http://index.hu/velemeny/menonemmeno/2010/11/13/margit_hid_visszaadasa_n...
"Napok, órák vannak hátra a Margit híd részleges átadásáig, és rendes budapestiként most illik egy kicsit szomorkodni valami fontos örökre elvesztésén. Nem kell többé gondolkodni, hogy a Petőfi és a Szabadság hidak közt hol érdemes nekivágni az átkelésnek. Nem lesz többé lehetetlen időpontokban lezárva mindkét alsó rakpart valamilyen érthetetlen munkafolyamat miatt. És megint lesz forgalom a Szent István körúton, ahol több mint egy éven át nappal is lehetett cigánykerekezni az úttest közepén.
Hihetetlenül távolinak tűnnek azok az idők, amikor hónapokon át ment a találgatás, hogy mikor zárják már le az omladozó hidat, és hogy fogja ez végérvényesen ellehetetleníteni az autós közlekedést Budapesten. Nem is csak távolinak tűnik, hanem egyenesen egy rossz álomnak: a budapesti autós közlekedést ugyanis egyáltalán nem lehetetlenítette el a Margit híd lezárása. A Fő utca járhatatlanná vált, a Clark Ádám tér környékén hétvégi estéken még este tíz után is idegtépő dugókba lehetett futni, ellehetetlenítésről azonban szó sem volt.
Az első napokban voltak zavarok, ám mindenki gyorsan megtalálta a menekülő útvonalakat, végső esetben pedig átszokott a tömegközlekedésre. A Margit híd lezárása nem zavarta össze jobban a budapesti közlekedést, mint minden év szeptemberének első hete, amikor a gyerekeiket iskolába szállító autósok miatt bolydul fel a város, és hétfőn már reggel hétkor sem lehet semerre mozdulni.
Budapest – mint nyilván minden nagyváros – közlekedését nem a kiszámítható és előre bejelentett útépítések akasztják meg igazán, hanem az olyan váratlan események, mint egy közepes koccanás az Árpád hídon [1]. Teljesen váratlan időpontban, teljesen váratlan helyen – mondjuk a Bécsi út legkülső részén, szombat délután háromkor – belefutni egy dugóba, és negyven percen át lépésben araszolni, az tudja csak igazán tönkre vágni a nagyvárosi ember életkedvét. A Margit-híd lezárásának bosszantó elemeit viszont simán feledtették a szórakoztatóak.
Ott voltak például mindjárt a legelején a taxisok, akik egy ideig azt hitték, hogy rájuk nem vonatkozik az átkelési tilalom, aztán gyorsan nagyot csalódtak. Hónapokig nem lehetett úgy taxiban autózni, hogy a sofőr ne tartson negyed órás kiselőadást arról, hogy ő valójában nem személygépkocsit vezet. Aztán ott volt a biciklisták és a gyalogosok háborúja, melynek központi kérdése az volt, hogy az előbbiek tekerhetnek-e át a hídon, és hogy a vázon ülve futólépésben bringalökdösés közlekedésbiztonságilag pontosan minek számít. Valamint hogy a robogós pizzafutárokra milyen törvény vonatkozik.
A Margit híd olyan fontos szereplő lett, mintha bárkinek valóban érzelmei fűződnének hozzá. Pedig minden bizonnyal egyetlen budapesti sincs, akinek pont ez lenne a kedvenc hídja, illetve aki mégis ezt mondja, az direkt fürdőzik a punkságban. Az Árpádon és a Lágymányosin tempósan lehet áthajtani, a Lánc- mégiscsak szimbólum, a Szabadság kvázi, az Erzsébeten átkelni Buda felé pedig simán a leglátványosabb dolog, amit Budapesten csinálni lehet. A Petőfi talán lehetne rosszabb a Margitnál, hiszen az utóbbin legalább egy szigetre be lehet jutni, csak sajnos azt sem nagyon. Milyen lehangoló már leszállni a villamosról, aztán a zöldbe szökellés helyett először is lemerülni egy gusztustalan aluljáróba?
Egy év éppen elég volt ahhoz, hogy mindenki megszokja az autóforgalom nélküli Margit hidat. Az úttest visszaadása nem szerencsés fordulat és a fejlődés jele, hanem csak visszatérés az unalmas, pöfögős hétköznapokba. Mennyivel jobb lett volna, ha valami egészen más történik."













