Azonnali, konkrét intézkedéseket vár a Critical Mass

A budapesti kerékpáros mozgalom legnagyobb eredménye a városlakók meggyőzése. Rohamosan nő a kerékpárosok száma, és az autóvezetők is figyelmesebbek lettek. Sajnos a város vezetői mintha észre sem vennék a fővárosiak elementáris igényét a környezetbarát közlekedésre.

Ígéretek sokasága született már Kerékpáros Budapest Tervről, a
kerékpárutak hosszának duplázásáról, a kerékpárosok számának
ötszörözéséről, veszélyes bicikliutak átépítéséről, karbantartásáról, de
még pesti Tour de France-ról is. Mindezek megvalósítása elmaradt, a
főváros még uniós forrásokra sem képes sikeresen pályázni. A szavak
szépek, de a gyakorlat a valós szándék teljes hiányát tükrözi. Árulkodó jel, hogy a két éve bejelentett 10%-os közlekedési részarány cél ellenére sem zajlik forgalomszámlálás, ahogy a kerékpárosbarát városokban szokás (1,2). A közlekedésfejlesztési pénzek 0,5%-át sem fordítják az akuttá vált problémákra, holott a kerékpárosok aránya már 5%-hoz közelít. A Margit hidat évtizedekre teszik tönkre használhatatlan és veszélyes kerékpárúttal. Biciklisták ezreit szabadítják és szoktatják gyalogosjárdákra szakszerűtlen megoldásokkal. Sajnos ez épp a két szmogmentes közlekedési mód között szít viszályt. A budai rakparton már mindennaposak a súlyos gyalogos-kerékpáros ütközések, de senki sem törődik vele. A gyökerektől felvert, rázóköves (hungarikum!) bicikliutak felett gyakran teljesen összenő a gaz (3), amit kerékpáros aktivisták nyesnek vissza ha már áthatolhatatlan (4). Tiltják a kerékpározást még a belvárosi Lánchídon is (5), de a többi híd sem élményutazás biciklivel. Ha egy rövidke útszakaszra mégis készül civilekkel egyeztetett, szakmailag elfogadható terv, az még a bejelentés, látványtervek és műszaki rajzok bemutatása után is bármikor meghiúsulhat.

Közben Demszky Gábor a tavalyi Critical Mass felvonuláson tekerve
kamerába mondja mit szeretne a mozgalom (6), sőt idén Hagyó Miklós és sajtósa már Critical Mass rendező kívánt lenni. Ez így nem megy, elég a PR-ből!

Az utóbbi években kerékpárosok haltak meg útjelhiányok, és tervezési
hibák miatt. Persze a Critical Mass sosem lesz ökölrázós tüntetés, de
határozottan jelzi hogy ebből elég. A Nagykörútra tervezett autómentes napi felvonulás nyitányaként - néhány percre, jelképesen - kerékpárok ezreivel zárják körül a Főpolgármesteri Hivatalt. A város vezetőinek fel kell ismerniük hogy nem kommunikációs-, hanem lépéskényszerben vannak. A civilek évek óta figyelmeztetnek (7), hogy robbanásszerűen terjed a kerékpározás, de ez a feltételek biztosításának hiányában öröm helyett rengeteg felesleges feszültséget gerjeszt a közlekedésben. A döntéshozók sajnos már elkéstek, de ettől feladatuk csak tovább nőtt. Biztosítaniuk kell több százezer felelősen gondolkodó budapesti jogát a biztonságos, környezetbarát közlekedéshez. Nem hátráltathatják tovább az egész Európában terjedő városi kerékpározás hazai fejlődését.

Sajtónyilatkozatok, számonkérhetetlen hosszútávú célkitűzések, rutinszerű protokollnapok helyett most konkrét és azonnali intézkedésekre van szükség:

Többek között kerékpársávra a Nagykörúton, átjárható hidakra Pest és Buda között, a balesetveszélyes Andrássy úti és rakparti kerékpárút átépítésére, több biciklitárolóra, biztonságosabb KRESZ-re és rendszeres forgalomszámlálásra!

Ezek kis költségű beruházások, sokszor festéssel, táblázással megoldhatóak.

Háttéranyagok:

(1) A dán főváros rendszeres méréseinek összefoglalása (kiadvány):
http://tinyurl.com/copenhagen06
(2) Következetes kerékpáros fejlesztések döbbenetes eredménye (videó):
http://tinyurl.com/koppenhaga
(3) Dzsungellé vadult kerékpárút a XI. kerületben (videó):
http://tinyurl.com/egerut
(4) Önkéntes kerékpárút tisztítás a fővárosban (videó):
http://tinyurl.com/bozotharc
(5) Akció a kerékpározás tiltása ellen a Lánchídon (videó):
http://tinyurl.com/lanchid30
(6) A főpolgármester ismerteti a Critical Mass céljait (videó):
http://tinyurl.com/demszkycm
(7) A Critical Mass botrányos városházi felszólalása, 2008 (videó):
http://tinyurl.com/kozgyules2008

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
KésmárkiM képe

Utolsó előtti bekezdésben

Utolsó előtti bekezdésben gépelési hiba: "rakparti kerékpárúátépítésére"

Tartalmilag egyébként 100%, sem elvenni, sem hozzáadni nem kell.

2
jurta képe

(7) hivatkozás: "botrányos

(7) hivatkozás: "botrányos városházi felszólalás" Nem a felszólalás volt botrányos, hanem a fogadtatás. Nekem így fogalmazva eléggé ellenkező értelmű volt, míg meg nem néztem a videót!

