Azok figyelmébe ajánlanám eme remekművet, akiket CM alatt megvágtak a pékek, mert nem volt mondjuk küllőprizmájuk.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Azok figyelmébe ajánlanám eme remekművet, akiket CM alatt megvágtak a pékek, mert nem volt mondjuk küllőprizmájuk.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Azt nem értem, hogy miben
Azt nem értem, hogy miben egyszerűbb megoldás, mint felrakni egy szabályos küllőprizmát?
pimpebb
pimpebb
Bővebben? Szerintem
Bővebben? Szerintem szarabb, mert semmi tartása nincs. Vagy az a lényeg, hogy semmiképpen sem legyen hagyományos, mert az nem menő?
milyen tartásának kéne
milyen tartásának kéne lennie? és jah, ez sokkal menőbb :) de ha valaki nem veszi a poént, annak inkább nem kezdem el magyarázni.... egyébként az hagyján, hogy szerinted nicns tartása (amit nem tudok mire vélni), de az persze nem zavar, hogy a fényt se veri vissza? hehe
"Azok figyelmébe
"Azok figyelmébe ajánlanám eme remekművet, akiket CM alatt megvágtak a pékek, mert nem volt mondjuk küllőprizmájuk." - amikor ilyen faszságokkal jönnek, akkor nincs humorérzékem.
Főleg az a bajom vele, erősíti a "kurva menő vagyok, mert szarok a szabályokra, illetve a rendőrökre" életérzést, és hidd el, hogy lesz olyan nyomorult, aki komolyan veszi.
olvasd tovább te
olvasd tovább te nagyonfaszmajom
Hol is sértegettelek téged
Hol is sértegettelek téged ezelőtt, faszjózsi?
Szerk.: vagy a "lesz olyan nyomorult, aki komolyan veszi." részt magadra vetted? :-) Akkor ezért bocsi.
bocs, de picit unom már a
bocs, de picit unom már a denagyvárosibringásvagyokaktivistamazsolák leszólásait, inkább vedd úgy, hogy amit írok az rád nem tartozik/vonatkozik, ez a legtisztább
és mégegyszer kihangsúlyozom, olvasd végig a linket (igen, a kép alatt is)
Kérlek, definiáld az
Kérlek, definiáld az általad felvázolt "denagyvárosibringásvagyokaktivistamazsola" kategóriát.
te --- nyélen rakom,
te
---
nyélen rakom, oszt?
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt a
best of gyanús :D
best of gyanús :D
ennél tömörebben én sem
ennél tömörebben én sem fejthettem volna ki
:) --------------------------
:)
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Ugye te voltál az, aki CM
Ugye te voltál az, aki CM szervező létére trackstand-elt a villamossíneken, aztán még be is írtál az egyik topic-ba, hogy csengő és küllőprizma miatt büntettek meg, de utána csak kibukott, hogy mégis csak a saját hülyeséged miatt?
Ezek után inkább rád illik a jelző, butuska. :-)
Én úgy emlékszem, hogy
Én úgy emlékszem, hogy már az első pillanattól kezdve azt mondta, hogy "villamossínen való közlekedésért" kapta a csekket. Nem kéne az ellentétet szítani. ;)
Hidd el, nem szítok, csak
Hidd el, nem szítok, csak nem szeretem, ha provokálnak.
Ehun-e: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100922/velemeny
2-4 komment.
De, ha nem így lenne sem változtat a lényegen, hogy engem mazsola-aktivistáz le, holott a fenti példa alapján inkább rá illik ez a megnevezés. :-)
"huszat kaptam, de a
"huszat kaptam, de a podmaniczky#körút közepén a sínen-zebrán trxstandeltem... csak fejmosást kaptam a felszerelésért, a csekket "villamossínen való közlekedés kerékpárral" címszó alatt."
Szerintem is tagad, és hazudik mint a vízfolyás... ;) Az egész világ mazsola-aktivista.
2-es kommentet ajánlom
2-es kommentet ajánlom figyelmedbe. Nekem az akkor is ködösítésnek tűnt, hiszen az általad idézettekkel is kezdhette volna. És kérlek linkeld, hogy hol írtam azt, hogy tagad, és hazudik.
Még egyszer leírom, a lényegen ez sem változtat.
Vicces "küllőprizma" téma
Vicces "küllőprizma" téma mellett fejtsd már ki nekem ezt kérlek:
"denagyvárosibringásvagyokaktivistamazsolák"
Kikre gondolsz te itt pontosan?
Akiket látva és akik miatt TE is elkezdtél a városban kerékpározni? Vagy az ős-aktivisták miatt tetted ezt és most a mazsolákat fikázod?
Kánaán, ezt én nem értem. Tényleg nem. Cinizmus nélküli válaszodat várom.
Köcce!
E*
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
nem, én nem a cm miatt
nem, én nem a cm miatt kezdtem el bringázni, és nem azért mert láttam, hogy kik bringáznak. Ha azt figyeltem volna lehet fel sem ülök a gépre. A régiekkel nincs bajom. De a régiek többnyire kikoptak innen. Nekem a "hisztisbringás" kategóriával van bajom, aki lázadozik minden ellen, ami nem a bringások érdekeiről szólnak. Pont ezek miatt a dolgok miatt nem megyek el cm szervezőnek, nem támogatom a további "fejlődést". Így x év után pofára esni nem jó érzés. Régen aki jött szembe az köszönt, vigyorgott mint állat (még a telet várom, kiváncsi leszek) ma pedig a legtöbben arra koncentrálnak, hogy el ne taknyoljanak ha elmegy mellettük egy autó. És nem önző vagyok, szimplán látom, hogy van akinek nem kellene bringázni. Nem azért, hogy én tudjak haladni, hanem hogy magát ne nyírja ki.
"nem, én nem a cm miatt
"nem, én nem a cm miatt kezdtem el bringázni, és nem azért mert láttam, hogy kik bringáznak."
Kicsit sarkítok, de szerinted "régen" kik bringáztak... akik elkezdték a CM-et. Nem, nem a CM-mel kezdődött. Bringáztak, majd lett a CM, meg a bringázás, meg a CM aktivizmus, meg aztán az MK, meg a bringázás, meg a CM, meg a bringázás.
Szóval? :D
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
rosszul fogalmaztam, nem
rosszul fogalmaztam, nem azért kezdtem el bringázni mert mástól láttam. Megtetszett egy bringa, amúgy is hiányzott a sport, bringa megvéve és raktam. A többi utána jött.
Nah, akkor amit itt a CM-en
Nah, akkor amit itt a CM-en megy, az is majd utána jön ;-)
Addig meg, ha már te nem veszel részt a napi "aktivizmusban" (amitől, hidd el, neked is jobb lesz minden hétköznapod kerékpáron.), akkor kérlek, hogy ne alázd és fikázd az aktivistákat (lehet, hogy fel sem ültél volna nélkülünk....)
OFF: Amúgy a konkrét bejegyzésed vicces volt :) röhögtem én is rajta, szerintem csak arra kell figyelned, hogy másokat, főleg az aktivistákat, mint mondjuk én, aki már koránt sem mazsola, lehet, hogy bántja az ilyen bejegyzés, hogy blablablaaktivistablablabla. Szóval pls. refrain from these and all will be cool ;-)
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
mégegyszer mondom, hogy
mégegyszer mondom, hogy köze nem volt az aktivizmusnak ahhoz hogy én felültem. A bejegyzés tényleg viccnek lett szánva, semmi komoly. Az pedig, hogy tegyek valamit a bringázásért. Hm, már tettem eleget, de valahogy alább hagyott a lelkesedésem a sok xar miatt amit kaptam pont azoktól az aktivistáktól, akiket nem kedvelek (ezt nem feltétlenül magadra kell értened). És bocsi, de nem látom előnyét annak, hogy van a cm, meg az aktivizmus dolog, meg mk (mknál inkább hátrányát) de lehet bennem van a hiba.
szvsz nem láttál volna
szvsz nem láttál volna annyi bringást, hogy kedvet kapj felülni, ha nincs alleycat / cm / mk.
Ennyi.
-----------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
Kettő dolgot szeretnék
Kettő dolgot szeretnék még kérni:
Itt:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100926/critical-mass-fopolgarmest...
és itt: http://criticalmass.hu/forum/20100927/partok-kozlekedesi-programjai-buda...
is fejtsd / fejtsétek már ki a véleményeteket!
Köszi!
E*
------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
""Azok figyelmébe
""Azok figyelmébe ajánlanám eme remekművet, akiket CM alatt megvágtak a pékek, mert nem volt mondjuk küllőprizmájuk." - amikor ilyen faszságokkal jönnek, akkor nincs humorérzékem"
ezt a kis szösszenetedet vettem magamra
Azt írtam, hogy faszság a
Azt írtam, hogy faszság a szöveg, nem azt, hogy fasz írta.