Hasonlót igyekeztem én is
Hasonlót igyekeztem én is megfogalmazni a blogomban:P
---------------------------------------------------
Én megrakom, Te meg tekered és mindketten szívunk;-)
Bede Márton babérjaira
Bede Márton babérjaira törsz? :p
(a copy-paste során az
(a copy-paste során az első bekezdés alján ott maradt a "hirdetés", és a negyedik bekezdésben elveszett a link)
Köszi, javítom. __ Ceterum
Köszi, javítom.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
(az egykori "netikettes"
(az egykori "netikettes" szokásjog szerint nem illik teljes cikket becopyzni ha az eredeti is elérhető, csak az első bekezdést + linket. már csak a szerzői jogok miatt se annyira... csak apróbetűsen jegyzem meg, engem nem zavar)
((amúgy, Bede Márton írását "lájkolod"? vigyázz, ez a vég kezdete :)))
Úgy van. És ez a
Úgy van. És ez a mainstream médiában főoldalon jelent meg. Talán sokan gondolják még így.
szerintem nagyjából
szerintem nagyjából mindenki így gondolja aki arrafelé lakik, vagy nem nőtt a fenekéhez az autó.
de hát sajnos ugye olyan nincs, hogy csinálunk egy bitang jó kis hidat meg élhető várost, ne adj isten egy sávosat, bringasávokkal.
neeeem. az nem haladás, az nem fejlődés.
csinálni kell annyi autóutat amennyit csak lehet, az a fejlődés.
vajon a mekdonaldsz akkor is kitelepül majd terasszal ha újra dübörög a banda a hídon?
vajon az első napi dugóban felteszi majd valaki nyilvánosan a kérdést, hogy pontosan mi szükség is volt erre?
mert hogy dugó lesz, az sajnos fix.
namost, ha a frissiben megnyitott hídon dugó lesz, akkor tényleg mi a bánatos értelme van újra megnyitni? mert amíg le volt zárva, addig legalább nem volt dugó.
pff... tarlósnak még sok erős pistát meg brikozókakát kéne reggeliznie, hogy bármivel is elő merjen állni ami eltérne a 2x2 sávos autóhömpölygéstől.
Hát épp most hallottam a
Hát épp most hallottam a rádióban, hogy a holdudvaros csávó előadta, hogy amióta le van zárva a Margit híd, mennyire lecsökkent a szigeten lévő szórakozóhelyek forgalma... puff neki, a gyaloglás/Árpád híd derogál a szórakozó úri népnek????
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Ezt mondjuk nem értem.
Ezt mondjuk nem értem. ELVILEG nem lehet behajtani a szigetre. A taxik is csak a lehajtóig vittek (ELVILEG). MOndjuk gyalog is elég tortúra volt eljutni odáig, libasorban menetelve.
Az nem jutott az eszébe,
Az nem jutott az eszébe, hogy az szinte egész nyár esős volt?
tetelezzuk fel, hogy a
tetelezzuk fel, hogy a lezaras volt az oka, es nem ezernyi egeszen mas dolog (esos nyar, fesztival domping, gazdasagi valsag, stb)
a lezaras-hid forgalom csokkenesenek nem velejaroja, hogy:
nem all meg a szigetnel a villamos, egy ketrecben kell odabolyongani, ejszaka siman tok sotetben, vagy a teljesen lezart sziget bejarat...
szoval volt ott nehezites boven, ami viszont nem torvenyszeru velejaroja a hid autoforgalmanak csokkentesevel.
vajon akkor is csokkeno forgalomrol panaszkodott volna, ha a hidon nem epitesi terulet meg racsok vannak, hanem lezart, full-funky party helyszin.
bar, a forgalomcsokkentes miatt megnovekedo beveteleket nem szoktak nagy dobra verni az elozoleg meg tiltakozo helyek... (lasd Gyula setalo felujitasa)
Így megy ez, ha az ember
Így megy ez, ha az ember csak a monitor mögül osztja az észt, és soha nem mozdul ki otthonról :)
Mondjuk én a benzinnel
Mondjuk én a benzinnel működő járművek mellett a szórakozóhelyeket is kijjebb tessékelném a Margit-szigetről.
__________________________________________
A város annyira meg van terhelve beruházásokkal, hogy óvatosan kell bánni az olyan rendezvényekkel, amelyek zavarják az autósok forgalmát.
Rájöttem, miért van két
Rájöttem, miért van két sáv a Margit-hídon!!
Hogyha dugó van, lehessen motorossávozni! :D
Tetszik a fotó. (Azért
Tetszik a fotó. (Azért írom ide, mert nem a cikkből származik.)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Márpedig a Margit hídra az
Márpedig a Margit hídra az autós közlekedésnek szüksége van. Punktum.
Az autós közlekedés
Az autós közlekedés szükségletei kielégíthetetlenek. Amit elé rakunk, azt felzabálja.
Kérdés, nekünk mennyire van szükségünk az autós közlekedésre, és mennyit hagyunk neki felzabálni.
Ceterum censeo Carthaginem
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Romanes eunt domus.
Romanes eunt domus.
:D --------------------------
:D
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
ha így folytatod, lesújt
ha így folytatod, lesújt rád Schmitt Pál...
Schmitt Pál, a
Schmitt Pál, a délceg
Schmitt Pál, a kellemes
Schmitt Pál, a bátor
Schmitt Pál, az egyenes?
http://www.youtube.com/watch?v=jjxbjysXUV0
--------------------------
www.barzongorista.eu
Az meg ki? __ Ceterum censeo
Az meg ki?
