Sziasztok!
A naplót nézve nem tudtam eldönteni, hogy ha már igyekeznek tárgyilagosak lenni, akkor miért nem kérdeznek meg egy szakembert a kerékpárosok közül is... mivel sajnos a kerékpárosfutárt csak elküldték tulajdonképpen biciklizni.
Ettől függetlenül én örülök ennek a videónak, remélem lesz valóban valami hatása.
De beszéljen helyettem a videó:
http://webcast.tv2.hu/naplo/index.php?m=video&video_id=408853
Ui: Az elhunyt kerékpáros társunk családjának részvétemet fejezném ki egyúttal.












ez meg sem probalt
ez meg sem probalt targyilagos lenni.
ha az akart volna lenni, akkor miert nem kerdezte meg az MK-t. ismerik, tudjak, hogy van. mondjuk az csak a riportert minositi, hogy egy kerekparosokrol keszult riportban az autoklub jogaszat szolaltatja meg...
ez a kovacs kazmer meg mekkora egy otvaros demagog f@sz.
bemond egy nagyot, hogy azt pontosan tudja, hogy miert kell ilyen gyorsan... aztan nem mond semmit, csak egy ilyen minimal faszsagot, meg sejtet, hogy tablakban nagy a biznisz... az. oriasi biznisz.
hulye, demagog sz@rkavaro.
most ezt a gaze írta vagy
most ezt a gaze írta vagy ellopta valaki a nicked?
take it easy!
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
oke, igazad van, eleg
oke, igazad van, eleg buntetes ennek a remek riporetholgynek, hogy bringas kerdesekben az autoklubot kerdezi, az eredeti temabol meg semmit se hoz ki, de legalabb egy harmadikba is belekap. a kazmernak meg eleg az, hogy giga nagyot akart mondani aztan igazabol olyan szinten nem mondott semmit, hogy ordito ur maradt utana a riportban.
de a kazimírt te ismered szemelyesen, biztos az arcvize szimpatikusabb, mint a szovege.
lehet nem lenne hulyeseg valami kompakt mediacsomagot osszeallitani az ilyen remekbeszabott riporterek esetere, amit jol megkaphatnak cd-n, akar fel evente, hogy biztosan meg is legyen nekik (met gondolom, ha az agyat is bekapcsolta volna a riporterlany, akkor eljuthatott volna az MK-ig)
summazva: a riport egyszeruen, mint riport egy nagy nulla, bringazastol fuggetlenul, tele durva szerkesztesi hibakkal.
Csak azt ne mondd, hogy nem
Csak azt ne mondd, hogy nem hallottad még ilyenformán kinyilatkoztatni a Bülbülszavú Testvírt, mert menten elképedek.
*ásít*
*ásít*
Ezt nem is értem. Tök
Ezt nem is értem. Tök kusza az egész. Szerintem jött egy bulvárfüles, hogy gyalogos biciklist ütött el... Úúúúú, erre rárepülünk. De a mondanivaló az kimaradt valahol. Az autóklub jogásza a táblamaffiára célozgat, ami valami fura aránytévesztés, de ha tényleg igaz, akkor tök jó mert hamar lesznek kivéve bicikli táblák a behajtani tilosok alatt.
Részemről egyébként a gyalogost is sajnálom.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
lehet, hogy en neztem tul
lehet, hogy en neztem tul sok Helyszineloket, de azert ne mar, hogy a magyar jogrendben CSAK a tanuvallomasok alapjan dontsek el mi tortent. tehat a halottnak mar nincsen szava.
prima.
egyebkent tenyleg kimaradt a lenyeg, semmit sem tudtam meg az esetrol, semmi tnkolnivalo.
+1 Így működik a média,
+1
Így működik a média, nem a tárgyilagosság a fontos, hanem, hogy a nézettség meglegyen.
Annak idejen 15 16 eveskent,
Annak idejen 15 16 eveskent, rengeteget szidtam a bringasokat a Stefania uton, meg a rakparton is, amiert centizgetve kerulgetnek, leuvoltenek, meg lecsengetnek, egyszer az egyikuk meg nekem is jott, igaz csak surolt, aztan kesobb mikor bringazni kezdtem, es meg csak bringautakon mertem tekerni, ertettem meg az atrocitasok okat, addig fel se tunt hogy ott bringaut van.
