Ma egy huszonnyolcas, nagy, régi, kölcsön kapott orosz kontrás bicajjal indultam el a falusi OTP-hez. Azt hittem, hogy egy kis szünet lesz a monszun esőzésben, azért keltem útra. De ám, éppen amikor elindultam, rákezdett megint.
No, mivel könnyű nyári öltözékben voltam, igyekeztem, de kicsit zaklatott lett a hangulatom, mert csak nem volt kedvemre a mindenemet eláztató eső.
Megérkeztem az OTP-hez, aminek előtti pár lapos lépcsőig egy enyhe emelkedőre kellett rákanyarodnom. A bosszankodásom az eső miatt elaltathatta éberségemet, mert a szokásos kontrás megállás helyett, meggondolatlanul rögtönözve, az emelkedőre számítottam, hogy az majd lefékez.
Fékezett is, lassult a biciklim, de az első kb. öt centis lapos lépcsőt az első kerék, csaknem rászaladva, éppen megütötte. Mire letettem volna a lábam, a bicaj visszapattant mint a gumilabda, és vissza, hátrafelé kezdett gyorsulni.
Amire letettem a lábam, addig már olyan lendülete volt, hogy magával söpört engem hátra és oldalra, és megtörtént az elkerülhetetlen: a suszteresésem. A bal könyököm és alkarom lökésgátló szerepében vette föl a lökést, és a medencémen át a hátamra gurulva találtam meg, a bicajjal fölöttem, a semleges nyugalmi tömegegyensúlyt.
Mindez húsz perce volt, és szerencsére a fájdalom már elmúlt mind a könyökömben, mind az alsó medencecsontomban. A világos dzsekimen egy jó koszos folt van most a vizes aszfalttól. A lelki sokktól még mindig nem nyugodtam meg igazán, de legalább már alig reszketek, ami bizony szintén volt.
Hogy is ne zaklatna föl bárkit is ugyanúgy egy váratlanul bekapott suszteresés, ahogyan egy susztermatt is teszi? Vót e még másnak is hasonló? :-)












én egyszer lejtőn lefelé
én egyszer lejtőn lefelé jövet későn választottam meg az útirányt, és sajnálatomra a választásom a porosabb, ívesebb kanyar volt...padkázás, majd a szalagkorlát lefejelése volt a jutalmam, azelőtt is és azóta is mindig van rajtam bukó
Remélem minden fém és
Remélem minden fém és organikus "alkatrész" megmaradt működőképes állapotban.
Én egyszer egy demszky karón estem keresztül, épp indultam és valamit néztem közben a pedálon, nem gondoltam hogy mindjárt az első méteren szembe jön az átok:D
----------------------------
Ewing ChainOil,Dallas-Texas
Én is elcsúsztam ma az
Én is elcsúsztam ma az esőn, ráadásul az új bicómmal, szerencsére még sáros se nagyon lettem. Kb. gyerekkoromban estem utoljára bicóval.:)
Két hete jöttem ki a
Két hete jöttem ki a kórházból.Csípőhematóma.Nincsen rózsabokor tövis nélkül.Megalázó esés volt+közönség.
Egyáltalán nem volt
Egyáltalán nem volt ennyire fájdalmas, de cikinek ciki volt: bringagyászon mentem a Népstadionnál(akkor még - azt hiszem - így hívták), már sárga volt a lámpa, ezért tekertem, mint az őrült, és az egyik kanyart szűkre vettem... és nekimentem egy kresztábla oszlopának.
--~-P-~-E-~-C-~--
"Never trust a smiling scout!"
Bocs, de ha látom live,
Bocs, de ha látom live, tutir kivisítottalak volna. :)
Az én hasonlóan mosolyfakasztó produkcióim:
1. 23-as elsőgumi beléptetése 25 széles esővezetőbe, tengelyig süllyesztve, magyarvándor-stílusú kormányon átfordulással, a stabil egyensúly állapotát hátamon fekve elérve, égnek tartott biciklivel, két iszonyatosan pörgő kerékkel. Gyakorlatilag puffanós előrebukfenc bingástól.
2. Alaphelyzet: helyben állva, 28-as mamabájkon, ülésen jobbra-balra hintázva beszélgetés, miköben az egyensúly megőrzése jobbra majd balra lerakott lábujjal.
véghelyzet: járdán hanyatt fekve, bringa ugyanúgy állva, mert a két sarkam a csomagtartón, így nem tudott eldőlni.
Ami a két helyzet közt történt, arról nem tudok semmit, de látványos lehetett, mert a havernak, akivel beszélgettem, a csodálkozástól kiesett a cigi a szájából.
