Gumit lecseréltem, nagyon korrekt, CST (pontos típus most így fejből nem megy).
Aszfalton nagyon ott van, könnyű hajtani, ellenben a sarat nagyon nem komálja, ha dől az út, a kerék is megy mindenfele, csak előre nem. De nem is arra való. Földúton még nem tudtam kipróbálni és egyelőre nem is fogom.
Mert váltottam. Illetve csak váltottam volna.
Szerk:
http://www.youtube.com/watch?v=ASbSJuMKHxE
http://www.youtube.com/watch?v=pUwjdRvX_VI
Sorry az minősíthetetlen minőségért, kis felbontásban maradt a telefon, visszamenni meg nem volt kedvem, hogy újra kamerázzam :)
















Az szép. :D Hogy sikerült?
Az szép. :D
Hogy sikerült?
Ha jól gondolom, a sár
Ha jól gondolom, a sár beleragadt a fogaskerekekbe, a lánc nem bírt tovább forogni és ahogy tekertem volna tovább (mit sem sejtve) tőböl leszakadt az egész.
Mi történt a váltóval?
Mi történt a váltóval?
Fentebb válaszoltam :)
Fentebb válaszoltam :)
ez csúnyán néz
ez csúnyán néz ki.
remélem azért semmi komoly sérülés nem lett belőle.
Boci
----------
MK-Belváros
...akrat icob, icoB
3:-O
Nem, szerencsére sérülés
Nem, szerencsére sérülés semmi, gyökkettővel haladtam, mert a gumi nem sárdagasztásra való.
Szokta az ilyet:-) Nem lehet
Szokta az ilyet:-)
Nem lehet hogy rosszul volt beállítva a váltód és túlváltottál?
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
Még az is elképzelhető,
Még az is elképzelhető, bár akkor épp (emlékeim szerint) nem váltottam. Elől középen volt, hátul a 2. vagy 3. legnagyobbon azt hiszem.
<poén> Ezért nem jó
<poén>Ezért nem jó nekünk a "menj az erdőbe, ott biciklizzél" érv.
</poén>üdv adamekp
úbazz. cúnyácka. - Ms.
úbazz.
cúnyácka.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
Havernak egyszer a
Havernak egyszer a váltófüle szakadt ketté leérkezésnél, csak anak az erőhatásától, amikor a Gellért-hegyen leugrott egy 12es lépcsősort. :D
Rollerezhetett haza.
Én tudom ám, hogy az nem a
Én tudom ám, hogy az nem a te biciklid!
Csak elgázoltál a hatalmas SUV-del egy szegény biciklist, és most pózolsz a bringájával, hogy elhitesd, közénk való vagy és megnyerd a bizalmunk.
De én figyellek ám!
(Ejj, ez ritka csúnya, óvatosan! Bátyámnak volt még szép amikor a váltónak annyira megtetszett a küllők szaladgáló sokasága, hogy hirtelen ötlettől vezérelve bevetette magát közéjük... *reccs* )
_____________________________
http://wilika.hu
Én _száv_nak ejtem. :D
Én _száv_nak ejtem. :D
eszjuví? - Ms. Critica
eszjuví?
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
Mozaikszóként úgy kéne,
Mozaikszóként úgy kéne, igen. :)
:D
:D
Közben nézegetem mit kéne
Közben nézegetem mit kéne helyette rakni.
http://www.bringabutik.hu/vasarlas/155/4277/
Ilyenem volt most fent, Altus.
GriN Deore váltót javasolt, nem vészes az ára.
De itt is van Fordított meg Normál rugóirány, Rövid és Hosszúkanalas változat. Ez utóbbinál nekem gondolom inkább a rövid lenne megfelelő, terepen kevésbé akadhat fenn, de a rugóirány?
Amit még láttam elviselhető áron, az az SLX Shadow váltó, pár ezer Ft a különbség.
http://www.bringabutik.hu/vasarlas/155/3856/
Érdemes, nem, előnyök, hátrányok, tökmindegy?
