Kövesse velünk a felújítás minden mozzanatát!

A folyamatosan növekvő kerékpárszállítási igények kiszolgálása – a rendelkezésre álló anyagi források figyelembevételével – a MÁV-START Zrt. számára is fontos célkitűzés és feladat.
Felújítás előttA jelenlegi gazdasági körülmények nem teszik lehetővé új típusú kerékpárszállító kocsik beszerzését, azonban 5 darab nagy befogadóképességű (nagyobb csoportok számára is alkalmas) kerékpárszállító kocsi javíttatásával és felújításával bővíthető a szolgáltatás.

A korábban selejtezésre ítélt, jelenleg Szolnokon tárolt vasúti kocsik megújulásáról folyamatosan beszámol majd a személyszállító vasúttársaság, kezdve a járműjavítói átalakításoktól, egészen a kocsik átadásáig és forgalomba állításáig.

Felújítás előttA MÁV-START Zrt. arra törekszik, hogy – a kerékpárszállító járműflottája kiegészítésével – az észak- és dél-balatoni vasútvonalakon tavasztól őszig valamennyi távolsági vonatban biztosítani tudja a csoportos kerékpárszállítást, melyhez jelentősen hozzájárul az 5 felújítandó kocsi.
A balatoni főszezoni kerékpárszállítási lehetőségekről tavasszal külön kiadványt jelentet meg a személyszállító vasúttársaság.

http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14b504e57c8d7e

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
. képe

Jó lett, merész és

Jó lett, merész és modern. Gondolom a reménytelenség és a jelen emberének eldobható, kaotikus, abszurd akadályokkal teli életének a lemodellezése volt a célja a második képen látható kocsibelső tervezőjének.

http://www.mav-start.hu/res/X-201001151213166099.jpg

----------------------------------
BringaWiki.hu
Valamint autómentes településeket!

2
PTeker képe

aham, ez nagyon pozitív : 1

aham, ez nagyon pozitív :
1 Ha tényleg elkészül
2 Ha nem 2010et hanem 2001 írnánk

3
varkocs képe

Példát lehet venni innen:

Példát lehet venni innen: Cyclists' Special, különös tekintettel az étkezési lehetőségekre :).
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
http://carbusters.org/

4
-ogre- képe

ez nagyon jó kis videó,

ez nagyon jó kis videó, gyönyörű bringákkal. a második részében 1:20nál meg olyan koskormány van, hogy ihaj! nem tudom, miért nem gyártanak ma is ilyet.

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

5
varkocs képe

és micsoda váz

6
alcedo képe

Én is ezen gondolkodtam, no

Én is ezen gondolkodtam, no meg azon, hogy ilyen decens túraklubokkal esetleg fel lehetne pozicionálni a kerékpározás presztízsét újabb lehetséges célközönségben. Ezek a hagyományos szerelések (lásd tradicionális kerékpáros nadrág, zakók és sapkák), szép túrabiciklik, kapcsolódó kulturális és történelmi programok és látogatások olyan közvélemény formáló (az angol "opinion leaders" után szabadon) személyiségek figyelmét is a kerékpározás felé fordíthatnák, akik eddig esetleg kevésbé foglalkoztak a kerékpáros kultúrával. Ráadásul rengeteg erre igen alkalmas tájunk van nagyobb városainkhoz közel, vagy onnan távolabb. Ez persze csak gyors ötletlopás egy remek filmből, hogy mennyire lenne működőképes, azt nehéz megítélni. A kockázata mindenesetre minimális, a múzeumi tekerések pedig azt sugallják, hogy a CM közösségében van hasonlóra fogadókészség, egy próbát talán megér.

7
MK Dél-Pest tag képe

Elegáns módon

Elegáns módon kombinálták a vasútközlekedést a kerékpározással.

8
Hotyhogy képe

Jó is, hogy vannak ezek a

Jó is, hogy vannak ezek a kocsik, és kell belőlük több és újabb darabok, a felújítottakon felül.

Vótam ám én, Decemberben, a nagy hidegben, egy ilyen kocsiban a balatoni vonalon. Megfigyeltem a bicaj felfüggesztő elemeket. Négyszer négy azaz tizenhat bicaj szállítására volt benne lehetőség.

A teljesen üres kocsitér négy sarkában négy lehejtható ülés volt, és az egyikre leültem ott, mert minden egyedi ülés öböl már foglalt volt minden kocsiban. A büdös* bagósokéban meg nem akartam utazni, bár ott volt bővebben szabad tér.

Meghagytam zavartalanul mindenkinek a magánterét. S így egyben az enyém is megvolt egy gátlástalan szalonnázásra az újdonsült Szankovits bicskámmal, bár jéghideg volt a fűtetlen teremben. Csak leszálláskor vettem észre a kazánház fülledtségű kis fülkét mellette, ahol kényelmesebb lehetett volna az utazásom! :-)

* Értsd: a bagós kocsi a büdös, nem a bagós maga, aki természetesen mindig egy üde illatú személy.

