http://vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20110126-az-audi-gyori-cege-ujabb-b...
Nem bicajos téma. Akinek az lenne az első hsze, hogy ezt most miért kell ide, hát csak!
Vajon jó-e az az irány, hogy természetvédelmi területre építkezhet egy autógyár? Ér annyit, mint a mittoménhány munkahely? Vagy a növekvő GDP, meg a gazdaság? Komolyan kérdezem.
Már korábban is hallottam, hogy az audi oda akar építkezni, ahova. Végülis ha én cég lennék, engem is az érdekelne, hogy hol lenne jövedelmező a termelésem, és ha természetvédelmi területen, akkor ott. De ki adta el neki a területet? Mennyivel jobb ez, mint Sukorón a kaszinó?
Autóipari óriások leszünk! Magyarország csak úgy fossa majd az autókat, a 400 forintos benzin, és az elzáródó olajkutak korszakában. Ezután már értelme is lesz az audi TT fantázianévnek.












"Az ügyben a jelenlegi
"Az ügyben a jelenlegi kabinet is az előző kormány gyakorlatát követi, azaz titokban, kerülőutakon bonyolítja az engedélyezési folyamatot. Lapunk információi szerint a terület átminősí tésével kapcsolatos dokumentációt egy hete küldték ki Brüsszelbe: a papírokat a Soproni Egyetem készítette és a Fertő-Hanság Nemzeti Park véleményezte, ám például a civil szervezetek vagy a helyi lakosság képviselői nem tekinthettek bele. Így annak vizsgálatát sem sürgette senki, hogy például megvalósulhat-e a beruházás a védett természeti értékek sérelme nélkül, illetve hogy milyen garanciákat tud nyújtani a beruházó annak érdekében, hogy a védett növények és növénytársulások károsodása a lehető legkisebb legyen."
http://nol.hu/archivum/20100826-negy_karika_keritene_be_a_sztyeppet
Nincs ez olyan messze a kerékpáros ügyektől.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Hm. Auchannál könnyű volt
Hm. Auchannál könnyű volt azt mondani, nem vásárolok ott, de hogy mondhatnám hitelesen, hogy nem veszek Audit?
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Aha, most lebuktál, hogy
Aha, most lebuktál, hogy szoktál venni.
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
már hogy a viharba ne lenne
már hogy a viharba ne lenne biciklis téma! hiszen köztudottan minden biciklis utálja az autókat, főleg az Audit, amit csak kopasz hurkanyakú diszkótulajok vesznek :)
Nincsen ezzel semmi gond,
Nincsen ezzel semmi gond, hiszen nyilvánvalóan kötelezettségük és elhivatottságuk a természet védelme, mert ők jófej autógyár és fontos/kényes téma ez számukra. Tehát az egész természetvédelmi területet legyalulják síkra és egy ugyanakkorát örökbefogadnak/létrehoznak a bolygó ellentétes pólusán. így gyakorlatilag nullszaldóssá válik a pusztítás és még büszkék is lesznek rá a pr anyagban.
Egy PR cikkből "A
Egy PR cikkből
"A gyalogosok és a kerékpárosok védelme szintén rendkívül fontos szempont az Audi tervezői számára. A balesetek következményeit kifejezetten ennek szellemében kifejlesztett orrkialakítás hivatott enyhíteni. Az Audi A1 e tekintetben is igen kedvező eredménnyel zárt az Euro NCAP teszt során."
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Dejó akkor kényelmesen
Dejó akkor kényelmesen fogok meghalni!!:) Innentől kezdve én nem tok az Audisokra haragudni, hisz a kényelmemet biztosítják:)
____________________
Gáz az Álarc?
(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti/városbanjárkálós közel 40éves Csepel 3 fékkel!)
azért ezt még ki lehetne
azért ezt még ki lehetne emelni a cikkből:
"az Audi 930 millió eurós beruházással bővíti a gyáregységét, ennek keretében a cég közvetlenül 1800 új munkahelyet teremt, közvetve pedig 15 ezer családnak biztosít megélhetést."
naccerű
naccerű
Ha az egész országot
Ha az egész országot leaszfaltozzuk az még több munkahelyet teremtene. Az idézett szöveg pedig pont egy zsarolás. Oda lehet még azt is tenni,hogy ha nem járultok hozzá,akkor elvisszük máshová a gyárat. A munkahelyteremtés máza alatt tesz tönkre egy védett területet, ki van ez találva. Nyilván még adókedvezményt is kap erre a jócselekedetre.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
ez van, különbözőek
ez van, különbözőek bagyunk.