Ah, bocs hagytam magam
Ah, bocs hagytam magam lesüllyeszteni egy olyan szintre, amit én magam is elítélek.
Bent hagyom az előző hozzászólásomat, azt hiszem, így korrekt.
Szerintem mindenképp
Szerintem mindenképp pozitív dolog szarni a szabályokra és a rendőrökre, mert ezek az elnyomás és az erőszak megtestesítői. A rendőrség definíciója szerint egy erőszakszerv, az állam ökle, legfőbb szerepe nem a "biztonság megteremtése", hanem az elnyomás. Állandó jelenléte erőszakra tanítja az embereket, már kiskoruktól fogva, és félelmet ültet el az emberekben, a médiával kiválóan együttműködve.
Akinek az értékrendjével ellenkezik az elnyomás és az erőszak, rendkívül visszataszítónak találja a rendőrség intézményét. Maga dönti el azonban, hogy mennyire szarik rá, ugyanis viselkedése minél inkább tükrözi ellenérzését, az erőszak annál inkább ellene fordul.
A rendőr, mint egyén, az erőszak és elnyomás aktív végrehajtója és részese, de ugyanakkor áldozata is. Azonban ez nem menti fel a felelősség alól, hogy ezt a szakmát választotta és űzi.
Amit most írtál, az egy
Amit most írtál, az egy oltári nagy marhaság.
"A rendőrség olyan állami szerv, melynek fő feladata a közbiztonság és a belső rend védelme, a törvények és bizonyos szabályok betartatása, a szabályszegőkkel szembeni eljárás megindítása."
hahahah, hat nekem ettol a
hahahah, hat nekem ettol a valasztol a konnyem folyik mar hahahaha
hallottam kicsiék
hallottam kicsiék megoldásáról. az még jobban odabasz :D
A.C.A.B. / Fuck the Police
A.C.A.B. / Fuck the Police felirattal nem lehetne? :>
ésaz mé lenne jó apukám?
ésaz mé lenne jó apukám?
közvetítené az üzenetet,
közvetítené az üzenetet, hogy mit gondolok az értelmetlen, betarthatatlan szabályok miatti bírságolás formájában megtestesülő hatósági vegzálásról.
Nekem hányingerem van az
Nekem hányingerem van az ACAB és társai feliratoktól. Képmutatás, és felesleges gyűlölködés.
Nekem hányingerem van
Nekem hányingerem van attól, hogy a rendőrség ahelyett, hogy a feladatait látná el, pártállami időket idéző módon, betarthatatlan szabályokra hivatkozva végigbünteti egy felvonulás résztvevőit, megfélemlítés céljából.
Tömeges igazoltatás a görödnél, rémlik valami?
Én konzervatív vagyok,
Én konzervatív vagyok, tisztelem a Rendőrséget, mégha helyenként nem is értek egyet velük.
Én most éppen veled nem értek egyet, de gondolom ettől még jól fogsz aludni. :)
Rendszereket összehasonlítani nemmenő, legalábbis ha csak hallott dolgokat szajkózik valaki. :)
Én akkor fogom tisztelni a
Én akkor fogom tisztelni a rendőrséget, ha jól végzik a feladatukat.
Amíg a lopott kerékpárt meg sem próbálják megtalálni, de a küllőprizmáért megbüntetnek, addig nem tudom, miért tisztelném őket.
Ezt, hogy rendszereket összehasonlítani nem menő, nem értem. Mérnök vagyok, egész nap ezt teszem. És éltem külföldön is, nem csak hallott dolgokat szajkózok :)
1. Még mindig nem
1. Még mindig nem jelentkezett senki, akit CSAK küllőprizmáért büntettek meg (és nem ment át a piroson, és volt lámpája, és nem ugatott be a rendőröknek).
2. Ahol felteszik a kérdést, hogy miért kell a rendőrt tisztelni, ott szvsz óriási a baj.
3. A pártállami hasonlatodnak semmi köze a külföldi utazáshoz, és itt arra próbáltam utalni, hogy túl könnyű megoldás kiragadni egy-egy motívumot, és azt lobogtatni. Biztos van olyan ember, aki ezt örömmel továbbszajkózza, én nem ilyen vagyok.
1. Szerintem az is gáz,
1. Szerintem az is gáz, hogy megbüntetnek valamiért (nincs lámpád, átmentél a piroson), de akkor már előveszik az értelmetlen szabályt is, ráadásul a büntetés mértéke nagymértékben változik attól függően, hogy mennyire vagy szimpatikus a rendőrnek.
2. Egyetértek veled, óriási a baj. Viszont ahhoz, hogy javuljon a helyzet, az kéne, hogy én mint állampolgár azt érezzem, bízhatok a rendőrben, és segíteni fog, ha baj van. Jelenleg inkább azt érzem, hogy ha baj van, nem fog segíteni, és csak akkor találkozom vele, ha bírságol.
És az ilyen felvonuláson megfélemlítéses akciók, meg küllőprizmáért büntetések nagyon hatékonyan tudják rombolni a rendőrség megítélését.
Miért betarthatatlan egy
Miért betarthatatlan egy nyomorult küllőprizma felrakása? Nem gurul tőle a bicikli vagy mi?
És ha a -szabályos-
És ha a -szabályos- küllőprizmára applikálnád a feliratot? Akkor bele sem köthetnek, és mégis átmegy az "üzenet"...
Ezt viccnek szántam, azon
Ezt viccnek szántam, azon gondolkodtam, hogy fotosoppolok egy kamu hírdetést, de aztán ahhoz is lusta voltam.
Én sem követendő
Én sem követendő példaként írom. Csak nem értem ezt a mentalitást...
Csakazértse legyünk szabályosak, inkább találjunk ki mindenféle "majdnem megfelelő", körülményes és használhatatlan dolgot, a küllőkártya mégsem küllőprizma, ugyanúgy "elcsúfítja" a kerót, akár lehet fényvisszaverő is, hogy ne kössenek bele; bármi, csak NE KÜLLŐPRIZMA! Nevetséges és primitív...
Vegyetek részt a bringázz
Vegyetek részt a bringázz a munkába/egyetemre programban, és kaptok nagyon király küllőprizmákat. ennyi.
Hol? Én minden nap
Hol?
Én minden nap bringázom az egyetemre... Kitől kapok?
boltban nekem is ingyen
boltban nekem is ingyen adták, de azok nem voltak olyan pöpecek, mint az MK-sok.
bam.hu, talán még tart a kampány.
És nekem kipostázták a suliba anno, még érte sem kell menni. :)
Egyszerűbb és gyorsabb egy
Egyszerűbb és gyorsabb egy szervízbe-boltba bemenni, mint ilyen helyeken nyüzsögni. Már ha csak a küllőprizma a cél... 200 forintos összeg. Viszont együtt kapcsolható, megfelelő helyre felszerelt (kormányra NEM, mert az túl magasan és nem középen van!) lámpa a legtöbb biciklire (monti, virsligumis outi, fixi, ezek kb lefedik a 70%-át a Bp-i bicikliparknak) megoldhatatlan kereskedelmi forgalomban kapható alkatrészekből. Még a hagyományos dinamós sem "kapcsolható", legfeljebb a dinamó távolítható el a kerekektől. Egyes biciklikre mehet agydinamó is, viszont az kicsit nagyobb befektetés már, és az első kerék újrafűzésével-elrondításával jár.
Ahham, Hervisben 2
Ahham, Hervisben 2 küllőprizma, elsőhátsó prizma, pedálprizma leértékelve 1500Ft.
bicikliszervízben olcsóbb.
bicikliszervízben olcsóbb. Pedálprizma meg nem kell.
70-100Ft egy küllőprizma.
70-100Ft egy küllőprizma. Nehogymár ezért potyázzon valaki.
A minap bementem a szokott boltomba és a tulaj csak legyintett mikor kérdeztem mennyibe kerül (és odaadta ingyen).
Ez azt jelenti, hogy ott
Ez azt jelenti, hogy ott eladhatatlan.
Nekem nem elhanyagolható pénzember került 3 bringámat jó minőségű (de nem 100% KÖHÉM-ready) prizmákkal felszerelni.
Szar az volt ingyen is.
-
Zsurmi
Én is ingyen kaptam egy
Én is ingyen kaptam egy marékkal, de ehhez persze rendszeres ott vásárlok. Valamit valamiért... ;)
De az MK prizma pl. nagyon jó!
