I. epizód:
Ma pirkadatkor megint konfliktusba keveredtem egy autóssal. A kispesti Wekerle-telepen a Zalaegerszeg utcán bringáztam a Határ út felé az elektromos kerékpárommal munkába (évek óta erre járok), amikor megtörtént a kis kocc. Ez az utca zöld táblás javasolt kerékpáros útvonal és hogy hivatalos is legyen a dolog hosszan kitették a "Kerékpárosok" ( „Kerékpárosok” (95/b. ábra); a tábla azt jelzi, hogy fokozottan számolni kell az úttesten kerékpárosok közlekedésével) elnevezésű jelzőtáblát is, ami elvileg ezen a WOL-on még biztosabb érzést ad. Ezen a bringámon elöl két LED-es lámpa folyamatos fénnyel világít (hátul izzós lámpa van), láthatósági mellény rajtam, mindkét lábamon fényvisszaverős szalag. A Thököly utca és Zalaegerszeg utca kereszteződésében van egy kis tér szerűség - több utca is oda torkollik - és én teljes sebességgel (cca 27 km/h) hajtottam keresztül rajta. Láttam, hogy egy autó lendületesen jobbról megközelíti a kereszteződést, de lassít. Kicsit gyorsnak tartottam a sebességét, de milliószor előfordult már, hogy autósok így jönnek neki, nagyobb jelentőséget nem tulajdonítottam neki. Már éppen áthaladtam volna a kereszteződésen, amikor belémjött hátul! Egy jó nagyot puffant a kocsi, a bringám hátulja is és határozottan megtántorodott alattam a kerékpár, de sikerült visszaegyensúlyoznom, és egyenesbe kormányoznom. Szerencsére a gyér forgalmú úton semmi más jármű nem jött arra, így nem lett nagyobb galiba. Én a pillanat hevében káromkodtam, ahogy csak tudtam és vészfékezéssel leálltam, aztán láttam, hogy ő is - a forgalommal szemben. Nyilván az idegesség, és az adrenalin dolgozott bennünk, kicsit felment a pumpa mindkét oldalon. Én nagyon örültem, hogy most megint megúsztam a balesetemet, ő nagyon örülhetett, hogy nem okozott kárt és sérülést. Egy fiatal srác vezette az autót, kipattant a kocsiból, rögtön odasietett hozzám, rögtön próbált megnyugtatni, teljesen normálisan viselkedett, kezet nyújtott, bocsánatot kért, megígérte, hogy bármi károm lenne, forduljak hozzá bizalommal. Ott lakik a Gellért utca 19 szám alatt kétszer elismételte. Miután megvizsgáltam és láttam, hogy a bringámban semmi kár nem keletkezett békében elváltunk, de azért biztonság kedvéért a rendszámát megjegyeztem. Még mielőtt elváltunk megkérdeztem, hogy neki keletkezett-e kár a kocsijában, de nem akart ezzel foglalkozni, csak az érdekelte, hogy velem minden rendben van-e.
Nagyon ideges voltam, de elköszöntünk egymástól és mindenki ment a maga dolgára. Ilyen is van, pedig szídtam én idegességemben mint a bokrot.

II. epizód:
Az utam folytatásaként volt még egy meleg szitu is. Az Ecseri út vs Gyáli út kereszteződésében keveredtem veszélyes helyzetbe megint. A Metró áruház felől érkeztem a kereszteződésbe és folytattam volna utamat tovább a Gyáli úton. Tudni kell erről a kereszteződésről, hogy az Aszódi utcai lakótelep felől csak nagyon kevesen akarnak egyenesen, vagy jobbra kanyarodni, mindenki jobbra haladna. Én viszont velük szembe, egyenesen szeretnék menni, elsőbbségem van, de ezt nem akarják megadni sokan. Láttam, hogy három autó szépen kanyarodik be elém, úgyhogy nyomtam a kürtömet végig, majd a negyedik is elém vág. Illetve vágna. Az utolsó pillanatban fékez, én is, majd patt helyzet és nézzük egymást. A sofőr a manővere alatt bamba pofával bámult balra, a kanyarodása irányába észre sem vesz. Amikor hirtelen meglátott feleszmélt, egy pici kis megbánást sem láttam az arckifejezésén, hogy totál szabálytalanul éppen most akart kivasalni, inkább csak meglepetést. Mutatom neki, hogy ha nem zavarja egyenesen szeretnék tovább menni. Unott arccal néz rám. Gyász. Azért beértem épen a munkámba, de rosszul kezdődött a napom.

