No comment
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
No comment
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
felsírtam hangosan :DDD
felsírtam hangosan :DDD
Mé', lett valami
Mé', lett valami bajuk?
Szerintem kedélyesen elbeszélgettek a koccanás után Kosztolányi fiatalkori költészetéről.
A másik kettő se kutya,
A másik kettő se kutya, akik úgy "parkolták" le a kerójukat! :(
--------Dova--------
legfelsőbb fokú bűnöző
Shag, lebuktál, láttam az
Shag, lebuktál, láttam az árnyékodból, hogy biciklizel :)
Neked milyen kamerád van? Mivel tegnapelőtt is megkísérelt megölni egy autós, lassan jó lenne beszereznem egyet.
ez atomboy videója,
ez atomboy videója, szegedről.
Igen, ez az en videom, bar
Igen, ez az en videom, bar Shag-nak is ugyanilyen kameraja van. :)
A kamera tipusa ContourHD, de ha jol emlekszem, nem szivesen akarsz sisakosat. Mint ahogy a sisakkameras topikban megemlitettem, ehhez most keszitettek olyan mountot, ami sisak nelkul tudsz a fejedhez rogziteni.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Már rástartoltam a
Már rástartoltam a projektre az ebay-en :)
Ma is 2 centi oldaltávolsággal előzött meg egy taxi a lánchídon.
Ahhoz nem kamera kell, hanem
Ahhoz nem kamera kell, hanem bowdenvezérlésű fstékszóró a támvilla aljára, esteleg Ben Hur dizájnos tengelyanyák....vagy vasaltorrú munkásbakanccsal némi kreatív karosszéria design.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Vagy vállra szerelhető
Vagy vállra szerelhető lézerágyú, mint amilyen predátornak is van ;)
Na ezért nem kell se
Na ezért nem kell se jogosítvány, se rendszám. Történt egy koccanás. Mi bajuk lett? Tapasztalatom szerint semmi. Ugyanez autó-autó viszonylatban 400.000 Ft kár, autó-bicikli, ne adj isten autó-gyalogos viszonylatban... Jobb bele se gondolni.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Azért, ha egy 200ezer
Azért, ha egy 200ezer feletti Fox villába egy 25 kilós városi csótány belecsattan, abból lesz kár... ;-)
ez közönséges városi
ez közönséges városi közlekedés, nem extrémsport. az egész bringa ér 20ezret. ilyennel kell járni a városban.
(egyébként légy szíves szokj le mások lecsótányozásáról, legalábbis ezen a helyen!)
Hát, ha attól
Hát, ha attól eltekintünk, hogy egy kártevő, meg undorodunk tőle, a csótány rengeteg jó tulajdonsággal rendelkezik - ha úgy vesszük, szinte tökéletes dizájn, amin már több, mint 100 millió éve nem kellett változtatni, még mindig korszerű.
Én szeretnék egy ilyen biciklit :)
A 25 kilós bicikli, na az nem jó tervezés. Ennél még egy cargo bike is könnyebb.
Nem könnyebb
Nem könnyebb :-)
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Hát, a Trek Transport pl.
Hát, a Trek Transport pl. ~20kg, és úgy 100 kilót lehet elcipelni vele.
Ráadásul tudatában vannak
Ráadásul tudatában vannak a CM-nek :)
"Another study tested the hypothesis that cockroaches use just two pieces of information to decide where to go under those conditions: how dark it is and how many other cockroaches there are. The study conducted by José Halloy and colleagues at the Free University of Brussels and other European institutions created a set of tiny robots that appear to the roaches as other roaches and can thus alter the roaches' perception of critical mass."
http://en.wikipedia.org/wiki/Cockroach
("Egy másik tanulmány azt a hipotézist tesztelte, amely szerint a csótányok mindössze két információelemet használnak, hogy eldöntsék, hova menjenek ilyen körülmények között: mennyire van sötét, és hány másik csótány van ott. A José Halloy és kollégái által a Brüsszeli Szabadegyetemen és más európai intézményekben végzett tanulmány során apró robotokat hoztak létre, amelyek a csótányok számára másik csótányoknak tűnnek, és így megváltoztatják a csótányok észlelését a kritikus tömegről")
Nem másokat csótányozót
Nem másokat csótányozót le, hanem a 25 kilós biciklit. (nem kell mindenért a másik torkának ugrani)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Én tökéletesen értem,
Én tökéletesen értem, miről van szó.
Ne minősítgessünk már valakit annak alapján, milyen drága kerékpárral jár.
Azon kívül, ha kétcsilliós géppel jár a városban, mérsékelten sírjon, ha valami baja lesz, mert a kétcsillió forintos gép nem arra való.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Így van, tiltsuk ki a
Így van, tiltsuk ki a drága kerékpárokat a városokból, hisz semmi keresnivalójuk itt. Szabjunk egy felső árhatárt, és akinek a biciklije teljes felszereltséggel felette van, azt kényszerítsük BKV-ra.
