Hiába minden küzdelem, érv, alternatív megoldás-javaslat, könyörgés, 300 napja nem tudok szabályosan bebiciklizni a városba 4500 polgártársammal együtt.
Az úgy volt, hogy egyszer csak kiírtak egy pályázatot a összefüggő kerékpárúthálózat fejlesztésére, és a szegedi önkormányzat lecsapott rá. És épített t.m. 60 millió forintból egy semmiből semmibe vezető 500 méteres rémséget, amit szabálytalanul táblázott ki, az útról pedig kitiltották a kerekezőket. Mivel ez az egy út visz be a városba, így 4500 szegedi nem tud szabályosan betekerni.
Az életveszélyes, műszaki szabványoknak meg nem felelő, és nyílt hazugsággal megpályázott út miatt kétszer keresztezni kell a forgalmas utat, amin korábban békében osztoztak a közlekedők. A bringagyász már megrepedt, ráparkolnak, közepén van két fa terelővonal nélkül, a két végén semmilyen átvezetés nincs, és a töltés mindkét lábánál a biciklis ad elsőbbséget mindenkinek.
Sosem volt divat a járdázás, utóbbi időkben elterjedt, erősen terjed a balratarts, a kereszteződésben, ahol vége szakad már volt baleset, mikor a néni át akart vergődni a túloldalra.
Végig kell várni 10-12 biciklisnek, hogy elhaladjanak az autók, amik a sorompó lezárása miatt feltorlódtak.
Én is mentem személyesen, még a tervezési szakban jelezni a bajt, az MK alapszervezet is, hiába. (képviselőhöz, szakirodára...) Fedvényterv készült, hogy kicsit jobb legyen, mérnök készítette, letojták. Kivitelezés után garanciás hibalista készült, letojták. Voltunk két képviselőnél, a városfejlesztési alpolgármesternél, semmi sem történt hónapok óta. Lakossági panasz volt az újságban is, nem is egy, azokkal sem foglalkoztak.
Azóta is teljes a megalázottság, és a tehetetlenség. Az önkormányzati lap kétszer is dicshimnuszt zengett, hogy 80 éves problémát oldott meg a város, szuperkorszerű bicikliút, stb. és hiába minden. Még a rosszul kihelyezett gyalog - és kerékpárút táblát sem tudták odébbrakni 2 métert, hogy ne az erdőre legyen hatályos.
:((
CSI
Képek:(innentől pár)
http://picasaweb.google.com/imre.csullog/SzegediBiciklisHorror#534431379...
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| 300 napja kitiltva.JPG | 71.89 kB |












Ilyenkor jön az a
Ilyenkor jön az a lehetőség, hogy leszarod a rossz szabályt és biztonságosan mész.
A közbizalom fontos eleme, hogy miközben az társadalom tagjaitól elvárja a szabálykövetést, a szabályrendszert is megfelelőre szabja és maga is betartja. Az ilyennel alaposan erodálják ezt a bizalmat, de ez nem ismeretlen jelenség az országban ugyebár.
-
Zsurmi
Többet ér az életem,
Többet ér az életem, minthogy barmok által alkotott hülye szabályokkal veszélyeztessem.
Ahol a sáv/gyász jó minőségű, használható, ott használom. Ahol csak a statisztikának építették, ott meg szarok rájuk.
Közlekedj okosan.
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
A nevnapozast miert nem
A nevnapozast miert nem emlited meg, Imre?
atomboy
Ha leírnám az egész 6
Ha leírnám az egész 6 tömören írt oldalas sztorit, senki nem olvasná. Minden dokumentálva lett ugyanis, megvan az egész sztori, tudjuk ki az engedélyező, a tervrajz is megtekinthető, ezek közérdekű adatok, noha a kivitelezéskor a táblát erről nem rakták ki. Elfelejtődött, nah.
Volt, hogy a városfejlesztési irodára mentünk, miután a képviselőnk nemes egyszerűséggel átvágott minket. Elmentünk hát nélküle, az egész osztály üresen állt, tárva nyitva, a portán kellett valakit keríteni ügyfélfogadási időben, mert összevont névnapi bulit tartottak. :):(
Ennél cifrább dogok is történtek, de az már nem hiszem, hogy publikus.
CSI
Azért a márciusi SzegedMa
Azért a márciusi SzegedMa cikket idemásoltam:
http://szegedma.hu/hir/2009/03/biztonsagos-vagy-eletveszelyes-a-hattyasi...