9
IPG képe

Izé, ezek az eredetileg

Izé, ezek az eredetileg poggyásztereskből/postakocsikból átalakított bicajtároló kocsik nagyon jók, nem csak 16 felakasztott bicaj fér bele, mi nyáron az északiparton simán beraktuk a 30 bicajt, és még hely is volt, sőt visszafelé akkora tömeg volt, hogy még ültek is az emberek a padlón, tiszta piknikhangulat volt. :) Szerintem a kocsi megtömve akár száz bicajt is képes befogadni. Más kérdés, hogy azzal, hogy fel-le pakolunk többtíz kerékpárt egy olyan állomáson, ahol nem nagy a tartózkodási idő, máris elverjük a vonatot. :)

Egyébként én is pozitívnak tartom a dolgot. Meg tudnák oldani, hogy lehessen bicajszállítási lehetőség enélkül is, csak ugye a halbi kocsikban azok a bicajszállító részek nem túl bőek, négy bicaj kényelmesen maximum.

A szándék megvan, örüljünk neki, hogy ők is észbe kaptak, és rámennek a balatoni kerékpáros turizmusra. Végülis egy kocsival többet csatolni a vonathoz (főleg ha a szerelvénnyel forog, és nem kell mindig egy adott vonathoz mindig hozzácsatolni meg lecsatolni), akkor ez tök jó. Más kérdés, hogy mit akarnak nyáron járatni a balatonparti vonalakon; mondjuk egy piros halbiszerelvény végén egy ilyen nem mutatna túl jól, meg így bukták az ingavonati üzem lehetőségét is. :)

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

10
Mr.Saint képe

"Szerintem a kocsi megtömve

"Szerintem a kocsi megtömve akár száz bicajt is képes befogadni."

Szerintem nem mindegy, hogy milyen minőségben, például nem örülnék neki, ha a bringámhoz hánynának még egy rakat másik bringát, aztán karcolják egymást, vagy összeakadnak. Láttam már ilyet, épp a montimat vittem, az gyakorlatilag mindent kibír, kevésbé zavart, de pl ha az országútim viszem, azért mérges lennék, ha egy rakat másik bringát sajtolnának hozzá.

11
MK Dél-Pest tag képe

+1

+1

12
alcedo képe

Egyetértek, ráadásul

Egyetértek, ráadásul kibővíteném a Tisza- és Fertő tavakra, ahová főszezonban is kétesélyes eljutni kerékpárral vonaton. (Vagy van hely, vagy nincs, előre tudni pedig lehetetlen.)

13
Don Kartács képe

Tehát ha van x

Tehát ha van x előreváltott jegyünk Füzesabonyig , elképzelhető hogy mégsem tudunk felszállni a vonatra a bringákkal mert valaki előbb ért a pályaudvarra?

14
IPG képe

Ha Ön többedmagával

Ha Ön többedmagával utazik, kérjük, jelezze előre csoportos kerékpárszállítási igényét az utazást megelőzően minimum 7 nappal a MÁV-START szolgáltatás-értékesítőinél. A rendelkezésre állás függvényében különkocsit tudunk biztosítani, így Ön biztos lehet benne, hogy a zsúfoltság miatt nem fog lemaradni a vonatról. Csoportos kerékpárszállítási szolgáltatásunk megrendelése ingyenes, mely érvényes menet- és kerékpárjeggyel vehető igénybe. A kocsikban típustól függően 12-58 kerékpár szállítható.

http://www.mav-start.hu/kerekparszallitas/

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

15
alcedo képe

Ha másodmagaddal valahová

Ha másodmagaddal valahová el akarsz jutni, nem tudhatod, hány pár forgatott hasonló tervet a fejében. (Gondolj bele ráadásul, milyen, amikor az utolsó vonatot várjátok egy állomásépület nélküli megállóban a puszta közepén és ott derül ki mindez.) Ám nem kell feltétlenül más kerékpáros ilyen meglepetésekhez.

Legutóbb, mikor a Tisza tóra mentünk ez egész pontosan úgy nézett ki, hogy a MÁV valamilyen technikai nehézség miatt (nem emlékszem, de mindig akad ilyen) IC szerelvénnyel pótolta a Mezőkövesden áthaladó gyorsot. (Másfél órával később indultunk így is, egy szerelvény ki is maradt.) Amikor felraktunk két kerékpárt (érthető módon emiatt nem kértünk külön kocsit, később az őrült zsúfoltságban és káoszban még a gondolat is viccesnek tűnt volna) a kalauz egyértelműen felszólított bennünket, hogy vegyük le azokat, mert a szűkebb szerelvényen nem fognak a mellékhelységhez odaférni az utasok és így tilos kerékpárt szállítani.