III. epizód:
Hazafelé jövet a gyáli úti kerékpársávon kényelmesen parkoló bömikre hívtam fel a közteresek szíves figyelmét, de nem sok sikerrel. A diszpécser udvariasan megköszönte a bejelentést, de közölte hogy majd holnap megnézik a helyszínt, mára már befejezték a munkát. Fél négy van, mire odaszólna a területeseknek, azok odaérnének busszal, villamossal, már vége a munkaidejüknek. Már jönnek be inkább. Kicsit furcsállottam, hogy BKV-val járnak, de azt mondta, hogy most nincs autójuk... Gyász kettő.
Azért rákérdeztem, hogy lesz változás január elsejétől (KRESZ módosítás)? Elszállítási jogot kapnak, javulni fog a helyzet. Közölte, hogy nem lesz elszállítás. Először a jogosultságukat is tagadta, majd pontosított, hogy a helyzet jelenlegi állása szerint ugyan lesz jogosultságuk elszállíttatni a kerékpársávon parkoló autókat, de a IX. kerületben nem fognak élni ezzel a lehetőséggel. Erről még szavazás lesz a polgármesteri hivatalban, de most ez a helyzet még.

Mára ennyi.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Miló01 képe

És ez egy napi termés vagy

És ez egy napi termés vagy az előző ezredévi?

2
gyorkos képe

Azt hittem elég világosan

Azt hittem elég világosan fogalmaztam, de ezek szerint nem. Az első két epizód ma reggel munkába menet történt, a harmadik hazafelé jövet.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

3
phorvath képe

Nem jobbkezes véletlenül a

Nem jobbkezes véletlenül a kereszteződés, ahol elkaptak? Sok arrafelé a kis utca, lehet ott jobbkezes is.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

4
gyorkos képe

Nem jobbkezes. 1000%-ig

Nem jobbkezes. 1000%-ig biztos akartam lenni, hogy nem hibáztam, megnéztem tegnap reggel. Úgy van, ahogy a NORC-on is látható, "Elsőbbségadás kötelező" és " „Korlátozott sebességű övezet vége” jelzőtábla van kint a Thököly utca felől. (Mellékesen a Zalaegerszeg utcán az Aba utcánál van egy "Gyermekek", vagy "Gyalogosok" veszélyt jelző táblát is)
Most úgy vélem, hogy a srác ugyan látott engem, de lendületesen akart rákanyarodni a Zalaegerszeg utcára és épp egy icipicivel elszámította a sebességét. Ha én is fékeztem volna vagy én megyek bele frontálisan az oldalába, vagy ő kaszál el oldalról, de úgy, hogy berepültem volna a menetirány szerinti másik oldalon lévő árokba. A vége ki tudja mi lett volna.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

5
Attila11111 képe

A Thököly felől

A Thököly felől medvesajt, nézd meg a norc-on.

Ha nem mentél volna dolgozni, nem történt volna ilyen. Veszélyes a munka, be kéne tiltani.

6
gyorkos képe

Nekem egyébként

Nekem egyébként különösen veszélyes a munkaköröm, talán nem kellene még másoknak fokozni ezt ostoba figyelmetlenségből.
Egyébként - fokozott veszélyessége mellett is - szeretem a munkám, kedvelek dolgozni, ellenzem a betiltást.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

7
Hotyhogy képe

"Nekem egyébként

"Nekem egyébként különösen veszélyes a munkaköröm..."

Kezdem érteni akkor, hogy tűnhettél el egy évre... Tora Bora, a szomáli partok, Medellín, meg mindezen kiküldetési helyek elvégzendő munkái ugranak be a képzeletembe... Vigyázz magadra! ;-)

__________________________________________
Írjunk mindig helyesen. Kerüljük a hóbortos automatikus tárgyesetet. Tehát ne írjunk 'aztat' helyett 'azt'-ot.

