Újabban többször látok minimál drótszamarakat, ahgy én hívom, áll egy vázból, két kerék egy nyereg, egy vagy jó esetben két pedál.
Azon gondolkodtam, miért jók ezek?

  • Könnyű? Biztos, tetszik.
  • Kevésbé lopják? Szerintem igen. Tök jó.
  • A váltó nem romlik el, szal ritkább meghibásodás. Igen! jó!

Aztán eszembe jutott, hogy én ki nem bírnám az általam istenített STX RC V fékek nélkül, mint kiderült most kersettek, ritka darab már. Aztán nekem tuti kellene minimum egy 3-as agyváltó. Most 21 sebességem van, ebből 3-4 -et használok, szal 3-as egyváltó elég lenne.

Így jöhet a miért nem jó lista:

  • Nincs váltó, kaptathatok fel vele nyelvlógatva? :( VAgy mennék gyorsan de nem tudok? Rossz.
  • Nincs tuti jó fék rajta, vagy nincs is fék? Elütök valakit? Én még kontraféket sem láttam ezeken.Rossz.
  • Nincs sárvédő, legyek egy egyperc eső után csurom sár? Rossz.

További érvek?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hotyhogy képe

Egy további érv, hogy

Egy további érv, hogy szabálytalan közúton menni velük.

Ha nincs fék, akkor nem csak elüthetsz valakit, hanem te is eshetsz egy nagyot vagy falba vagy busz alá rohanhatsz egy nagy lejtő végén.

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

2
er13a18 képe

fékkel is meg lehet

fékkel is meg lehet csinálni mindezt, s nem kell hozzá lejtő sem

3
Hotyhogy képe

Ez igaz, de fék nélkül

Ez igaz, de fék nélkül mégiscsak nehezebb lassulni vagy megállni amikor arra van szükség.

Amikor esetleg falba rohanásra van szükség, ahogy ilyent jelezni látszol, akkor a fék ugyan valóban kéznél lehet, csupán nem kell működtetni. :-)

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

4
SpeckoHU képe

Poénnak jók a minimál

Poénnak jók a minimál bringák, de hatékonyan közlekedni nem.

Szabadság, szerelem, sebesség

5
sh képe

és miért nem? kifejtenéd?

és miért nem?
kifejtenéd?

6
SpeckoHU képe

A fékkel azért jobb, mint

A fékkel azért jobb, mint fék nélkül, mert könnyebben, gyorsabban meg tudsz állni.

Váltóval hatékonyabban tudsz haladni, valamint nem erőlteti meg annyira az ízületeket, izmokat.

Fék nélkül meg balesetveszélyes is.

Szabadság, szerelem, sebesség

7
sh képe

Váltóval hatékonyabban

Váltóval hatékonyabban tudsz haladni, valamint nem erőlteti meg annyira az ízületeket, izmokat.

ez hülyeség, válassz jó áttételt és hatékonyabban tudsz menni.
piliscsaba környékén a dimbesdombos mármár hegyi emelkedőknek is nevezhető utakon fixivel 52-18-on aláztam országutis bringásokat:) akik ráadásul lánctalpaztak... és nemvagyok kerékpár versenyző mielött felmerülne:D

A fékkel azért jobb, mint fék nélkül, mert könnyebben, gyorsabban meg tudsz állni.

nehogy azt hidd, hogy nem lehet megállni fixivel:D
sőt, mivel már onnantól lassulsz h nem tekersz nem vesztegetsz időt azzal h odakapj a fékkarhoz. és csakúgy nem mellesleg odais lehet figyelni a forgalomra, hogy majd kell e fékezni.

Kikéne elöbb próbálni mielött rémhíreket terjesztünk :)

8
pata képe

válassz jó áttételt és

válassz jó áttételt és hatékonyabban tudsz menni

Ja, csak hogyan választasz olyan áttétet amelyik mindenhová jó?

fixivel 52-18-on aláztam országutis bringásokat

Ez kb arra emlékeztet, mint mikor valaki elmeséli hogy leelőzött egy futárt, milyen fasza gyerek. Honnan tudja ilyenkor, hogy mióta mennek és mennyi van még nekik hátra? Az hogy ki mekkorát sprintel egy olyan szituban, ahol a másik esetleg nem is versenyzik vele, nem informatív.

nehogy azt hidd, hogy nem lehet megállni fixivel

Elsőfékes fixivel ugyanúgy meg lehet állni, de ha csak a hátsó kerekedre hagyatkozol, akkor már nem - mivel fékezéskor áttevődik a súlyod előre, ezért a hátsó kerék fékezése (akármilyen módon) soha nem lesz olyan hatékony, mint az elsőé. Ezért aki első fék nélkül hajtja a fixijét, az kénytelen bevállalni hogy egy vészhelyzetben nem fog tudni ugyanúgy fékezni. Tudom, ekkor szokott jönni az a duma hogy a fixis ezért fokozottabban figyel, csak sajnos nem lehet mindenre, sok veszélyes helyzetet nem látsz előre.

Kikéne elöbb próbálni mielött rémhíreket terjesztünk

Gondolkodni kellene, mielőtt fixivallás evangéliumokat terjesztünk. Örülök hogy szereted a fixidet, használd egészséggel és balesetmentesen, de felesleges valótlan racionalizálásokat kitalálni (kivéve persze akkor, hogy ha folyamatosan irigykedsz a váltósokra, és magadat akarod meggyőzni a döntésed helyességéről :-P)

9
Hotyhogy képe

Vegyük komolyan a fék

Vegyük komolyan a fék tárgyát. Nem véletlenül kötelező kifejezetten és egyedül fékező funkciót szolgáló szerelvény, egyszerűbben mondva a közismert fék, a közúti kerékpárokon.

Fixin a meghajtó láncon át fejthet ki a kerékpáros ellentétes, fékező erőt a hátsó kerékre, és így az a lánc egy kettős funkciójú meghajtó-fékező rendszer részévé válik.

Kétségtelen az, hogy ez az elvben szimmetrikus mozgástanú rendszer fékező erőt képes átvinni a hátsó kerékre. Azonban ismeretes mechanikai törvények szerint kerékpárokat az első kerék megfékezésével hatékonyabb lelassítani és megállítani.

Mind az első és a hátsó kerék fékezése fontos és alkalmas technikával eszközölendő, de mondhatjuk, hogy a kerékpár fő fékje az első fék. Ha ilyen nincs a fixin, az nem csak szabálytalan, hanem veszélyes is.

Azért veszélyes, mert először is, a hátsó fékezés kevésbbé hatásos, akár rendes dörzs-fékkel, akár hátrafelé ható, a pedált lassítani törekvő lábmunkával a most fékező láncként szereplő gépelemen át.

Másodszor pedig ott van az ugyan bármily csekély valószínűséggel bekövetkezhető lánc levetődés vagy lánc szakadás. Ilyen katasztrófális meghibásodásnál, haladó sebességnél, a jármű féktelenül, megállíthatatlanul rohan, elképzelhető következményekkel.

Ez a lehetőség egy sarkalatos megfontolás a szabályért: legyen rendes, rendeltetés szerű fék minden közúti járművön, úgy kerékpárokon is.