Ezen kezdtem felpaprikázódni, mert nemcsak menetjegyet és kerékpárjegyet vettünk, előre megérkeztünk, de ez volt az egyetlen kerékpárt szállító szerelvény Mezőkövesdre aznap az Elvira szerint. A kalauz szerint átszállásokkal (tán Füzesabony IC, onnan személlyel azonos vonalon Mezőkövesd) máshogy is meg lehetett volna oldani. Más kérdés, hogy az Elvira nem ajánlotta fel, a MÁV műszaki problémáit nem vizionáljuk előre, az a vonat már (a szó szoros értelmében) elment és mi elég gyakran próbáljuk a teljes menetfelszereléssel megrakott kerékpárok vasútra fel-le rakodását. Ezerféle kerékpárszállítási mód közül -a Flirt-öket leszámítva- mind a személyi és kerékpárban esett károk, a csomagok vagy kettőnk egyikének a vonaton ragadása és a csomagok/kerékpár ellopása közül általában kettő veszélyeztet attól függően, hogy a csomagokat a csomagtartóra rögzítve hagyjuk, vagy leszedjük. Végül a komplikáció esetére az azonnali leszállítást kilátásba helyezve megengedte az utazást.

Summa summárum, amikor megkérdeztem, hogy akkor a MÁV biztosít-e kerékpárszállítást, akár csak állóhellyel, sietett leszögezni -és a szabályzatból is ez derül ki, úgyhogy nem is vitatkozhattam vele- hogy csak a körülmények szerencsés együttállása esetén engedi fel az akár kerékpárszállításra a menetrendben alkalmasnak jelölt szerelvényekre is a kerékpárokat. Magyarán semmilyen esetben sem garantálja a kerékpárszállítást.

Az érem másik oldala azonban az, hogy végül is -bár elég gyakran használjuk ezt a szolgáltatást- még sosem maradtunk ott sehol. Az viszont világos, hogy minden kapacitásbővítésre szükség van a kerékpárszállítás kapcsán, mert az elővárosi közlekedés (elméletileg lehetséges!) sebessége mellett a kerékpárszállítás az a terület, ahol nincs vetélytársa a vasútnak (Magyarországon) a személyforgalomban, amit jelen helyzetben bölcs volna kiaknázni. (Bár a szűkülő hálózat rontja a turisztikai pozícióit.)

16
IPG képe

Jó hát természetesen

Jó hát természetesen elvárható lenne az a tolerancia, ami nyugaton alap, nálunk meg igen ritka. Az emberek már csak a saját hatalmuk bizonygatása miatt is keresztbe tesznek más embereknek. :( Ha a MÁVnak valami műszaki problémája van, alapvető lenne az ígért szolgáltatásokat nyújtania, vagy legalább valahogy kompenzálni a dolgot.

Vonaton ragadás megoldása: vészfék. Ha indokolt a dolog, például le akarsz szállni az adott állomáson, folyamatban van a leszállás, és megindul a vonat, te nyugodtan leintheted (megállj jelzés kézi adása - köteles rá megállni), vagy vészfékez húzhatsz. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne csipkedje magát az ember, mert úgyis megvár a vonat, nyilván te se akarod másik száz ember életét megkeseríteni, hogy akár egy elvert vonat miatt később érjenek oda úticéljukra, de ha élet is veszélyben forog (merthogy máshogy nem tudnál leszállni a vonatról, minthogy leugrasz, az meg életveszélyes), akkor nyugodtan ott az indokod.
A felszállás ill. leszállás pedig mindig úgy történjen ha többen is vagytok, hogy legalább egy ember legyen mindig a peronon, egy pedig a járművön (leadogat-levesz, illetve kommunikáció céljából, lássa a kalauz, hogy még pakolnak a vonatról). Ugye ehhez szükséges, hogy a leszállás előtt már össze legyen készítve a kerékpár, ne kelljen a csomagokat egyesével vadászni, stb.

Kapacitásbővítés: igen, valóban jó lenne, csak ez is pénz kérdése. Látjuk, már a selejtezett kocsikat is feljavítják, ez előrelépés.
Az elővárosok esetében pedig valóban megoldás lenne a vasút-kerékpár kombó reklámozása.

A szűkülő hálózatot meg szerintem nem szabadna veszni hagyni, bár máshol is zárnak be vonalakat, a hatvanas évek óta ekkorára nem volt példa. (Egyébként nem csak hazánkban zárnak be vasútvonalakat, erre nagyon jó példa Nagy-Britannia esete, ahol a vasúthálózat iszonyatosan sűrű volt, most pedig nem az.) Megoldás? Nem tudom.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

17
Don Kartács képe

Köszönöm szépen a

Köszönöm szépen a kimerítő információhalmazt:)
Történetesen egy Tisza-tó és Hortobágy körbe túra tervezése közepén vagyok.Vonaton pedig még nem szállítottunk bicajt.Viszont ismerem valamennyire a MÁV működését, ezért is tettem fel a kérdést.