Mi van ha én komolyan outizok és van mondjuk egy bazi drága gépem, bazi drága karbon első villával. És éppen el szeretnék menni edzeni valahová országútra, de bent lakok a belvárosban. Akkor cipeljem el vállon valamelyik peremkerületig, ahol már nem zavarok senkit a kétcsilliós bringámmal?
Ez egy olyan gyönyörű CM szemlélet...
Lassan már csak azoknak lesz létjogosultsága a "kerékpárutakon" akinek olcsó és szar városi bringája van?
Erre azt szokták mondani,
Erre azt szokták mondani, hogy
-ezek a kerékpárok nem is alkalmasak városi közlekedésre (minek? tönkremegy. ellopják. szabálytalan, nem lehet rá rendesen felszerelni a csengőt/prizmát)
-aki ilyennel jár, az különben is lúzer, amiért ennyit költ biciklire (mondjuk ez lehet, hogy igaz, én határozottan így éreztem magam a srác mellett, aki egy valamivel jobb felszerelésű bringát épített ugyanolyan vázra, mint az enyém, ebay-en vásárolt aklatrészekből, kevesebb, mint harmadannyiból, mint amennyiből én raktam össze)
Nem mondtam, hogy nem
Nem mondtam, hogy nem alkalmas, mindenki azzal jár, amivel akar. Azzal volt bajom, hogy egy húszezer forintos kerékpárt "lecsótányoztok".
Semmivel nem vagytok jobbak, mint akik az autózz blogon meg egyéb helyeken szuzukisoznak, nyuggereznek. Ti lesztek azok, akiknek összejön a család meg a ház az agglomerációban, már nem jártok kerékpárral, mindenféle ürüggyel. Forradalmárból nyárspolgárok.
Itt is állandóan a Mari nénivel jöttök.
Arról nem is beszélek, hogy minden ötödik hozzászólásban arról van szó, hogy a nők milyen bénák.
Talán kicsit bele kellene nézni a görbe tükörbe, és rájönnél, hogy nem én vagyok a paranoiás.
Lehet, hogy kicsit sarkítottan fogalmaztam, de ha már rákérdeztél, kijött.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
.
.
ez olyan Mari nénis volt :
ez olyan Mari nénis volt : )
Bocsánat, de te meg itt
Bocsánat, de te meg itt nézel mindenkit himsovinisztának azzal hogy kiemeled hogy minden 5-ödik hozzászólás nőellenes (pedig nincs így), vagy hogy lenézzük azokat, akik 10 ezer forintos bringával járnak.
Egyáltalán nem ez a helyzet és sajnálom hogy ezt láttad meg a többiek mondandójában, nem pedig azt hogy figyeljünk és vigyázzunk egymásra. Vagy pedig ha kárt okozunk akkor vállaljuk érte a felelősséget.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Hagyd. Nő...
Hagyd. Nő...
Ciklon, légy pozitív!
Ciklon, légy pozitív! :)
Ha minden ötödik hozzászólás nőellenes, akkor ötből négy meg férfiellenes. :))))
Persze, persze, tudom, hogy nem, de akkor is...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Nem hiszem, hogy
Nem hiszem, hogy érted.
Télire tervezem egy csótány összerakását, mert valóban az való ide, de a városi közlekedés nem érdekel - kényszer. Én erdőbe, hegyre járok, és oda el kell jutni valahogy, betartom a szabályokat, innentől fogva ne legalizáljátok hogy vessek magamra, ha egy vaktyúk(/kakas) az alapvető közlekedési feltételeknek sem tesz eleget és egy drága gépben kárt okoz. Jó lenne megérteni, hogy a városba a csótányok valók, az a bringa ami hegyre való annak az ára több mint annak a 10x-ese.
Bocsánat Ciklon, de te
Bocsánat Ciklon, de te szerintem túl sok mindenben támadást látsz, még ott is ahol semmi hasonlóról nincs szó.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Károkozásról volt szó! A
Károkozásról volt szó! A vasutat, vagy a hegyet el kell érni valahogy, erről szól a közlekedés, a város nem csak a 20ezres bringáké! (Be is tenne, ha amúgy kvázi szabályosan, efféle szarokkal lenne kötelező járni, csak mert egyesek stílusához az illik...)
A városi csótány kifejezés nem az emberre, hanem a vasra vonatkozik - ha még nem hallottad... Vagy újabban már annak is vannak jogai???
Ezentúl csak a kerékpár
Ezentúl csak a kerékpár és a bicikli szavak a megfelelőek, a többi nem. Semmi becézés, semmi szinonima, mert még rasszizmus lesz a végén a dologból.
Valami nem jött össze
Valami nem jött össze reggel, hogy mindenhol ellenséget látsz?
Bizony, a reggeli merevedés
Bizony, a reggeli merevedés hiánya nagy úr.