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Fehér festékkel kifújni a
Fehér festékkel kifújni a biciklit a behajtani tilos táblákból.
Fekete festékkel lekenni a sárga bicikliket.
Kék festékkel eltüntetni a kerékpárutakat.
1. Közlekedés biztonsága
1. Közlekedés biztonsága elleni bcs.
2. Nincs sárga bicikli, arra sajnálták a festéket.
3. Fölösleges, az 1. pont miatt is.
Aláaknázás és robbantás, majd járda és kerékpársávépítés...
Ezzdekemény...:|
Ezzdekemény...:|
1/a Ha kifested a
1/a Ha kifested a kerékpárral behajtani tilosból a kerékpárt, akkor behajtani tilos lesz, az így védett útszakasz biztonságos lesz,
1/b max rongálás,
1/c ha elkapnak,
1/d ami most van ott az a "Közlekedés biztonsága elleni bcs.".
2. a kerékpárúton levő sárgákra gondolok (pár képen láttam).
3. Nincs jobb ötletem.
"1/a Ha kifested a
"1/a Ha kifested a kerékpárral behajtani tilosból a kerékpárt, akkor behajtani tilos lesz, az így védett útszakasz biztonságos lesz" a GYALOGOSOKNAK!! mert oda bringával se lehet akkor se bemenni!
1. Az biza közlekedés
1. Az biza közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény, (szvsz gondatlan alakzata) ez tapasztalat, és nem valószínű, hogy értékelik, hogy milyen lett a kialakított rend.
2. Jah, sárga az van itt-ott, de ne rasszistáskodjunk :)
3. Nekem sincs. :( Most még bepróbálkoztam a táblavadász akcióval, hátha a rendőrök jobb belátásra bírják őket, de nincsenek illúzióim.
CSI
Talán amit lehet:
Talán amit lehet: végigböngészni a vonatkozó szabványokat, és kijelenteni, hogy a felfestések/táblázások/utak nem felelnek meg nekik, ergó tüntessék el róluk a keróút/gyalogbringaút táblákat.
Csakhát ez az ő dolguk lett volna...
Nem tudom milyen jogi úton érvényesíthető a szabványnak meg nem felelés, illetve a vonatkozó közúti rendeletek megszegése -> MK?
Ez jó ötlet, igazából
Ez jó ötlet, igazából kapásból meg is történt,
Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése, ÚT 2-1.203:2006 F3. szakasz.
A hibalistán ez is szerepelt, amit megkapott képviselő, alpolgármester, és külön is a városfejlesztési iroda. Valójában tudták már a tervezéskor, hogy hiányos, azt mondták, kifelejtődött a tervekből, és találjunk ki valamit ezekhez. Ez meg is történt, a hibalistán, ill. annak kostruktív részében ez is szerepelt, de nem csináltak semmit. A behajtani tilos eltűnése után kijött pár okos ember, méregette a terepet, és mindezen figyelmeztetésekkel a kezükben is kijelentették, hogy minden rendben van, az átjáró tökéletesen használható.
Nem tudom, hogy kihez lehetne fordulni, ez ugyanis nem tényállásszerű. A biciklis szabályos is tud lenni, leszáll, áttolja a túloldalra, miután minden gépjármű elment, tolja 500 métert, megint áttolja az úton, ha már elmentek a járművek, majd felül és teker tovább. Végülis ennyi tízmillióért ez is megérte. A képviselőnk, aki hónapok óta nem tart fogadóórát, csak annyit mondott, hogy az autósoknak is kell egy kicsit kedvezni. A dialóg hosszúra nyúlt, nem idézném.
CSI
Köszönöm a
Köszönöm a bejegyzést!
Olyan ez, mint a Kusturica filmek. Azokat is azért nézem, mert utána mindig úgy érzem, nekem milyen jó...
Budapesten ehhez képest Kánaán van.
Amúgy részvétem!
Esetleg valamelyik tévében egy oknyomozó riport?
Házon kívül, Fókusz?
A tévétől rettegnek a politikusok...
Sanci
---------------------------------------
Megrögzött bringaúthasználó.
