Igaz, csak ideiglenesen és valószínűleg nem elég jól kommunikálva.
"A buszok számára kijelölt sávot a reggeli csúcsforgalom, illetve a napközbeni lassú forgalom enyhítésére azok az autósok használhatják, akiknek autójában még legalább két utas foglal helyet. A intézkedés a BKV-sztrájk ideje alatt érvényes."












Pozitív, hogy a város
Pozitív, hogy a város vezetése végre képes a reagálásra és rugalmas változtatásokra helyzet esetén.
Negatív, hogy csak a motorikus közlekedésre gondolnak. Pedig most a Margit-híd is szabad...
Bringával nyilván továbbra is tilos a buszsáv használata, ami jelentős hátrányos megkülönböztetés.
Ha figyelembe is vették a
Ha figyelembe is vették a bringásokat, szerintem úgy gondolták, hogy telekocsi előnyösebb ebben a helyzetben.
Most lenne igazán jó, ha tele lenne a város bringasávokkal, biciklisek is elférnének (remélem most se járdán kamikázéznak akik felültek hirtelen), telekocsi is mehetne.
"szerintem úgy gondolták,
"szerintem úgy gondolták, hogy telekocsi előnyösebb ebben a helyzetben."
Felvetődik a kérdés, hogy miért, mikor még így is 2x annyi felület foglal 1 ember. Persze semmi alapom ilyen összetett gondolkodást elvárni tőlük.
A szakértő megmondta,"a
A szakértő megmondta,"a buszsávot is anno alig tudták kipréselni az autók számára a nyitott úttestből."
http://www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kozelet/lobbi-eredmenye-az-os...
Most valamit visszakapnak egy kicsit a drága, elnyomott autóstársaink. Ne sajnáld tőlük,holnap eggyel több sorban fognak állni.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR
Ne sajnáld tőlük,holnap
Ne sajnáld tőlük,holnap eggyel több sorban fognak állni.
+1
Nekem egyből az jutott
Nekem egyből az jutott eszem,be, hogy miért nem a bicikliseknek? Most 1-2 napra bevezetni egy ilyen szabályt, ráadásul be is kéne tartatni. Na mindegy, ők tudják...
CSI
Nem hiszem, hogy
Nem hiszem, hogy kihasználnák. Persze ha amúgy elég szélesek lennének a buszsávok és lehetne benne tekerni máris más lenne a helyzet.
Én azt tapasztaltam, ahol
Én azt tapasztaltam, ahol tekerek és buszsáv van, az többnyire elég széles, hogy egy autó és egy bringás aránylag kényelmesen elférjen. A taxisok ezt nagymértékben kihasználják és nekem eddig nem volt zavaró. A gond inkább az, hogy sok helyen az út széle annyira szar, hogy túl bent kell tekerni. De annyira nem, hogy ha látom valaki jön, ne tudjak addig lehúzódni. A gond pont az, hogy most sokkal többen fognak jönni. Bár megjegyzem ezt véleményem szerint most el is kell viselni. Természetesen abból indultam ki, hogy minden rossz érzés nélkül tekerek most már buszsávban. 3 hétig tettem másként a Rákócy-n. ha haladt a forgalom útban voltam és mivel tőlem jobbra nem valami padka volt előszeretettel szorítottak le.... ez igy nem igaz, előztek oly kevés oldaltávval, hogy én egyre kijjebb kerültem. A taxisok minden esetben rámdudáltak, a buszok nagy része pedig igy is csak óvatosan, ergo lassan előzött meg, ha utolért. Ha dugó volt meg vagy bent álltam én is, vagy mentem buszsávban bal szélen, vagyis a taxik megint nemtetszésüket fejezték ki. Beszéltem szilveszterkor az engem fuvarozóval és ő azt mondta, inkább már az preferálják, ha buszsávban megyünk, mert az sokkal jobban kiszámítható, mintha jobbról kéne megelőzniük mert félnek hogy bármikor kivághatunk, meg.... a többire nem emlékszem :) Ez már szinte kedves ahhoz képest, hogy még tavasszal előszeretettel jöttek be a sávba csak azért, hogy büntessenek.
Persze a buszosok többször is megköszönték, de igy többel is voltam kénytelen találkozni. Amikor pedig egy piros hetes-egyéb hetes mozgó fal közé kerültem és két mosolygó arcot láttam két tükörben akkor úgy gondoltam ezentúl inkább kereszteződéses lehúzódással, vagy félreállással segítem a tömegközlekedés akadálytalan haladását és a napi adrenalin adagot más módon biztosítom a szervezetem számára, ha úgy érzem szükséges.