A viszontagságok miket középtájékon említesz, eléggé rémisztőek.És ha nem csal az emlékezetem, a vonat hátuljában ami szokott lenni kerékpártároló - oda talán 2 bringa fér el úgy, hogy azt azokon a szűk először kifelé majd befelé bukónyíló rozsdás bagószagú ajtórettenetszerű nyíláson keresztül kell feladogatni?Legszívesebben én letekerném a távot, de nem egyedül megyek, limitált a kivehető szabadság,és van kevésbé edzett túratársam is aki nem fog 100km-t letekerni egy nap alatt megrakodva.Tehát egy ilyesféle rémkép él bennem a vonatozással kapcsolatban.
Az állomás nélküli kietlen pusztában rekedés pedig már annyira elképesztő gondolat, hogy már romantikus.Persze mindez kevésbé ha másnap 6-ra menni kell dolgozni 200Km-el arrébb.

18
alcedo képe

Ne riasszon azért teljesen

Ne riasszon azért teljesen el, a túra megér némi viszontagságot. Füzesabonyba óránként megy a gyors, bár az lutri, de az IC-ken elméletileg van kerékpárszállító kocsi. (Onnan könnyű lecsorogni például Poroszlóhoz, bár egy szakaszon a masszív teherforgalom nem elkerülhető, ami a család szempontjából lényeges lehet.) Hortobágyhoz legközelebb most már úgy is csak azon a fővonalon lehet bármire felszállni, ezért a pusztán is egyre nehezebb ottmaradni.

19
Don Kartács képe

Ismerem azt a részt illetve

Ismerem azt a részt illetve majdnem az egész tiszatót bejártam többször is kivéve a Poroszlótól északra eső részt, tudom hogy mesevilág van ott, nomeg hogy sosem ugyan az mivel mindig változtatja magát. Épp ezért 1 nap ladikozás is be van iktatva a programba a tiszahíd lábánál a csárda mögött lévő csónakkikötőből a susnyásos nádivilág labirintusba:).A cuccokat ott lehet hagyni mivel őrzött a kikötő néhány csattogó agyarú bodrikutya személyében,és sátrazni is lehet.

20
Hotyhogy képe

Szent úr előzőekben

Szent úr előzőekben jelzett aggodalmát osztva, én még Kalkutta fekete lyukára is gondolok azzal a száz bezsúfolt bicajjal és bicajossal.

Nyáron óriási lehet a hasznossága az ilyen balatoni vagonnak, és az élmény és hangulat is más lehet egy jól megrakott raktérben. De nem száz, hanem csak mondjuk, ötven bicajjal. :-)

21
Mr.Saint képe

Ilyen körülményekre

Ilyen körülményekre gondolok. A montim már kapott pár sérülést, meg kevésbé kényes, mint említettem, de az országútimért "ölni tudnék", ha hasonló körülmények közé keveredne, pedig idén elég sokat fog utazni...

22
IPG képe

Ha belegondolsz, ez a tér,

Ha belegondolsz, ez a tér, ami a halbi kocsikban van, a vagon hosszának 1/7-ed része. A rendes bicajszállító kocsiban (Ds, Db) a kocsinak (peron, ajtók miatt) a 5/7-ed részébe tudsz kerékpárokat pakolni, és vannak benne akasztós részek is, melyek még nagyobb helytakarékosságot biztosítanak. A kocsi ugye 24,5m hosszú, tehát gyakorlatilag 16m hosszt tudsz bepakolni bicajokkal. Mivel fel tudunk akasztani ebből kb. 30-at, és még az oldalfalakhoz is tudunk támasztani, véleményem szerint kb. 150 bicaj kell ekkora zsúfoltság létrehozásához. Más kérdés, hogy hogyan vannak berakva a bicajok. Ha be vannak hányva, akkor az ötven bicaj mellett se fér el semmi, és összekarcolják egymást, ha pedig az emberek ésszel pakolnak (pl. nagyobb csoportok esetén, koordinálva, nem csak mindenki lerakja valahova a sajátját), akkor pedig lazán a száz bicaj biztonságosan, kényelmesen berakható.

Cáfoljatok meg, ha nem így gondoljátok.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

23
alcedo képe

Erősen függ a csomagoktól

Erősen függ a csomagoktól is. Egy túrabicikli csomagokkal nem igazán akasztható fel és sokkal szélesebb.

24
Hotyhogy képe

Akinek nem tetszik a kép,

Akinek nem tetszik a kép, az is be kell jelentkezzen a galériádon? :-)

Értem, és én is azok közé tartozom akik féltik és szépnek akarják sokáig megőrizni értéktárgyaikat.

Szép és megbecsült biciklijét senki nem szeretné így a többi közé hányni, de ütött-kopott strapa gépek gazdái is lehetünk, és sokszor nincs jobb választásunk.

Látom az óvó megbecsülésedet bicajod iránt, amilyen az én hozzáállásom is, például a táskáimmal szemben. Egy csomó ember nem törődik és leteszi a földre, a piszkos járdára vagy padlóra a táskáját aminek a feneke piszkos lesz, még ha az alig látszik is.

Én ettől irtózom és inkább a térdeim közé fogom a táskámat ha egy pillanatra szabad kell legyen a kezem, vagy az étteremben például egy másik székre, de nem a földre teszem. Újnak is látszik jó sokáig minden dolgunk amire így vigyázunk.

