A Rohloff leáll a többsebességes láncok gyártásával:
"Az országúti biciklik ma vagy 10, vagy 11 sebességes láncváltórendszereket használnak, és a csúcskategóriás hegyikerékpár alkatrészek szintén a 10 sebességes rendszerek irányába tartanak. Nem kívánunk 10 vagy 11 sebességes láncokat gyártani, mivel (véleményünk szerint) ezek sok problémát hordoznak magukban a lánc két végének összekapcsolásánál - és egy lánc csak annyira erős, amennyire a leggyengébb láncszeme. Ezeknek az új, szuperkeskeny láncoknak az összekötő stiftfje egy szintben van a láncszem külső lapjával. Emiatt nincs anyagtöbblet, amit a láncszemek hagyományos értelemben vett helyes összeszegecselését lehetővé tenné."
(miért nem használnak patentszemet?)
http://www.bikeradar.com/news/article/rohloff-cease-production-of-eight-...












Martin Minek kellene a
Martin
Minek kellene a Rohloffnak olyan láncokat gyártani, amelyek nem kombatibilisek az ő 14 sebességes agyváltójával?
Ha egy autógyár nem készít kerékpárt, az baj?
Martin
Mondjuk mert piacot látott
Mondjuk mert piacot látott benne annak idején.
Mondjuk mert egy cég eldöntheti, mivel akar/mivel éri meg neki foglalkozni.
Mondjuk mert több lábon áll.
Mondjuk mert csak.
-
Zsurmi
szerintem a Rohloff sem
szerintem a Rohloff sem gondolja komolyan, hogy az 1,8 kilós agyváltó minden felhasználásnál a legjobb választás :)
A cég annak idején az S-L-T-99 lánccal alapozta meg a hírnevét. És ha el tudják adni, miért ne gyártanák?
Az egész nekem nem annyira releváns Rohloff szempontból, egy cég a sok közül. Inkább az a problémám, hogy régen voltak atombiztos 7 meg 8 sebességes láncok (15 év után szarrá rozsdásodva még mindig megy), aztán a 9 sebességesek, amik kíméletes használat és rendszeres karbantartás mellett kihúznak esetleg egy évet, és most már MTB-n is jönnek a még ennél is vékonyabb, gyengébb, és kevésbé tartós alkatrészek.
Ha belegondolok, hogy csak a hajtásláncra mennyit költöttem az elmúlt 2 évben...
én sem értem mifasznak 8
én sem értem mifasznak 8 sebesség fölé menni. Szinte minden normális szervizes felhívta rá anno a figyelmemet, hogy a 9 sebis jobban kopik, kevesebb terhelést bír, etc. azóta is 8-as sor van az outimon. Sajnos elég macerás manapság pótolni eredeti lánc+sorral, de még mindig szívesebben teszem, mint 2 évente teljesen új rendszert vásárolni.
Shimano 8as agyváltó. 8
Shimano 8as agyváltó.
8 sebesség.
SS lánc.
Örök élet :-)
épp hétfő reggelre
épp hétfő reggelre nyiffant meg a trekkingemen SG-8R20-as nexus (bár az igaz, hogy 7sebis lánccal ment pár hete :)
de azért adok még egy esélyt nekik: már úton van az SG-S501 : )
Hogy nyiffant meg? Mi ment
Hogy nyiffant meg? Mi ment benne tönkre?
Nem tudom, már írtam az
Nem tudom, már írtam az agyváltós topicban is: hétfő reggel elindultam vele, az első 4 fokozat hibátlan, az ötödiknél pedig beblokkol a hajtókar. (najó, kb. 10-20° talán tudok rajta fordítani, de ezt betudom annak, hogy egyébként minden fokozatban szalajt). Ugyanezt csinálja mindegyik fokozatban 4. felett.
Igazából már csinált ilyet nyáron is és nem jöttem rá mitől, egyetlen összefüggésként azt találtam, hogy előtte belsőt cseréltem, tehát ki kellett operálni a hátsókereket (ez anno láncfeszítő hiányában igen problémás volt), esetleg nem jól került vissza a váltóbovdentartó a kerékre. Akkor kiszedtem, újra visszaraktam és azóta nem csinálta. Csak múlt héten, tán szerdán, az Ezsébet híd alatt (asszem akkor is 5-ben).
Amikor a nyári affér volt, Pepével megnézettem, nem jött rá, hogy mi a baja, de látta, hogy eléggé véres a torka. biztos, ami biztos kigyomlálta belőle a kontraanyát (ekkortól szalajt). Azóta gyűjtöttem a lovettát új agyra, s most jött el az a pillanat, amikor nem vagyok hajlandó többet vele foglalkozni. ezt a tipust messze kerülje el mindenki !! (bocs, az előbb rossz típust írtam: SG-8C20)
Tehát lehetséges, hogy
Tehát lehetséges, hogy rosszul beállított bowdennel használtad hosszabb ideig? Az nem igazán tesz jót neki, de elvileg ebbe se kellene tönkremennie.
Érdekes lenne szétszedni, és belenézni, elnyíródtak-e a pici fogaskerekek stb. Nem azért mert javítani akarná az ember, jó lenne tudni mi történt. De megértem ha nem akarsz ezzel foglalkozni, ebben az esetben kérdezd meg a Fixáldát, hátha ott érdekel vkit.
biztos vagyok benne, hogy
biztos vagyok benne, hogy nem bovdenbeállítás hiba okozza a jelenlegi hibát. az utolsó kerékkivétel óta is minimum 500 km-t tettem meg. egyértelműen a hideggel tudom összefüggésbe hozni ezt a hibát - bár hangsúlyozom ismét, nem szedtem szét. de amint bekerül az új agy, természetesen azonnal szétberheljük a régit : )
Hát végülis dilatáció
Hát végülis dilatáció az lehet benne...
az meg mi a fene és hogyan
az meg mi a fene és hogyan kerülhetett bele miközben teljesen zárt az agy ? : )
ici-pici volt, amikor
ici-pici volt, amikor bement, de aztán ott megnőtt, mint az alien :)
egyenletesebb az áttétel
egyenletesebb az áttétel kiosztás. de ezt nem neked kell érezni, nem is neked fejlesztik.
nincs is ezzel semmi gond,
nincs is ezzel semmi gond, csak akkor maradjanak forgalomban a 6-7-8-as rendszerek!
Kicsit kiábrándító, hogy néhány teljesítményhajhász miatt szív a fél bolygó, miközben a tulajdonképpenileg elért eredményeik is minimum megkérdőjelezhetők. (tiszteletet érdemel minden kivétel)
Martin Minek írod le a
Martin
Minek írod le a neved a hozzászólásod előtt-után?
Martin
LEGENDA: Amikor az
LEGENDA:
Amikor az autógyártók rájöttek, hogy a műanyag bordásszíj nem olyan jó, mert hamar tönkremegy, a nagyobb teljesítményű autóknál kezdték újra a hajtásláncot alkalmazni.
Megkérdezték a Mercedes gyár főmérnökét:
- Maguk mikor álltak vissza a hajtásláncra?
- Mi? Mi le se álltunk róla.
--------------------------
www.barzongorista.eu
:)
:)
Az összes bringa amit én
Az összes bringa amit én csinálok, 8 sebességes vagy SS. Erről ennyit.
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
bringablog.hu