valakinek az a fontos, hogy pár levelibéka megmeneküljön, másnak meg az, hogy legyen munkája és ne segélyből kelljen élnie.
amúgy én se bánnám, ha egy szép napon az összes gyár kivonulna az országból és utána klasszikussal élve "Ősközösségben élnénk szépen, gyűjtögetnénk békességben, madártojásért fára másznánk, vadat, halat lakomáznánk!"
de akkor miből vennénk biciklit? és mi adna áramot a számítógépnek, amin aztán írhatnánk a hülyeségeinket biciklis blogokba? :)
Audi gyártásra viszont
Audi gyártásra viszont egyedül ez az egy terület volt alkalmas Győr környékén. :P
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
én azt mondom, 1800
én azt mondom, 1800 munkahely nem piskóta, baromi fontos.
néha(?) köttetnek rossz kompromisszumok, de talán még így elég jó dolog ez, az ország elég nagy szarban van, azt mondom, hogy talán megéri, meglátjuk.
nem vagyok közgazdász, de mivel kishazánknak gyakorlatilag semmilyen saját ipara nincs (elenyésző) ezért rossz vagy jó, rá vagyunk szorulva a külföldi tőkére. Politikai mizéria (ki hibás, ki nem, kivel szemben kéne agresszív megoldást találni, abba nem mennék bele) ide vagy oda, adva van egy helyzet, amit orvosolni kell. pl. a munkahelyteremtés, reméljük valami pozitívat is sikerül összehozni
azt meg szintén ne
azt meg szintén ne feledjük, hogy egy ekkora beruházás nem csak abból áll, hogy felhúznak egy baszottnagy gyárat oszt jónapot. szükség van oda mérnökre, munkásemberre, takarítóra, háeresre, kertészre satöbbi, akiknek lesz bejelentett munkájuk. plusz még a gyárnak is szüksége lesz hazai beszállítókra, ami szintén több munkahely, még több gazdaságba viszaforgatott pénz.
amiből majd lehet építeni Győrben mondjuk bicikliutakat, vagy parkokat is lehet létesíteni.
és énis azt mondom, hogy jelenleg az országban sokkal nagyobb probléma a munkanélküliség, mint egy darabka elvett terület a természettől.
Ahha. Aztán 5, 10, 15 év
Ahha. Aztán 5, 10, 15 év múlva meg húznak el Romániába, Ukrajnába, Távol-Keletre, mert addig tartott az adómentesség itt. A gépeket összepakolják, a gyár helyén meg marad egy bazinagy barnaövezet, amivel majd megint kell csinálni valamit nem kis pénzért.
ez nem politika, itt nem
ez nem politika, itt nem csak 4 évre előre gondolkodnak.
hidd el, nem azért hoznak ide 930millió eurót, hogy pár év múlva lebontsák az egészet
Épp azon tűnődtem a
Épp azon tűnődtem a minap, hogy miért nem vezetik be hozzánk az eurót, miért halogatják ennyire?!
Többek között arra jutottam, hogy óriási felháborodást váltana ki az emberekből, ha tudatosulna bennük, hogy ugyanazért a munkáért, amit ugyanígy megcsinál egy ugyanilyen gyárban a német vagy a francia melós, itt kap mondjuk 3-400 eurót havonta, míg külhoni kollegája kap érte 1000-1200 ojrót! Ugyanazért a munkáért! Felmerül a kérdés: Miért?
Szóval igen, a vége ez lesz, ha itt már túl drága a munkaerő, akkor összepakolnak és mennek tovább!
Mi meg visszatelepítjük a levelibékákat!:)
++++++1 ---------------------
++++++1
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
egyetértek, mindazonáltal
egyetértek, mindazonáltal nem tartom túl korrektnek, hogy a leveli békákat megkérdezésük nélkül küldik a halálba.
