Egy elegáns megoldás a városba, fixire, sss bicóra, vagy akár országútira.
http://bicycledesign.net/2010/10/sr-suntour-swing-shock/
Találtam egy klasszikust megoldást is az 1994-es tourról:
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=5800
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| swing_shock_concept_bike2-300x207.jpg | 19.59 kB |












Az én bringámon ún.
Az én bringámon ún. gumiköpeny van, melyet levegővel fújok fel 7-9 bar körüli nyomásra. Tudom, vad ötletnek hangzik elsőre, de alkalmas az apróbb úthibák, egyenetlenségek okozta rázkódás elnyelésére.
Ez most humor volt, és a
Ez most humor volt, és a kerék gumijára gondoltál?
Mert ha azt 9 bárra nyomod, arra szokták azt mondani, hogy ha áthajtasz vele az ötforintoson, megmondod, h fej v írás volt. :)
Irónia volt, a kerék
Irónia volt, a kerék gumijára gondoltam, mert az is elnyel annyit mint egy 30mm-es (!) teleszkóp, ezért utóbbinak sok értelmét nem látom.
8-9 bar nagyon kényelmes aszfalton 28-as külsővel.
azt mondjuk észrevettem,
azt mondjuk észrevettem, hogy az egyenes villa + merev A-head stucni kombinációja olyan szinten veri szét a kezem, ha nem jól fogom a kormányt, hogy oda már el tudnék képzelni valami kis csillapítást.
más tészta, hogy pont arra való a könyök, hogy ezt kirugózza vele az ember.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Gumistucnit kell gyártani.
Gumistucnit kell gyártani. :)
_____________________________
http://wilika.hu
(Gumival RAKOm, oszt?)
ezért is jó a
ezért is jó a hagyományos, hajlított villa, meg a kevésbé merev hagyományos kormányszár... :)
Aluvázas bringa esetén
Aluvázas bringa esetén nagyon is van értelme a teleszkópnak.
A 30mm aszfaltra még akár elég is lehet. A 28-as gumiköpeny belsője 3 cm benyomódáskor leginkább kígyóharapásos lesz.
A koncepció tetszik, látom a helyét a piacon. Én pont a teló hiánya miatt építetek acélvázas bringát - kb. ugyanannyiért, mint a gyári aluvázas megoldás.
-
Zsurmi
Aluvázzal nincs baj, csak
Aluvázzal nincs baj, csak nem szabad alu villával és centrálfűzéssel (kereszt nélküli) kombinálni, mert kiesik a fogtömés. Én alu vázat használok Cr-Mo villával, és 20as 9 bar-os gumival sem ráz különösebben.
Valszleg egy karbon villa hasonló hatással bír.
Wad
1993-ban volt 11 mm-es teló
1993-ban volt 11 mm-es teló MTB-re. Ez a 30 mm tökéletes erre a célra - ha több lenne, jó eséllyel a kelleténél erősebben beleszólna a geometriába is.
Ez kérem durva túlzás. De
Ez kérem durva túlzás. De ha áthajtok egy marék vegyes aprón, megmondom hány forint volt.
:)
Komolyban: egy 9 bar-os oúti gumi klasszisokkal jobban ráz, mint egy monti, de a testhelyzeted, kormányfogásod, a kormány rugalmassága stb is más, gyakorlatilag nem zavaró. Már annak aki szokta, ballonos montiról átülve szar lehet.
Wad
Lesz itt mindjárt
Lesz itt mindjárt vallásháború.
Nekem tetszik, végre elérhető lesz - mert látványtervekben már sokat láttuk, csak egyik nagy gyártó sem csinálta meg.
"Lesz itt mindjárt
"Lesz itt mindjárt vallásháború."
Viszonylag könnyen elvégezhető lenne egy amatőrös, de a célra alkalmas tanulmány a különböző rugózások hatásainak szemléltetésére.
Legyenek ilyen meg olyan teleszkópos, lökésgátlós vagy azokat nélkülöző biciklik a próbához. Célra készített próbapad hiányában darabos szilárd anyagot szállító ipari szállítószalag megfelelhet.
Szereljük fel alkalmas tartóra, és lássuk el a nyereg, a főtengely és a kormány között változtathatóan elosztott terheléssel az erre az állandó sebességgel haladó törmelékre helyezett biciklit.
