A legfrissebb Zuglói Lapokban olvasható a lent csatolt iromány az egyik harcos képviselőasszonytól többek között a Thököly úti bringasávról. Ha jól értettem a kerékpárosok eddigi véleményeit a Thökölyvel kapcsolatban, akkor ez elég sikeres projektnek mondható, a kerékpáros igényeknek leginkább megfelelő módon történt kialakításra. Bár szándékosan nem írom le a képviselőasszony pártállását, de engem mélyen felháborít (és ezt a kommentet is csak ezért írom), hogy odáig jutottunk, hogy bármi történhet ebben az országban, az akkor jó, ha az éppen legnépszerűbb párt jónak mondja (és ez nemcsak a jelenre értendő!!), s akkor rossz, ha rossznak... Remélem egyre több olyan ügy lesz itthon, amely pártállástól függetlenül ítéltetik meg...
Ami a lényeg Witold Gombrowicz szavait idézve:
„Egyedül azt várom el az embertől, hogy a világnézete ne vegye el a józan eszét”
Update1: elképzelhető, hogy nincs semmilyen politikai indíttatása a cikknek, de akkor még inkább fel kell világosítani a nénit, mert Ő tényleg elhiszi, amit állít.
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| ZugloiLapokThokoly.jpg | 306.09 kB |












Politikus. ---- Zöld Mali
Politikus.
----
Zöld Mali Cobra alias Ella
Ennek szerintem semmi köze
Ennek szerintem semmi köze a pártálláshoz, elhiszem hogy ő őszintén így gondolja, mivel feltehetően sem gyakorlati, sem szakmai tapasztalattal nem rendelkezik.
Ebben talán
Ebben talán tévedtem/tévedek, lehet, hogy igazad van. Utólag belegondolva tényleg elképzelhető, hogy ő ezt el is hiszi. De sajnos ettől még hülyeségeket beszél :( És biztos nem használ, ha ilyen tájékozottságú emberek döntenek városok, kerületek sorsáról...
Manapság már mindennek és
Manapság már mindennek és bárminek is köze van a pártálláshoz... lásd H1N1 hisztériát. Szomorú. Nagyon. A Thököly kerékpársáv meg remek (eltekintve attól, hogy buszmegállóknál megszűnik, majd újra indul... az vicces :), azóta hogy elkészült már többször használtam és végre autóval is végig merek rajta menni. Jó, hogy elkészült (annak ellenére, hogy Vanda az önkormányzatnál dolgozik :))
Ha nem rendelkezik sem
Ha nem rendelkezik sem szakmai, sem gyakorlati tapasztalatokkal, akkor ne ugasson bele. Ugyanez vonatkozik Dercére is.
Ez nő jobban tette volna,
Ez nő jobban tette volna, ha inkább csöndben marad, mert most már ország világ értesült a szakmai dilettantizmusáról. Tele vannak az önkormányzatok, meg a kerületi lapocskák ilyen jól fésült megmondóemberekkel, akik kapcsolataik révén telekürtölik a médiát a megalapozatlan véleményeikkel.
Ha a kedves hölgy csak minimálisan utánaolvasott volna a szakirodalomnak vagy ne adj Isten kerékpározna a városban, akkor tudná, hogy pont az úttesten kialakított kerékpársáv az, ami a legjobban óvja a kerékpárosok testi épségét, nem beszélve a költséghatékonyságról, kényelemről és a gyorsaságról sem.
De hogy valami kedveset is írjak róla, abban teljesen igaza van, hogy a Nagy Lajos Király útján meghagyott macsakaköves kereszteződés maga a horror és elképesztő, hogy a felújítás során nem tudták megcsinálni ezt a zsebkendőnyi területet...
Ezek a legjobb alkalmak,
Ezek a legjobb alkalmak, hogy válaszcikk szülessen. A kerületi lapok meg epedve várják a tartalmat...
Rókaprém!
Lenne kedved csatlakozni MK Észak-pesthez?
http://kerekparosklub.hu/teruleti-szervezetek/eszak-pest
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Küldeni kell neki egy
Küldeni kell neki egy szakkönyvet, benne post it a megfelelő fejezeteknél. Hátha érdekli.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
és meghívni az
és meghívni az újságírót az átadásra, hogy írja meg a cikket :)
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Szerintem jobb, ha a
Szerintem jobb, ha a kerékpárosklub hivatalos emailcíméről küld neki egy rövid emailt valaki röviden összefoglalva a kerékpársáv előnyeit és az elválasztott kerékpárút veszélyességét, kiemelve a halálos baleseteket.
Egy hosszú könyvet úgysem olvasna el, de egy féloldalas összefoglalót igen.