8
gyorkos képe

Azt elfelejtettem tegnap

Azt elfelejtettem tegnap beleírni a blogbejegyzésbe, hogy ez volt a harmadik ütközésem autóval 2007-óta, amióta átpártoltam BKV-zásról bringázásra. Komolyan fontolgatom, hogy visszatérek a tömegközlekedésre, mert ez a budapesti közlekedési kultúra kulturálatlanság) elvette a kedvemet a kerékpározástól. Itt Pesten a bádogdobozosok uralják az utakat, erőfölényüket állandóan fitogtatják, erre pedig én egyre kevésbé vagyok kíváncsi.

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

9
polimer képe

néha meg kell ám mutatni

néha meg kell ám mutatni nekik. és nem radikális dolgokra gondolok. például múltkor pofátlanul beelőzött egy autós, szinte értelmetlenül az andrásin - pár centin múlott, hogy ne menjen neki az első kerekemnek a kocsi hátuljával. mivel őt megfogta a lámpa, beértem két sáv között simán, és miközben elsuhantam mellette rácsaptam egyet az oldalára és integettem utána (csak úgy simán integettem, nem mutattam be neki). tehát még ha meg is utálja emiatt a biciliseket, legalább megtanulja, hogy a tetteinek igenis VAN következménye. meg néha nem engeded be őket, csinálsz pár irigylésre méltó manővert, megcsillogtatod rugalmasságod, mozgékonyságod, stb. - lássák hogy ott vagy, része vagy a dolgoknak, és nem lehet veled ba**akodni. nem azt mondom, hogy legyünk tahó parasztok - Isten ments! csupán valami olyasmire akarok kilyukadni, hogy nem szabad mindig hagyni magunkat. én ilyesmit inkább csak akkor szoktam csinálni, ha valami olyan történik, mint amit leírtam (vagy rosszabb). de csak ha simán jól megrakod, és egymás után hagyod le az autókat, abból is látni fogják, hogy te nem vagy jelentéktelen. erre is egy saját példa: a bartókon a móricz zsigmond körtér felé jöttem a rakpartról, és ott ugyebár lejt az út valamelyest. szóval így "hegynek fölfelé" hagytam le a fekete hetest, nem volt előtte senki (pörgettem mint az állat). aztán meg kellett állnia a lámpánál, gondoltam megállok én is, félrecsúszott a táskám. a busz mellé álltam, igazgatom a táskámat, és arra leszek figyelmes, hogy a buszvezető kinyitja az ablakát, és mosolyogva azt mondja: "ez már tempó! csak így tovább!" azt sem tudtam mit mondjak hirtelen, megköszöntem a dicséretet, majd (szerintem) mindketten, de legalábbis én széles mosollyal folytattam utamat. és sok ilyet lehet tapasztalni, mármint pozitív dolgokat. (személyes kedvenceim az autó hátsó üléséről nagy kerek szemekkel bámuló, mosolygó gyerekek - mindig rájuk mosolygok.) szóval én így bringázok, odarakom magam, megmutatom, hogy attól hogy biciklivel vagyok, még én vagyok a jobb. mert így van :)

10
vnorb képe

Azér csapkodni nem korrekt

Azér csapkodni nem korrekt :(

11
gyorkos képe

Egyetértek a mondandóddal.

Egyetértek a mondandóddal. Kocsira ütni, valóban nem korrekt, de sajnos velem is már előfordult. Nem kicsit hirtelen haragú vagyok. :-(

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

12
polimer képe

ez így van; nem korrekt. de

ez így van; nem korrekt. de ha sétálsz az utcán, és valaki ellő a fejed mellett 5 centivel, és a töltény szinte súrol, akkor csak mondasz/teszel valamit, nem? ezek a kis autós incidensek a legtöbb esetben - felteszem - elég súlyosan is végződhetnek, hogy mást nem mondjak, esetenként halállal is. és egy, az életemet veszélyeztető tettet hagyjak szó nélkül? mondhat bárki bármit, de én nem fogom.

13
Cseya képe

"...akkor csak

"...akkor csak mondasz/teszel valamit, nem?"

Hogyne: Asztakurva!/futás ezerrel kombó.

Ha odamegyek okoskodni, jó esély van rá, hogy a következő "töltény" nem csak súrol.

14
Cseya képe

Üdv újra a fedélzeten,

Üdv újra a fedélzeten, látod itt még minden a régi... Csak kicsit többen lettünk.