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

10
SpeckoHU képe

1. Váltós kerékpáron

1. Váltós kerékpáron minden pillanatban olyan áttételt választok, ami az adott terephez illeszkedik.
2. Meg lehet állni fixivel is, csak nem annyira hatékonyan és biztonságosan.
3. Ha sima egyenes kormánnyal közlekedsz, akkor nem kell a fékhez kapkodnod, mert pont kéznél van.

Szabadság, szerelem, sebesség

11
sh képe

1. és 2. arról árulkodik,

1. és 2. arról árulkodik, hogy még sose probáltál fixivel közlekedni, így olyanról beszélsz amiről fogalmad sincs, ergo nemtudom miért osztod az észt:)
(pl: a kerék forgása segít a hajtásban, vehetsz flip-flop agyat is vagy csak megcombosodsz és birod a tempót:) ez a legjobb;))

a különbség annyi, hogy akik fixivel járnak mind hajtottak váltós bringát is és van összehasonlítási alapjuk, viszont azok pl te is akik nem hajtottak még fixit ( és nem 1 kör a gödörnél a cimbi fixiével) legalább pár hétig akár hónapig, hogy megtanuljanak vele közlekedni ( mert igen is hozzá kell szokni, meg kell tanulni vele közlekedni, megszokni nekem pár pillanat volt, de a magabiztos közlekedéshez kellett 1-2 hét) azoknak nincs összehasonlítási alapjuk és nem tudom miért ők osztják leginkább az észt.
nem azt modnom , hogy fixizz csak legalább ne oszd az észt , hogy jobban tudod amit más napmintnap átél:D

3. pont is igaz lehetne , de elég érdekes, hogy ráfutásos balesetnél többnyire váltos ergó fékes bringákat látok :)
énis elszenvedtem pár ilyen balesetet, hátulról nekemjöttek okosok akik stéhereztek, holott kértem, hogy ne tegyék és mikor lassitanom kellett nekem jött... hát nem fixivel voltak :)
tudni kell használni a műszert amivel jársz és akkor nem szenvedsz balesetet, ennyi a trükk

12
Lathor képe

tudni kell használni a

tudni kell használni a műszert ... ennyi a trükk
Tehát azért futnak rád fékkel, mert hiába volt nem használták :P

Mint már pata is leírta első féket nem tudod kiváltani, ez nem tapasztalat kérdése, hanem fizika.

13
sh képe

én ezt egy szóval sem

én ezt egy szóval sem mondtam, csak arra világítottam rá, hogy nem attól közlekedik valaki biztonságosan mert hú mennyi féke van, de olvasd el mégegyszer mit irtam és hogy mire, hátha másodszor sikerül :D

14
Lathor képe

3. pont is igaz lehetne,

3. pont is igaz lehetne, de
Ezt írtad, ez számomra azt jelenti, hogy szerinted nem igaz, ha úgy érted "3. pont is igaz lehet (akkor igaz ha valaki tudja használni)" akkor nem szóltam.

15
sh képe

a fixikről beszélsz. hát

a fixikről beszélsz. hát miért jó? pl mert nem romlik el rajta semmi. én több mint féléve hajtok fixit, van első fékem de még fékpofát se kellett cserélnem és még egy abroncsot se tettem tönkre skideléssel. pedig napi használatban van a bringa. 50-60 km alsóhangon. jöhetnének jól hangzó frázisok, hogy a bringa annyira veled van, hogy arra már nem kell figyelned csak a forgalomra de ez blabla. próbáld ki és beleszeretsz :D
nem rég felültem egy szabadonfutósra és azzal mentem a dolgomat intézni. annyira rossz volt , hogy a hajtás nem fix, a fékkel szerencsétlenkedni....stb. alig vártam, hogy visszaüljek a fixire.
és hegyen pl jobb fixizni. énis azt hittem , hogy úú durva , csak egy áttétel, de a holtponton segit átforditani a hajtókart, mert amúgy is forog a kerék és ekkor a hajtókar is.
jól kell megválasztani az áttételt, figyelni kell mi a jó. a lényeg h pörgős legyen.
sárvédőt meg 2 pillanat felszerelni:D nekem sincs fönn állandóan, csak ha eső várható. 1 perc felszerelni :)

16
pata képe

én több mint féléve

én több mint féléve hajtok fixit, van első fékem de még fékpofát se kellett cserélnem és még egy abroncsot se tettem tönkre skideléssel

Nekem egy agyváltós, hátul görgősfékes, elöl tárcsás bringám van, mégis évente ha hozzányúlok, tárcsafék pedig tovább szokta húzni. Szóval a minimális karbantartási igény nem a fixik privilégiuma, hanem a normális, minőségi bringáké.

alig vártam, hogy visszaüljek a fixire

Ez is elég általános, az ember a saját bringáját olyanra csinálja amilyet szeret, aztán amikor másikat használ, alig várja hogy visszaüljön. Ezt ugyanúgy elmondhatja egy outis, etc.

sárvédőt meg 2 pillanat felszerelni

Én nem szerelni akarom a bringámat, hanem használni, amikor reggel elindulok a munkába, akkor nem akarok előtte szerelgetni.

17
Kicsi.fixi képe

Lehetséges hogy nem ültél

Lehetséges hogy nem ültél még fixin? Vagy nem hajtottad huzamosabb ideig. De a helyzet az hogy a fix hajtás magávalragad bármilyen bringádvan. Kell 2 nap hogy hozzászokjál és utána egy élet sem elég, hogy leszokjál róla. És a fentebbi esetben sem az volt a lényneg hogy a saját bringájára üljön hanem hogy fix legyen a hajtás.
---------------
Futár wannabe - már csak a Bagaboo és a Gyereksapi hiányzik

http://epitemafixim.blog.hu

18
pata képe

Ültem, kb két napig volt

Ültem, kb két napig volt nálam egy kölcsönben, nem jött be, ennyi.

Örülök hogy szerettek fixizni, de el kellene fogadni hogy van aki meg nem, és nem azért mert nem próbálta és látta meg az Egyetlen Örök Igazságot, csak neki nem jön be és kész, ízlés dolga.

Kicsit fárasztó amikor a fixisek egy frissen alapított vallási szekta térítettjeihez hasonlóan beszélnek a dologról, és elmondják hogy aki nem fixis az csak azért nem mert nem próbálta. Engem ez a hozzáállás alapból taszít. Amúgy minden fixi-nem fixi topic 1 valószínűséggel konvergál ide, szóval itt se számítottam nagyon másra.

19
sh képe

de el kellene fogadni hogy

de el kellene fogadni hogy van aki meg nem

én elfogadom:D
leírtam, hogy szerintem mi a jó a fixiben.

senkit nemakarok megtériteni, én leszarom ki mit hajt, ő bringája neki legyen kényelmes. viszont ha már egy nyílt kérdést tett fel a kollega, h miért jó akkor hadmondjam már el :P

az tök jó, hogy agyváltó, meg tárcsafék, viszont nekem a hátsó kerekem összesen nem került sztem annyiba mint egy agyváltós agy, nem kell szarakodni váltóval. és egy tárcsafékes agy is több mint egy sima outi agy. szoval hiába csak évente nyúlsz hozzá azért nem hasonlítanám a karbantartási igénytelenséget össze.

amúgy a másik bringa is az enyém volt... más fixijével semmi bajom nem volt, max az , hogy kényelmetlen az ülés meg ilyenek. a hajtás a lényeg. hogy megszokod h lassitásnál lassabban tekersz, de szabadonfutosnál meg lassitanál lábbal hülye érzés és ugyanugy gurulsz tovább. ezt nem értheti meg az aki nem fixivel jár. de nektek nem fixizőknek meg eztkéne megérteni, hogy így van:)

20
GriN képe

"alig vártam, hogy

"alig vártam, hogy visszaüljek a fixire."