3. Kötelező mutatvány spd-seknek: pedálból kilépés balra, majd bringadöntés pedálban lévő láb felé jobbra. Többször kipróbáltam, biztos siker a közönség felé.
Wad
Ami még szép volt: egyszer
Ami még szép volt: egyszer 4en5en egy füves réten bringafogóztunk országútival (!), de egyikünk egyszercsak ugrott egy iszonyatos békát, bringaátfordítósat. Hát mint kiderült, előtte kecskét legeltetett vki, és a kecske kikötéséhez levert a földbe egy D10es betonvasat. Haver a 23as gumival meg tudta találni az egy darab tizes vasat a félhektáros réten.
Megtapsoltuk.
Wad
Régebben poénból gyakran
Régebben poénból gyakran indultam úgy, hogy a baloldali pedálra rálépve elkezdtem gurulni és csak később emeltem át a jobb lábamat a bringán. Hasonló induláshoz készülvén nem vettem észre, hogy egy fadarab van az első kerék előtt keresztben, ezért a bringa nem indult meg. Egy darabig egyensúlyozgattam a pedálon állva, majd a túloldal irányába eldőltem bringástul, mielőtt a jobb lábamat átemelhettem volna. Féloldalas tigrisbukfenccel fejeztem be a gyakorlatot. A közönségsiker megvolt. :)
________________________________________
Kerékpárod ha Merida, azzal érhetsz hamar ide.
Vízszintes vagy meredek, biciklizni de remek!
Én hasonló technikájú
Én hasonló technikájú leszállást alkalmaztam, amíg egyszer a bal pedálon állva, már mindkét lábammal bal oldalt megálltam, és a kerékpár hátsófelni-kiflivel féltérdre ereszkedett. Azóta indulás előtt és után lépem át a vázat.
Wad
Új értelmet adtál a
Új értelmet adtál a tanyabike-nak. Ezzel jót lehet tanyázni is:-)
Amúgy részvétem! Remélem, semmi maradandó sérülést nem okozott.
Nekem egy ismerősöm 40 évesen akarta megmutatni a kamasz fiának annak dirt bringáján, hogyan kell egykerekezni. Dobott is egy akkora hátast az utcában a bitumenen, hogy utána két napig feküdt. Nem sok híja volt, hogy mentők vitték el...
-------
http://rideafuckingbike.com/
Köszönöm mindenkinek a
Köszönöm mindenkinek a reménységét a sértetlenségemben. Katona dolog, és már el is múlt nagyjából a testi fájdalmam.
Különben az a lejtő ami így kitolt velem, igazán nem is enyhe, hanem egy pár méteres szakaszon, pont a lépcső előtt, elég meredekké változik.
Hát, ilyen alattomosan lopakodnak ránk a balesetek. Amikor elképzelhetetlen hibáznunk, mert olyan hétköznapiak és rég begyakorlottak is a körülmények, akkor eshet meg váratlanul velünk ilyen suszterperec. :-)
_____________________________
My hands you may retard or may advance
my heart beats true for England as for France.
J.W.R.
Ez így van, az ember akkor
Ez így van, az ember akkor eshet nagyot amikor meg sem fordul a fejében. De fel a fejjel, statisztikai alapon most jó ideig nyereg felett maradsz. És tartsa benned a lelket, hogy a kormányon túliak társasága rengeteg főt számlál. :)
Wad
1x esős időben begurultam
1x esős időben begurultam a Toldiba és a vizes slickjeimmel (ugye ott meg márvány a padló)a pult előtt sikerült teríteni.
Kitörő öröm, taps...
Volt 1X vmi noname SPD
Volt 1X vmi noname SPD pedálom, kics volt, könnyű, olcsó, agyonhasznált. Volt egy igen értékelhető tulajdonsága, ha a legkisebb murvadarabka bekerült a patenttel, huszadik imára sem engedett el. Na ezzel sikerült egyszer hatalmasat vonaglanom a nagyközönségnek. cibáltam, húztam, tekertem, nem engedett. Ha ugyanezt nem vízszintes vázcsövön hanem függőleges krómrúdon nyomom le, tutira pénzt dugnak a gatyámba.
