Talán sokan tudjátok közületek, hogy a Velencei-tó északi részén is kerékpárút épül. A déli részen Gárdonyban és Agárdon már megvalósították a tervezők (akik biciklizni tán sosem bicikliztek) a biztonságos és európai biciklis infrastruktúrát: itt a járdán kell biciklizni a viacoloron, és természetesen időnként át kell menni egyik oldalról a másikra a masszív forgalomban. Aki itt fórumozik, annak úgyis van fogalma erről, és szerintem sokan jönnének közülük csákánnyal ha meghirdetnék, hogy társadalmi munkában el lehet takarítani ezt a szégyent.
De!
Sajnos nincs vége!
A minap Pákozdon tekertem keresztül, ahogy sok-sok éve már: békés, csendes falu, rengetegsok biciklis (nagyon népszerű a tókerülés, kicsik-nagyok-kezdők-profik mind itt tekernek), széles út. És mit látok? A gárdonyi rettenetet megismétlődni: már épül!
A mellékelt képeken meglátjátok, miről is van szó. Szándékosan nem mondok semmit, majd ti kommetelitek.
Azért hogy jót is mondjak: a Velence-Mészeg-hegy útvonal csendes, széles, kiváló aszfalt borítja, és úgy tökéletes ahogy van. Egyszerűen gyönyörű.
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| velencei_to_eszak_kerekparut.png | 613.41 kB |
| velencei_to_eszak_kerekparut_pakozdi_szakasz.jpg | 239.92 kB |














Kilometerenkent 33 millio
Kilometerenkent 33 millio egy jardaert... :-(
(Osszehasonlitaskeppen 1000 millioert mar kicsit draga az autopalya kilometere. Persze nalunk azt is dupla aron epitik, de ez most apro reszletkerdes.)
Paaaaaraszt vakítáás
Paaaaaraszt vakítáás sááálálálá!
CSI
Miert nem az ilyen
Miert nem az ilyen szarhazikat bunteti a birosag, miert a jotevoket...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Ha unod a banánt nem
Ha unod a banánt nem kötelező maradni...
Nem érdekel a politika, de
Nem érdekel a politika, de az ilyen hozzászólásoktól hányni tudnék. Vannak, akik nem akarnak elfutni a problémák elől, inkább megoldanák őket. Meg élnének normális körülmények között. Itthon.
+1 atomboy ---- Biciklizes
+1
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Hát tudod Miló, azért nem
Hát tudod Miló, azért nem olyan egyszerű megtalálni a helyed egy másik országban. Én próbáltam. Aztán inkább hazajöttem.
Tudom, de nem kötelező itt
Tudom, de nem kötelező itt maradni, kinyíltak a határok, bármikor, bárhová, bármikor. Én mélyen tisztelem azokat, akik inkább küzdenek nem beletörődnek és hazájukban akarnak boldogulni.
Nekem viszont nincs kedvem széllel szemben hugyozni.:D
Az indító bejegyzés
Az indító bejegyzés optimista hangvételű lezárását is olvasd el! A pákozdi Mészeg-hegy és Velence között kimondottan jó biciklizni. Azt az utat okosan tervezték meg és jó minőségben kivitelezték. Ilyen is van. Ezt is meg kell látni, nem csak a rosszat.
Próbáld ki, ha még fiatal
Próbáld ki, ha még fiatal vagy, nincs itthon családod (értsd: gyerekeid), mindenképpen értékes tapasztalat néhány évig külföldön élni, és nem csak ahhoz segít hozzá, hogy ne légy annyira begyöpösödött, mint azok a honfitársaid, akik soha nem tették ki a lábukat az országból, hanem ahhoz is, hogy meglásd, mennyi szép és jó dolog van itthon.
Van erről egy dal, de szar
Van erről egy dal, de szar itt élni a Belgától.
én arra jöttem rá hogy
én arra jöttem rá hogy bárhol jó élni ha van lóvéd és mindenhol szar ha csóró vagy ;)
Az utolsó aki nem marad meg
Az utolsó aki nem marad meg kapcsolja le Paksot...
Ez a mi hazánk is te, ... ... ... nagyon hülye!
-
Zsurmi
És ez kit érdekel?
És ez kit érdekel? Kérdezett valaki? Nem, akkor ne böfögj.
Téged se nagyon kérdeztek,
Téged se nagyon kérdeztek, amikor azt írtad, hogy nem kötelező maradni. És főleg nem arról, hogy ki maradjon és ki menjen.
Ez egy fórum, beírogatnak az emberek kérdezés nélkül.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
lehet túl reagáltam
lehet túl reagáltam hülyékkel nem szoktam foglalkozni
:-) ------------------------
:-)
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
ott van mellette az út, nem
ott van mellette az út, nem kell parázni, szerintem akik edzeni járnak oda, azok se fogják használni ezt a vackot -meg én se, ha arra fogok menni valamikor
Már megint minek???? Ha
Már megint minek????