Viszont ha már muszáj hozzányúlni, akkor szertintem megejtem a tárcsafékesítést is, legalább le lesz a gond róla. Ott van valami extra tudnivaló? Sárállóság, milyet érdemes (mechanikus tűnik pénztárcabarátnak, nem profi felszerelés kell, csak bírja), stb. Kerékagyaknál van valami lényeges különbésg, vagy nincs olyan, hogy pár ezer Ft-tal drágábban sokkal jobban forog? 32 és 36 (FIXME) lyukas agy közt mi a különbség, azon kívül, hogy ha eltér a mostanitól, vehetek új felnit is?
Annyira nem gáz, hiszen úgyis fel kéne újítani a többi bringát is kicsit, hogy lehessen használni és tesómékat is tudjam hurcolászni ide oda terepen picit, szóval a mostani fék, kerékagy, (fékkar, váltókar) jó helyen lesz, fel tudom használni.
A Deore az mar egy
A Deore az mar egy hasznalhato darab, az SLX meg meg inkabb.
Igazabol abban van kulonbseg, hogy terheles alatt, meg pl. tokig sarosan hogy valt.
A Shadow felepites meg azert jo, mert kevesbe log ki oldalra, nehezebb letepni valami kovon/gyokeren/agon.
Forditott vs. normal: asszem a forditottat eredetileg a fekvaltokarokhoz talaltak ki. A normalnal a kicsi fogaskerekek fele huz a rugo, a forditottnal meg ertelemszeruen a nagyok fele.
Hogy melyiket valasztod, az egyeni preferencia kerdese, de azt erdemes atgondolni, hogy merre akarsz tobbet valtani egyszerre. A kicsi pocokkel ami engedi a bowdent, csak egyet lehet, a naggyal ami huz, azzal meg 3-4-et is.
Rovid vs. hosszu kanal: mindenkepp a rovidebb _lenne_ a jobb az altalad leirt ok miatt, de az nem tudja lekezelni a lancfeszites feladatat egy mai atlagos monti hajtaslancban. A Shimano-nal a techdox kozott le van ez irva szepen tudomanyosan is, de valoszinu hogy a hosszu kanalas lesz a baratod.
Mechanikus vs hidraulikus tarcsa: a kerek blokkolhatosagaval egyikkel sem lesz gond, elvben (es gyakorlatban is) a hidraulikussal finomabban lehet adagolni a fekerot (ami nem azt jelenti, hogy a mechanikus szar, mert az is jobb szerintem a felnifekeknel). Cserebe mocsok dragak, es sokkal nehezebben szervizelhetok. Sarallosag szempontjabol asszem csak a fekbetet szamit (femes legyen), meg ha nem sima kor a tarcsa, akkor allitolag jobban ledobalja magarol a sarat.
Kerekagynal forgas szempontjabol nem hiszem, hogy sok kulonbseg van hobbista szinten egy kozepes es egy csucs agy kozott. Ha jol sejtem inkabb a csapagyak tomitettsege, es a racsni mechanikaja kozt lesz nagy kulonbseg.
32 v 36 lyuk kozott gondolom az a kulonbseg, hogy a 36 kullo erosebb kereket ad ki, mint a 32. De vannak itt kerkfuzo guruk, ok ezt biztos jobban tudjak.
Köszönöm a kimerítő
Köszönöm a kimerítő választ! Így már van egy kis rálátásom :)
Uhh. És a dögkeselyűk meg
Uhh. És a dögkeselyűk meg végigcsicseregték az egészet...
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
De legalább lenyugtattak,
De legalább lenyugtattak, míg hazasétáltam :)
A váltó rossz. Ne
A váltó rossz. Ne használjatok váltót.
===
MacKay a biciklin
A váltó márpedig jó. De
A váltó márpedig jó. De csak akkor, ha okos mérnökök szépen berakják a kerékagyba :-)
Pont ez jutott eszembe,
Pont ez jutott eszembe, ahogy megláttam a felgyűrődött váltót. Aztán rájöttem, hogy SS-el meghalnék aszfalton is, nemhogy terepen.
látod segbekúr, autóznod
látod segbekúr, autóznod kéne. a zsiguli bírja a dagonyát!:D
én eddig miért nem jöttem
én eddig miért nem jöttem rá, hogy ezt rejti a beceneve?:D segbekúr:D még mindig röhögök rajt' :D:D:D
-------------
http://epitemafixim.blog.hu/
"Javasolt" "irodalom":
"Javasolt" "irodalom": Apádra ütök.