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
gyertek ma székelni a budai
gyertek ma székelni a budai hídfőhöz!
http://www.facebook.com/event.php?eid=107363315999336¬if_t=event_admin
kiülünk picit!
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Leírnád, hogy mi az? Nem
Leírnád, hogy mi az? Nem vagyok regisztrálva.
este 8kor flashmob, vigyél
este 8kor flashmob, vigyél széket!
Már bejöttem a melóba,
Már bejöttem a melóba, mikor ezt olvastam. Lehet, hogy furán néznének, ha a székkel együtt távoznék az épületből :)
hát 9re lett
hát 9re lett kitalálva:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Te se tudod miaz a
Te se tudod miaz a fészbuk?
Kár, hogy nem lett ide is behirdetve,így én is lemaradtam a közösségi áttekerésről.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Este 10 körül nyitják meg
Este 10 körül nyitják meg a Margit hidat
2010.11.15. 13:47 - Index
"Sikeres volt a Margit hídi bejárás, a hatóság hozzájárult a híd megnyitásához, az erről szóló jegyzőkönyvet már alá is írták, értesült az Index. A hídra hétfő este 10 óra körül ráengedik a gépjármű forgalmat."
Forgalom-e a gyalogos közlekedés?
(Korlátok hiányában azt tippelem, nem.)
Forgalom-e a kerékpáros közlekedés?
(Az autók között gondolom, igen. Hacsak nem kerültek ki hirtelen bringával tilos táblák...)
azért eléggé érdekes
azért eléggé érdekes lenne megmagyarázni, hogy ha az autók igen, akkor a bringák miért nem...
na nem mintha a lezárás idejére bármiről is érkezett volna épeszű indoklás...
köztük a 30 milliárd mire is lett elköltve tétel..
Majd jön egy bringás, aki
Majd jön egy bringás, aki felelőtlenül teker át a hídon az autók között szlalomozva, amivel súlyos tömegkarambolt okoz, és emiatt kitiltják az összes bringást az úttestről. Később kiderül ugyan, hogy valójában a bringa kamion volt, de a kialakult helyzeten, és a bringások megítélésén ez már nem fog változtatni.
apa
apa kezdődik!
http://hirszerzo.hu/belfold/20101115_dugo_margit_hid
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
hát ez a hídátadós a
hát ez a hídátadós a várakozó kocsisorral és emlékplakettekkel az első "átautózóknak" száni volt, hogy nem kapcsolták be a jászain a zebra lámpáját és máris rágyorsítások dudálások és majdnem balesetek voltak az botrányos.
nem ebszélve a le nem takarított körúti a porról, amitől lélegezni se lehetett, úgy felverte az este 10 órás DUGÓ.
ELLENBEN a székes flashmob és utána a bringás avatás szuper volt!
képek: http://picasaweb.google.com/adam.bleyer/MargitHidFM#
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Tudtam én, hogy kell egy
Tudtam én, hogy kell egy kutya...
:)
--------------------------
www.barzongorista.eu
meztelen no nem volt
meztelen no nem volt keznel...
Volt, nem is akármilyen,
Volt, nem is akármilyen, csak a hűvös miatt fölévett egy ruhát. :)
--------------------------
www.barzongorista.eu
ilyen értelemben a hidat
ilyen értelemben a hidat ellepték a meztelen hippik...
Fél 11-kor mindkét
Fél 11-kor mindkét irányban jártak a locsolóautók.
A Jászain a lámpa volt az első nekem is ami szembeötlött,hogy miért nem működik.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
hali! Mikor veszik észre az
hali!
Mikor veszik észre az emberek, hogy az autó nem alkalmas a Budapesti közlekedésre?
Igen tanulékony állat. A
Igen tanulékony állat. A tudósok megfigyeltek egyszer egy búvár hencsert, amelyik tizenöt éven át csúszott a sötétben mindig ugyanazon az úton, s minden alkalommal úgy beleesett egy gödörbe, hogy kitörte a lábát, farkát és a nyakát - a tizenhatodik évben azután egyszer csak elkezdte a gödröt kikerülni; igaz, hogy a gödröt épp ebben az évben temették be, de a búvár hencser mindenesetre kiáltó jelét adta tanulékonyságának.
A búvár hencser egész nap tápláléka nyomozásán fáradozik, amiben feltűnő hasonlatosságot árul el a pesti emberhez. Este azután fáradtan tér meg fészkébe, melyet elhagyott jegenyefák tövében üt föl, hosszas és gondos munka után, mely a fészeképítő művészetnek oly remeke, mely még az elefánt és a szamár fészkein is túltesz.
Szívesen látnék egy olyan
Szívesen látnék egy olyan hidít, amin autók nem mehetnek... álom, álom...
északi és déli vasúti
északi és déli vasúti bekötő.
http://galeria.index.hu/belfo
http://galeria.index.hu/belfold/2010/10/26/a_taxisblokad_kepekben/?curre...
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc