http://varosban.blog.hu/2010/10/06/auto_bkv_vagy_bicikli
"Tök egyszerű a kérdés: melyikkel érdemes közlekedni Budapesten? A BKV-sok szerint a tömegközlekedésnél még a fény sem gyorsabb, a magyar főváros különben is jól el van látva buszokkal, villamosokkal, metrókkal (haha), értelmetlen bármilyen más eszközt választani. A biciklisek persze nem hajlandók semmire sem ülni, amin két keréknél több van, a dugóban ücsörgő autósok meg csak röhögnek a buszon egymás hónalját szagoló utasokon, meg a bicikliseken, akik lefagynak a bringáról.
Én például autós vagyok. Amíg nem volt autóm, biciklis voltam, de már hét éve autóval járok szinte mindenhova. Éppen ezért bérletem sincs, ami még tovább csökkenti a tömegközlekedés esélyét. Ha például a barátnőmmel át akarunk látogatni valamelyik ismerősünkhöz, akihez nem lehet egy jeggyel eljutni, kettőnknek már 1440 forintba kerülne az utazás: akkor már olcsóbb taxival.
Ettől függetlenül mindig érdekelt, hogy mennyi idő alatt jutnék be reggel a munkahelyre, ha valamelyik másik közlekedési eszközt választanám. A Ráday utcában található lakásomból szoktam indulni, és az Árpád híd budai hídfőjéig szoktam utazni minden reggel. Az út időtartama nagyon változatos, erősen függ attól, hogy mikor indulok, hogy melyik napot nézzük, hogy milyen az idő. Nagy általánosságban 19 és 35 pont között szokott lenni a menetidő, ennek átlaga 27 perc, a reális adat viszont fél óra: tízből ötször körülbelül ennyit kell rászánni az útra, ötször meg többet, vagy kevesebbet.
Hogy lássam, mennyi időmet veszi el a dugó, az egyik nap tömegközlekedésre cseréltem a kocsit. A Ferenc körútig gyalogoltam, ott metróra szálltam, elutaztam az Árpád hídig, villamosra pattantam, majd átszeltem a hidat. Végül még volt egy kis gyaloglás, összesen 34 percig tartott eljutnom a lakástól a munkahelyig úgy, hogy szinte egyáltalán nem kellett várnom semmire, ideálisak voltak tehát a körülmények.
Végül megkértem egy biciklis ismerősömet, hogy valamelyik reggel nyolc körül mérje már le, mennyi idő alatt tudja megtenni a kilenc kilométeres utat: az eredmény 31 perc volt, pedig rendesen tekert.
Mi derült ki? Hogy a megfelelő útvonalak ismeretében tökmindegy, melyik közlekedési eszközt választod. A BKV mellett szól, hogy nincs amortizációs díj, a bicikli mellett, hogy környezetbarát, az autó mellett meg, hogy mindennél kényelmesebb. Nagy különbség, legalábbis azon az útvonalon, amin én járok, nincs, márpedig ennek van jelentősége: nagyjából a teljes belvároson és még a Dunán is átmegyek, dugó szempontjából tehát az egyik leginkább terhelt területen haladok nap, mint nap.
Egy döntő szempont azért lehet: a pénz. A dízelemmel körülbelül 7,5 ezer forintba kerül az egész havi bejárás, a benzinessel 12,5 ezer lenne, de éppen ezért nem is járok azzal. A BKV havibérlet 9,8 ezer forintba kerül, és leginkább azt is munkába járásra használnám, szóval nem jelentene nagy az előny az autóhoz képest, valamivel még többe is kerülne.
A bicikli persze mindennél olcsóbb, de lehet akár nagyon drága is: körülbelül ötszáz kalória megy el oda-vissza egy óra alatt, ennyi tápanyag van egy Big Macben is, aminek az ára most 650 forint körül van, tehát 13 ezer forintba kerülne havonta, ha gyorsétteremben próbálnánk feltankolni a kerékpározáshoz szükséges üzemanyagot.
Ugyanakkor két sima zsemlében is van ötszáz kalória, az meg már csak ötven forintba kerül, szóval aki nagyon odafigyel, ezer forintból megússza az egész havi munkába járást."
Szerintem inkább objektív, mint szubjektív vélemény.













9 km fél óra alatt ? 18as
9 km fél óra alatt ? 18as átlag. azért ezt nagyon tekerésnek ne hívjuk.
Amugy a többi érdekes.
-------
FOR PONY!!!
A pont jó tekerés.
A pont jó tekerés. 15-18km/h között van az okosok szerint az a sebesség kerékpáron amelyhez annyi erő kell, mint a gyalogláshoz.
Beke Dávid
Városi bringás
Városi bringás közlekedésre, hosszabb távon 15-16 km/h-s átlagot szokás számolni, és nem csak Pesten.
(Ez nem keverendő sem az utazósebességgel, sem a bringára tett sebmérő által mutatott átlagsebességgel, amibe a pirosnál állás pl. nem számít bele. A 15-ös átlag tapasztalatom szerint nagyjából 25 körüli utazósebességet jelent.)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Pirosnál? Állás? :D Amugy
Pirosnál? Állás? :D
Amugy a 25ös utazó az kb annyi nálam is.
De az meg a kényelmes nem akarok nagyon büdösen odaérni tempó.
Ha most valaki azt mondaná hogy mérjem le egy autóval szemben mennyi idő alatt abszolválható egy táv tuti nem ilyen békésen raknám.
És én gyenge vagyok és lassú. Valaki némi kondival és némi elítélendő pirosok szabadopn kezelésével valószínűsíthetően egy 10 percet le lehetne szedni belőle.
-------
FOR PONY!!!
Ja, hát azért pirosnál is
Ja, hát azért pirosnál is meg kell állni néha. ;)
Amúgy a legtöbb időt nem a piros viszi el, hanem az egyéb lassító faktorok: autós kolléga kiparkol, beparkol, kiszáll, beszáll, duplaparkol, parkolót keres, gondolkozik, hogy merre is menjen; azonnal megakasztja a forgalmat, átröpülni felette te se tudsz, lekésed a kényelmes lámpaciklusokat stb.
Nekem ugyanazon az útvonalon a hétvégi menetidőhöz képest (kb 15 perc) gyakran majdnem +10 perc hétköznap, és legalább 2x annyi lábletétel.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
lol. és a közlekedés
lol.
és a közlekedés költségeinél miért csak az "üzemanyagot" számolja???
meg a parkolás problémáját se nagyon boncolgatta.
na mindegy.
én kőbányáról budaörsre (23-24 km bringával) járok dolgozni és bizony az ősz beköszöntével letettem a bringát.
bringával a menetidőm kb 50-55 perc, bkv-val 1:20-1:30 perc átlagosan. viszont hidegben, rossz időben a bringához sokkal tovább tart felöltözni, aztán beérkezve átöltözni "munka-kompatibilis" ruhába, sőt lezuhanyozni sem árt, mert igencsak izzadós tempóban szoktam tekerni. (ha meg csak 20-al megyek, soha nem érek be...)
ezekkel együtt már ott vagyok, hogy kb ugyanakkor kell elkezdenem készülni az induláshoz mindkét esetben.
igaz, a bkv drágább, viszont az amortizáció miatt nem nekem kell aggódni, bedugom a fülembe a zenét, ezzel kizárom a fejemből a tömeget és az időjárás miatti szívás-faktor is lényegesen kisebb. (én meguntam már a rommáázásokat, a hideg szembeszeleket, meg a nyakig érő tócsákat)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Egyetértek. Nekem csak 15
Egyetértek. Nekem csak 15 be és 15 vissza (+ még annyi, amennyit hazafelé kerülök..).
BKV-val soha nem jöttem még ki 60 perc alatti menetidőből, biciklivel ez olyan max. 35-40 perc, haza 25 (mert akkor mindegy, mennyire izzadok le)
Kocsival nagyon ritkán járok, mire hazajutok délután, az is bő óra, sajnos.
Már áttértem bkv-ra, mert nincs rendes felsőruházatom a bringához (jó kifogás, tudom), így minden reggel komolyan elkések a munkahelyemről. Hiányzik is a 9 órás egy helyben ülés után egy kis hajtás.
Esetleg jövőre, ha összejön egy új munkahely, beruházok egy jobb felsőbe és akkor tovább tudom használni a bringát.
Szóval:
bicikli
bkv
auto rangsor.
Én télen, meg esőben
Én télen, meg esőben lélegző esőkabátot hordok. Nagy eső eseten általában két vékonyabb felső van alatta, de csak azért, mert amikor átázik, akkor is csak a felső réteg lesz nedves, amit le tudok venni gond nélkül. Mivel a kabát a szelet visszafogja, a testhőd és párád nagy részét pedig visszafogja még ha nem is kéne neki, ezért tekerés közben sosem fázom télen se kevesebb ruhában, mint amennyit gyaloglásra magamra húzok. A nadrágdolog szerintem esőben neccesebb. Esőnadrágot ha nem túrázik az ember máskor nem nagyon hord, bár én rákaptam, hogy sétakor is felveszem, ha esik.
Beke Dávid
Egy jó esőkabát
Egy jó esőkabát nadrággal együtt megvan 3000 huf alatt munkavédelmi boltban. Pl.: http://www.lumaxpro.hu/a79009/orkanruha_-_kek
Oké, kicsit macerás, mert nem szellőzik, szóval be lehet alá izzadni, de a szél nem fúj át rajta, ha jól lövöd be, hogy mennyi ruhát veszel alá, és nem hajtod szét magad, akkor nem para.
Én is nemrég vettem, a hideg miatt egyelőre még nem hordom, 10 fok körül nekem még elég 1-2 pulóver is.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Alaptrükk, hogy a kocsihoz
Alaptrükk, hogy a kocsihoz csak a költségek egy részét számítják be, én már nagyon unom az ilyen "számításokat".
Mondjuk már az is fejlődés, hogy a fenti összevetés legalább rájött, hogy van bérlet, nem egyes jegyekkel kalkulál...
A mekiben tankoló bicajos meg blőőőőd.
Befarolok a bringámmal a mekdrájv ablakhoz, száj kitát, tele kérem, vagy hogy... :)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Ahogy a bringához is. Igaz
Ahogy a bringához is. Igaz bringára sokkal jobban szórnának az adatok (nem mindegy ki milyen féket használ, mennyire vigyáz a felnire, szerelőhöz jár-e vagy maga javít, dinamó, vagy elem....)
Én azt nem szeretem ezekben a számításokban, hogy egyrészt ad hoc jellegűek és olyan következtetéseket vonnak le belőle, ami nem következik a adatokból.
Beke Dávid
Én átlag havi 2000 pénzt
Én átlag havi 2000 pénzt számolok a bringámra, ebből minden kijön nagyon bőven.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Most hoztam el szerelőtől
Most hoztam el szerelőtől az autót, baszki, egy biciklinyi pénzt hagytam ott.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
DDDDDDDDDDDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!
www.bendzsobringaruha.hu
Norbijúzer: Télen a
Norbijúzer:
Télen a hidegben pont az a jó, hogy ha nem öltözöl fel nagyon, bármilyen sebességgel tekerhetz, és nem fogsz leizzadni.
Én száraz időben: Vékony polár, kesztyű sapka térdvédő-melegítő.
Esőben: Rá esődzseki, (Ilyenkor nem is kell polár alá)és oldalt cipzározható esőnadrág (ezt a kislányok előtt is le lehet venni gyorsan.)
Max 1 perc plusz az öltözés nem több.
+1 télen is megyek én is,
+1 télen is megyek én is, kb -5 fokig nincs gond. De azért nálam az a plusz 1 perc, az +4 de az sem sok.
A motort kihagyták minden téli számításból. Robogó nem izzadós, nem te tekersz, mész 40-nel, beöltözés meg ugyanúgy +4 perc és sorok közt elmenős. Drágább a bringánál, de csak kicsit. Ha meg a környezet védelmét nézem, akkor csakis bringa.
Robogón szétfagynék 40-el
Robogón szétfagynék 40-el ha csak annyi lenne rajtam mint bringán.
Sőt a BKV-n is szétfagynék bringához öltözve.
Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
Én se tekerek valószínűleg gyorsabban,meg ingyen B.K.V-hatok.De sokkal jobb a kedvem bringázás után!!
Az egészségügyi oldaláról ne is beszéljünk!!!
www.bendzsobringaruha.hu
szar cikk, szar
szar cikk, szar összehasonlítás..
Sosem szeretem, mikor hozzá
Sosem szeretem, mikor hozzá nem értő okoskodik.
A cikk önmagában nem is lenne rossz. de általános következtetés levonni belőle felelőtlenség.
Azonban a jelenlegi helyzet problémáját szépen kihozza: a legtöbb esetben autóval bejárni olcsóbb, mint bkv-val.
Azt mondani, hogy ő átmegy a városon, meg híd, ezért reprezentativ dugóügyben a helyzete nem épp meggondolt szerintem ránézve a linkelt térképre, aholis láthatóan végigmegy a budai rakparton.
A kalóriát nem tudom honnan vette...
Ellenben felvetése jó. Nagyon sok esetben a híreszteléssel ellentétben nem gyorsabb kerékpárral közlekedni, de jelenleg ezen esetek tőbbségében nem is lassabb. De ez mind csak saját tapasztalat. Én nem ennek ellenére kerékpározom, hanem éppen ezért. Meg azért mert boldoggá tesz.
Beke Dávid
a legnagyobb szopás
a legnagyobb szopás bringa-bkv összehasonlításban sosem a menetidő, hanem a várakozási idő, amiről itt egy szó sem esik.
valóban ugyanannyi időbe telik tömegközlekednem mint bringáznom, de ehhez hozzájön az átszállásonkénti idő, ami metrónál 2-6 perc, busznál 5-20 perc, villamosnál 5-15 perc. ha már két átszállás van, akár 30-40 perccel is megnőhet emiatt a menetidő.
Nálam meg kb. ugyanannyi a
Nálam meg kb. ugyanannyi a bringás menetidő, mint a BKV várakozásokkal, ilyen is van. Kulcs: kötött pálya.
Viszont ha a bringára is rászámolom az extrákat (lezárás, öltözködés), máris minuszban vagyok.
Nem az időről szól minden...
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Amikor elkezdtem bringázni,
Amikor elkezdtem bringázni, a BKV- és az uszoda-bérlet árát terveztem rászánni a projektre. Ez 20 ezer havonta, most már bőven pluszban vagyok :)
Én valahogy
Én valahogy pszichológiailag élem meg rosszul a gyalog-bkv kombó holtidőit. Mindig bennem van, hogy amíg elgyalogolok a tömegközlekedésig, addig már több megállónyit letekertem volna. Aztán a járműre várni is kell, közben jár a fejemben, hogy basszus, bringával most haladhatnék. Még ha a végén az is jön ki, h nem kevesebb idő biciklivel, akkor is azt érzem, hogy bringával legalább nem tökölök annyit, hanem haladok relatíve folyamatosan.
Ráadásul a bringa ajtótól ajtóig visz, ami szintén kellemes érzés. Ugyanaz az út amúgy tök bonyolultnak tűnik, gyaloglásokkal, átszállásokkal, meg minden. Bringára csak fölülök, a célnál leszállok, ennyi.
Lassan a budira is bringával fogok menni. ;)
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Mekkora +1! Néha másoknak
Mekkora +1!
Néha másoknak is elmondom, ha látom, hogy furcsán néznek, vagy kérdezik: esőben/hóban/fagyban is azért bicajozok inkább, mert tudom, hogy frusztrálna a várakozás, és pont azon kattogna az agyam, mint neked :)
Múlt télen kimondottan idegesített, hogy a latyakban sétálva azonnal kiült a nadrágszárra a só, bicajjal viszont száraz lábbal beértem, mert a főutakon ugye ez nem annyira tényező, és nem is annyira csapódik fel.
Mindegy, aki nem akarja meghallani, annak a csillagokat is lehozhatod az égről, nem fog váltani...
----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!
Najó, azért be kell
Najó, azért be kell ismernem, hogy hiperrossz időben én is kényelmeskedek, aztán bkv. De néha kell egy kis kontraszt, hogy az ember érezze a különbséget.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Akkor kívánom, sose
Akkor kívánom, sose kelljen repülővel utaznotok, legalább Európán belül ne (2 óra várakozás, másfél óra utazás). :-)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Elgondolkodtál már a
Elgondolkodtál már a biciklin, mint alternatíván? :)
Valóban úgy érthető a
Valóban úgy érthető a vicc, mintha nekem rengeteget kéne repülni, de szerencsére nem.
(off: Áprilisban munka miatt elküldtek Litvániába, én meg elmentem vonattal, és útközben megnéztem Varsót. Aztán jót röhögtem Kaunasban, hogy rajtam kívül csak a hazaiak és a szomszéd országbeliek érkeztek meg időre, mert kitört a vulkán. Végre kielégíthettem gyerekkori kíváncsiságomat, hogy milyen a fekvőhelyes éjjelivonatozás, útközben végre elolvastam és meghallgattam dolgokat, amiket hónapok óta nem tudtam, a repjegyre méretezett útiköltség-pénzt meg - mellyel nem kellett elszámolni, mert külföldről jött - jobb dolgokra fordítottam. /off)
Csak a légi közlekedés egyik anomáliájára próbáltam rámutatni, mentve a városit.
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
+1
+1
"Lassan a budira is
"Lassan a budira is bringával fogok menni"
Vannak megszállotak Beke Dávid
Hm. Ezt már rám is
Hm. Ezt már rám is mondták :)
Ha nem Aquincum -
Ha nem Aquincum - Lágymányos távolságot kéne megtennem (oda-vissza 24 km), akkor lehet, hogy egész télen raknám neki két keréken. De így kicsit sok.
BKV-val hn és 1 óra közt van, de többször tart a hn-hez, bicajjal épp egy óra. Nekem a BKV sokkal kényelmesebb, mint a bicaj, mert azon nőttem fel. Nem is éreztem a hátrányait, míg el nem kezdtem a cm.hu-ra járni... mostmár észreveszem, felhúzom magam, de még mindig nem tudok tenni ellene, mert a 24 km nekem akkor is sok esőben-hóban.
>> Rossz időben nem rakom, oszt? :) <<
Zsú.
CMtúra | Észak-Buda
"Függőágy, koktél, homokozólapát!"
Majd elmúlik :) Régen én
Majd elmúlik :)
Régen én is leraktam a bicajt, ha az időjárás nem volt megfelelő.
Ma már nem nagyon van olyan, hogy nem megfelelő időjárás :)
AZ múlt már el :-) Van
AZ múlt már el :-) Van mindenféle eső és hideg ellen való cuccom, komolyan, még símaszkot is vettem télre. Szóval megtehetném, de nem megy :-(
>> Rossz időben nem rakom, oszt? :) <<
Zsú.
CMtúra | Észak-Buda
"Függőágy, koktél, homokozólapát!"
Akkor lehet, hogy én vagyok
Akkor lehet, hogy én vagyok egy nálad korábbi fázisban. Egyelőre kifejezetten élvezem, amikor jó felkészültséggel, felszereléssel, elszántsággal legyőzöm az elemeket.
És amikor megérkezem valahova, úgy néznek rám, mintha egy sarki expedícióról jöttem volna :)
+1 Elvezem az ilyenkor
+1
Elvezem az ilyenkor kozlekedest :-D
Mindenki hulyenek szokott nezni de azt is elvezem :-P
Es neha latok meg 1-2 ilyen fanatikust ami meggyoz hogy nem vagyok egyedul :-)
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
Meg amikor kezded
Meg amikor kezded nyomorultul érezni magad, mert beázott, átázott, felcsapott, stb., akkor varázsütésre látsz valakit, aki még nálad is jobban el van ázva, és máris nincs ok a panaszra. :)
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
:-DDDD mennyire jaaaa
:-DDDD mennyire jaaaa
Én azt szeretem, amikor
Én azt szeretem, amikor ilyen helyzetben cinkosan összemosolygunk, és szavak nélkül lezajlik a "-te is megáztál? -szerinted?" beszélgetés :)
főleg úgy lesz majd
főleg úgy lesz majd kényelmesebb, ha valamikor átadják az 5-ös metrót. :-) nos akkor biztos átváltanál BKV-ra. :D (csak mire átadják, addigra már nem oda jársz dolgozni. :P)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Nem vagyok biztos benne,
Nem vagyok biztos benne, hogy akár a kényelem akár az anyagiak lehetnének ebben a témában döntőek. Azaz persze lehetnek, de nem ezek szerint kellene. Most találtam egy vidit a youtube-on és rendesen kibuktam tőle.
http://www.youtube.com/watch?v=DYHBo7vTCbA
Nem hiszem hogy rá tudnám venni magam valaha is arra hogy én is autós legyek. Akkor inkább BKV ha esik, egyéb esetben a bringa, autót soha-soha inkább nem kell a kényelem ilyen áron.
---------------------------------------------------------Piros Csepel, ennyi mindent elmond róla :)
Sztem jopofa. Kiderult, hogy
Sztem jopofa. Kiderult, hogy csak akkor dragabb a kerekpar, ha tokhuje az ember, es minden nap mekiben kajal. Ilyen kb. nincs.
Raadasul a leggyorsabb kozlekedesi forma volt, atlagosnak mondhato sebesseget nezve.
De persze ezzel ne foglalkozzunk :)
Amugy mennyibe is kerul egy auto? Hany bringa es hany havi ruhazkodas es etkezes jon ki az arabol? Koltoi kerdesek :)
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Hát nemtom, én amióta
Hát nemtom, én amióta biciklivel járok mindenhova, kb. másfélszer annyit eszem. Azért ez sokszor nem elhanyagolható költség. Még szerencse, hogy van Marikanéni és Béke burger :)
Mióta nem cigizek és
Mióta nem cigizek és mozgok 4szer annyit eszem :D Namindegy :D
-------
FOR PONY!!!
De a cigin is spórolsz,
De a cigin is spórolsz, úgyhogy lehet, hogy még mindig pozitívan jössz ki a dologból :p
Az a baj hogy ez egy tévhit
Az a baj hogy ez egy tévhit :S
Napi egy doboz cigi 600 forint saccper.
Ha ehelyett délben kiugrasz enni valamit melóban az ennél többe van. Főleg ha még reggelizel is :S
Dohányos nemmozgós időben ugyanis napi egy étkezés a vacsora ami létezett :D Nem mondom egésséges volt. de akkoris. Most ehelyett ha nem is mindennap de van hogy 3szor eszem...
-------
FOR PONY!!!
hát nemtom, ha én
hát nemtom, ha én ebédidőben kigurok a boltba, akkor általában 500ft-on belül meg tudom oldani ebéd+uzsonna. jó, nem főttétel, meg ilyenek... arra ott az itthoni vacsora. reggeli szintén itthon, mert éhgyomorra elindulni nem tesz jót.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Az otthon reggeli az azt
Az otthon reggeli az azt jelentené hogy annyival kevesebbet alszom.
Sokmindenre képes vagyok. Erre sem :D
-------
FOR PONY!!!
3x eszel de akkor sokat???
3x eszel de akkor sokat??? Én kb 4-6x eszek egy nap mindig keveset, ha sokszor eszel és mindig annyit hogy épphogy érzed, hogy ettél, az a legjobb.
Bringázás előtt és most h rakom, nem tom mennyit ettem, mivel elég rég volt már az:) De szerintem ez Pesten kis távok esetén tök mindegy a kaja többlet, mivel az mozgásra megy.
Jó, de te szerencsés vagy,
Jó, de te szerencsés vagy, mert ehetsz akármennyit, rajtad nem fog meglátszani. Jó gének...
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Köszönöm, hogy
Köszönöm, hogy megspórolod nekem a tüdő/gégerákod, valamint a sztrókod kezelésének költségeit! :)
--------------------------
www.barzongorista.eu
Pontagy helyette is
Pontagy helyette is füstöl... :D
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
no, azért nem bagózok
no, azért nem bagózok olyan sokat -most már. Majdnem leszoktam, mostanság meg csökkent a napi adagom :)
Fizetek elég tb
Fizetek elég tb hozzájárulást. Fizettem elég jövedéki adót.
itt meg olvasnivaló
EZ ITT EGY LINK
-------
FOR PONY!!!
Nem mondtam, hogy nem
Nem mondtam, hogy nem fizetsz. Csak, hogy spórolsz. A link meg... brittudósok, bah.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Spórolok és marad a
Spórolok és marad a ráncosfejű vállalkozó, avagy egész életében munkanélküli/kerülő ( a nem kívánt átugrandó ) kezelésére segíjére.
Nem jó vicctéma ez szerintem. Elértem azt a szintet hogy egyre jobban frusztrál a közteherviselés alól kibújó tömeg.
-------
FOR PONY!!!
Na ja. A tűzijátékot is
Na ja. A tűzijátékot is onnantól fogva nem élvezi az ember, hogy adót fizet. :)))
--------------------------
www.barzongorista.eu
pontosan :S ------- FOR
pontosan :S
-------
FOR PONY!!!
Nem volnék ember?
Nem volnék ember? :)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Hmm. Én kb mindig
Hmm. Én kb mindig ugyanannyit kajálok. OK, 2-3 kiló ingázik rajtam néha, ha változás van az életvitelemben, mondjuk sok meló + sok bringa után kevés meló + kevés bringa, de csak az átállás környékén. Aztán stabilizálódik a dolog. Igazából azt figyeltem meg, hogy a testem alkalmazkodik az igénybevételhez meg a kajához, nem pedig fordítva.
A testem rulez. :D
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
A testem rulez.
A testem rulez. :D
ROTFL...
_________________
Csupa erő, csupa izom! Minden reggel biciklizom...
basszus, én is bringázás,
basszus, én is bringázás, vagy valamilyen sport után szinte azonnal az ételhez nyúlok, és teletömöm magam, de mégsem látszik rajtam. na ez aztán a jó test. :D tök vékony vagyok, de jó sokat tudok enni, ha úgy tartja. :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Mondjuk egy átlagos autó
Mondjuk egy átlagos autó ára 10-20 évnyi BKV-bérlet?
Bicikli és BKV a barátom.
Bicikli és BKV a barátom. a bicikli azért, mert jó dolog tekerni. a BKV azért, mert megszállott járműmániás vagyok. :D szóval én kombinálom a kétféle közlekedés módot.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Én ugyanígy vagyok a
Én ugyanígy vagyok a vasúttal:))
na, erre pont a vasutat
na, erre pont a vasutat hagytam ki. természetesen a vasutat is szeressük, mert ott lehet bringát szállítani. :P :D no de nem csak ezért kedvelem.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Akinek van egy kis esze és
Akinek van egy kis esze és életében már legalább egyszer kellett útiköltséget számolnia, az tudja, hogy 1 km-t személyautóval megtenni ma 55-60 Ft körül van. Ha csak a benzint számolom, akkor 25-30. Azaz a valós költség az pont a duplája.
Átlag autóval, átlag futásteljesitménnyel, átlag útvonalon.
aki nem ebből indul ki, az - finoman szólva is - téved.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Egyetértek. Divatos dolog
Egyetértek. Divatos dolog kihagyni a számításokból az amortizációt és a biztosítás(oka)t.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Meg a parkolást, meg a
Meg a parkolást, meg a szervízt, gumicsereberét, a finanszírozás árát, stb.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
1 szó mint 100, az a 30 az
1 szó mint 100, az a 30 az 60.
--------------------------
www.barzongorista.eu
BAH Örs távolság nekem
BAH Örs távolság nekem bicóval kb 25 perc. Egyszer mentem kocsival, ezalatt a Keletiig jutottam, és akkor még nem volt vége a dugónak.
BAH Nagyvárad tér legjobb BKV-s időm asszem 25 perc, de volt 45-50 is (35-40)
2 keréken ugyanez kb 18 perc. Persze ezekhez hozzáadhatunk kb 2 perc öltözést, egy perc lakatolást, és 3 perc állást.
Véleményem szerint a nagyon ocsmány időt leszámítva lehet menni drótszamárral, bár én akkor is megyek, csak nagyon nem szívesen. Ekkor látnám szívesen, ha tekerésért cserébe ilyen esetekre kapnék ingyen BKV használatot. Ez szerintem nem lenne rossz, csak nehezen mérhető, hogy ki mennyit teker.
"Ekkor látnám szívesen,
"Ekkor látnám szívesen, ha tekerésért cserébe ilyen esetekre kapnék ingyen BKV használatot."
Tehát a BKV adjon jutalmat azért, amiért az ő szolgáltatása helyett egyébként alternatív közlekedési módot választasz? Ezen logika mentén nem értem a benzinkutakat, hogy miért nem adnak nekem ingyen benzint azért, amiért a nagyon cudar időt leszámítva tekerek. :)
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Ez mekkora ötlet. Eladnám
Ez mekkora ötlet. Eladnám az ingyenbenzint, és vennék az árából mindenféle bringás jóságot, arctyűt télire, meg szöges gumit a jeges napokra.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
"Ha egy magyar utolsónak
"Ha egy magyar utolsónak lép be egy forgóajtón, elsőnek lép ki belőle"
:))
--------------------------
www.barzongorista.eu
Nem, de mondjuk a benzinkút
Nem, de mondjuk a benzinkút magán a BKV a Fővárosé...
A főváros jutalmazná ezzel az embereket, hogy nem okoznak dugót. (persze a kerékpárosok a fő dugóokozók, de ezt most hagyjuk)
Amerikában ingyen lehet felrakni a gépet a buszra.
És igen, pl Hollandiában van olyan kísérlet, hogy ha valaki nem használja a forgalmas utakat, akkor 4, ha egyáltalán nem megy kocsival, akkor 6 Eurót kap. (igen ez 7 nap tekerés= egy felnőtt BKV bérlet árával) Persze az jóléti társadalom....
Én azt látom, hogy
Én azt látom, hogy errefelé nem az megy, hogy mi miben vagyunk jók, hanem az, hogy itt minden szar. Nemmenő.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
LINK :D:D:D:D ------- FOR
LINK
:D:D:D:D
-------
FOR PONY!!!
Egy helyes következtetést
Egy helyes következtetést lehet levonni:
Bármi mással járna, ugyan annyi idő alatt, rengeteg portól, mérges gáztól szabadítaná meg magát és a többi lakost.
Ja és autózáshoz+bkv-hoz adjuk hozzá időben a napi 1 óra szükséges testmozgást=D.
"Autó, BKV, vagy
"Autó, BKV, vagy bicikli?"
Ez nem kérdés. Ha a saját túl drága, akkor a máséval:
http://www.hrportal.hu/c/hogyan-lehet-konnyebbe-tenni-az-autoval-valo-mu...
"Dunakesziről Óbudára
"Dunakesziről Óbudára járok be minden nap, szerencsére a szomszédom sem dolgozik messze tőlem. A vonatjegy oda-vissza 750 forint lenne, plusz a BKV-bérlet"
2005. szeptember óta létezik a városhatáron belül vasútra is érvényes bérlet, 2009. január óta meg csak olyan létezik, kár, hogy ő még nem hallott róla. Az a 750 Ft csak 490. Plusz létezik a külső szakaszra vasúti bérlet is, 20 oda-vissza út áráért. Kár, hogy arról sem hallott, hogy ennek 80%-át törvény szerint a munkáltatója köteles megtéríteni (ha csak nem kényszervállalkozó, de akkor meg költségnek elszámolhatja).
(Sajnos a cikkíró csak idéz valakit, akinek nem tudok írni, és a cikkhez hozzászólni sem.)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Itt nem az a lényeg, hogy
Itt nem az a lényeg, hogy 750 Ft a jegy vagy csak 490 (egyébként bérlettel MÁV Dunakeszi-BPNyugati: 14000 FT/hó plusz BKV, illetve Dunakeszi-Újpest: 9380 Ft plusz BKV, vagy Bksz vagy mi a bánat a neve, vagyis 23800 Ft vs. 19180 Ft/hó), hanem az, hogy havonta 20k+ csak az, hogy eljusson dolgozni, tömegközlekedéssel!
Ennyi pénzért sajnos sokan inkább beülnek az autóba, és mennek azzal, merugye olcsóbb tankolni, és még kényelmesebb is (persze itt mindig kifelejtik az autózás valódi költségeit, de ezt most hagyjuk is)!
Szóval a lényeg, hogy szerintem veszettül drága tömegközlekedéssel bejárni akár csak 20 km-ről is!
Én ha vonaton hozom a bringát kesziről (mert mondjuk beteg vagyok, vagy szakad az eső), akkor 535 Ft a jegy, (oda-vissza már 1070 Ft), vagyis hiába spórolok a BKV-n, ugyanúgy havi 20k körül jönnék ki, ha így járnék minden nap!
Szerencsére én inkább letekerem azt a 20 kilométert, de sajna a többség inkább beül a kocsiba, mert így is-úgy is drága, akkor meg már legalább kényelmes legyen!
Szerintem.. :)
Ha Dunakesziről jössz be
Ha Dunakesziről jössz be akkor a vonaton csak Rákospalota-Újpestig kell vegyél bérletet mert ott az a városhatár, tehát a bérlet nem 14000 Ft hanem 9380 Ft, BKV-val együtt kicsit több mint 19 000. Csak hogy pontosítsak:)
Mint írtam, a helyközi
Mint írtam, a helyközi bérlet 80%-át a munkáltató köteles megtéríteni (a névleges benzinköltséggel alternatívan). Persze, megteheti, hogy valahogy szemét módon "kompenzálja" ezt a kívülről bejárók felé.
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Én ezen akadtam le: " neki
Én ezen akadtam le:
" neki pedig szórakoztatóbb, ha nem egyedül ül az autóban 40 percet."
Bazi sok pénzért egy 20-30km/h közötti átlagsebsebégre képes járművel közlekednek és örülnek neki mennyivel jobb mint a tömegközlekedés, ami ugyan olcsóbb de legalább nem sokkal lassabb. :-)
Én bringával járok Dunakesziről Pestre ugyanilyen sebességgel ezzel évente 200ezret spórolok.
Valamit biztos rosszul csinálok. :-)
A vonaton is rendkívül jó
A vonaton is rendkívül jó történeteket lehet hallgatni. Egyik legérdekesebb szórakozásom volt 2005-2008 között. Ráadásul minden nap másoktól.
Ráadásul vonaton is lehet többen együtt utazni és beszélgetni, ha nem a legnagyobb titkokat kell épp megosztani egymással.
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
nagyon jó cikk, csak a
nagyon jó cikk, csak a számításból kihagyták, hogy a kacsa pont olyan súlyú, mint a boszorkány, a következtetéseknél meg nem jelezték, hogy most afrikai vagy európai fecskéről van szó.
Örülök neki, hogy ilyen kis korrekt és pontos cikkek jelennek meg, és valódi alternatívaként számolnak a kerékpáros közlekedéssel.
/ki írta ezt a ... cikket?/
Két kattintás lett volna
Két kattintás lett volna utánanézni, de ma gyereknap van, elhoztam neked a kért információkat:
"mcsaba
http://mcsaba.inda.hu
mcs 1905 bejegyzést írt és 1113 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Én inkább bringázom
Én inkább bringázom munkába menet, mint dugóban ülök és nem haladok.
Egyszerű az ok, imádom a tekerést, a "szerelmese" lettem, így nem nézem, hogy melyik lenne költség-, időhatékonyabb.