Te hálátlan.
Félretaposol, aztán meg visszakönyörgöd magad a fix(i)hez... :)

Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00

21
pata képe

Szerintem az egész topicnak

Szerintem az egész topicnak kevés értelme van. Nagyjából minden területen (programozási nyelvektől a lakberendezésig) elő szokott jönni a minimalizmus vagy nem vita, ezeket általánosságban nem lehet eldönteni. Mindennek van előnye és hátránya, neked kell eldönteni mi a fontosabb számodra, azután választani.

Ja és nem igaz a hír hogy a 1000. fixi-nem-fixi topic elindítója Surly vásárlási utalványt kap, szóval tessék inkább a meglévő topicokban kotorászni :-)

22
lrdr képe

Az enyémen van

Az enyémen van sárvédő+elöl fék, de építetem már 3as agyváltósat is...lényeg, h sztem jó helyen keresgéled az ideális "max1hátizsákkalszaladozós" városi bringát (cipekedésre/messzemenésre én is tartom a 8as agyváltós, csomagtartós túratankot, végső esetekre meg ott az autó.)

23
j_gergo képe

Hát én tökéletesen

Hát én tökéletesen elvagyok az outimmal, viszont városi használatra 5 km hatótávolságra mindenképpen be fogok szerezni egy fixi+egysebi kombót. A hátsó kerék egyik oldalán fixi lesz, másik felén meg egysebi, biztonság kedvéért meg fék is lesz rajta mindkét keréken. Valószínűleg belvárosba ilyesmi az optimális, kb tökmindegy, hogy valamivel lassabban tudok vele haladni, jobban néz ki, és mivel kevesebb alkatrésze van, ezért ugyanannyi pénzből jobb minőségű dolgokat tudok rá venni.

24
-ogre- képe

ugyanannyi pénzből jobb

ugyanannyi pénzből jobb minőségű dolgokat tudok rá venni

végre egy jó érv :)
azért nem mondanám, hogy belvárban lassabb egy szingli. én 52/16on vagy ahhoz közeli áttéteken rakom, ami nem igazán lassú. ;)

×
ogreflikker

25
j_gergo képe

Ja, az anyagiak a legfőbb

Ja, az anyagiak a legfőbb érv. Outit váltóval csak belépőszintű alkatrészekből tudnék összerakni. Váltó nélkül talán telik egy kategóriával jobb agyakra is. Ráadásul a súlyt is könnyebb csökkenteni anélkül, hogy 7 számjegyű lenne a végösszeg forintban.

Mindegy, egyelőre az outin most 1-1 napig váltás nélkül rakom, hogy kitaláljam, milyen áttétel lenne a legjobb.

26
-ogre- képe

ha combos vagy, akkor szvsz

ha combos vagy, akkor szvsz 52/16, ha pörgetős, akkor 42/16, ha egyik sem, akkor 46/16 vagy 52/18 :)

×
ogreflikker

27
j_gergo képe

szerintem combos vagyok :-)

szerintem combos vagyok :-) viszont nem nagyon értek az áttételekhez. De ha kikísérleteztem, hogy mi a megfelelő, akkor megszámolom a fogakat az outi megfelelő kerekein, és akkor már tudni fogom.

Jelenleg az elől nagytányér, hátul a legkisebb-2-nél tartok. Valószínűleg a legkisebb-1 még menne, de akkor már le kell szállni a nagy emelkedőkön...

28
-ogre- képe

nem kell nagy emelkedőre

nem kell nagy emelkedőre menni ;) síkon, enyhe emelkedőn (akár hosszabbon is) nekem teljesen jó az 52/16, ami 2×5-6os versenynél a legkisebb-1 általában.

×
ogreflikker

29
gbkMnkii képe

"...pedig napi használatban

"...pedig napi használatban van a bringa. 50-60 km alsóhangon."

Mindig is érdekelt, hogy aki mondjuk nem futár az hogy hozza ki ezt a számot. Heti 4 nap én is bringával jövök a munkahelyre, de az max 50km egy nap. ...hogyan lehet alsóhangon napi 50-60 km-t kihozni? :)

30
-ogre- képe

nekem 18km itthonról (kb

nekem 18km itthonról (kb ferihegy) a jászai, aminek a környékére járok, ha a városban van a dolgom. az is még csak 36 oda-vissza, de pl budaörsre már komolyabb lenne a táv, de akkor sem jönne ki a 60. ha napközben rohangál az ember (nem futárként), akkor simán benne lehet.

×
ogreflikker

31
AttentoRedaz képe

Lakjál 25 km-re a

Lakjál 25 km-re a munkahelyedtől. És munka után menj el még valahova.
:)
Valahogy így._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A. Pali.
Biciklista

32
Krisztab. képe

Vagy az is lehet, hogy fél

Vagy az is lehet, hogy fél évre gondolt, mert az elég hihetetlen, hogy ha naponta megy ennyit, akkor nem kellett sem külsőt, sem fékpofát cserélnie.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

33
wackor képe

nekem meg sosem kellett

nekem meg sosem kellett fekpofat cserelnem... :D

| Budapest Hardcourt Bike Polo | wackorblog |

34
sh képe

még egy abroncsot se tettem

még egy abroncsot se tettem tönkre skideléssel.

elmagyarázzam ez mit jelent?:D

fékpofát nemcseréltem mert nemhasználom az elsőféket szinte soha, kb lámpánál h megtudjam a hátós kereket emelni és előre húzni a pedálba pattintott lábam. viszont attól h nem fékezek nem kell szétfarolni a kereket... persze a zelhasználódáskor cseréli az ember, de nem farolástól megy szét

35
wackor képe

sztem neki ne magyarazd,

sztem neki ne magyarazd, mert valsozinuleg tobb fixit latott a Millin, mint te osszesen az eletedben. ;)

| Budapest Hardcourt Bike Polo | wackorblog |

36
sh képe

Az lehet, hogy többet

Az lehet, hogy többet látott, de szöveget értelmezni nem igazán tud :D Ezért ajánlottam fel a segítségnyújtást az értelmezésben.

37
wackor képe

a fel eve napi 50-60 km

a fel eve napi 50-60 km alsohangon szerintem nekem(is) azt jelenti, hogy legalabb heti 5 napot tekersz, min. fel eve. ez 26 hetet jelent, szer 5 nap, szor minimum 50 km az 6500 km. azert nekem ne mondjad, hogy 6500 km utan nem cserelsz hatso gumit?! mert az elsot meg megertem. vagy akkor az az 50-60 km "alsohangon" talan tulzas kicsit... nos, jol ertelmeztem a szovegedet?

| Budapest Hardcourt Bike Polo | wackorblog |

38
sh képe

Itt tényleg ennyire

Itt tényleg ennyire együgyü emberek vannak?:D

Nem...nem értelmezted jól...

van első fékem de még fékpofát se kellett cserélnem és még egy abroncsot se tettem tönkre skideléssel.

