Mint minden írásom gondolom ezt is sokan támadjátok majd, igazából különösebben most sem fog zavarni a véleményeket most is elolvasom, kicsit kifejtem nekem mi a CM és én hogy láttam idén ezt az egészet :)

Idén is és tavaly is voltam a CM-en és vonultam a tömeggel, valahol némi együttérzés végett, de igazából a CM számomra egy közös pont, ismeretlen emberek összetartása, és ami ezt kiváltja az a kerékpár!(Autós találkozókat is nagyon szeretem) Szeretek nagyon két keréken közlekedni, hihetetlenül nagy szabadság érzetet ad, de semmi bajom az autósokkal, az én véleményem az hogy mindegy milyen járműről van szó, ember vezeti, irányítja s legyen az köcsög autós vagy köcsög kerékpáros a lényeg ott van hogy EMBER! Ha valaki paraszt telesen mindegy hogy autót vagy kerékpárt vezet, akkor is paraszt mert természetéből eredendően az. És ha téged leszorít EGY autós, vagy beugat neked EGY autós akkor csak az az EGY a paraszt! EGY és nem az összes! Szeretek kerékpározni, de nem akarom erőltetni senkire tény hogy nyáron kényelmesebb számomra mint BKV zötykölődni, de bevásárlás stb kocsi. Így az egyik dolog amit nem értek az a bringás vs autós... Szerintem aki az autósokat szidja az elméjét tekintve korlátolt mert nem érti meg hogy a vezető a lényeg s nem a jármű!

Cm-en együtt tekerve, több dologra lettem figyelmes íme az egyik: "minden út bringa út". Ezt most nem értem, ha minden út bringa út minek kell kerékpár út? Úgyse használja senki, minden kerékpáros csak szidja különböző okokból, na de ha minden út bringa út minek kell külön kerékpár út? Tudom ez kötözködés, szőrszáltépegetés ki hogy nevezi.
Én egyik CM-en sem úgy vettem részt hogy tüntetek vagy demonstrálok, én a társaság miatt megyek és azért mert jó látni ennyi bringást egy helyen, de azt sem értettem ha úton mentünk minek kellett felmenni a járdára és ott száguldani? Ettől vagy te a raj? Elhiszem hogy szar volt állni a dugóban én is utálom és idegesítő (szidjuk az autósokat mert mindig dugót csinálnak, és most mi volt? és tavasszal? ott nem volt dugó? :)
Én inkább félre álltam egy bolt előtt vettem innivalót, elszívtam egy cigit és megvártam míg lemegy a tömeg és mentem tovább az úton.
Piros lámpa ugyan úgy vonatkozik kerékpárosra és autósra is, és ha utánad szólok hogy a piros lámpa kerékpárra is vonatkozik ne szólj vissza nagy pofával hogy "ne ugassál köcsög, különben is körül néztem" mert bár körül néztél én mégis azt kívánom egyszer menjen át rajtad egy kamion, és tudom szemét vagyok de akkor is ezt gondolom :)

Maga a rendezvény jó volt a dugókat leszámítva jól éreztem magam. Nekem kissé paradoxon az hogy minden út bringa út mégis a legtöbben kerülik a kerékpár utat, és most miért ment a vonulás részben? Bringa utat a nagykörútra? Na de... Hisz ott van út, ott mentünk mi is, és ahogy sokan kiáltozták: Minden út bringa út! :)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Pule képe