Ősszel jártam a győri gyárban, kimondottan szimpatikusnak tűnt. egészen idáig.
ha igaz amit 10percbringa
ha igaz amit 10percbringa írta, akkor onnan idézek:
"cserébe az Audi kifizette az építkezés miatt veszélybe kerülő növények áttelepítésének költségét. Az eset azt mutatja, hogy a vállalat indokolt esetben hajlik a kompromisszumra, és hajlandó a beruházási terveit összehangolni a természetvédelmi szempontokkal."
szóval nem kell félni, ha igaz amit mondanak akkor a békák is megmenekülnek majd :)
pontosan erre gondoltam,
pontosan erre gondoltam, mikor PR anyagot említettem.
de akkor gondolom ezt a maszlagot is olvastad:
„A tervezett fejlesztés hosszabb távon az életminőséget javítja, a városi lakosság terhelését csökkenti, és lehetőséget teremt az ökológiai egyensúlyhoz közelítő életmód kialakítására”
a cikk egyébként egy luxusautó-márka gyárának építéséről/bővítéséről szól.
Szerinted hány százaléka
Szerinted hány százaléka fogja túlélni az áttelepítést? Ezen kívül egy terület nem csak növényekből áll.
Ez a legnagyobb parasztvakítás, köze nincs a természetvédelemhez. A ráköltött pénz ráadásul PR nyereség,mert nálad is az jött le,hogy milyen szuper kompromisszumkész a cég. Két év múlva meg senkit nem fog érdekelni, hogy az új helyen egy növény se hajtott ki újra.
Már jó ideje rájöttek,hogy nincs fajvédelem területvédelem nélkül.
Az a terület megsemmisült,de esetleg GDP majd javul egy kicsit.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
hát rajtam aztán nem
hát rajtam aztán nem fognak sokat keresni, előbb leszek empamo tag minthogy újonnan vegyek autót :)
(egy '98-as Audi S4 Avant mondjuk elfogadnék)
amúgymeg szégyellem magam, de vagyok annyira önző, hogy egy kis GDP javulásnak jobban örülök, mint pár hektár mezőnek ott, ahol soha nem járok.
Lelked rajta. Mondjuk nem
Lelked rajta. Mondjuk nem tudom, hogy személy szerint te mennyit érzel bármiféle GDP növekedésből, én nem szoktam semmit.
Szegény ember új autóval
Szegény ember új autóval jár.
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
Kérdés, hogy nem
Kérdés, hogy nem találhattak volna e egy nem természetvédelmi területet is... Vagy az drágább lett volna? Nem ismerem a konkrét helyzetet, de valahogy nem tudom elképzelni hogy ne lett volna máshol egy hasonló nagyságú terület...
elég nehéz úgy termelni,
elég nehéz úgy termelni, hogy a félkész autókat áthurcolják a városon, mert ott folytatódik a gyártósor :)
Van egy olyan mostanában
Van egy olyan mostanában divatba jött kifejezés, hogy fenntartható fejlődés. Guglizz rá és olvasgass.
De a kedvedért összefoglalom: úgy is lehet gazdasági tevékenységet folytatni, munkahelyeket teremteni stb., hogy közben ne kelljen beszántani/leaszfaltozni az egész országot. Pl. élhetne az az 1800 ember ökoturizmusból, biogazdálkodásból és effélékből is, nem csak segélyből vagy autógyárban futószalag mellett állásból.
Bár Győr környéke
Bár Győr környéke eléggé élen jár a foglalkoztatottságban, szerintem maradna még 1800 ember, aki élhetne "ökoturizmusból, biogazdálkodásból".
Egyébként eddig az a terület honvédségi használatban volt, ami max az ürgéknek volt jó, de ökoturistásodni biztos nem.
A volt lőterek meglepően
A volt lőterek meglepően jó élőhelyek, sok ritka dolog szokott ilyen helyeken előfordulni. Gondolom az aránylag kismértékű zavarás miatt.
Az ürge nem volt rossz példa, nézd meg az elterjedését (link), és talán elhiszed nekem, hogy Nyugat-Európából jönnek ide ökoturisták ürgét látni. (Meg vidrát, gólyát, túzokot és ilyeneket.)
De egyébként nem vagyok fenntarthatófejlődés-szakértő, se fenntarthatóturizmus-szakértő, se semmiféle munkahelyteremtéssel foglalkozó szaki. Csak szerettem volna azt az 1800 munkahelyet kicsit szélesebb összefüggésbe helyezni.
Arról nem beszélve, h az
Arról nem beszélve, h az ürge azért védett, mert a még hipervédettebb kerecsensólyom zsákmánya, de sebaj, majd nézhetjük bronzból a szabihíd tetején, tatabányánál, vagy az Istenhegyi úton, (amíg le nem bontják).