én ezt írtam....
mégis áruld már el te vagy kedves krisztab hogy mégis mikor írtam, hogy nem cseréltem gumit? hmm??

az "és még egy abroncsot se tettem tönkre skideléssel" - ben hol van az hogy még sose cseréltem? :D

úúú komolyan mondom ilyenkor tudok elkeseredni, hogy milyen emberek vannak :D

na mindegy lehet ezek után engem hülyézni tovább, csak tessék csak tessék :D

39
wackor képe

szalj le a magas lorol,

szalj le a magas lorol, ocsi. tudod, mert fel eve fixizel, az meg nem jelenti azt, hogy minden tudsz. semmit nem tudsz. raadasul elegge kulturalt hangnemben lettel megszolitva, a minimum, hogy ugyanugy valaszolsz. nagy a szad, de keves vagy, mert mashol nem mutatod meg mit tudsz a fixiddel. ki lehet jonni a millire, lehet indulni a fektelenen aztan ott levezetni a feles energiadat. itt te ne egyugyuzz. tavolrol persze lehet rizsazni, de ha ertelmesebben irnal, akkor nem lehetne felre erteni. ha nem tettel tonkre semmit skidelessel, akkor nyilan nem kell cserelni. ha csereltel megis, akkor meg valamitol tonkre ment, de ki a szart erdekel, hogy skidelestol-e vagy sem?

| Budapest Hardcourt Bike Polo | wackorblog |

40
sh képe

:)) te érzed magad nagyon

:))
te érzed magad nagyon keménynek, kit érdekel , hogy kijársz a millire és játszod ott az agyad?

én nem írok értelmesen? inkább veled van a probléma. vagy nem olvastad el mit írtam és úgy szóltál bele egy olyan szóváltásba amit nem veled folytattam és nemis voltál megszólítva. vagy elolvastad de nem sikerült felfognod :D egyikkel se büszkélkednék a helyedben :D

amúgy honnan tudsz te rólam bármit is? hogy pl nem voltam millin kinn vagy egyebek? ha valamiről nem tudsz az még nem jelenti azt hogy te vagy a világ bölcse.

de én megbocsájtok, tudom hogy ilyen olvasási képességekkel másban se teszed túl magasra a lécet így megdicsérlek: ügyes vagy :D és inkább koncentrálj másra

41
Krisztab. képe

Akkor bemutatnám

Akkor bemutatnám wackort:

http://picasaweb.google.com/MattKepek2/ElsoBudapestiPenzdijasAlleycat#53...

Látod, ő az, aki úgy trackstandel, hogy nem fogja közben a kormányt.

Mindjárt keresek egy magasos képet is...

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

42
sh képe

köszi nem kell, nem

köszi nem kell, nem érdekel.

a problémám kedves wackor-al csak annyi, hogy beleszól egy szóváltásba amihez köze sincs. ráadásul pont akkor szól bele amikor már leírom mi volt a félreértés, ekkor elkezd okoskodni a már megmagyarázott részt újra hibásan értelmezi és osztja az észt :D majd mikor együgyünek nevezem szerintem jogosan akkor még neki áll feljebb és elkezd szintén okoskodni , hogy csak az a jó amit ő csinál és akit ő nem ismer az nemis tud/tudhat semmit és blabla és nagykirálynak érzi magát.
hát hajrá, tegye nyugodtan én ebbe nem szólok bele, de véleményem lehet róla:D és van is, ennyi, és azt már ismeri :D

43
mcysh képe

Azért ha bármi problémád

Azért ha bármi problémád lesz fixiügyben, szerintem először azt az együgyűt kérdezd.
===
bácsi a biciklin

44
Krisztab. képe

Nézd, ez egy vitafórum, az

Nézd, ez egy vitafórum, az a lényege, hogy mindenki beleszólhat, aki akar. A félreértés meg nem együgyűség, csomóan abroncsnak hívják a külsőt (ld. gumiabroncs), és abban a kontextusban, amiben előfordult, értelmesebb is.

Ez meg szerintem nem jó, hozzállás, hogy nem érdekel, tanulhatunk itt egymástól elég sokat.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

45
Hotyhogy képe

"...csomóan abroncsnak

"...csomóan abroncsnak hívják a külsőt..."

Meg fogaskeréknek azt, ami pontos technikai nevén lánckerék. Ez a köznyelvi használat itt kicsiny és nem lényeges hiba, hiszen a tárgyból egyértelmű az, hogy miről van szó.

Különös lenne egy erőltető gépészmérnöki pedantériája bárkinek is itt, aki rendreutasítón javítgatna e technikai szavak használatán.

Igen, pontos nevű gépelemek meg mérnöki alkatrész geometria, de mégis sokszor a fejcsóválható valóság:

Néhány sör beb@sz, tornacsuka, BMX vagy DH vagy fixi, és juhhúúú, gyötörni, tropára vágni azt a mérnöki igénnyel megvitatott gépet. :-)

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

46
wackor képe

az ugye tiszta, hogy egy

az ugye tiszta, hogy egy forumon vagy? akkor gondolom, az is megvan, hogy nyugodtan beirhatok barhova barmit, kulturalt hangnemben? ha kedvem van hozzaszolhatok barmihez, ezert (is) talaltak ki a forumot, mint olyat. az hogy felre ertheto voltal, nem kell kulon kiemelni, egyreszt ketten is bele szaladtunk, masreszt magad is bevallottad, hogy az volt.

a problema az egyugyuzesed. senki elotte nem hasznalt ilyen es hasonlo jelzot masra(rad sem), kulturalt kerdesek, kulturalt valaszokkal. ha te is ezt tetted volna, maskepp alakul minden.

be tudom a fenti frocsogesedet annak, hogy nem ismersz.

reszemrol befejeztem.

| Budapest Hardcourt Bike Polo | wackorblog |

47
sh képe

az hogy felre ertheto

az hogy felre ertheto voltal, nem kell kulon kiemelni, egyreszt ketten is bele szaladtunk, masreszt magad is bevallottad, hogy az volt.

igen, de az első mondatba kötöttél bele teis ahol nincs mit félreérteni és nem is az első hszmben volt a félreérthető szófordulat :D , de mindegy legyen neked igazad, biztos jobban fogsz tőle aludni:)

48
Krisztab. képe

Jó, hát azt hittem, hogy a

Jó, hát azt hittem, hogy a külsőre gondolsz. Mivel az szokott szétmenni a skideléstől, és nem a kerék. Eddigi tapasztalataim alapján a fixisek jóval gyakrabban cserélnek külsőt, mint egy outis.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

49
wackor képe

miert? mi masra gondolt

miert? mi masra gondolt volna, ha nem a kulsore? mi a koze a skidelesnek a felnihez? ha megis erre gondolt. most az abroncs a felnit jelenti nala vagy a kulsot?

| Budapest Hardcourt Bike Polo | wackorblog |

50
Krisztab. képe

Úgy tűnik, hogy a

Úgy tűnik, hogy a felnit/kereket. De ezt mondjuk lehet tisztázni normálisan is.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

51
sh képe

az abroncsra, mi

az abroncsra, mi másra?
igen gyakrabban, de nem csak úgy lehet megállni , hogy farolsz, én is szoktam farolni, amikor hirtelen kell megállni persze, de amikor nincs rá szükség akkor nem farolok ennyi..

igen a nem kell szét farolni a kereket helyett az abroncsot lett volna helyénvaló írni. ezért megkövetem magam, bár sztem még ez is érthető de mindegy. de már az első hszből amire reagáltál is kiderül, hogy nem azt írtam hogy sose cseréltem így nem hinném , hogy ez okozta a félreértést.

