Egy elegáns megoldás a városba, fixire, sss bicóra, vagy akár országútira.

http://bicycledesign.net/2010/10/sr-suntour-swing-shock/

Találtam egy klasszikust megoldást is az 1994-es tourról:

http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=5800

CsatolmányMéret
swing_shock_concept_bike2-300x207.jpg19.59 kB

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
pata képe

Az én bringámon ún.

Az én bringámon ún. gumiköpeny van, melyet levegővel fújok fel 7-9 bar körüli nyomásra. Tudom, vad ötletnek hangzik elsőre, de alkalmas az apróbb úthibák, egyenetlenségek okozta rázkódás elnyelésére.

2
H.L. képe

Ez most humor volt, és a

Ez most humor volt, és a kerék gumijára gondoltál?
Mert ha azt 9 bárra nyomod, arra szokták azt mondani, hogy ha áthajtasz vele az ötforintoson, megmondod, h fej v írás volt. :)

3
pata képe

Irónia volt, a kerék

Irónia volt, a kerék gumijára gondoltam, mert az is elnyel annyit mint egy 30mm-es (!) teleszkóp, ezért utóbbinak sok értelmét nem látom.

8-9 bar nagyon kényelmes aszfalton 28-as külsővel.

4
peet képe

azt mondjuk észrevettem,

azt mondjuk észrevettem, hogy az egyenes villa + merev A-head stucni kombinációja olyan szinten veri szét a kezem, ha nem jól fogom a kormányt, hogy oda már el tudnék képzelni valami kis csillapítást.

más tészta, hogy pont arra való a könyök, hogy ezt kirugózza vele az ember.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi

5
Wilika képe

Gumistucnit kell gyártani.

Gumistucnit kell gyártani. :)
_____________________________
http://wilika.hu

(Gumival RAKOm, oszt?)

6
-ogre- képe

ezért is jó a

ezért is jó a hagyományos, hajlított villa, meg a kevésbé merev hagyományos kormányszár... :)

7
Zsurmi képe

Aluvázas bringa esetén

Aluvázas bringa esetén nagyon is van értelme a teleszkópnak.

A 30mm aszfaltra még akár elég is lehet. A 28-as gumiköpeny belsője 3 cm benyomódáskor leginkább kígyóharapásos lesz.

A koncepció tetszik, látom a helyét a piacon. Én pont a teló hiánya miatt építetek acélvázas bringát - kb. ugyanannyiért, mint a gyári aluvázas megoldás.

-
Zsurmi

8
Wadmalac képe

Aluvázzal nincs baj, csak

Aluvázzal nincs baj, csak nem szabad alu villával és centrálfűzéssel (kereszt nélküli) kombinálni, mert kiesik a fogtömés. Én alu vázat használok Cr-Mo villával, és 20as 9 bar-os gumival sem ráz különösebben.
Valszleg egy karbon villa hasonló hatással bír.
Wad

9
pixel képe

1993-ban volt 11 mm-es teló

1993-ban volt 11 mm-es teló MTB-re. Ez a 30 mm tökéletes erre a célra - ha több lenne, jó eséllyel a kelleténél erősebben beleszólna a geometriába is.

10
Wadmalac képe

Ez kérem durva túlzás. De

Ez kérem durva túlzás. De ha áthajtok egy marék vegyes aprón, megmondom hány forint volt.
:)
Komolyban: egy 9 bar-os oúti gumi klasszisokkal jobban ráz, mint egy monti, de a testhelyzeted, kormányfogásod, a kormány rugalmassága stb is más, gyakorlatilag nem zavaró. Már annak aki szokta, ballonos montiról átülve szar lehet.
Wad

11
pixel képe

Lesz itt mindjárt

Lesz itt mindjárt vallásháború.
Nekem tetszik, végre elérhető lesz - mert látványtervekben már sokat láttuk, csak egyik nagy gyártó sem csinálta meg.

12
Hotyhogy képe

"Lesz itt mindjárt

"Lesz itt mindjárt vallásháború."

Viszonylag könnyen elvégezhető lenne egy amatőrös, de a célra alkalmas tanulmány a különböző rugózások hatásainak szemléltetésére.

Legyenek ilyen meg olyan teleszkópos, lökésgátlós vagy azokat nélkülöző biciklik a próbához. Célra készített próbapad hiányában darabos szilárd anyagot szállító ipari szállítószalag megfelelhet.

Szereljük fel alkalmas tartóra, és lássuk el a nyereg, a főtengely és a kormány között változtathatóan elosztott terheléssel az erre az állandó sebességgel haladó törmelékre helyezett biciklit.

