Vagy mégsem?
Ha a baleseti statisztikákat látjuk, azt vesszük észre, hogy az autósok sokkal több balesetet okoznak, mint a biciklisek. Ez így van. Körülbelül 3x (pontos adatnak most nem nézek utána) többször okozzák a balesetet az autóvezetők, mint a biciklisek.
Mi ebben az érvelésben a buktató? A megtett kilométer. Bizony. Amig egy átlag bringás évente ~2-3.000 km-t teker le, addig egy átlag autós ~10-20.000 km-t vezet.
Gondolom ezekután nem nehéz belátni, hogy a közkeletű "a bringás kevésbé veszélyes, látszik a statisztikán" álláspont kicsit fals.












Az ellensúlyt pedig az a
Az ellensúlyt pedig az a min. 30 éve felismert jelenség adja: az áldozat hibáztatása. Aki nem tud védekezni, mert magatehetetlen, eszméletlen vagy halott.
Csak az utóbbi esetbe lesz vizsgálat. Az előző kettő esetén a rendőr eldönti a tényállást, utána a az áldozatnak kéne bizonyítani az igazát.
Nonszensz.
-
Zsurmi
Tények? Vagy csak
Tények? Vagy csak feltételezel?
http://en.wikipedia.org/wiki/
http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming
-
Zsurmi
A kilométerek
A kilométerek számolásánál vedd figyelembe, hogy a kerékpárt főleg helyi közlekedésre használják, az autót meg minden félére.
Tehát nem lehet összehasonlítani a helyközi autós közlekedést a helyi kerékpárossal. Az szimpla hazugság lenne.
-
Zsurmi
Elég sokan használják
Elég sokan használják interközség szinten a bringát. Ld. "Kerékpáros gázolás X és Y közt, nem volt kivilágítva".
Ellenben, ha már szeretnek itt jönni az emberek a baleseti statisztikákkal, mert szeretnek, akkor legyen már annyi betyárbecsület a népségben, hogy azt mondják, "igen, elbasztuk, tényleg kb. ugyanannyi balesetet okoznak arányaiban a bringások", vagy, hogy "nem, tényleg nem lehet így összehasonlítani az autós és kerékpáros baleseti statisztikákat".
Mert ez így csak maszatolás.
Akkor most te mutass
Akkor most te mutass számadatokat, hogy mennyi az a sok! Nem fogsz tudni, mert nincs kerékpáros forgalomszámlálás Magyarországon, csak a Kükü-féle.
Akármi is jön ki, hogy hány kerékpáros okoz balesetet nem lehet kihagyni azt a tényezőt, hogy 1 autó mennyivel veszélyesebb, mint egy bicikli.
-
Zsurmi
ezzel kapcsolatban már volt
ezzel kapcsolatban már volt bejegyzés és a legkiemelkedőbb kérdés nem a baleset szám, mert ha átmegyek a lábadon, az is balesetnek mondható... a kérdés az, hogy hány halálos vagy 8 napon túl gyógyuló sérülést okoz 1-1 jármű
//////////////////////////////////////////////////////
László Péter -> MK Dél-Pest; Soroksár
Magellan Crater+6 szólamú sziréna+ködlámpa...tiszta városi bicaj
A hülyék több
A hülyék több hülyeséget írnak mint a nem hülyék.
03:07 < Shag_Beckur> de meg
03:07 < Shag_Beckur> de meg fogjak magyarazni
03:07 < Shag_Beckur> biztos vagyok benne
03:07 < Shag_Beckur> kreativak a bringasok
Az igaz, hogy személyeskedésre nem számítottam.
elcsúszott> Shag_Beckur v,
elcsúszott> Shag_Beckur v, 2010-01-10 03:45
Ez nem személyeskedés, ez párhuzam. :-)
Ha hülyének tartanálak egyszerűen lehülyéznélek, de tudom, hogy nem vagy az, csak trollkodsz egy kicsit. :-)
Ez a te "nem, tényleg nem lehet így összehasonlítani az autós és kerékpáros baleseti statisztikákat." mondatod egy hangsúlyosabb változata. Minden statisztika kimondva vagy kimondatlanul úgy kezdődik, hogy "feltételezve ezt és ezt", "figyelembe véve ezeket s ezeket", "eltekintve ettől és ettől", és avval a céllal készül, hogy egy prekoncepciót alátámasszon, így teljesen felesleges vele foglalkozni. Ha nem lottózom, akkor végtelenül kicsi az esélyem, hogy nyerek (közelít a nullához), míg ha lottózom pont végtelennel nő meg a nyerési esélyem. És akkor mi van? Nyerni fogok? Pedig a statisztika szerint igen...
azért sem kattintok rá a
azért sem kattintok rá a blogodra!
:-) ++
:-) ++
Húzzuk le a rolót srácok,
Húzzuk le a rolót srácok, ennek igaza van. Rájött a mi kis összeesküvésünkre, pedig olyan jól ment. Üljünk inkább kocsiba, álló autó úgyse tud balesetet okozni. :DD
És mi az arány a
És mi az arány a kerékpárosok és az autósok között?
10/90%?
Szabadság, szerelem, sebesség
Amíg a kerékpárosok nem
Amíg a kerékpárosok nem tanulják meg azt, amit az autósba még a tanfolyam alatt belevernek, azaz elsőbbsége annak van, akinek megadják, azaz kellő körültekintéssel érkezik egy kereszteződéshez, addig nincs miről beszélni.
Én határozottan állítom, az autósok minden kereszteződéshez úgy közelítenek, hogy az út két szélét pásztázza a szemük és ha szükséges egy-egy szabálytalan másik autó miatt megállniuk, akkor ezt megteszik. Jó dolog ez a kölcsönös bizalom elve, de nem szabad benne maradéktalanul hinni. Ez a legfőbb alapja a biztonságos közlekedésnek.
Beléjük verték? Akkor
Beléjük verték? Akkor miért vannak balesetek a kereszteződésekben?
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
nem verik bele arra nem
Sőt - kedvencem mikor
Sőt - kedvencem mikor dudálva megelőznek, majd egyből padlófék és bekanyarodnak parkolni.A másik pedig, mikor én lassítok és felezővonalról kanyarodok - kezd dudálva elézni BALRÓL.A 110-el centizésekről és a direkt kormányráráhúzásokról ne is beszéljünk.1-2 hetente előfordul:(
Pontosan így igaz. Az
Pontosan így igaz. Az Autósok szégyenfala topikban pont ilyen példákat emlegettem. Sőt az egyik autós kollegámtól szinte büszkén emlegetve hallottam, hogy mikor Kamazzal mentek az építkezésre a jobbkézszabályos utcák esetében a jobbről érkező autóknak ők bizony nem adták meg az elsőbbséget, hanem mindenféle elsőbbségadás és lassítás nélkül száguldottak keresztül a kereszteződéseken, mondván "Jöjjön belém az autó, na és."
Mondta ezt nekem, amikor panaszkodtam, hogy sz@.... megadni az elsőbbséget, állandóan nekem kellett kivédenem (jó esetben csak lelassítva) mások szabálytalankodását.
Engem tegnap "próbált" meg
Engem tegnap "próbált" meg elütni egy autós, akinek "beleverték a fejébe".
Bőven benn voltam a körforgalomban, ő igen csak gyorsan érkezett rám merőlegesen. Nem jött neki össze az előttem átcsusszanás. Cseszett megadni az elsőbbséget. Éppen befékezett előttem, láttam az ABS-t működni a kerekin.
Biztos azt gondolja, hogy ő mentette meg az életemet. Azt nem, hogy ő sodorta veszélybe.
Ennyit az autósokról úgy általában.
-
Zsurmi
Éppen mi vagyunk azok,
Éppen mi vagyunk azok, akikbe az élet beleverte, hogy igenis ne bízzunk az elsőbbségünkbe. Miről beszélsz? Szerinted ha én nem néznék körül a bringaútról az úttestre hajtás előtt, ahol egyébként szabály szerint elsőbbségem lenne, hányszor vasaltak volna már ki??? Ezerszer! Éppen mi vagyunk azok, akik körülnézünk, és éppen az autósok egy része (kisebb részük, jegyezzük meg!) szarik az elsőbbségünkre.
Olyan ez, mint ha haladnál autóval a Hungárián, és minden kereszteződésben attól kéne tartanod, hogy egy 50 tonnás teherautó vágtat keresztbe az úton. Hamar beleverődne, az ami igenis nincs beleverve.
Minden ilyen
Minden ilyen körülnézéssel javítottad az autósok és rontottad a bicajosok relatív statsztikáját. Miközben mented a bőrödet, eteted a trollt, igazolod a saját magaddal szembeni negatív megítélést és igazolod a bíróságok elnéző hozzáállását az autós gondatlansághoz...:(
Ezt remélem komolyan
Ezt remélem komolyan gondoltad, mert viccnek elég gyenge volt :)
Kérjünk azért
Kérjünk azért bocsánatot, mert vigyázunk magunkra?
"Szerinted ha én nem
"Szerinted ha én nem néznék körül a bringaútról az úttestre hajtás előtt, ahol egyébként szabály szerint elsőbbségem lenne, hányszor vasaltak volna már ki??? Ezerszer!"
+1
Dettó
az ilyen összehasonlító
az ilyen összehasonlító statisztikáknál nem a megtett távolságot, hanem a közlekedéssel töltött időt kellene összehasonlítani. Az autó nem csak többet, hanem gyorsabban is megy, vagyis lehet, hogy kevesebb időt tölt el a forgalomban, mint egy biciklis, mégis sokkal nagyobb valószínűséggel okoz balesetet. Pontos adatok kellenének, és akkor ki lehetne számolni.
Biztos, hogy jó ez
Biztos, hogy jó ez így?
Én meg gyorsan festem a falat, nehogy kifogyjon a festék időközben.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Hát közelebb van az
Hát közelebb van az igazsághoz, mint a megtett kilométer, meg az "átlagos autós" fogalma.
hemü, ezt nem nagyon értem
hemü, ezt nem nagyon értem
Arra gondoltam, hogy egy
Arra gondoltam, hogy egy adott hosszúságú útszakaszon nem lesz kevesebb a veszélyforrás, ha gyorsabban mész rajta.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
De: maga a sebesség
De: maga a sebesség veszélyforrás, plusz a meglévő veszélyforrások tényleges balesetté válásának esélyét minimum négyzetesen növeli (sebességtartománytól függően).
Ha egy útszakaszon 100
Ha egy útszakaszon 100 jármű előz meg, és ebből 1 totál részeg akkor ha kétszer olyan gyorsan megyek akkor csak 50 jármű előz meg és 0,5 totál részeg.
Na ez már majdnem olyan,
Na ez már majdnem olyan, mint amikor a rendőr magyarázza a fiának a negatív számokat.
