A napokban megnyílt FUGA építészeti központ kiállításán jártam, ahol sok érdekes dolog mellett a Belvárosban megvalósuló "Fő utca" projekt kerékpártámasztervei mellett a végleges verzió is kiállításra került.

A támaszok a Kálvin tértől egészen a Szabadság térig húzódó utcatengelyben kerülnek kihelyezésre. Érdekességképpen közreadom a korábbi változatokat. Érdekes a sok designváltozatokat nézve levonni, hogy a tervezők manapság miben gondolkoznak... Mindenesetre a végleges változat nem tűnik rossznak, bár nem tudom, hogy ennek a hajlított ívnek mennyire lehet masszívan hozzátámasztani a kerékpárt. A kiállított példány elég erősnek tűnt anyagát tekintve, bár először azt hittem, hogy egy felszínen hagyott vastag elektromos vezetéket látok, de aztán kiderült, hogy ez mégis mi lenne... :)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
rutinos biker képe

melyik a végleges verzió?

melyik a végleges verzió?

2
feb képe

Az első képen van egy

Az első képen van egy felirat: Kerékpár konzol végső változata"

3
stipkovits7 képe

Amelyik a "kerékpárkonzol

Amelyik a "kerékpárkonzol végső változata" néven fut és a terv mellett fénykép van a kivitelezett prototípusról is.

4
Vegha képe

gondolom az első. Az 5.

gondolom az első.
Az 5. komoly ? Vagy csak nekem tűnik úgy, mintha egy demszky karó mása lenne ?
A 7. viszont tetszik még.

5
feb képe

Szerintem a 3-as és 5-ös

Szerintem a 3-as és 5-ös egy sima oszlop, amin 1-2 luk van lakat számára.

6
lrdr képe

Tetszetős :) Magam is

Tetszetős :)

Magam is gondolkodtam már a kérdésen, hogy miként lehetne kevés anyagból használható, de nem jellegtelen, ráadásul a funkcióra utaló dolgot csinálni, és ez egy igen jó válasznak tűnik.
Lehet tudni, ki követte el?

7
sagan képe

A normál fordított U-nál

A normál fordított U-nál nincs szebb. A kerékpártároló legyen praktikus, más igényem nincs.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

8
Flicka képe

+1 Flicka

+1

Flicka

9
Attila11111 képe

Egy sima U vasnál

Egy sima U vasnál feltűnőbb, hogy miért kerül 3x annyiba mint a valós ár.

Egy ilyen felújítás árából 10x annyi utat lehetne gyalogos és kerékpárosbaráttá tenni egyszerűbb eszközökkel (virágdézsák, egyértelmű parkolófelfestések, kerékpáros piktogrammok).

10
atomboy képe

+1 Es ne legyen szegedikum,

+1
Es ne legyen szegedikum, azaz szetszedheto.

atomboy

11
ge képe

Szerintem ne csak praktikus

Szerintem ne csak praktikus legyen, hanem, mivel az utca egyik térelemeként hosszú távon vizuális hatást kelt, muszáj, hogy szép is legyen. (Vagy legalább is olyan, ami megmozgatja a fantáziádat akkor + akár - irányba.) Tehát a dizájn nagyon fontos!!! Viszont természetesen nem lehet öncélú, nem mehet a funkcionalitás hátrányára. A jó dizájn szerintem ilyen. És érte érdemes többet kifizetni.
Ami nem ilyen, az "csak" művészet.

Amúgy a véglegessel én is szimpatizálok - olyan, mintha vki tanyált volna és egy nagy 8-as kapva beleállt volna a felnije a padlóba --> Van benne humor.:-)

-------------
Vár a belvár!
-------------

12
varkocs képe

Szerintem is egész jó,

Szerintem is egész jó, két biciklit is lehet hozzákötni.
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen

13
Gabika képe

nájszos, tetszik

nájszos, tetszik :)

░▒▓███████████████▓▒░
Te is sörrel rakod? :P / Mindenkinek jár saját focicsapat. / Rendelj Te is Ubuntut!

14
Flicka képe

A 2-6-ig tárolók kritikán

A 2-6-ig tárolók kritikán aluliak. Nekem még mindig ez tetszik a legjobban.

Flicka

15
Torpedo képe

Nekem is.

Nekem is.

16
Zsurmi képe

Az 1-es és 7-es változat

Az 1-es és 7-es változat praktikus, a 4-es az üveggel felejtős. A 2-es, 3-as változaton túl kicsik a lukak. A 8-ashoz nehéz lenne lakatolni.

-
Zsurmi

17
solaitid képe

tudtommal a 2. és 3. képen

tudtommal a 2. és 3. képen (ami nem terv, hanem már fénykép) szereplő a végleges változat, a FUGA előtt (petőfi sándor utca, katona józsef színházzal szemben, művészetek hídja) már lehet is próbálgatni, nem túl jó :(

------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://hetibeton.blog.hu

18
Wilika képe

Hmm, elsőre tetszettek, de

Hmm, elsőre tetszettek, de most hogy próbálom elképzelni, hogy az első kereket kivéve, hogyan rakom hozzá... jó, persze, minden megoldható.
_____________________________
http://wilika.hu

19
Komótos képe

U-lakattal jópár nem

U-lakattal jópár nem praktikus, pl a 8asnál lehetetlennek látszik, és az edzett üveg sem triviális. Nekem még a 7. tetszik a legjobban. Az a gumiabroncs-szerű se rossz, de inkább a 7-es.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
Amúgy meg türelem, a Népliget pedig gyönyörű.
Sőt az is, ahol a 09.12-es nightride végén jártunk hárman.

20
kvir képe

Az MK részéről korábban

Az MK részéről korábban egyeztettünk a tervezővel és az önkorményzattal ezzel a 8-as jellegű kerékpártámasszal kapcsolatban. Csak képen láttuk és egy kicsit aggályosnak tartottuk. Ígéretet kaptunk arra, hogy sorozatgyártás előtt egy prototipust ki lehet majd próbálni. Ezek szerint most jött el ez a pillanat.

Gyűjtsük itt össze a tapasztalatokat!!

Virág

21
KAMA3 képe

És ez vajon milyem mélyen

És ez vajon milyem mélyen van lebetonozva? Mert ha csak a mészkőlapba van csavarozva az lopás szempontjából aggályos. A P formályú támaszokat is kidöntötték 1 perc alatt ott, ahol viakolorba voltak lefúrva.

###
# Brutál lámpa a táskádra!
###

22
Torpedo képe

A végleges változat: a

A végleges változat: a térbeli hajlítottsága funkcionálisan nehezen érthető számomra, amellett bizonyos irányból egy elszúrt körnek látszik. A talajjal való kapcsolata bizonytalan. Úgy érzem, a letisztultságán kívül, a kétoldali lakatolási lehetőség az erénye, mely utóbbi csak akkor működhet jól, ha két kerékpár szimmetrikusan lakatolható. A telepítési megoldás túl sűrű, a kerékpárok sajna a homlokcsövüknél lakatoltak.
Öszegezve: elfogadható, inkább formalista, mint jól működő megoldásnak tűnik.

A 6. "szurka-piszka" változat tetszik, bár egy-kettőre leemelnék róla a bicókat.

A prototípusok hol tesztelhetők?
Ki, kik a tervezők? Máshol büszkélkednek a tervezőkkel... nálunk?