"minden út

"minden út bringaút"kifejezésnek kettős a jelentése, legalábbis szerintem. Egyrészt rámutat, hogy a kerékpár jármű és az úton a helye nem a járdán, ezt próbálja sulykolni mind az értetlen autós, mind a félős vagy bunkó kerékpáros felé. Másrészt kerékpárutakat, illetve sávokat szeretne elérni, azért mert a jelenlegi infrát nem nekünk építették, azt a célt szolgálja, hogy lehessen vele kampányolni és megpróbáljanak eltüntetni a "közlekedő felnőttek" elől. A nagykörútra KERÉKPÁRSÁVOT szeretnénk,ami az útfelületet használja, jól látható a közlekedők számára és helyet biztosít a kerékpárnak, nem kellene motoros sávozni vagy jobbról előzni.
Nem szeretnénk mindenhová bringautat sőt a városba egyáltalán nem szeretnénk, de jó lenne egy gerinchálózat ami bringasávokból áll és a nagyobb csomópontokon átvezet, a kerékpárutat pedig két település között mikor a nagy sebességeltérés tényleg félelmetes és problémásabb.
Én így látom, ha valaki nem ért egyet akkor hallgatom érveit.

2
atomboy képe

Ugy, ugy, bizony. Nem is

Ugy, ugy, bizony. Nem is kell tobbet cirfazni.

atomboy

3
Bendzsó képe

Rock"n"Roll Egyetértek!!

Rock"n"Roll
Egyetértek!!

4
Sheffy képe

Örülök hogy itt vannak

Örülök hogy itt vannak ilyen jó fej emberek is köszönöm hogy kifejtetted a véleményed, amit leírtál azzal egyet értek! :)

5
lord képe

Csak hogy bonyolítsam

Csak hogy bonyolítsam kicsit, itt:

http://kerekparosklub.hu/files/MK_CM_korut_plakat.pdf

láthatsz néhány megoldást a Nagykörútra :)

6
kerekkoto képe

Én kb. 95%-ban az úttestet

Én kb. 95%-ban az úttestet használom. Ettől függetlenül nem értek egyet azokkal, akik az úttestet biztonságosabbnak tekintik, és mindenkit arra akarnak irányítani. Szerintem az (lenne) a fontos, hogy mindenki ismerje a veszélyeket, és annak megfelelően közlekedjen vagy az úttesten, vagy a kerékpárúton, vagy máshol. Pl. egy kezdőnek, vagy egy kisgyermekes szülőnek nem feltétlenül kellene pl. a Kerespesin edződnie...
Legalábbis szerintem:-)

7
Pule képe

Nem tartom az úttestet

Nem tartom az úttestet olyan nagyon biztonságosnak, a közlekedés mindenképp veszélyes üzem, de ha látnak akkor sokkal kisebb az esélye annak,hogy elütnek, mintha nem látnának.
A kerékpárutak addig nagyon jók amíg nem keresztezi semmi az útjukat, vagy ha igen azt ritkán és jól belátható helyen, ezért jók két város között.
Szerintem ha azok akiknek az úton a helyük 16 évtől felfelé(szerintem ez a korosztály már értelmez megold problémát egyedül és tud figyelni, bár a kressz 12-től írja)az úton, bringasávon halad, vagyis nem veszélyezteti a gyalogost, akkor a járókelőnek nem fog feltűnni, nem fogja zavarni a békésen, lassan járdán kerekező család, akik a gyerekek miatt úgyis megállnak a kereszteződésben, vagyis nem üti el őket ott a nagyobb jármű.
Még egy gyors példa; vidéken(tatai vagyok) nagyon sokan kerékpároznak a járdán, igen sajnos sok huligán is, mégis kevés a probléma, mert a többség kulturáltan használja a gyalogosfelületet, az ugribugri bringás gyerekekről, meg mindenki tudja,hogy milyenek és gyakran pont a kerékpáros bácsi csípi őket fülön.
A nagyváros más, kisebb a hely több a feszültség, a nagyobb távok nagyobb sebességet igényelnek, amit csak az úton lehet biztonságosabban megtenni.

8
toreki képe

Gyerekkorom óta úton

Gyerekkorom óta úton bringázom. Ment el mellettem 10 centire kamion a Régi Fóti úton, találkoztam sok őrült autóssal, de nem esett bajom. Aztán átadása után elkezdtem használni a Röppentyűn a bringautat (mert kötelező). Május óta küzdök a törött könyökömmel, hogy hajlítani és nyújtani tudjam. Csak mert egy gyalog elém lépett. Szóval én tudom, melyik biztonságosabb.