Mai napig nem erzem ugy hogy hibaztam volna 15 eves fejjel.
En a jardan setaltam.
A gyalogos szerintem ugyanugy aldozat, megha latszolag el is kulonul egymastol a ket utfelulet.
"Ebből a dolgozó
"Ebből a dolgozó megtudhatja, ami rá tartozik: semmit"
Hofi, kb 1980
--------------------------
www.barzongorista.eu
:D Ebben tényleg minden
:D
Ebben tényleg minden benne van :)
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Gombakezelést adnak
Gombakezelést adnak nekünk. Szarnak ránk és sötétben tartanak minket. :-)
Szánalmas ez az egész amit
Szánalmas ez az egész amit a TV csinált.
De csak nekem tűnt fel hogy egy ilyen sövényt rakni két út mellé életveszélyes? Csak ez az egy baleset volt arrafelé, erősen kételm. Miért nem azt büntetik aki hagyta így megnőni?
Sajnálom mind a két résztvevőt, de az azért sokat elárul hogy azt képzelte hogy majd kikerülik az úton....
Őszinte részvétem! 1, A
Őszinte részvétem!
1, A bringagyászról is készülhetne videó! Két éve használhatatlan, életveszélyes!!!
2, Mikor lesz a munkaterületeken normális kordon illetve megvilágítás?!
3, Miért hívjuk a kézben tartott "kihangosítást" szabályos megoldásnak?!
4, Miért kerül sok-sok millióba a kerékpárutak takarítása?! A CM közössége takarít, kénytelen..!
5, Egyre több politikus szeretne a kerékpár témával foglalkozni... felesleges PR fogás, legyen már vége! Túl sok a "divat Ludas Matyi"!
6, Miért kell magamon cipelnem 2-3 kg plusz terhet? Gondolok itt a láncokra, zárokra, lakatokra.
:| www.lopottkerekpar.hu |:
Pár gondolat: Sisak, még
Pár gondolat:
Sisak, még egyszer sisak és nem lehet elégszer ismételni, hogy sisak. Nem lehet tudni a film alapján, de gyanítom, hogy lényegesen nagyobb esély lett volna ebben az esetben is túlélésre. (Azt, hogy a magyar egészségügy állapota milyen szerepet játszott a legsúlyosabb bekövetkezésében inkább hagyjuk. A mottóm: addig jó neked, amíg nem kell orvosok kezére adnod magad.)
Én is löktem már fel gyalogosként, évekkel ezelőtt, egy biciklist, az zebrán történt. Nekem akkor lett nyilvánvaló, hogy az ilyen affér a biciklist sokkal jobban veszélyezteti, mint a gyalogost. Szerencsére megúsztuk mind a ketten épbőrrel.
Biztos vagyok benne, hogy a kerékpárút és a járda ilyen párhuzamos vezetése esetén biztonságosabb, ha semmi sem választja el a kettőt, mert legalább nincs hamis biztonság érzete a kerékpárosoknak.
Ismét bebizonyosodott, hogy a kerékpárút veszélyesebb lehet, mint az autók között hajtani.
Az is igaz, hogy volt már "szerencsém" olyan kerékpárost látni, aki a sportaréna (Bp) mellett lassítás nélkül hajtott bele a tömegbe és (szerintem) szándékosan neki ment vállal egy, a kerékpársávon lézengő gyalogosnak. Nagydarab férfi volt az inzultált, ezért komolyan megijedtem, hogy rajtam, mint az első kéznél lévő kerekesen veri le. De, szerencsére, megúsztam.
máig bennem él, amikor
máig bennem él, amikor 1987-ben Bécsben a családdal sétáltunk egy kerékpárúton (lövésünk se volt, hogy van egyáltalán olyan, azt hittük járda), és egy legalább 68 éves asszony úgy lekiabált minket az útról, hogy csak úgy zizzentünk bele.
nekünk is így kéne kiállni a saját biztonságunkért, mert a birka csak a kutyaugatásból ért.
ne kamuzz, tuti, hogy a
ne kamuzz, tuti, hogy a gorenjét vittétek a csomagtartón:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Korszellem, hogy önzőek
Korszellem, hogy önzőek vagyunk, és FELEannyira sem érzünk LŐSséget a másik iránt, mint azt kellene...