52
Krisztab. képe

Kedves dolog, hogy

Kedves dolog, hogy "megköveted magad", de most már megint nem vagyok benne biztos, hogy mire gondolsz. Az én szóhasználatomban így következnek a biciklikerék részei: külső, belső, felni, küllő, agy. A külsőt szokták szétszkidelni. Te a felniről beszélsz?

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

53
sh képe

gumiabroncs... ahogy teis

gumiabroncs... ahogy teis írtad azt szokták szét szkidelni valóban, erről beszélünk.

54
Krisztab. képe

Na jó, akkor ezt

Na jó, akkor ezt tisztáztuk. Akkor az volt a problémád, hogy én azt írtam, nem cseréltél még külsőt fél év alatt, pedig cseréltél? Csak szerinted nem a szkidelés miatt, hanem csak úgy simán elhasználódott?

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

55
sh képe

hát meg amit írtál,

hát meg amit írtál, olvasd vissza :)

amúgy eléggé határozottan ellehet dönteni, hogy mitől megy tönkre egy gumiabroncs, gumiköppeny ...stb ;)
ugyanis ha pl szétfarolsz egyet akkor egy ponton lyukad ki és kilyukad a belső is, továbbá a farolástól a gumi kockásodik és ha a domború állapotát megtartja, és egyenletes a gumi felülete akkor nyilván nem a farolástól megy tönkre hanem elkopott. és végül ugyanazt a tipusu gumit használom mint outi esetében így van összahasonlítási alapom mennyi idő alatt kopik el magától így ha durván ugyanaz az időtartam akkor ezis azt támasztja alá , hogy nem lett szétfarolva.
de javíts ki nyugodtan ha tévednék.

56
Kicsi.fixi képe

Aki nem dolgozik annak nem

Aki nem dolgozik annak nem nehéz, főleg ha imádja. Én nem bringázom minden nap de bárhova elkell mennem, bringával megyek sőt csak úgy a bringázás szeretete miatt is el-eljárok bringázni ésbizony egy-egy iylen napon simán belefutok az 50-60ba ;))
---------------
Futár wannabe - már csak a Bagaboo és a Gyereksapi hiányzik

http://epitemafixim.blog.hu

57
sh képe

hát akkor elég rossz a

hát akkor elég rossz a képzelő erőd.

vannak emberek akik nem csak napi 2x 5 km-t kerékpároznak.

nekem pl melóba vagy iskolába bejutni kb 15km ez odavissza 30
viszont sose megyek haza rögtön, még megyek ideoda. ha közlekedsz gyorsan összejön az. egyszer talán próbáld ki :D

58
j_gergo képe

Apropó. Van valakinek

Apropó. Van valakinek infója, hogy ennek a reklámkampánynak a biciklijeit (leendő csepel fixik) hol lehet legelőször megnézni, esetleg megvenni?

59
Hotyhogy képe

Ide kukkantottam be, de

Ide kukkantottam be, de sajna nincs semmi közlés még arról. Nézd meg időről időre ezt meg a többi Schwinn-Csepel oldalt.

http://www.schwinncsepel.hu/index.php?page=1&news=54

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

60
pata képe

Ha már a Schwinn-Csepel is

Ha már a Schwinn-Csepel is rászállt a dologra, akkor itt a vég, a fixi lesz a XXI. század montija, pár év múlva lehet majd fixit kapni az Auchanban gagyi/műanyag alkatrészekkel.

61
j_gergo képe

Ahogy én hallottam, itt

Ahogy én hallottam, itt inkább tiszacipő-jelenségről van szó. A biciklikre a régi csepel emblémát rakták, egy régi magyar márka köré igyekeznek divatot csinálni. Ami nem rossz dolog. Ha emellé még jó bringákat is raknak össze, akkor miért ne. A fesztiválokon kirakott bringákból annyi látszik, hogy nem a jelenlegi schwinn-csepel kínaialkatrészes vonalat követik...

62
-ogre- képe

beszéltem a srácokkal. a

beszéltem a srácokkal. a tiszacipő-jelenség eleve megszűnőben, és csepelen is azt akarják, hogy itthon készüljenek a vázak. persze a csőszettet nem ők fogják készíteni, de a váz hegesztése nem taiwanon lesz, hanem itthon, ergo hazai termék lesz, akárhonnan is nézzük. tiszáék is ki akarják tenni a franciákat (ha még nem tették meg), és hazai bőrből hazai munkaerővel szeretnék folytatni.

×
ogreflikker

63
j_gergo képe

Én a soundon beszéltem

Én a soundon beszéltem velük, egészen pontosan buppával. És tetszett a magyar márka feltámasztása, még akkor is, ha a fenti "hűdemenő-hozd a haverodat is" reklámkampányt egy kicsit cikinek érzem.

Jó lenne, ha e mögé a cm indította bicikli-divat mögé minél több magyar gyártó állna be, meg terveznének és gyártanának itthon fasza bringás kiegészítőket-ruhákat is.

64
-ogre- képe

gyártásról nem tudok, de

gyártásról nem tudok, de ha Roskó Gábor terve összejön, akkor lesz egy városi bringás csapat, akik váztól kiegészítőkig ezzel foglalkoznak. persze ez hosszú távú dolog, de a szándék megvan.

eleve nem lehet kapni rendes városi vázakat, aminek nagy a szabadmagassága, alacsony a váza, de nem triál vagy sima monti. de nézd meg pl, milyen táskákat lehet kapni. most éppen azon agyalok, hogy a fehér eskámra hogyan tudnék tenni csomagot, hogy ne csúfítsa el. ebből az lett, hogy tervezek 1 egyedi csomagtartót, amire majd kerül 5-5 kilós teherbírásra kis méretű táska.

×
ogreflikker

65
-ogre- képe

először már nem tudod

először már nem tudod megnézni, mert a volt-on mutatták be, ha minden igaz, legalábbis én ott néztem őket. :)
az egyetlen bajuk, hogy ahhoz képest, hogy városi gépek, mélyen van a középcsapi. fixinél ez nem az igazi, még ha 160as hajtókarral is van szerelve.
szóval egyelőre ezek jó cro-mo vázas outik csúszópapuccsal egysebinek szerelve.

×
ogreflikker

66
pata képe

szóval egyelőre ezek jó

szóval egyelőre ezek jó cro-mo vázas outik csúszópapuccsal

Mi ez az "egyelőre"? Ha lehetne itthon jó CrMo csúszópapucsos vázakat (és esetleg egysebis alkatrészeket) kapni, akkor már itt lenne a földi paradicsom. Ti fixit csinálnátok belőle, én agyváltósat :-)

67
j_gergo képe

A fesztiválon kiállított

A fesztiválon kiállított bringák között legalább két egysebis volt, nem csak fixiben utaznak. Amit terepen (azaz nem görgőn) kipróbáltam, az is egysebis volt, két fékkel.

68
-ogre- képe

nem vagyok fixista. :) van

nem vagyok fixista. :)
van fixim, millire raktam össze, ott működik. városban sem olyan gáz, de nekem jobb a szabadonfutós. gondolkodom egy kétsebességes agyváltóson, hogy lássam a különbséget, de azt nem könnyű szerezni, háromra meg nem biztos, hogy szükségem lenne.