9
dendru képe

Hát én is egyetértek

Hát én is egyetértek veled. Sokszor látom ahogy megyek pl a Nemzeti mögött a dunaparti kerékpárúton ,hogy azon sétálgatnak, andalognak az emberek. Sosem szólok mert nem tehetem meg, ugyanis szemből jön a sporttárs a gyalogúton a sövény jobb oldalán. Akkor milyen jogon szólnék én már ott (persze normális hangnemben). Ha van kerékpárút miért nem használjátok? Akkor miért kell a gyalogok között rohanni? Sokszor láttam már ezt. A másik amikor mentem át az Astoria Bögrekinghez a zebrán zöldnél 22-én este, egy hímvesszőfejű bringás jobbról átszáguldva a piroson kis híjján belém jött a hátsó kerékbe (én toltam a brinyót). Ilyenkor elgondolkodik az ember miért is tartják a CM-et szabálytalankodó öntörvényű csürhének egyesek. Legalább ilyenkor ha megmutatjuk magunkat akkor azt kéne mutatni,hogy nem királykodni akarunk hanem normálisan közlekedni.

Saját jövőd megformálása a saját kezedben van…és minden nap szőheted szövetét.

10
Kerasz képe

Mélységesen egyetértek

Mélységesen egyetértek Sheffyvel,de sajnos minden tömegrendezvényen megjelennek a "kretének" aki azzal szórakoznak hogy fellőkjék a másikat,járdán száguldozzanak,sörrel a kézben tekerjenek holott elhangzott hogy ne igyunk alkoholt.(lásd tudnivalók).Valamint olyannal is találkoztam aki menet közben bagózott rászóltam hogy nehogy vkit megégessen(tavaszi CM-en sikerült egy űgyesnek megpörkölni a kezem)simán lekőcsőgőzőtt.A többi közlekedő ezek alapján általánosít:Bunkó biciklisták stb..

11
Torpedo képe

Akkor válaszolnék a

Akkor válaszolnék a kérdésre: igen, minden út bringaút!

Fontos a környezete és az állapota is: ha parkoló autók szegélyezik, leszűkül, kátyús, nehezen belátható stb...., akkor a bringások számára fokozottan veszélyes. Erre találták ki pl. a kerékpársávot, hogy a veszélyt csökkentve, növelje a kerékpárosok közlekedési komfortját.

12
Loos képe

Igen, minden út bringaút.

Igen, minden út bringaút. A hidak is. (Kivéve a lezárt Margit.) A kátyúkra az útfelújítás a megoldás, ahhoz a néhány beláthatatlan kanyarhoz meg elég lenne egy tükör. Az a tapasztalatom, hogy a bringasáv általában tele van szmötyivel, és könnyedén beszedhetsz egy defektet. (Mégis használom, ha már arra visz az utam, mert jobb a békesség.)

13
Torpedo képe

A belvárosi kerékpársáv

A belvárosi kerékpársáv - hogyha hasznáják is - akkor szmötyi-mentes, mert a bringák kerekei gondoskodnak erről.

Ha tehetem, megállok és veszélyes-útszéli-hulladék-mentesítek, hiszen ki más tenné ezt meg helyettünk!
Szegény - kényelemből és élvezkedésből meggyilkolt - állatok tetemei pl. addig hevernek mifelénk az út szélén, amig csak akarnak.

A fűkaszások sem takarítják el az utakról az utánuk maradt akáctüskéket, üvegszilánkokat stb... külvárosi bringás életkép.

