csak itt ólálkodtam, mint egy igazi kiköpött troll. Ha megvalósulna ez a felvonulgatás, azt hiszem félelem helyett átvenné helyét a rettegés, hogy nekem is gyertyát gyűjt László János és cimborái. És ezt nem szeretném, köszönöm. Veled értek egyet. és komoly voltam.:D

29
Biros képe

Elég nagy a kontraszt a CM,

Elég nagy a kontraszt a CM, és eközött a felvonulás között. A kampány céljával egyetértek: hívjuk fel a figyelmet a biztonságos közlekedésre. De az üzenetet kicsit pozitívabbra lehetne változtatni.

"Itt volt a CM, tök jó kerékpározni, környezetbarát, egészséges életmód, de vigyázz, mert be kell tartani a közlekedési szabályokat, és esetleg még ennél is tovább kell menni, és esetenként lemondani az elsőbbségünkről a figyelmetlen autósok miatt!"

Ne az legyen a lényeg, hogy (bocsánat a kicsit érzéketlen kifejezésért) azokra emélkezünk, akiknek már úgyis mindegy. Inkább foglalkozni kéne azokkal, akik jelenleg kerékpáron ülnek.
- Vannak valahol gyerekeknek (és talán felnőtteknek) kerékpáros gyakorló pályák
- Ingyenes kresz oktatás 15 percben kerékpáros szemszögből, utána teszt kitöltése a sárga kitűzőért.
Kiegészíteni azzokkal a kerékpáros alapszabályokkal, amik az MK kiskönyvében le vannak írva (tarts távolságot parkoló autóktól, figyelj rá, hogy ne kerülj holttérbe, stb.)
- Ezután egy bebiciklizés szerű gurulás.
- Kiselőadás a kerékpár karban tartásáról, tisztításáról.

Az autósok figyelmét felhívni sokkal nehezebb, mint óvatosságra inteni a kerékpárosokat.

30
Amirann képe

+1 --------------------------

+1

----------------------------

31
Györgyi képe

elhatárolódom. ............

elhatárolódom.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

32
toreki képe

Egyenlőre nem tudom

Egyenlőre nem tudom eldönteni, hogy ennek az eseménynek pozitív, vgy negatív lesz az eredménye. Csak hangosan gondolkodom.

Ha az MK részt szeretne venni ebben a kampányban (nem a mostani eseményen, hanem az egész 10 éves programban), akkor már most jó lenne kommunikálni, hogy miben látjuk a balesetek számának csökkenését. Hogy nem a sisak és a szeparáció, a "nézz szét a zebránál" a megoldás, hanem az autók sebességének csökkentése a lakóövezetekben, megfelelő infra építése, share the road, és hasonlók. Hasnosabb lenne azt publikálni, hogy a célokkel egyetértünk, de mi milyen módszereket javaslunk.

Mit csinál ilyenkor a kommunikációs munkacsoport? Miért érzem úgy, hogy a tagság szemében is öngólt lő?

33
bembo képe

Szerintem ez nagyon gáz,

Szerintem ez nagyon gáz, nem kéne ilyesmiben részt venni. Magát az "akciót" esélytelen jól kommunikálni, de így hogy sisakviselés és szeparált bringautak propagálását is tartalmazza ugyanez a program, teljesen vállalhatatlan. Az csak ráadás, hogy nagy olajcégek, gumiabroncs gyártók, autógyártók, a közúti fuvarozás érdekvédői, a rendőrség és a polgárőrség támogatja.

Részünkről ennyi befektetett energiával valami pozitív dolgot is lehetne csinálni.

34
SzCiklon képe

Előkerestem a zebra előtti

Előkerestem a zebra előtti felfestéssel (komolyan, szégyen) foglalkozó két évvel ezelőtti CM posztot:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081010/zebra-elott-nezz-korul

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

35
Francee képe

No comment, +1 az összes

No comment, +1 az összes elutasító véleményre.

-----------------------------------------------------------------
Hétköznap: Kék-fehér-piros csepel apollo fixi
Túra (burkolt): fekete Corratec Corones outi
Túra (terep): pezsgő Kellys Quartz MTB
Nagy dolgokra: CM + BK matricás Citroen Berlingo :)

36
SzCiklon képe

Mivel úgy érzem, a

Mivel úgy érzem, a tagságnak semmiféle kontrollja nincs az MK döntései felett, megpróbálok demokráciát játszani.
Készítettem egy doodle szavazást.
Itt a link:
http://www.doodle.com/7v8kpd48gw6rn3db
Aki úgy érzi, megér egy kattintást, hogy lebeszéljük Jánost erről a dologról, kérem, szavazzon.

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

37
dova képe

törölve

törölve :(

--------Dova--------
legfelsőbb fokú bűnöző

38
SzCiklon képe

Mivel először mindenki

Mivel először mindenki névvel felvállalta a véleményét, majd jött valaki, és átírta az eredményeket, ezért töröltem a szavazást.
Bocs.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

39
dova képe

Akkor itt +1 ...bár már

Akkor itt +1

...bár már nem vagyok tag, így az én nevemben nem lesz ott senki.