Nahát ezaz :) De most az
Nahát ezaz :) De most az új gumi tesztelése volt a cél. Ezzel sikeresen lebontottam a fél gépet magam alatt.
Mondjuk mondták is, hogy Dechatlonos bringán lesz mit cserélni egy idő után, de nem gondoltam volna, hogy ennyire drasztikusan jelentkezik majd a dolog.
neked ez való, bármit
neked ez való, bármit kibír;)
Ááá, kicsi a motorja, nem
Ááá, kicsi a motorja, nem szennyez eléggé :)
Ne gyerekeskedjünk mán!
Ne gyerekeskedjünk mán! Itt van a tuti megoldás.
pár ilyennel kéne
pár ilyennel kéne lerobbanni a kossuth lajos utcában. :)
Aszittem már elkezdesz
Aszittem már elkezdesz végre bringával járni melóba is :P
A CST meg ennyire feljött mostanában? Mindenki isteníti... nekem a Hervis montimhoz adtak egy alapmodellt kb 3 éve, de olyan hamar megszabadultam tőle, amilyen hamar csak tudtam...
Zsoltee
Most keresgetem a
Most keresgetem a földutakat Bp-ig :) Ha nem is mindennap, de néhanapján ha úgy van, lehet benézek bringával :)
CST-vel meg mentem eddig ~20 km-t, nem tudok mélyrehatóan elemezni, főleg, hogy nincs viszonyítási alapom más gumikhoz képest.
Amiért tetszik, az az, hogy aszfalton tényleg jobban gurul (ezt kerestem), mint az előző bütykös (az is CST volt), igaz, földúton így többet kell dolgozni. Majd egy nagyobb táv után tudok érdemben nyilatkozni róla, de az első benyomás jó.
A zeneiskolától nem lehet
A zeneiskolától nem lehet gyorsan átjutni a Normafáig?
Legalábbis jelölve van egy földút
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Hát hogy zeneiskola hol
Hát hogy zeneiskola hol van, azt nem tudom, de olyan 2,4 km-t írt turistautak.hu de 200m emelkedést. Itiner.
Ez nekem lehet, hogy kicsit brutál így elsőre, de ki kell próbálni :)
A CST meg ennyire feljött
A CST meg ennyire feljött mostanában?
A CST ua. mint a Maxxis. Egy soron készülnek csak a matrica más meg a minta egy kicsit. Ez szinte minden alkatrésszel így van - lásd:
Hol készült a kerékpárom.
A váltófelcsavarás oka minden esetben a takarítás hiánya. A láncot és a váltókanálon a vezetőgörgőket rendszeresen (100~200km) kell takarítani és a láncot olajozni, akkor elkerülhető az ilyen "baleset".
Váltó rugóállása:
A váltókar oldási irány és a hátsó váltó rugóállása nem árt ha egyezik, mert különben szokni kell a fordított működést - amerre felfelé váltanánk lefelé fog váltani...
Tárcsféknek semmi értelme sincs városi körülmények közt vagy enyhe terepen, csak drága meg nehéz.
"A váltófelcsavarás oka
"A váltófelcsavarás oka minden esetben a takarítás hiánya."
Pont előtte lett olajozva, így akkor biztos hogy a sár ragadt bele és az rántotta le. Nincs sok amúgy a bringában, ~450 km, szóval anyagfáradás meg ilyenek tuti nem. Konklúzió: sárban inkább toljuk.
"Tárcsféknek semmi értelme sincs városi körülmények közt vagy enyhe terepen, csak drága meg nehéz."
Ezzel megfogtál. Javarészt enyhe terepen, vagy aszfalton megyünk, néha van egy kis "komolyabb" terep. Ami mellette szól, az a súlyom, talán könnyebben megfog, illetve a 8-as állósága. Ami a negatívum, amit írtál, hogy drága, illetve "kellendőbb", kevésbé merném lakatolni (így se szeretem otthagyni). Meg terepen inkább a gumi a szűk keresztmetszet, ezzel a mintával amúgy se lehet úgy ereszkedni, mint egy bütykössel. Viszont aszfalton egy-egy komolyabb lejtőn már eléggé szenved a V-fék alattam (102 kg + bringa + csomag), márpedig a megállás fontos :)
Szóval ez leginkább egy túrázós bringa, nem napi munkábajáráshoz. Bár néha van egy kis boltbajárás vele, inkább sportolási céllal használom, nem közlekedési eszközként.
levakartad róla a sarat
levakartad róla a sarat mielőtt lefényképezted? mert ez szinte tiszta.