25
alcedo képe

A legutóbb, amikor

A legutóbb, amikor Hortobágyról jöttünk, ilyen körülmények voltak a -külön- kerékpárszállító kocsin. Azóta azon a vonalon megszüntették a személyszállítást "kihasználatlanság" miatt.

Apropó, lehet charter vonatot kérni olyan vonalra, ahol szünetel a személyszállítás? :)

26
IPG képe

Lehet. Pl. már bezárt, de

Lehet. Pl. már bezárt, de teherforgalom által járt vonalakon néha vannak fotósvonatok. Meg is kérik az árát.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

27
Zsurmi képe

Más kérdés, hogy azzal,

Más kérdés, hogy azzal, hogy fel-le pakolunk többtíz kerékpárt egy olyan állomáson, ahol nem nagy a tartózkodási idő, máris elverjük a vonatot. :)

Érdemes szólni a kallernak, így tudja mire számítson.

Módszer sok bringával (10 felett): pár segítőn kívül senki nem a bringaszállítóban szál fel vagy le!

Felszállás: mindenki feladja a sajátját, kivéve pár segítőt. Ők veszik át fennt a többiekét és helyezik el. A bringáikat a többiekből valaki feladja.

Leszállás: a bringákat pár segítő adja le és veszi át. Nem érdekes, hogy a csapatból kiét. Lennt mindenki megkeresi a sajátját.

60 bringát max. 5 perc alatt fel/le lehet pakolni. Csak hely legyen (szervezett túránál érdemes jó előre foglalni). Ja és ismerni kell egymás bringáját. A VBB-s túrákon az a jó, hogy rendelt/foglalt kocsi van és a nem túrázó többieknek egyrészt szólunk, másrészt megjegyezzük melyik nem csapatagé. Mindenki legyen kicsit résen.

-
Zsurmi

28
Hotyhogy képe

+1 Teljesen ésszerű és

+1

Teljesen ésszerű és hasznos művelet terv.

29
IPG képe

Természetesen, ez így

Természetesen, ez így van.
Az a könnyebb eset, ha a végállomáson szálltok fel, és ott kényelmesen felrakjátok a bicajotokat, aztán lefelé adogatjátok gyorsan, az kellemetlenebb, hogy bejön a vonat és már egyből pakolni fel, hadd induljon... :) de minden megoldható.

Egyébként bizonyos helyeken, ha feszített a menetrend, amúgyis késésben van a vonat, az a két-három perc is sokat tud jelenteni.

Amúgy meg mint fentebb leírtam, a kerékpárszállító kocsi igénylése egyszerű feladat. A kocsifoglalás esetenként nehézkesebb (üresfutási díj, stb.), de az is megoldható.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

30
adamekp képe

De a halbikat Cirmik

De a halbikat Cirmik húzzák, amögé és az első halbi közé be lehetne nyomatni egy ilyet, nem?

31
Oleever07 képe

no de mi az a Cirmi?

no de mi az a Cirmi? :D
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal

32
adamekp képe

Zebra-Szili. :) A 3000-es

Zebra-Szili. :) A 3000-es számú V43-asok.

33
Oleever07 képe

oké, köszönöm.

oké, köszönöm. :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal

34
IPG képe

Ja, csak cseszheted a

Ja, csak cseszheted a vezérlési csatlásod. :)
(Jó, most olvastam, a nemzetközi forgalomra is alkalmas Ds (vmax=160!) kocsikban van UIC átmenőkábel, bár nemtom a Cirmit erről vezérli-e a Bybdtee, ami szintén rendelkezik kerékpárelhelyezésre alkalmas hellyel amúgy...)

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

35
IPG képe

Utánanéztem a dolgoknak

Utánanéztem a dolgoknak egy kicsit:
A halbi elvezérli a Cirmost a 13eres UIC-kábelen, viszont azt a forrást nem találtam meg, ami megbizonyosítana abban, hogy a Ds-ekben lenne átmenő UIC csatlás.
Szóval ez a téma nem feltétlenül okés, a lényeg az, hogy macera lenne a távvezérlés egy ilyen kocsi hozzácsapásával a szerelvényhez. :)

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

36
adamekp képe

Csak bele lehet építeni a

Csak bele lehet építeni a megfelelő kábeleket, ha már úgyis felújítják, nem? ;)

37
IPG képe

Ha előre terveznek, és nem

Ha előre terveznek, és nem csak összecsapják azt a felújítást, akkor mindenféleképpen. :)

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

38
Peta képe

Balatoni forgalomban

Balatoni forgalomban láttál már vezérelt V43-ast? Pláne a dízeles északi parton? :P (A délin komolyan kérdezem :))

39
IPG képe

Egyszer már láttam.