--------Dova--------
legfelsőbb fokú bűnöző

40
bembo képe

Egyébként vannak olyan

Egyébként vannak olyan érdekvédelmi csoportok, ahol nincs elnök, hanem minden egyes feladatra megbíz valakit a csoport, hogy legyen pl. felelős a szervezésért, vagy legyen sajtós, azaz az csoport arca. Vannak olyan érdekvédelmi csoportok, ahol nem szavazással döntenek, hanem konszenzussal, így mindenkinek figyelnie kell a másikra, és megérteni a szempontjait, különben szétesik az egész. Ellentétben a többségi szavazósdival, ahol anélkül is be lehet ikszelni valamit, hogy bármelyik lehetőséget megértetted volna. Igazából fogalmam sincs, kik hozzák az mk döntéseit, de szerintem jobb lenne, ha minden téma olyan internetes fórumokban lenne megvitatva, mint ez itt.

41
ízirájder képe

továbbgondolandó, topic

továbbgondolandó, topic neki

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

42
Peta képe

Nem egy aktivista

Nem egy aktivista hozzáállás, de nekem jobban bejönnek a gyászmenetek, mint ez a halál idegesítő lovebikés szarság. Szal hajrá :D

Ja, ghostbike flémek indulása mikorra várható?

43
j_gergo képe

A ghostbike nem kifelé

A ghostbike nem kifelé kommunikáló sajtóesemény, hanem egy biciklis társra való emlékezés. Ghostbike-ot néhány ember állít csakis informális úton szervezve, és az egész egy szubkulturális esemény marad. Ha valakinek nem tetszik, nem vesz részt benne. De ebben akaratlanul is részt veszek, mint MK tag és egyébként mint biciklista.

44
Peta képe

Ugyanennyire veszel részt a

Ugyanennyire veszel részt a ghostbike-avatáson is, mint biciklista. És az is kifelé kommunikál, figyelemfelhívás is a célja. Ráadásul nem csak 5 mp vágókép lesz valami hírcsatornán, amit vagy látsz, vagy nem, hanem egy sok évig ott maradó, és a kerékpározás (mellesleg valós) veszélyeit némán kommunikáló valami.

45
SzCiklon képe

De Peta, a ghostbike-nál

De Peta, a ghostbike-nál egy, a helyszínen meghalt ember miatt megyünk oda, most pedig megkoszorúznánk az ismeretlen katona sírját?
És olvasd el, hogy a ghostbike rendbehozása milyen nehezen ment, és mennyi ellenvélemény volt.

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

46
Peta képe

Emlékszem, és pont az

Emlékszem, és pont az ütött szöget a fejembe, h azt hogy felkaroltad, ennek meg mennyire ellene vagy... Pedig sztem a horog utcánál, vagy a stefánián elhunyt polgártársak sem ismertebbek számunkra. (A mostani gyertya mehetne azoknak a bicajosoknak, akik nem kaptak gb-t, de gyanítom, egyik sem érdemelte ki a halált).

47
pata képe

Mindenki megérdemel egy

Mindenki megérdemel egy gyertyát, akárhogy is halt meg, de szerintem most nem erről van a vita, hanem arról hogy akarjuk-e hogy ez a kép kapcsolódjon a bringázáshoz.

Az emberek ritka események gyakoriságáról irracionális módon alkotnak véleményt. Betolod az agyukba a gyertyával gyászolt bringások képét, azt fogják gondolni hogy bringázni rettenetesen veszélyes. Az a benyomásom hogy sokan azért ellenzik a bringás részvételt mert ezt akarják elkerülni, az ebből fakadó kárt nagyobbnak ítélve mint a többi (potenciális) hasznot.

48
SzCiklon képe

Nekem a személyes

Nekem a személyes motivációm még az, hogy tavaly komplett napokat töltöttem azzal, hogy babakocsival autók között szambáztam a zebra-akció keretében, rendőrségre, bíróságra jártam, hogy az emberek merjenek élni az elsőbbségükkel, és merjenek lelépni a zebrára.
Erre most a megkérdezésem nélkül vonulgatok gyakorlatilag olyanokkal, akik pont az ellenkezőjét nyomják.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

49
gaze képe

hát, ha úgy nézzük, hogy

hát, ha úgy nézzük, hogy a nagyobb biztonságot a minél több bicajos idézi elő (saftey in numbers), tehát a cél az, hogy több legyen a bringás, szóval ha ezt elfogadjuk akkor egymás mellé pakolhatjuk, hogy melyik ültet bringára több embert: a bringávalveszélyesmeghalszghostbike, vagy a lovebike stratégia.

szóval akkor melyik is viszi előrébb a szekeret?

(csak morfondírozás: amennyiben tudjuk, hogy az X stratégia a nyerő, és ennek ellenére az Y-t választjuk, ami még ártalmas is, akkor vajon... áh, bele se megyek. több bringás = nagyobb biztonság. már ha ez a cél...)

50
Krisz74 képe

már kezdtem örülni, azt

már kezdtem örülni, azt hittem slayer: decade of agression ;)

51
Vid képe

Az úgy tűnik az ikertopik.

Az úgy tűnik az ikertopik. Ott be kéne zárni pár résztvevőt néhány órára egy szobába, vagy elszívatni a békepipát vagy nem tudom. Jó hogy nem autóban ülnek :)

52
Peta képe

És amúgy ismer valaki a

És amúgy ismer valaki a GRSP-től egyéb projekteket is? Vagy csak megy a szokásos sápítozás, meg fokhagymához, és szenteltvízhez kapkodás a Shell szó láttán?
Rendszeres biztonságiöv-, és mobiltelefon-ellenes kampányaik vannak, az autópályák vészsávja is többek közt miattuk nem marad leállósáv, stb.
Nem mindenben egyezik az álláspontjuk az ide kommentelgető sokat látott közlekedésbiztonsági szakemberekével, ez igaz.

53
aron képe

a zebrák előtt gyalogost

a zebrák előtt gyalogost terrorizáló felfestésektől pl mindig ideges leszek

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

54
Peta képe

Szvsz a közlekedés

Szvsz a közlekedés kooperáción alapul. Ebbe beletartozik az is, hogy én figyelmesen, és előzékenyen vezetek, valamint az is, hogy a gyalogos nem szédül le elém sehallselát módon csak a földet bámulva. Annyit elvárhat talán az ember, hogy körülnézzen egy gyalogos, mielőtt lelép az útra.

55
zenmacska képe

Természetesen így van, a

Természetesen így van, a józan ész határain belül érdemes maradni minden közelkedőnek. Sajnos azonban ma Magyarországon (de Budapesten mindenképp) az ember, ha gyalogszerrel akar átjutni egy út túloldaláról a másikra, gyakorlatilag halálos veszélynek teszi ki magát (pontosabban kiteszik őt mások, akikről nekem mindig a fegyverrel játszó gyerekek jutnak eszembe). Na, ez az, ami messze túl jár a józan ész határain.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

56
gaze képe

az vajon miert van, hogy

az vajon miert van, hogy ahol "az erosebb vigyaz a gyengebbre elv ervenyesul" ott elozekenyen megallnak az auftok a zebra elott, nalunk meg ahol a "szabalykovetes" zajlik, ott elet-halalharc egy zebran valo atjutas?
lehet ebben osszefuggeS?

57
aron képe

nekem ezzel az a bajom, hogy

nekem ezzel az a bajom, hogy az egyik ember alárendeltségét erősíti a másik emberhez képest, kizárólag közlekedési eszköz alapján. ami pedig egy tök választható dolog, attól pedig hogy valaki egy többtonnás vasba ül épp még nem kéne magasabb rendűnek lennie.
ha a biztonság a cél, ugyanígy lehetne az autót használókat arra sarkallni, hogy figyeljenek, álljanak meg és ne kelljen 20 embernek feltorlódnia hogy akkor mehessen át, ha véletlenül van szabad 10 méter. hiszen az autó gázol halálra, nem fordítva.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

58
pata képe

Elhiszem hogy te figyelmesen

Elhiszem hogy te figyelmesen és előzékenyen vezetsz, de Magyarországon simán megtörténik hogy a gyalogos hosszú időn át nézhet figyelmesen körbe, mert nem fognak megállni neki az autók a zebránál. Holott elsőbbsége van, csak nem mer vele élni, hiszen ő szerves anyagból van, nem 1 tonna acélból. A gyalogost idomító felfestések szerintem ezt az állapotot konzerválják.

59
Peta képe

Válasz

Válasz mindenkinek:

Abszolut megértem az álláspontotokat, én is osztom, hogy az erősebbnek kell figyelnie. De be kell látni, hogy a gyalogosok biztonsága nem csak az autóvezetőktől függ. Nem agyatlan droid egyik közlekedő sem, ugyanakkor lehet figyelmetlen bármelyik, és ha már egy ember emiatt torpant meg, és nem esett áldozatul a szintén figyelmetlen, vagy bunkó autósnak, akkor már megérte.
Emellett az autósoknak is megvan a maguk nevelése. Kampányok mellett (pl. http://criticalmass.hu/forum/20081020/zebra-gyalogosoke-orfk-obb-plakat) van az úttesten is figyelemfelhívás nekik (sűrűsödő sárga termoplasztik sávtól a piros aszfaltra festett zebráig, az útpályába épített fényvisszaverőktől a rikító táblákig), emellett egy gépjárművezetőtől joggal el lehet várni, hogy ismerje a kreszt, míg egy gyalogostól nem.

Mindezek mellett én javulónak látom a helyzetet. Budapesten mindenképp! Elég sokat mászkálok a környező országokban, Pozsony pl. a béka s.........., de Erdély, Szerbia, vagy Lengyelország is. Legutóbb pár hete kisebb verekedés lett azután, hogy egy kanyarodó mergás izomagynak morogtam valamit Pozsonyban, miután majdnem kivasalt, amit persze nem értett, meg nem is hallott, de képes volt utánamjönni, és ordibálni, meg lökdösni. Pedig még a nemzetiségemet sem fedtem fel. :)

60
aron képe

"Kampányok mellett (...)