×
ogreflikker

69
wackor képe

nemide.

nemide.

70
wackor képe

na ez igy, ebbe a formaban

na ez igy, ebbe a formaban nem igaz. nekem 165os hajtokarom van es regebben mentem 170mm-es is. bringapolo es palya hajtason kivul meg sehol nem ert le a pedalom. pedig nagyon szoktsam dontogetni. ja igen jelenlegi bringamon atlag outi 70mm-es kcs eses van. szoval nem olyan nagy baj az. ha palyara akarsz menni, na oda mer kell a min. 60mm alatti.

| Budapest Hardcourt Bike Polo | wackorblog |

71
-ogre- képe

oké, nem én vagyok a pro,

oké, nem én vagyok a pro, de jobb a biztonság :)
amúgy nem pusztán a bedőlés miatt jó szerintem a nagyobb szabadmagasság, hanem üléspozícióban és az úton leselkedő tereptárgyak miatt is.

×
ogreflikker

72
Hotyhogy képe

"Újabban többször látok

"Újabban többször látok minimál drótszamarakat, ahgy én hívom, áll egy vázból, két kerék egy nyereg, egy vagy jó esetben két pedál."

Nem csak egy túlzó hangulati fordulat amit írsz? Komolyan? Egyetlen pedálú bicajt is láttál?

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

73
mcysh képe

Hát én egyszer

Hát én egyszer hazatekertem Szentendréről egy pedállal, vicces volt.
===
bácsi a biciklin

74
Hotyhogy képe

Minimál tandem: Egy pedál

Minimál tandem: Egy pedál elöl, felső helyzetben az egyik oldalon, egy pedál hátul, alsó helyzetben a másik oldalon. A pár cseréljen időnként helyet, hogy egyformán erősödjenek jobb és bal lábaik. :-D

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

75
mcysh képe

Jó kis topik. Egyetlen

Jó kis topik. Egyetlen adalék: kaptatáskor nagyon jó az örökhajtás, átlendíti a lábadat a holtponton akkor is, ha nem vagy profi a körbetekerésben.
===
bácsi a biciklin

76
newmodelakos képe

+1 én a greenbikes-szal

+1
én a greenbikes-szal mentem pesttől pécsig fixen - mivel nem volt idő visszacserélni a túrabicót, meg érdekelt a dolog.

bizonyos csapásszám alá nem mentem, és emelkedőn nem előztek be...
monnyuk én egyébként is pörgetős vagyok a 42-16-tal, de überkirály fíling volt.
asszittem be fogok szarni, erre tök simán ment minden.

a fék téma meg elég flém:mindneki döntse el h mit vállal be.

77
pata képe

a fék téma meg elég

a fék téma meg elég flém:mindneki döntse el h mit vállal be

Hát mivel egyelőre kötelező előre is féket tenni, ezért nem kifejezetten szabad, egyéni döntés kérdése. És ez olyan dolog, amiben nem bánom ha ellenőriznek + bírságolnak (ellentétben mondjuk a küllőprizmákkal vagy az együtt kapcsolható lámpákkal :-P)

78
newmodelakos képe

ez a véleményed, amit én

ez a véleményed, amit én elfogadok.
nekem is két fékem van, de ez az én dolgom.

olyasmi ez - sztem - mint a bukó/nembukó sztori...

vicces volt h miután zebegényben jót vitáztunk róla én másnap dobtam egy fejest a bringaúton.:))
én ezért hordok.

ettől nem gondolom h a saját értékrendemet rá kellene erőltessem másokra.

79
pata képe

ettől nem gondolom h a

ettől nem gondolom h a saját értékrendemet rá kellene erőltessem másokra.

Terelsz.

Féknél nem arról van szó hogy én rád erőltetek bármit is, hanem az állam erőlteti hogy mindenkinek legyen első féke is.

Emellett csúsztatás a bukóval összehasonlítani - utóbbinál ellenérvként azt szokták felhozni, hogy melegít, kényelmetlen, macerás etc, de az első fékre semmi ilyesmi nem áll, pár deka súly max, észrevehetetlen.

Másodszor: bukónál magadat veszélyezteted, hosszabb fékúttal másokat is. Ezért kifejezetten alattomos dolog megpróbálni összemosni a kettőt, és jönni ezzel a ne erőltessünk másokra semmit dumával.

80
newmodelakos képe

nem terelek. én egyszerűen

nem terelek.
én egyszerűen így gondolom.
te meg úgy.
engem ez nem zavar.

ha ismernél jobban akkor azt gondolom az alattomost nem írtad volna le...

81
binary képe

Anélkül, hogy nagyon

Anélkül, hogy nagyon belemennék, szerintem nem jó összemosni a fék-nemfék és a bukó-nembukó dolgot.

Egész egyszerűen azért, mert ha nincs bukód, taknyolsz betörik a fejed, az főleg a te bajod. Ha nincs féked és ezért egy necces szituban nem tudsz megállni és elütsz egy gyalogost vagy neadjisten beszállsz egy autó elé és az okoz valami nagyobb balesetet az már nem csak a te bajod.

Hát ezért.

Érdekes módon a lámpa-nemlámpa témában elég egységesnek tűnik a társaság pedig az is "hogynézmáki" egy nullára butított fixin, nem? És elég sokan vannak (sajnos) a városban, akik ezer kilométereket közlekednek balesetmentesen lámpa nélkül.

A bukó témához még csak annyit apróbetűvel, hogy ha egy ifjú titán meghal vagy élete végéig ápolni kell, mert nem hordott bukót úgy, hogy előtte a társadalom 20 évig taníttatta, gyógyíttatta, családipótlékolta anélkül, hogy életében egy precet dolgozott volna és így 0Ft-ot volt alkalma befizetni a közösbe, az össztársadalmi szinten pár kidobott millió. És ez már nem csak az illető baja. Pl. ezért kötelező a biztonsági öv az autóban.

Szerintem. Na tessék a végére mégis nagyon belementem :)

82
Krisztab. képe

Érdekes módon a

Érdekes módon a lámpa-nemlámpa témában elég egységesnek tűnik a társaság pedig az is "hogynézmáki" egy nullára butított fixin, nem?

Nem csak a bringára lehet lámpát szerelni :) Praktikusabb a táskára, bukóra, így nem kell parkoláskor leszedni.

fék-témához: fixis ismerőseim gyorsabban állnak meg, mint én a patkófékeimmel, ezért több fixissel már nem is szeretek együtt haladni. Mindenhonnan csak a kssz-kssz hallatszik :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

83
-ogre- képe

naja. akinek van pénze

naja. akinek van pénze havi/kéthavi külső cserére... és akkor azt mondják, hogy igénytelen, nem kell karban tartani. a leszedem, cserélem, visszarakom akkor mi? :D

×
ogreflikker

84
-ogre- képe

vannak ám modern lámpák,

vannak ám modern lámpák, amik szvsz jól néznek ki még 1 féktelen fixin is. a dekás lámpám pl ilyen, igazából a veterán bringáimon néz ki csak hülyén, két szinglin meg a fixin jól áll :)

a látni és látszaniból városban utóbbi a fontosabb, hiszen többnyire van közvilágítás. kb 1 hétig jártam kresztől idegen zöld villogóval (véletlenül vettem, nem látszott annak), és akkor cseréltem le gyorsan, amikor éjjel az üllőin tekerve nem kaptam elsőbbséget, mert a faszi nem látta.

