Az Új Szó szerint annak, hogy tizenhatszorosára, több mint évi négymillió forintnyira nő az útdíj használata, egyértelmű lesz a hatása: a Kassáról induló kamionok Magyarországon át fognak Csehországba vagy Németországba menni. Miskolcnál felhajthat az autópályára, amelyről csak Németországban kell lejönnie. Egy kassai kamionnak még Pozsonyba menni is olcsóbb lesz Budapesten át – mondta a lapnak Halabrín.

Teljes cikk: http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/12/11/szlovakia_magyar_utakra_uzi_a...

Sok kamion

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
atomboy képe

Durva. Egyebkent mi szamit

Durva. Egyebkent mi szamit elsoosztalyu utnak? Ott igy nevezik az egyszamjegyu utakat, vagymi?

atomboy

2
makimajom képe

míg az 1 tonnás kis

míg az 1 tonnás kis autómmal Horvátországban mehetek kb 150km-t autópályán, nagyjából ugyanannyi összegért itthon akármekkora össztömegű böszme nagy döggel mehetek akármennyit egy nap. Mondjuk egy Miskolc-Rajka táv odavissza 7-800 km is megvan...

3
noname_ képe

Nem hiszem, hogy az

Nem hiszem, hogy az áremeléssel a közúti teherszállítást akarják visszaszorítani, de végül is az eredmény a lényeg. Magyarországon is millió szállítócég van, akik azért maradhatnak a piacon, mert az állam lényegében ingyen adja alájuk az infrastruktúrát. Pont olyan, mintha állami támogatást kapnának. A vasút meg veszteséges, ugye ...

4
kombi képe

Annyiból pontosítanálak,

Annyiból pontosítanálak, hogy jelenleg itthon a vasút esetében a pályahasználat díja arányaiban nézve lényegesen magasabb, mint a közúté.
Míg a közúti fuvarozás ezen módon nálunk így államilag dotálva van, a vasúti fuvarozás a tényleges díjakat fizeti be.

A tényleges költségeket be nem fizető, tehát nemzetközi viszonylatban is olcsó közúti hozzáférés miatt ömlik ide a forgalom a környező országokból, eddig pl. Ausztriából, de ezután már Szlovákiából is.

5
noname_ képe

Már most is a 86-os úton

Már most is a 86-os úton megy a teljes észak-déli kamion forgalom, a Balti tengertől az Adriáig, erre kerülik az osztrák autópályadíjat. Mindennaposak a balesetek az elalvó sofőrök miatt. Közép-Európa átjáróháza leszünk, vagyunk.

6
lrdr képe

Hát mit mondjak,

Hát mit mondjak, rettentően örülök.
Annak is, amit arra szoktak mondani a frenetik illetékeselvtársak, amikor valaki felveti, hogy ezt esetleg nem kéne hagyni.
(Nyelvtörvény:kamiontörvény 1:1 árfolyamon? ;)
Vagy üsse kő, még azt is hozzácsaphatják, hogy a földönfutó X6-tulajainknak nem adnak többé rencámot. :P)

7
vnorb képe

Az M1 most is gyakorlatilag

Az M1 most is gyakorlatilag egy sor kamion + egy sor személykocsi Hegyeshalomtól Budapestig. Ha erre még rájön a Szlovák forgalom, akkor folyamatos konvoj lesz az egész. No és ha mindez meglesz, akkor BP szerintem be fog totálisan dugulni. (A navigációk szerintem most is inkább átvezetik a városon a népet, minthogy az M0-ra tereljék.)
Annál többen fognak a fővárosban kerékpározni. Ami eddig 30-45ös átlagsebesség a belvárosban, szépen lemegy 10 körülre folyamatos dugóval, és akkor még a Gizike is versenyképes marad az idős biciklijével. Mással úgysem lehet eljutni majd sehova.

8
Vehicular cyclist képe

Az osztrákok vonatra

Az osztrákok vonatra terelik az átmenő forgalmat. Mi akkor adtuk el a Máv teherrészlegét, amikor a hazai teherforgalomban még fenntarthatatlanul alacsony volt a részesedése a wabereres kamionlobbinak köszönhetően. Ez persze már középtávon is fenntarthatatlan, mert az nonszensz, hogy az egész román, bolgár, szerb, török és görög átmenő forgalom a kétsávos hazai autópályákon bonyolódik le pár magyar kamionlobbista miatt, akik minimálbéren tartják a söfőröket. De amikor majd nálunk is kötelező lesz a vasút nagyobb kihasználása, mert az EU már nem fog adni pénzt erre a környezetpusztításra - ugyanúrgy, ahogy a városban már nem ad autópálya építésre, és csak ezért épül "bringainfra" - már nem hazai tulajdonú tehervasút cég fog jól járni. Ami vagy jó nekünk, vagy nem...