Káin
Jónéhány gyalogos,
Jónéhány gyalogos, tisztelet a kivételnek, mivel nem kell attól tartania hogy a szabálytalanságáért megbüntetik magasról tojik arra hogy a kerékpárút csak is kizárólag a kerékpárosoknak van fenntartva. El kellene már jutni odáig hogy ne csak a közlekedés egyik vagy másik résztvevőjét fenyegessék bűntetéssel, hanem minden szabálytalankodóra egyformán vonatkozzon a bűntetés terhe.
Igaz hogy számos olyan példát is fel lehetne hozni, ahol egyszerűen kénytelenek a gyalogosok a kerékpárutakat használni (Pl: Rákos-patak mellett futó kerékpárút bizonyos szakaszai, stb.).
... el kellene jutni odáig,
... el kellene jutni odáig, hogy a szabályokat ne a büntetéssel való fenyegetés miatt tartsuk be, hanem azért, hogy biztonságosabb, kellemesebb, élhetőbb legyen a világ a másiknak is, ne csak mindig nekem...
nincskivétel
Ennek elsődleges feltétele
Ennek elsődleges feltétele az értékrend megváltozása. Amíg alapvetően a tulajdonolt javak piaci értéke határozza meg a társadalmi pozíciót, addig az önérdeknek a közösség elé helyezése kifizetődő magatartás.
ezt de szépen
ezt de szépen mondtad.
komolyan!
Még tisztán önző alapon
Még tisztán önző alapon is el lehet jutni oda, hogy a közjavak használatában a kooperáció mindenki számára előnyösebb a kaparj kurta neked is lesz mentalitással szemben. Szóval még egy csökött burzsoá is lehet citoyen, ha számíthat a kooperációra. Nagyobb közösségek esetében ez csak intézményesen múködik. Ezt hívják szabályozásnak, kresznek meg ilyesminek. Még összetettebb társadalmakban ezt külön szakemberek ellenőrzik és kényszerítik ki: közteresek, gyepmesterek, rendőrök.
Csakhogy itt már sok az áttétel: ha a polgárok nem néznek a szabályozók és a végrehajtók körmére, akkor a borzsoá lenyomja a citoyent mindenkiben magában és társadalmi szinten is. Ez jólét romláshoz vezet, egyszerűen oda, ahol most tartunk....
Meg hogy a szabályok arról
Meg hogy a szabályok arról szóljanak, "hogy biztonságosabb, kellemesebb, élhetőbb legyen a világ a másiknak is, ne csak mindig nekem".
Szerk.: most látom, h Zsurmi megelőzött, de ezt már itt hagyom, neki meg +1.
Ez lenne az igazi, de még
Ez lenne az igazi, de még hosszú az út odáig.
De ehhez hozzá tartozik,
De ehhez hozzá tartozik, hogy a súlyos büntetésekkel betartatott szabályok is korrektek legyenek. És ne kelljen várni 20 évet egy ordítóan szemét helyzet megváltoztatására.
-
Zsurmi
Életszerű, hogy a bringás
Életszerű, hogy a bringás 4-5 másodpercig meg sem próbál lassítani és kerülni, inkább belerongyol valakibe hátulról. Teljesen nyilvánvaló, hogy körülnézés nélkül lépett ki a csóka.
Nekem is ez jött le a
Nekem is ez jött le a filmből.
Gyanítom, hogy némi ügyvédi tanácsra lett cicomázva az eset.
Azért az elképesztő, hogy milyen kevéssel megúszható egy gondatlanságból elkövetett emberölés.
Az egyiknek melege van, a másik napkeltét néz.
Műsorozásuk közben embert ölnek. Gondatlanul.
Tudtok olyan jogerős bírói döntésről melyben a gondatlan emberölő tényleges börtönbüntetést kapott?