Viszont több jön szemből,
Viszont több jön szemből, igaz, nem annyival, de nagyobb sebességkülönbséggel, és a hárommal előtted imbolygó totál részeg által okozott tömeges karambolt is nehezebben kerülöd el.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Ha kétszer olyan gyorsan
Ha kétszer olyan gyorsan mész, te előzöl meg mindenkit. :)
Najó... egyezünk ki egy
Najó... egyezünk ki egy döntetlenben. :-)
A releváns statisztika: 1)
A releváns statisztika:
1) hány balesetet - különösen halálos és súlyos - balesetet okoznak MÁS-nak?
2) a közlekedés autóra van optimalizálva, az autós biztonságra költenek milliárdokat
3) a MAGYAR autósok kétszer annyi halálos balesetet okoznak, mint pl. a németek, miközben az utóbbiak sokkal többet mennek, mert nagyobb az ország, több az autópálya, egységnyi idő alatt többet lehet menni.
4) bíróságok szisztematikusan a bicajost hozzák ki hibásnak, az autós esetében erősebben működik a "járulékos veszteség" felfogás.
5) Arról már hallottam, hogy egy autós elgondolkodik azon, hogy fog-e esni az eső, BKV-val vagy autóval menjek-e. De arról még senki nem hallott, hogy azon goldolkodna: ma nem feltétlenül szükséges autóval mennem, akkor nem megyek, mert van rá egy bizonyos esély, hogy véletlenül megölök valakit. Nem is beszélve az útvonal megválasztásáról: bizonyos útvonalakat a bicajosok többsége eleve kerül, mert máskülönben jó eséllyel megölnék ott a "fajlagosan kevesebb balesetet okozó autósok". Számos útról eleve kitiltják őket. A gyalogosokat zebrához kötik, lámpához stb. Lásd a 2-es pontot.
Ezt a "megölés"-t ezt jó
Ezt a "megölés"-t ezt jó lenne, ha elfelejtenéd, az egy kicsit mást jelent, mint amiről beszélsz és nagyon durva a szó, ellenérzést kelthet még egy teljesen jóérzésű autósban is a kerékpárosOK (!) ellen, ha érdeklődésből (potenciális kerékpáros?) olvasgatja itt a dolgokat.
A halálos kimenetelű baleset (gondatlan) okozása nem emberölés! Akkor sem, ha egy ember életébe kerül. Más kérdés, hogy a pár év felfüggesztettet én kevésnek tartom, nem elég elrettentő, de most nem is erről van szó.
Az emberölés az, amikor szándékosan elgázolnak valakit. Általában van előzménye (sok esetben ismerik is egymást, valamilyen kapcsolatban vannak), ami indítékot szolgáltat ehhez a bűncselekményhez. (A baleset okozása nem bűncselekmény.)
1. Az emberölést késsel, doronggal is végre lehet hajtani, a közúti baleset okozását nem.
2. Az emberölés esetében van indíték.
(Hogy egyszerűbb legyen a jövőben megkülönböztetned őket... :-)
Az oldalakat bárki olvashatja és egyébként sem az a beszélgetések célja, hogy egymást hergeljük (egyik bringás a másikat az autósok ellen). Ebből ki kellene már nőni! Nagyon rossz a hozzáállásod ehhez a kérdéshez, azzal együtt, hogy tematikusan lehet igazság abban, amit leírtál.
Én nem szeretném, ha egy erre tévedt autós azért centizne, meg dudálna rám, mert elolvasott pár hasonló hangvételű kommentet. Érted?
Aki még ingének érzi, ne habozzon...
Van olyan, hogy
Van olyan, hogy gondatlanságból elkövetett emberölés. A jog szerint súlyosbító körülmény a szándékosságon kívül, amellett a gondatlanság is. Ezért teljesen jogos a szóhasználatom. Az más kérdés, hogy nálunk megy a szerecsenmosdatás, ha autóval okozott közlekedési balesetről van szó és ezért sokan túl erősnek érzik ezt a szót.
Angolul még a lapok címoldalán is a "kill", "kills" szerepel, sőt ők még tágabban használják, természeti csapás esetében is. A lényeg, hogy emberölés nem csak szándékos lehet magyarul sem.
A célom pedig pontosan az, hogy erre felhívjam a figyelmet, mert sok autós ebbe nem gondol bele.
Ha elfogadjuk, hogy mindenki hibázhat és okozhat gondatlan balesestet, akár halált okozót is, akkor az indokolatlan autóhasználat már erkölcsileg is - a jelenlegi jog szerint persze nem - mások életének potenciális veszélyeztetése. Helytelen auto(!)matikusan napirendre térni a halolálos balesetek felett, mondván ez benne van a pakliban: amikor több tonnás járgányba ül valaki, akkor ő teszi bele ezt az esélyt a pakliba. Ezt indokolt szankcionálni, nem csak ejnyebejnyével, meg erkölcsi felmentéssel túltenni magunkat rajta.
akkor is van rá esély,
akkor is van rá esély, hogy megölj valakit, ha a biciklidre pattansz fel. persze elég kicsi, de ott van.
én mindenesetre nem érzem magam potenciális gyilkosnak amikor autót vezetek.
ettől függetlenül persze sok igazság van az írásodban, de ez a legyilkosozás azért ekkicsit erős.
Akkor másképpen
Akkor másképpen fogalmazva: az autóval okozott súlyos baleseteket rutin szerint a bíróságok is és a közvélemény is rutin szerint gondatlanságnak tartja. Nagyon hasonló baleseteket okozó más szereplőket - pl. nehézgépkezelőket, targoncásokat - stb. rutinból veszélyeztetőknek tartanak és súlyosabb büntetést kapnak. Egy autó vezetőjét jogosabb egy targoncáshoz hasonlítni, a bicajost meg inkább egy golfjátékoshoz: előfordul, hogy golflabdával ölnek meg valakit véletlenül, de annyira kicsi a valószínűsége, hogy statisztikailag nem érdemes vele foglalkozni.
Erről szól az angol prof fentebb idézett tanulmánya. Semmi más nem inkokolja ezt a megkülönböztetést, mint az ún. "autós kultúra", ami az elmúl száz évben kialakult. Kultúrországokban ez változik: az erősebb jármű vezetőjének kell igazolnia az ártatlanságát baleset esetén. Nálunk ez még fordítva van.
A súlyos balesetek csak az
A súlyos balesetek csak az autó (és a motor) miatt súlyosak. Ha csak bicajok, gyalogok közlekednének, az előforduló balesetek sokkal kevésbé volnának súlyosak.
A statisztikából az is hiányzik, hogy hányszor kénytelen a saját érdekében a gyalogos vagy a bicajos lemondani az elsőbbségéről a saját testi épsége érdekében. Ez nagyon torzítja a statisztikát. Én például minden nap kétszer végigmegyek az Andrássyn. Szinte minden héten van egy-két olyan esetem, hogy azért nem kapok jobbhorgot, mért én vigyázok. Az autósok az esetek felében észre sem veszik, mit tettek. Ugyanezt el lehet mondani a zebrákról stb. kérdezd csak meg a Zebraakciósokat.
Szép lesz - haha, még így is szégyenletes - az autósok statisztikája, meg gratulálnak maguknak, hogy már megint milyen jól vezettek, pedig dehogy...
Érdekes lenne ezt
Érdekes lenne ezt kivesézni, ha:
1. Lenne használható és nem valamely érdekek mentén rendelésre készült statisztika (nincs);
2. Ha nem csak puszta unaloműzésből nyitottad volna ezt a rovatot (de).
1. Ilyen van és sokan
1. Ilyen van és sokan ebből vonnak le következtetéseket.
2. Ha unalmamban készült volna a post, akkor tele lenne grafikonokkal, hivatkozásokkal, forrásokkal. Igazából nem tudom, hogy miért gondolod (de, tudom, maszatolás, lejáratás), hogy unalmamban írtam ezt a postot. Pedig olyannyira nem, hogy filmnézés közben jutott eszembe, ezért is lett csak ilyen pár soros.
Inkább csak gondolatébresztő. Ezért sem fogok mindent megválaszolni most.
A Bodnáros topicba már
A Bodnáros topicba már bemásoltam az angol prof tanulmányát, amelyik az angol bírósági esetek szisztematikus feldolgozásán alapul (táblázatokkal, grafikonokkal, ő unalmában csinálta). Bemutatta, hogyan meg ott a szerecsenmosdatás. Lásd a 11.sz hozzászólást itt.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090911/bodnar-felfuggesztve-ki-hi....
Az angol prof weboldala a munkája rövid meg hosszabb változataival (sajna angolul, az MK lefordíttathatná, akár segítek is, ha egy jogász utána átfésüli).
http://www.jake-v.co.uk/content/cycling.php
Egyébként minden
Egyébként minden kerékpáros az autós statisztikát javítja.
Én hétközben és a városban szinte csak bicajjal járok. Az autót főleg városok kívül, autópályán használom.
A balesetek nagyobb része városokban, kereszteződésekben történik, míg autópályán sokkal kevesebb, főleg kilométer arányosan. Az általam évente megtett autós kilométerek csaknem fele egy-két hosszabb külföldi nyaralásból, sielésból jön össze (alkalmanként 1000-12000 km). Ezek döntő része autópályán megtett távolság.
Szóval azzal, hogy a balesetveszélyesebb környezetben használom a bicajt, én mint egyén torzítom a statisztikát a az "autó"-sok javára. Nem beszélve arról, hogy aki bicajozik és gyalogol is, az óvatosabb lesz ezekkel a közlekedőkkel szemben, jobban számít a reakcióikra még autóval közlekedve is.
Miért sorol engem a statisztika az autósok közé, amikor autóval közlekedem? Mi lenne, ha különválasztanánk a baleseti statisztikát az autó szempontjából aszerint, hogy mennyi balesetet okoznak a csak autósok és az alkalmi autósok/főként biciklisek?
SZABAD IDENTITÁSVÁLASZTÁST AKAROK!
Itt ilyen állítás amit
Itt ilyen állítás amit cáfolsz nagyon ritkán hangzik el. Nem értem ezt a nagy vehemenciát. Miért nem a másnak okozott baleseti halált hasonlítod össze? Mert abban 1:300 lenne az arány? De itt még ezen se lovagol senki.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ez így van, a kerékpárral
Ez így van, a kerékpárral közlekedők TÖBB balesetet okoznak relatíve, mint az autóval közlekedők.
Csak ám nem mindegy, hogy milyen féléket, mert mondhatjuk, úgyis, hogy 20.000 kmként minimum egy halál, kerós 3000kmként egy karcolás vagy könnyű testi sérülés. És a legnagyobb baleseti kockázata a kerékpárral közlekedőnek még mindig az autó.
(Ha a városban egy hétre kitiltanák az összes autót, és csak a bkv és biciklisek közlekedhetnének, szinte alig lenne baleset.)
Esetleg, valaki tud olyan
Esetleg, valaki tud olyan statisztikát (ha már itt tartunk) hogy melyik csoport okozott több, nagyobb kárt forintban kifejezve, bele értve (most morbid leszek) a temetési és kórházi, a különféle eljárási, stb. költségeket is?