A legtöbb ötvenes
A legtöbb ötvenes hátulján is az van. Sajnos azokat meg az infláció veszélyezteti. A kétforintos hátulján a magyar kikericset már bedarálta.
Van egy olyan jórégen
Van egy olyan jórégen divatba jött kifejezés, hogy kereslet-kínálat. Guglizz rá és olvasgass.
de a kedvedért összefoglalom: jelenleg úgy látszik autóra nagyobb a kereslet, mint 800 forintos bio céklalé befőttre. de ha van jobb, gyakorlatban is megvalósítható terved 1800 munkahyelyet teremtő alternatívára, akkor örömmel várom.
Hadd legyek kicsit demagóg:
Hadd legyek kicsit demagóg: a bringaútra parkolásra is bőven van kereslet, de attól még nem szép dolog. Nehogy már minden, amire nagy kereslet van, automatikusan frankó legyen. Ezt szerintem te se gondolod komolyan.
Az 1800 munkahelyet megteremteni meg nem az én dolgom, nem is értek hozzá. Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy vannak másfajta próbálkozások is, mint jó nagy gyárakat felhúzni, ahol megtermelik a népnek a szart, amit megvehet és egy rövid ideig boldognak hiszi magát tőle. És talán ezek hosszú távon jobban működnek és még jobban is érzik magukat az érintettek. (Igen, hitem szerint a fogyasztók _is_.)
a kereslet-kínálat dolgot
a kereslet-kínálat dolgot arra értettem, hogy jelenleg autókra van kereslet, ami azt jelenti, hogy autók gyártására is van kereslet, tehát az 1800 ember munkájára van kereslet.
ez a biogazdálkodásról és az ürgelátogatásról már nem mondható el, erre írtam, hogy hiába kezdene most el 1800 ember céklát termelni meg ürgeturizmust kiépíteni, ha nincs rá kereslet akkor be fog csődölni mind és senki sem jár jól.
és továbbra is azt mondom, hogy jelenleg többek közt a munkanélküliséget kéne elsősorban csökkenteni, ez az egyik legnagyobb probléma manapság, ezért jó hír, hogy most lesz elég sok munkahely. ha úgy, hogy felhúznak egy összeszerelőüzemet, akkor úgy.
ne akard már ennyire
ne akard már ennyire szűklátókörűen nézni a világot. Mindenki tudja jól, hogy az autóipar döglődik, a jelenlegi formájában saját magát nevetteti ki a fejlesztéseivel, már étvizedekkel ezelőtt el kellett volna kezdeni az átállást az alternatív üzemanyagokra.
Nem kell jövőbelátónak lenni ahhoz, hogy észrevegyük: ez hosszú távon nem fog működni. A 2008-as gebasz óta semmi sem stabilizálódott, csak egymásra dobálják a szart, de sehogyan sem akar kevesebb lenni. Emellett az élelmiszer árak az egekben járnak (bár az is külön tanulmányt érdemel, hogy miféle élelmiszerekről beszélgetünk manapság), a munkanélküliség sem mutat túlságosan javuló tendenciát, az olaj pedig a maga módján továbbra is csak fogy, fogy, fogy és fogy!
S ha mindez nem lenne elég, ugorj vonatra és tégy egy kirándulást Fejér és Veszprém megye határán [link]. persze nem mindenhol ilyen vidám az élet [link].
Az a nagy büdös helyzet, hogy ezek tekintetében sem tudjuk megbecsülni azt, ami van/maradt. A még ép földet ledózeroljuk és elkezdünk rajta idióta autókat összetákolgatni, amik ki tudja meddig fognak működni. Közben pedig akármilyen nevetségesen is hangzik, lassan elfogy a föld, ahol ennivalót termeszthetnénk magunknak.
Nem az Audi ellen vagyok, mert annak olyan mindegy; ha nem nálunk, akkor máshol fog építkezni. És tényleg jó dolog új munkahelyet teremteni mérnököknek, diplomásoknak, mert azt mondják ez a jövő.