Vegyük ezt az ily szimulált úton rugózó járművet oldalról filmre. Kontrasztos referencia pontokat ragaszthatunk a kerékpár különböző részeire, hogy aztán ezeknek mozgását tanulmányozhassuk és összehasonlíthassuk lassított lejátszással.
A próbagépeknek jó megközelítőleg azonos tömegűnek és egyforma méretű kerekűeknek lenniük, a lehető leghűbb összehasonlítás kedvéért.
_____________________________
Legyen csengőd! Hangos?
azon mód bevállalnám,
azon mód bevállalnám, nekem bejövős
Mennyibe kerül és honnan
Mennyibe kerül és honnan lehet megrendelni?
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
2011-es újdonság
2011-es újdonság
ha jól látom a suntour
ha jól látom a suntour magyar disztribútora a Neuzer Kft. én őket hívnám.
abrakadabra csiribú csiribá hókuszpókusz ákombákom
Én inkább a régen itt is
Én inkább a régen itt is beposztolt rugós stucnira gyúrnék, főleg ahead-es változatban.
http://www.bikepro.com/produc
http://www.bikepro.com/products/stems/girvin.html
http://criticalmass.hu/forum/20100622/hol-lehet-venni-rugos-stucnit
Köszi, nekem már nem
Köszi, nekem már nem voltak meg a linkek és lusta voltam guglizni :-D
Országútira a rugós
Országútira a rugós stucni nem igazán jó, nyeregből kiállva téped a kormányt (felváltva nyomod-húzod a két oldalát fel-le), ha a stucniban forgáspont van, a kormányod mindenképpen többet fog billegni mint egy merev stucninál, állati bizonytalan érzés sőt törésveszélyes is.
Wad
Nekem is tetszik. Elöl
Nekem is tetszik. Elöl tárcsa, hátul kanti fék, nagy csomagtartó, és országúti váz. Ideális közlekedésre. Bár én raknék rá váltót.
matuznál láttam hirdetve
matuznál láttam hirdetve outi telót, azt írja mellé:
"RockShox Ruby: teló, amely se nem tárcsafékes, se nem V-fékes? Igen ez egy országúti teló, amivel 1997/98-ban például a Párizs-Roubaix-n hejtottak a profik. 30 mm (!) rugóút, 0,9 kg-os tömeg (!), egydarabos magnézium szerkezet, Easton becsúszószár és villanyak (!), aerodinamikus kialakítás, lockout (!). Orszáúti, hosszú benyúlású féktestet fogad."
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
http://bicycledesign.net/2010
http://bicycledesign.net/2010/10/sr-suntour-swing-shock/
Na ezt máris nemkomálom. A rugózásnál folyamatosan változtatja a kerékutánfutást, sztem állatira beleszól a kormányzásba. Egy becsúszószáras megoldás mindenképp jobb. De a dizájn tuti.
Kíváncsi lennék, fékezésnél benyomódik vagy kiemel. Sztem az utóbbi. Lehet hogy semleges is, az viszont jó.
Wad
Hát én oútira a telós
Hát én oútira a telós villa akkora létfontosságát nem érzem. Ha annyira megviselne a rázkódás, visszatenném a 20as helyett a 23as gumit, de épp most váltottam.
Cyclocrosson viszont nem lehet rossz. Meg macskakövön. Szal Párizsban jól jönne. :)
Wad
a Cannondale Bad
a Cannondale Bad Boy-nál(http://www.cannondale.com/usa/usaeng/Products/2007/Urban/Details/1953-7B...) alkalmazott rugós villáról mi a véleményetek? az nem tudom, hogy mennyire alkalmazható más cangánál, gondolom egy "kicsit" megváltoztatja a váz geometriáját...v. mittomén
gondolom külön kapni nem is igazán lehet (még nem kerestem rá)
Hozzá tervezett
Hozzá tervezett vázgeometria kell, különben túl nagyot emel a vázhelyzeten.
Wad
Jövőre lesz itthon is
Jövőre lesz itthon is Swing Shock. Én sem hittem nagyon a dologban, mivel tényleg folyamatosan válzotik a tengelytáv, de mentem vele pár próbakört városban és abszolút pozitív csalódás volt.
Mellesleg a telóknál is változik a tengelytáv kis mértékben, a villaszög pedig jelentősen.