Na mivel a lendület elfogyott, és nagyon meg kellett volna vmibe kapaszkodni a szabaduláshoz, kényszerleszállásként felugrattam a járdára és megkapaszkodtam a drótkerítésben. pechemre pont 2 oszlop közt félúton. A drótkerítéssel együtt talajig mentem, aztán mint a wrestlingesek, amikor lendületet vesznek a ring gumikötelén, visszapattanva ballisztikus íven landoltam bringástól az útpadkán. Persze háton átfordulással, hogy nagyobb legyen a siker. A közhangulatot fokozta, hogy a porban további 2 perc vergődés kellett a pedálból szabaduláshoz. Kb. 15 nézőm volt utcaszerte és nem kifejezett pókerarcok.
Másnap vettem egy Look pedált.
Wad
"nem kifejezett
"nem kifejezett pókerarcok"
:))))))))))))))
________________________________________
Kerékpárod ha Merida, azzal érhetsz hamar ide.
Vízszintes vagy meredek, biciklizni de remek!
Jó leírás, szemem előtt
Jó leírás, szemem előtt pergett az egész sztori.
SPDavid
SPDavid Copperfield:-D
----------------------------
Ewing ChainOil,Dallas-Texas
Ebből a pedálból ő sem
Ebből a pedálból ő sem szabadult volna. :D
Wad
Próbáltad oldalra? :)
Próbáltad oldalra? :)
Vááá! :D Egyébként
Vááá! :D
Egyébként előtte klipszes pedál volt, úgyhogy eleinte néha hátrafelé rángattam. :)
Wad
Én sokat olyan 10-14
Én sokat olyan 10-14 évesen estem. Szfváron a 3ágútól jöttem lefelé egy piros ruszki bringával, de nem fogott a fék. Ugyanis volt rajta kontra, ami semmit nem ért, meg egy első vészfék, ami minden használat után vissza kellett rakni. DE EL VOLT HASZNÁLVA. :) Mivel jobb oldalon még drótkerítés volt, ezért katapultáltam, egész jól megúsztam.
Amikor megtanultam bringázni, az első önálló 10 méterem után nekimentem egy oszlopnak, mert a kormányt még nem ismerem. Elég jól lezúzta a szemem meg az arcom.
2éve meg egy Macska miatt estem a Vágány utcában. Siettem, este volt és elém ugrott egy macska. Ám ott bal oldalon fal van, nem tudott továbbmenni. Arra gondoltam felugrik. Csak a szeme villant meg, de nem tudta mi tévő legyen, én sem, fékeztem de a kis hülye visszaindult az úton és így átmentem rajta, utána elestem. Elfutott. 9-1 = 8 élete van még. Én meg beszereztem egy jó nagy horzsolást és a fékkarom azóta sem az eredi L alakor viseli. :D
Ohhó, ilyen orosz csodám
Ohhó, ilyen orosz csodám nekem is volt, hátul kontra, elöl tappancsos gumifék, de bowdenes. Az tényleg csak C-tervként, életmentésre volt alkalmas. Felénk van egy hatalmas szeméttelep, egy nagy dombon van, jó meredek murvás út visz fel. Gyerkőcként sokat lógtunk be, mert rengeteg nyomtatáshibás drága magazin volt itt lepakolva a nyomdából, meg még sok más érdekesség.
Innen lefelé hatalmasat lehetett szakítani még az orosz drótszamárral is, csak az volt a rizikó, hogy a lejtő közvetlenül a 10es főútra futott ki derékszögben, szal előtte egészséges volt lelassítani/megállni.
Na itt ismertem meg, mi a hideg verejték.
Szokás szerint megindultam lefelé (kb. 12%os murvás lejtő), fél perc alatt elértem a warp3 (másnéven aztaq) sebességet, ekkor megpróbáltam még egyet rátekerni, erre leesett a lánc. Innentől a kontrafékhasználat teoretikus lehetőséggé zsugorodott. B-terv: megpróbáltam a hátsó keréken a láncvilla közé taposva bal cipőtalppal lassítani, ez már rutinos eljárás volt, de nem warp3-nál. A kínai tornacipőm (vérbeli dorcó) talpa másodpercek alatt leszakadt, vitte a zoknimat is. Jobb cipővel már nem próbálkoztam. Közben elértem a warp4-et, (ez már a lélektani tűréshatár fölött volt kb. 10 éves fejjel), főútig volt kb 100 méterem, szőval maradt a C-terv: a halál elsőfék. Bemartam, észrevehetően használt kb. 3 másodpercig, akkor egy csattanás, és a bowdenház ablaktörlő módban bólogatni kezdett előttem.Eltéptem a bowdent.
Mivel a tempó ekkor már túllépte azt a határt, ahol bokorba mertem volna kormányozni (D-terv sztornó), visszafojtott lélegzettel kereszteztem a 10-es főutat. Ez még mindig warp3,5 körül lehetett, az az IFA-s, aki előtt átvillantam kb. 5 méterrel, nem hiszem hogy felfogta, mi történt.