14
Prof.gruppetto.hu képe

Bizonyos részben igazad

Bizonyos részben igazad van, másrészt mégis van egy hiba a gondolatmenetben. Mégpedig az, hogy a jármű nem számít. De, igenis számít. Egyáltalán nem mindegy, hogy az a bunkó ember egy legalább 1 tonnás vasat vezet, vagy egy 15 kilósat, az sem mindegy hogy százezer, vagy csak 200 watt felett rendelkezik. Épp ezért sokkal kritikusabban kell hozzáállni az autós bunkókhoz, ne nem azért, mert "bunkó autósok", hanem azért, mert ők aránytalanul nagy erővel élnek vissza.

www.gruppetto.hu

15
WhiteCat képe

+1 Teljesen

+1
Teljesen egyetértek.
Olyat még nem láttam nem olvastam, hogy egy biciklis halálra gázolt volna egy autó(s)t-kamion(os)t.
Az ellenkezőjét viszont sajnos egyre gyakrabban hallom-olvasom.
És nem kell a rizsa a vétkes minden esetben az autós.
Ha nem 70-80-al száguldoznának lakott területen, de gyakran még 100 felett is hanem mondjuk csak 30-40-el mennének a balesetek túlnyomó többsége elkerülhető lenne. Főleg, hogy még oda sem érne a helyszínre mikor amúgy meg a baleset bekövetkezne :)
Nem muszáj ám a gázpedált tövig nyomni. Tud az az autó lassabban is menni bármily hihetettlen is.
Oszkár barátom például még egyszer sem halt bele abba, hogy betartja a szabályokat. Még egy autóst nem ismerek aki betartaná. Ha csak az alap szabályokat betartanák a "tisztelt" autós kollégák, mint pl sebesség, elsőbbség, parkolás, már nem is lenne szükség bringautakra.
üdv WhiteCat vagy rondakutya : http://picasaweb.google.es/rondakutya67

16
steerio képe

"És nem kell a rizsa a

"És nem kell a rizsa a vétkes minden esetben az autós"

Ez természetesen nem igaz, csak akkor vétkes az autós, ha ő a vétkes.

17
Encsi képe

"Olyat még nem láttam nem

"Olyat még nem láttam nem olvastam, hogy egy biciklis halálra gázolt volna egy autó(s)t-kamion(os)t."

http://napirajz.hu/search/AL%C3%81KAPOTT :P

18
Petyo61 képe

Már megint a népoktatás.

Már megint a népoktatás. Ha a piros lámpa "ugyanúgy" vonatkozik ránk mint az autósokra akkor 75 százalékban átmehetünk rajta mi is.

De van itt egy fontosabb dolog. Körülnézni egy szó!

19
Cseya képe

Kevésbé fontos az "akkor"

Kevésbé fontos az "akkor" elé a vessző.

20
Zsurmi képe

El teccenek felejteni, hogy

El teccenek felejteni, hogy a bringások járdára szoktatását kik segítették elő:
- A hatóság: a járdára alibiből festett bringagyalogutakkal.
- Az autósok, akik akadálytalanul (bringa előzés nélkül) akartak haladni/gyorshajtani.
- Szüleink, akik féltettek és nem engedtek az útra.

Csak az utolsó pontba lévőknek nem lehet ezt a hibát felróni.

Kérem ez a következménye a fenti hibáknak!

Elárulom annak, akinek még nem esett le: nincs sok különbség a sárga-csíkos, táblás és nemcsíkos járda között.

Talán nem csak az autósok szabályozásakor kéne figyelembe venni, hogy az emberek hogy viselkednek. Persze a bringásoknak főleg deklarálnak szabályokat, korlátozzák őket a "saját biztonságuk" érdekében. Az autósokat aztán nem, mert akkor holnap nem lesz tej/kenyér az ABC-ben.

Ma még jelentős bátorság és akarat kell a járdázásról leszokáshoz, ez nem fog tömegeknek menni.

Aki engem ezzel a járda témával basztatni fog (úton-útfélen, kocsmában stb.), először finoman elküldöm a fenébe. A végén akár az anyjába is.

-
Zsurmi