De a telekocsi jó dolog kár, hogy több munkaközösségben is azt tapasztaltam, hogy kényelmetlenül érzik magukat az emberek, ha valaki felajánlja járjanak egy autóval a közelben lakók.
Beke Dávid
És ez így hogy? Hoztak egy
És ez így hogy? Hoztak egy új rendeletet? Vagy a kormány jogszabálysértő módon utasította a rendőrséget, hogy mikor ne büntessen?
Minimum 3 fő
Minimum 3 fő ellenőrzésére már biztos kidolgozták az autószkennereket, éjszaka pedig le is telepítik.
Ez csak arra jó,hogy egy sávval többen lesz dugó és az éppen közlekedő buszok se tudjanak haladni.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR
Eszembe jutott, hogy egy
Eszembe jutott, hogy egy ideig parkolt nálunk egy autó az anyósülésbe telepített, igen élethű bábuval. Azóta élelmes magyarunk biztos visszament a telekocsis rendszerű külföldi városába. :)
A carpool lane szvsz. jó
A carpool lane szvsz. jó megoldás, mert sok helyen a buszok relatív ritkán közlekednek (pl 5-10 perc), de mégis szükség van a buszsávra a dugó miatt. Ha azok is használhatnák, akik legalább 3-an utaznak egy kocsiban, akkor a buszszáv is kihasználtabb lenne, és a dugó is csökkenne, valamint motíválva lennének arra, hogy többen utazzanak együtt.
Ha pl egy 3 sávos úton van egy busz+carpool lane, és a járművel 20%-ában vannak 3-an, akkor a 2 forgalmi sávban 40-40%, a buszsávban 20%-a lesz a járműveknek. Ez még nem okoz dugót a buszsávban, de előnyt ad azoknak akik kevesebb helyet foglalnak.
De ehhez törvényi háttér szükséges és nem egy adhoc döntés.
Értem én a logikáját,de
Értem én a logikáját,de egy olyan országban,ahol nagy ívben tesznek a páros/páratlan korlátozásra+senki sem ellenőrzi. Nem nagyon hiszem,hogy a becsületesek élvezhetik majd a megnyíló buszsávok előnyeit.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR
Aki leszarja a kreszt, az
Aki leszarja a kreszt, az már most is a buszsávban közlekedik.
Tegnap ez volt: A Thökölyn
Tegnap ez volt:
A Thökölyn tötymörög az Index-busz jan. 12. 09:21
Borzasztó lassan csorog buszunk a Keleti felé a Thököly úton, látótávolságon belül van egy 173-as, ugyanúgy a dugóban (...)
Remek. Remélem, sünék meg
Remek.
Remélem, sünék meg majd büntetgetik a Szűnjmegfredet szállítókat. :P
Ezt a politikusok találták
Ezt a politikusok találták ki, de mint minden, ami tőlük elhangzik és a média "szűröjén" átmegy: NEM IGAZ. A KRESZ nem változott, azt ilyen módon felülbírálni nem lehet (álmodik a nyomor...). Ez BRFK közleményéből is kiderül, ahhol azt mondják: a rendőrök - ha a forgalmi helyzet úgy kívánja - ráterelik a forgalmat a buszsávra illetve a villamos sínekre, de csak ott, és csak akkor lehet használni az egyébként tiltott területeket.
__________________
Mert így kerek a világ.
Ez azért hülyeség
Ez azért hülyeség szerintem, mert a legtöbb helyen a dugót a csomópontok okozzák - azok áteresztőképessége meg nem feltétlenül nő meg olyan arányban. Lehet, hogy a Rákóczi úton lesz így plusz egy sáv (szerintem ott pont nem engedik a hetes buszcsoport miatt), de a többi hamar be fog dugulni, hiszen a vége ugyanúgy összeszűkül. Olyasmi ez, mint hogy hiába csinálsz egy 1 méter átmérőjű vízvezetéket, ha van benne egy szűkítés, aminek csak 32,7 cm az átmérője, akkor ugyanakkora az áteresztőképessége, mintha az egész cső ennyi lenne.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Buszsáv-nyitás: Horváth
Buszsáv-nyitás: Horváth Csaba intézkedése káros és jogszerűtlen - veke.hu
Pff... "Igaz, csak
Pff...
"Igaz, csak ideiglenesen és valószínűleg nem elég jól kommunikálva."