Mivel ez egy T-kereszteződés volt, túloldalt tömény bokorsövényfal, kb 3-4 m vastagságban. Na ez megoldotta azt a 10G-s lassulást, ami kellett, de mire áthemperegtem rajta, pólóm elfogyott, bőröm is csak nyomokban maradt. Asszem a szemeim meg az arcbőröm épségét az első ág által képembe csapott baseball-sapimnak köszönhetem. Persze az orosz tajgaszaggató egy karc nélkül túlélte a sövényvágást.
Akkor tanultam meg, hogy minden bringázni indulás előtt 100% fékellenőrzést tartsak.
Wad
A legkeményebb zupám
A legkeményebb zupám nyomait mai napig hordom. Mivel éppen áradásos időszak volt, megbeszéltük, addig megyünk, amig víz nincs az úton. Elvileg lezárt útszakasz volt, ezért autómentes, ideális edzéshez.
Haver ment épp elöl, amikor először látszott, hogy száz méterre előttünk már víz. Egy szó nélkül lassított, én meg épp a váltómat néztem, úgyhogy ráfutottam. Lepattantam a jobb vállán, és kifeküdtem a murvás padkára. Mivel ez kb. 45-50es tempónál történt, még oldalamon fekve, behúzott klipszszíjakkal bringával együtt még csúsztam vagy 15 métert, aztán jött egy fa, amit fektemben csúszva én jobbról kerültem, a bringa meg balról. Mivel össze voltunk kötve, ez nemigen sikerült, de azért a két térdemet szépen behajtotta, csak nem arra amerre én szoktam. A jobb vádlim vmi érdekes módon másnapig nem hátul volt hanem oldalt. Akkor még nagynehezen hazatekertem, de másnap már fel sem tudtam kelni, és ez így is maradt 2 hétig. Gerincemtől jobb vállamig hátamon, fél seggemen nem maradt semmi bőr, és a murva, mint a gránátrepeszek, beépült, még évek múlva is lökődtek ki kis kavicsok a bőrömből. A térdhajtásom eredménye mkét térdemben porcleválás, amivel még ma is megszenvedek néha.
Wad
Patrick Kane Authentic
Patrick Kane Authentic Jersey
Antti Niemi Authentic Jersey
Bobby Hull Authentic Jersey
Brian Campbell Authentic Jersey
Patrick Kane Authentic Jersey
Antti Niemi Authentic Jersey
Bobby Hull Authentic Jersey
Brian Campbell Authentic Jersey
Jonathan Toews Authentic Jersey
Patrick Sharp Authentic Jersey
Stan Mikita Authentic Jersey
Adam Burish Authentic Jersey
Andrew Ladd Authentic Jersey
Ben Eager Authentic Jersey
Brent Seabrook Authentic Jersey
Brent Sopel Authentic Jersey
Cristobal Huet Authentic Jersey
Dave Bolland Authentic Jersey
Duncan Keith Authentic Jersey
Dustin Byfuglien Authentic Jersey
Jeremy Roenick Authentic Jersey
John Madden Authentic Jersey
Keith Magnuson Authentic Jersey
Kris Versteeg Authentic Jersey
Marian Hossa Authentic Jersey
Martin Havlat Authentic Jersey
Nikals Hjalmarsson Authentic Jersey
Tomas Kopecky Authentic Jersey
Tony Esposito Authentic Jersey
Troy Brouwer Authentic Jersey
Ray Lewis Authentic Jersey
ed reed Authentic jersey
anquan boldin Authentic Jersey
Ray Rice Authentic Jersey
Willis Mcgahee Authentic Jersey
Ray Lewis Authentic Jersey
ed reed Authentic jersey
anquan boldin Authentic Jersey
Ray Rice Authentic Jersey
Willis Mcgahee Authentic Jersey
Joe flacco Authentic jersey
Terrell Suggs Authentic Jersey
joe flacc Authentic jersey
Terrell Suggs Authentic Jersey
Todd Heap Authentic Jersey
Derrick Mason Authentic Jersey
Haloti Ngata Authentic Jersey
Le'ron Mcclain Authentic Jersey
Michael Oher Authentic Jersey
Anquan Boldin Authentic Jersey
Derrick_Mason Authentic Jersey
Ed_Reed authentic Jersey
Haloti Ngata authentic Jersey
Joe Flacco authentic Jersey
Ray Lewis Authentic Jersey
Ray rice Authentic Jersey
Willis Mcgahee Authentic Jersey