Az a tendencia, amerre tartunk, azzal van probléma. Ráadásul oltári nagy ez a probléma. Annyi pusztán a baj, hogy a döntések nem ezeken a katasztrófa sujtotta földeken születnek, hanem a városok letarolhatatlan betonbástyái között, jó hangulatban, kávéval.
na jólvan, erre inkább nem
na jólvan, erre inkább nem reagálok semmit, úgysem fogjuk meggyőzni egymást az már biztos.
mind a ketten álomvilágban élünk, csak két különbözőben :)
Írtsunk erdőt! A fára van
Írtsunk erdőt! A fára van kereslet, munkahelyet is teremtünk, mások se lopják el.
Szar ügy, hogy egy év múlva ezen jól kereső és jól átmelegedett emberek házát-családját elmossa az iszapár. De most nekünk ez jó.
Ja és növeljük az autók iránti keresletet újabb területek parkolóvá aszfaltozásával (munkahely!), a járdák, zöldterületek, kerékpárutak átengedésével az autók számára (és gyalogosok, kerékpárosok, sétálók autóba ültetésével).
Van az a mondás, hogy
Van az a mondás, hogy levágjni az aranytojást tojó tyúkot. Nem biztos, hogy ott 10-20 év múlva is bármilyen gyár lesz, de akkor ezt a gyepet már semmilyen kertész, agronómus vagy biológus nem csinálja vissza. (A gyepet a szó társulástani értelmében értem.)
De szerintem sincs értelme tovább vitatkozni, ebben nem fogjuk meggyőzni egymást.
Ez is +1 Elfogadom, hogy
Ez is +1
Elfogadom, hogy kell gyár. De miért pont ott?
És ha majd megszűnik (mert meg fog ez biztos, csak az időtáv kérdéses), akkor mi lesz a helyén? Klónozással megpróbáljuk újra gyepesíteni? Vagy inkább egy romos ipari park, ami már senkinek sem kell?
De bármelyik is ez megint pénzbe fog kerülni, amire megint lehet hivatkozni, hogy másik védett területen miért épül egy új gyár...és így megy a körforgás, amíg csak aszfalt és beton marad az országban. Aztán lehet költeni az allergiás emberekre, mert erdő és pihenés ohne, csak a poros-szmogos urbánus gettó lesz.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
érdemes lenni tudni,
érdemes lenni tudni, hogy:
-mekkora ez a terület?
-vannak-e szigorúan védett fajok vagy sem?
-a területen levő fajok mennyire vannak jelen az adott régióban?
-mennyire borul fel a terület ökológiája?
A VV-ra is van
A VV-ra is van kereslet...akkor az is frankó gondolom. :)
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
A szocializmus is frankó,
A szocializmus is frankó, csak mint minden ilyesmi, az emberek miatt nem valósulhat meg. Ennek alapján senki sem tudja eldönteni, hogy a VV frankó-e. Mindig voltak olyanok, akik széllel szembe' vizeltek, és mindig lesznek is. Akinek frankó a VV, az nézi, azoknak csinálják. Akinek nem frankó, az nem nézi. Szerintem senki nincs kényszerítve a VV-nézésre. Egyetértesz?
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
Tehát akkor az audi gyárat
Tehát akkor az audi gyárat sem kötelező felépíteni? Huhh...micsoda szörnyű álom volt...már azt hittem tényleg átminősítettek egy védett területet és tényleg épül egy új gyár...
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Nem kötelező felépíteni.
Nem kötelező felépíteni. Azok építik fel, akik pénzt akarnak csinálni pénzből, és azok adtak engedélyt rá, akik 1800 munkahelyet látnak benne, és nem a tücsökusz hungarikusz utolsó példányainak széttaposását. Szerintem a jövőben ott dolgozó 1800 ember ívesen szarik rá, hogy hova épült a gyár, amíg minden hónapban kifizetik a bérüket, és mehetnek a helyi Auchanba szlovák tejért.
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
Az ott dolgozó
Az ott dolgozó autószerelő munkások mindegyike tudna majd magának venni egy Audit, amit ő is csinált? Vagy nem lenne arra módjuk, pont úgy ahogyan Shirley Temple se nézhette meg a filmet amiben ő szerepelt?
a magyar ember az ravasz,
a magyar ember az ravasz, nekem mesélte egyszer valami buszsofőr, hogy amikor a komenyizus idejében még teherautósofőr volt, akkor platós IFÁ-val vitte haza az építőanyagot, amikor a melóhelyén új épület épült. Pontosabban nem haza, hanem a telekre, hétvégén meg épült a házikó. Erre az úr büszke volt, mert ő látá, hogy ez neki nagyon jó, és mivel büntetlenül lophatott, megtette. Majd ha az Audis melós csavaronként hazaviszi az autót, és egyszer majd megérkezik a gyárba a kis audijával, senki nem fog kérdezősködni.
