A biciklis balesetek leggyakoribb oka, hogy az autósok nem veszik észre a bicikliseket, és egyszerűen eléjük kanyarodnak. Még annak ellenére is előfordulnak ilyen esetek, hogy a biciklisek igyekeznek feltűnőek maradni, színes bukósisakot, feltűnő ruhákat vesznek fel. Hogyan történnek mégis ezek a balesetek? Talán becsukott szemmel közlekednek az autósok?
A következő kisfilm egy teszt. Az angol kormány készítette, és azt mutatja meg az autósoknak, hogyan bírják nem észrevenni a kerékpárosokat (motorosokra is érvényes). A teszt elég tanulságos, segít megérteni az emberi agy „hibás” működését. Egy szó, mint száz, csináld meg a tesztet, majd olvass tovább!
Számold meg, hányat passzolnak a fehérruhások! Nagyon figyelj, nem lesz könnyű!
A tesztet elvégezők nagy része elbukik. A passzokat még viszonylag könnyű megszámolni, de igazából nem ez a cél. A képernyő közepén táncoló medve látványa felett az emberek legalább fele úgy átsiklik, hogy ha utólag rákérdeznek, azt sem tudja, miről van szó. A jelenség magyarázata, hogy az ember figyelmét nagyon könnyű elterelni, és olyankor más, lényeges dolgokról nem is vesz tudomást. Ez a közúti forgalomban úgy néz ki, hogy adott szituációban a biciklist bajba sodró autós csak a nagyméretű járművek mozgását figyeli, és hiába tűnik fel előtte egy kétkerekű, ugyanúgy nem veszi észre, mint a tesztben a táncoló medvét. Remélem, ez a kisfilm segít megértetni az autósokkal, hogy a bicajosok nem a „semmiből tűnnek elő”, és a bicajosok is megértik, hogy sokkal nehezebb észrevenni őket, mint gondolnák.
Íme, egy sokkal konkrétabb példa












ELSŐ
ELSŐ VIDEO
http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4&feature=player_embedded
Második VIDEO
http://www.youtube.com/watch?v=yHLMU6RsxT0&feature=player_embedded
Terminator-->élőszövet a fém vázon
ne feledd kérlek a
ne feledd kérlek a láthatatlanná tevő járdán vezetett kerékpársávokat/utakat sem!
emlékszem 96-ban, amikor a jogsit tettem le, az oktató nagyon részletesen kitért arra, hogy a kerékpárosokra figyelni kell, nehogy ne adjuk meg az elsőbbséget nekik...az oktatás részével igazán nem volt semmi baj.
inkább a járdára terelt kerékpározással van baj, ekkora sebességnél nem vagyunk oda valók.
Jardan NINCS
Jardan NINCS kerekparsav!
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
+1 Legalább mi írjuk le
+1
Legalább mi írjuk le jól, itt.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Hámme'
Hámme' hülyék!
--------------------------
www.barzongorista.eu
Nekem a legtöbbször eddig
Nekem a legtöbbször eddig a sebességemet/féktávomat/szándékomat rosszul becsülő autósokkal volt gondom. Megelőz két méterrel, bevág elém, aztán féklámpa ki, kanyarodjunk szépen jobbra.. Mivel ő előzött meg szabálytalanul, ezért esélyem sincs követési távolságot tartani.
Utána meg csodálkozik, hogy miért vagyok ideges.
Ha a kereszteződésben, körforgalomban jobbra tartok, akkor azt automatikusan kanyarodási szándéknak veszik. Mert az autósok kanyarodáshoz szoktak lehúzódni. A féktávolságomat az autókkal, motorokkal azonosnak tételezik fel. Néhányan azért centiznek előzés után, mert nem gondolnak rá, hogy közben én is elmozdulhatok. Alábecsülik a sebességem.
Szóval kereszteződés előtt mindig foglald be a sávot, és gondolkozzál el a tárcsaféken.
Az egyetlen eset, amikor tényleg a láthatóság miatt ütnek el, az a járdán vezetett kerékpárút.
Azt lakott területen betiltanám.
"Szóval kereszteződés
"Szóval kereszteződés előtt mindig foglald be a sávot, és gondolkozzál el a tárcsaféken."
-Annyival jobb egy tárcsafék? vagy ezt miért írtad? nem vágom sry :D
Jó fékkel több esélyed
Jó fékkel több esélyed van az előzés után rádfékező autós mögött felkenődés nélkül lassítani, vagy megállni. Az egyik legjobb a tárcsafék. Az egyik legrosszabb a hosszú benyúlású egy forgáspontos patkófék gumi fékbetéttel, polírozott acél felnin.