Bocs, hosszú, nem kell
Bocs, hosszú, nem kell végigolvasni, ha nem akarod, csak egy átlag autó szervizköltségei 3 éven át:
Hibalista
- 2007. április - Amióta a miénk, csak egy probléma volt vele, egyszer kigyulladt a sárga lámpácska, amit én csak úgy hívok, hogy a Stupid User lámpa, a használati utasítás ugyanis csak annyit ír róla, hogy ha ez kigyullad, vigyem szervizbe, egyébként meg semmi közöm hozzá, hogy ilyenkor mi van. A szervizben először nem tudták kiolvasni a hibakódot, aztán találtak egy vezetékszakadást, azt megcsinálták, és utána már ki tudták olvasni, de nem párosult hozzá tényleges hiba. Afféle megfoghatatlan pillanatnyi elmezavar történhetett. A hiba kiolvasása 3000 Ft lett volna, de a vezetékszakadás miatt elpöszmögött vele a szerelő, ezért 15000 Ft-ba került. - - 2007. június - Újra kigyulladt a Stupid User lámpa, szerencsére pont három nappal azelőtt, hogy egyébként is vittem volna szervizbe a kocsit a műszaki miatt. Most már talán sikerült orvosolni a hibát, bár ahogy a szervizben elmesélték, a computertől nem lettek okosabbak. Csak akkor derült ki, hogy nem működik az egyik lambda-szonda, amikor a zöld kártyát akarták megcsinálni. Került bele egy utángyártott. Cserélődtek elöl a féktárcsák és a fékbetétek. Felragasztották a leesett belső tükröt. Elvitték műszakira a kocsit. Mindez összesen 93417 Ft-ba került, ebben benne van a műszaki és a zöld kártya ára is. A vonóhorog miatt új forgalmit kapott, ennek a költségével együtt szinte pontosan 100000 Ft-ba került ez a műszaki. A kocsiban ekkor 35600 km volt. - Műszaki után két héttel jött egy jobb első defekt. A gumit javítani nem lehetett, és persze már régen nem is gyártják, vehettem két újat. Olcsóbb fajtát kerestem, GT Radial Champiro lett, darabja 15xxx Ft-ért. - - 2007. december - A nehéz indulás, amit írtam a szövegben. A szervizben 3559 Ft volt a hőmérő gomba ára, munkadíjat nem kértek. A gyári benzinszűrő volt kb. 5400 Ft, a hajszálpontos árra már nem emlékszem. - Az eredeti hajlékony antenna széthasadt, vettem helyette egy valamilyet, kb. 1100 Ft-ért. A gyári valami 5-6000 lett volna. - - 2008. június - Új szervizt találtam. Nem mintha Gaszmannékkal bármi bajom lenne, de itt brit kocsik szervize a fő profil. Most kétszer is voltam kb. 3 hét eltéréssel. Az első alkalommal kiiktatták a jobb oldali légzsákot, lefuttattak minden létező diagnosztikai programot, kicsit babráltak az alapjárati motoron. Valamint még amikor korábban a benzinszűrőt cseréltem, szerelés közben letörtem egy kis műanyag csőcsonkot a szívócsőről. Egész könnyen letört, mert csak az ujjam akadt bele egy pillanatra egy mozdulatnál, de a legfurcsább az volt, hogy nem volt törési felület, és nem is csak úgy kiesett, mert nem illeszkedett olyan szorosan a helyére, hogy megálljon ott. Mindegy, tekertem rá egy adag teflonszalagot, úgy vissza tudtam szorítani. Most megmutattam a szerelőnek, ő meg azt mondta, hogy azért nem láttam törési felületet, mert ragasztva volt, vissza is ragasztotta. Mindez 14xxx Ft-ba került. - Aztán a második alkalommal cseréltek motor- és hajtóműolajat, ez összesen 22430 Ft volt. Ha valakit érdekel, Castrol Magnatec került a motorba, és Liqui Moly szintetikus a hajtóműbe. - A Stupid User lámpa kioltása, 3000 Ft. - - 2008. július - Először egy hibatörlés, 3000 Ft. - Aztán a szövegben említett javítások: - Bendix 13236 Ft - Lendkerék 120120 Ft - Lambda-szonda 65075 Ft - Féltengely szimering 2842 Ft - Szívósor tömítés 752 Ft - Plusz apróságok, anyagköltség összesen 202182 Ft - Munkadíj 57672 Ft - A teljes számla 259855 Ft volt, amit nagyvonalúan felkerekítettem 260000-re, mert egy kávéra biztosan rászolgált a szerelő. :-) - - 2008. augusztus - A Stupid User lámpa kioltása, általános katalizátor hiba. Ezúttal nem kért érte pénzt a szerelő, de úgy tűnik, belátható időn belül cserére szorul a katalizátor. - Aztán egy újabb Stupid User lámpa, ugyanazzal a hibakóddal, 3000 Ft. - - 2008. szeptember - Újra Stupid User lámpa, de most már decemberig égve marad. - Tavasszal a kerékőrcsavar kulcsa, kb. 6000 Ft, egy garnitúra kerékanya az acélfelnikhez, 1600 Ft/db. - - 2008. december - Olaj- és olajszűrő csere, légszűrő csere, hátsó ablakmosó javítása, Stupid User lámpa, nehéz indulás felderítése, összesen 30675 Ft értékben. - - 2009. április - Index izzó (ha már megemlítettem a szövegben), 120 Ft. - Az alapjárat helyreállítása, és hibatörlés, 3000 Ft. - Vettem katalizátort (87500 Ft), 4 gyertyát (4100 Ft/db), szelepfedél tömítést (3000 Ft), de ezek majd csak a június eleji szervizen cserélődnek. - - 2009. június - Még a szerviz előtt vettem két tömítést a katalizátor csőszakaszának két végére, 1850 Ft, meg egy szivargyújtó lengőaljzatot, 280 Ft. - A szervizben kapott motyók: - olajszűrő 3358 Ft - egyik ékszíj 1087 Ft - másik ékszíj 10433 Ft - főtengely szimering 853 Ft - motorolaj 12221 Ft - fagyálló 3018 Ft - fékfolyadék 1716 Ft - vezérműszíj 7928 Ft - feszítőgörgő 13722 Ft - vízszivattyú 12146 Ft - kartergáz elszívó cső 6754 Ft - A biszbaszokkal együtt az anyagköltség 74039 Ft, a munkadíj (zöld kártya és műszaki árát is beleértve) 73842 Ft, összesen (kerekítve) 147880 Ft-ot hagytam a szervizben, amit ismét nagyvonalúan felkerekítettem 148000-re, miáltal a szerelő idén is kapott egy kávéra való borravalót. :-) - - 2009. október - A hűtővíz és a motorolaj szivárgása, ami maga után vonta a szívósor tömítés, a szelepfedél tömítés és a vezérműtengely szimeringek cseréjét, összesen 45500 Ft-ot hagytam a szerelőnél. - - 2009. december - Olaj- és olajszűrő csere: 16570 Ft - Bal első helyzetjelző: 70 Ft - Hátsó ködlámpát megvilágító izzócska foglalattal: 1343 Ft - - 2010. június - Kiegyenlítő tartály: 16800 Ft - Olaj + olajszűrő: 12000 Ft - Munkadíj a szervizben: 23275 Ft - - 2010. június - Csomagtartó ajtó kábelköteg javítás: 12740 Ft - - 2010. szeptember - Befecskendezők tisztítása és hengerfej felújítás, összesen 300940 Ft. -
Benzinköltség, aha.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ez milyen autó? Csak mert
Ez milyen autó? Csak mert ilyet tuti nem fogok venni, mert szerintem 3 év alatt ennyi hiba nem normális dolog.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Irta hogy a második szerviz
Irta hogy a második szerviz angol specialista :D Vagy mini vagy Rover lehet. És a Rovert tippelem. Volt ismerősnek. Szerette ha néha működött :D
-------
FOR PONY!!!
Rover De legyen csak 200.000
Rover
De legyen csak 200.000 annyi biztos van két év alatt, ezt tapasztaltból mondom. :(
--------------------------
www.barzongorista.eu
Miért vettél Rovert ha meg
Miért vettél Rovert ha meg szabad tudakolni?