Vegyük ezt az ily szimulált úton rugózó járművet oldalról filmre. Kontrasztos referencia pontokat ragaszthatunk a kerékpár különböző részeire, hogy aztán ezeknek mozgását tanulmányozhassuk és összehasonlíthassuk lassított lejátszással.

A próbagépeknek jó megközelítőleg azonos tömegűnek és egyforma méretű kerekűeknek lenniük, a lehető leghűbb összehasonlítás kedvéért.
_____________________________
Legyen csengőd! Hangos?

13
Stanci képe

azon mód bevállalnám,

azon mód bevállalnám, nekem bejövős

14
SpeckoHU képe

Mennyibe kerül és honnan

Mennyibe kerül és honnan lehet megrendelni?

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

15
stp1 képe

2011-es újdonság

2011-es újdonság

16
kavedavid képe

ha jól látom a suntour

ha jól látom a suntour magyar disztribútora a Neuzer Kft. én őket hívnám.

abrakadabra csiribú csiribá hókuszpókusz ákombákom

17
Nincsmáritttöbbé képe

Én inkább a régen itt is

Én inkább a régen itt is beposztolt rugós stucnira gyúrnék, főleg ahead-es változatban.

19
Nincsmáritttöbbé képe

Köszi, nekem már nem

Köszi, nekem már nem voltak meg a linkek és lusta voltam guglizni :-D

20
Wadmalac képe

Országútira a rugós

Országútira a rugós stucni nem igazán jó, nyeregből kiállva téped a kormányt (felváltva nyomod-húzod a két oldalát fel-le), ha a stucniban forgáspont van, a kormányod mindenképpen többet fog billegni mint egy merev stucninál, állati bizonytalan érzés sőt törésveszélyes is.
Wad

21
Doom3d képe

Nekem is tetszik. Elöl

Nekem is tetszik. Elöl tárcsa, hátul kanti fék, nagy csomagtartó, és országúti váz. Ideális közlekedésre. Bár én raknék rá váltót.

22
norbijúzer képe

matuznál láttam hirdetve

matuznál láttam hirdetve outi telót, azt írja mellé:
"RockShox Ruby: teló, amely se nem tárcsafékes, se nem V-fékes? Igen ez egy országúti teló, amivel 1997/98-ban például a Párizs-Roubaix-n hejtottak a profik. 30 mm (!) rugóút, 0,9 kg-os tömeg (!), egydarabos magnézium szerkezet, Easton becsúszószár és villanyak (!), aerodinamikus kialakítás, lockout (!). Orszáúti, hosszú benyúlású féktestet fogad."

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

23
Wadmalac képe

http://bicycledesign.net/2010

http://bicycledesign.net/2010/10/sr-suntour-swing-shock/

Na ezt máris nemkomálom. A rugózásnál folyamatosan változtatja a kerékutánfutást, sztem állatira beleszól a kormányzásba. Egy becsúszószáras megoldás mindenképp jobb. De a dizájn tuti.
Kíváncsi lennék, fékezésnél benyomódik vagy kiemel. Sztem az utóbbi. Lehet hogy semleges is, az viszont jó.
Wad

24
Wadmalac képe

Hát én oútira a telós

Hát én oútira a telós villa akkora létfontosságát nem érzem. Ha annyira megviselne a rázkódás, visszatenném a 20as helyett a 23as gumit, de épp most váltottam.
Cyclocrosson viszont nem lehet rossz. Meg macskakövön. Szal Párizsban jól jönne. :)
Wad

25
Stanci képe

a Cannondale Bad

a Cannondale Bad Boy-nál(http://www.cannondale.com/usa/usaeng/Products/2007/Urban/Details/1953-7B...) alkalmazott rugós villáról mi a véleményetek? az nem tudom, hogy mennyire alkalmazható más cangánál, gondolom egy "kicsit" megváltoztatja a váz geometriáját...v. mittomén
gondolom külön kapni nem is igazán lehet (még nem kerestem rá)

26
Wadmalac képe

Hozzá tervezett

Hozzá tervezett vázgeometria kell, különben túl nagyot emel a vázhelyzeten.
Wad

27
Trailrider képe

Jövőre lesz itthon is

Jövőre lesz itthon is Swing Shock. Én sem hittem nagyon a dologban, mivel tényleg folyamatosan válzotik a tengelytáv, de mentem vele pár próbakört városban és abszolút pozitív csalódás volt.
Mellesleg a telóknál is változik a tengelytáv kis mértékben, a villaszög pedig jelentősen.