"Kampányok mellett (...) van az úttesten is figyelemfelhívás nekik (sűrűsödő sárga termoplasztik sávtól a piros aszfaltra festett zebráig, az útpályába épített fényvisszaverőktől a rikító táblákig)"

na erre mondom azt, hogy az autózás költségei, amit minden adófizető fizet meg. és ide jönnek a folyamatos útjavítások, zajvédőfalak, elkerülő utak, stb.

amúgy az egésznek ad egy furcsa színt, amikor autós érdekeltésgek festenek fel ilyen gyalogos izélőket nem?

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

61
Peta képe

Sztem a grsp-t a

Sztem a grsp-t a jószándék vezette a zebrakampánynál is, de lehet, hogy naiv vagyok. Vagy ti üldözési mániások :)

62
SzCiklon képe

mint azokat, akik a

63
lord képe

(a kulcsszó itt a zebra

(a kulcsszó itt a zebra volt)

64
Peta képe

Tudok olvasni, és

Tudok olvasni, és értelmezni is, köszi :)
A zebrán is nézzen körül.

Ismered a soha el nem fogyó szalámi esetét, nem? A járművek sebességével is valahogy így kéne gazdálkodni a zebrák előtt, ha azt akarnánk, hogy a gyalogos bármikor biztonságban leléphessen. Nem léphet le, ami egyrészt köszönhető a bunkóságnak, másrészt a fizikának. Mindkettő miatt a gyalogos fog jobban szívni, ha pragmatikus akarnék lenni. És nem kell a duma, hogy bezzeg nyugaton. Tudom, a svédeknél csak a zebrára kellett néznem, és már állt a forgalom, osztrákoknál, németeknél szintén, Párizsban meg kivasalnak, mint állat, de Angliában is. Sokkal inkább, mint itthon. Mi pedig Magyarországon vagyunk, az itteni viszonyok mellett pedig momentán azért érdemes körülnézni.

(Mellesleg a kedvesemet a múltkor elgázolta egy gyalogos, aki szabályosan nekifutott a motorháznak (a gyalogos volt a gyorsabb épp), olyan szögből, ahonnan nem is jöhetne semmi, nem hogy ember... Le is pattant, de legalább bocsánatot kért :). Mondjuk ez nem volt olyan könnyed téma akkor, mert bár a gyalog rohant tovább, a barátnőm még fél óráig teljesen kivolt, hogy elütött egy embert, még ha gyökkettővel is.

65
Hotyhogy képe

"...Párizsban meg

"...Párizsban meg kivasalnak, mint állat, de Angliában is. Sokkal inkább, mint itthon."

Úgy érted, hogy Párizsban és Angliában sokkal szabálytalanabbak és veszélyesebbek az autósok a zebráknál mint Magyarországon? S hogy ezt baleseti mutatók is alátámasztják?

De ha ilyen véleményed személyes rossz tapasztalatodból ered, akkor én azt hiszem, hogy elámítóan szerencsétlen lehettél.

Ez egy szélsőségesen véletlen lehetőség, több autós állattal találkoznia egy egyénnek Párizsban meg Angliában mint amennyivel Magyarországon találkozhat egység időtartam alatt, hasonló forgalmi körülmények mellett.

Azt elfogadom, hogy a párizsi autósok általában rámenősek és a gyalogosoknak sokszor rámenősebbnek kell lenniük átkeléskor. Olyankor azonban az autósok megállnak és nem kekeckednek rádudálással, rányomakodással, cseles kikerüléssel.

De Angliában...? Valami kivételes aggresszív barom lehetett mindegyik akit gyalogost "kivasalni" vagy majdnem kivasalni láthattál angliai zebrákon.

66
Peta képe

Direkt ilyen szemmel

Direkt ilyen szemmel közlekedtem mindkét országban gyalogosan, Angliában Leedsben és környékén 2 hétig 3 éve, Párizsban meg most novemberben 3 napig, rengeteget gyalogolva. Baromira nem gyalogosbarát a közlekedés egyik helyen sem. Leedsben a zöldidő a gyalogosoknak meglepően kevés, és ha még a zebrán vagy, mikor már bepirult, rádgyorsítanak, és ledudálnak, a nyoma sincs meg, hogy meg akarnák várni, míg átér az ember.
Párizsban annyi a robogó, mint a szemét (nem is tudom, melyikből van több), és ők lazán cikáznak a zebrán menő gyalogok közt. Ha nem indul meg a gyalogos, nem áll meg senki a zebra előtt. Nem viccelek, amikor én átengedtem embereket, nem egy meg volt lepődve, és kb nem értette, miért állok meg!
Igaz, mindkét eset személyes tapasztalatra épít, és nem vizsgálgattam a baleseti statisztikákat egyik helyen sem, de Párizs borzalmas benyomást tett rám, csöppet sem vagyok többször kíváncsi rájuk.

67
ízirájder képe

nem ez a probléma, hanem

nem ez a probléma, hanem hogy ácsorogni kell a zebra végén, őzikeszemekkel kunyerálni az áthaladási jogot

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

68
elfroland képe

Én a vészsáv vs.

Én a vészsáv vs. leállósávtól is idegrángást kapok. Kb. "Tilos a pisztoly elé állni mert lelőhetnek!"