A második lehetőség, hogy kanyarodsz az autóssal jobbra. Harmadik, nem ajánlott lehetőség: ha bevágsz balra, akkor vagy visszaelőzöd, vagy hátulról beléd jön a következő.
ég és föld.
ég és föld.
Engem még szerencsére nem
Engem még szerencsére nem ütöttek el, de az eddigi "próbálkozások" sajnos nem emiatt történtek. Eddig minden esetben az autó előtt haladtam, vagy álltam lámpánál. Jól láthatóan közlekedtem, v jeleztem-nem jeleztem kanyarodási-nemkanyarodási szándékomat. Ennek ellenére az autó mellém gyorsított, s rám húzta a kormányt, tehát látott, tudta, h előzésben van, tudta, hogy nem előzött meg eléggé, mégis. Ez komolyabb gond, mint a fent említett.
Vegyülj el
Ebben az esetben
Ebben az esetben sisakkamera+feljelentés, és hulljon a férgese. Ez már szándékos veszélyeztetés. Velem ilyen évente kb. kétszer-háromszor szokott előfordulni.
Ez a videó min 2-3 éves...
Ez a videó min 2-3 éves...
Viszont a téma még
Viszont a téma még aktuális. Amíg nem jönnek az intelligens autók, amiket már nem kell vezetni.
Meg az intelligens biciklik.
Meg az intelligens biciklik.
vagy intelligens emberek,
vagy intelligens emberek, akik tudnak vezetni. Bár ez szerintem utópia.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Vagy intelligens emberek,
Vagy intelligens emberek, akik tudnak közlekedni. Bár ez utópia.
Jármű mely inteligensebb a
Jármű mely inteligensebb a gazdájánál? :-)
Csak van ebben a terminátor izében valami...egyszer csak öntudtara éberedt a pékáuszállító hajnal nénykor a látványpékség előtt...."ég a seggem" szólalt meg, majd az aszfaltra öntötte az összes frissen sült pékárut a hátsó ajtaján kersztül és elviharzott a balaton irányába...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
szerintem az autósok
szerintem az autósok figyelméről levont következtetés így ebben a formában nem igaz. A teszt sem erről szól. Felhívj valamire a figyelmed, és csak odakoncentrálsz. Mire figyel az autó vezetés közben? Az útra, a jelzőtáblákra, a sebességre, fordulatra, gáz,fék,kuplung váltás, visszapillantók, többi közlekedő. Ezek ugye tudatosan mennek, bizonyos ídő után a kuplungolás, vagy a táblák felismerése, és a hozzá rögzített tudásanyag annyira rögzítődik, hogy az előhívása nem kerül erőfeszítésbe, "időbe". Ugye láttatok már tanuló vezetőt, aki ugrálva indult? Ott az történik, hogy az agyában megszólal a jelzés, hogy zöld van mehetsz. Tedd sebességbe, adj gázt, engedd fel a kuplungot, ha kanyarodsz jelezz, nézz a visszapillantókba, stb. Amíg ez nincs rögzülve, a folyamatban lehetnek hibák.
Na, a tapasztalt autósunkat a szokásos rutin ingerek mellett tudat alatti ingerek is terhelik, vizuális zaj(reklámok, jó csajok), hirdetés a rádióban, vagy hírek, elintézendő feladatok. A bringás pedig nem egy állandó, konstans része a közlekedésnek, sőt, a legtöbb autósnak nincs puhatestű tapasztalata sem. Tehát gyorsan kell generálni egy válaszlépés folyamatot.
És ez még csak a jóhiszemű autósokra vonatkozott:)
Meg van az, hogy alapvető gonoszság, az emberi élet tiszteletének hiánya.
De a videóból is az derül ki, hogy a váratlan helyzetet az agy képes kizárni. Felveszi az ingereket, csak a rengeteg bejövő ingerből szelektálnia kell, mert ha nem szelektálna, a neuronok megsütnék az agyunkat:) Ezért nem látjuk a medvét, mert nem tudjuk, hogy arra is figyelni kellene.
___________________________________________________
velo profilom
Slickel nyomom, oszt?:)
Nekem is sántít az
Nekem is sántít az elmélet, de másfelől.
Többször utazom az anyósülésen mint a kormánynál.Azt figyeltem meg a mai magyar útviszonyok között, hogy érdekes módon a gyorsan felbukkanó kátyúkat, kutyákat, állatokat az autóvezetők képesek felismerni elkerülni, sőt néha szándékosan elgázolni.
Oszt' egyikne se nincsen küllőprizma, meg láthatóságis mellényes nyulat, fácánt se láttam, meg kivilágított kátyút is néha csak ha már járt előtte ott a közútkezelő...
Na ha nem tudja az úton, hogy hol fog felbukkani, akkor miért tudja kikerülni/elgázolni?
Én inkább a gondolkodásmódban látom a problémát.Ugyanaz az oka mint az itteni bérharcoknak.