Mint az egyszeri orosz
Mint az egyszeri orosz bicikligyári munkás, aki akárhogy rakta össze az összelopott alkatrészeket, mindig tank jött ki.
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
Ez szép, de 20 év múlva,
Ez szép, de 20 év múlva, mikoris tönkremegy az audi cég, akkor a helyén lévő betonhalmazon max. paintball-ozni fog a gyerekem, de tücsköt nézni már nem. És soha többé már senki sem.
Vagyis én hiába nem kapcsolok oda, ettől még levetítik nekem a VV-t. Választásom nincs.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Kegyetlen világban élünk,
Kegyetlen világban élünk, ahol a kerítés nem habostorta.
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
Sztem ebben a hszben
Sztem ebben a hszben eléggé összemostál mindent.
Nagyon lazás dolog gúnyolódni a levelibékákon, ezzel kvázi kis hülyének beállítani mindenkit, aki csak szót mer emelni az élőhelyek csökkenése ellen. Végülis már egy hónapja vége a biodiverzitás évének, szóval mostmár lehet nyugodtan komplett természetvédelmi területeket költöztetni. Kifizeti a cég? Na ne... Mit, a talajban élő, és az ottani életközösség szerves részét képező rovarok költöztetésétől a fákig mindent? Én gyanítom, hogy a szemmel látható élőlények néhány egyede majd megmenekül, aztán ahová viszik, azt a helyet majd el lehet adni UGYANANNAK a természetes közösségnek, és a sok idióta még be is fogja kajálni.
Senki nem állította, hogy a gazdasági fejlődés nem fontos. Csak épp nem így fontos szvsz. A félkész autók eddig Ingolstadtból fuvarozódtak Győrig, akkor talán azt is kibírták volna, ha ezentúl nem egy küszöbön kell csak átemelni, hanem mondjuk pár km-rel odébb épül fel az a gyár, ahol mellesleg a komplett gyártósort akarják megcsinálni, tehát nem a mostani üzem szerves része lenne, legalábbis ahogy az eddigiekből kivettem.
És végül biciklit sem ebből az üzemből fogunk venni, csakúgy mint ahogy az elektromos ellátás biztosításában sem lesz kulcsszerepe. Nem Paks ellen rinyálok épp (nem is szoktam), és nem is a Csepel Művek kerékpárüzeme alatti egykori vadasparkot siratom.
Ezt nem lehetne esetleg
Ezt nem lehetne esetleg Szabolcsban? Ott hely is van, és munkaerő is. Mert azt ne mondják már, hogy mind az 1800 diplomás munkanélküli.
Kövezzetek meg, de jó
Kövezzetek meg, de jó eséllyel fogok segédkezni a gyár felépítésében.
Á akkor te talán ismered a
Á akkor te talán ismered a választ is a felvetéseimre. Már ha nem talicskát tolsz, vagy talajmegmunkáló gépeket vontatsz a bringával.
Amennyire tudom ez a
Amennyire tudom ez a terület a meglévő gyár mellett van. Lehet, hogy a város másik felén lett volna megfelelő terület, de úgy vélem általános elvárás, hogy inkább közvetlen a már meglévő mellett akarnak fejleszteni.
A politikus szavai szerint a
A politikus szavai szerint a kormány „nem győzi hangsúlyozni" a beruházás GDP-növelő és munkahelyteremtő hatásait, arról viszont alig esik szó, hogy a cég
húszmilliárdforint állami támogatást is kap. Szabó Rebeka úgy látja, hogy ebből az összegből a helyi gazdaság zöld szempontú megerősítésével - például épületek szigetelésének támogatásával -, a hazai kis- és középvállalkozások segítésével jóval több munkahelyet lehetne létrehozni.Innen:
http://www.fn.hu/belfold/20110128/lmp_audi_zoldet_rombol/
naja, csak hogy az a 20
naja, csak hogy az a 20 milliárd nem csak az Audi kasszáját fogja dagasztani - ha lehetek előítéletes.