Most szubjektív leszek: nem gondolom, hogy a bringások "javára" billenne a mérleg nyelve.
Ezen is lehetne rugózni egy kicsit.
Nekem évente mindíg emelik egy keveset a GFB-t arra hivatkozva, hogy "sajnos emelkedett a biztosítási események száma, ezért kénytelenek vagyunk a biztosítás összegét emelni".
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
Érdekes, nekem minden
Érdekes, nekem minden évben csökken egy kicsit a GFB. Biztosan azért, mert főleg bringával közlekedem, évi kb. 4500 km :-)), bár az autós családi programok miatt így is benne van a kocsiban évi 20000 km. Az a helyzet, hogy ugyan a városban főleg bringával közlekedem, mégis fizetek felelősségbiztosítást, súlyadót egy személygépkocsira és két motorkerékpárra. Nyilvánvaló, hogy emelkedik a biztosítási események száma, mert emelkedik a gépjárművek száma is, de ha arányosak egymással, akkor nem kellene hogy a díjak emelkedjenek.
És igen, nyilvánvalóan emelkedik a kerékpárosok által okozott balesetek száma is, ez hatványozottan fog emelkedni a jövőben, mert ugrásszerűen nő a kerékpározók száma. De ha megnézzük, hogy ők mekkora anyagi kárt okoznak másban, hát az egyszerűen elenyésző. Ráadásul mi is olcsók vagyunk a hibázó autósoknak, ha elcsapnak minket, feltéve, ha nem okoznak maradandó károsodást. Amikor engem elütött egy autós az ő hibájából, megúszta egy új elsőkerék egy lámpa és egy hátsó centírozás árával a biztosítója. (Mivel a rendőrök is ott voltak és feljelentették, 3 hónapra ugrott a jogosítványa, az már egy más téma.)
Üdv: klaci
Sőt! A repülőgép- és
Sőt! A repülőgép- és helikopterpilóták még kevesebb balesetet okoznak, de kilométerarányosan az ŰRHAJÓSOK okozzák a legkevesebb balesetet!
Ezek szerint igazam volt, mikor gyermekkoromban, mikor a Csillagok háborúja volt divatban, arról álmodoztam, hogy X-szárnyúval járok majd suliba. Igaz, azóta se lett fénykardom. :(
--------------------------
www.barzongorista.eu
Pedig parezerert hazajon az
Pedig parezerert hazajon az Ebayrol...
Aki nem tud innen vasarolni, szoljon, segitek :)
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Mióta vitaalap egy gondolat
Mióta vitaalap egy gondolat ami a következő tényeken és forrásokon alapszik:
"pontos adatnak most nem nézek utána"
"~"
és
"~"
miért töltené valaki az idejét azzal, hogy megcáfoljon egy ilyen baromságot, ha te nem vetted a fáradságot hogy az alapállítást forrással alátámasszad in the first place?
Ki mondta, hogy vitatkozni
Ki mondta, hogy vitatkozni kell?
Ha nem tetszik, nem szólsz hozzá. Ahogy látom, a nagy részének nem okozott lelki sérülést az, hogy nem támasztottam alá forrással a mondanivalómat, ugyanis rájöttek, hogy nem a pontos számadatok a fontosak most.
Az elv a lényeg, de hogy most kiskutya kukija arányában áll a két okozó, vagy pillangó szárnyrebegtetése a mérőszám, teljesen mindegy.
Az, hogy ennyi és ennyi balesetet okozott az egyik fél nem jelent semmit, mert az a fél nagyságrendekkel többet közlekedik az utakon.
A bringás átlag hasraütésből származik. Nem hiszem, hogy túlságosan mellélőttem volna, sőt, inkább fölébecsültem bőven. A ~4.000 km/év átlag talán ezen a fórumon reális, valós körülmények közt egy átlag bringás közel sem megy ennyit.
Az autós átlag meg egyrészt saját tapasztalat, hiszen átlag autós lennék, vagy mifene, másrészt mérőszám. 15.000 / év, az amit egy átlagos vezető megtesz évenként, mindenhol ezzel számolnak, még a kötelező szerviznél is (2 év vagy 30.000 km az első szerviz).
Bedobsz egy ilyet, és azt
Bedobsz egy ilyet, és azt várod, hogy ne szóljanak hozzá? Egy közösségi oldalon? Kicsit irreális elvárás!
Ha csak magadnak csinálnád, miért nem írod le egy papírra és teszed be a fiókba?
A saját tapasztalatod pedig a saját tapasztalatod, nem több.
Értem én, ha van egy neked tetsző adat, az bizonyíték. Ami meg nem igazolja az elképzelésed, az nem létezik vagy hamis.
-
Zsurmi
Hol írtam, hogy ne
Hol írtam, hogy ne szóljanak hozzá. Fasz kivan már, hogy nem tudsz értelmesen beszélgetni, csak trollkodni.
"A saját tapasztalatod pedig a saját tapasztalatod, nem több."
Cáfolj.
"1. sofőr: átlagos autóhasználó, havonta 1000 km-t vezet,"
link
Gondolom a 12*1000 nem okoz gondot.
Bringásnál is cáfolj nyugodtan. Egyik szilveszteri postban meg volt említve a 4000 km. Mivel én csak sportolásra használom a kerékpárt és így is megtettem 1000+ km-t, ezért a valós felhasználás valahol a kettő közt kell legyen.
"Értem én, ha van egy neked tetsző adat, az bizonyíték. Ami meg nem igazolja az elképzelésed, az nem létezik vagy hamis."
Linket. Hol állítottam én ilyet?
Pacsi nekem marhára tetszik
Pacsi
nekem marhára tetszik ez a dolog, arról is lehetne egy statisztikát írni,hogy a neved láttára hányan vannak ellened.
Szinte már a téma is mindegy, oi-kor.
Ne hagyd abba!
Hol írtam, hogy ne
Hol írtam, hogy ne szóljanak hozzá.
Itt írtad: "Ha nem tetszik, nem szólsz hozzá."
[...] Fasz kivan már, hogy nem tudsz értelmesen beszélgetni, csak trollkodni.
??? Muhahaha! Én trollkodok? Mert vitatkozom veled? Mert nem veszem be az állításaid az csak úgy? Mert azt várom, hogy ne hamis érveket mondj?
"A saját tapasztalatod pedig a saját tapasztalatod, nem több."
Cáfolj.
He? Te állítasz itt minden félét, és én cáfoljam, hogy nem igaz? Te támaszd alá a mondanivalódat! Ja nem elég ám valami érdekeset mondani!
Te bizonyítsd, hogy te vagy a reprezentatív minta! Nem nem vagy az, egyikünk sem az ezért készülnek a statisztikák.
"1. sofőr: átlagos autóhasználó, havonta 1000 km-t vezet,"
link
Gondolom a 12*1000 nem okoz gondot.
Ne terelj már megint, a megtett kilométerekről nem volt vita! A balesetek számáról, és a levont következtetéseid vitatjuk főleg.
Az, hogy ennyi és ennyi balesetet okozott az egyik fél nem jelent semmit, mert az a fél nagyságrendekkel többet közlekedik az utakon.
Nem igaz, hogy nem jelent semmit! Csak figyelembe kell venni a következtetések levonásakor. Ezt igazából nem neked kell megtenni, mert hozzáértők ezt időről időre elvégzik. Te csak azért csinálod, mert olyat akarsz kihozni ami neked tetszik. Mi meg nem vagyunk hülyék, hogy csak így bevegyük.
Bringásnál is cáfolj nyugodtan. Egyik szilveszteri postban meg volt említve a 4000 km. Mivel én csak sportolásra használom a kerékpárt és így is megtettem 1000+ km-t, ezért a valós felhasználás valahol a kettő közt kell legyen
Milyen 4000 km? Ki mondta és mire? Hogy ő annyit tett meg? Én 7-8000 km-t, Cseya megy ~ 17000-et.
Még ha valaki csinálna is a CM látogató közt statisztikát (mennyit mentek egy évben és milyen célból, milyen bontásban), akkor sem lenne reprezentatív a minta. Nem lehetne következtetéseket levonni a teljes lakosságra nézve.
"Értem én, ha van egy neked tetsző adat, az bizonyíték. Ami meg nem igazolja az elképzelésed, az nem létezik vagy hamis."
Linket. Hol állítottam én ilyet?
Nem te állítottad, megfigyeltem az írásaidból.
-
Zsurmi
"Ha a baleseti
"Ha a baleseti statisztikákat látjuk, azt vesszük észre, hogy az autósok sokkal több balesetet okoznak, mint a biciklisek. Ez így van. Körülbelül 3x (pontos adatnak most nem nézek utána) többször okozzák a balesetet az autóvezetők, mint a biciklisek."
Ez természetesen nem igaz. Ha már te lusta voltál és vaktában lövöldözöl, én utána néztem helyetted. Az autósok ~7x több személyi sérüléssel járó balesetet okoznak, de nézzük részletesebben. Amúgy a gyalogosok 1,5x több halálos balesetet okoznak, mint a kerékpárosok ez is érdekes.
A balesetek száma okozók és kimenetel szerint, 2008(2009-re még nincs összesítés)
Személygépkocsi halálos:474; súlyos:3568; könnyű:8070; össz.:12112
Kerékpár halálos:78; súlyos:593; könnyű:1081; össz.:1751
Gyalogosok halálos:116; súlyos:479; könnyű:777 össz.:1390
Van Budapestre is adat, az még szebb 31 halálos balesetet okozott szgk., 31-t gyalogos és csak 2!!! -t okozott kerékpáros.
http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset08.pdf
Shag rossz számokat
Shag rossz számokat mondott, de ezzel nem cáfoltad meg a lényegét. Azt sugallja, hogy a vetítési alapnak a megtett távolságot kell venni. Ráadásul nem mondta, milyen balesetre gondol: mennyire súlyosra.
Nem kizárt, hogy autóval hétszer, tízszer vagy százzor akkora távolságot tegyenek meg Magyarországon, mint kerékpárral (nem hétszer: országos adat) vagy tizenötször (budapesti adat). Valaki azt számolta, hogy a budapesti utazások (nem távolság) 5 százaléka bicajos. Ha a tipikus bicajos közlekedés fele az autósnak, és minden második utazás autós, akkor kijöhet formálisan - ész nélkül - az, hogy arányában több balesetet okoznak a bicajosok.
De az itteni hozzászólások többsége még egy ilyen esetben sem szól az autósközlekedés mellett.
Na végre egy értelmes
Na végre egy értelmes komment, köszönöm.
Valami ilyesmi lett volna a post lényege. Az, hogy pusztán abból, hogy az okozott balesetek hány százalékáért felelős az egyik oldal és mennyiért a másik semmit nem jelent, hiszen lehet, hogy az egyik jóval többet közlekedik, mint a másik, tehát arányaiban sokkal kevesebb balesetet okoz, mint a másik.