Blog itt: http://criticalmass.hu/blog/6807
Nem tudom, nehéz
Nem tudom, nehéz idecsábítani országos médiát. Mellesleg egyetlen sajtótermék,
"sajna" csak ellenzéki foglalkozott a kérdéssel, és ennek eredménye haragszomrád lett az alpolgármester részéről. Kicsit provinciális gondolkodású a város, óvatosnak kell lenni. Persze gondoltam már kis performanszra, stb. de energia, meg mozgósítás kéne megszervezni. a lakosságot megosztotta az út, van olyan néni, aki csak az úton hajlandó menni, nagyapám és barátai agyonszidják, ugyanakkor van, aki örül neki, mert mikor tolja a biciklijét fel az emelkedőn, akkor neki ott jó. Közben néhányan még a vasúti tilos jelzésnél elindulnak, és tekernek észveszejtve, hogy még az autósor (20-30 gépkocsi +1 busz általában) előtt leérjenek a kereszteződésig, és ott átkeljenek.
Én még a két fa előtt kimegyek az útra, mert ott csak kétfelé kell figyelni, nem négyfelé. Pár autósra lehetett számítani a kezdeti időszakban, már leküldtek az útról, mikor még át sem adták a "járdát" Egy ideges Mercis szemből jött, és rávágott a bicikliútra, és azon előzte a motorost, jobbról (!) a vasúti átjáróban (!), és az ott tekerő bácsik még azon voltak felháborodva, hogy miért az úton megyek (ekkor sem volt még átadva) Szóval a helyzet összetett, és majd évszázados békét robbantott szét.
CSI
SZVSZ. az lehet a megoldás
SZVSZ. az lehet a megoldás ami a körúton és a szabihídon is történt...
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
A piktogrammokra
A piktogrammokra gondolsz?
"Dovalovszki András „mivel a hivatalos utak járhatatlannak bizonyultak”, január 26-án leszerelte a „kerékpárosokat a városból kitiltó táblát”, majd bevitte a képviselői irodára, ahol egy igazolás ellenében átadta a titkárnőknek. „Két napig lehetett szabályosan bebiciklizni a városba, aztán – meglepően gyorsan – egy ugyanolyan tiltótábla került az átjáróba. Gyors intézkedés tehát létezik, ha éppen az ő érdekük úgy kívánja.”"
Szerinted? :-(
csak nem marják fel az
csak nem marják fel az aszfaltot. ha meg igen, még mindig ki lehet újra festeni :)
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Ez valami félelmetes! Úgy
Ez valami félelmetes!
Úgy tűnik teljesen leszarják a jelenlegi helyzetet, semmit se tesznek a helyzet jobbítására, olyan mintha csak az érdekelte volna őket hogy megépűljön ez az izé, de ha valaki leveszi a bringával bahajtani tilos táblát azt két nap alatt pótolják!
Ez valami olyasmi lehet mint amikor a nagyi beletuszkolja a gyerekbe a spenótot mert ő jobban tudja mi jó annak a szerencsétlen gyereknek, és igenis egye meg ha már egyszer neki lett csinálva.
De mit lehet ilyenkor csinálni?
Milyen eszköz van amit ez esetben hatásos lenne?
Nemtudom....
"A pulóver az a ruhadarab,
"A pulóver az a ruhadarab, amelyet a gyereknek akkor kell felvennie, amikor az anyja fázik."
6É futás
www.6efutas.hu
Sugárban okádni a
Sugárban okádni a gyomorsavas spenótot, lehetőleg a nagyira :D
Ez nagyon durva!!!
Ez nagyon durva!!! :D
__________
Jazzműhely
Felháborító! Azt hiszem,
Felháborító!
Azt hiszem, csak az lehet a megoldás, hogy szigorú szabályokat kell hozni, hogy milyen minőségű és kialakítású kell, hogy legyen a kerékpárút. Pl. viacolor kizárva, a kereszteződésekben elsőbbsége kell legyen, nem válthat oldalt legalább 2 km-en, stb, stb. Ezután az össze kerékpárutat, ami ennek nem felel meg, fakultatívvá kell nyilvánítani. Ha a járdára festett sárga csíkról, azt azonnal le kell kaparni és járdává visszaminősíteni. Ja, se a gyalog-bicikliút, se a bicikliút hsználata ne legyen kötelező!
Ha ezután bárki a szabványnak nem megfelelő biciklis infrastruktúrát engedélyez, akkor le kell perelni róla az adott szakasz teljes árát.