3
youdit képe

'botránykeltő'? vagy nagy

'botránykeltő'?

vagy nagy visszhangot kiváltó

(+1, jogos)

4
Kuku képe

Direkt írtam így, hogy

Direkt írtam így, hogy megnyissák

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

5
jurta képe

Akkor jó, nálam

Akkor jó, nálam legalábbis elérted. :-)

6
hf képe

Észak-pesti Helyi Témának

Észak-pesti Helyi Témának elküldtem.

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

7
ygipop képe

Remélhetőleg nem fogják

Remélhetőleg nem fogják több100 rohamsÜnnel körbe venni a Főpolgármesteri Hivatalt. A kerékpáros „terroriksák” miatt. :o)

8
Gida képe

nagyon jo sajtokozlemeny!

nagyon jo sajtokozlemeny! koszonet erte!
gida

9
Tibor_Nesze képe

Hagyó Miklós és sajtósa

Hagyó Miklós és sajtósa már Critical Mass rendező kívánt lenni. Ez így nem megy, elég a PR-ből!

VAN POFÁJA????

10
atomboy képe

Remelem, nem kapta meg az

Remelem, nem kapta meg az ahitott zold polot, tuti felmosorongynak hasznalta volna...

atomboy

11
Vitéz képe

Remélem

Remélem megkapja...
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

12
H.L. képe

Tiltják a

Tiltják a kerékpározást még a belvárosi Lánchídon is

már csak éjjel, nem?

A közlekedésfejlesztési pénzek 0,5%-át sem fordítják az akuttá vált problémákra

az "akut" hirtelen fellépőt jelent, így akartad? én a "súlyos" szót használnám

Amúgy pöpec, hajrá!

13
sagan képe

A kerékagyra nem megy ki?

A kerékagyra nem megy ki? Főleg ez után
http://kerekagy.blog.hu/2009/09/18/terezvaros_polgarmestere_nekiment_a_b...
csak a korrekt tájékoztatás végett.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

14
Tibor_Nesze képe

dobjatok össze egy angol

dobjatok össze egy angol verziót is, a külföldi myspace ismerőseimnek nem tudom az egészet lefordítani és folyton követelik a fejleményeket!

16
Hemü képe

PR-ból _______///Hemü\\\___

PR-ból

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

17
Kuku képe

Addig írtam úgy, míg

Addig írtam úgy, míg egyszer a rádiocaféban nem ültem egy riportban egy eltés professzorral, aki megtanította hogy PéeR-nek kell mondani. Ő meg ezt tanítja, elhittem.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

18
Hemü képe

Az más (?). Csak nekem ez

Az más (?). Csak nekem ez olyan, mint a KéjEfTí (kft), X. nyelvű kifejezést rövidítünk Y. nyelven.

Szerk.: És tényleg.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

19
Cseya képe

Vagy olyan mint az .avi és

Vagy olyan mint az .avi és az .mpeg?

20
Hemü képe

Az is

Az is igaz.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

21
Kuku képe

TíVí ----------------------

TíVí

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

22
Hemü képe

Túl Van TárgyalVa.

Túl Van TárgyalVa. :-)

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

23
steerio képe

Ne vitatkozzatok ezen, a

Ne vitatkozzatok ezen, a szíem nem erről szól! :D

24
Ji-ten képe

Jaj, remek kis

Jaj, remek kis sajtóközlemény ez!
Kritikus, de nem bántó, ez nem egy enyhén görnyedt hát, nem alulról felfele néző szem, ez egy peckes, egyenes derekú, kihúzott hát, se fel, se le, se oldalra, hanem nyíltan szembe néző szem! Délceg. Nagyon tetszik.

26
RU_Desz RU_Lez képe

Nagyon jól megfogalmazott

Nagyon jól megfogalmazott világos, egyértelmű anyag!

RU_Desz RU_Lez

27
NévtelenSkeletron képe

A 3-as pontban említett

A 3-as pontban említett Egér út menti kerékpárút takarítása és felújítása kb 2-3 hete fejeződött be. A rázóköveket nem cserélték ki, de a gödröket betemették és a bukkanókat kiegyenesítették, a dzsungelt lemetszették. Kár hogy csak ennyire futotta és új burkolatra nem...
Ha jól láttam akkor nem aktivisták voltak, több napon keresztül melóztak ott.

28
critical mass képe

A Bringaút Egyesület egy

A Bringaút Egyesület egy aktivistája metszette le ezután a felvétel után egy hónappal, majd rá egy hónappal rendes bozótvágást csináltak az illetékesek.

29
NévtelenSkeletron képe

Akkor ezúton is jár a

Akkor ezúton is jár a köszönet az aktivistának is!!!

30
Névtelen képe

blog

31
rolex képe

Szerintem nagyonnagy vagy

Szerintem nagyonnagy vagy Kükü!!!Csak azért nem dicsérlek agyon,mert itt ülsz mellettem minden nap és az olyan szarul jönne ki,szóval érted!!:-))A szervezőknek segítőknek,énekeseknek,zongoristáknak,gyerekeknek,tekerőknek meg maximális köszönet,az okos,ügyes,rendezett,botránymentes levezetésért!!Meghajlok,pedig én aztán kemény vagyok.....szóval....na tudod:-))

32
ropy képe

Az autómentes napon

Az autómentes napon nyilatkozott Katona Kálmán is!

http://www.stop.hu/articles/article.php?id=545799

Majd herényi Károly helyre ragta...

http://www.stop.hu/articles/article.php?id=545976

A gond csak az, hogy a gombot Katona Kálmán nyomja meg.