A Fővárosi Önkormányzat a közelmúltban négy pályázatával nyert el uniós támogatást kerékpárút fejlesztésre. Ezek közül három esetben dönthet a Fővárosi Közgyűlés a támogatási szerződés megkötéséről, a negyedik projekt (IV. ker. Szilágyi út) további tárgyalást igényel a kerületben kialakult vitás helyzet és a nagy nyilvánosságot kapott civil ellenvélemény miatt. A döntési javaslatokról a Főpolgármesteri Kabinet is tárgyalt.

A XXI. ker. Ady Endre úti kerékpárforgalmi fejlesztés összköltsége közel 80 millió forint, a megvalósításhoz a főváros 64 millió forint uniós támogatást nyert. A XVII. kerületi Pesti úton (501. utca és a Ferihegyi út között) tervezett kerékpárút-fejlesztés 64 millió forint összköltségű, ehhez a főváros 51,5 millió forintos uniós támogatást kapott. A XXI. kerületi Szabadkikötő úti (új nevén Weiss Manfréd úti) kerékpárút-fejlesztés a legjelentősebb, 165 millió forintos összköltségű projekt, amely 132 milliós közösségi támogatásban részesül. A városvezetés a Fővárosi Közgyűléstől azt kéri, hogy 2010. évi költségvetésében biztosítson a projektek megvalósításához önrészt, ezeken túl pedig kéri a testület jóváhagyását az együttműködési szerződések aláírásához.

Az újpesti Szilágyi út esetében a kerület vezetése és a kerékpáros civil szervezetek nem értenek egyet azzal, hogy a kerékpárút a járdán vagy az úttesten húzódjon. A kerület a járdán szinteltolással valósítaná meg a kerékpárutat, ez szerepel a korábban elfogadott tervekben is, a Magyar Kerékpáros Klub azonban elutasítja ezt a megoldást, egyebek mellett a zöldfelület védelmére és a túl sok kereszteződésre hivatkozva. A vita mielőbbi eldöntése érdekében a főváros vezetése meghívja február végi ülésére a kerület polgármesterét és a civilek képviselőjét is. A fejlesztésre 98 millió forintot nyert el a főváros az uniótól, amelyet 24 milliós önrésszel egészítene ki, ha sikerül konszenzust kialakítani a kérdésben.

Innen: http://bautrend.hu/index.php/epites/2095

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
2
err képe

Ez egy korabbi allapotnak

Ez egy korabbi allapotnak tunik. A Szabadkikoto Soroksari szakasza (300m?) azota mar megvan, jo kis semmibol semmibe megoldas, egyebkent egy oldali, ket iranyu. Sose hasznalom, mert akik a Szabadkikoton pirosat kapnak, erre robbannak ra a keresztezodesben nagy tempoban (tipikus jobb horgos), hogy 20 masodpercet es akar 5-6 autot is megelozve a kereszt-zoldon tovarobogjanak a kovetkezo pirosig. Egyebkent is mire felmegyek ra, addigra letekerem azt a 300 metert, legalabbis visszafele. Odafele meg a jobbhorog. Kosz, en kihagyom :P

A "senki foldjen", ha meg az, gondolom marad a jarda. (Ez egyebkent egy olyan szakasz, ami ugy nez ki, hogy mikor felujitottak a szabadkikoto utat, kihagytak ezt a parszaz meteres szakaszt, mert az egyik kerulethez sem tartozott - tipikus...

A csepeli szakasz meg gyanitom hogy az, amirol a mostani topic szol. Kivancsi leszek, hogy hol fogjak vezetni, mert szo volt arrol is, hogy esetleg nem a Szabadkikoto mellett jon, hanem valahol hatul. Ha jol emlekszem, de tevedhetek is.