Azért fizetnek annyit, mert az ember zsarolható, a konnektorba hiába kiabál, hogy legyél már olcsóbb!
Ugyanúgy itt is:"huzzálmárafszbakispöcsdegyorsanmitkódorogszitt?!
A kátyú meg nem áll félre, anyúl meg nem érti, a fácán meg arra repül amerre akar-ők a tényezők nekik hiába púposkodik.Az ember viszont megfélelmlíthető, zsarolható.
Kíváncsi lennék ha egyszer blindből csinálnának egy médiahacket, hogy pl egy hét alatt 3 örjöngő bringás, mitán meglökték, leszorították...etc megfogván ócska MTB-jét feje fölé emelve belevágta a veszélyeztető autós szélvédőjébe a bringáját, majd elszeladt és nem találják...szóval egy ilyen kampány után vajon néhány napig nem lennének-e tolenrásabbak az autósok?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Van benne valami.
Van benne valami.
hány ismerősömtől
hány ismerősömtől hallottam már, hogy ha választania kellene a baloldalon feltűnő kátyú és a jobb oldalon tekerő bringás között, inkább a bringásra húzza rá a kormányt mint hogy a kátyúba hajtson.
..ahelyett, hogy arra a kurva fékre lépnének. Sajnos nagyon sokan nem tudnak autót vezetni manapság, csak a lendületet és a gázpedált ismerik, meg a piroslámpát, de azt se mind.
Nem értem én őket. A
Nem értem én őket. A bringás sem tesz jót a felninek, sőt ha ügyetlen, még a motorháztetőt is megkarcolhatja.
Tavalyelőtt a leharcolt
Tavalyelőtt a leharcolt montimról ordítottam is nekik, hogy "üssél el köcsög, a monti 5000 az új fényezés 300 000!"
Néha használt.
Ügyetlen? Miért te nézed, esés közben, nehogy megkarcold?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Az autós az ügyetlen, ha
Az autós az ügyetlen, ha úgy üti el a bringást, hogy az megkarcolja a motorháztetőt :)
mert nincs
mert nincs rendszáma
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
vagy mert nem hord sisakot.
vagy mert nem hord sisakot. meg fényvisszaverő mellényt. meg nincsek kresz vizsgája. meg fényvisszaverő prizma mindkét keréken... :-)
Amúgy egyszerű a
Amúgy egyszerű a válasz.
A kerékpáros rengeteg időt megspórol a közlekedésben, ezért maga a megtestesült idő, az időt pedig el kell ütni valahogy.
Bestof! ---------------------
Bestof!
--------------------------
www.barzongorista.eu
Beírtam. **** Belvárkodj,
Beírtam.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Istenem ez olyan jó mondat,
Istenem ez olyan jó mondat, nosza feliratnak a pólóra :D lol
Gilran a térképész
Ez veszélyes
Ez veszélyes következtetés, hiszen a randiképlet szerint:
csajok=pénz x idő, és közgasdaságtanból tudjuk, hogy
idő = pénz,
Ha ehhez hozzávesszük, hogy kerékpáros=idő, akkor
behelyettesítéssel adódik, hogy:
1.a, Minden gazdag kerékpáros nő.
csajok=pénz x kerékpáros
1.b,
az előző egyenletet kerékpárossal osztva kapjuk, hogy a csajok alatt, az ő közös nevezőjükben levő kerékpáros pénzt jelent. Vagy időtöltést.
2. Minden idős kerékpáros nő.
kerékpáros=idő=pénz visszahelyettesítéssel:
csajok=kerékpáros x idő.
3. pnd
4. Továbbá, a nő négyzetgyöke a kerékpár.
A gond ott kezdődik, amikor
A gond ott kezdődik, amikor az arcok többsége bepréseli a tohonya agyát a kocsiba és rutinból vezet, el kellene fogadtatni az autóvezetők többségével, hogy a közlekedés mint olyan a változáson alapul. Nem kell azt képzelni hogy ülök a kocsi ülésében mint egy wc-n és a legnagyobb változó hogy elfogyott a wc papír , persze-! ha néztem volna-! Nem hiszem el, hogy nem tudnak figyelni, ha meg nem tud, járjon BKV-val. Ne bringával! Mert még nekem jön rutinból és kivilágítatlanul, egy este. Persze automata váltós gépjármű esetén, ha tekerne egy hajtóművet :-) (és nem bagózna, és telefonálna + hamut szedegetne és gyereket nevelne + dvd-t cserélne neki a lejátszóban + gps-t nézegetne) hanem azt a k...utat figyelné, akkor koncentráltabb tudna maradni. És talán-?, kevesebb lenne a baleset.