Mi a francnak adna a kormány ennyi pénzt sok-sok MAGYAR, ott élő embernek (akár közvetve), akik csak késve, akár évek múltán csepegtetnének vissza belőle valamicskét (úgy hívják adó, s állítólag mostanában kurva jól jön minden fillér az államkasszába), ha megteheti ugyanezt egyetlen gigavállalattal is egy aláírás keretében, aki ripsz-ropsz néhány misit akár azonnal is a képviselő urak zsebébe tud pottyantani ? előtte sok napos utazások diplomáciai tárgyalás címszóval, meg az audis esernyő az asszonynak. aztán jöhetnek a grátisz kormányzati audik. majd azok szervizeltetése, ohohohoóóóó.... Dagobert bácsi pupillája újra kiakadt.
hányingerem van már ettől a jelenségtől. Ezek a hűde nagy magyar lelkületűek képesek elárulni az ő szentül magasztolt földjüket, hogy aztán kiárulhassák a külhoniaknak. ugyanolyan szánalmas banda mind. nyomorékok.
Szívemből szóltál.
Szívemből szóltál.
Igazából ezt majd csak
Igazából ezt majd csak akkor tudjuk meg, ha kiderül hogy mennyi export bevételünk lesz ebből. Az egy dolog hogy munkahelyet teremtünk, de sajnos a gazdaság úgy működik, hogy pénzt is kell az országba hozni ha jobb állapotokat akarunk, ami az export növelésével érhető el.
Ha mondjuk támogatunk mondjuk egy fodrászt, akkor az egy dolog hogy munkahelyet teremtünk, de nem kívülről hozunk be pénzt.
Hihetetlenül összetett rendszerről beszélünk és nem hinném hogy valaki tudná is hogy mi rövid és hosszútávon a legjobb megoldás rá.
-----------------------------------------
Icarus blog [LINK]
Mindazonáltal Győr és
Mindazonáltal Győr és környéke messze vezet a foglalkoztatás terén.
Ez óriási! Brüssszel azt
Ez óriási!
Brüssszel azt mondta, hogy a védett magyar természeti vidék most már nem védett magyar természeti vidék, hanem egy védett magánipari gyárvidék.
Hogy tudhatott Moszkvából oda jutni ez a fantasztikus nagy hatalom! :D
De hát biztos óccsó vót az a főd ottan. Egy forintér vette meg azt is biztos egy efftáss. :-(
___________________________________________
Önkényuralmi jelkép?
Ha jól tudom, a győri
Ha jól tudom, a győri önkormányzat adta el a területet, és előbb ők is minősítették át, az eu csak ráokézott. Tehát az alap balfszok ők, az eu csak annyiban, h nem akadályozta meg. (arra már gondolni sem merek, h brüsszelbe is gurult néhány ojró lobbi címen). De az végülis nemzeti hatáskör, h ki mit tart védendő területnek.
Furcsamód az itt mentsègként jelentkező "csak" honvédségi terület a Zengőnél nem volt akkora mentség, hogy lelkes fiatalok ne feküdjenek a munkagépek elé. Pedig a légvédelmünk talán még mindig fontosabb, mint egy autógyár.
Demokratikus eljárást
Demokratikus eljárást feltételezve, látszólag akkor a győri lakosság akarata érvényesült.
Ám ha mégsem volt demokratikus az az önkormányzati döntés, akkor a néphatalom elleni visszaélésről és árulásról lehet szó.
Vajon a győri emberek fölháborodtak e, és tüntetőn vonultak e a városházához, követelni az árulók eltakarodását onnan ezért a kiárulásért, és a dolgok visszaállítását?
S azok az árulók sötétben is tartották a népet és szartak rá, amilyen a gombakezelés a pincében? Mert talán a hátuk mögött és akaratuk ellenére kótyavetyéltek, és lehet, valóban korruptan is, és csak jóval később került napfényre a csalárdság?
Minden esetre a győri lakosság leválthatja az ő érdekük ellen fellépő megválasztott érdekképviselőiket, és visszaállíthatja a terület státuszát, ha ugyan a demokrácia a legközelebbi választásig oda is megérkezik.
___________________________________________
Önkényuralmi jelkép?
Tudtommal a Natura 2000
Tudtommal a Natura 2000 területeknél pont nem nemzeti hatáskör. Ezért kellett a brüsszeli kört is megfutni.