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Ahol rendszeresen
Ahol rendszeresen vásárlok, és időnként ingyen megcsinálnak ezt-azt, ott egy árva küllőprizmát nem lehet kapni.
Ezzel azt mondom, hogy nem evidens a küllőprizma beszerzése.
-
Zsurmi
A veszprémi felvonuláson
A veszprémi felvonuláson mindenki kapott 2 db küllőprizmát is. Eddig nem volt az én bringámon sem, mert úgy nem tetszett, de most mégis feltettem.
-----------------
http://akiweb.eu/
basszus, ma osztogattunk
basszus, ma osztogattunk szét vagy 50 pár küllőprizmát tök ingyen. egy felrakása kb. 3mp-et vett igénybe. tényleg nehéz?
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
Nekem egy fél órás munka.
Nekem egy fél órás munka. Nem azért mert, béna vagyok (ennyire nem), hanem mert jól felrakni, elsőre sem mindig, minden típus esetén triviális.
-
Zsurmi
nem a felrakása/beszerzése
nem a felrakása/beszerzése a rossz, hanem sokan vannak úgy, hogy nem csúfítják el a bringájukat ilyenekkel. A másik, hogy tök felesleges véleményem szerint, mert ha oldalról kell látnia egy autónak akkor mire észrevesz vagy bőven átérek előtte, vagy már tökmindegy.
Szerintem is értelmetlen.
Szerintem is értelmetlen. Engem az esztétikum annyira nem érdekel, de mégis leszedtem, mint a váltót is :-).
+1 Ezen kívül: leesik,
+1
Ezen kívül: leesik, zörög, berohad alá a sós latyak. Én az utolsót úgy vesztettem el, hogy az egyik küllőről leakadt, keresztbe fordult, beleakadt a villába, ami szép akkurátusan belőtte az emberek közé egy buszmegállóba. Szerencsére nem talált el senkit. Na, akkor én úgy gondoltam, hogy erre nekem nincs szükségem.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
egyikre. a sisak se
egyikre. a sisak se kötelező, de az, ami a fejből marad sisak nélkül egy ütközésnél, rondább, mint a sisak. ráadásul nem minden sisak ronra. átértelmezhető küllőprizmára.
másikra. gondolj egy széles útkeresztre bringaátjáróval éjszaka. (pl moszkva tér, hungária körút, stb...). az út bal széléről elindul egy biciklis, és teszem azt nem néz körbe. tényleg nem hasznos?
tartom magam ahhoz, hogy mindennek van értelme. küllőprizma se véletlenül _kell_. azt már viszont közröhejnek tartom hogy nem jó helyette pl. reflexcsíkos gumi.
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
Naigen. Miért nem lehet azt
Naigen. Miért nem lehet azt leírni, hogy a kerékpár legyen oldalról látható? Mind a 4 lámpám gyönyörűen látszik oldalról, és ez nem függvénye annak, hogy a közeledő autó fényszórója jól van-e beállítva, illetve hogy fel van-e kapcsolva. Fénylek, bakker, mint egy ufó, minek akasszak még macskaszemet a tökömre is?
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Motorra nem kötelező,
Motorra nem kötelező, ugyanakkor nézz meg egyet oldalról, hogy mennyire látszik sötétben...
Én csak ajánlanám, de nem tenném kötelezővé. A lámpa más tészta, azt keményen büntetném.
Azokat is, akik "Van hátsó lámpám!" címszó alatt 2-3 éves elemet tartanak benne, gyakorlatilag láthatatlan fényt kibocsátva.
Egyik nap nekem is kimerült (hülye voltam nem töltöttem) és alig látszódtam. Így kénytelen voltam (tudom járda) nem az úttesten hazamenni. Mivel éjszaka volt, így egy lélek nem mászkált a járdákon, nem zavartam senkit.
Aznap Városmajor utcán pl. nem volt közvilágítás, atom sötét volt, ott simán elcsaptak volna hátsólámpa nélkül...
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
+1! -- Eltakart arccal
+1!
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
Ott a megoldás a
Ott a megoldás a mondatodban. ...mire észrevesz... Mert a küllőprizmával előbb vesz észre. És akkor másis nem lesz mindegy.
És amit még hozzá tennék, az meg az, hogy a közlekedés nem szépségverseny, vagy pimpvetélkedő. Utcára ha kimész a szabálytalan, de igen szép vasaddal, ne csodálkozz, ha szétbírságolnak kicsit. Cserébe persze csajozni (vagy pasizni) biztos jól lehet egy olyan gépel, de hát valamit valamiért, ugye...
Ez nem a csajozásról
Ez nem a csajozásról szól.
És ha te igénytelen vagy a saját gépedre, vagy bármidre, akkor az legyen csak a te gondod. Ezzel az erővel járhatnál krumplis zsákban is divatos ruhák helyett, elvégre a lényeg a gyakorlati haszna a ruháknak, nem a pimpje.
Nem hiszem, hogy lenne olyan hülye, aki sötétben úgy lépne menne rá kereszt irányú úttestre, hogy nem néz körül. De még ha mereven előre is néz, perifériából meg lehet látni a fényszórókat. Ha meg mégis van két-három ilyen szuicid hajlamú hülye, azok miatt ne szívjon ennyi ember.
Nem értem... Akkor
Nem értem...
Akkor szerinted az az igénytelen, akinek a gépe közlekedésre alkalmas?
És ha én azt mondom, hogy sokkal igénytelenebb az, aki még egy sz..os küllőprizmát sem képes felrakni a kerójára?!? Ugye annak is a gyakorlati haszna a lényeg, nem pedig a "pimp"...
Most akkor minek neked a bicaj: közlekedni akarsz, vagy"pimpelni"? Mert ezexerint a kettő együtt nem megy...
Ja és akinek derogál azt a prizmát felszerelni, annak számára semmi kivetnivaló sincs a linkelt küllőkártya ellen -holott az is ugyanolyan "igénytelenné" teszi a gépét -csak éppen a funkcióját nem látja el. Kivéve, ha fényvisszaverő anyagból készül, de abban az esetben meg már ott a küllőprizma, ami ellen annyira ágált...
Körülbelül az óvodások színvonala...
Ha azt vontad le, amit az
Ha azt vontad le, amit az első mondatban írtál, akkor tényleg nem érted.
Érdekes, hogy 25 évnyi bringázás alatt soha nem kérte számon rajtam a csengők meg a prizmák meglétét. És érdekes, hogy ezek nélkül sem ütött el még senki és nem is okoztam balesetet.
Engem különösebben nem izgat az, ha valaki telepakolja a bringáját mindenféle jóval, amitől jobban biztonságban érzi magát, engem csak az dühít, hogy miért nem lehet azt megérteni, ha a súlyoz tízezrek és rengeteg órai munka árán összehozott bringára valaki nem akar olyan kiegészítőket tenni, amelyek elavultak, de melyek valamiért mégis kötelezőek lettek most hirtelen (tudom, eddig is az volt, csak érdekes módon a kutyát nem érdekelte).
Egyébként mondjad nyugodtan, hogy az az igénytelen aki "blabla", én ettől nem fogok sírva fakadni :)
És bizony lehet egyszerre közlekedni is meg "pimpelni" is, bár nem igazán ez a szó lenne jó a kerékpár "építésre", de ha már ezzel kezdtük... :)
A kártya formájú "küllőprizma" meg inkább egy poén, egy fricska ez ellen a hülye hadjárat ellen, amit a CM-en rendezett a szerv, de ha ez nem fér a fejedbe, akkor biz én vagyok az óvodás :)
köszönöm szépen, végre
köszönöm szépen, végre valaki megértette a poszt lényegét :)
Azt vontam le, hogy túl van
Azt vontam le, hogy túl van reagálva az egész.
Az egy dolog, hogy ki mit óhajt (vagy hajlandó) a bringájára pakolni. Magánügy.
Az meg egy másik dolog, hogy a forgalomban részt vevő járműveket mivel kell felszerelni. Ez már nem magánügy.
Nem kötelező az előírt felszereléseket a kerékpárra szerelni; viszont ebben az esetben a keró nem alkalmas a közlekedésre, ergo nem kell kimenni vele a közútra és akkor nincs gond.
Az életben sok minden feltételekhez van kötve; többek között a kerékpáros közlekedés is. Mi ebben olyan bonyolult?
Ilyen alapon bárki mondhatja, hogy az autója jogosítvány és forgalmi nélkül is ugyanúgy működik, és ő nem hajlandó holmi papirosokkal felszerelkezni, különben sem kérte eddig tőle senki.
Az pedig nem érv, hogy 25 éven keresztül a qtya sem törődött vele és most hirtelen belekötnek: az előírás akkor is megvolt és nem kellett volna természetesnek venni azt, hogy büntetlenül megszeghető.