"Konklúzió: sárban inkább toljuk."
ez eszedbe se jusson. :) inkább cseréld olyan váltóra, ami bírja a dagonyát.
Őszintén megmondom, nem
Őszintén megmondom, nem emlékszem. Kicsit zaklatott voltam :) Talán 1-2 nagyobb darabot lepöcköltem, de nem biztos. Hajtókar és fék környékéről tudom, hogy leszedegettem.
Hat aze' ez a tarcsafeknek
Hat aze' ez a tarcsafeknek nincs semmi ertelme varosi korulmenyek, kozott... ez minimum cafolhato.
En hasznalok ket forgaspontos outi feket is, meg hasznaltam regebben v-t is, es nem igazan osszehasonlithato a tarcsakkal.
Egy azonos szintu tarcsa es v-fekes rendszer kozott kb. 500g kulonbseg van ossztomegben. Persze jo a konnyu es jol gyorsithato bringa, de ha nem tudsz vele megallni...
Egyreszt nehezebb embernel (en pl. 100+ vagyok menetkeszen) szamit. Masreszt ez fog esoben is mintazallat... :)
Szerintem egyedül
Szerintem egyedül dagonyában van értelme a mechanikus tárcsánakm, aszfalton nem nagyon. A hidraulikus az már más tészta, ára is van...
A tárcsa valahogy 10 körül indul. Ezért a pénzért már nagyon brutál (LX-XT) V-fékeket lehet kapni. Elég sokba kerül az olyan tárcsa, ami már egyértelműen veri a felső kategóriás V-fékeket. Avid BBB5-nek a fékereje alig volt felette az én kis vacak Alivio V-fékeimnek. Az ára meg ötszöröse.
Esőben pedig egy jó 3 komponensű fékpofa (pl. Merida, BBB) majdnem teljesen úgy fog, mint szárazon. Minap tapasztaltam ebben a jeges özönvízben. :)
Amit a fékerőkről írsz,
Amit a fékerőkről írsz, az teljesen igaz, legalábbis száraz időben. Nekem mégis megérte a tárcsa aszfaltra, mégpedig a szinte 0 karbantartási igény miatt. V-fék ette a fékpofákat, és mivel a jó 3 komponensű nem olcsó móka, ha sokat biciklizel, hamar összehozod egy tárcsafék árát.
Azt aláírom, hogy sokat
Azt aláírom, hogy sokat kell bíbelődni egy v-fékkel.
Nekem 2000 km körül jár az első 3 komponensű fékpofám, és még legalább ennyi hátravan belőle. 2500 Ft volt. Új betét bele 500/db Ft körül van. Egész jó. Előtte ilyen első esőig tartó vackokat használtam, az tényleg nem éri meg.
Milyen típusú a
Milyen típusú a fék/fékpofa?
A fék az Shimano Alivio
A fék az Shimano Alivio (BR-M421, azt hiszem), a pofa meg pontosan olyan, mint ez, csak fele ennyibe került (boltban vettem, nem neten). Egyebet nem tudok. :)
Kinek a pap, kinek a
Kinek a pap, kinek a paplak...
En probaltam XT v-feket XT karral, es nem gyozott meg (igaz a gyari fekpofaval, amit sokan szidnak).
Egyebkent lehet, hogy csak nekem volt mazlim a mechanikus tarcsakkal (Hayes MX4), mert a Tektro-krol azt hallani, hogy szeret elallitodni, az Avid-oknak meg a fekerejet szoktak szidni.
Csak varosba hasznalt bicajra viszont en is v-feket tennek.