Ha mindenáron pénzt akarnak költeni a Velencei-tó körüli bringaútra, akkor a Dinnyés-Agárd felé vezető, az út melletti bozótharcos akadálypályával kellene valamit kezdeni. Ja és a déli parton a már évtizedek óta meglevő, tóparton vezető szakasszal, az újonnan készült járdázós gyász megszüntetése mellett.
Amit ezen fedőnév alatt műveltek, abból mindössze a Budai úttól a vasúti átjáróig tartó kisfaludi szakasz az, amire azt mondanám, hogy tényleg van értelme (Fehérvár felé elég durva volt az emelkedő az úttesten). A többi csak a közlekedést akadályozza.
Mellesleg valaki elmagyarázhatná, hogy miért biztonságosabb egy főúton kerékpárral keresztben közlekedni, mint hosszában...
4 átkelés 0 helyett?
4 átkelés 0 helyett? Kúl.
Én javasolnám az ilyen kirándulóút tervezőknek, hogy csináljanak néha egy-egy 3-400 méter hosszú spirált is, aminek a közepéből egy lépcsős felüljárón kijutva lehet továbbhaladni. Ezt úgy 5 kilométerenként, és mindig a felüljárón legyen a pihenőhely kialakítva, hogy messze lehessen látni, meg amúgy is mindenki szédülni fog a körbekörbe bringázástól. ja, és a spirál lehetőleg minden körnél 2x lámpás kereszteződéssel vezessen át egy főúton. CsImre, nem tudsz rajzolni erről egy látványtervet? :)
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Az ilyen rajzoknak elég
Az ilyen rajzoknak elég erős szuggesztív ereje van. Biztos, hogy látni szeretnéd? :)
CSI
Tutira megcsinálják. És
Tutira megcsinálják. És majd fórumbejegyzésekkel igazolják, hogy "de hát társadalmi igény volt rá".
Garancsi István
Garancsi István székesfehérvári kötődésű, és állítólag éppen az a feladata, hogy tegyen az ilyen megoldások ellen. Hívjátok fel a figyelmét, sok e-maillel....
http://hir3.hu/magazin/1/61432/garancsi_istvan_a_kerekparos_turizmusert_...
akik edzeni mennek, azokat
akik edzeni mennek, azokat majd jól megbünteti a rendőr. ha tényleg olyan lesz mint a déli parton, akkor 50 méterenként bringatilos tábla jár hozzá.
(és az a döbbenet, hogy délen IGAZI TIPIKUS KLASSZIKUS sárgakö..sávos bicósáv volt, jó volt, működött, ott tanultam biciklizni. azt szüntették meg.
a vasútról és a strand ledózerolásáról nem is beszélve... valami nagyon nincs rendben a tó körül :(
nem hiszem, hogy a
nem hiszem, hogy a rendőrök nagyon büntetnék az arra edző embereket, ahhoz szerintem egy század se lenne elég, nem hogy a pár kósza járőr, túlparázod.
Nem hinném h a
Nem hinném h a rendőrökkel lenne probléma... személy szerint én sokkal jobban tartok azoktól az autósoktól, akik hatalmas igazságérzetüket esetleg rajtam akarnák gyakorolni azért mert nem használom a bringautat.
nem érdemes azt elültetni
nem érdemes azt elültetni senkiben, hogy az út veszélyes -főleg ha valaki sokat megy úton, akár túrán, akár máshogy. Ha odafigyelsz nem az.
se a rendőrtől se az autóstól nem fog el félelem, nem rettegek, mint a krokodil a cipőgyárban :)
az edzéssel túlparázom
az edzéssel túlparázom (bár hallottam már ilyenről is történeteket)
inkább arra akartam rámutatni, hogy aki csak simán tekerne Aból Bbe a déli parton és nem tud a gyalog-bicikliúton, mert éppen tömeges családos strandravonulás zajlik minden hozzávaló kellékkel, az fura helyzetben találja magát: elvileg az útra sem mehet le...
Volt valami hivatalos
Volt valami hivatalos MK-közlemény ezzel kapcsolatban?
Ma kipróbáltam Pákozdon a
Ma kipróbáltam Pákozdon a vadonatúj viacoloros biciklijárdát. Rendesen ráz is, pedig most készült el.
Tehát sikerült egy újabb belterületi kerékpárutat tervezni és kivitelezni, ami az összes hibát és hiányosságot magában hordozza, amit minden (valódi) hozzáértő sok-sok éve próbál megértetni a döntéshozókkal. Hány százmillió, milliárd megy el még erre?
Ha évente elköltenek ilyen értelmetlen beruházásra mondjuk országosan 1 milliárdot, az 20 év alatt 20 milliárd. És talán 20 év után kihal magától ez a szemlélet, de előbb aligha. Újítsák fel a járdákat inkább ebből a pénzből, az is fontos dolog. De a kerékpárosokat ki kellene ebből hagyni.