De jó, hogy megemlítetted
De jó, hogy megemlítetted a gps-t, szerintem a lehető legidiótább találmány a tájékozódásra! Pont attól veszi el a figyelmet, amire figyelned kéne, hogy tájékozódni tudj!
Egyszer egy haverommal kocsikáztunk London belvárosában, ő figyelte a gps-t, én meg a jobb egyen néztem a táblákat meg a várost, aztán egyszercsak elnézett egy kanyart a gps behavazott, és onnantól vége, a srácnak halvány lila gőze se volt róla, hogy hol vagyunk, vagy hogy kerültünk oda, pedig ő vezetett! Nekem kellett elnavigálnom hogy merre menjen, pedig én csak a táblákat figyeltem!
Szóval ha rajtam múlna, betiltanám a gps-t, iszonyatosan eltompítja az ember figyelmét a közvetlen környezete iránt!
(persze mondjuk egy kamionban marha hasznos, ha időre meg kell találnunk egy címet 3200 kilométernyire, de a városban hétköznapi rohangáláshoz ne használjuk már, ha lehet!)
Ez nem a gps hibája.
Ez nem a gps hibája. Hülyaség ellen nincs orvosság. A gps pont arra jó, hogy megmondja előre, mikor merre kell kanyarodni, sávot váltani. Nekem városban is kimondottan hasznos.
Jó, csak hát okos embernek
Jó, csak hát okos embernek nem kell gps, mert az odatalál magától is!:)
Valahogy én nem érzem biztonságosnak, ha egy gép mondja folyamatosan, hogy mikor merre kell kanyarodni meg sávot váltani! Aki erre nem alkalmas magától az inkább ne is vezessen autót! Persze ez is csak egy irónia..
Nem vitatom, hogy hasznos dolog, csak ha épp megadja magát (vagy a sofőr elnéz egy kijárót a körforgóban), akkor ott áll a forgalom közepén egy bizonytalan ember, akinek fogalma sincs honnan jött és merre kéne tovább mennie, és a bizonytalan embernél nincs rosszabb a városi forgalomban! Én ha ismeretlen helyre megyek mindig megnézem ELŐTTE, hogy hová kell mennem, és merre fogok menni, vagy esetleg merre mehetek még! Ez kábé 5 perc rákészülés és nem függök semmiféle géptől. :)
Egyetértek, a GPS sztem sem
Egyetértek, a GPS sztem sem a városba autókázásra szolgál, arra ott a térkép ha nem tudsz valamit. Én is mindig megnézem előre az ismeretlen célállomást a térképen. Tévedtem már el, de annyira sose hogy a számat ne tudtam volna használni szükséges esetben, és ha emlékszel a térkép fő irányaira akkor nagyot nem tudsz bénázni. Csak követni kell a fő csomópontokat. Aki meg tökhülye az nézzen rá google Earth 3D vel :D
Gilran a térképész
persze, mert te térképész
persze, mert te térképész vagy :)
egyébként, meglepő, hogy az emberek nagy része értetlenül áll egy térkép előtt, és mindent hamarabb megpróbál, mint térképről leolvasni egy címet.
pl. megkérdezni merre van.
pl. megkérdezni merre van. Amiről utólag általában kiderül, hogy nagyon rossz ötlet volt :)
Tudod mert nem tanítják
Tudod mert nem tanítják hogy olvasd a térképet. Mert ugye azt tudni kell. Volt már olyan tematikus térképem az egyetemen amit úgy csináltam meg hogy a nagyon hülyék is értsék, pont emiatt. A térképet sokan azért nem tudják használni mert nem tudják mit hol és hogyan kell keresni rajta. Pl. nem használják az utcajegyzéket meg a keresőhálót, hanem vaktában keresgélnek. Addig meg ott a Google Earth 3D, királyul néz ki benne a házunk XD
Gilran a térképész
És akkor mit kezdesz velem?
És akkor mit kezdesz velem? Tudományosan megkeresem az utcajegyzéket, használom a keresőhálót, nézem-nézem, és nem találom benne az utcát nagyon sokáig.
Vagy: nem tudom eldönteni, hogy jobbra vagy balra menjek.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
akkor azt javaslom
akkor azt javaslom gyakoroljál. Az edzőm szavával élve 'addig gyakorold amíg gondolkodás nélkül megy', Nekem nem okoz gondot egy idegen nyelvű, vagy pl. cirilbetűs térkép sem, azé me sokat gyakoroltam :) (juhhé mostmá perfektül olvasom a cirilt, bár nem tudom mit jelent), a jobbra vagy balra gondot egy egyszerű gyakorlattal fejlesztheted :) mikőzbe a jobb karoddal előre körzöl, addig a bal karoddal hátra, mindezt ritmusosan egyszerre (a kungfus edzésen ezzel hangoljuk össze az agyféltekéket)
ui: mindezt ne vedd komolyan csak szándékos kötözködés :D bocsika
Gilran a térképész
Tényleg segít a
Tényleg segít a gyakorlás: megnézed, merre milyen utca van, és milyen utca volt keresztben korábban - ebből már el tudod helyezni magad a térképen.