Egyebkent fura ez a Szabadkikoto... Ha mar szoba kerult: a kozteruletesek ugyanis hihetetlen elannal, tobbszor is 10+ fovel takaritottak a jardat az ut mellett, gyalogosan, gondolom szepen soztak is, nehogy veletlen a fak helyere visszanojon valami. Namost itt nyaron van napi szinten 10 gyalogos, bringasbol kicsit tobb, akik nem mernek az uton menni. Iden telen en meg nem lattam ott senkit, 2-3 bringast leszamitva. Szoval van ertelme takaritani, de egyebkent azt sem vegzik teljesen. A benzinkut feloli oldalon nagy hokupac mindket oldalon, aztan a"nagy budos semmiben" letakaritva a jarda.

Ekozben peldaul itt a lakotelepen, ahol tobbszaz (tobbezer) csalad lakik, a gyerekekkel nemelyek gyalog jarnak suliba (bar mar az 1km-re levo suliba is autoval jarnak ujabban, napsutesben is, mert a seta az ego), stb, all a letaposott ho, es tiszta jeg minden. Bringaval ugy jutok ki a "fobb utra", hogy tolom.

Ezzel az egesszel csak annyit akartam, hogy most nagyon ragyurtak a Szabadkikotore, es talan tenyleg lesz ott valami kerekparos infra.

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

3
airdace képe

Szabadkikötő út: a

Szabadkikötő út: a mostani támogatás csak a "senki földjéről" szól, itt ha jól tudom, a járda mellett lesz kerékpárút a töltés kiszélesítésével, ezért kerül ilyen sokba. Amúgy nem hinném, hogy a mostani járda alkalmas biciklizésre.
A "csepeli" részt már Kossuth Lajos utcának hívják, erre most nem terjed ki a projekt.
Sajnos a Kvassay-hidat a felújításkor elcseszték, úgyhogy ott tényleg marad a járda...

_________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

4
err képe

A Kvassay-hidig van asszem

A Kvassay-hidig van asszem Csepel, es a hid utan jon a "senki foldje". Ket kerulet kozotti resz, azert senki foldje, nem azert, mert nincs ott semmi :) Kivancis leszek, hogy oldjak meg. Szelesiteni a HEV oldalan nem nagyon lehet szerintem, ha meg egy oldali ketiranyu, akkor meg szivas lesz ramenni. Na de meglassuk. Csak ne viacolor legyen, mert akkor az, plusz a kotelezo hasznalat... Erdekes lesz akkor bebringazni :F

Errol mit lehet tudni?

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

5
airdace képe

Szóval: Van a Soroksári

Szóval:

Van a Soroksári út és a híd közötti rész (Kvassay útnak hívják), itt van egy viacolor bringaizé a déli oldalon.

A hídon csak járda van.

A híd és Csepel beépített része között (Szabadkikötő, ill. most már Weiss Manfréd út) a déli, tehát nem a HÉV felőli oldalra terveznek kétirányú egyoldali bringautat. Úgy tudom, hogy a járdától külön, amihez a töltést meg kell emelni.
Szerintem attól nem kell félnünk, hogy viacolor lesz, a fővárosi beruházások általában aszfalt bringautak. Ha jól megfigyeled, az utóbbi években csak ott lett viacolor, ahol a befektető vállalta be a bringaút megépítését (Kvassay út - Duna City fejlesztője, Kerepesi út - Arena Plaza fejlesztője, Pap Károly u. - Honvéd Kórház).

___________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

6
err képe

Hat, kivancsi leszek.

Hat, kivancsi leszek. Remeljuk a legjobbakat :)

Csepel felol a felvezetes az hogy lesz? Illetve inkabb a masik iranybol a levezetes az erdekes. Varosbol jove a buszmegallo elott a zebran kene valahogy atkelni? Mert ha utana tovabbvezetik, az nagy gaz. Sose figyelnek abba az iranyba, akik a Szallito utca felol jonnek.

(http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+XXI.+ker%C3%BClet,+C...)