Hát igen, de az egyik
Hát igen, de az egyik oldalnak van jogosítványa, a másiknak nincs, az egyik oldal ismeri a KRESZ-t a másik meg nem (mindig erre hivatkoztok), és mégis az egyik oldal (és itt most összesítek) 10x annyi balesetet okoz mint a másik(2008 járművek okozta baleset 17619, ebből 1752 kerékpár).
Ne kezdd már te is ezt az
Ne kezdd már te is ezt az "egyik csapatnak van jogsija meg ismeri a kreszt...".Főleg ha tudod hogy nem így van.Mert ez nem így van.
1,Aki napi szinten közlekedik járművel, és nem szarik a szabályokra - az ismeri és be is tartja.Aki lefos mindent saját magán kívül, az meg elmebeteg állat módjára tapos át mindenen ami gyengébb nála.
2,Magyarországon a jogsi egy vicc.Ezt muszáj volt már kimondani, mivel sokan ezzel akarnak űberelni - hogy de nekik van jogsijuk.Kb az illetékbélyeggel egyenértékű szaros fecni.A tényleges tudás hozzá csak opció a megszerzésénél.
3,November-Dcemberben 2-300 autóvezetőt kérdeztem meg szóban arról, hogy részt venne-e egy ingyenes online kresz tudás bővítésben ha olcsóbb lenne a kötelező biztosítása.30-35% volt azoknak a száma akik elzárkóztak és kb 15% akik ki is röhögték az egészet.
Azért értelmes, mert neked
Azért értelmes, mert neked tetszik?
A felvetésedben van ráció, csak sok minden mást kihagysz a számításból. Én azt állítom, ennyiből még nem vonhatsz le bátran következtetéseket. Igen te nem teszed, csak sugallsz.
Ezért az állításod nem érvelés, csak puffogtatás.
Csak abból a szempontból közelíted meg a kérdés, ami számodra kielégítőbb eredményt hoz.
A többiek azt is írták, hogy nem csak kilométerre, pl. hanem időre vetítve is meg kell nézni.
Én meg azt is mondom, hogy súlyozni kell az okozott sérüléseket, figyelembe kell venni, hogy melyik jármű okozta a sérülést (ami nem egyenlő azzal, hogy ki a baleset okozója).
-
Zsurmi
Ez butaság, ilyen
Ez butaság, ilyen statisztika nincs és nem is lesz, azt pedig mindenki tudja hogy egy statisztika mindig objektív, feltételezéseken nem alapulhat.
Ennyi erővel azt is írhatnánk, hogy a MALÉV gépei 64,8 millió Kilométert tettek mag 2009-ben és egyetlen balesetet sem okoztak, tehát a négy kerék helyett a két szárnyat minden családnak programot hirdetheti meg jövőre a kormány mert így biztonságosabban lehetne közlekedni. Az már más kérdés, hogy városon belül nem kifizetődő, az ugye a statisztika szempontjából irreleváns. Ez az állítás is igaz, csak nincs értelme, pont úgy ahogy a te fejtegetésednek sem.
Dániában ha egy autós
Dániában ha egy autós ütközik egy bicajossal, akkor automatikusan ő a hibás. A dán statisztikában ez van benne, teljesen objektíven. Ugyanaz a baleset a magyar gyakorlat szerint nem automatikusan az autós hibájából következik be, megint csak objektíven.
A többi butaságodra most nem reagálok. Előbb gondolkodj, mielőtt mások bejegyzésit minősítgeted. Ugyanis nem szép dolog, de ha ráadásul te írsz butaságot, akkor még kínos is.....
Nem vagyok Dán, de ezt
Nem vagyok Dán, de ezt azért nem hiszem. Ha a kerékpáros szegi meg a közlekedési szabályt, ott se az autós lesz a hibás. A piros lámpánál ott is meg kell állni a kerékpárosnak és ott is vonatkozik a jobbkéz-szabály a kerékpárosra, stb.
Amit írsz valószínűleg "városi legenda".
Reagálj nyugodtan a többi butaságomra is, legalább tanulok belőle.
Nem teljesen! A gyengébb
Nem teljesen!
A gyengébb félnek az erősebbel szemben nem kell bizonyítania, hogy nem hibázott.
Miért? Mert jellemzően ő az áldozat és nincs esélye bizonyítani.
Plusz az erősebb félnek több a felelőssége. Ennyi.
Szóval ha egy bringás olyan manővert csinál, ami kivédhetetlen, a rendőrnek csak erre utaló jelet kell keresnie. Az erősebb fél pedig kereshet tanút és tudja képviselni az érdekeit.
Ez igazából esélyegyenlőségről szól.
-
Zsurmi
Igazad van, pontatlan
Igazad van, pontatlan voltam. De a lényeg ugyanaz: hogy ki a hibás, az függ a jogi környezettől és a bírósági gyakorlattól. Mindkettőben lehet masszívan preferenciát érvényesíteni. Arra írtam ezt, hogy a statisztika igenis függ a kontextustól, nem "objektív" abban az értelemben, hogy csakúgy a kontextus ismerete nélkül lehetne értelmezni vagy összehasonlítani.
Nem hiábavaló elindítani
Nem hiábavaló elindítani egy kis közös gondolkodást ebben a témában, mert nyilván mások is ilyennel támadják a bringásokat és valóban rosszindulattal, nem úgy mint Shag_. Jó, ha kiderül, hogy hogyan kell kezelni a statisztikákat.
Én simán elhiszem, hogy a bringások fajlagosan többet szabálytalankodnak, mint az autósok, magam is ezt teszem (már látom, ahogy ráugrotok erre a mondatomra). A lényeges különbség, amely felül tudja írni a statisztikákat, az, hogy kinek mekkora a felelőssége, és hogy főleg csak önveszélyes-e, vagy másoknak okoz halált. Tehát, a fenti most már valósnak tűnő számokból kiindulva a kerékpárosok hetedannyi balesetet okoztak, mint az autósok. Ha figyelembe vesszük, hogy simán 20x annyi autó közlekedik még mindig az országban (nem tudom konkrétan, de ennél még rosszabb is lehet az arány, akár 50x több is lehet, szerintem), akkor a bringások fajlagosan sokkal több balesetet okoznak. Ugyanakkor, ha azt nézzük, hogy a bringások mennyi kárt okoztak másokban és hogy a bringások által halált okozó balesetek közül mennyi az, ahol nem a bringás maga halt meg, hanem ő "ölt" meg mást, akkor kiderülhet, hogy a bringások főleg önveszélyesek. És ez nagy különbség.
VÉLEMÉNYEM SZERINT A MÁSOKRA LEGKEVÉSBÉ VESZÉLYES JÁRMŰ EGYÉRTELMŰEN A KERÉKPÁR!
Azt pedig nem értem, hogyha valakinek felvetődik egy kérdés a fejében, és azt megosztja másokkal, akkor miért kell rögtön személyeskedni, a hozzászólót minősíteni, miért nem lehet érvekkel választ adni, megvitatni. Akit nem érdekel, ne szálljon be a vitába, akit bosszant, az fogja vissza magát a kultúrált keretek közé. Lehet, hogy van benne valami, azért bosszant? Fogadjuk el, vannak tények, amik a kerékpárosokra nézve negatívak, itt a fórum, hogy elgondolkozzunk és megfogalmazzuk az ellenérveket, mellé tegyük a pozitív oldalt, ami átbillenti a mérleg nyelvét.
Nagy +1 Ezt a mennyiségi
Nagy +1
Ezt a mennyiségi tényezőt én is hiányoltam a képletből.
A gyalogosok (és
A gyalogosok (és kerékpárosok) statisztikájában a halálos baleset okozóként valószínűleg a saját halálukat jelentheti. Ma Magyarországon simán előfordulhat,hogy akit halálra gázolnak a kijelölt gyalogátkelőhelyen a végén,mint a baleset okozója kerül bele a statisztikába.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR
Nem csak idehaza. Ez az
Nem csak idehaza. Ez az áldozat hibáztatása jelenség.
-
Zsurmi
Hopp, nem mondasz
Hopp, nem mondasz hülyeséget ugyanis van ilyen statisztika hogy melyik jármű hány balesetben volt érintett és abból hány esetben volt a baleset okozója. Ez azért érdekes, mert így kiesik az a kérdés, hogy hány kilométert is vezettek mert arányaiban nézzük az adatokat.
Na akkor 2008-ban 20890 szgk. volt érintett balesetben és ebből 12112 volt aki okozta azt.
Ebből könnyen kiszámolhatjuk (12112/20890*100), hogy 57,97% -ban ha autós is érintett volt a balesetben, akkor ő is okozta azt.
Kerékpárosoknál ez így alakult: 3413 baleset és ebből 1752 esetben okozója volt. Ami ugye 51,33%.
Azt még vegyük hozzá , hogy a tömegbalesetek ahol egy autós tarol le több vétlent, javítja az autós százalékot. Az ilyen tömegbaleset kerékpárosok részéről elég ritka (én még sose hallatom ilyenről közúton)
Ebből levontad azt, amikor
Ebből levontad azt, amikor két autó találkozott egymással? Anélkül ezt nemadodel. :-)
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Nem, de azt se vontam le
Nem, de azt se vontam le amikor két kerékpáros találkozott egymással. Mi ebben a probléma ?
Ritkább. Ha levonod, akkor
Ritkább.
Ha levonod, akkor megugrik az arány a maradékra vetítve.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
És akkor ezt így hogy?
És akkor ezt így hogy? Úgy gyártunk statisztikát, hogy ami rontja azt "levonjuk" ?
Ezt hol tanítják, mert én nem így tudom.
Mindent levonunk, amit le
Mindent levonunk, amit le kell, de mivel két biciklis ütközése ritkán kerül be jegyzőkönyvbe, nem említettem, bár először akartam.
Most elkezdtem számolgatni, hogy egy példán keresztül bemutassam, de a megosztott felelősség annyira elviszi a témát, hogy inkább abbahagytam (90%-ot levonva több volt a vétkes, mint az összes :-D). Az a lényeg, hogy ha többet vonunk le, akkor az jobban kihat az eredményre, mint ha kevesebbet.
Ja, és a fenti tréfás szösszenetemet ne vedd támadásnak.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Az egyszemélyes
Az egyszemélyes balesetekről nem is beszélve ahogy Hotyhogy is leírta ott, az alvégen. Még az is lehet, hogy a másik irányba menne el az arány, szóval az a lényeg, hogy nem tudunk semmit.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Bizony, nem tudunk semmit
Bizony, nem tudunk semmit sem amig a diszkrét potenciális baleseti helyzetek számszerű mennyiségét nem ismerjük.
Leírásomban, amire rámutattál, én nem emeltem ki külön az egyszemélyes baleseteket, amennyiben azt úgy értelmezzük, hogy nem volt más a balesetben, csak egyetlen közlekedő fél. Erre a külön kiemelésre nem is lenne szükség, hiszen a megjelölésem, a fő felelős, vagyis a baleset legfőbb okozója, egyszemélyes balesetnél is értelmes minősítés.