Ezt sose értettem,hogy a
Ezt sose értettem,hogy a nők térlátása rosszabb a férfiaknál általában az oké.
Hogy emiatt nem igazodnak el a lagtöbben a térképen az is oké.
De hogy egy rohadt Burda szabásmintát meg mégis átlátnak.....! :-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
rosszabb, de általános
rosszabb, de általános tévhit hogy ezé nem tudunk térképet olvasni (ami sík :D) minden csak gyakorlat kérdése, a térlátás teszten én élből vertem a fiúkat, mert a bicó miatt gyakorlottabb volt az agyam heheheeeI
Gilran a térképész
A térkép nem mondja meg,
A térkép nem mondja meg, hogy amelyik sávban vagyok egyenesen halad tovább, vagy elkanyarodik. A sávok fölötti táblák meg pont nem adnak rendes útmutatást. Mire látnám, melyik sáv merre megy, nem lesz időm besorolni, mert nem engednek be. Pl _itt_ a Vasváriról az Árpád híd felé haladva a táblák alapján esélyed sincs kitalálni, hogy melyik sáv merre fog haladni. Na erre jó a gps.
Uhhh... Már ne is haragudj,
Uhhh...
Már ne is haragudj, távol álljon tőlem, hogy megbántsalak, vagy beszóljak, de ha valakinek egy gép kell hozzá, hogy eltalálja melyik sáv merre megy, az már szerintem régen rossz. Pont ezért mondom, hogy nem jó városban a gps, éppen attól a képességedtől foszt meg, ami kéne az ilyen helyzetfelismerésekhez, hiszen úgyis mondja a gép, minek is figyelnél folyamatosan! (meg aztán mi történik, ha túlmész egy kereszteződésen? Semmi. Na bumm, benézted, megfordulsz, vagy nézel egy másik utcát ami kábé arra megy, és annyi, probléma megoldva, ha időre kellett menned majd max ráfogod a forgalomra..)
Elhiszem, hogy kényelmesebb, de szerintem nem jó ez az irány, hogy az emberek figyelmét tompítják gépek segítségével!
Persze a legjobb az lenne, ha egyértelműbb lenne a közlekedés, ha látszanának rendesen a felfestések, ha ki lennének rendesen táblázva a dolgok (és nem a hirdetések közül kéne kiválogatni a táblarengetegben, hogy vajon melyik mutatja az irányt) és akkor nem kéne ilyen meddő vitákba bocsátkoznunk!:)
Azert szerintem angol nyelvu
Azert szerintem angol nyelvu orszagban (illetve olyanban, amilyen nyelvet tanult az ember) egyszerubb a tajekozodas, de ha mas orszagrol lenne szo, akkor mar nehezebb lenne tajekozodni, kulonosen a hosszu nevuk utcak miatt, kozben haladni is kell.
Pl Torontoban 20 eve ott elo nagynenemek nemegyszer eltevedtek (GPS nelkul :) ), es nekem kellett terkep alapjan megtalalnom a helyes iranyt ugy, hogy elore elolvastam, milyen utcak jonnek. Ez nem menne nemet (hosszu szavak), orosz vagy japan nyelven...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Lehet, bár Londonba
Lehet, bár Londonba kocsikázva kicsit vicces volt elsőre a sok nagy kék tábla fél eposszal teliírva... :)
Nem tudom melyik a jobb. Én itthon párszor már tekertem úgy, hogy csak az elérni kívánt településeket tudtam és el is tévedtem, de nem mindíg :)
Beke Dávid
Minden vezető mellé kell
Minden vezető mellé kell egy mitfárer XD
Gilran a térképész
Japánban nincsenek
Japánban nincsenek utcanevek, csak tömbök :) így még nehezebb
Gilran a térképész
a vita, ami elhangzott a
a vita, ami elhangzott a zsebszámológép meg a mobiltelefon feltalálásánál is
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Dél-Olaszországban a
Dél-Olaszországban a táblákat figyelve 3 óra alatt értünk el a kezdő pontból a célpontba, visszafele GPS-t használva 1 óra 45 perc alatt. Sokszor jól jön azért.
arra a jelenségre gondolsz,
arra a jelenségre gondolsz, amikor az elágazásban van jobbra 15, balra 17 tábla, ebből Milánó balra 5, jobbra 3? Az vicces. Ha mi is teljesen autópálya meg körgyűrűbuzik leszünk, nálunk is eljön ez talán
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Mindez a kereszteződés
Mindez a kereszteződés után kitáblázva.