Lehetőleg udvariasan, mert ő és a pártja fogja 4 évig irányítani Zuglót jövő évtől.
hol lehet ilyen szakkönyvet
hol lehet ilyen szakkönyvet szerezni?
http://www.kerekparosklub.hu/
http://www.kerekparosklub.hu/utak-a-kerekparozashoz
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Végigolvastam a cikket, de
Végigolvastam a cikket, de nekem erről csak az jut eszembe, hogy "Úristen, hogy lehet valaki ilyen hülye?!". Szerintem saját magát járatja le.
Flicka
Véleményem szerint az a
Véleményem szerint az a nagy baj ezzel, hogy az ő választói közül azok az emberek, akik erről nem tájékozottak, nem ismerik a különbségeket, azok teljes mértékben hisznek neki, kiváltképp, ha még autó-használó is az illető. Én hallottam már budapesti kerékpárversenyző szájából is hasonló szavakat az illető kerékpársávra, nem kicsit voltam elhűlve (mondjuk szerintem ő sem nagyon sokat biciklizik a városban).
Az emberek, akik nincsenek tisztában ezzel a létesítménnyel, csak azt látják, amit ő mond: az úton megy a (hülye) biciklista, mennyen a járdára autók meg buszok közül!).
Ezen felül szerintem nem független pártállástól sem, hiszen véleményem szerint kiváló hangulatkeltés amit mondott, és értéktelenné teszi fejlesztést (persze elvi szinten) azzal a mondattal, hogy
"Ahelyett pedig, hogy biztonságos kerékpárutat építettek volna elválasztó burkolattal, egy ecsetvonással felfestettek egy vékony sávot a buszsáv mellé Budapest egyik legforgalmasabb és legszennyezettebb levegőjű főútjára"
(persze arról nem szól a fáma, hogy az elválasztott burkolaton mitől lesz jobb a levegő :)
Olvasd ezt a mondatot olyan szemmel, mintha te lennél Mari néni, vagy Pista bácsi a hetesbuszról, ahogy mész az esztékába. Ők nem tudják, amit mi, tehát hisznek neki. Tehát elérte a célját.
Ez az én nagyon is szomorú olvasatom, ezért lenne érdemes az illető lapban egy helyesbítést lehozni.
szasza
----->0-0<-----
Remain cleated!
Bringán utazom: klassz! nagyon klassz! sőt: first class!
ELTE SE országúti kerékpáros szakosztály
ELTEker
Egy izé, én se mondanék
Egy izé, én se mondanék róla csúnyát, csak a pártja
http://csekevanda.fidesz.hu/index.php
irány vonalát követi, amit a jelenlegi kúrmány tesz az mind rossz és ártalmas ennek az országnak.
Szerintem tudja miről van szó, vagy hogy a fenébe került oda? Tán a fideszben is csak ismeretség alapján osztogatják a helyeket(, Mint a szélsőséges kommunistáknál?) vagy szakmai alapokon?
De hogy alkalmatlan kerékpározásra? Ekkora balfasz dumát, mi az még nem autókázott arra felé és nem látta, hogy mennyien használják már azt a sávot?!
És veszélyes, szokott egy politikus tájékozódni mielőtt beszél? Vagy csak löki a sódert a nagy világba?!
szokott egy politikus
szokott egy politikus tájékozódni mielőtt beszél?
pláne, ha egyben újságíró
Vagyis akkor osztod a
Vagyis akkor osztod a véleményét, miszerint alkalmatlan és veszélyes a Thököly bringasáv?
Dehogyis. Csak arra utaltam,
Dehogyis. Csak arra utaltam, hogy mindkét (újságírói és politikusi) minőségében minimálisan elvárható lett volna/kellene legyen, hogy előbb gondolkodik azután beszél :)
Mindkét oldal politikusaira
Mindkét oldal politikusaira jellemző, hogy nem értenek a kerékpárutakhoz.
Ha megkérdezel 10 embert az utcán, 9 azt mondja, hogy a kerékpárjárda vagy külön vezetett kerékpárút a biztonságos. Még a kerékpárosok között is sokan hiszik ezt.
A politikusoktól meg ne várjunk nagyobb hozzáértést, mint bárki mástól, mert nem szakpolitikus.
Az utóbbi 20 évben épült
Az utóbbi 20 évben épült bringagyászokat diplomás mérnökök tervezték. Ha ők sincsenek tisztában az alapvető dolgokkal, akkor ezt ne várjuk el egy bölcsésztől.
Ettől függetlenül lehet neki írni, de lehetőleg ne 20-an és udvariasan, mert nem támadott minket, egyszerűen csak nem tájékozott a kérdésben.