Ám most észre veszem, hogy nem gondoltam egyenlően megosztott mulasztásra vagy hibára egyes balesetek több személyes résztvevői között, és ilyenre nem tértem ki.
Viszont azt hiszem, hogy ilyen esetekben a fele-fele arányban hibáztatható résztvevők mindegyike is fő felelősnek számítható, és egyet-egyet ugrik úgy is fölfelé a számláló, jármű kategóriájuk rovására.
Kívánnám még hangsúlyozni az ilyen, atomi szintre lebontó, mikroszkópikus elemzés fontosságát egy hasznavehető statisztikai felméréshez a tárgyban.
Ezzel a lényegről szólhatunk. Ezzel nem egy homályos, ködös sejtésünk fog vezetni minket.
Intuitívan, ám most még vakon, valamily összefüggést feltételezhetünk úthossz vagy útidő és baleset okozó kategóriák számszerűsített minősítése között.
Hogy ne legyen rozoga a statisztikánk, a viszonylag egyszerűbben mérhető általános úthossz vagy útidő alatt előforduló kockázat-sűrűségnek egy gyakorlati megszámlálással meghatározott mérőszámát kell ezekhez kapcsolnunk, mint tapasztalati mértéket.
Előző írásomban a potenciális baleseti helyzetekről sem írtam bővebben, de ezeket viszonylag egyszerű osztályozni és rendszerezni. Kihagytam például az útkereszteződést, melyet megközelítve egy közlekedő aszerint felelős valamily bekövetkezendő ütközésért ott, miszerint őneki e vagy sem, lenne elsőbbsége.
Minden egyes közlekedő ilyesmi, kimondott, elemi felelősséggel és kötelességgel lenne terhelve minden egyes helyzetben, melyek akár a másodperc töredéke alatt kélhetnek és múlhatnak, akár gyakorlatilag egyidejűvé csomósodva:
Nem szabad belehajtani a szembe jövő járműbe.
Nem szabad belehajtani a megelőző járműbe.
Nem szabad kisodródni a kanyarban.
Nem szabad belehajtani a megelőzött járműbe.
Nem szabad belehajtani a kereszteződésbe a piros forgalmi lámpánál.
Egyesével számlálva például egy országúton haladó gépkocsi által érintett baleseti helyzeteket, valahogy így alakulna egy egységnyi útszakaszra a számadat:
Szembe jövő jármű (1)
Szembe jövő jármű (1)
Szembe jövő jármű (1)
Megelőző jármű (1)
Szembe jövő jármű (1)
Megelőzött jármű (1)
Kanyar (1)
Kereszteződés, piros forgalmi lámpa (1)
Szembe jövő jármű (1)
Ami 1+1+1+1+1+1+1+1+1=9
Több felméréssel, a hét különböző napjain, különböző napszakokban, különböző területeken, megállapítható lenne egy egységnyi közútra egy hozzávetőleges ám használható tapasztalati átlag.
Érdekes lenne megtudni azt is, hogy ez mennyiben tér el ha ugyan eltér, és hogy miért térhet akkor el ha ugyan nem csupán véletlenül tér el, kerékpárosnál és autósnál, ugyanarra az úthosszra.
Egy nagyon is nyilvánvaló ok lenne sejthető arra, hogy egy viszonylag gyorsabban haladó közlekedő miért okozhat viszonylag több balesetet mint a lassabban haladó, vele egyenlő számú baleset helyzetek érintése során. Ez az ok a túlzott sebessége, melynél nem képes felelősséggel, hibátlanul venni e baleset helyzetek gyors egymásutánjában következő sorozatát.
Autóknál e sebesség általában nagyobb mint kerékpároknál, és felelőtlen autóvezetők nem hajlandók lecsökkenteni sebességüket olyan mértékűre, amilyennél jobban biztosított a kélő és elmúló baleseti helyzetek biztonságos kezelése.
Különös figyelmet érdemel itt az említett gyakorlati egyidejűvé csomósodása több diszkrét baleseti helyzetnek, mely jelenség fokozottabban érvényesülhet nagyobb sebességeknél.
Magyarul, az autósok túlságosan kockáztatnak viszonylagos nagy sebességükkel és azért is hibáznak, ezért is képtelenek sikeresen venni a felbukkanó buktatókat, veszély helyzeteket. Pedig a nagy sebesség nincs rájuk erőltetve, ez az ő választásuk, az ő hibájuk.
.
.
Az állításod a
Az állításod a következő:
Számszerűsítetlen feltételezés 1/számszerűsített feltételezés2 > Számszerűsítetlen feltételezés 3/számszerűsített feltételezés4, ahol 3számszerűsítetlen feltételezés1 = számszerűsítetlen feltételezés3.
Ezzel felesleges vitatkozni, mint statisztikával. Ha lenne benne egy statisztikai adat, lehetne vitatkozni azon, hogy a vetítési alap (járműkilométer/vezető/év?) és az összehasonlított értékek (összes okozott baleset adott járműosztály vezetői által/év ?) korrektek, de főleg célszerűek-e szakmailag. (Ha ide netalán eljutunk, javasolni fogom az utazások számát nézni, esetleg hivatásforgalmi/szabadidős/sport és helyi/helyközi bontásban.)
Milyen balesetet? Miért
Milyen balesetet? Miért pont kilométerre vetíted?
Itt általában az szokott elhangzani, hogy autós-kerékpáros találkozásával, és valamelyikük sérülésével (találd ki, melyikükével) járó balesetek túlnyomó többségénél az autósok a hibásak.
Ennyi, nem több.
A túlnyomó többségben se
A túlnyomó többségben se vagyok biztos. Ld. sok ninja, őket is csapkodják el elég szépen.
Ha saját magamból indulok
Ha saját magamból indulok ki: naponta kb. 50 percet vezetek autót, kb. 60 percet biciklizek.
Autóval megyek kb. 80 kilométert, biciklivel 20-at.
Megtett út és utazással eltöltött idő két dimenzió. Ha egyik szerint nézem, a biciklizés veszélyesebb, ha másik szerint, akkor az autózás. Szubjektíve a városban az autózást érzem veszélyesebbnek, mivel a mai gépkocsikból alig lehet kilátni, a divatos formák miatt. Bicikliről sokkal jobban át tudom tekinteni a közlekedési helyzeteket, jobban hallom a zajokat, a friss levegő miatt éberebb vagyok.
Autópályán viszont autóval biztonságosabb közlekedni, mint kerékpárral. Ezért is megyek ott autóval.
Egyszer már én is
Egyszer már én is felvetettem a statisztikákkakl kapcsolatban egy kérdést, de nem nagyon érkezett rá válasz. Ez a járdázással volt kapcsolatos, és azzal, hogy állítólag a statisztikák szerint biztonságosabb az úton közlekedni egy kerékpárosnak, mint a járdán, bringa gyalogon vagy külön kerékpárúton. Merthogy a balesetek mindig ott történnek, ahol a bringaút, járda az úttal találkozik. Nyilván ott történnek, máshol nem nagyon tudnak autó-kerékpár relációban. De a statisztikák nem szólnak arról, hogy hány kerékpáros közlekedik az úton és hányan közlekednek a kerékpárúton ill. járdán. Szerintem sokkal többen mennek a kerékpárúton, járdán, mint a forgalomban. Továbbá az sincs benne a statisztikában, hogy akik az úton mennek, azok mennyivel tapasztaltabb bringások, hiszen ők főleg a futárok, illetve azok, akik jó fizikummal rendelkeznek, bírják a tempót és nem ilyednek meg az autóktól, nem bizonytalankodnak, egyenesen tekernek.
Kérdésem a következő: nem romlana-e el a statisztika, ha leküldenénk az útra a járdáról, bringagyalogról, kerékpárútról a tapasztalatlan/ügyetlen/lassú/idős bringásokat az autók közé az úttestre?
Az új kresz most megszigorította ezt a dolgot, így nehéz lesz kipróbálni.
A másik oldalról: nem
A másik oldalról: nem tudom, hogy az úton elütöttek közül mennyi a ninja, vagy aki a piroson próbált átslisszolni. Úgy gondolom, hogy ők az útfajták veszélyessége szempontjából nem mérvadóak.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Csak pár száz futár van
Csak pár száz futár van Budapesten, de ezrek bringáznak.
Kerékpár(gyalog)útból csak 1-200 km van, az úthálózat Budapesten több(tíz)ezer kilométer. De ezt felezzük el, mert sokat nem használják a kerékpárosok. Mondjuk ex has 8000 km.
A kerékpárút/járda esetén ugye csak a kereszteződéseket számoljuk, tehát legyen ex-has "10 km kereszteződés", amivel a 8000 km-t összehasonlítjuk. Tehát itt és ott mennyi baleset történt.
Mivel 10-15 éve nem volt jelentős kerékpáros közlekedés, a tapasztaltság a legtöbbeknél hiánya érthető. Ami viszont 2-3 év alatt elmúlik.
Csak a járdáról lehet leküldeni a kerékpárosokat. Hoppá, ez meg is történt csak "nem mennek". Pont ezért ez nem akkora probléma.
-
Zsurmi
Jut eszembe, hogy a
Jut eszembe, hogy a Nagykörúti kerós forgalomszámlálásnál asszem' figyelték hogy a bringások az úttesten, vagy a járdán mentek.
Az jutott most eszembe, hogy
Az jutott most eszembe, hogy az ügyemben a rendőrségi technikus azt próbálta nekem eladni, hogy az egészet én okoztam azzal, hogy az úttesten mentem.
Egyébként már lezárult az ügy, bizonyíték hiányában, csak addig szedegettem a gondolataimat összefele, hogy jól leírjam, amíg ez elmaradt.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
de jó is lenne, ha
de jó is lenne, ha tudnánk, hogy mennyi a kerékpárral megtett út, illetve, hogy mennyien bicikliznek. Meg ha változna a rendőrségi jegyzőkönyvezés, mert - ahogy láttuk - azokból nem igazán lehet valódi következtetést levonni arra vonatkozóan, hogy ki is okozta tényleg a balesetet!
Így aztán nagyon nehéz, szinte lehetetlen a kerékpáros közlekedés biztonságára következtetni a baleseti statisztikákból. Marad az állítás: a legbiztosabb eszköz a kerékpáros biztonság növelésére, ha nő a kerékpárosok arány a közlekedésben. Ezt mutatja minden olyan ország statisztikája, ahol mérik a kerékpáros "modal split"-et, és mutatja egy kicsit a mi statisztikánk is, mert hogy azért nagyon valószínű, hogy nálunk is nő a kerékpárral közlekedők aránya, de a balesetek száma meg nem (országos adat, Budapesten ez még jobb!)