Egyszer már láttam. :)
Jó, északiparton ott nem vezérlik a Csőriket (főleg, mert nem Bhv-ból van a szerelvény kiállítva)

Egyébként ahol utaztam is ilyennel, az egy Pécs-Pusztaszabolcs személy volt. Kicsit ráncigál meg nyiszorog az ívekben, de elviselhető, talán a hosszú kocsik miatt lehet.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

40
beked képe

Én tegnap utaztam

Én tegnap utaztam Fehérvárra vonattal. Legnagyobb meglepetésemre volt egy kocsi, ami babakocsis-bringás emblémával rendelkezett. Fele lehajtható üléssel fele sima üléssel. Nem tudom, hogy mennyire drága néhány ilyet csinálni, vagy a régieket átalakítani, de én nagyon megörültem, hogy nem a az ejtó előtt kell nyomorognom a bringámmal. A kis pirosokon meg eleve vann kaialítva hely brinának.
Én emellett szorgalmaznám, hogy az állomásokon legyenek esetleg javaslatok arra, hogy a szünetelő vonalakon levő településekre hogy juthat el az ember kerékpárral.

Beke Dávid

41
IPG képe

Igen, ezek a halbi

Igen, ezek a halbi (halberstadti) kocsik. :) Annyi a baj, hogyha már hat-hét bicajt szeretnénk berakni, az megnehezíti az átjárást.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

42
Oleever07 képe

no meg nyáron szerintem

no meg nyáron szerintem ezek azok a kocsik, amelyek elsősorban a szauna szerepét töltik be. :D inkább a jól hűtött Flirtbe ülök be, mint egy dög meleg halbi-s gyorsba. :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal

43
IPG képe

Abba ülsz be, ami épp arra

Abba ülsz be, ami épp arra megy. Én a déli parton legjobban a Bko-kat meg a Ao-ból leminősített Bo-kat szerettem, mégse azokkal utazok, mert nem járnak arra.

Egyébként egy flirt-motorkocsin két kényelmes ülés található összesen.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

44
-ogre- képe

tippelek: a két

tippelek: a két vezérállásban levő ülésre gondolsz :)

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

45
IPG képe

Honnan találtad ki?

Honnan találtad ki? :)

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

46
Oleever07 képe

ez így van. pl. egy

ez így van. pl. egy K-Magyarországi mellékvonalon hiába várhatok Desiro-t, ha úgyis mindig csak a Bzmot jön. :D
(egy kissé OFF: a Talentek mostanság merre felé mennek? egyáltalán Bp. agglomerációjában is közlekednek? nagyon szeretnék lekapni párat. :D)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal

47
IPG képe

Engem és utazásaimat

Engem és utazásaimat remélem nagy ívben elkerülik. :)
Aki meg a Bézéket szidja, jó ember nem lehet. Azok is jó gépek a megfelelő helyeken. Kis tengelyterhelés, megfelelő teljesítmény, aránylag nagy végsebesség, egyszerű felépítés, könnyű kezelés, korlátlan bővíthetőség (csatolt üzem, Bz-kígyók). Kell ennél több? (Jó, mondjuk homlokátjáróknak örülnék, de ez a motorkocsis üzem egy hátránya)

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

48
-ogre- képe

emlékeim szerint bézén

emlékeim szerint bézén lehet a legjobban ultizni, bár vonaton rég játszottam :)
meg egyébként is a keletnémet formatervezés az valami csoda (ifa, robur, bz) :D

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

49
IPG képe

A bézé meg csehszlovák,

A bézé meg csehszlovák, és az is tetszik. :D

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

50
Oleever07 képe

én szerencsére jó ember

én szerencsére jó ember vagyok, és kedvelem a BZ-ket. :D
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal

51
-ogre- képe

hát ha szereted a nyári

hát ha szereted a nyári megfázást, mindenképp várj, amíg flirt nem jön ;)

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

52
Oleever07 képe

no igen, csak kérdés, hogy

no igen, csak kérdés, hogy melyik vonalon jár... :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal

53
ygipop képe

hmm.. nem lesz túl sok

hmm.. nem lesz túl sok az-az 5 kocsi?
Mennyibe fájhat ezeknek a felújítása-átépítése? és mennyi lehet az új erre a célra gyártott kocsik ára?

"Ha Ön többedmagával utazik, kérjük, jelezze előre csoportos kerékpárszállítási igényét az utazást megelőzően minimum 7 nappal a MÁV-START szolgáltatás-értékesítőinél." Nyáron erre vajon mért van még mindig szükség? Automatikusan ott kellene lennie a bringás kocsinak a szerelvény végén a főbb vonalakon. Szerintem..

54
IPG képe

Egy vasúti kocsi ára

Egy vasúti kocsi ára többtíz(száz)milliós nagyságrendben mérhető, nem olcsó mulatság. Nem véletlen, hogy a keleti irányban közlekedő elővárosi szerelvények is felújított Bhv kocsik, és nem vadonatújak.
Azokat a kocsikat felújítani sokkal kevesebbe kerül, nem véletlen hogy emellett döntöttek.