És a kártya formájú "küllőprizma" igen rossz poén. Csak annyit érsz el vele, hogy magadra haragítod a szervet, és rászállnak a kerékpárosokra. Csak árt a kerékpározás megítélésének...
Ha nem tetszik a rendelet, akkor lehet ellene tenni; de csakis a szabályok betartásával, amibe beletartozik, hogy a "felesleges sallangokat" addig is felszereled -különben a "tiltakozás" egyszerű -és büntetendő- szabálysértéssé degradálódik.
Gandhinak is azért sikerülhetett, mert nem szegült szembe a szabályokkal...
Szerintem már rászálltak
Szerintem már rászálltak a kerékpárosokra.
"Ha nem tetszik a rendelet, akkor lehet ellene tenni; de csakis a szabályok betartásával, amibe beletartozik, hogy a "felesleges sallangokat" addig is felszereled -különben a "tiltakozás" egyszerű -és büntetendő- szabálysértéssé degradálódik."
Bocs, hogy ezt így kiemeltem, nem szokásom, de csak erre a válasz: Ha felszerelem, akkor nem tiltakozok és nem teszek ellene semmit, egyszerűen fejet hajtok a szabály előtt.
Igazad lehet Gandhival kapcsolatban, hisz Indiában milyen sokan kerékpároznak ma már :)
Más a tiltakozás és más
Más a tiltakozás és más a szabálytalankodás. A sünt qwára nem érdekli, hogy valaki tiltakozásul nem használ lámpát vagy egyszerűen idióta. Mindkét esetben meg lesz b...va. És mindkét esetben ugyanúgy szabálysértés. És ha valaki elcsapja, az sem fog azon morfondírozni, hogy egy kivilágítatlan hülyegyerek volt, vagy egy polgári engedetlenségi aktivista...
Ha Gandhival kapcsolatban igazat adsz, akkor egy újabb példa erre Jézus: úgy ért el forradalmi változásokat, hogy közben betartotta a régi szabályokat is...
És hogy "Szerintem már rászálltak a kerékpárosokra."?
Úgy látom, nem erről van szó. Éveken át azért ment a harc, hogy elismerjék őket a közlekedés teljes jogú tagjának. Azt hiszem, ez annak a jele. Elérte a "felnőttkort", és ez bizony együtt jár a felelősséggel is.
Ámen :) (a muszlimokról is
Ámen :)
(a muszlimokról is kéne valami, nehogy megsértődjenek)
Két helyen már ne vitatkozzunk, luxus ennyi helyet elfoglalni :)
Érdekes, hogy 25 évnyi
Érdekes, hogy 25 évnyi bringázás alatt soha nem kérte számon rajtam a lánc meg az U-lakat meglétét. És érdekes, hogy ezek nélkül sem lopta el még senki és nem is vágta le a biciklimet.
Engem különösebben nem izgat az, ha valaki telepakolja a bringáját mindenféle jóval, amitől jobban biztonságban érzi magát, engem csak az dühít, hogy miért nem lehet azt megérteni, ha a súlyoz tízezrek és rengeteg órai munka árán összehozott bringára valaki nem akar olyan kiegészítőket tenni, amelyek elavultak, de melyek valamiért mégis íratlanul kötelezőek lettek most hirtelen (tudom, eddig is az volt, csak érdekes módon a kutyát nem érdekelte).
értelme ugyanannyi a kettőnek.
---
25 évnyi bringázás alatt soha nem kérte számon rajtam a csengők meg a prizmák meglétét - És akkor mi van? Ettől legálissá válik? Eddig is tilos volt, ezután is az. Senkit nem érdekel, hogy kinek mikor hányszor mijét kérik el.
ezek nélkül sem ütött el még senki és nem is okoztam balesetet - Ez miért is indok?!?!?
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
Mit szólnál hozzá, ha egy
Mit szólnál hozzá, ha egy autó kanyarodna eléd index nélkül, majd azzal érvelne, hogy nincs indexe, mert az nem "pimp", és milyen faszság már, de helyette csak úgy fricskából odarakott egy sárga szigszalagot, mennyivel "pimpebb" már nem?!
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
"hanem sokan vannak úgy,
"hanem sokan vannak úgy, hogy nem csúfítják el a bringájukat ilyenekkel."
már bocs, de ennél rosszabb kifogást még soha nem hallottam. értem hogy mire gondolsz, de ez nagyon rosszul hangzik azért lásd be.
ennyi erővel a kocsimról leveszem a féklámpákat meg az idexeket mert az is hülyén néz ki :)
Amikor néha
Amikor néha fogashasználatra vetemedek, sűrűn találkozom pár naggyonkemény DH-zóval, aki az ajtó elé keresztbe rakja a biciklijét, mondván, hogy ha berakja szabályosan a többi közé összekarcolódik. Így a lehetséges ~20 helyett annyian férnek be ahányan hamarabb értek oda a törékenybringások előtt. Volt már, hogy 1-2 ilyen biciklit letoltam a fogasról. Csak idézni tudom az egyik előttem szólót, "a közlekedés nem szépségverseny".
(Bocs a másodposztért, de már elvesztettem a szerkesztéshez való jogom az előzőnél..)
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
és igazuk is van. nem
és igazuk is van. nem kezdem el magyarázni mert úgy is felesleges.
hallgatlak -- Eltakart
hallgatlak
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
gondolom ha jársz arra
gondolom ha jársz arra akkor láttál már olyat is aki tényleg csak a hétvégén túrja elő a pincéből a gépet, és tényleg csak lebassza a másiknak a bringájára.
na most pl. az én DH gépemen a fő alkatrészek darabonként drágábbak mint a városi SS-em. és ha arra rádob valaki egy igénytelen csótánygépet akkor könnyen lehet, hogy súlyosan sérül (pl. nem leszek boldog ha lehúzza valaki a becsúszóm, miután sanszos, hogy kuka a teló... és akkor mondhatni nekem még olcsó telóm van az egyre több 400ezres Fox 40 mellett)
203-as féktárcsát szintén nehéz kiegyengetni ha hajlik.
hidraulikus fékcső felsértése se esztétikai probléma.
és úgy általában nem másik bringa mellé rakni derogál (ergo nem a festést kell félteni), de az enyémre aztán ne dobja rá senki olyan igénytelenséggel mint ahogy a sajátját kezeli.
abban teljesen igazad van,
abban teljesen igazad van, hogy ha működéshez szükséges alkatrész sérül, az nem éppen jó dolog.
de egyrészt az általam leírt embereknek a "karc"-cal van problémájuk, másrészt legalább fogasozó DH-sok tartsatok annyira össze, hogy nem cseszitek szét egymás bringáját. normálisan is egymásra lehet őket pakolni.
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
én roszzul vagyok az ilyen
én roszzul vagyok az ilyen keresztbe berakós bicikliféltős emberektől.
a fogaskerekű tömegközlekedés, ergo együtt kell utazni emberekkel, társas együttélés vagy mi. aki beállítja keresztbe a gépét és ezzel másokat akadályoz abban hogy felférjenek az rohadjon meg a neve napján.
ha nem akarja hogy a telót vagy a tárcsafékét megsértsék akkor tekerje be pukkanósfóliával.
vagy vigye fel kocsival.
vagy álljon/üljön mellé amíg bepakolás van és kérje meg a többieket hogy óvatosan támasszák neki a csótány szar gépeiket.
vagy menjen utolsónak és álljon ott mellette végig utazás alatt.
de berakni keresztbe, másokat akadályozva? utolsó tirpák dolog. és sokan csinálják, nem csak DH-sok. sokszor karbonvázas outikkal is eljátszák ugyanezt.
azon meg csak magamban nevetek, hogy a fogason hirtelen mekkora óvnivaló porcelán kincs a bicikli, aztán párszáz méter múlva már ütik-vágják a pályákon, métereseket ugrálnak és hatalmasokat taknyolnak, bemennek a legnagyobb sárba stb.
Jól beszélsz. Főleg a
Jól beszélsz.
Főleg a "vigye fel kocsival" tetszett.
Meg az jutott eszembe, hogy a fogason félti a másik csótány gépétől, de lezúzni a hegyről, na az nem okoz aggodalmakat. :D
Egyébként van ott valami DH pálya?
kb csak az van. kocsival az
kb csak az van.
kocsival az a baj, hogy előbb leérünk a pályán mint amennyi idő alatt visszacsorog a hegyről.
engem sose akadályozott egy
engem sose akadályozott egy ilyen "keresztbe" rakott. (btw mire gondoltok? hátul van kb 15 hely, plusz a hátsó peronon még kb 5)
bár én úgy láttam, hogy nem a sporttársaktól van a féltés (akik normálisan, fordítgatva be tudják állítani) hanem azokkal akiknek lövésük sincs az ottani rendszerről.
pl. berakja középre, aztán szállna le félúton és kirángatja(!), vagy volt már aki kitámasztóval rakta le és az első rázónál beledőlt a sorba.
most nehogy már az ilyen inkompetens emberektől ne védjem...