Azért nem árt
Azért nem árt megvizsgálni több szemszögből is a sáv kontra út problémát. Eddig én is meggyőződéssel vallottam a sáv előnyét, a vele szemben érzett félelmet művinek tituláltam. De elolvasva ezt a cikket azért elgondolkodtam. Igaz, hogy angol körülményekről van benne szó, de sokminden érvényes itt is belőle. A szerző nem bringaellenes, sőt kimondottan éles bírálója az angol kerékpárellenes szemléletnek. Nagyon tanulságos minden egyes link, különösen azok, amelyekre válaszol a postjában.
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen
SZVSZ lakott területen
SZVSZ lakott területen belül 50-es sebességkorlátozásig jó a kerékpársáv. Felette már a külön vezetett kerékpárút a jó, megfelelően kialakított kereszteződésekkel.
A link meg nem működik
Bocsi, valamiért nem lett
Bocsi, valamiért nem lett jó (pedig fontos meglátások vannak benne), és szerkeszteni sem lehet, itt van még egyszer.
http://crapwalthamforest.blogspot.com/2009/10/fear-of-cycling-why-dave-h...
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen
Szia! A cikk felvezető
Szia!
A cikk felvezető képén egy ún. "ajánlott kerékpársáv" van, rajta egy teherautóval, mellette meg egy busz. Biciklizni nincs hely, sajnos London ilyen. A biztonsághoz ezeknek a sávoknak nincs sok közük (a szubjektív biztonságérzethez), inkább csak arra valók, hogy dugóban keletkezzen egy kis hely az előrejutáshoz. Ez is csak promóció, nem ez véd meg, hanem az, hogy ha látnak az úton. (Erre az a garancia, hogy az úton mész, a sáv ilyen esetekben még egy picit ronthat is a dolgon.)
A cikket csak addig olvastam, hogy a holland modellt nem veszik át, onnan egyértelmű is a szerző álláspontja, meg ismeretei :) Londonban mások szerint épp az a baj, hogy a holland modell (legalábbis a kerékpáros létesítmények szintjén) kezd beszivárogni (beömleni), aminek az eredménye a fenti fotó. Promóció a maga módján, miközben a "kezelt" területeken eddig is biztonságban lehetett kerekezni, így viszont hamis biztonságérzetet nyújt (vagy nem nyújt), és eltereli a lényeget a legfontosabbról: az utat járművezetőként használva a leghatékonyabb, legbiztonságosabb a bringás közlekedés. Ez meg nem a létesítményen, hanem a magunk viselkedésén múlik.
Én nem vonnám kétségbe a
Én nem vonnám kétségbe a szerző ismereteit a témában. A linkelt írásban, egy másik cikkre adott válaszként, amelett érvel, hogy a félelem amit az emberek biciklizés közben éreznek igenis valós, mert rossz az infrastruktúra, és az autósok közlekedési morálja. Agresszívak, semmibe veszik a biciklisek biztonságát. Ilyen körülmények között hiba közéjük engedni egyre több biciklist.
London’s cycling infrastructure is mediocre, incoherent, poorly maintained, frequently obstructed and unpleasant. But worst of all, cyclists have to share the roads with large numbers of aggressive, risk-taking drivers who are contemptuous of the safety of cyclists, contemptuous of facilities which are provided for them, and, at worst, abusive and dangerously aggressive.
Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy érdemes más szemszögből is nézni a dolgokat, mert sok szempontból hasonló a helyzet Budapesten is. (Érdemes elolvasni az egész postot, esetleg más bejegyzést is megnézni.)
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen
Húú...Én még sose tudtam
Húú...Én még sose tudtam túllépni tartósan az 50-es sebességkorlátozást :-(
_________________________
Kerékpáros BANDI-ta, két paci büszke tulajdonosa: egy hormontúltengésben szenvedő Giant fixi, és egy bájos teljesenkék Mali Ironman
légy egy kicsit
légy egy kicsit toleránsabb, gondolj Eco igényeire! :D
És ki az az Eco?
És ki az az Eco?
ekkora öngólt. maradtál
ekkora öngólt. maradtál volna csendben. :D
de igen, amúgy Te ha már így magadra vetted.
(és ezzel a válasszal rögzül is a kommented :D)
Fáj... sírok... És
Fáj... sírok...
És elgondolkodtam, hogy levelet is írok... Aztán rájöttem, hogy talán most nem. De mindenképp jó lenne egy felvilágosító levél és feltétlenül kíváncsi lennék a reakcióra.
_____________________________
http://wilika.hu
A témához tartozó cikk az
A témához tartozó cikk az MK oldalán:
http://kerekparosklub.hu/thokoly-uti-kerekparsav