Nem kifejezetten elszigetelt jelenség amin átmész.
-------
FOR PONY!!!
NEM vettem Rovert. Nekem
NEM vettem Rovert. Nekem Mitsubishim van, ez egy idézet volt egy cikkből.
De szerintem évi százezer simán rámegy egy autóra (kötelező, súlyadó, szerviz). Ez nekem nem gond, mert 80 %-ban munkára használom, tehát kitermeli az árát (kiszállási dij), de egy átlagember nem arra használja, úgyhogy ebben nem gondol bele.
Igaz, egy átlagember mibe gondol bele?
--------------------------
www.barzongorista.eu
(kik azok az
(kik azok az Átlagemberek?)
//anno volt egy ilyen haveri marhulásunk, hogy "XY az Év Átlagembere Díj nyertese!"//
Kultúrország lakosai.
Kultúrország lakosai.
És ott a pirézek a
És ott a pirézek a nemzetalkotó kisebbség?
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Ja, valahogy megoldották,
Ja, valahogy megoldották, pedig igazából sem a nemzet, sem a kisebbség, sem az alkotás fogalmához nem volt sok közük.
:D Én a nincs pénzed
:D Én a nincs pénzed cascóra című mókáról tudnék mesélni :D ( mondjuk 20éves Pesten lakó férfi motorra casco díjszabás valami vérlázító. )
Körforgalom finom felszórva szürke porral... Pont olyan színű mint az aszfalt... Mire észleled már fetrengesz. Lévén körforgalom semmi súlyos következmény. Két műanyag idom tört, bal oldali dekni igen alapos karc, de annyira csodáltam az olaj bennemaradt, és hűtőcső kuka :D ( utóbbi volt a legbosszantóbb mert erősen városon kívül volt és ettől nem maradt járóképes )
Szervíz kb volt is minden pár nap múlva mehettem érte.
Két idom, egy dekni meg egy gumicső, 170.
-------
FOR PONY!!!
Nekünk Hondánk van, de kb
Nekünk Hondánk van, de kb 5 év alatt költöttünk a szervízre ennyit ami a kötelezőkben ki is merült, más baja eddig sose volt.
Óvatosan. Ha nincs pontosan
Óvatosan.
Ha nincs pontosan vezetve a kiadás akkor csúnyán alul lehet becsülni a költségeket.
Könnyű nem összeszámolni az izzócserét 1200-ért, a gumiszőnyeget 3400-ért, az ablaktörlőlapátot 2100-ért, kocsimosást haccázért, stb...
Szerintem a mai autók
Szerintem a mai autók többsége annyira túlbonyolított, ugyanakkor nem elég alaposan tesztelt konstrukció, hogy csak szerencse kérdése, belefutsz-e egy ilyen típusba. Ha 2-3 évente frissítik a modelleket, hogyan tudnák kijavítani a konstrukciós hibákat, amik az új típus bevezetése után 1-1,5 évvel derülnek ki?
Nekem Toyotám van.6 éves
Nekem Toyotám van.6 éves 1évben egyszer viszem el a kötelező szervízbe.Akkor mindig meg akarják venni,hogy ilyen autót ritkán látnak,ilyen kevés kilóméterrel meg stb.Mondom nem eladó,mert néha azért használom ha nem tekerek.:D
Én főzök magamnak és beviszem a tápot a melóba,nem kell fizetnem napi rugókat a kajára.Ami ugyebár csak egyszeri étkezés.
Mivelhogy ezen sok pénzt megspórolok ezt a pénzt a biciklimre költöm meg annak velejárójára.Ruha stb.
Nem szeretem a Bkv-ét tele van cigánnyal,csövessel,koszos,kényelmetlen.Drága.
Utálok autóval közlekedni a városban,ha ritkán kell akkor nyugtatót szedek.Sok olyan vezet akinek nem kéne,ezért.Viszont támogatom a bkv-ét azzal,hogy nagy ritkán ha beülök a volán mögé és találkozok az úton olyannal aki igencsak érdekesen áll hozzá az autóvezetéshez,annak megszoktam mutatni a bkv-jegyemet amit a napellenzőbe tartva hordok ilyen célokra.Ezért vettem is egy db jegyet.Erre a célra.És mikor értetlenkedik akkor meglebegtetem és mondom neki TE jobban járnál ha bkv-éznál.:D
A bicikli a leggyorsabb budapesti közlekedési eszköz.A leglazább,a legnagyobb szabadságot adó,és még sorolhatnám előnyeit.De ti már úgy is felsoroltátok,csak hozzá akartam szólni:)
Nem rakhatnám neki,2-3napig valami komoly mentális problémáim lennének.Érzem.:):D
Nem kell más csak a szamár meg én.:)
Ajjaj... Leírtad A szót,
Ajjaj... Leírtad A szót, amire gaze úgy jön, mint szarvasbika a tüzelő nőstény hangjára...
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
A tücsköt c
A tücsköt c betűvel?
-------
FOR PONY!!!
Félve bólintok, mert
Félve bólintok, mert érzem hogy ezért is kapni fogok..
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Cücsök?:)))
Cücsök?:)))
szerintem ezt a
szerintem ezt a tücsközést nyugodtan megspórolhatod magadnak.
Nem megyek bele :D
Nem megyek bele :D Nemérimeg.
-------
FOR PONY!!!
Power and
Power and quality.
http://www.youtube.com/watch?v=resUyjKmOj0
Küszöbmajom
Küszöbmajom forever!
http://www.youtube.com/watch?v=Cv4xscbYC4o
shop-stopot idézni olyan ..
shop-stopot idézni olyan .. konvencionális...
Én csak porchmonkey-ként
Én csak porchmonkey-ként ismertem...
Belenéztem magyarul és mellbevágott hogy nem ugyanazok a szinkronhangok mint az elsőben.
Nem is néztem meg csak angolul.
Porchmonkey 4 LIFE
-------
FOR PONY!!!
áh, ebben a kontextusban ez
áh, ebben a kontextusban ez pont ugyanolyan önellentmondásos butaságként volt használva, mint a "nincsen a boltban magyar áru" jajjgatás. miközben a másik szálon meg megy a "multik kizsigerelik a hazai termelőket".
(Most akkor ha nincs magyar áru a polcon akkor hogyan zsigerelik ki a termelőket a gonosz multik...?)
Mert ezek szerint a bkv-n csak cigányokcsövesekkoszosok utaznak. Nyilván az utazóközönség 99%-a áll belőlük. És mivel a BKV tulajdonképpen túlzsúfolt, ezért kijelenthetjük, hogy Budapesten lényegében csak cigányokcsövesekkoszosokbüdösök élnek.
Ezt vegye magára nyugodtan minden BKV-n utazó honpolgár.
láthatóan az arcnak kb annyi "reality check"-je van, mint a "rózsadombi jogvédőknek". Ugye.
"Mert ezek szerint a bkv-n
"Mert ezek szerint a bkv-n csak cigányokcsövesekkoszosok utaznak. Nyilván az utazóközönség 99%-a áll belőlük. "
A nővérem (aki egyébként egy nagyon stramm lány) azért vett autót, mert reggel hatra jár dolgozni és a 99-es busszal kellett volna mennie. Na azon tényleg a 99% az általatok emlitett kategória. De ez természetesen kivétel.