a küllő- meg pedálprizma sem véletlenül lett kitalálva, és ha már felfér egy rohadt küllőkártya, ezektől sem lesz bénább a bringa, sőt, kellő kutatómunkával lehet találni igazán szép darabokat is. :)

×
ogreflikker

85
wackor képe

nekem mondjuk az a furcsa,

nekem mondjuk az a furcsa, hogy valaki tobb, mint 3 eves regisztracioval meg nem futott bele az egysebi/fixi/minimal/stb topikok ezreinek valamelyikebe.

| Budapest Hardcourt Bike Polo | wackorblog |

86
-ogre- képe

lehet, csak unatkozik, és

lehet, csak unatkozik, és flémelni akar :)

×
ogreflikker

87
er13a18 képe

vagy értékesítette a

vagy értékesítette a regjét :)

88
mcysh képe

Na jó, azért két dolog

Na jó, azért két dolog még idekívánkozik.
1. Szerintem örökhajtással legalább olyan hatékonyan lehet fékezni, mint kontrával.
2. A lámpa hiányát nem kéne idekeverni. Az ember akkor teszi fel a lámpát, amikor sötétben hazaindul. Mert lelopnák.
===
bácsi a biciklin

89
Hotyhogy képe

Félkormány! Félkormány a

Félkormány! Félkormány a válasz a további fejlődésre a minimalizálás útján. Fék, csengő úgyse kell, tehát ennek se szükséges túl hosszúnak lennie, hogy ráférjenek. Ezért markolatból is állhat csak.

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

90
wackor képe

nem ujdonsag. :) egyes

nem ujdonsag. :) egyes bringapolo jatekosok mar levagjak az uto tarto kez oldali reszet a kormanynak, hogy konnyebben tudjanak utni. ;)

| Budapest Hardcourt Bike Polo | wackorblog |

91
Hotyhogy képe

Nocsak, nem tudtam. Ily

Nocsak, nem tudtam. Ily elkerülhetetlen a fejlődés. Akkor a nyeregre terjünk most rá. Kell az is, egyáltalán? :-)

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

92
stp1 képe

triál bringára az se kell!

triál bringára az se kell! :D

93
Hotyhogy képe

Feladom! :D De... még egy

Feladom! :D

De... még egy utolsó próbálkozás. A kerekek. Kellenek a kerekek?

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

94
stp1 képe

hihetetlen, de még az se

hihetetlen, de még az se kell! :D
ennek és ennek nincs kereke, mivel négyzete van. :D
és így lehet vele menni. ;D

95
Hotyhogy képe

Jó, de itt már egy kicsit

Jó, de itt már egy kicsit sántít, vagy biceg, az a négyzet. :-) Attől még nem minimalizálódik a bicaj, hogy kiveszük egy alkatrészét és másmilyent teszünk a helyébe.

Asszem én megállapodok ennél a lépésnél és egy csupasz vázra fogom forradalmian leminimalizálni a legleminimalizáltabb bicajt. :D

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

96
gyurxi551 képe

Nem nagyon szoktam

Nem nagyon szoktam fórumozni, vagyis nem, ritkán van rá időm. Nemrég lakom Pesten, azóta így heti 1-2szer max.
Inkább más.
Majd kipróbálom a fixit, de én pl tuti nem akarok áttételt számolgatni. Túrázáshoz külön bringát meg nem engedhetek meg, se hely se pénz rá.

"Egyetlen adalék: kaptatáskor nagyon jó az örökhajtás, átlendíti a lábadat a holtponton akkor is, ha nem vagy profi a körbetekerésben."

Ez miért? Nem igazán értem.

97
-ogre- képe

te hajtod a kereket, a

te hajtod a kereket, a kerék hajt téged. szabadonfutónál ilyen nincs. ha felfelé mész, a kerék tehetetlenségét nem tudod kihasználni. ez síkon nem annyira jön ki, tehát kicsi a különbség fix és szabad hajtás között.

×
ogreflikker

98
gyurxi551 képe

Értem. Tehát a fixikbe

Értem. Tehát a fixikbe érdemes nehéz kereket tenni? :D

99
-ogre- képe

ha nem akarsz megállni,

ha nem akarsz megállni, mindenképp :D

×
ogreflikker

100
Hotyhogy képe

Ha csak lefelé mész

Ha csak lefelé mész mindig, akkor érdemes. ;-)

A holtponton túli körbetekerés nehézségét egyszerű falusi taposópedálokkal, lassú sebességeknél, például meredek lejtőn fölfelé, biztosan ismered.

A hatékony, s így ideálisan egyenletes tekerés klipszes vagy más berögzítős pedálokkal, egy haladó kerékpáros, vagy versenyzői technika.

Az ilyen technika a mákdaráláshoz hasonlítható, ahol a kurblit megragadva azt nem csak lefelé nyomjuk mint a falusi bicaj pedálját, hanem körkörösen, lehetőleg egyenletes nyomatékkal forgatjuk körbe.

Ezt a technikát sok gyakorlattal lehet jó szintre hozni, és a fixi bicaj adott, itt érvényre kerülő kinetikai merevsége jótékonyan segíthet abban a tanulásban.

A pedálok, mozgásukat a forgó keréktől is visszanyerve, viszonylag símán átvezetik a beidegződő lábakat a holtpontokon, egy megkívánt egyenletes körmozgásban.

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

101
Olek Krupa képe

fixy+platformpedál+kockás

fixy+platformpedál+kockás cipő+emós haj+gödör

nekem bejövős a stílusom. ;-)

102
Hotyhogy képe

Óriási a bejövős

Óriási a bejövős stílusod. Szóval, ha én ezt az öt ismérvet együtt látom, akkor levonhatom következtetésül azt, hogy én a gödörben vagyok, éppen szemben veled? :-)

Az én bejövős stílusom platform cipő+majdnem semmilyen haj+kézben egy pohár sör. Te meg ezekről ismerhetsz engem fel.

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

103
ucaBob képe

:DDD nekem bejön a

:DDD
nekem bejön a bejövős stilusod
---
imola

104
GriN képe

Adhatnál pontosabb

Adhatnál pontosabb személyleírást is neki. Így nem fog megtalálni. Sok ott a klónod. :)

Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00

105
Hotyhogy képe

"Sok ott a klónod."

"Sok ott a klónod."

:DDD

Esszt nemtuttam! De most jó e ez, vagy rossz... Kicsit nyugtalanító. Hmmm... Még egy nehéz gonddal állni, még egy kicsit tovább mindig a tükör előtt... :D

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

106
GriN képe

Nem kell a tükör elött

Nem kell a tükör elött állni. Elég ha lábbal fogod a poharat. :D

Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00

107
Hotyhogy képe

Ezt nem értem. Hogy látom

Ezt nem értem. Hogy látom meg azáltal ugyanúgy az idő klónná tévő hatását? :-)

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

108
GriN képe

Úgy értettem, hogy

Úgy értettem, hogy különös ismertető jelnek megteszi a sok kézzel fogom a poharat közt. Arról felismerhet. :)
Az amire te gondolsz is egyszerű. Elég hozzá jó néhány sör és mindenki ugyanolyan homályos és alaktalan lesz. :)

Light in the night..
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/
http://www.imeem.com/grin00

109
Hotyhogy képe

:-) _________________________

:-)

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

110
gyurxi551 képe

Amúgy a fixiknek (eddig nem

Amúgy a fixiknek (eddig nem is hallottam ezt a szót, pedig 4 évig országutiztam is :)) látom hogy a bal oldalon is van egy fogaskerekük. Ez azért van hogy a kereket megfordítva lehessen sebességet váltani? :D Na jó komolyan, tehát úgy elérhető más áttétel?