Meg ott amugyis van egy raklap padka. Ha viszont a fent emlitett zebranal kell atkelni, az megint csak borzalmas megoldas :/

Tudsz-e valamit errol, hogy milyen megoldas lesz?

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

7
Kessel Martin képe

Elöljáróban annyit: Én

Elöljáróban annyit: Én szeretem a jól megcsinált kerékpárutat, de még a rosszul tervezettet is használom (budai bringagyász).

De itt Budapesten nem ott épül kerékpárt, ahol szükség lenne rá, hanem mindig ott, ahol hely van, akár kell oda kerékpáros infra, akár nem.

A Szabadkikötői út melletti járdát jóformán naponta használok, gyalogossal talán havonta egyszer találkozom, ugyanannyiszor előfordul, hogy valakit előzni szeretnék de dem igazán tudok. Tehát a meglévő talán 2,5 km-es járdaszakasz egészen tűrhetően működik. Legfeljebb az kényszerít sebességcsökkentésre, ha valaki a járdát az ellenkező irányban használja, de nagy gond ebből sosem volt.

Az errorka által leírt szituációt is nagyon jól ismerem, tudom, hogy mindig hátra kell nézni ennél az ominózus kereszteződésnél és a híd előtti benzinkútnál úgyszintén. Inkább erre készülök fel, mint a 80-90es sebességgel robogó autók előtt akadályt képezzek.

Igazából a Corvin u. és a Szabadkikötői HÉV megálló közötti talán 300 méteres szakaszt kellene csak megoldani- nem tudom elképzelni, hogy ez ennyi pézbe kell, hogy kerüljön. Ezt a részt tényleg újonnan létesíteni kell, a Csepel felé vezető oldalon még rövídebb szakaszon.
Így mindenki a megfelelő oldalon bringázhatna, aki akar menjen az úttesten.
Ha kicsit gondosabban készült vona el a járda az út felújítása idején, akár jó minőségi kerékpárút is válhatott volna belőle, perszecsak akkor, ha rendszeresen karbantartják.

H viszont a város felé lévő oldalon sok földmozgatással kiszélesítik a meglévő járdá és ott kétirányú kerékpárutat (talán ráadásul viacolor burkolattal) létesítenek, akkor ez pénzkidobás és a Csepel felé igyekvőket feleslegesen kényszeríti arra, hogy a főutat kétszer is keresztezzen. Ez inkább veszélyforrás mint az úttest (az OBI-tól a Lukoil-kútig én sem használom soha a másik oldalon lévő bringautat).

Ha jól tudom elvettették azt a javaslatot, hogy a kerékpárutat egy pár méterrel az úttól, az erdősáv túloldalon vezessék. Ez egyszer egy jó megoldás lehetett volna.

Hasonló a helyzet az Ady E. u.-n. Ki fogja használni ezt a kerékpárutat? Aki a papírgyárnál Csepel központja felé szeretne kerékpározni, a Zsák Hugó u.-tat fogja hsználni, hisz rövidebb, aki délebbre (Királymajor, Kiráyerdő, Erdősor felé)igyekszik meg pláne. Csak hogy ott van a volt HÉV-sín miatt némi szabad hely, de azt nem vettek tervezéskor figyelembe, hogy ott szinte csak boltok, műhelyek és hasonlók vannak, ahová sűrűn befordulnak szállítók és vevők.
Talán néhány a Kossuth L. u. Ady E. u. sarkán lakó kerékpárosnak nyújt igazi alternatívát.

Ráadásul a Pesterzsébeti oldalon a kerékpárút minden fiygelmeztetés nélkül a szűk buszmegállón keresztül vezet.
Ezt a kerékpárutat is csak közvetlenül a hídtől kezdve és csak Csepel felé lehet értelmesen használni, Pesterzsébet irányába elvileg itt is kétszer kell a 300 m kerékpárút miatt a főutat keresztezni.