Az az öt kocsi több mint a semmi, lehet örülni, hogy legalább ez van, és ennyit meg tudnak tenni, viszonylag kis befektetés árán. Egyébként meg öt kocsi is sok tud lenni, ha nincs annyi se.

Namost gyakorlatilag az IC-k (nem mindegyik) kivételével tudsz kerékpárt szállítani az összes vonaton, persze korlátozott számban.
Véleményem szerint a MÁV az elmúlt években elég sok mindent megtett a kerékpárszállítás biztosításáért, és ennek lehet örülni, meg lehet kritizálni is, hogy ez miért nem jó, illetve ez miért nem elég (mert lehetne jobb/több is, ez így van). És ha ez fejlődik, ilyen kis lépésekkel is, de pozitív dolog.

Annak meg semmi értelme nincs, hogy olyan szolgáltatást nyújtsanak, amire nincs igény, pl. nem hiszem, hogy nap mint nap hatalmas kerékpáros tömegek vennék igénybe a záhonyi gyorsot (pedig fővonalon közlekedik, általában jó kihasználtsággal), bőven elég a vonat elején-végén a két-két hely. Ha meg csoport jön, azok szólnak, és lesz kocsi. Erről szól a dolog. Ahol meg van rá igény (pl. kanizsai/tapolcai gyorsok) ott mint a cikk is írja, biztosítják az összes vonatra a kerékpárszállító kocsikat.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

55
alterego képe

Segítünk, csak hozzák fel

Segítünk, csak hozzák fel Pestre.

56
alterego képe

Amúgy a piroska nem rossz,

Amúgy a piroska nem rossz, de nem igazán lehet hova tenni a bicajt amikor tömeg van. Sajnos az utasok (bringaót effektus) a lehajthatóra szeretnek a legjobban ülni, egymástól három szék távolságra, ami azt jelenti, ha már öten vannak, csak állva lehet utazni, egyik kezeddel tartod a bicajt, a másikkal a kapaszkodót. Akkor már inkább a fregoli.

57
Zsurmi képe

Ez tök jó, de engem jobban

Ez tök jó, de engem jobban érdeke, ha kész van és forgalomba áll.

Gondolom azért is történik ez, mert jó előre le kell foglalni a 2-3 teljes bringatúrához.

A mostaniak lepusztultak és van egy nagy bajuk: sárvédős, felnőtt bringát sérülésveszély nélkül nehéz elhelyezni az akasztón: nincs elég magasan, meg a kerékrögzítő útban van. A vastag montikerekek se férnek be sokszor.

Kíváncsi vagyok mennyire buhera-megoldás lesz.

-
Zsurmi

58
Hmaci képe

Tanúsítom a

Tanúsítom a felnőttbringás szállítást, két éve Balaton-kerülés közben egy általam felújított Fecske bánta a magyar viszonyokat, szerintem azóta is csálé a sárhányója...

---------------------------------------------------

Én megrakom, Te meg tekered és mindketten szívunk;-)

59
Oleever07 képe

remélem jól fognak

remélem jól fognak kinézni azok a kocsik, és meglesz a Balaton-kör. :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal

60
-ogre- képe

btw, meg fogjuk még élni

btw, meg fogjuk még élni azt, hogy alacsony padlós bringás kocsikat közlekedtet a magyar vasút? a flirt vagy a dezső nem számít.

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

61
IPG képe

mikor érjük már meg azt,

mikor érjük már meg azt, hogy mindenhol magasperonos állomások lesznek, ahonnan nem lesz gond a nem alacsonypadlós kocsikba való beszállás? (ld. nyugati szigetországok vasútjai)

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

62
-ogre- képe

igen, ez a másik megoldás,

igen, ez a másik megoldás, de nem tudom, hogy melyik a racionális. valószínűleg a magas peron olcsóbb, mint a teljes flottát lecserélni alacsonyra. cserébe az újonnan vásárolt alacsony motorvonatok miatt sosem építenek már rendes peront azokon a vonalakon, ahol ilyen jár.

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

63
Zsurmi képe

Állomásokon lehet

Állomásokon lehet kétféle peronmagasság is.

Megállóhelyeken, ahol vegyesen járnak (alacsony és magaspadlósok), ott maradhat az alacsony-peron. Ha pedig már megvan a magasperon, semmi akadálya a másik oldalra alacsonyperont építeni.

Az alacsonypadlójú vonatok rendszerint modernek. Azon az oldalon nyílik, ahol kell. A magaspadlósnál meg mindegy (van lépcső).

Szóval meg lehet oldani, csak akarni kell.

-
Zsurmi

64
-ogre- képe

jogos. nekem ez nem jutott

jogos. nekem ez nem jutott eszembe.

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

65
IPG képe

Olyanra gondolsz, mint ami

Olyanra gondolsz, mint ami Németországban több helyen van, hogy a peron eleje magas, a vége alacsony? (Metrók a magas, villamosok az alacsony peronnál állnak meg)

Egyébként ha megnézed, mi van a Déliben (nem is alacsony, de nem is magas peron, 5-6 között még a legmagasabb), akkor az pont egy szinten van az alacsonypadlós járművek belépőmagasságával. Ennél alacsonyabbra nagyvasúti járművet nehezen lehet építeni.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

66
Zsurmi képe

Igen. Úgy is lehet. -

Igen. Úgy is lehet.