9
Cseya képe

"De amikor majd nálunk

"De amikor majd nálunk is..."

Hát ezt már több éve olvastam először, azóta is várom.

10
Vehicular cyclist képe

+1 Az eurokraták hamarabb

+1 Az eurokraták hamarabb fogják megúnni, mint a magyar politikusok, sajnos. Aztán majd nézünk ki a fejünkből, hogy miért akarnak nekünk diktálni. Ugyanez van a bringautakkal/-sávokkal is: a magyar polgármester nem érti, miért kell neki ilyet csinálni, hát szól az autópályatervezőnek, hogy ilyet is bele kell tenni a tervbe, mera zEU másképpen nem ad pénzt.... Az emberek meg nem értik, azt hiszik, hogy ilyen erős a biciklis lobbi, és tiltakoznak mint az empamo is. Fel sem fogják, hogy az európai adófizetők támogatják az autókázásának, meg a parkolászásának a költségiet. Azt hiszi, hogy az ő adójából épül az út.

És nincs politikus, aki a szemébe merné mondani a gyökér átlagautósnak.

11
Hotyhogy képe

Az adóikkal teherviselő

Az adóikkal teherviselő európaiak pedig, mint például amilyen én is vagyok, előbb fogják megúnni, mint az eurokraták.

Aztán végeredményben mi, rendes demokraták, akarunk majd igazán diktálni, bármily nehéz is tenni azt ebben a nyakatekert világban.

Ugyanis nem tartjuk jónak a kleptokraták feneketlen zsebeinek tömését a fejlődő európai országok részére szánt pénzünkkel.

__________________________________________
Én szembe szegülök a nyelvmafffiával.

12
Miló01 képe

Fel sem fogják, hogy az

Fel sem fogják, hogy az európai adófizetők támogatják az autókázásának,

Jó esetben kétszer többet adtunk eddig évente az Európai Uniónak, mint kaptunk, szóval az európai te vagy meg mások, magyarok.

13
MK Dél-Pest tag képe

:-)

:-)

14
Zsurmi képe

Az EU nem csak visszaoszt

Az EU nem csak visszaoszt pénzt, hanem célzottan adja. Pályázni kell. Lehetőség van, nem ingyen pénz.

http://www.168ora.hu/velemeny/deutsch-tamas-gyurcsanybajnai-europai-unio...

Ezt a lapot egy ideje nem tartom pártatlannak, de jobban hiszek nekik, mint egy 2x bukott politikusnak.

-
Zsurmi

15
Vehicular cyclist képe

Nagyon oda kellene figyelni,

Nagyon oda kellene figyelni, hogy a pályázatokon betervezett kerékpárinfrából mennyi valósul meg? Erős a hajlam a magyar településeken arra, hogy megszerezzék a bringapénzeket, aztán a megítélt összegnek csak kisebb részét fordítsák ténylegesen bringainfrára.
Emlékszünk még a margit-hídi mizériára.

Az EU persze utólag ellenzőrzi a pénzek felhasználását, de az eléggé hosszadalmas folyamat.

16
Cseya képe

Aki nem bukott az hiteles.

Aki nem bukott az hiteles.

17
lujka képe

Óvattal azokkal a

Óvattal azokkal a hitelekkel. ;-)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP

"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."

18
alcedo képe

Nem kell senkinek hinni,

Nem kell senkinek hinni, utána kell járni. A két kategória, ami között itt a lap nem tud különbséget tenni a támogatás odaítélése és a kifizetése. (A kifizetés utólag, megvalósított beruházás esetén történik meg. A támogatási döntés nem jár pénzforgalommal.) A Margit híd kapcsán érteni fogod a különbséget.

19
lord képe

Tiltakozásul az általuk

Tiltakozásul az általuk túl magasnak ítélt autópályadíjak miatt, a szlovák teherszállítók január 3-án blokád alá akarják venni a szlovákiai határátkelőket.
Azt is kifogásolják, hogy az autópályákon kívül túlságosan sok úttípusra terjesztették ki a díjfizetési kötelezettséget :)
tovább