László János
www.kerekparosklub.hu
Egy tisztábbban látáshoz
Egy tisztábbban látáshoz durván is elégséges elemeznünk a balesetek lényegét. Azzal, az utazással töltött idő és a megtett út, mind lényegtelenné válnak a számításainkhoz.
Bátran lefektethetjük azt, hogy a közlekedési balesetek lényegükben többnyire ütközések, kisodródások és felborulások.
Azt is beláthatjuk, hogy a közlekedők a közúti jelenlétük során diszkrétnek kezelhető baleseti helyzetekbe kerülnek, melyekben ezen alapveszélyek, tehát az ütközés, a kisodródás vagy a felborulás, fenyegetnek.
Ezek az egyes helyzetek többnyire sorban kélnek és múlnak. Két közlekedő, egymás közelében, az ütközés veszélyében van. Egy fát vagy falat megközelítő közlekedő megint az ütközés veszélyében van. Egy kanyart megközelítő vagy kanyarodó közlekedő a kisodródás veszélyében van. Mindezzel ütközés vagy felborulás veszélye is együtt járhat.
Minden ilyen kélő, potenciális baleseti helyzetben meghatározható legalább egy közlekedő, akinek főképpen felelőssége az, hogy kellő óvatosságú vezetésével baleset nélkül múljék el az a veszélyes, pillanatnyi helyzet.
Példával megvilágítva: egy enyhe kanyarodással egy kerékpárost megelőző autósé a legfőbb felelősség azért, hogy ne ütközzön bele hátulról a kerékpárosba.
Véleményem szerint, a leghasznosabb statisztikához azon potenciális baleseti helyzetek pontos számát kellene ismernünk, melyet a közlekedők, típusaik szerint, baleset nélkül átéltek.
Továbbá azt kellene még ismernünk, hogy mennyi ilyen alatt voltak ők a fő felelősök, vagyis mennyi ilyen helyzetben múlott első sorban az ő figyelmükön és óvatosságukon az, hogy a helyzet baleset nélkül elmúlt.
Aztán pedig azt kellene még tudnunk, hogy mennyi baleset származott ezekből a veszélyes helyzetekből, s végül azt, hogy mennyi ilyen balesetben számított a figyelemért és óvatosságért főképpen felelős résztvevő figyelmetlensége, óvatlansága. Jármű típusa szerint osztályozható lesz ez a hányad, mint baleset okozó.
Egy elkerülhetetlen pontatlanság bekerül ugyan itt a számításokba, mert sokszor csak a szerencsén múlik vagy a másik közlekedő lélekjelenlétén, és nem igazán a gondatlan, hibázó vezetőn, hogy egy veszélyes helyzet baleset nélkül múlik el.
Ez a pontatlanság mégis elhanyagolható, ám nagyobb baj az, hogy az adatgyűjtés ehhez az ideális megközelítéshez gyakorlatilag szinte reménytelen. Végül is azt kellene megszámolni, hogy az utakon hány jármű került egy másiknak a közelébe, hány jármű közelített meg egy falat vagy egy fát, vagy egy kanyart.
Egy tapasztalati korrelációt lehetne azonban fölállítani. Annak a becslésére, hogy valamely jármű típus, egy egységnyi megtett útján vagy egy egységnyi útidején, hány ilyen potenciális baleseti helyzetbe kerül, ilyeneket megszámláló és kiátlagoló próba utakat lehetne megtenni.
Ezzel a kétféle tapasztalati adattal már inkább érvényes lenne közvetetten a másodlagos szerepű útra vagy időre alapoznunk statisztikáinkat.
S úgy az derülhet ki, hogy az autósok nagyobb arányban okoznak baleseteket a veszélyhelyzetekben melyekben az ő felelősségük az elsődleges, mint amilyen arányban a kerékpárosok okoznak baleseteket olyanokban, amilyenekben az ő felelősségük elsődleges.
kedves Shag_Beckur! nem
kedves Shag_Beckur!
nem vagyok régóta itt a CM-en, és nem is ismerlek. de megkérdezném, hogy ezt minek kell csinálni? szinte egyértelmű, hogy csak a vitatkozás lesz abból, amit írsz, azokból, amiket hozzászólsz dolgokhoz. (valaki meg is említette már, hogy mostanában csak ilyen hozzászólásaid vannak.) ezt kérlek ne vedd támadásnak, tényleg pusztán érdeklődésből kérdezem, hogy ez mire jó?
Ez egy biciklis oldal. A
Ez egy biciklis oldal. A bicikli népszerűsítésén munkálkodnak itt az emberek. Ez jó. Ennek az oldalnak is hála, hogy felültem újra biciklire és eljártam túrázgatni (fogok tavasztól újra), hogy boltba már nem kocsival, hanem gyalog, vagy bringával megyek le, ha nem irreálisan sok cuccot kell elhozni, hogy megértettem sok mindent, hogy miért úgy közlekednek a biciklisek, ahogy.
Talán két hete volt, hogy mentem kocsival országúton, utólértem egy kombájnt, a sor úgy nézett ki, hogy kombájn - autó - autó - biciklis (outis) - én - autó. Mivel ezen a szakaszon előzni nem lehet, így 20-szal cammogtunk elég sokáig én meg autóval úgy és olyan távolságra helyezkedtem a bringástól, hogy ne legyen neki kényelmetlen és védjem hátulról (aki esetleg türelmetlenül előzné a sort, ne kaszálja el). Így haladgattunk, két kocsi megelőzte a kombájnt, jött a biciklis, a nagy tekerés közepette majdnem elcsapta a szembejövő, de megúszta. Én is megelőztem a kombájnt és míg nem tudtam teljes sávval előzni, addig rendes követési távval mentem a bringás mögött és védtem, nehogy hátulról elkaszálják, ha valaki meg akarna előzni.
Szóval van ilyen is, de ezt meg minek mesélgessem, nem öntömjénezni akarom magam.
Ellenben van nagyon sok dolog, amivel nem értek egyet ezen az oldalon. Túlzott radikalizmus. A "bringa az jó, az autó az gonosz" mentalitással ki lehet üldözni a világból. Tudom, hogy a fórumozók nagy része nem ezen az állásponton van, de egy elég hangos rész igen. Nekem ez szar, mert én szeretek autózni, nem érzem magam gonosznak, maximum lustának.
Erre kapom a pofámba, hogy gyilkos vagyok és ki velem a városokból, drágítsák meg az autózást, költözzek egy panel 10. emeletére (az még a jobbik eset), közel a munkahelyemhez. És jönnek a hülyébbnél hülyébb ötletek. Költözzek el. Mert minek mászkálok be a városba. És akkor a barátaim hova költözzenek? A családom hova költözzön? Vigyem az egész ismerettségi körömet? És az ő ismerettségi köreikkel mi lesz? Szóval vannak itt akkora barom ötletek, hogy ihaj.
Nem ám konstruktívan, hogy "igen, ma az agglomerációból szopás tömegközlekedni, legyen P+R, legyen buszsáv, legyen a 4-es metró kivezetve Budaörsig, stb.". Nem. Szopjon a paraszt, drágítsuk meg az autózást, ne örüljön.
Na az ilyen elmehet a búsba. Nem a véleménye érdekel, azt leszarom, hanem az, akit ezzel meg tud vezetni. Akivel el tudja hitetni, hogy ez az egyetlen és helyes út.
Nos emiatt vagyok ilyen itt. Néha demagóg. Néha provokatív. Igen. De úgy érzem, hogy amit itt írok, annak nagy része értelmes, és ha valaki belegondol, hogy miért is csinálom, akkor rájön, hogy én normális közlekedést szeretnék itthon, tök mindegy, hogy az ember autóval, motorral, biciklivel, busszal vagy vonattal indul el. Aki összerakja azt, amit eddig kommenteltem itt, az rá fog jönni.
Aki csak belém akar kötni, amikor meglátja a nevemet, az belém fog kötni ezek után is.
A bringa az jó, az autó az
A bringa az jó, az autó az gonosz!
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
köszi a választ. értem,
köszi a választ. értem, amit mondasz, és nagyjából egyet is értek veled ezzel kapcsolatban. én csak a túlzott provokatívságra kérdeztem rá, illetve csodálkoztam rá. hát jó, Te ilyen vagy, részemről el van fogadva. (mondjuk én nem igazán ugrok az ilyen dolgokra, ellenben például Zsurmival. de hát nincs két egyforma ember.) és itt jöhet szóba a tolerancia. és mielőtt megszólnának, nem, nem mindent kell tolerálni. nekem sem tetszik ám pár dolog, amiket írtál. de ettől függetlenül tolerálom, hogy: hát, van ilyen is. na csak ennyi
"normális közlekedést
"normális közlekedést szeretnék itthon" - na, ebben egyetértünk. Csak nekem a Rákóczi autósztrádától két sarokra, egy asztmás gyerekkel ez csak radikálisan megy.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Alternatíva. De eztmár
Alternatíva. De eztmár ezerszer leírtam. Ha 6:20-tól 7:10-ig tele van a busz (de tényleg tele, pedig 10 perces a követési távolság), ami Moszkva térre 7 órára, illetve 8 óra 10-re ér be, akkor sok ember fog autóba ülni.
A buszokkal nincs gond. King Long van, most újította be a volán, teljesen korrekt. A gond a zsúfoltság. Volt, hogy nem fértem fel arra a buszra, amivel el kellett volna mennem anno iskolába, pedig az pár évvel ezelőtt volt.
Egyszerűen a tömegközlekedés nem követi az igényeket. Heringnek persze lenni lehet, de nem túl kényelmes. Nem hiába választják az emberek inkább az autót.
Errefele kb. 5 éve tervbe van véve Budakeszin a buszsáv. Megépült? Nem. Ugyanabban a dugóban állok (állok!, mert ülőhely nincs) a buszon, mint ha kocsiban ülnék kényelmesen. Melyiket fogom választani? Amelyik kötött útvonalon áll a dugóban, vagy amelyikkel magam választhatom meg az útvonalat?
Értem a problémád. Én is hasonlóképp vélekednék. De mivel látom a másik oldalt is, látom a buktatókat.
Ha most rögtön bevezetjük az autók kitiltását Budapestről, az azt jelenti, hogy reggel 4-től reggel 8-ig tele a Volánbusz. Igen. Kb. reggel 4-től. Ennyi embert nem tud elszállítani jelenleg ennyi busz.
Másik lehetőség (vagy párhuzamos jelenség), hogy a külvárosokban mindent ellepnek a parkoló autók. Ez megoldás? NEM! Ez csak a probléma átterelése a külsőbb környezetre.
A problémát kell megoldani. És a probléma az, hogy ma az agglomerációból nem lehet bejutni _csak_ tömegközlekedéssel. Egyszerűen lehetetlen. A probléma megoldása a szuburbánus tömegközlekedés fejlesztése lenne. P+R, P+B, a metrók útvonalának meghosszabbítása (eszembe nem jutna kocsival bejönni a városba, ha a 2-es vagy a 4-es metró Budaörsig járna).