Saját tapasztalataim
Saját tapasztalataim V-fékkel
Ilyen cuccokat használtam ->
konzol: canti LX, sima XT, párhuzamosított LX, B+, Avid SD7, Sram Ti, XTR.
betét: Ritchey, Avid, Zoggie, B+, XTR, LX, BBB, Jagwire
fékkar LX, XT, B+
Most Avid SD7 konzolt, XT fékkart és BBB quadstop betétet használok SUN Mach IV felnivel. Arra kell figyelnem, hogy ne álljak vele fejre. 25%-os lejtőn 60-as tempónál 20 méteren megfog a 80 kilómmal, szóval túrára tuti elég.
Sima V konzol vs. párhuzamosított: a sima konzollal közvetlenebb fékhatás produkálható. A párhuzamosított puhább, jobban adagolható, csak egyszer kell beállítani, de nehéz - a sima konzolon a betétet ahogy kopik legalább egyszer utána kell állítani.
Szerintem a Shimano, Ritchey és Avid betéteket el lehet feljteni. A legtöbb felnit szétbarmolják, mert nagyon kemények, a Ritchey ráadásul gyorsan kopik. A legjobb volt az összes közül a BBB quadstop. Havas, vizes felnivel is fogott rendesen, nem nagyon eszi a felnit, és már van benne 2500 terep km, de legalább még annyit elmegy.
Azok a versenytársaim akik rendszeresen járnak az Alpokba érzik szükségét a tárcsaféknek, mert a felni felmelegszik a hosszú lejtőkön, felpuhul a fékbetét, nem fog rendesen, esetleg a nagy hő miatt kilyukad a belső - főleg ha latex.
Sár. A sár felcsapódik a tárcsafékre is ha gyorsan mész és hamar felzabálja azt az 1 mm vastag betétet. Nem egy versenyzőt láttam tárcsafékkel sáros versenyt feladni, mert "elfogyott" a fékbetét.
kössz az infót! Zsoltee
kössz az infót!
Zsoltee
Fékek: TEKTRO
Fékek: TEKTRO 57AL
Fékkarok: TEKTRO CL-530 van.
Mennyibe kerül saccolva egy hidralikus tárcsafék, ami legalább ilyen vagy nagyobb fékhatásra képes?
Ugyanis azon rágódom már hetek óta, hogy 16 ropival drágább bicaj nem érte volna-e meg jobban egy
TEKTRO Auriga Comp hidraulikus tárcsa, 6" tárcsák
Fékkarok: TEKTRO Auriga Comp felszereltségű bicó. Más egyéb alkatrész is van rajta ami nem egyezik.
Na végülis ma eszembe
Na végülis ma eszembe jutott, hogy garanciális még a bringa, elvittem Dechatlonba, meg is csinálják.
Köszönöm mindenkinek a hozzászlásokat, most így, nem biztos, hogy lecserélem, max. ha kell másik bringához váltó.
Juj, de kemény, pedig még
Juj, de kemény, pedig még a télen nagyban nézegettem a Decás bicókat, hogy ni azt akarom.
De végül is letettem róla magam és más márkánál köteleztem el magamat:)
A te bicód mennyibe került vagy a neve mi csak megszeretném nézni, hogy milyen felszereltsége van!:)
http://www.decathlon.co.hu/HU
http://www.decathlon.co.hu/HU/product_8052704-73756090/
Ez az.
Tavaly vettem, 6-8 évnyi bringamentesség után. Tapasztalat nem sok, lehet, hogy ezért az árért tudtam volna lapátolni egy jobbat is alkatrészekből. Ezt készen vettem, tetszik, szép, eddig kiszolgál (nem számítva az ilyen kisebb malőröket).
Mondták, hogy lesz rajta néhány cucc amit idővel cserélni kell, mert nem feltétlenül az a minőség, ami kéne.
Összességében szerintem megérte az árát. Egy elég jó alap, ami bőven használható túrázásra, később az igények növekedésével viszont fejleszthető is (tácsafék előkészítés a vázon, villán).
450 km van benne, a gumik lettek cserélve (mert más minta kellett), a hátsó fékpofák (rosszul volt beállítva), az első, hátsó lámpa (izzós Dechatlonost cseréltem Cateye 5 LED-es elsőre, hátsóra), a váltó lesz most garanciálisan lecserélve, illetve a klipszet szedtem le, nem akarok pofára esni :)