69
Puding képe

És mi lenne, ha

És mi lenne, ha meghekkelnénk, és odamennénk sisak nélkül, meg az úton tekernénk? Esetleg közben csilingelnénk. Szerintem ennek így lenne hangja...

70
SzCiklon képe

A saját elnökömet nem

71
Puding képe

Persze. Nekem sem az jutott

Persze. Nekem sem az jutott eszembe (nekem is elnököm). Hanem ezt a vonulást (is) így csinálni meg.
----------
1.Fehér Moser kék villával
2.BKV
3.MÁV-Volán-Opel Astra F
+1.engemet a sárga szegős, fekete, fehér-kék-fehér csíkos Bagaboo Ranselről ismersz fel

72
SzCiklon képe

Aki megy, kap

Aki megy, kap kukásmellényt:
"A megjelentek láthatósági mellényt kapnak, melyben egységesen a Flórián térre tekernek."
Csodás.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

73
szabomikulas képe

Ebben nem szabad részt

Ebben nem szabad részt venni. Az MK adjon ki sajtóközleményt, hogy a közlekedés biztonságáért ilyen módon kampányolni káros, a kitűzött céllal ellentétes eredményre vezet.

74
nrc képe

Lehet mégis menni kéne,

Lehet mégis menni kéne, persze mellény nélkül.
A felhívás miatt mellényes bringások már úgyis fognak vonulni, lehetnénk ellenpont és így talán lenne esély beszélni arról, hogy miért nem jó, ha közlekedésbiztonság címén elsősorban a gépjármű-közlekedés zavartalanságát akarják biztosítani azáltal, hogy a többségben lévő sérülékenyebb közlekedőkre erőltetnek mindenféle kényelmetlen védőfelszerelést.

Esetleg a média érdeklődés fokozása végett jöhetne a vonulásra egy olyan autó is aminek a karosszériáját jó vastag szivacsokkal több rétegben szépen körbepakolnánk, hogy mutassunk alternatívát arra, hogyan lehetne biztonságosabbá tenni a városi közlekedést, a városlakók többségének megfélemlítése, terrorizálása nélkül.

76
aron képe

PÖPEC! KÖSZI! * mindig van

PÖPEC!
KÖSZI!

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

77
SzCiklon képe

Ne nekem köszi, MK-nak

Ne nekem köszi, MK-nak köszi, hogy utánajártak, figyelembevették, jól jöttek ki belőle, sztem.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

78
Biros képe

Dícséretes, hogy

Dícséretes, hogy figyelembe veszik az ellen véleményeket, és ennyire rugalmasan állnak a dologhoz, hogy megváltoztatták, pontosították az álláspontjukat. Bár mindenhol így működnének a dolgok :D.
A kukásmellény osztogatással kapcsolatban van valami változás? Vagy ahhoz semmi köze az MK-nak?

79
AttentoRedaz képe

Ez szuper. Megnyugodva

Ez szuper. Megnyugodva dőlök hátra, úgy képviselik az érdekeimet, hogy közben adnak a véleményemre. Köszi, János, és még aki ebben a döntésben benne volt. :)))

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

80
lord képe

+1

+1

81
SzCiklon képe

Lukács, most nem találom

Lukács, most nem találom azt, ahol párhuzamot vontál az AIDS-ellenes kampányok és eközött a kezdeményezés között.
Továbbgondolva a dolgot, lehet itt az a probléma, hogy míg az AIDS ellenes küzdelemben viszonylag ugyanaz a recept minden ország esetében, a közlekedés és ezen belül a kerékpározás sokkal differenciáltabb, és a megoldások nagyon kultúrafüggőek. Mondjuk Afrikában nem biztos, hogy a kerékpársáv a jó megoldás.
Kicsit kusza voltam, remélem, érthető.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

82
H.L. képe

Azzal a részével nekem

Azzal a részével nekem nincs gondom, sőt, tök jó dolog.

Már nem tudom, hol írtam, de a lényeg az alábbi: a WHO-nak vannak átfogó globális kampányai, melyek fel szeretnék hívni a figyelmet egy-egy problémára. Az aids esetében ennek a szimbóluma egy vörös karszalag lett, a szegénység elleni küzdelemnél pedig egy fehér műanyag izé. Itt most egy sárga kis fémtábla töltené be ezt a szerepet, tehát hogy egy kisebb tárgyat egy adott üggyel kössön össze a köztudat.

Szerintem ez teljesen rendben van, fel kell hívni erre a figyelmet, még hordanék ilyen kis izét is. A kommunikációnak nem ezzel a részével volt gond, hanem inkább a hazai megvalósítással.

83
gg képe

Nagyon megkönnyebbülten

Nagyon megkönnyebbülten olvasom, hogy Jánosék revidiálták az eddig képviselt álláspontjukat. Nem szeretnék kukásmellényben autós cégekkel együtt felvonulni, és az sem tetszett, hogy az MK hivatalból ezt propagálta, holott az kissé ellentétes az általa képviselt elvekkel.