Eszméletlen, hogy ebben az országban minden fél óránként változik...
A VEKEnek a bögyében van
A VEKEnek a bögyében van Horváth Csaba. Nem csodálom, hogy most is támadják.
Ma reggel nem tapasztaltam, hogy rámennének a busz sávra (Október 23. utca és Bocskai út) az ottók.
Kevesebb autó van ma a
Kevesebb autó van ma a városban, mint tegnap? Zsámbék fele menet negyed 8-kor alig volt szembeforgalom. Ennyire korán elindult mindenki, vagy nem mennek be egyáltalán?
Szerintem ma több van.
Szerintem ma több van.
Akkor korán elindultak.
Akkor korán elindultak.
Egyebkent telekocsi rendszer
Egyebkent telekocsi rendszer regota van, csak elsosorban nem varoson belulre. A rendszer oda is megvan, de az ugy tunik, hogy nem nagyon porog. Miert?
1. Felnek az emberek? (feltik az autot a soforok, illetve feltik magukat es vagyonaikat az utasok)
http://videa.hu/videok/emberek-vlogok/a-dugok-oka-dugo-kaosz-naplo-h2qau...
Mondjuk itt a stilus sem megnyero, de erdekes probalkozas volt.
2. Nincs meg a tamogatottsag. Ha kapnanak bonusz savot, tuti jobban rakapnanak az emberek. De hol kaphatnanak?
A nagykorten a 2 savbol az egyiket telekocsiknak, a parkolokat ki, es kerekparsav? Sose lesz ilyen :F
A Hungarian spec megoldhato lenne, de az keves. Mi a megoldas? Megtobb aszfaltot a varosba, es aztan azokat csak a telekocsisok hasznalhatnak? Nagyon nagy felhaborodas lenne, hogy az autosok adojabol epitett utakat nem hasznalhassak az autosok :F
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
A bevezető utakon lehetne
A bevezető utakon lehetne létrehozni ilyen busz és telekocsi sávokat. De akár a Fő utcait is meg lehetne nyitni.
Sok helyen van buszsáv, ahol csak 5 percenként jár busz. Itt be lehetne engedni néhány autóst (úgyis max a 10%-uk utaznak legalább 3-an.
Ehhez elég egy egyszerűbb forgalomszámlálás és forgalomtechnikai terv.
http://bkvfigyelo.blog.hu/201
http://bkvfigyelo.blog.hu/2010/01/13/telekocsi_elloptak_a_segitokesz_aut...
+hozzaszolasok
Mondjuk megint borzaszto, hogy 1 eset, es egybol le az egesz rendszerrel. Ezeknek ugy beirnam, hogy a multkor lattam hogy valaki meghalt egy autobalesetben, es azonnal uljenek bringara, csak sajnos bringasok is haltak mar meg.
Tulkok, vagy igazuk van?
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Kommenteket nem olvastam, de
Kommenteket nem olvastam, de ezt a kockázatot én is szoktam vállalni, ha épp stoppost veszek fel. Aktuális lelkiállapotomtól függ, hogy épp kit veszek fel, eddig nem volt gond. Tekintve, hogy régen én is sokat stoppoltam, így tudom milyen jó érzés, ha felveszik az embert.
Ellenben nem tudom hogy nyulták le tőle a mobilt. Ha tartóban volt, onnan észrevétlenül nehezen, ha meg csak ki volt csapva valahova, akkor mondjuk érthető. Tőlem max. a CD tartómat tudnák lenyúlni (meg hátulról a láthatósági mellényt), de ha az kell neki, legyen vele boldog.
Mindenesetre gáz, de ez sajnos benne van a pakliban, ha az ember stoppost vesz fel.
http://index.hu/belfold/budap
http://index.hu/belfold/budapest/2010/01/12/megnyiltak_a_buszsavok_az_au...
"A főváros területén lévő buszsávok és a villamos sínek használatára vonatkozó hatályos jogszabályok a sztrájk idején is érvényben vannak, ettől eltérő rendelkezést kizárólag a közlekedést irányító rendőrök adhatnak, karos forgalomterelés formájában - olvasható a közleményben."
Ezt írtam tegnap este is. Mi a faszé' fizetjük a "kormánybiztost" ha még az alapvető jogszabályokkal sincs tisztában?