"azon meg csak magamban nevetek, hogy a fogason hirtelen mekkora óvnivaló porcelán kincs a bicikli, aztán párszáz méter múlva már ütik-vágják a pályákon, métereseket ugrálnak és hatalmasokat taknyolnak, bemennek a legnagyobb sárba stb."
az, hogy lezúzom a saját technikám nem egyenlő azzal, hogy valami nemtörődöm tirpák fasz lezúzza igénytelenségből.
Az én prizmám még sose
Az én prizmám még sose bántotta sem az én, sem más telóját, fékcsövét, kutyatökét. Ha próbábúl felraknál egyet, istena zatyám , egyben maradna a bringád.
Ez a rádob egy csótányt kicsit offtopik. Nem innen indultunk. Vagy attól fálsz, összekarcolja valaki a prizmádat is????
learn2read (ki az édes
learn2read
(ki az édes tököm beszél itt most prizmáról?)
és nincs prizmám, nem is lesz.
Nemtom a téma indítója
Nemtom a téma indítója szeretne -e az édes tököd lenni, de például ő beszélt prizmáról.
Valahonnan innen indult a dolog asszem.
"Amikor néha
"Amikor néha fogashasználatra vetemedek, sűrűn találkozom pár naggyonkemény DH-zóval, aki az ajtó elé keresztbe rakja a biciklijét, mondván, hogy ha berakja szabályosan a többi közé összekarcolódik."
erre reagáltam a válasz gombbal. ennyi.
igen, itt már nem volt szó prizmáról.
Akkor egy kérdés: nekem
Akkor egy kérdés: nekem van küllőprizmám, fent is figyel az első keréken. Eddig OK.
Csakhogy a felnitől úgy 3-4 cm-re lehet rögzíteni. Ott stabilan áll nekitámasztva a szomszédos küllőknek. Ha a rendelet szerinti 10-15 cm-es pozícióba teszem, ott nem rögzíti semmi, csak lóg, elfordul, stb.
Akkor most micsináljak???
hagyd kívül. nagyobbakat
hagyd kívül. nagyobbakat mozog, jobban látszik. ha meg elkezd méregetni a rendőr, akkor az autógumik profilmélységét is mérje meg :-)
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
pont a múltkor büntették
pont a múltkor büntették motoros haversrácot bp külterületen mert 1-2mm-vel kevesebb volt az előírtnál... valamibe kénytelenek voltak belekötni.
Tekintve, hogy 1,6mm a
Tekintve, hogy 1,6mm a minimum, gyakorlatilag slick gumikkal közlekedett :-)
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
Az abroncstól kell 10-15
Az abroncstól kell 10-15 cm-re lennie nem a felnitől azaz ha a prizmás részét lefordítod a földre merőlegesen akkor a földtől kell mérni a távot.
Abroncs=felni.
Abroncs=felni.
Abroncs=gumiabroncs=gumiküls
Abroncs=gumiabroncs=gumikülső.
Vagy nem?
-
Zsurmi
Nem teljesen. Az általam
Nem teljesen. Az általam alapműnek tekintett Bicajoskönyvben Dr. Nagy Sándor is a felni értelemben használja az abroncs kifejezést...
Ennek ellenére is a gumit
Ennek ellenére is a gumit jelenti.
Vagy nem. Az abroncs az
Vagy nem. Az abroncs az abroncs. A hordónak is van olyanja, mégsem gumi.
A gumiabroncs, az igen, az már a gumit jelenti.
Ott kell rögzíteni, ahol
Ott kell rögzíteni, ahol azokat a legjobban lehet.
És az abroncstól (gyk:
És az abroncstól (gyk: felni) 10-15 cm-re legyen.
Nem minden esetben valósítható meg mindkét feltétel...
Azért tökjó hogy 60 éves
Azért tökjó hogy 60 éves előírásoknak kell megfeleltetni a mai bringákat.
Te mit hagynál ki belőle?
Te mit hagynál ki belőle? Világítás minek, prizma minek, fék minek, pedál minek... :)
Az első és hátsó
Az első és hátsó prizmát elhagynám. Se motoron se autón nincs elől prizma, csak hátul. Az is főleg azért, hogy mikor lekapcsolt lámpákkal áll a jármű, akkor is észlelni lehessen. Kerékpárokra is azért kellett, mert anno nem voltak elemes lámpák, csak dinamósak, és megállásnál meg lassúbb haladásnál nem értek semmit. Legrosszabb esetben egy hátsó prizmában kiegyeznék, amit pl. a nyereg alá be lehetne szorítani, hogy egyébként észrevétlen legyen, de úgy egyébként engedélyeznék bármilyen fényvisszaverő dolgot, amit hátulról is lehet látni, és nem feltétlenül a kerékpáron van, hanem akár a bringás is viselheti.
A küllő prizmákat viszont semennyire sem erőltetném. Motorokon sem látni semmi hasonlót, mégis jól megvannak nélküle. A legtöbb bringalámpa már oldalról is látszik, de erre is azt mondom, hogy ha mindenáron karácsonyfát akarunk a bringákból csinálni, akkor inkább felveszek egy fluoreszkáló zoknit, vagy valami hasonlót.
"Az első és hátsó
"Az első és hátsó prizmát elhagynám. " Elöl nem is kötelező. A hátsó viszont jól jön -volt eset, amikor egy nagyobb döccenőnél kialudt a lámpám. És ugye menet közben nem azt nézegetem, így csak a megérkezésnél vettem észre, hogy tök sötét. Egy prizma ilyen esetben is működik. És amennyiben (szabálytalanul) villogó üzemmódba kapcsolom a pilácsomat, a mögöttem haladó számára akkor is van egy folyamatos fényű "fényforrás". A küllőprizma ugyan nem létfontosságú, de növeli a láthatóságot, cikloispályán történő mozgásával szinte kiabál (ami a reflexcsík esetében sincs így) és különben is: egy átlagos kerékre minden további nélkül felszerelhető, karbantartást nem igényel, szépen elvan anélkül, hogy bármit is tenni kéne vele -akkor nem értem, miért jelent akkora gondot egyeseknek. Még csak nem is kell küllön felvenni, mint az említett fényvisszaverő ruházatot...
Szerintem amit az említett rendeletben meg kellene változtatni, az együttkapcsolhatóság és a folyamatos fény erőltetése, illetve a pozíciók kötöttsége -lehetővé kell tenni, hogy a kormányra/nyeregcsőre szerelhető lámpák is szabályosak legyenek. Esetleg a hangjelző berendezés ne csak csengő lehessen...
Én is úgy tudtam, hogy nem
Én is úgy tudtam, hogy nem kötelező, sőt a szabály is így mondja, de több helyről is hallottam rosszindulatú pletykákat, miszerint az elsőt is kifogásolták, ezért gondoltam, hogy beleveszem a mondandómba, még mielőtt rácsap valaki, hogy az lemaradt, de hát így is úgy is rá lett csapva...
Arra, hogy nem megfelelő és nem biztonságos hátsó lámpád van, nem tudok mit mondani. Talán annyit, hogy vegyél egy jobbat, mert a mostanid valszeg egyre sűrűbben és egyre kisebb döccenők hatására alszik majd el. Az enyém nem szokott kialudni (egyik sem, pedig van elég sok), és igen, időnként még ennek ellenére is megnézem, hogy világít-e, pl. pirosoknál.
Ne aggódj, biztos lesz valaki aki azt mondja majd, hogy a villogás meg a külön kapcsolhatóság veszélyes, és az is ha nem a középvonalban van a lámpa, hanem 5 centivel odébb. Minden csak attól függ ki mondja, Szerinted nem elhanyagolható a prizma, akkor én tovább lépek, egyet értek veled ebben, de akkor javaslom, hogy kötelező tartozék legyen minden kerékpáron a dinamó, hozzá az arról működtetett első és hátsó lámpa (mert az elemes bármikor kimerülhet vagy az elektronikája tönkre mehet), melyeket nem lehet műanyag bilinccsel rögzíteni, csakis fémmel, fém csavarokkal, mert az biztosan biztonságosabb, ezeken felül kötelező izzókészlet is legyen a kerékpárosnál, pót dinamó (ha a használatban lévő elromlik)és a felszereléséhez szükséges szerszámok, hozzá pót vezetékek, blankolásra alkalmatos szerszám, valamint szigetelő szalag, esetleg zsebpáka, és minden napszakban bekapcsolt állapotban kell lennie mindkét lámpának a dinamóról meghajtva.
ezenkívül kerekenként 8 küllőprizma, amik csak csavaros rögzítésűek lehetnek és fém házban foglalhatnak helyet, nehogy eltörjenek, és ezeket a kerék mindkét oldalán, 90 fokonként kell elhelyezni. Hátsó kerékre különösen a fixiseknél kötelező, hiszen ők igen könnyen tudnak tolatni is a kerékpárjukkal menet közben is :)
Mert szerintem csak ez lehet megfelelően biztonságos.