Nekem ez a műsor
Nekem ez a műsor szerecsen-mosdatásnak tűnt. Meg se próbált utánajárni a témának. Csak a felelőtlen gyalogost mentegette és a halott kerékpárost sározta - igaz finoman. A szakértők miből másból dolgozhatnának, mint a vétkes vallomásából, leírásokból és némi helyszíni szemléből, ha a sértett közben meghalt? A halott fél felelősségét könnyű pedzegetni!
Még ha a "az erősebb fél a felelős" keretrendszerben is nézzük, a kerékpárutat illegálba keresztező gyalogos elkövetett olyat, amitől az erősebb fél nem automatikusan felelős.
Persze az utat építő felelőssége egy pillanatra sem került szóba. Mert az a nyamvadt sövény a kerékpárút beláthatóságát eléggé lecsökkenti.
Nem tudjuk, hogy tényleg 4-5 mp reakcióideje volt-e a bringásnak. Szerintem az ítélet korrekt. Gondatlanságból elkövetett emberölésért felfüggesztett börtön jár.
-
Zsurmi
Nekem is ez jött le a
Nekem is ez jött le a filmből.
Gyanítom, hogy némi ügyvédi tanácsra lett cicomázva az eset.
Azért az elképesztő, hogy milyen kevéssel megúszható egy gondatlanságból elkövetett emberölés.
Az egyiknek melege van, a másik napkeltét néz.
Műsorozásuk közben embert ölnek. Gondatlanul.
Tudtok olyan jogerős bírói döntésről melyben a gondatlan emberölő(gázoló) tényleges börtönbüntetést kapott?
dupla
dupla
A lényeg, hogy egy MK ÉP-s
A lényeg, hogy egy MK ÉP-s celebbel lettünk gazdagabbak. :-)
ja, szép volt
ja, szép volt MÁRK:D
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
A riport a sok
A riport a sok szemléletbeli problémája mellett egy súlyos "tévedést" is közölt: a riporter szerint 200 halálos kerékpáros baleset volt (gondolom, 2008-ban) A valódi szám 109! (KSH) Az is sok, de talán nem kéne ennyire manipulálni.
Írtam a szerkesztőségnek, kérve a javítást..
László János
www.kerekparosklub.hu
csak ámulok mikre figyelsz
csak ámulok mikre figyelsz :)
ez fel sem merült bennem
//////////////////////////////////////////////////////
László Péter -> MK Dél-Pest; Soroksár
Magellan Crater+6 szólamú sziréna+ködlámpa...tiszta városi bicaj
Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
Köszönjük szépen!!!!
én ezzel a 90-nel a vasúti
én ezzel a 90-nel a vasúti átjárónál való áthaladással nagyon nem értek egyet, mert számomra kb. ezt a hatást éri el. és ezzel a videóval elég nagyot mondtam, de el lehet képzelni ehhez hasonló szituációkat 90-nel mondjuk egy lámpa nélküli átjáróban.
a másik: Velem is párszor megtörtént ehhez hasonló baleset, mint amilyen a kaposvári gyalogosnak volt, csak más szemszögből. Mégpedig hol máshol, mint itt Budapesten (IX. ker.), a Csepeli HÉV-vel és a Dunával párhuzamos bringaúton a Petőfi és a Lágyi híd között. Ott is szép nagy sövény, időnként lenyírják az elején, de a Nemzeti közelében (ahol a HÉV megálló van) szinte soha sem nyírják le. Na pont ott lépett ki elém egy (egy? volt az több is) pár előttem, hogy a HÉV-hez menjen, a leglehetetlenebb sövénylyukon keresztül, hát majdnem elcsaptam őket. Se jobbra, se balra, bumm, majdnem telibe őket, a reflexeimnek köszönhetem, hogy még itt vagyok.
(OFF: ájj, én szerettem volna beletenni ezt a riportot, mindegy, köszi Peti, hogy feltetted. :-) a címen azért változtathatsz, hogy Érdekes riport a Naplóban.:D)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
Pacsi a benzines jobban
Pacsi
a benzines jobban megy, mint a Vén Diesel.
ezt az őrült szóviccet.
ezt az őrült szóviccet. XD
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
Ez azért ehhez kicsit
Ez azért ehhez kicsit erős, a másik meg az, hogy nyilván az andráskeresztes átjárókra oda fogják rakni a 30-40-es karikákat. Egyébként meg az ember általában nem fog átmenni 90-el a vasúti átjárón a saját járművének védelme érdekében.