Én eddig bíztam az EU szabályozó, (meg)regulázó szerepében, ld. még aktuálpolitikai fejlemények. Ezért (is) elkeserítő, ami ebben az ügyben történik.
Nehéz ügy. Munkahely
Nehéz ügy. Munkahely teremtés kell. De valahogy mindig a külföldiek kapják rá az állami támogatást, meg az unokatestvérek. Szóval én befizetem a 75%-os adómat, ezt kiviszik Brüsszelbe, a visszajárót elteszik a politikusok, és mindenki jól járt. Kivéve a munkából élő magyarokat.
Húszmilliárd forint támogatás 1800 munkahelyért- ez fejenként 11 millió forint. Ha nyitok egy két fős sufnituning céget, vagy mákossüti boltot, akkor én is kaphatok 22 millió forint vissza nem térítendő támogatást és tíz év adókedvezményt? (Az Audi adókedvezményt is kapott, amikor idejött. Meg olcsó földet.)
A természetvédelmi területek pusztításával meg csak annyi gond van, hogy nehéz visszacsinálni. Kihalt fajok visszatelepítése, például. De, ha a családod etetése és a levelibéka között kell választanod, akkor pusztuljon minden, csak a gyereked megmaradjon.
Ami a költözést illeti: Kínában a külföldieknek megnyitott ipari parkokban magasabb az átlagkereset, mint Magyarországon. Nem éri meg kivinni. Esetleg Ukrajnába, Oroszországba vagy Moldáviába..
"Amint az utolsó fát
"Amint az utolsó fát kivágtuk,az utolsó halat kifogtuk és az utolsó folyót is megmérgeztük ,rájövünk,hogy a pénz nem ehető"
Greenpeace
Egyik oldalról nézve,persze dicséretes a gyár munkahelyteremtési tevékenysége,de ugye nem gondolja senki komolyan hogy ezt emberbaráti szeretetből teszi.És persze a környezetvédelmet szem előtt tartja :-)Persze a a rá vonatkozó előírásoknak esetleg eleget tesz,de a tevékenysége eleve nem a környezetvédelmen alapul.Gondoljátok végig ,valóban az a legjobb dolog ha egy áru bejár 3-4 országot ,mire a fogyasztóhoz kerül.Nem beszélek a levegőbe,ezzel foglalkozom...
Egy multi soha nem a természet védelmét helyezi előtérbe hanem a profitot.
És ha egy ország valójában nem akarja tönkretenni azokat a természetes területeit ,amikkel rendelkezik,akkor elsősorban úgy lehet tenni legtöbbet,hogy meg kell értetni minél több emberrel,miért is van erre szükség és mindenki tud érte tenni.
A gyárak szükséges rosszak ebben a világban,de rengeteg felesleges dolgot termelnek és egyfolytában azt nyomják az agyunkba ,mennyire szükségünk van mindarra amit drága pénzért ránksóznak.
Én a városban Audi helyett inkább bicajjal járok mindenhova és ha a környezetbarát közlekedés annyira fontos lenne az egyes városoknak és Magyarországnak akkor pl. az új k.drága járműpark árának töredékéért kerékpárutak vezetnének mindenhova...
Kicsit elkanyarodtam az eredeti témától,elnézést.
Óvd a Földet a gyerekeidnek is szükségük lesz rá.
Kerékpár,a hétköznapok öröme.
Üdv!
Fietser
ki mondta, hogy a
ki mondta, hogy a környezetbarát közlekedés fontos a városoknak ?
Vegha,senki nem mondta,hogy
Vegha,senki nem mondta,hogy valóban fontos a környezetbarát közlekedés,de én úgy gondolom ,hogy kevesebb füst és több hely mindenkinek jobb lenne...
Kerékpár,a hétköznapok öröme.
Üdv!
Fietser
Az is jó lenne, ha mindenki
Az is jó lenne, ha mindenki pont annyival részesedne a közösből, amennyit hozzátett.
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
És az is, hogy pont annyira
És az is, hogy pont annyira büntessék, amennyit elvett.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Állítsuk vissza a
Állítsuk vissza a halálbüntetést! Szemet szemért, fogat fogért!
(Ugye hogy mennyire nehéz úgy lavírozni elvek között, hogy megmaradjon a káposzta is, de a kecske is jóllakjon?)
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
"Állítsuk vissza a
"Állítsuk vissza a halálbüntetést!"
Na végre mondasz olyat, amivel egyetértek. :)
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/