Ja, és remélem nincs olyan bringás, akinek küllőprizmája van, ennek ellenére néha nem használja a bringa gyászt, mert szerinte az felesleges vagy nem biztonságos, mert hát ugye az is egy szabály, azt is be kell tartani, ha jó, ha nem, hiszen olyan emberek hozták létre, akik bizonyára tisztában voltak azzal, hogy mi a biztonságos közlekedés és mi nem. Meg úgy összességében remélem te is maradéktalanul betartasz minden KRESZ szabályt, a múltban, jelenben és a jövőben is :)
Azt nem mondom, hogy minden
Azt nem mondom, hogy minden szabályt betartok, azt sem, hogy a keróm a rendelet minden pontját maradéktalanul kielégíti...
viszont ha ezért megbüntetnek, akkor tudomásul veszem, hogy a szabálytalanságnak megvan a következménye és nem kezdek hisztizni azért, hogy betartatják.
Tudod: vállalom a felelősséget és nem hárítom át arra, aki teljesen jogosan a munkáját végzi.
Ennyi.
Kell küllőprizma vagy nem kell?
Kell.
Van a kerón?
Nincs.
Megb...írságolt a szerv?
Meg.
Jogosan?
Teljes mértékben.
Akkor befogom a pofámat...
A többi csak duma. Mit lehet ezen nem érteni???
Majd ha te is 30 rongyos
Majd ha te is 30 rongyos csekket kapsz amiért néha elalszik a hátsó lámpád, vagy mert nincs középvonalban a kormányra felszerelt első lámpád, akkor is légy ilyen magabiztos :)
Én akkor fognám be a pofámat ha szintén fél tucat szabályban vétkeznék :)
Szeretem a mostani CM helyzetét. Sokáig ment a hadakozás a lázadozás, az elégedetlenség a kerékpározással kapcsolatban, aztán, hogy néhányan már révbe értek és jó nekik, akkor a többi "radikalista" már fogja be, mert a nyakukra lesz lépve :)
És légy szíves ne kapcsold villogó üzemmódba a lámpáidat, mert az szabálytalan és ráadásul rontod a kerékpárosok megítélését!
Ismered a régi mondást: ha
Ismered a régi mondást: ha egy kanál bort öntesz egy hordó szennyvízbe. akkor egy hordó szennyvized lesz; ha egy kanál szennyvizet öntesz egy hordó borba, akkor is...
Mindegy, hogy összesen egy szabályt tartasz beés a többit leszarod, avígy betartod mindet, csak egyet nem. Mindkét esetben szabálytalan vagy. És jogosan büntet a sün.
A CM helyzete meg nem statikus. Eddig a radikalizmus kellett, hogy észrevetesse magát, de miután ez megtörtént, a harc helyett az együttműködés ideje jött el. Ahogy mondani szokták: a forradalom után itt vannak a dolgos hétköznapok.
Az, hogy a sok "forradalmár" lételeme a lázadás, nem hogy nem segíti, hanem hátráltatja a társadalmi elfogadást.
Ideje felnőni...
"Mindegy, hogy összesen egy
"Mindegy, hogy összesen egy szabályt tartasz beés a többit leszarod, avígy betartod mindet, csak egyet nem. Mindkét esetben szabálytalan vagy. És jogosan büntet a sün."
Elvárod tőlem, hogy szabályos legyek, miközben te nem vagy az... Vagy csak azokat a szabályokat lehet felrúgni amiket te felrúgsz, azokat amiket én, azokat már nem? Ez így elég önző és egyoldalú. Ha ezt jelenti a felnőni, akkor nem kérek belőle :)
Mikor a forradalom után a dolgosnak hitt hétköznapokban meglepetés szerűen odacsapnak, csak, hogy el ne felejtsd a korbács ízét, akkor az nem dolgos hétköznap.
Szóval akkor folyamatos fényre fogod állítani a lámpáidat, vagy lázadsz tovább a villogó fényeddel? :)
Ez így van. Itt sok
Ez így van. Itt sok próféta van, aki tudja az egyetlen helyes utat. És aki nem azon az úton jár, az eretnek, és máglyán a helye.
Félreértesz. Nem mondtam,
Félreértesz. Nem mondtam, hogy minden szabályt betartok. Azt sem, hogy bárki eldöntheti, melyik felrúgható és melyik nem. Egyszerű: egyik sem.
Ennek ellenére te is felrúgsz párat, én is felrúgok párat. Mint mindenki. És ha emiatt b...üntet a pék, akkor ráb...tam. Ahogyan más is ráb...ott az ő stiklije miatt. Én nem fogok itt hisztizni, hogy ilyen hülye szabály, meg olyan hülye sünök, hanem tudomásul veszem, hogy meg lettem büntetve. És nem fogok mást hibáztatni amiatt, hogy én voltam szabálytalan.
És igen, villogok tovább. Ha ezért megkapom a csekket, akkor így jártam... a saját saram, nem másokat okolok érte.
Azért ez a gondolatmenet
Azért ez a gondolatmenet arrafele vezet, hogy minden szabály jó, kár őket megváltoztatni.
Inkább arra, hogy ha egy
Inkább arra, hogy ha egy szabály nem megfelelő, akkor meg kell változtatni. De ennek nem az a módja, hogy egyszerűen figyelmen kívül hagyjuk őket.
Abból változás nem lesz, csak szabálysértés...
Amíg érvényben van, addig -bármilyen felesleges is- be kell tartani...
Csak szabálykövető állampolgárként van jogod változtatni a szabályokon.
Törvényenkívüliként nem vehetsz részt a törvényalkotásban...
És ha a szabályok
És ha a szabályok betarthatatlanok, akkor rögtön meg is oldotta a bürokrácia a kőbe vésett rend esetleges módosításának kényelmetlen kérdését.
Ha betarthatatlan, akkor az
Ha betarthatatlan, akkor az egy "ideális állapot" leírása, amit minál jobban meg kell közelíteni...
Vagy ilyesmi. Mindenesetre ez már eleve kizárja a büntethetőséget.
De egy küllőprizma felszerelése nem lehetetlen feladat...
Ha a lámpám nincs a
Ha a lámpám nincs a kerékpár felezősíkjában, vagy nem együtt kapcsolható, akkor ugyanúgy szabálytalan vagyok, így nincs jogom a szabályokon változtatni. Sakk-matt.
Ld. az előzőt... A
Ld. az előzőt...
A lehetőségekhez képest középre helyezve és egyszerre kapcsolva őket megtettél minden elvárhatót. Ha a sün beleköt, akkor szépen átadod neki a kerót, hogy szerelje középre...
Egyébként rájöttem, hogyan tudom az első pilácsot középre szerelni: a stucnin rögzítve, a keró előtt keresztben elhelyezve. És még választhatok is, hogy balra vagy jobbra világítson...
Ha olyan a szabály, amit
Ha olyan a szabály, amit nem lehet betartani, akkor nem jogos a bünti! Mi itt páran nem a lámpátlanokat védjük, hanem azt mondjuk, olyan szabályokat hozzanak, amit be lehet tartani és van értelmük is. Én minden igyekezetem ellenére nem tudok 100%-ban szabályos biciklit csinálni. Ez nonszensz.
Kell hátsó prizma vagy nem kell?
Kell.
Van a kerón?
Van?
Megfelelő magasságban?
Nem. *
Megb...írságolt a szerv?
Meg.
Jogosan?
Szerinted: Teljes mértékben. Úgyhogy befoghatod! (bocsi)
*: mert nincs olyan pont egy átlagos ma használt kerékpáron, amire lehet rögzíteni megfelelő magasságban.
Ha olyan a szabály, amit
Ha olyan a szabály, amit nem lehet betartani, és mégis megbüntet a rendőr, akkor egy bíróságon igazságszolgáltatást kell, hogy találj.