.
IPG
Olajzöld Trek 520 :o)
remélem, hogy ez
remélem, hogy ez lesz.
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
azt a bringautat én sem
azt a bringautat én sem komálom ott a két híd között
sokan hisztiskutyasétáltatnak(tisztelet a kivételnek, de azoknak mosolygós biccentéssel szoktam megköszönni h félrehúzzák a kutyust), andalognak, meg ilyenek.
röhej, de amit kitaláltam, az az h inkább a gyalogosoknak kitalált dunához közelebbi sávon haladok, mert ott legalább látnak.
kutyit meg nem szeretnék elütni.
nem ők tehetnek róla h ostoba a gazdi...
Jól beszélsz! :) Egyszer
Jól beszélsz! :) Egyszer láttam egy (szerencsére) gyengébb kutya+canga találkozást... csak a kerékpárosnak volt köszönhető, h a kutyának nem lett baja. A srác volt annyira korrekt, h az első villogóját átrakta a kutyus nyakörvére...
Figyeljetek a Lánc-hídnál, a hajléktalanok ott alszanak! Sajnálom őket, de ez iszonyat életveszélyes.
:| www.lopottkerekpar.hu |:
"Figyeljetek a
"Figyeljetek a Lánc-hídnál, a hajléktalanok ott alszanak! Sajnálom őket, de ez iszonyat életveszélyes. "
Ja, ráadásul gondolkozhatsz, h most becsöngess, hogy halljon a szembejövő, vagy ne, hogy legalább fel ne ébreszd őket, ha már egyszer sikerült elaludniuk :\
na az meg a másik, hogy a
na az meg a másik, hogy a HÉV mellett levő placcot meg "kutyafuttatónak" nézik, ott majdnem egy kutyulit is elcsaptam. a kutyulik miatt meg pláne fékezni kell, mert van egy-két hülye kutya, aki nagyon kedveli a kerék forgását, és a küllő közelébe fut mellettem, és közbe követi a fejével a kerék forgását. :D
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
Én nem majdnem, hanem el is
Én nem majdnem, hanem el is csaptam egy kis aranyos fehér kutyát a Moszkva térnél, bringagyászon.
Hülye vakarcs, elém ugrott és már nem volt időm, hogy megálljak így első kerékkel átmentem rajta.
tudom, erről már írtál
tudom, erről már írtál az egyik blogodban. :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
Szerintem meg azt a szakaszt
Szerintem meg azt a szakaszt -is- el kell felejteni és irány ki a Soroksárira, semmi térkő, csak aszfalt és ráadásul egész jó minőségűnek mondható.
húú, már mióta nem
húú, már mióta nem jártam a bringagyászon? volt már 3-4 hónapja. :D
marad a Soroksári, az legalább jó. és ott a buszsáv. :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
Rock"n"Roll A városi
Rock"n"Roll
A városi ficsúr
Velem a Battyinál esett meg az a sztori,hogy a "Gyerek" a bringagyászon izélt valamit a mobiljával-én rákiáltottam,hogy miért nem az úttesten játszik....
közben pedig felmerül a
közben pedig felmerül a kérdés:
egy kaposvár méretű városban miért kell bokorsor mögött vezetett bicikliútra kényszeríteni a bringásokat??
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
nem kell Kaposvárig
nem kell Kaposvárig elmenni, hiszen itt Budapesten is találhatsz ilyen bicikliutat (ld. feljebb). :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal
tudom, de neme erre
tudom, de neme erre gondoltam.
hanem pl arra, hogy debrecenben, szegeden megjelentek a dugók. érted az összefüggést..
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
így már értem.
így már értem. :-)
----
Fábián Olivér from Pesterzsébet :-)
Járgányom: egy ALPHA monti piros-kék szalagokkal, és CM-matricákkal