Ajánlok a figyelmetekbe egy tucat képet, amiket nézegetve valamilyen furcsa,de kellemes hiányérzetem támad.....
Várom az észrevételeket.
http://img651.imageshack.us/img651/529/c13bonus.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/8217/c12z.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/2311/c11bc.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/5751/c10qi.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/5664/c09h.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/369/c08e.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/8074/c07w.jpg
http://img810.imageshack.us/img810/5219/c06n.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/264/c05h.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/9186/c04ty.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/4748/c03w.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/2950/c02i.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/583/c01v.jpg
Lett egy 13. is, az a ráadás : )
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| c04.jpg | 344.32 kB |












A katonák?
A katonák?
Neeeeem :)
Neeeeem :)
Talán az útburkolati
Talán az útburkolati jelek?vagy egyszerűen csak az autók?
:)
Hát igen, az autok. Jo
Hát igen, az autok. Jo látni egy utcaképet, ami telljes szélességében használhato,és nincs feltöltve jobb és baloldalon is parkolo kocsikkal.
Jo látni az utca közepén sétálo embereket.
Ezt lehet fejlettként is
Ezt lehet fejlettként is csinálni:
http://picasaweb.google.com/10percbringa/FrankfurtbanAKerekparosIsCsakEg...
Bezzeg a haladó gondolkodású alföldi polgármesterek önálló bringautat tesznek ekkora forgalom mellé:
http://picasaweb.google.com/saganbp/Oroshaza#5446047594991884866
Az egyirányút viszont egyirányú marad a kerékpárosnak is a hatalmas forgalom miatt:
http://picasaweb.google.com/saganbp/Oroshaza#5446360475190604274
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Igen, ezeket is jo
Igen, ezeket is jo látni.Azonban amiket én linkeltem, oda be lehetne hajtani autoval, és nincs semilyen speciális kerékpáros infra kialakitva.
Az már más kérdés hogy miért nem teszik....
de a végeredmény az magáért beszél.
Illetve sok az utcán az ember, tehát nem vmi kihalt rész lett hajnalban lefényképezve.
(most nem lefikáztam a képeidet,csak a különbségre akartam rámutatni)
a
a járda:
http://picasaweb.google.com/10percbringa/RohejkerekparutOroshazan#552755...
http://picasaweb.google.com/10percbringa/RohejkerekparutOroshazan#552754...
ugyanott,ugyanakkor az út
http://picasaweb.google.com/10percbringa/RohejkerekparutOroshazan#552755...
Magyarországon az úttest már teljesen a járműveké,így ha van normális járda a gyalogos nem fog rajta közlekedni 0 forgalomnál sem.
A KRESZ sem nagyon támogatja.
Dél-Amerikában, a mediterrán régióban a szűk belvárosi utcákon,ahol néhol még járda sincs nem meglepő,hogy az úttestet használják.
Ha pedig nincs pénz autóra,akkor nem fognak vele a ház előtt parkolni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Békésen azért láttuk a
Békésen azért láttuk a piacolni menő embereket az úton sétálni. Nálunk, a telepen is megesik, hogy gyalogolnak a népek az úton, mert jobb a közvilágítás. Amúgy igen, az úttestet elragadták a gyalogosoktól, meg sok helyen a járdát is. Fűre lépni pedig tilos. Magyarán a várost elvették.
CSI
Nem is csoda, mikor olyan
Nem is csoda, mikor olyan szegénység mellett a 20 éves trabant is egy álom!
Még egy bringája sincs az
Még egy bringája sincs az embereknek? Mert azt sem látok a képeken.
CSI
Még az sem. Rákeresetem
Még az sem. Rákeresetem googlén a kubai internethasználatra,és korlátozzák. Igy jutottam el a telefonszolgáltatás árképzéséhez:
"Cubacel, has some of the steepest rates in the world,charging the equivalent of 50 cents per minute for outgoing and incoming calls. In a country where the average salary is less than $20 a month, half a day’s wages can disappear with the first “Hola.”"
"A világon itt az egyik legdrágább a telefonhivás.Fél USD/perc, ugy hogy az átlag ember havi (!!!) fizetése 20 USDollár.Fél napi fizetésbe kerül mire kimondod az elsö szot hogy Hola. "
Ehhez képest Mo.-n kánaán van....