Tehát amikor már jól meg tudod nézni merre menjél, akkor már túl vagy a kanyarodási lehetőségen :)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Persze, mert visszafelé
Persze, mert visszafelé mindig rövidebb az út!
Vagy hosszabb!:)
Na jó, akkor megint csak én vagyok az ufó, hogy az elmúlt tíz évben gps nélkül keresztül-kasul bejártam Európát Norvégiától Spanyolországig, Írországtól Lengyelországig és sose éreztem magam eltévedve, illetve mindig megtaláltam a címet ahová mennem kellett. Egyezünk ki döntetlenben!;)
Fogd fel, hogy nem mindenki
Fogd fel, hogy nem mindenki ilyen.
Én például rosszul tájékozódom, cserébe abszolút hallásom van, tudok szinkrontolmácsolni, és szemre megmondom, hogy jó-e a kelttészta.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
OFF: Csak nekem dézsávű
OFF:
Csak nekem dézsávű ez az elütősdis topik?(még a szöveg+vidik is ugyanazok) v ez ugyanaz csak kilettek törölve a hozzászólások?
ON!
____________________
Gáz az Álarc?
(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti/városbanjárkálós közel 40éves Csepel 3 fékkel!)
Én nekem is iszonyat
Én nekem is iszonyat déjavűm volt. Még a kommentek is nagyon ismerősek voltak, meg minden. Bár én ráfogtam a háegyenegy okozta lázhalucinációra, de tényleg féltem....
Nekem is
Nekem is ismeros...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Én feltettem fel korábban
Én feltettem fel korábban 2011-01-25-én, csak akkor leszarta a tisztelt fórum (2 hozzászólás). Ebből az is látszik, hogy nem csak a téma számít, hanem az is hogy ki teszi fel.
Ezt a keresés mező használatával is ellenőrizni lehetett volna viszonylag könnyen.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
"nem csak a téma számít,
"nem csak a téma számít, hanem az is hogy ki teszi fel."
Te fórumba linkelted, most blogban van. Sokan "követés" módban nézik az oldalt, középen a subscribeolt témák, jobb oldalt a blogok, alatta a fórumok. Fórumnak az az előnye, hogy ha új hosszászólás jön, mindig felülre kerül a topic, viszont alul van, nem látható helyen. A blogok jól láthatóak felül, viszont csak az látja, aki feliratkozott rá, ha kikerült oldalt a top10-ből.
Én a fórumokat igen ritkán nézem, mert egyszerűen kiesik a látóteremből, pedig nagy felbontást használok (1920x1200).
Én mindig egyből a friss
Én mindig egyből a friss tartalomra megyek, és ott vegyesen van minden, és nézem az új hozzászólások számát, aztán lapozok egyet-kettőt.
Vagy friss tartalom = /tracker? Ugyanaz?
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
http://criticalmass.hu/user/s
http://criticalmass.hu/user/shag-beckur/track
Én erre gondoltam, én is ezt használom, gondolom akkor ugyanaz :)
+1 mind trackra, mind az
+1 mind trackra, mind az utolso mondatra
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Ez a videó legalább 3 éve
Ez a videó legalább 3 éve minden évben felkerül többször a CM-re.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081116/ebersegi-teszt-vigyazz-ker...
(Ebben épp egy másik van,de az általad linkelt videóra hivatkoznak benne,hogy az jobb volt)
Az,hogy hány hozzászólás az meg több mindentől is függ. Itt beindult a beszélgetés,a másikban meg nem. De kb. ez a 10 hozzászólásos vonal is a dejavu-től indult.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Még egy éve se reggeltem -
Még egy éve se reggeltem - kisebbségi érzésem van ;-)
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Ne legyen. Nekem is úgy
Ne legyen. Nekem is úgy röppent el ez a két és fél év, mint egy mesében. Egy fantasyban. És úgy látszik, én vagyok a troll.
;)
Apád Sarumán, le se
Apád Sarumán, le se tagadhatod. :-DDD
"Az én koromban ön sem
"Az én koromban ön sem lehetett idősebb nálam"
--------------------------
www.barzongorista.eu
lássuk be, gyerekek, nem
lássuk be, gyerekek, nem megy ez az autózás dolog. Ha képtelenek odafigyelni emellett a sebességhatár mellett, gyalogosra, biciklisre, akkor csökkenteni kell azt. Az nem megoldás, hogy toleráljuk, hogy nem tud szegény odafigyelni 50 km/h-nál, én voltam a hülye, hogy kimerészkedtem kaszni nélkül a kapun
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
én, ha tehetném, városban
én, ha tehetném, városban mindehol 30 km/h-ban maximalizálnám a gépjárművek sebességét. esetleg a bevezető utakon lehetne 50 km/h-val menni.