Hátra egyébként nem kell
Hátra egyébként nem kell prizma, csak megfelelő színű és alakú fényvisszaverő (hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő ... A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük...a következőképpen kell elhelyezni...a hátsó (piros színű) fényvisszaverő(ke)t...a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában úgy, hogy
az úttesthez 0,35 méternél közelebb,...az úttesttől 0,60 méternél távolabb ne legyenek.)
Ez éppen lehet piros színű fényvisszaverő fólia/matrica is, aminek lehetőség szerint van függőleges szakasza és kielégíti a 150 méteres reflexiós kritériumot.
Ha van klasszikus, félköríves sárvédő, akkor egyszerű teljesíteni (akár ragasztással) az összes kritériumot. Igaz, hogy a 28-as kerékpárokon a csomagtartó-prizmák, ülés alá applikált fényvisszaverők már túl magasan vannak. Én is úgy érzem, hogy a hátsó fényvisszaverő magasságára vonatkozó szabályokat időszerű volna felülvizsgálni. A lámpák számára meghatározott max. 90 cm a tallbike-ok kivételével valószínűleg mindenre megfelelő volna. Nem tudom azonban, hogy az előírás eredeti oka mi (pl. nemzetközi egyezmény szabályozza a hátsó prizma pozícióját vagy széleskörű kutatások eredménye).
"pl. nemzetközi egyezmény
"pl. nemzetközi egyezmény szabályozza a hátsó prizma pozícióját"
De akkor erről az egyezményről a tőlünk nyugatra elhelyezkedő barbár népek úgy tűnik, nem hallottak :)
26-os kerékre se lehet
26-os kerékre se lehet tenni megfelelő magasságban (kerék ~64cm magas, üléscsőre rögzítve most 80cm-en van a prizmám).
Amúgy a sárhányóm más rendszerű, liftszállításhoz van átalakítva, így arra nem tudok tenni. De szerintem a vényvisszaverő matrica nem látszódna 150 méterről. (a vázam azért tele van ragasztva vele)
Rájöttem a vélhető (egy
Rájöttem a vélhető (egy lehetséges) okára. Minden fényvisszaverő anyag hatékonyságát nagyban befolyásolja a beesési szög. Ideális a merőlegesen beeső fény, amit a fényforrástól néznek. Vélhetőleg a szabvány elfogadásakor a gépjármű első fényszóró tipikus magassága és az elfogadható beesési szög x és y méterről ez lehetett.
A matricák hatékonysága nagyban függ a típustól, ennek megfelelően osztályozzák azokat. A prizmás rendszerű, nehéztehergépjárművekre is minősített/elfogadott matricák távolabbról is látszanak, de a láthatóság ezer tényezőtől függ. Ezek közül egy a fényvisszaverő színe (pl. fehér-borostyán-vörös 100-60-25%) avagy a fényvisszaverő felülete (beesési/kilépési szög, légköri viszonyok, felület nedvessége, stb.).
A prizmát helyette jó a
A prizmát helyette jó a gumin lévő reflexcsík
a reflexcsík lekophat,
a reflexcsík lekophat, befedheti sár, por, piszok.
A prizma letörhet,
A prizma letörhet, befedheti a sár, por, piszok :)
fillérekért tudsz újat
fillérekért tudsz újat feltenni. :)
Tegyük kötelezővé a
Tegyük kötelezővé a tartalék prizmát is arra az esetre, ha a felszerelt darab megsérülne vagy leesne :)
Egyébként te láttál már olyan gumit, amiről lekopott a relfexcsík? Hogy történt az eset, tévedésből a futófelületre applikálták, vagy a biciklit hajtották úgy, hogy a külső oldala ért le egyfolytában? :p
Tényleg, eszembe jutott mégegy probléma. A biciklisek felülről sem láthatóak, így ha egy rendőrhelikopternek kell hirtelen landolnia valahol, előfordulhat, hogy kilapít egy biciklistát. :)
Láttam már ilyet, és nem
Láttam már ilyet, és nem tudom, hogy hogy csinálta.
Szerintem ahogy a gumi öregszik, úgy a reflexcsík festése is, és idővel lepattogzik.
Sőt külön kategóriát a
Sőt külön kategóriát a versenykerékpárnak ahol nem kellenek a sallangok, mint a többi fejlettebb országban. Ja és városban még sosem lett koszos a reflexcsík nem terepedzésen veszek részt.
Nem kell külön
Nem kell külön kategóriát létrehozni: a verseny alapból nem azonos a közlekedéssel. Úgy tudom, a Millin sem kötelező sem a prizma, sem a lámpa...
De még a Bregyóban levő BMX-parkban sem ellenőrzik ezek meglétét. Az említett felszerelések kizárólag a közlekedésben résztvevő kerékpárokra érvényesek...
Hogy kezdődik a
Hogy kezdődik a rendelkezés? Zárt versenypályán, vagy közúti forgalomban?
Ne keverjük a szezont a fazonnal, ha szabad kérni...
F1es autókon sincs rendszám..
bonnie
ps. ez eggyel feljebb volt szánva...
A közlekedésről
A közlekedésről beszélek.
Az pedig nem verseny. Tehát
Az pedig nem verseny. Tehát a versenykerékpárnak éppen annyi keresnivalója van a közúton, mint egy F1-es autónak...
Miért egy versenykerékpár
Miért egy versenykerékpár nem olyan mint a többi bicikli. Mert F1 autó nem olyan mint a hagyományos autó. De pont ezt mondom hogy fejlettebb elírásokkal rendelkező országokban lehet versenykerékpárral közlekedni. NEM zárt versenypályáról van szó.
Nálunk is lehet -amennyiben
Nálunk is lehet -amennyiben megfelel az előírásoknak...
Hol itt a probléma?
Hogy a tökömbe szerelek
Hogy a tökömbe szerelek fel egy négyküllős kerékre küllő prizmát?
Használd a válasz gombot,
Használd a válasz gombot, mert én például már nem tudom miről beszélsz, és kinek.
pl. öntapadós
pl. öntapadós fényvisszaverő fólia a küllőre raggantva?
Az szerinted szabályos?
Az szerinted szabályos?
71. § (1) Járműre - a
71. § (1) Járműre - a kerékpár és a segédmotoros kerékpár kivételével - csak jóváhagyási jellel ellátott fényvisszaverőt szabad felszerelni.
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
A joxabály szövegében semmi olyasmi nincs, ami szerint ne lenne az.
Fényvisszaverő is, borostyánsárga is, a pozíciója is megfelelő, jóváhagyási jel sem kötelező...
egyébként a probléma
egyébként a probléma valós: az én gépemen is 16 (vagy 18) küllő van elől hátul meg talán 24 (nem emlékszem, meg nem szoktam számolgatni). Mivel ha jól tudom, az első keréken kötelező, nehéz lenne föltenni. Azzal meg ne jöjjön nekem senki, hogy versenygép, meg nemtommi, nem az -Olaszországban pl alig láttam másfajta kerékszettel szerelt outit (sima túrázók voltak) úgyhogy nem kimondottan ritka, legfeljebb itthon nem annyira elterjedt ez a fajta kerékfűzés.
és akkor a 3-5-8
és akkor a 3-5-8 karbonküllős, esetleg telikerekekről ne is beszéljünk. :)
Csak próbáltam
Csak próbáltam rávilágítani hogy más országok KRESZ szabályai kivételt tesznek a közlekedésben résztvevő kerékpárokban, pl.: a versenykerékpárokra nem kell semmilyen prizma,stb.
Tudsz egy ilyet linkelni?
Tudsz egy ilyet linkelni? Németül vagy angolul?
bonnie
Nagyon komoly vita folyik
Nagyon komoly vita folyik itt arról, hogyan lehetne a biciklit úgy felszerelni, hogy megfeleljen mind a 357 szabálynak, és egész sokan védik ezt az igen részletes szabályrendszert.
Ennyi erővel a feszültségszabályozó áramkör nélküli lámpákat is be lehetne tiltani, hiszen nem garantált, hogy megfelelő fényerővel fognak világítani, és a pótelemet/akkut is kötelezővé lehetne tenni.
Könyörgöm. A bicikli nem repülőgép, ahol százoldalas szabályozás követése nélkül emberek százainak életét követelő katasztrófa következik be.
Pedig milyen izgalmas lenne
Pedig milyen izgalmas lenne minden elindulás előtt a másodkerékpárvezetővel végignyálazni a listát:
- Gumik nyomása?
- Megfelelő.
- Láncon az olajmennyiség?
- Rendben van.
- Fékpofák és a felni által bezárt "fékezőszög"?
- Optimális.
- Kerékagyak zsírnyomása?
- Rendben van.