Ki fogja kifizetni a büntetést azok helyett, akik 3-an utaznak és hittek Horváth Csabának? (Bár aki egy maszoposnak bármit is elhisz, az megérdemli)
A telekocsi/buszsávtól nem nő a kereszteződés áteresztőképessége, de az összvárakozási idő csökken. Ha egy kocsi 1 másodperc alatt ér át, és van 9 egyfős autó és 1 db 3 fős, akkor ha a 3 fős előremehet a buszszávban, akkor az összvárakozási idő(emberre és nem autóra) 45 mp, míg ha a sor végén áll, akkor az összvárakozási idő 63 mp.
Na igen én is beszoptam.
Na igen én is beszoptam. Persze megszokhattam volna az utóbbi 8 évben ezt a fejetlenséget, de még mindig nem sikerült.
Egyébként, ha két ember otthon hagyja az autóját. és hárman utaznak együtt, akkor ugye 2 autóval kevesebb lesz a sorban -> csökken a dugó. Másrészt a stopposokat is könnyebben felveszik így, hiszen kézzelfogható előnye származik belőle a sofőrnek, tehát kompenzálni lehet a tömegközlekedés kiesését.
"A buszsávot jogtalanul
"A buszsávot jogtalanul használó autósok miatt tíz perccel nőtt az érintett buszok menetideje, közölte a BKV fődiszpécsere."
Ennyit a telekocsiról...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Azert ez igy sokat mond,
Azert ez igy sokat mond, mint a gazolos hirek :P
1. Hany szazalek volt aki egyedul ult, mert felreertette a helyzetet, es azt hitte, hogy neki is szabad?
2. Hany szazalek volt, aki nem ertett felre semmit, csak szimplan egyedul ult, mert o tobb, mint a masik 3-4-5 egyuttveve?
3. A telekocsi alapjaban veve jo otlet, mindenkepp tamogatni kell. A buszsavban telekocsizas kerdeses lehet.
4. Sztrajk alatt nem kene tovabbi feszkot kelteni az emberekben ilyen diszpecseri nyilatkozatokkal.
Inkabb azt nyilatkozza, hogy amikor nincs sztrajk, egyes vonalakon a soforok evek ota szivatjak a nepet, es pl. tolunk (Csepelrol) bejutni a varosba a korabbi turhetonek mondhato 25-30 perc helyett rendszeresen 45-50, mert ossze-vissza jonnek a buszok, aztan meg direkt lekesik a HEV-et... Es ez tenyleg evek ota standard, nem veletlen 1-2x elofordulo helyzet. (159-es vonalan legalabbis...)
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
persze bakker, direkt kési
persze bakker, direkt kési le a hévet. még élvezi is h csesztet.
...nem vagy kissé paranoid?
Nem. Meselek par sztorit,
Nem.
Meselek par sztorit, bar ugyis okosabb vagy, es majd elmagyarazod, miert is normalis dolog ez.
Nulla auto elottunk, 30-al megyunk. Telizoldnel csak gurulunk, varja a sargat, amint sargara valt, nagy fek, nehogy atferjen a busz, meg veletlenul se. A Plaza elott van meg egy lampa, ott is szorakozik, hogy se le- se felszallo, de csak csenget, varja a pirosat. Neha persze nem jon. Ekkor marad az, hogy 20-25el docogunk vegig a HEV mellett, igy aztan a setalonal mar csak a fiatalabbja eri el a zoldet, futva. A vegso lehetoseg a Szent Imre ter elott a stop tablas keresztezodes, ahova szepen megall, korulnez, kicsit eloregurul, korulnez, kicsit gurul, korulnez, elindul. Bizonyara kepben vagy, hogy itt van egy kanyarodo sav, onnan johetnek, meg van zebra, es ennyi. Zebran sose engednek at senkit, es ha nulla auto jon, akkor is szorakozik.
2x szoltam be eddig, hogy ezt a HEV-et kellett volna elerni. 1x az egyik vissza is magyarazott, hogy ne mereszeljem megszabni, hogy o mikorra er hova. Mondtam neki hogy a menetrend szabja meg, nem en. Aztan az ablakon kihajolva ugatott utanam, hogy remeli, hogy lekesem. Nagyon sokat csengetett a HEV, ugyhogy megis elertem. (Mikor a busz beallt a megalloba, mar csilingelt...)
Ekkor szoktam le vegervenyesen a BKV-rol, csak kenyeszerbol hasznalom.
A HEV-esek egyebkent szerencsere normalisabbak, es rendre bevarjak a buszokat. Volt, hogy fel percet vart a HEV a megalloban, aztan futottunk, jol megkoszontuk, es indultunk is. Szoval sanszosan minket vart.