Igen. Sok az autó a városban. Sok a korszerűtlen busz*. De az autók teljes kitiltása csak tüneti kezelés. A problémát kell megoldani. Az meg komplex feladat.
*: Sose értettem, hogy hogy van az, hogy a (legalábbis a Zsámbéki-medence környékén) Volán 2-4 éventele cseréli a buszait, a BKV meg szenved állandóan a régiekkel. Az utóbbi 10 évben kb. 4 buszcserének voltam tanuja (igen, használom a Volán szolgáltatásait). Most tartunk a kínai King Long buszoknál, ezek kb. 1, másfél éve jelentek meg. Kíváncsi leszek a Volán mikor cserél megint. Oké, BKV-nál is jönnek új buszok, de olyan minőségi javulást, mint a széna téri Volán pályaudvaron tapasztalok, BKV-nál nem látok.
Én úgy látom, hogy akik
Én úgy látom, hogy akik el is ismerik, hogy nem stimmel minden ezzel a mai méretű autókázással, nem látják szükségesnek gyökeres vagy "radikális" változásnak. Nem látják, hogy mennyire átalakította a környezetünket, vagy nem látják eléggé a negatív oldalait.
Az "Élőben a városból" blog például leginkább arról szól, hogy egy kis odafigyelőbb forgalomszervezéssel, lámpabeállításokkal, a felújítások, útjavítások ügyesebb szervezésével, éjszakai elvégzésével stb. mennyivel lehetne rövidíteni az utazást és növelni az utak átbocsátó képességét. Az autózz! blogon a kultúráltabb, stresszmentesebb autózás melletti önképzés folyik esettanulmányokkal. A totálkáron azt nézik, hogy a költségcsökkentéssel és túlkapacitásokkal küzdő gyárak miért készítenek egyre unalmasabb autókat, ahelyett, hogy hozzájárulnának az élményautózáshoz, ha már olyan sokat kell használni. Ez mind szép, és jó, jó egészséget a munkájukhoz.
Többen azonban azt gondolják itt, hogy valami nagyon el van rontva. A Dallason nevelkedett magyar emberek loholnak az amerikai álom után, ami ott is lázálommá vált:
http://www.medicaremoron.com/second_great_depression/pages/financial_col...
Az autó sok káros következménnyel járt, és ma már közvetlenül és közvetve a világgazdasági válság egyik fontos oka lett. És kormányok mostmár az autóipar megmentésével a gazdaságot, nem a közlekedést akarják megmenteni dollár százmilliárdokkal közpénzből. És igen nagyrészt játszott az autó a hitelváságban, emiatt meg a bankokat kell megmenteni még nagyobb összegekkel.
Az, hogy a mi kis hazánk mennyire elmaradott, beszűkült az is mutatja, hogy magyarul megjelent - nem magyarul írt - cikket nem is tudok ajánlani, úgyhogy elnézést azok nevében is, akik elmulasztják a magyar közvéleményt felébreszteni, pedig ez lenne a kenyérkeresetük:
http://carbusters.org/2010/01/10/cars-and-the-economy-–-liberating-ourselves-from-the-bondage-of-“common-knowledge”/
Mi számít radikálisnak? Az mi, amit a mértéktelen autóhasználat évtizedeken keresztül okozott? Arra mi lenne a megfelelő kifejezés?
Nagy pluszegy!
Nagy pluszegy!
élményautózás Nem tudom
élményautózás
Nem tudom ismeritek-e a Kunstlercast oldalt, ott van egy rész aminek a címe: The Demise of Happy Motoring, érdemes meghallgatni. Ezek beszélgetések podcast, vagy letölthető mp3 formátumban.
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
Nah most tudtam meghallgatni
Nah most tudtam meghallgatni ezt az epizódot. Tetszett, hogy azon lamentáltak: mit fognak majd rólunk gondolni saját magunk magunk általi kipusztítását követően az emberiséget túlélő csótányok, amikor megtalálják a NASCAR maradványait... A legjobb az az ember volt, aki száz mérfődre ingázott (egy irányba) és amikor lezártak egy hidat mert nem volt pénz a felújításra, akkor vett egy második használt kocsit és a folyón túl azzal folytatta az utat: a folyón meg egy evezőscsónakkal kelt át. Ezt csinálta naponta kétszer...
Ez a carbusters.org kurva
Ez a carbusters.org kurva jó, főleg ez a kis Greenpeace reklám :). Érdemes a hozzászólásokat is elolvasni. Pl: saying a guy is a prick for driving a SUV is retarded... families NEED bigger cars. You just can't get around safely with a tiny car packed with your family.
Azt hittem leesek a székről a röhögéstől. Tankot minden családnak!
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
Beszélgettem egy
Beszélgettem egy buszsofőrrel a King Long-ról, miközben a Mátrában kanyarogtunk vele. Azt mondta, hogy szerinte kb. negyedannyit fog menni, mint a Scania vagy Volvo ment. Egyszerűen annyival alacsonyabb a műszaki minősége. Most teljesen korrektnek látszik, de 1.000.000 kilométer múlva érdemes lesz megnézni.
A Volánon felmutatod a
A Volánon felmutatod a bérleted vagy megveszed a jegyet.
Vagy nem. Ld. "kedvezményes
Vagy nem. Ld. "kedvezményes menetjegy", "jegy is kell?", stb.
Egyébként meg BKV-ra is megveszem a 10-es gyüjtőt.
Először én is be akartam
Először én is be akartam írni a recyclingolt jegyeket, de végül csak a békávés ellenőrzési hiányra akartam rávilágítani. Csak akkor látok ellenőrt, ha nagyobb forgalmú metróállomáson vagyok. Külvárosi busz- és villamosjáratokon mint a fehér holló, legalábbis az én tapasztalataim alapján.
Metróra tököncsapós kaput, felszíni járatokra elsőajtózást és ellenőrt! :)
nyugi, nem vagy egyedül -
nyugi, nem vagy egyedül - no nem mintha együttérzésre vagy biztatásra lenne szükséged :)
a direkt kötekedő stílusod persze nekem sem jön be, de a mondanivalódat általában megértem.
jópár kommentet olvasva (nem csak CM-en, autós blogokon is) rájöttem, hogy nem tudom eldönteni, ki a rosszabb:
aki foggal körömmel ragaszkodik az autójához (pl. empamós gyökerek), vagy a vérbiciklis, aki be akarja magyarázni, hogy bárki közlekedhet két keréken, még az áruszállító és a mentős is.
mindkét véglet nagyon rossz. az autósok szerint ők fizetik az összes adót, a biciklisek szerint meg ők fogják megmenteni a világot, valamint minden földi rossz az autóhasználatra vezethető vissza, ami ugye egyértelműen a sátán műve.
a legrosszabb meg az az egészben, hogy nem tudom magamat hol elhelyezni, hiszen hétköznap bringával járok egyetemre, hétvégén én viszem a családot kocsival sokfelé, a lelkem mélyén pedig motoros vagyok :D
+0,89. Nem kell
+0,89.
Nem kell feltétlenül elhelyezned magad bárhova is, csak azért mert ott már sokan vannak.
Érdekesebb adatokat
Érdekesebb adatokat kapnánk, ha az autós "események" BIZTOSÍTÁSI összegeit és azok mennyiségét vennénk figyelembe.
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
Na, jól egymásnak
Na, jól egymásnak estetek...
Amennyire tudom, Mo.-n eddig kb semmiféle bringás statisztika nem készült. Valójában nem tudjuk, h hány ember jár rendszeresen kerékpárral, nem tudjuk, az összes megtett út hány százaléka történik kerékpárral, nem tudjuk, az összes járművel megtett kilométer hány százaléka tétetik kerékpárral. Azt sem tudjuk, hány olyan baleset történik, amelyben kerékpár vesz részt, mert nagyon sok ilyen baleset nem kerül bejelentésre (bringa vs. bringa és bringa vs. gyalog kb. sohasem).
Mindezek fényében szvsz az egész vita meddő, fölösleges flém, ahogy elnézem villámgyorsan el is fajult anyázásba.
Az nyilvánvaló, hogy a bringa, ha balesetbe kerül, kevesebb kárt okoz általában (attól függetlenül, h vétkes-e) mint az autó (15 kg vassal kisebbet lehet ütni, mint 1.5 tonnával).
Amíg azonban nem készülnek számszerű felmérések a kerékpározásról, és amíg nem kerül bejelentésre minden (vagy legalábbis a legtöbb) bringás baleset, addig nem nagyon van miről beszélni.
Amúgy nem igazán értem, h az egész kérdés miért lényeges... Ha készülne pontos statisztika, és kiderülne, h autóval arányaiban (akármi alapján arányt véve) 12%-al több balesetet okoznak, m bringával, akkor az min változtatna? Örülnénk, h háhá-mi-vagyunk-az-ügyesebbek? Vagy fordítva?
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Szerintem van egy bosszantó
Szerintem van egy bosszantó dolog, ami az összes biciklist bosszantja, az, amikor az autósok azt mondják, hogy a bunkó kerékpárosok nem tartják be a szabályokat és veszélyesen közlekednek. Pedig ez igaz. Nem mindenkire, de relatíve nagyon sok kerékpárosra. Én biciklivel gyakran nem tartom be a szabályokat, míg autóval és motorkerékpárral mindig. Az okokat most ne részletezzük, erre sok kerékpáros és a CM is megadja a választ, sok burkolt beismerést olvashatunk erről.
Azt mondom, ismerjük el, hogy a kerékpárosok szabálytalanabbak, de tegyük hozzá, hogy nekik jóval kisebb a felelősségük, mert nem tudnak akkora kárt okozni senkiben, magukon kívül.
A kerékpár a legkevésbé kártékony jármű! És ez nagyon lényeges!
Ráadásul mindössze néhány szabályt kell tudnia egy kerékpárosnak ahhoz, hogy balesetmentesen közlekedjen.
Nem tudom, hogyan van Dániában, de azt tudom, hogy Japánban a kerékpáros szent és sérthetetlen.
"...de tegyük hozzá, hogy
"...de tegyük hozzá, hogy nekik jóval kisebb a felelősségük, mert nem tudnak akkora kárt okozni senkiben, magukon kívül."
Értem én, hogy az én lelkiismeretem senkit nem érdekel, de nem lennék nyugodt éjszaka, ha a kerekeim alatt végezné egy szabálytalan biciklis.
Anyagi kárt hiába nem tud annyit okozni, de lelkit nagyon sokat. És ez bárkire vonatkozik.
Hajts úgy, hogy ne menj át
Hajts úgy, hogy ne menj át senkin! És nyugodt lesz a lelkiismereted.
duplikátum
duplikátum
"Azt mondom, ismerjük el,
"Azt mondom, ismerjük el, hogy a kerékpárosok szabálytalanabbak, de tegyük hozzá, hogy nekik jóval kisebb a felelősségük, mert nem tudnak akkora kárt okozni senkiben, magukon kívül."