Azt még megértem a történetben, hogy a döntéshozók hülyék, és nem tudják, hogy mi a jó a bicikliseknek. Az viszont már erős, hogy akkor is szarnak rá, ha szépen világosan leírják nekik, az több, mint sok.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Szerintem a következő
Szerintem a következő módon megy az egész:
Mivel nincs sehol sincs normálisan és átláthatóan szabályozva, hogy a kerékpárút, a kerékpársáv és a járda micsoda és hogy kellene kinéznie, és azt az ÚT0.0.0-t szabályozást vagy mit sem lehet letölteni: így bárki bármit tervezhet/építhet/átadhat elfogadhat.
A kivitelező meg szépen elcsíp innen fél métert, járdát kerékpárutat keresztez százszor, felfest egy csíkot, de leszámlázza az új utat, vagy még extrább ötletekkel jön elő és lazán kezeli a tervet senkinek nem tűnik fel.
A polgármester meg végiggurítja a hordót/elvágja a szalagot, hogy lám ennyi szép infrát kaptatok.
Az útkezelő meg örül, hogy a kerékpárosok nem zavarják a szent gépjárműveket, és különben is inkább biciklis-gyalogos balesetek legyenek, mint hogy a gépjármű statisztika romoljon.
Ha az átvezetésen meg valaki megsérül, mert iszonyatosan veszélyes, akkor meg a hülye biciklistája, mért nem figyelt, és persze az ő hibájából történt a baleset. És jövőre meg lehet mutogatni a KSH jelentések megfelelő sorára, hogy a biciklisek mennyi balesetet okoznak és hogy emelkedik a számuk: ergo szigorítani kell a szabályozást.
Talán ott lehetne megfogni
Talán ott lehetne megfogni a dolgot, hogy tudtommal az EU-s pályázatokon az e célra elnyert pénzek csak akkor válnak jogossá ha a megvalósítás megfelel bizonyos (EU-s) szabványoknak.Ellenkező esetben vissza kell fizetni.Jól tudom?
Ha ez tényleg így van, akkor érdemes lenne megemlíteni ezt az illetékeseknek, talán ösztönzőleg fog hatni ha pénzről esik szó.
„Aurea mediocritas"
Összevetni EU-s
Összevetni EU-s szabvánnyal ami készült és a helyi uraságok UTÓLAGOS tájékoztatása mellett vizsgálatot kezdeményezni az illetékes uniós szervnél.
Azóta is ezen szabványok
Azóta is ezen szabványok után kutatok.Létezik egyáltalán?
„Aurea mediocritas"
Létezik, csak pénzért
Létezik, csak pénzért vehető meg. Ennek okát nem fogom fel... ha jól tudom magwas is levelezett a minisztériummal emiatt. Én magam nem láttam, de szakmabeli hivatkozott rá, valamint az irodán is tudtak a hiányosságról. Számos pályázati kiírás követeli meg az alkalmazását.
CSI
Igen, a fizetős változatig
Igen, a fizetős változatig én is eljutottam.MK-nak nincsen véletlenül egy példánya?
Kiástam viszont egy csokor hazai és uniós szervezetet akiknek közük van az ellenőrzésekhez, elég kusza az egész számomra - de 06-1-336-5600 számon talán tudnak konkrétumot mondani.
„Aurea mediocritas"
Az egészet B. Erzsébet
Az egészet B. Erzsébet tervezte, ugyanezt a tervezőt "dícséri" a innen nem messze lévő körforgalom, ami éppen nem belátható az autósoknak sem, a bicikliseknek meg egyszerűen megszüntették az Eurovelo-tengelyét, mert egy rácsos villanyoszlopot tettek a közepére, és egy éles kanyarban mindezt.
A tervezőknek rendelkezésükre állnak elvileg ezek a szabályzatok, és előttük van a tervezésnél. Továbbá nyilván a közlekedési hatóságnál is, amelyik zokszó nálkül átengedte az egészet. Elvileg kéne, hogy ismerjék a városi szakirodán is, mert csak látniuk kell, mit vesznek át. Ennek fényében nincs mentség.
Az útnak nem csak ez EU-s szabványoknak kell megfelelnie, hanem a pályázati kiírásnak is. És az nem erről szólt.
Az EU jó ötlet, de jó marketing nélkül mi leszünk a köcsög bringások, akik kifosztatják a városkasszát.
Amúgy két dolog hiányzik:
1. Mi az illetékes EU-szerv?
2. Hogyan, hol lehet jelezni nekik a problémát?
(nem ez az egyetlen sumákság ti.)