Nem azt mondtam, hogy minden BKV-s kocsog majom, de ezek a buszsoforok ritka nagy gecik. Ha elhiszed, es ha tetszik, ha nem.
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Továbbá:
Továbbá: "Összeütközött egy, a buszsávban közlekedő személyautó egy kanyarodni szándékozó teherautóval szerda reggel a Hűvösvölgyi úton", a sofőr a rádióban bemondott nyilatkozatra hivatkozik. [index]
Most akkor közérdekű üzem megzavarása vagy közveszélyokozás címén kéne feljelenteni Horváth Csabát?
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
En erre IRC-n annyit
En erre IRC-n annyit mondtam:
Attol meg, hogy felretajekoztatnak, nem kell balesetet szenvedni.
Lehet itt feljelentgetni, lehet szitani az indulatokat megtovabb, vagy meg lehet tanulni vezetni :F
Jogositvanyt a gepjarmuvezetoknek!
Hozzateszem: a Soroksarin en buszsavozni szoktam - ugyelve a buszra persze -, es ott rendszeres, h az egyik mellekutcabol nagy lendulettel, gyakorlatilag korultekintes nelkul kanyarodnak ki. Mintha a buszsav csak gyorsitosavkent uzemelne ott. Itt nem tudom mi volt a szitu, gondolom nem vizsgaljak a kikanyarodo teherautot, pedig feltetelezem, hogy annak is latnia kellett volna, hogy jon ott valami. Es attol meg, hogy szabalytalanul jon ott, nem kellene ele/belekanyarodni.
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Az egész Hűvösvölgyin a
Az egész Hűvösvölgyin a Budakeszi út előtt van csak buszsáv, amire sehonnan nem lehet szabályosan rákanyarodni, csak ahol éppen kezdődik, ott is csak átsorolni, vagy kb. 2 kocsibeállóból elindulni.
Az autós mehett volna jobbra is a Budakeszi út felé, vagy lehetett volna taxi is, akkor is jogosan használta volna.
Az egyetlen kereszteződésben, ahol szabályosan lehet ott kanyarodni, csak jobbra lehet a Budakeszi útra, tehát ha összeütköztek, akkor a teherautónak a belső sávból kellett jobbra kanyarodnia. Ez elsőre szabálytalannak hangzik, viszont annyira szűk az ív (hajtűkanyar), hogy néha még a szembejövő sávba is át kell húzódni kezdéskor, különben nem fér be.
Fentiekből nekem az jön le, hogy mindketten figyelmetlenek voltak, nyilatkozattól függetlenül. A nyilatkozat pedig a balesettől függetlenül volt felelőtlen, ahogy az idei KRESZ változásról szóló cikkek szinte mindegyike.
Természetesen a sofőröké
Természetesen a sofőröké a felelősség egy balesetben, meg ugye "a szabály nem ismerete nem mentesít". És igen, extrém példa volt a feljelentés.
De azért nehogy már egy városházi, felelős (van ma még ilyen?) pozicióból bárki következmények nélkül terjeszthessen nagy tömegeknek szabályellenes, veszélyes hülyeségeket!
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
És ha ott éppen nem egy
És ha ott éppen nem egy "közveszélyokozással" rávett autós megy, hanem taxi, vagy motor (mindkettő nem busz és joggal használhatja), akkor vajon ez a kérdés felmerül?
Ugyanis a kanyarodónak kellene elsőbbséget adnia, teljesen függetlenül attól, hogy a buszsávon éppen ki halad.
De példának vehetünk egy bringást is.
A BKV-t feltartó résszel egyetértek, ez így ebben a formában valóban megtévesztő.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Lásd fentebbi válaszomat:
Lásd fentebbi válaszomat: Az adott baleset alól nem mentesülhet egyik sofőr sem, az "Azt hittem..." nem KRESZ-kategória.
De mégsem járja, hogy egy ilyen kijelentésnek zéró következménye legyen...
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Reggel a József Attila
Reggel a József Attila utcán a rendőrök terelték az ottókat a buszsávra.
Sajnos én az utam során
Sajnos én az utam során leginkább "üreskocsikat" láttam a vezető köré tágulni... :(
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi. Hidegben ERRŐL tuti megismertek. :)
Ez nem a telekocsi hanem a
Ez nem a telekocsi hanem a carpool lane (nincs semmi infraja annak, hogy talalnak egymasra az utasok, egyszeruen a csaladok nyugodtan mehetnek ott).
ezen felul sem a varosvezetes sem a rendorseg (masik eset volt) nem irhatja felül a kreszt, így nem mehetnek a buszsávban.