-gg-

"A bringa a mennybe megy"

84
Marcsi képe

A rendezvény a

A rendezvény a “Cselekvések évtizede a közlekdésbiztonságért 2011-2020″ nemzetközi ENSZ kezdeményezés nyitónapi eseménye, mely reggel egy sajtótájékoztatóval indult,ahol lászló János is részt vett,és támogatta a programot.
Célja, hogy felhívjuk a figyelemet arra, hogy a közlekedési balesetek megelőzhetőek. Mind a szervezők, mind az ENSZ program kiemelten támogatja a fenntartható közlekedési formákat, mint a kerékpározás, a gyaloglás és a motorozás, és ezen közlekedő csoportok biztonságánák fokozása kiemelt célja.
Az utakon ugyan osztott feleősség van, de a saját érdekében mindenki felelős a saját közlekdési magatartásáért. A rendezők a Flórián térre mindenkit szeretettel várnak, a program fő célja nem más, mint a biztonságos közlekedés iránti elkötelezettség kifejezése. Az emlékműnél Kautzky Armand fog előadni és Pataky Attila énekelni.
Aki kerékpárrral jön, azt az MTA elé várják 18.30-ra. A mellény ajándék, viselése nem kötelező. A cél a mellénnyel az, hogy az egységes fényvisszavető mellény (melynek hátulján a “Decade”, azaz a Cselekvések évtizede kampány sárga logoja látható), nagyobb figyelmet keltsen. E mellett az látszani és láttatni elv sem elhanyagolható, ha városon belül, ha kívül tekerünk! A saját biztonságunk elsősorban a saját felelősségünk!
A GRSP Magyarország Egyesület több egyéb kezdeményezése mellett a Nézzen körül kampány keretén belül olyan gyalogátkelőhelyeket választott ki, és látott el az élénksárga grafikával, amely veszélyesebbnek bizonyultak, sok közülük iskolák mellett volt, a kampány célja az emberi élet védelme, a kis “tappancsokkal” főleg a gyermekek figyelmének felhívása volt. Egy kampánnyal egy réteget lehet jól megcélozni, ez esetben a gyalogosok voltak ezek. A festések többnyire jelzőlámpa nélküli gyalogátkelőhelyekre kerültek ki, ahol mindeni beláthatja, hogy a saját érdekében körül kell nézni, meggyőződve arról, hogy meg is kapjuk az elvárt elsőbbséget, és erre a gyerekeket különösen tanítani kell.
A Flórián térre a Safety Hungary Kozma utcai telephelyéről motrosok érkeznek , de mindenkit, aki egy kicsit is elkötelezett e közlekedésbioztonság üygéért szeretettel várnak.
Ha bringás vagy és úgy gondolod, szívesen állsz egy ilyen nagyszabású, nemzetközi kezdeményezés mellé, melyenk célja több millió élet megmentése, és fontos számodra biztonságos közlekedés, neked is a Széchenyi-téren az MTA előtt a helyed 18.30 körül! Saját szemeddel győződj meg a dolgok hátteréről.

http://www.decadeofaction.org

85
SzCiklon képe

Kedves Marcsi! Kérlek,

Kedves Marcsi!
Kérlek, olvasd el a hozzászólásokat itt, és ne csak write-only módban kommunikálj.
Nem véletlen, hogy az MK nem állt a vonulás mellé.

"Ha bringás vagy és úgy gondolod, szívesen állsz egy ilyen nagyszabású, nemzetközi kezdeményezés mellé, melyenk célja több millió élet megmentése, és fontos számodra biztonságos közlekedés, neked is a Széchenyi-téren az MTA előtt a helyed 18.30 körül! Saját szemeddel győződj meg a dolgok hátteréről." - Számomra fontos a biztonságos közlekedés, mindazonáltal úgy gondolom, hogy kukásmellénnyel gyertyát gyújtani eme nemes célért körülbelül olyan hatásfokkal bír, mintha esőtáncot járok a szárazság közepén.

A zebrafelfestéssel kapcsolatban pedig: zebraakcio.blog.hu
NEM a gyerekeket kell tanítani, hanem az autósokat, arra, hogy álljanak meg a zebránál, amire a KRESZ is kötelezi őket.

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

86
nrc képe

Az addig világos, hogy a

Az addig világos, hogy a kerékpárosok az MTA elől, a motorosok pedig a Safety Hungary Kozma utcai telephelyéről indulnak a megemlékezés helyszínére, na de honnan indulnak az autósok, akik a leginkább érintettek ebben a kérdésben és akik nélkül talán ez az esemény létre sem jöhetett volna?

88
AttentoRedaz képe

Kedves Marcsi, nagyon

Kedves Marcsi,
nagyon egyetértek azzal amit leírtál, különösen a látni és látszani dologgal kapcsolatban. Ezért is szeretném javasolni, hogy a jobb láthatóság, és a baleset megelőzés érdekében az autókat csak kukásmellény színben lehessen forgalomba hozni, a már forgalomban levőket pedig legkésőbb a következő műszaki vizsgáig a tulajdonosnak legyen kötelező átfestetni. Így további pár millió életet meg lehetne menteni.