Egyszer hallottam egy tervet
Egyszer hallottam egy tervet a városi sebesség 40-re csökkentéséről, ami jópár helyen (gondolom nem itt) kivágta a biztosítékot, majd lekerült a napirendről.
Talan egy osztrak varosrol
Talan egy osztrak varosrol hallottam, hogy ezt meg is tettek...
Nagytarcsán például az
Nagytarcsán például az egész faluban (városban?) 40-nel szabad csak menni :)
Az útviszonyok lassan be is
Az útviszonyok lassan be is vezetik ezt, bár kétlem, hogy ez közlekedéspolitikai elgondolás lenne.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Erdelyben lattam 5 km/h-s
Erdelyben lattam 5 km/h-s korlatozast, kozvetlenul utana egy 4x2m-es 10-20 cm mely krater volt az ut teljes szelessegeben... :-)
a Kerékpáros Magyarország
a Kerékpáros Magyarország projekt legjobb húzása is az volt, amikor egyszerre zárták le a 2, 19 és 4-6 villamosvonalakat is, és 1-essel kellett volna menni a két híd között. Azóta járok minden nap biciklivel
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Azt hiszem nem érdemel
Azt hiszem nem érdemel saját bejegyzést, de kikívánkozik ezért leírom, miért "ütöttek" ma el. Pirosra érkeztem buszsávban Astoria felől a Blahára. Benn állt egy busz, sajnos nem néztem meg hanyas. elől egy nemtaxi, meg elcsorgott egy másik bringás is előre, mert hogy én nem. A busz mögött megálltam, hisz tudtam, hogy a zöldre a busz már indulna és csak fölösleges előzés. De a mögém érkező nemtaxi rámdudált hogy menjek már. Persze én mutattam, hogy a busz már kifelé indexel, így nem megyek. Hát meglökött. Háromszor. Eléggé meglepett, ilyen még nem történt velem. Gondoltam leszállok és rendőrt hívok (meg persze üvöltöttem vele) de hosszú bőrkabátban hátulról taszigált bringáról ez a manőver nem ment, a telefonomat sem nagyon találtam közben, a lámpa is zöldre váltott, így elindultam inkább. A fickó jobbról megelőzve felém üvöltötte "kérsz egy pofont?" vagy valami hasonlót, amin elkezdtem röhögni magamban, majd hangosan de nagyon, mert az eddig erőszakosságához képest ez annyira gyerekes volt... De aztán mégis be akartam jelenteni, főleg, mert megéreztem, hogy az amúgy is a fél éve nem piszkált kerékpárom hátsó kereke talán mégse a kátyúk miatt dobál és mégse a kabátom veszi át önkéntesen a meghalt fékbetét szerepét.... A rendőrség persze egy percig nem kapcsolt én viszont kapcsoltam, vagyis inkább elbizonytalanodtam. Egy piros autó (aminek férfi létemre a színére igen, a típusára nem emlékszem... Talán WV Passat, vagy melyik) RED 221 rendszámmal annyira nem tűnt reálisnak...
Mindez számomra még mindig kicsit felkavaró, pedig nem tartottam magam hirtelen haragúnak, meg rágódósnak... Nem vezetek autót, így nem tudom autóban ülve az ember hányszor húzza fel magát. Én bringán nagyon ritkán. A centizés akkor zavar, ha úgy ítélem meg direkt csinálja. Ha nem kell satuznom nem zavar, ha elémkanyarodnak. Már jöttek belém oldalról kétszer akkor sem húztam fel magam. De azt hiszem most igen. Fura. Talán nem kéne kéznél tartanom a láncom... vagy normális, hogy a második "ráfutásnál" és a mellémállásnál is végigfutott a fejemben hogyan tudom gyorsan levenni? Leírva borzalmasabban érzem, mint akár ott, akár csak elgondolva, mikor leírtam, igy talán mégse vagyok ennyire agresszív... de remélem nem kell új kereket vennem.
Beke Dávid
Nemkicsit durva sztori.
Nemkicsit durva sztori. :/
Nem artana beszerezni egy sisakkamerat. Ha lehet, ne MD80-t.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
http://rendszam.fuge.hu/ Rend
http://rendszam.fuge.hu/
Rendszámkereső azt írja, van ilyen rendszámú bordó passat.