Polgármesterünk nemrégiben azt nyilatkozta, hogy aki azt állítja, hogy az EU-s pénzeket másra is el lehet költeni, mint amire azt szánták (és pont a bicikliutakkkal és járdákkal példálózott), az hazudik. (sic) Kissé abszurd.
CSI
Köztudott, hogy
Köztudott, hogy Magyarországon nem tudnak bicikliutat építeni (mást se, de ez most nem ide tartozik) ... Ezért nem vagyok oda a mérnökökért, mert soha nem tudják, hogy mit csinálnak, a kevés kivételtől eltekintve!
És szeretném felhívni a figyelmet egy mondatra, ami nagyon megfogott:
"...kétszer keresztezni kell a forgalmas utat, amin korábban békében osztoztak a közlekedők."
Szegeden úgylátom
Szegeden úgylátom legalább van egy tökös vezetés!
Így is lehet nevezni, ha ez
Így is lehet nevezni, ha ez alatt a városlakókra és a civil szervezetekre nagyívban sz.ró, erőből cselekvő, és pénzekkel a lakók hátrányára machináló vezetést értesz.
(megjegyzem nem minden területen tojnak így ránk. Ahol kisebb pénz van, ott egészen praktikus és klassz dolgok születnek olykor-olykor)
CSI
Fatoku... atomboy
Fatoku...
atomboy
Do Not Feed The Troll...
Do Not Feed The Troll...
Nem lehet addig hizlalni,
Nem lehet addig hizlalni, míg elviszi az infarktus? :)
Nemcsak a hajlamaid
Nemcsak a hajlamaid ferdültek el, szivi (ilyen avatarral ne is várj többet) :DD Sokat puskáztál iskolás korodban. Nem kezeltetted a szemtengely ferdülésed. Szegeden balfácán vezetés van. Kiképző tisztek a seregben kissé rövidebb és vulgárisabb kifejezést használnak :)
Szivi?!!!! Miért
Szivi?!!!!
Miért szólítasz így?
Buzi vagy?????
Miért cserélted le az
Miért cserélted le az avatarod? Rájöttél, hátrányos a hímringyó imázs? Előre kellett volna gondolkodni, nem tálcán kínálni a beszólás lehetőségét :DDD
HIMRINGYÓ? Miből
HIMRINGYÓ? Miből gondolod?
Szerinted pénzért szeretkezem?
Hogy mersz ilyesmit feltételezni?
Valamitől kisebbségi érzésed van?
Netán nagyon kicsi a "pumpád"? :)
XD Figyu, ne haragudj, ezt
XD
Figyu, ne haragudj, ezt nem tudom alátámasztani semmi írásos vagy tárgyi bizonyítékkal, meg tényleg csak egy megérzés a részemről, de annyira szánalmas vagy! Bocs, csak kikívánkozott. :D
Egyébként befizetnék egy Oversize vs. Józsinéni szembesítésre, lássuk, kiből tör ki a kisebbségi komplexus. Annyit mondok, meglátnád, bepattannál a kocsidba, és csikorgó gumikkal menekülnél az országból. XD
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Tudsz olvasni? Mi van a
Tudsz olvasni? Mi van a címsorban? Critical-más.hu? Légy szíves sürgősen felkeresni egy szemész szakorvost, kösz.
Szerintem a tavaszi Bp.
Szerintem a tavaszi Bp. CM-et beküldjük a Keletibe, úgy is oda is kéne rendezni egy kis felvonulást, mert a tököm kivan, hogy nincs minden szerelvényen bringa szállító, és elutazunk CsImihez és ellephetnénk Szegedet! :D
Szegedre a Nyugatiból megy
Szegedre a Nyugatiból megy a vonat ;)
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
RAZOR
Szeretettel varunk, de
Szeretettel varunk, de Keletibol jopar atszallassal juttok majd el. Mint ahogy sagan megmondta, Nyugatira kell... :)
atomboy
Részlet kérdés!
Részlet kérdés!
Melyik pályázat volt
Melyik pályázat volt ez?
Első körben az NFÜ-hez lehet fordulni azon belül a Jogi Főosztályhoz. SzMSz szerint hozzájuk tartoznak a jogorvoslati ügyek, a pályázati pénzek felhasználásáról szóló közérdekű bejelentések stb. Vagy ha ők nem reagálnak, akkor az NFÜ felügyeleti szervéhez.