Erre nekem azt szokták mondani, hogy ha egy kerékpáros szabálytalan közlekedése miatt egy autós félre kell hogy rántsa a kormányt (feltételezem itt leginkább a sávváltások közbeni mozgásainkra [főleg a többsávos utakon] céloztak) és emiatt pl. frontális ütközés történik, akkor a kerékpáros - közvetve - mások életét is veszélyeztette. Tehát akkor szabálytalanabbak is vagyunk és a felelősségünk is majdnem ugyanakkora.
Erre meg azt szoktam
Erre meg azt szoktam mondani, hogy nehogy már a macska verje a kutyát?!:-)
Annyira életszerű(?), hogy egy kerékpáros miatt félrerántják a kormányt és tömegbaleset történik, de hogy egy másik autó miatt kell félrerántani és az miatt történik, az mindennapos, valahogy én csak ilyeneket hallottam és láttam, sajnos.
Akkor láss ilyet is:
Akkor láss ilyet is: http://www.nagykanizsainapilap.hu/?id=15670
Ez mióta kerékpáros
Ez mióta kerékpáros baleset?
Hárman meghaltak és többen megsérültek a Zala megyei Nagyrécse közelében, amikor egy földön fekvő kutya kikerülése miatt összeütközött két autó.
:D
Amúgy meg ráfáztak, nem mondom, hogy megérdemlik, mert meghaltak, de miért nem álltak meg segíteni és ha valaki elgázolta?! Nah mindegy ez lett a végzetük, a türelmetlenség.
Ha meg tudtak volna állni,
Ha meg tudtak volna állni, akkor azt nem olvastuk volna.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Ja úgy, szerinted nem
Ja úgy, szerinted nem tudtak megállni és ezért történt. Nekem teljesen máshogy csapódott le, negatív értelemben autósok felé. De ha tényleg így történt, ami ebből nem derült ki, akkor vissza szívom a fentieket!
szerintem is az autós
szerintem is az autós hibája, hogy nem tudott féktávolságon belül megállni. egyértelműen. javaslom, hogy menj el baleseti helyszínelőnek, nagy karrier állna előtted!
És ezt te miből
És ezt te miből következtetted ki, tán átcsaptál otthonülő helyszínelőnek?
én is csak arra próbáltam
én is csak arra próbáltam utalni, mint Hemü: ha idejében észreveszik a földön fekvő biciklist, akkor valószínűleg megálltak volna: kevés ember van, aki inkább átkormányoz a szembesávba ahelyett, hogy megállna.
persze a Te világképedben az autósok nem is emberek, hanem valami féregszerű lények, akik minden földi rossz okozói.
és a hírben a kulcsmondat: "A kerékpáros nem viselt láthatósági mellényt és nem világított a kerékpárja sem"
ezek szerint sötétben történt az egész, azért nem vették észre a biciklist. tudod ha 90 körüli tempóval mész sötétben, és egyszer csak észrevezsel magad előtt egy sötét bringást, aki az út közepén fetreng, akkor megsúgom, hogy rohadtul nem fogsz tudni megállni.
és az a legszomorúbb a balesetben, hogy pont a vétkes fél úszta meg az egészet :(
A kerékpár a legkevésbé
A kerékpár a legkevésbé kártékony jármű! És ez nagyon lényeges!
Ráadásul mindössze néhány szabályt kell tudnia egy kerékpárosnak ahhoz, hogy balesetmentesen közlekedjen.
Mármint a megtett kilométer arányosan, mert a roller még jobban, mert kisebb és kevesebb "olajt" égetnek el miatta, hogy az üzletek pultjaira kerüljön.
Jó akkor válaszolok
Jó akkor válaszolok érdemben: ez egy politikai kérdés, azért okoznak több balesetet az autósok mint a bringások vagy a gyalogosok, mert én úgy gondolom, hogy mindig a bringásnak van igaza az autóssal szemben, a gyalogosnak pedig mindkettővel szemben. Ennyi.
Persze ez egy baromság, lenne, ha nem gondolná pontosan így számos nyugat-európai kresz. szori.
Egy autós ma meg akart
Egy autós ma meg akart leckéztetni.
Agresszív kismalacként nagy gázzal, bőgő motorral előzött meg, majd közvetlenül utána hirtelen fékezéssel jobbra kanyarodott a mellékutcába. Kevésbé rutinosak felkenődtek volna rá.
Pechje volt, mert a mellékutca gyalogátkelőjén gyalogosok keltek épp át, amit valahogy kihagyott a számításból. Csak vészfékezve, csikorgó kerekekkel sikerült elkerülnie a gyalogos-gázolást.
Autósunk majdnem okozott egy csúnya balesetet.
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi. Hidegben ERRŐL tuti megismertek. :)
pár napja
pár napja sétálóutcából keresztbe jött egy bringás kollega vagy 30-cal, aki majdnem elcsapott.
1-1.
(ilyenkor imádom, hogy mindenki jön a példáival. max annyi értelme van példálózni, hogy rámutassunk: egy másfél tonnás autóval csúnyább baleseteket lehet okozni, mint egy 13 kilós bringával.
de ha belémjön egy paraszt biciklivel és mondjuk emiatt eltörik a lábam, akkor nem arra fogok gondolni, hogy "komám, dejó hogy nem csőrös Tatra-val közlekedsz", hanem arra, hogy "figyelhettél volna hülyegyerek")
az a 30 lehetett vagy 15.
az a 30 lehetett vagy 15. Én amikor lejtőn "zúgok" lefelé, az 25, és azt elég gyorsnak érzem. Az egy másik dolog, hogy valaki paraszt módon megy be a gyalogosok közé.
________
http://clevercycles.com/energy_and_equity/
bocs, ezek szerint Te
bocs, ezek szerint Te voltál ott és nem én, énkérek elnézést :)
mellesleg nyugi, tudom mennyi az a 30 km/óra. viszont nem ez a lényeg, hanem az, hogy kurvára nem volt elsőbbsége. valamint kövezzetek meg, de sétálóutcából nem mindenki számít relatív gyorsan haladó bringásra. én is csak megszokásból néztem arra, mert hozzászoktam, hogy bárhonnan jöhet bárki bármikor.
(15 km/óra egyébként egy lassú futó tempó. a bringád meg elég instabil lehet, ha a 25-öt száguldásnak érzed, ekkora tempónál egy átlag gimnazista lefut)
az meg annyira tipikus, hogy egyértelmű helyzetben is mindig jön valaki, aki próbálja menteni a másik biciklist. szép ez az összetartás, nem mondom, de azért nem kéne minden áron :)
Pont ezért kell objektív
Pont ezért kell objektív szempontok szerint kialakítani a közlekedés szabályait és a betartatás módját. Nem a szubjektív élmények alapján.
-
Zsurmi
Végre valamiben
Végre valamiben egyetértünk.
Objektíven kell megalkotni a KRESZ-t. Alapvető, hogy minden közlekedőnek a _saját_ és mások testi épségét is óvnia kell. A felelőséget nem lehet áttolni a másikra ("ha lassabban menne, észrevenné a kivilágítatlan bringást").
http://kerekagy.blog.hu/2010/
http://kerekagy.blog.hu/2010/01/20/statisztikat_buheralnak_a_bringasfasi...
Bár sokszor nem egyezik a véleményünk, de nem hiszem,hogy Shag_Beckur egy EMPAMO-s lenne.
Tehát Shag_Beckur felvetését csúnyán lenyúlva és rosszindulatúan felhasználva az EMPAMO már megint fölöslegesen hergeli az embereket.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR
Jáááj, ha meglátom ezt
Jáááj, ha meglátom ezt az Empampogós bohócot (L. István), már összerándul a gyomrom. Na itt van három ellenvetés a statisztika buherálóknak a kerékagy blogról:
zigzeg 2010.01.20. 14:19:05
Szerintem bele kellene számolni az is, hogy a két jármű súlya is eltérő, de a térfogat is. Szóval ha kiszámoljuk, hogy egy átlagos autó 1200 kg, egy átlagos bringás pedig 85, akkor kijön, hogy 1 kiló biciklis veszélyesebb, mint 1 köbméter autó!!!
erlNN 2010.01.20. 14:27:25
Pár hónappal ezelőtt összeütköztem egy másik autóval. Személyi sérülés nem történt, biztosítón keresztül rendeztük a dolgot. A személygépjárművel történő balesetek zöme így lesz elintézve, és ezeket nem tartalmazza az ominózus statisztikai adat. Egy mai autó igen fejlett aktív és passzív védelemmel van ellátva, így annak az esélye, hogy városban két kocsi ütközésekor megsérüljön valaki viszonylag kicsi.
A biciklist ezzel szemben jó eséllyel egy bukósisak védi és kész. Egy durva egybe menés, vagy autóval találkozás az esetek nagy részében képes személyi sérülést eredményezni.
A statisztika szerintem nem azt mutatja, hogy mennyivel notóriusabban közlekednek a biciklisek, hanem azt, hogy az általuk okozott balesetekben gyakrabban sérülnek (és így gyakrabban kerülnek bele ebbe statisztikába) ami érthető a fentiek miatt.
Ómájgád · http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen 2010.01.20. 15:32:13
Ne a megtett kilométert vegyük figyelembe, hanem a kifizetett biztosítási összegeket. Mennyit fizettek ki autós káreseményekre, és mennyit biciklisre? A biztosítók sokkal jobb statisztikával rendelkeznek, mint a rendőrség, mert nekik önként és dalolva bejelentik a káreseményt, míg a rendőrségnek nem.
Zigzeg hozzászólásai pedig elképesztőek:
"zigzeg 2010.01.20. 14:46:24
Nekem az a bajom, hogy be akarok kanyarodni, és van keresztbe egy kerékpárút, és ezeknek elsőbbséget kellene adnom. De milyen alapon? Ő ráér, azért túrázgat a városban (miért nem a szabadban?). Én sietek, nem városnézésen vagyok. Szóval mennék be a kereszteződésbe, de ezek jönnek keresztbe, rácsapnak a motorháztetőmre, beintenek, beszólnak. De kérdem én, milyen alapon? Húzzák meg magukat, ők itt a vendégek az úton, nem én, aki fizetek a parkolásért meg az úthasználatért. Kéne a KRESZbe egy szabály, hogy kerékpárosnak alapból sehol sincs elsőbbsége, és akkor mindjárt jobb lenne. A bringás mindig megállna, az autós meg tudná, hogy elsőbbséeóge van. Ha meg siet, intsen taxit.
zigzeg 2010.01.20. 14:54:18
@cirkuszos: igenis félnótás ráérős városnézős bringások vagytok, és béreljetek bringó hintót a Margit szigeten inkább!!!
zigzeg 2010.01.20. 14:55:44
@cirkuszos: ja, és korlátlan behajtást meg parkolókat kérünk a Margit szigetre, meg egy hidat a Dózsa György útnál!!!"