Velem is volt ilyesmi egyszer. Zebrán akartam átmenni, vártam a zöldre úgy, hogy a lekerekített sarok mellett álltam az úttesten a biciklivel, lábam a járdaszegélyen, mert nem szeretek lefele nyújtózkodni, ha nem muszáj. Egy autós annyira le akarta vágni a kanyart a lekerekített járda mellett, hogy útba voltam neki a biciklimmel. Megállt előttem, dudálni kezdett és mutogatni. Én meg nem mentem odébb, örültem, hogy kényelmesen meg tudtam állni. Erre nekem jött, kezdett tolni elfele. Alig bírtam elkecmeregni előle, de amikor mellém ért, még le tudtam törni az ablaktörlőjét. Na erre kipattant, és behúzott egyet ököllel az arcomba. Lábam között biciklivel jól elestem. Erre visszaült és elhajtott. Egy hivatalnok kinézetű idősebb pasas volt, egy kis öreg Peugeot-val. Rendszám megvolt, de sohase találtam a ház előtt, aminek címe a forgalmijában van. Így aztán nem tudtam mind a négy kerekét kiszúrni egy szép estén. Sajnos anyagilag ő járt jobban az ablaktörlőveszteséggel, mert nekem átment a leesett szemüvegemen egy másik autó.
Azt hiszem, nem jó leereszkedni a tulkok szintjére, csak annak, aki otthonosan mozog ott.
Ha az embernek direkt nekimennek, nagyon felmegy az adrenalinszintje.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Vegye tudomásul, tiszt úr,
Vegye tudomásul, tiszt úr, hogy most lett elegem az egészből...
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Szerintem ez egy
Szerintem ez egy viselkedésökológiából/etológiából jól ismert jelenség: a keresőkép. A vizuális ragadozók agya rááll a leggyakoribb zsákmányok észlelésére, ezért ha felbukkan egy olyan zsákmány, ami csak pár százalékos gyakoriságot ér el, afölött nagyobb valószínűséggel siklik el a predátor. Pl. ha a réten 95 % gilisztát és 5 % csigát lehet találni, akkor a fekete rigó 99 % gilisztát és 1 % csigát fog fogyasztani.
Az agy nem azt észleli és keresi, hogy "jön-e jármű?", vagy "jön-e gépkocsi?". Az érzékelő rendszerünk mindig valamit keres. Mivel a tudatos információ feldolgozó rendszerünk, ami az agykérget jelenti, nem lenne képes feldolgozni az összes információt, amit érzékszerveink felfognak, a thalamus, illetve a látó kérgek információt szűrnek, kb. mint a google, bizonyos kereső képekre.
Az ember agya a Klauzál-Dohány sarkon azt keresi, hogy "látok-e jobbra valami nagy fényességet?" vagy "látok-e jobbról több méter nagyságú, háttértől elkülönülő mozgó alakzatot?". Ezek a keresőképek a biciklisre nem illeszkednek, mert az kisebb, mint a keresett alakzat, vagy nem elég fényes a lámpája.
Ha elég gyakoriak a biciklisek, akkor kialakul a rájuk illeszkedő keresőkép. Ezen nem lehet szabályokkal segíteni, a legjobb szándékú autóvezetőt is becsaphatja a saját agya. Persze ez senkit nem ment fel a felelősség alól, mert az odafigyelés nagyban javít bármiféle észlelési folyamatot.
Ez az!Használjunk ősmagyar
Ez az!Használjunk ősmagyar taktikát!Ők lovakat vittek váltásnak, hogy legyen pihent lovuk és vágtában többnek látsszanak.
Mi meg vigyünk magunkakkal egy kartonbiciklist, olyat mint a traffipaxos karton rendőr volt.
Akkor többnek látszunk optikailag, és hamarabb megszoknak bennünket az autósok.
Na ne, nyissa már ki a csipást ha beült a konzevrdobozába.Jól néztünk volna ki, ha én a T-55-öst így vezettem volna 90-ben Rétságon, utánna meg arra hivatkoztam volna hogy kicsik a periszkópok, meg minden katonatársamnak olyan zőld a ruhája hogy, nem látszanak ki a zöld tájból....
Meg ne magyarázza már valaki miért legyek megértő azzal aki figyelmetlenségből elgázol.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Folytatva az ökológiát:
Folytatva az ökológiát: Ha a réten a hernyók egy része sárga, és nagyon rosszízű, esetleg mérgező is, akkor a rigók pár nemzedék alatt leszoknak róla. Utána már biztonságban lesznek a jóízű, sárga színű hernyók is, amiket könnyű összetéveszteni a rosszízűvel.
Szóval, ha egy autós szándékosan gázol, és ránk vadászik, akkor tegyünk róla, hogy keserű szájízzel hagyja el a helyszínt.
És ha valaki meg akar verni, akkor az a természetes, hogy lecsatolod a láncot. Nem csak ütni, hanem fojtogatni is lehet vele. Vagy nyakánál fogva kilakatolod a támadót. Jogos önvédelem.
Már én is jártam úgy
Már én is jártam úgy gyalog, hogy mikor nappal át akartam menni egy úton (gyalog), akkor azt az egy autót, aminek nem égett a lámpája, alig vettem észre, és majdnem átmentem rajta keresztül. Szóval ebben tényleg van vmi.