A többiek ellenségeskedését észre se vedd :)
Ez egy tanulságos videó
Ez egy tanulságos videó arról, hogy miért ne járdázzon a bringás. Miért kell megint az autókra fújjogni? Egyébként ekkora koccanásnál nem fog keletkezni a két átlag autóban együttvéve sem 400 kilónyi kár. Ja, és autók ritkán koccannak egymással a járdán.
És lehetett volna komolyabb bajuk is, mert elég béna volt mindkettő, de főleg a fiatal, aki fékezés helyett letette a lábát. Elég ha az idősebbik elborul, neki a két lelakatolt biciklinek. Vagy ha valaki éppen kitámolyog lentről a Gombaboltból és valamelyikük nekimegy. Egy gyerek vagy egy idősebb ember akár gyalog, akár kerékpárral is komolyabban megsérülhetett volna.
"két átlag autóban
"két átlag autóban együttvéve sem 400 kilónyi kár"
De.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Bizony, hogy de. Rácsapsz
Bizony, hogy de.
Rácsapsz egy autóra, 302 ezer forint kár.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Ne csapkodd a 80 milliós
Ne csapkodd a 80 milliós kocsikat, és akkor nem lesz belőle ekkora károd :)
Átlag autóról beszéltem. Tudod, amelyek használtam 1-2-3 milliót kóstálnak.
De most már kíváncsi lettem. Ha gondolod egyik délután megmutathatod. Kiviszem a céges autót neked, és rácsaphatsz a kicsi kacsóddal, meglátjuk mekkora kárt tudsz benne tenni.
ÉS a lényeg persze megint le van szarva, hogy nem értem minek belekeverni az autókat ebbe, mikor ez csak egy kerékpáros koccanás volt.
Egy ekkora koccanástól?
Egy ekkora koccanástól? Soha. Én már ütköztem rendesen, erőből, és a lökhárító cserén, lámpa-búra cserén, és a motorháztető elülső felének kilakatolásán kívül nagyobb dolgot nem kellett megcsináltatni. Ez pedig kb. fele volt a becsült kárnak, amit írtál. És hangsúlyozom, nem koccanásnál, hanem rendes csattanásnál.
Hogy mi bajuk
Hogy mi bajuk lett?
Triviálisan a küllőkről ne is beszéljünk, kap az nagyobbakat is a kátyúkban, lehet, hogy pont ez nyomta őket helyre.
Annál veszélyesebb az ijedtség, stressz. A szabálytalan biciklis állandó koncentrációt igényel, folytonos izgalmi állapotban tartja az idegrendszert, ez idegi fáradtsághoz, stresszhez, kimerüléshez, idegességhez, végső esetben összeomláshoz vezet.
Ez nem csak a jáművezetőket sújtja, a gyalogosok is ki vannak téve ennek. Kapualjból nem léphet ki nyugodtan, hiszen bármikor arra gurulhat egy szabálytalan biciklis. A nyugodt sétálgatást a járdán felváltja a félelem és reszketés.
Társadalmi igény a szabálykövetés, csak ebben az esetben garantálható az állampolgárok mentális egészségének megőrzése.
+1, de a legtobb
+1, de a legtobb szabalytalankodoban nem tudatosul, igy nem stresszeli magat ezen...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Igen, de a
Igen, de a szabálytalankodó nem magát, hanem a többit stresszeli, akik idegességükben szintén szabályt szegnek, így ez visszahat az eredeti szabálytalankodóra is :)
"Társadalmi igény a
"Társadalmi igény a szabálykövetés"
Csak az nem mindegy, hogy milyen szabályoké? Ha a bringázóknak szabály szerint nincs helye sem az úton, sem a járdán, akkor merre? Ez is okozhat annyi stresszt mint a mások szabálytalansága miatti félelem. (jó szabály-rossz szabály autóknak: gyorsforgalmi úton 70es tábla, 80-as tempóra beállított zöldhullám)
A biciklisnek szabály
A biciklisnek szabály szerint (KRESZ) az úton a helye.
Ha mindenki szabálykövető lenne (autós, bringás, gyalogos), akkor ez működne is szépen. Most ne beszéljünk a bringázni tilos táblákról és azokra adott, vagy nem adott így-úgy használható alternatív utakról. Az nem a szabály, hanem a helyi érdek(telenség) következménye.
a videót látva
a videót látva egyértelmű, hogy ezentúl törvényileg tiltani kell a 40 év feletti kerékpárosok részére a frontálisan, egy oldalon, járdán, napos de hűvös időben, ballonkabátban, Baja és Budapest irányát jelző táblák közelében a városi kerékpározást!!!
szeretném felkérni az országos véleményt adó két nemzeti csatornát, hogy haladéktalanul készítsen erről tv riportot az aktív vagy valamelyik tudományos sorozat közbenjárásával!
: )
: )