-
Zsurmi

67
ygipop képe

Elég lenne egy rámpa, amit

Elég lenne egy rámpa, amit a vasútikocsi ajtajához lehetne akasztani. vagy valami ilyesmi..

---> Arany színű Draco, joker dudával,és kék-ledes :P <---

68
-ogre- képe

azért érdemes az összes

azért érdemes az összes felszállóra gondolni, nemcsak a kerékpárosokra ;)

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

70
Anti képe

Legalább 10-en, de lehet,

Legalább 10-en, de lehet, hogy 1000-ren.
Anti aki rendes nevén Andris.
Járgányom pedig egy szürke-bordó Magellán Crater.

71
Gábros képe

A Debrecen és Mátészalka

A Debrecen és Mátészalka közti vonalon hiába van a szerelvényben bicikli tároló kocsi... persze a kerékpár jegyt meg kell váltani de ha felszálok a vonatra szinte midig azt kell hogy tapasztaljam hogy az üres tároló le van zárva.. és várhatom a kalauzt hogy ki nyissa.. tesz rám nagy ívben..
És állhatok ott a bringámmal debrecenig, de ha én kinyitom kalauz kulcsal akkor leosztanak hogy mit képzelek...
Debrecenből vissza ugyan ez a cécó...
Kibattyogok az ötödik vágányra..
Örömmel látom hogy a mozdony mögöt szerencsére van kerékpártároló...
Odasétálok ám mikor felszálnék, szomoruan kell tapasztalnom hogy ez is le van zárva..:(
Vissza a kallerhoz aki a szerelvény végén várja az indulást..
Mondom neki:
Jó napot! Megkérhetném hogy nyissa ki nekem a kerékpár tárolót had dobjam fel a bringám...
Néz rám a csávó...azt mondja:
Tegyem fel a vonat végébe...
hmm...pislogtam egy párat
Miért tenném oda mikor van kerékpártáeoló?
Azért mert az nem kerékpár tároló..
ez érdekes.. elmagyaráztam neki hogy tudom milyen egy kerékpár tároló, nem egyet láttam már, és ez az..
De ez igazából nem, mert ki van vonva a forgalomból!..csak pongyász kocsi ként üzemel..
Ok...ebben az esetben ez it nem egy bicikli hanem egy pongyász..mit szól hozzá...
-kezdte unni az okoskodásomat...miután továbbra is erősködtem azt mondta hogy jól van akkor feltehetem de akkor ha biztosítom róla hogy a pongyászkocsiból nem tűnik el a táskája...
?? WTF??
szóval az az ábra hogy mifelénk a kalauzok kisajátítják maguknak az egész tároló kocsit, mondván ha kérdezem, hogy nem használható tárolásra, arra a kocsiperonon van lehetőség...
és kb minden második szerelvényen van ilyen kocsi.. persze személykocsiból nem raknak eleget... így ha éppen sokan vannak, akkor álhatok az emberekkel a peronon egy egész tárolókocsi mellet..
Talán jogosan kérdezem hogy akkor miért nem személy kocsit kötnek helyette ha egyszer nem lehet használni? :D
Tulajdonképpen ha ki van vonva a forgalomból minek fut a pályán?.:D Hát kalauz barátunk ezekre a kérdésekre csak annyit válasszolt hogy -őő..őőő.őőő
-ami nem túl meggyőző :D.

72
-ogre- képe

a legnagyobb lol az, hogy

a legnagyobb lol az, hogy van olyan bdv, amin azért nem engednek a kerékpárszállító helyiségbe, mert az valójában motortér, csak valami okos kitalálta, hogy oda befér a bicikli...

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

73
IPG képe

Jaj, anyám. Dilettancia, az

Jaj, anyám.
Dilettancia, az van bezzeg.

Ilyenkor: panaszkönyv, levélírás, aztán lehet, hogy észhez térnek.
De vajon miért van lezárva? Ha valami műszaki oka lenne, ki lenne rakva a "használhatatlan" bárca.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo

74
-ogre- képe

azért motortérre nem

azért motortérre nem raknék ki bárcát. a végén félreértenék :)

×
portásművész, kerékpáros passzivista, professzionális outsider
ogreflikker

75
IPG képe

Ja, bocs, elnéztem

Ja, bocs, elnéztem :)
Valóban, a BDV-ben valóban kevés van, szintúgy mint az MD-ben. Ezek a kombinált motorkocsik nem teljesen okésak valóban bicajszállításra, max arra jók hogy a néhai feladandó csomagokat oda berakják.

Az meg, hogy a vezérlőket nem nyitják ki, nemmenő.

.
IPG
olajzöld trek, sárga kerekek, kék bagaboo