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

89
monster képe

Mondja már ki valaki

Mondja már ki valaki felelős, hogy ez a kampány arról szól, hogy a közlekedési tápláléklánc leggyengébbjei (gyalogosok, biciklisek) úgy tudnak jobban vigyázni magukra, ha jobban óvakodnak a lánc tetején tanyázó csúcsragadozó autósoktól.
Csináljatok inkább olyan kampányt, hogy stoptáblát az autósoknak minden olyan helyre, ahol nem autós forgalmat kereszteznek.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

90
SzCiklon képe

Kedves Marcsi, vissza

Kedves Marcsi, vissza szándékozol térni közénk, vagy csak reklámoztad a rendezvényedet?

szerk. három nappal később: a válasz: IGEN.

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

92
monster képe

Holnap felvonulás a

Holnap felvonulás a biztonságos erdőért. A medvék, farkasok, rókák és baglyok szervezik, várják az őzeket, nyulakat és pockokat is.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

93
aron képe

ajánlott megnézési

ajánlott megnézési videó:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110512/cmfelirat-miert-ne-bicikli...

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

94
cbflui képe

Sziasztok kedves

Sziasztok kedves kerékpárosok,

Én, mint az egyik GRSP tagszervezetének (Útvonal-biztosítás Egyesület) tagja, muszáj hozzászólnom, mert ti nagyon máshogy látjátok és nagyon egy irányba viszitek az egészet.

A GRSP Egyesület és a WHO programja főleg nem arról szól amit ti gondoltok, hanem az egész arról szól, hogy most van egy program amibe a világ szereplői és itthon az állami szereplők szeretnék bevonni a civil társadalmat, mint érintetteket, mint közlekedőket. Mivel csak így -közösen- lehet még eredményesebb munkát végezni a közlekedés biztonságának a fokozására.
Mi, mint ÚB Egyesület a program és a GRSP motoros szervezői vagyunk, így a mi irányításunkkal tudunk tenni a motorosokért. És nem azt tesszük, hogy elutasítjuk és támadjuk, hanem szeretnénk részt venni a megvalósításban és ezzel, ezáltal elérni a céljainkat.
És a céljaink sok ponton közösek a ti céljaitokkal, hiszen a csapatunk kerékpárversenyeket, kerékpártúrákat biztosít közutakon. Szerintem sokatokkal találkoztunk már valamelyik hazai kerékpárversenyen vagy triatlon eseményen.

Nekünk vannak céljaink és elképzeléseink, pl. a kerékpárversenyek jobb és biztonságosabb lebonyolítása miatt törvényjavaslattal élünk a jogalkotók felé, de ezen kívűl számos egyéb motoros programot szervezünk, ahol is azt próbáljuk bemutatni, hogy a motorozás nem veszélyes dolog, hanem a jövő egyik alternatív közlekedési lehetősége (a kerékpározás mellett), vezetéstechnikai versenyeket, egészségügyi képzéseket szervezünk.

Gondoljátok végig kedves kerékpárosok, közlekedő partnerek, hogy van-e ötletetek, céljaitok a program céljait tekintve, és ha van akkor gyertek és dolgozzunk együtt, segítsetek, hogy kevesebb gyertyát kelljen meggyújtanunk...

95
toreki képe

Köszöntelek az

Köszöntelek az oldalon.

Bizonyos dolgokat valóban máshogy látunk. Abban egyetértünk, hogy tenni kell a balesetek ellen.

János jól összefoglalta az ellenérzésünk okát itt. Két gondolatot idézek belőle:
"Az ő tevékenységükhöz köthető az a kezdeményezés, melynek keretében zebrák elé festettek egy "nézz körül" feliratot, hogy óvatosak legyenek az emberek a zebráknál. Ez alapból nem gond, csak azért aggasztó, mert nem arra fektették a hangsúlyt, hogy az autóvezetőket célozva indítsanak szemléletváltó kampányt, hanem a másik oldalról közelítették meg a kérdést, erősítve azt a sztereotípiát, hogy a sérülékenyebb közlekedők másodszereplők csak az úton.
Emellett a GRSP-nek van egy kiadványa, a „Road safety manual for decision-makers and practitioners”, melynek a sisakkal foglalkozó részében ezt írják konklúzióként, hogy a motorizált és nem motorizált kétkerekű járműveknél egyaránt szükség van sisakviselést kötelezővé tevő szabályokra. A kerékpárosokra vonatkozó kötelező sisakviselési előírásokat pedig a legtöbb kerékpáros szervezet - köztük a Magyar Kerékpárosklub is - határozottan ellenzi...

Bár a kezdeményezés céljával továbbra is egyetértünk, azonban a megvalósítását nem tartjuk szerencsésnek."

Javaslom, hogy keressétek közvetlenül az MK irodát vagy a CM szervezőit. Szívesen megosztjuk az "ötleteket" - vagy másként fogalmazva - közlekedésbiztonsági stratégiát másokkal.

Remélem, tényleg partnerek lehetünk.