Úgy látszik, megint először megteszik a második lépést, az első viszont elmarad. Az erdemény (bringa)gyászos lesz.

Martin

8
Csöre képe

Lesznek. Papíron. A

Lesznek. Papíron. A választásokig.
Utána pedig 4 évig megint magasról tesznek majd rá.

http://www.whiplash.blogol.hu

9
Norbi képe

Ettől félek én is... És

Ettől félek én is...
És megint közeledik a tavasz....rengetegen kitolják a bringát a garázsból.RENGETEGEN.
Mi lesz itt megint kérem szépen....

--------------------------------------------------------
Budafokról...mindenfelé...télen-nyáron...Giant Rincon MTB

10
lord képe

UPDATE Öt kerékpárút

UPDATE

Öt kerékpárút szakasz építésére, összesen 16,3 kilométer hosszúságban írt ki nyílt közbeszerzést Budapest Főváros Önkormányzata - írják pl. itt

A tervezett öt kerékpárút szakasz a következő:
- a XXI. kerületben az Ady Endre út 1.950 méter hosszúságban (bekerülés közel 80 millió forint, a megvalósításhoz a főváros 64 millió forint uniós támogatást nyert)
- szintén a XXI. kerületben a néhai Szabadkikötő út 2,8 kilométer hosszan (165 millió forintos összköltségű projekt, amely 132 milliós közösségi támogatásban részesül)
- a XVII. kerületben a Pesti úton az 501. utca és a Ferihegyi út között tervezett kerékpárút-fejlesztés 7,1 kilométeres szakasza (64 millió forint összköltségű, ehhez a főváros 51,5 millió forintos uniós támogatást kapott)

Továbbá új elemként a III. kerületben a Bécsi út – Nagyszombat utca útvonala (egy 3 kilométeres útszakasz) és végül a X. kerületben a Fehér út – Albertirsai út (1,5 kilométer hosszúságban).

11
SzCiklon képe

Esküszöm azt hittem,

Esküszöm azt hittem, vírus támadta meg a bejegyzésemet, olyan régen posztoltam! :-)
És jó ez nekünk? A Fehér út-Albertirsai nem rossz.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

12
airdace képe

A Szabadkikötő út

A Szabadkikötő út (HÉV-vel szembeni oldalon) és a Fehér út (EXPO felőli oldalon) jónak mondható.
A Pesti út bringagyalogút lesz...
A csepeli Ady E. út (lakóteleppel szembeni oldalon a mostani kvázi parkolósáv helyén) nem a legjobb megoldás, de már nem lehetett megváltoztatni (mikor volt a csepeli hálózatról egyeztetés).
A Nagyszombat utca-Bécsi út elég gyász. Bringagyalogút + egyirányúba szembesáv a San Marco és társain, majd Bécsi út szervizútja. (Nehogy má a Bécsi úton akarjon bárki is bringázni...)
_______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

13
venyerin képe

"a III. kerületben a Bécsi

"a III. kerületben a Bécsi út – Nagyszombat utca útvonal"

Megjegyezni kívánom, hogy ezek az utak találkoznak, azaz a fenti formában írva ez 0 m új utat jelent... :)

Honnan hova menne az új szakasz?

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

14
airdace képe

Árpád fejedelem útjától

Árpád fejedelem útjától a Nagyszombat-Viador-Zápor/San Marco útvonalon, talán a Reménység utcán ki a Bécsire, ott a szervizúton (parkolóban) a Vörösvári útig. A Nagyszombaton már korábban megépült a bringaút (0 forgalmú utca), a többin nagyrészt útpályán lesz.

__________________________________-
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

15
kvir képe

A fent említett

A fent említett kerékpárutakól az MK 2007-ben és 2009 ben is írt szakmai véleményt.

Amit itt olvashattok:
http://kerekparosklub.hu/files/MK_bp_kmop_09.pdf

Virág - Magyar Kerékpárosklub