- Egyes küllő feszessége?
- Rendben.
- Kettes küllő feszessége?
- Rendben.
...
- Hetvenkettes küllő feszessége?
- Rendben.
- Klipsz szíjak feszessége?
- A bal oldali kicsit lazább, biztonsági okokból.
- Torony, minden rendben van, felszállási engedélyt kérek.
- Itt a torony. Felszállhat a Kerékpárra, jó tekerést!
Az megvan, hogy az autónak
Az megvan, hogy az autónak is van kötelező napi rutinja? És hogy azt sem viccből találták ki? Jármű-jármű.
Sőt, akkor ha már
Sőt, akkor ha már jármű-jármű, ügyeljünk arra, hogy mindegyikre ugyanannyi szabály vonatkozzon - már csak azért is, hogy erősítsük az egyenrangúság tudatát. Izzókészletet és elsősegélydobozt a biciklire!
És rendszámot, és
És rendszámot, és forgalmi engedélyt...
Ezenkívül autórádiót,
Ezenkívül autórádiót, valamint radar- és lézerblokkolót is...
... és HAJÓKÜRTÖT!!!
... és HAJÓKÜRTÖT!!!
sőt horgonyt!
sőt horgonyt! :)
----
twitter
Akkor most a legnagyobb
Akkor most a legnagyobb tisztelettel szeretném megkérni a hozzáértőket, hogy magyarázzák el a csengő szükségességét. Annyit tudok, hogy felvonulásokon lehet zajongani vele.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Én nem szeretem a hangomat
Én nem szeretem a hangomat használni, inkább gyengéden ráijesztek egy kis csilingeléssel. Nálam ez a szempont.
Kire ijesztesz rá?
Kire ijesztesz rá?
Szűk utcában nekem háttal
Szűk utcában nekem háttal hiperbolában közlekedő edényekre.
Vagy jókedvemben a világra: hétfő reggel mosolyogva csöngetek egy picit, és kacarászok random időközönként.
gyengéden ráijesztek
gyengéden ráijesztek
contradictio in adiecto
===
bácsi a biciklin
Tudatos volt. :)
Tudatos volt. :)
akkor bocsi === bácsi a
akkor bocsi
===
bácsi a biciklin
Sajnos én nem tudom
Sajnos én nem tudom megmagyarázni, mert ahhoz nem néztem bele elég mélyen a jogba és az amögött álló okokba mikkel a szabály alkotók okoskodtak és döntöttek.
De az őrezred egyenruháján is lehet egy rézgomb a kabát ujjon, például alulról a második ami fölülről szintén a második ami a három közül a középső, ó hogy túldefiniáltam. De nem véletlen. Mert az egy piszok fontos rézgomb ám, nnna.
Mér fontos? Tuggya a rosseb, de a szabál alkotója döntött, hogy az fontos, és kész. És az őrmester ráordít az őrre akinek az a rézgomb nincs meg, mert leszakadt, vagy esetleg rebellisen levágta:
"Katona! Rézgomb hiányzik. Büntetés, harminc fekvőtámasz! Hasal! Egy, kettő, három... Fölállni! Rézgombot azonnal fölvarrni! Katona, hátra arc! Laktanyába, bal, jobb, bal, jobb!"
Szóval, miért katona az őrezredben egy katona, ha nem tetszik neki a rézgomb? Miért nem megy el hullámlovaglónak a tengerre virágmintás gatyával, színes kagylós csukló pántokkal, napokig borotválatlanul, a homokos parton, a kékségben, a szabadságban?
Miért engedi, sőt, miért választja azt saját akaratából, hogy egy ésszerűtlen, oktalan, megmagyarázhatatlan célú dolog, egy rézgomb, uralja életét, az eszét, és megláncolja őt egy őrültnek tartott regulában?
S miért biciklis egy ember, ha elutasítja a kötelező csengőt? Miért nem csak megy gyalog, szabadon? :D
Röviden: az a célja, hogy
Röviden: az a célja, hogy a hiánya miatt ne b...írságoljon meg a szerv.
Mellesleg lehet vele csengetni is...
Csak-mert kategória :) t.i.
Csak-mert kategória :)
t.i. miért? csak! de mégis miért? csak mert. PONT.
Amúgy pedig:
KÖHÉM
A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési mûszaki feltételek
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
...
c) hangjelzõ berendezéssel, amely csak csengõ lehet,
...
(erre azért térnek ki, mert a smkp-n "hangjelzésre kerékpárcsengõ, vagy 75-112 dBA hangerejû jelzést adó más hangjelzõ berendezés alkalmazható,")
+KRESZ
Hangjelzés
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.
Szóval csak-mert! :)
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)
Ez a csak-mert! válasz a
Ez a csak-mert! válasz a legjobb, ami legjobban három évesekkel gyakorolható is be, akik nem akarnak ágyba bújni este és minden kérdésük, hogy de mér? de mér? de mér? :-)
_____________________________
Legyen csengőd! Hangos?
Köszönöm a válaszokat.
Köszönöm a válaszokat. Meg vagyok világosodva. Sajnos, ennek ellenére nincs hely a kormányon, ahova a csengőt felszerelhetném. Pedig mekkora hasznát vehetném hirtelen vészhelyzetben...
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Akkor ne a kormányra
Akkor ne a kormányra szereld...
Az nincs megszabva, hogy hova kell felszerelni. Mehet pl. a stucnira is, vagy lehet kapni fékkarra szerelhető csengőt is, esetleg nyeregcső is szóba jöhet...
A lehetőségek végtelenek.
holnap fogom magam, és
holnap fogom magam, és felrakom a csengőt a hátsó papucshoz, ott legalább nincs útban, úgyse használnám.
az meg nincs előírva, hoyg a kormányon kell lennie :)
Erről van
Erről van szó...
Tiltakozás a szabály ellen a szabály betartásával...
Köszönöm a segítséget,
Köszönöm a segítséget, azt hiszem, a nyereg hátsó részére fogok akasztani egy kolompot. Biztos ami zicher, az szól majd egyfolytában.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Én meg köszönöm, hogy
Én meg köszönöm, hogy amint látom, fontolgatod a kötelező csengő fölszerelését, bármi is legyen arra a fő okod.
Nem úgy teszel, ahogyan kis óvisok most dacoskodnak, hogy de mér?, de mér, nekik az nem kell.
_____________________________
Legyen csengőd! Hangos?
Azért a
Azért a lámpa-elhelyezésen rugózóknak, meg a prizmán parázóknak megvan az a gondolatkísérlet, hogy Ők a rendőr, és megállítanak egy bringást közúti ellenőrzésre:
Kerékpáros mosolyog...
- Lámpa?
- Itt van a kormányon.
- De nincs középen.
- Tudom, de nem lehet középre rakni, látja? Legalább van lámpám.
- Az mondjuk igaz. És a küllőprizma?
- Ott van lent.
- Nem jó a távolsága az abroncstól!
- Tudom, de ilyen a küllőfűzés, nem tudom kijjebb vinni. De legalább van prizmám, és látszik is, kipróbáltam otthon, oldalról, elemlámpával. :)
- Hátul mi a helyzet? Lámpa, prizma?
- Az ott a lámpám, prizmát meg erre nem nagyon lehet tenni, így inkább fényvisszaverő csíkot ragasztottam a nyeregcsőre. Látja? Ezt is teszteltem, nagyon szépen virít a sötétben.
- Na jó, menjen. Ne tartsa itt fel a Szervet. Aztán óvatosan vezessen!
- Kösz, igyekszem. Viszlát.
Vesd össze ezzel:
- Tudja miért állítottam meg?
- Öööööö nem.
- A lámpája nem felel meg a KÖHÉM X235X8h rendelet stbstb blabla.
- Az meg hogy lehet, itt a lámpa, világít is, nézze, látja?
- Igen, látom. De nem középen van.
- Dehát erre nem lehet feltenni középre, nincs hely, ilyenre gyártották.
- Sajnálom, akkor nem alkalmas közúti közlekedésre. Helyszíni bírságot szabok ki...
- Ne szórakozzon már...
- Szórakozok? Nézzük a küllőprizmát. Hoppá, hát az meg hol van? Maga szerint ez X centi? Nem bizony. Szabálytalan. Súlyosbító tényező.
- Nem hiszem el, ezt most miért?
- Rendelet, törvény. Ajjajj, az ott ugye a csengő?
- Nem, kilométeróra.
- Hol a csengő?
- Hát..nincs.
- Megyünk szépen felfelé a büntivel... Már 20ezernél járunk...
Melyik a hihetőbb?
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Szerintem ez rendőr-, és
Szerintem ez rendőr-, és bringásfüggő.