Nálunk a nyolcban egyébként a (jellemzően nagy és öreg) autók nagy részében is "amazok" ülnek. :)
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ha nem is mindenki de az
Ha nem is mindenki de az átszállások is közrejátszanak abba,hogy emlékeimben ez a kép dereng,és nem a csinos kis hölgyek,meg a szép dolgok.
Gondolok itt Nyugati aluljáró,ott szabályosan okádhatnékom volt,Blaha Lujza Tér aluljáró,szintén,7es busz reggel 5-és 8óra között utazz már egy faltól falig rajta.Vagy van az a busz ami a verseny utcában megy ,és még sorolhatnám a nevezetességeket,amit a hithűen bérletet vásároló emberként átéltem anno.
Moszkva tér.
Meg állsz a megállóban várva a járműt,kb 2-4percen belül odajön valaki adjá már egy kis pénzt adjá már egy cigit tesókám,meg hasonló.
Többek között ezért is váltottam bringára,simán kimaradok ebből.
És ne mondd,hogy nem így van.
pölö napiszar.com,ott üsdd be 18év felett és látsz még finomságokat a bkv-éről.
azért ezek inkább a
azért ezek inkább a város-utca "problémái", nem kifejezetten a bkv-é. csak egyrészt ott egy térben vagy velük, meg ahhoz lehet kötni.
bringán én azt szeretem, hogy egyedül vagyok, meg nem kell rá várni :)
Az eredeti témával kapcs:
Az eredeti témával kapcs: sztem az a fontos, h milyen viszonylaton jársz. Nyílván metró vonalán a metró a leggyorsabb, főleg csúcsidőben...
A parkolást is írta valaki, az Bp-en kriminális: drága, ha egyáltalán lehetséges.
Az meg sztem sokunknak jól jön, h több energiát égetünk el munkába jutással biciklin, mert van miből ("ég a zsír" :) A mozgás egészségre gyakorolt jótékony hatásáról nem is beszélve.
Én ezek miatt döntök a bicikli mellett, ha tehetem.
Pogesz
a cikk ilyen apróságokkal
a cikk ilyen apróságokkal nagyvonalúan nem foglalkozik, őt csak egy előre elképzelt alaptézis érdekelte, amit jól be is bizonyított magának.
Érted, ha egy lityó benzin 4000 forint lenne, akkor is azt hozta volna ki, hogy de a biciklire meg fel kell öltözni és lakatot kell hozzá venni, meg akkora lakásba kell költözni, hogy felférjen a bicikli az előszobában, keresztbe. Szóval csak az autó a legjobb...
a BKV viszont miért is képtelen bevezetni az egységes jegykezelő rendszert? Nem is csak a beengedő kapukra gondolok a metróban mackónadrágos orkok helyett, hanem hogy mindenhol ugyanúgy, idő pecsétesen lehessen lyukasztani. Kombinálva természetesen az elővárosi közlekedéssel.
Mert akkor innentől simán be lehetne vezetni az 1 órás jegyet. (és nem csak egy irányba, megszakítás nélkül, meg ilyen marhaságok)
Ha ezt megfejelik mondjuk egy kedvezményes gyűjtő jeggyel, mint kb a strippen card hollandiában, akkor aztán a bkv brutál lenne. Ha meg még olyan természetesen lehetne rá feldobni a bicajt, mint mondjuk berlinben, akkor aztán verhetetlen lenne.
Szóljon aki ezekben több milliárd eurós beruházásokat lát?
én. Ehhez kell legalább
én.
Ehhez kell legalább kettő megvalósíthatósági tanulmány, egy másik tanácsadó cég, meg költségbecsél. Utána meg kell kettő-három közbeszerzési pályázat az új jegykezelőkre, és a vita, hogy kapu-nemkapu. Kell még egy grafikai pályázat a pecsétre és a végén ki fog derülni, hogy az új jegykezelő nem kompatibilis a jelenleg használatos csövekkel a járatokon, ezért majd azokat is ki kell cserélni, erre is kell pályázat, meg látványterv
Ráadásul mindez sok idő Én azt mondom, 4 év, de 6 éven belül mindenképpen lehet. Közben viszont változnak az árak, ezért minden borul.
Beke Dávid
Ki vagy te, a Szikora Linda
Ki vagy te, a Szikora Linda tanácsadója? :)
Nem. még nem, de talán. 6
Nem. még nem, de talán. 6 éven belül mindenképpen lehet.
Beke Dávid
Szegény autósok nem
Szegény autósok nem esznek, attól ilyen idegesek.
abrakadabra csiribú csiribá hókuszpókusz ákombákom
Na ja. És persze sosincs
Na ja. És persze sosincs dugó, kukásautó, mentő, kiskutya fa....ami miatt nem ér be 27 perc alatt. Arról nem is beszélve, hogy autózás közben ugye nem égett el egyetlen kalóriát sem mivel ó jógi és egyáltalán nem idegesíti a dugó, a kukásautó, a mentő, a kiskutya fa...
Hase KettWiesel
altalaban jo lesz a
altalaban jo lesz a cikk.
konkretan: amatőr a kattogás a bringa-kalórián: bizonyítsa már be nekem valaki, hogy az aki többet mozog az többet is eszik.
A fejlett világ embere tipikusan össze vissza zabál amikor jól esik, aztán vagy mozog, vagy nem. Ugyh el lehet felejteni a bringa-kalóriát bármilyen kapcsolatba is hozni a megevett kalóriákkal.
Tudom, hogy az egyéni
Tudom, hogy az egyéni példa nem érv, de én tényleg sokkal többet eszem, mióta biciklizem. Úgy másfélszer. Ha Marikanéni nem etetne, nem tudom, mi lenne velem.
Én amíg napi 20-30km-t
Én amíg napi 20-30km-t bringáztam, tökéletesen tartottam a súlyomat. Mióta eltolódott a közlekedésem a lustaságomból kifolyólag az autó irányába, felszedtem fél év alatt tíz kiló többletet, pedig nem eszek többet mint előtte, igaz kevesebbet sem. Tehát részemről bizonyítottnak látom, hogy a bringázás sokkal több energiába kerül, mint ülni egy autóban.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Egyúttal azt is
Egyúttal azt is bizonyítottad, hogy ugyanannyit eszel, ha bringázol és ha autóban ülsz. Az "evés" költségvonzata tehát közel azonos.
Így is lehet értelmezni,
Így is lehet értelmezni, de úgy is, hogy kevesebb kalóriára lenne szükségem az autózáshoz. :)
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Az egész ott bukik meg,
Az egész ott bukik meg, hogy amíg a gépeknél egységáron van 1 egységnyi energia, addig ez a kajára nem igaz.
Ha több benzint veszel, arányosan többe kerül. Több kalóriát be lehet vinni párizsival és téliszalámival is.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ez meg attól függ, hogy az
Ez meg attól függ, hogy az ember a táplálkozást szükséges rossznak tekinti-e, vagy élvezni akarja-e az ízeket, mint a bringás a menetszelet, nem?
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Enni jó, fizetni érte
Enni jó, fizetni érte rossz.
Ezt a kettőt kell valahogy egyensúlyba hozni.
--------------------------
www.barzongorista.eu
...vagy akár spenóttal
...vagy akár spenóttal :)
http://www.youtube.com/watch?v=Y9GHkXP7WH4