Igy érthetö hogy nincs auto,sem kerékpár, se semmi.
Nem mintha a lényegen
Nem mintha a lényegen változtatna, de azért azt nem árt hozzátenni, hogy a Cubacel egy mobiltelefon operátor. Gondolj bele, egyrészt egy 50 éve embargo súlytotta országban milyen iszonyat terhet jelenthet az államnak egy mobilhálozatot felépíteni. Másrészt persze egy totalitárius államban valszeg nem is nagyon igyekeznek lejjebb vinni az árakat, nehogy aztán elinduljon egy ellenőrizetlen forradalmi szervezkedés...
A kánaán meg relatív. Igaz, hogy Mo-n (meg egyáltalán a fejlett országokban) a kubai árakhoz képest "fillérekért" lehet telefonálni, cserébe viszont ők jóval sztresszmentesebben élnek, mint mi.
-------
http://rideafuckingbike.com/
rémálom :)
rémálom :)
Sokkal olcsóbbá lehetne
Sokkal olcsóbbá lehetne tenni a közlekedést bérautókkal, ha lenne elég munkahely.
1. Mindenki találhasson állást magának a lakhelye közelében, vagy tartós munkaviszony esetén költözhessen a munkahely mellé.
2. Bejárás, bevásárlás biciklivel.
3. Ha valamiért mégis kell az autó, pl. hétvégi 800km-es rokonlátogató túra, vagy bútorszállítás, akkor bérelsz egyet napi ötért.
Ha csak hétvégeken használod az autót, akkor a havi fenntartása kb. annyi, mint a napi bérlet. És nem kell megvennned.
Ami pedig a hiányérzetet illeti: a jelenlegi gazdasági rendszer fenntartásához kell valamennyi autó, de messze nem ennyi.
A képek biztos Pamplonában
A képek biztos Pamplonában készültek a bikafuttatás másnapján.
Mit nyertem?!
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
Részt vehetsz a következő
Részt vehetsz a következő pamplonai bikafuttatáson:D
VII. kerület 10 év múlva?
VII. kerület 10 év múlva? Vagy nyócker?
"2011-ben az én kerékpáromat már 100%-ban bioüzemanyag hajtja zero fejlesztés mellett."
Vagy akár az egész város,
Vagy akár az egész város, mai értéken 600-700 Ft-os benzinárnál...
-------
http://rideafuckingbike.com/
Azért ezek a képek nem
Azért ezek a képek nem irigylésre méltóak... Az autófobiának nem kéne olyan méreteket öltenie, hogy visszavágyakozunk a "kommunizmus"-ba, ahol az emberek a gyerekeiknek rendelték meg az autót, a telefonra meg lehetett várni szintén 20 évet.
Az nem autófóbia volt,
Az nem autófóbia volt, hanem hiánygazdaság.
Alapvetően a létező magyar szocializmus eszetlenül autófil volt, akkor számolták fel a villamosvonalakat mindenhonnan (pl. a Rákóczi útról), akkor építették meg a Nyugati (Marx) téri otromba felüljárót (amihez szintén villamosvonalat vettek el; javaslom a HamPage olvasgatását). Baszdki még a Liszt Ferenc téren is egy ÁFOR-kút éktelenkedett, a Gödör helyén meg hatalmas parkoló.
http://retronom.hu/files/images/19_engels.preview.jpg
Az autófóbiát erre a
Az autófóbiát erre a topikra értettem, ahol mármár kívánatosnak állítják be a hiánygazdaságot.
Közúti (leendő) közlekedésmérnökként elég behatóan ismerem a hatvanas évektől tartó folyamatokat, és hidd el, hogy megvan róluk a véleményem. Nyáron találtam néhány 1970-es évekbeli Autó-motor magazint, a hajam égnek áll(na, ha lenne), ha beleolvasok :)
Gyalogos-aluljáróink már
Gyalogos-aluljáróink már most ehhez a fejlettségi szinthez közelítenek.
A világítást, a vízelvezetést, a takarítást stb. még ökosítani kell bennük, és akkor - kicsiny területeken - felzárkózhatunk.