Az idei Tourt néztem és akkor is arra lettem figyelmes, hogy az egyik bringán bal oldalt hátul van egy sima fogaskerék? Az is ecélból volt ott? Vagy? Mi az ott? (nem találtam fotót róla eddig)

111
Hotyhogy képe

Erről kell legyen szó, de

Erről kell legyen szó, de én se tudok róla sokat. :-)

Fix és szabadonfutós módon használható az ilyen kerék, útszéli leszedéssel és átfordítással, valóban. Az is egy fajta, komótos sebességváltás. És igen, különbözhet is a két áttétel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flip-flop_hub

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

112
stp1 képe

az egyik oldal fix

az egyik oldal fix lánckerék, a másik egy sebességes szabadonfutó.

113
mcysh képe

Hát ez nem szükségszerű.

Hát ez nem szükségszerű. Nálam mindkét oldal fix.
===
bácsi a biciklin

114
stp1 képe

ja jó :)

ja jó :)

115
pata képe

Neked nem egy Giant

Neked nem egy Giant Revive-od volt? Mi traumatizált benne annyira, hogy fixire váltottál? :-P

116
mcysh képe

Szerintem keversz valakivel.

Szerintem keversz valakivel. :-)

Egysebességesre alakított országúti a hétköznapi bringám, és vasárnapokra van egy - fogjuk rá - pályabringám. Most nyáron csak azzal járok, mert sosem kell sietnem, de munkába nekem jobb az egysebi.

Hogy a topiknál maradjak, nagyon nem bántam meg, hogy egysebességesre váltottam. A láncváltóval nekem folyton csak bajom volt, ráadásul elvonta a figyelmem egy részét a váltás. (Ez személyes tapasztalat, nem következik belőle, hogy mindenkinek jobb az egysebességes.) Elvétve jutok csak olyan helyre, ahol tolnom kell a bringát, mondjuk fél évben egyszer, pedig a Pilisben is szoktunk túrázni.

===
bácsi a biciklin

117
jurij.ganjov képe

bizony, bizony! szépen

bizony, bizony! szépen felforgatja az ember a fixit a pilis tetejére aztán hopp felteszi a lábat és gurul lefele. így megy ez :)
na ilyenkor kell az első fék, mert élesek ám azok a kanyarok, a lendkerék meg csak gyorsul, gyorsul...

@mcysh: mellesleg kifejezetten sajnálom, hogy mostanában sajnos nem lesz ehhez szerencsénk.

...::: az élet mixelve szép!!!
hallgasd te is:
http://jurijs-stash.mypodcast.com

118
mcysh képe

Meg az első fék ugye arra

Meg az első fék ugye arra is jó, hogy megtartsa a törött elsővillát a pilisi lejtőkön, ugye? :-)

A második bekezdést köszi, jólesik a nehéz időkben! Attila egyébként pont tegnapelőtt kivitt kocsival a Pilisbe a Brokeback Mountain rehabilitációs program keretében, Dömörkaputól felmentünk a dobogókői elágazásig meg vissza, annyi még pont belefért.

===
bácsi a biciklin

119
mcysh képe

Mire megy ki ez a

Mire megy ki ez a beszélgetés? :-)

Na mindegy. Igen, vannak flipflop örökhajtós agyak is.

Egyébként az országúti kerékpárversenyek hőskorában még az tényleg azt csinálták, hogy a hegyre felérve megfordították a kereket. Ma már másképp oldják meg a váltást a touron. De erről majd akkor, ha a láncváltóról is nyitsz egy rácsodálkozós topikot.

===
bácsi a biciklin

120
gyurxi551 képe

Hátt énnéköm eddig vót

Hátt énnéköm eddig vót oszágúti, 18 seb és bazi nagy áttétöl, azt sem én szereltem sztá trekking, full STX RC. Tehnyikai dógokban annyi vótt, hogy meg tudom szereenyi, de flippflopp mise vagy mici dógokró mög tesék a Hajcsányi Marika unukáját kérdeznyi.
:DDDDD

Szal vannak itt lámák, jó tudni, én nem vagyok. Mióta dolgozok, meg család, meg kódolás egész nap, azóta annyit tudok hogy mi az Eclipse és hol olcsó a pizza.
:D

121
Hotyhogy képe

"De erről majd akkor, ha a

"De erről majd akkor, ha a láncváltóról is nyitsz egy rácsodálkozós topikot."

Én erőfeszítés nélküli hegymenetbe felfelé történő örömbiciklizésről szeretnék tőled olvasni valamit. Nyithatok egy arra rácsodálkozós topikot én is? :-)

______________________________
E - he - juhh - nyemm !

122
mcysh képe

Ha erőfeszítés nélküli

Ha erőfeszítés nélküli hegymenetről akarsz olvasni, inkább egy villanybiciklist kérdezz! :-)
===
bácsi a biciklin

123
Krisi képe

Énis csak annyit fűznék

Énis csak annyit fűznék hozzá, hogy ki kell próbálni egy fixit városi használatra legalább egy hétre, és utána újragondolni az életünket. Jómagam kipróbáltam, és függővé váltam :)

Első fék és sárvédő az van, a váltó kattogása meg nem hiányzik kicsit se. Azért is váltottam fixire, mert rájöttem, hogy nem is használom a váltót, akkor minek az oda? És ha már egy sebesség van, akkor miért ne lehetne fixi?

Mondjuk annyira nem formált a képére, mivel nem járok millire és nem hordok hülyegyereksapit, de azért a piros lámpáknál végig trackstand-elek. Bár azt sem divatból, hanem mert
1: jó móka egyensúlyozni, így nem unalmas a várakozás
2: közben király arcnak képzelem magam, hogy "hű, nem teszem le a lábamat, mekkora!"
3: P.N.D.
4: Így könnyebb elindulni, mert pont vízszintben van a lábam, és zöldnél csak ráengedem a testsúlyom, aztán ki is lőttem, nincs az a nehézkes indulás, mint amikor az egyik lábam a földön van és úgy startolok.

Anyagilag nem tudom, hogy olcsóbb-e egy outi, én régi leharcolt országútimat alakíttattam át: kapott egy új hátsó kereket (felni + küllők), olasz pályaagyat - az volt a leghúzósabb tétel -, egy fasza láncot és ennyi.

124
gyurxi551 képe

@sh: "a különbség annyi,

@sh:

"a különbség annyi, hogy akik fixivel járnak [...] legalább pár hétig akár hónapig, hogy megtanuljanak vele közlekedni ( mert igen is hozzá kell szokni, meg kell tanulni vele közlekedni, megszokni nekem pár pillanat volt, de a magabiztos közlekedéshez kellett 1-2 hét)"

Ha kell hozzá pár hét akkor mégsem olyan biztonságos?

-egy pártatlan hozzászóló-

125
sh képe

:) sajnálom , hogy a

:)

sajnálom , hogy a biztonságos és a magabiztos nálad szinonímák :P