96
cbflui képe

Szia, Ez a kampány

Szia,

Ez a kampány ugyanolyan, mint a médiában a száguldozó motoros és az okozott balesete (Mátrai motoros).
Ezzel mi is szembesülünk, hogy a média és több - a közlekedésbiztonsággal foglalkozó - szervezet a negatív dolgokat emeli ki (főleg halálos balesetkor) és így nekünk is nehezebb elhitetni a társadalommal, hogy nemcsak őrült motoros létezik, hanem nagyon sok (sőt több az olyan) aki normálisan közlekedik, nem egykerekezik a Váci úton, stb...
Ez ugyanúgy megvan a kerékpárosoknál is.

Én biztosan nem fogom keresni az MK irodát vagy a CM szervezőit, mert ez nem az én feladatom.

97
gaze képe

Kedves név! A mi céljaink:

Kedves név!

A mi céljaink: élhető város, mely gyalog- és kerékpárosbarát, közlekedhető, jó életminőséget biztosít, stb.
A kerékpárosbaráttá válás egyik alapja, hogy biztonságosan és kényelmesen lehessen kerékpározni.
A városi közlekedési célú kerékpározásban a legnagyobb biztonságot a minél több kerékpáros jelenléte valósítja meg (saftey in numbers). Mert így a közlekedő felek jobban megszokják egymást.
A minél több bringáshoz vezető út a belépő küszöbök minimalizálása lehet, és most jelenleg Budapesten a legnagyobb küszöb a biciklizéstől való félelem.
Pedig közel sem olyan veszedelmes Budapesten kerékpárral közlekedni, mint ahogy azt a média által feldolgozott képből tűnne. (esetleg csekkoljátok a csökkenő baleseti statisztikákat, amiket ez a sok-sok kerékpáros jelenléte okozhat...)
Nos, amikor a Ti kampányotok előjön azzal, hogy kerékpárosok+halál a médiában megjelenítve, akkor ennek a küszöbnek a lebontását akadályozzátok (hiába jó szándékkal, a végeredmény ez).
Ha pedig az ilyen rettegés meg gyászos gyertyagyújtogatások miatt kevesebben ülnek kerékpárra akkor az még kontraproduktív is.

Én tök elhiszem, hogy jót akartok, csak amit tesztek, az keresztbe tesz annak amiért mi dolgozunk.

Szóval nyugodtan olvassatok el sok-sok szakirodalmat és fórumozást ezen a weboldalon és az MK oldalán, szívjátok magatokba a tudást ami itt az évek alatt kikristályosodott és akkor majd ti sem elutasításként fogjátok megélni a közösség ellenkező véleményét, hanem megértitek, hogy miért nem bölcs dolog gyásszal és veszéllyel kampányolni, kerülendő minden ilyen emócionális húrpengetést, mint a "kevesebb gyertyát kelljen meggyújtanunk..."

(és a 'legyetek partneretek'-et lécci ne úgy értsétek a jövőben hogy 'csináljátok azt amit mi akarunk' :)

98
toreki képe

Ne felejtsd el, hogy mi is

Ne felejtsd el, hogy mi is így kezdtük. El kellett telnie sok-sok évnek, mire tanultunk a hibáinkból, megismertük a külföldi mintákat, szakirodalmat. Mi már tudjuk, mik a jó módszerek, de ezzel a lekezelő hozzáállással nem lehet normális kommunikációt folytatni, pláne mást meggyőzni. Mi úgy tudunk partnerek lenni, ha kioktatás helyett átadjuk a megszerzett tudást.

99
gaze képe

talán még a hangsúlyt meg

talán még a hangsúlyt meg az arcmiminkát is kiolvastad az írásomból, nem?

"Én biztosan nem fogom keresni az MK irodát vagy a CM szervezőit, mert ez nem az én feladatom."

Nekem asszem ennyi elegendő is akkor a partneri viszonyhoz.

100
cbflui képe

Szia, "Nekem asszem ennyi

Szia,

"Nekem asszem ennyi elegendő is akkor a partneri viszonyhoz."

Ez nem azt jelenti, hogy a csapatunkból más nem keresi meg az MK-t vagy a CM szervezőit. De a csapatunkban ez nem az én feladatom. :)Nálunk mindenkinek megvan a feladata, ez nem az enyém. Csak lehet, hogy első olvasatra erősnek tűnt az írásom, ezért elnézést kérek.

101
toreki képe

Be vagy kamerázva, nem

Be vagy kamerázva, nem tudtad? A Nagy Testvér figyel :)

"Szóval nyugodtan olvassatok el sok-sok szakirodalmat és fórumozást ezen a weboldalon és az MK oldalán, szívjátok magatokba a tudást ami itt az évek alatt kikristályosodott..."

Szerinted ez lehet nem lekezelő stílusnak nevezni?

102
gaze képe

Egyéb hozzáfűzni

Egyéb hozzáfűzni valód?

na, EEEEZ lekezelő volt. Jelezni, hogy az egymás megértéséhez célszerű elkezdeni megismerni és elmélyedni abban ami alapján a másik kijelentéseit teszi, hát, bebaszott a világ ez lekezelő.

de nekem mindegy, engem itten má' agymostak saftey in numbers-sel, integrált közlekedéssel, no-fear filozófiával.

103
SzCiklon képe

Amúgy lehet azt tudni, hogy

Amúgy lehet azt tudni, hogy hányan mentek el kerékpárosok erre a remek rendezvényre?
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!