Szóval. Nem olyan régen realizáltam, hogy a régebben még menőnek hitt montimmal ma már kiröhögnek a városi bringások. Tovább gondolkozva arra is rájöttem, hogy már bizony én is kinőttem a farolgatós, ugratgatós korszakomat, és feljebb jutottam egy pár szintet, de ehhez a szinthez ugyebár új járműre is szükségem lesz. Viszont itt jön a probléma tárgya, nem értek az outikhoz. Tehát kérlek titeket, segítsetek.
Amiket meg szeretnék tudni:
- miért érdemesebb outival "városozni"? (előnyök és hátrányok)
- milyen legyen a váz anyaga?
- milyen márka/típus/fajta legyen? (váz, felni, fék, váltó, gumi, pedál, ülés, kormány)
- egyéb akármi.. :)
Hát egyenlőre ennyi jutott eszembe.. Ha más is beugrik még, akkor majd megírom. Előre is köszönöm a segítségeteket!!












Szerintem egyszerűbb, ha
Szerintem egyszerűbb, ha elkezdesz outikat keresni, elmész, kipróbálod, és amelyik megtetszik azt megveszed. Esetleg ha közben konkrét kérdésed van, akkor felteszed itt.
jaja.. mert mindenkinek más
jaja.. mert mindenkinek más jönbe... meg az hogy anyag és alkatrészek.. van akinek ez mert iylen meg oylan van akinek az mert az olyan meg amolyan.
Figyelem! a komment íroja nem tud írni és hatalmas kocka! az esetendő félreértésekért és konfigtusokért énkérekelnézést!
erre én is kíváncsi
erre én is kíváncsi vagyok. a számból vetted ki a szót, annyi a különbség, hogy én most vettem egy használt outit, pénteken hozza a postás.
amiért én letettem a montiról:
- a hozományként hozzám került monti erősen vicc kategória, napi 40 km-t nem bír ki hosszú távon.
(főleg nem az én stílusomban, nagy áttételen nagy nyomatékkal használva)
- a fent említett monti nehézkes, a lég- és gördülési ellenállása nagy, ha 35-öt ki tudok izzadni belőle, már büszke vagyok.
- 30 fölött úgy érzem szét akar esni
bár tudom, hogy ezek nagy része nem azért van, mert MTB, hanem azért, mert gagyi.
amit az outitól várok:
- könnyű, vékony, stabil,
- lehet vele haladni, nem 35 a teteje.
- jobb ergonómia, kisebb légellenállás
- kisebb gördülési ellenállás
összefoglalva: jobb hatásfok --> ugyanakkora energia befektetéssel nagyobb sebesség.
remélem, nem járok nagyon messze az igazságtól :)
Védd magad!
----------------------------------------
Ezer éves piros-fekete MTB, piros csíkos bukó, rettentő kék kesztyű, hátizsákon Safeboot-mellény.
az osszes altalad felsorolt
az osszes altalad felsorolt tenyezo kozul igazan az ulespozicio es a legellanallas szamit.
orszagutin jobban elore van hajolva az ember, ergo kisebb a legellenallasa + hatekonyabban tudnak a comb es far izmai dolgozni pedalozaskor ( titok : milyen szoget zar be a comb a felsotesttel)
gordulesi ellenallasban nincs akkora kulonbseg 23-as vagy 32-es slick gumi kozott, kulonben nekem sem menne a 30-35km/h utazosebesseg jo uton.
ja igen, suly : ha felszerelsz egy regi orszaguti vazat sarvedovel, csomagtartoval, lampaval, valtoval stb - ahogy illik rendszeres hasznalathoz - akkor rogton nem 9 kilo lesz...
nagyobb esőben a montit
nagyobb esőben a montit tervezem használni, azon van sárvédő és lehet, hogy kap egy csomagtartót.
jó időben meg jöhet a 9 kiló.
Védd magad!
----------------------------------------
Ezer éves piros-fekete MTB, piros csíkos bukó, rettentő kék kesztyű, hátizsákon Safeboot-mellény.
"ja igen, suly : ha
"ja igen, suly : ha felszerelsz egy regi orszaguti vazat sarvedovel, csomagtartoval, lampaval, valtoval stb - ahogy illik rendszeres hasznalathoz - akkor rogton nem 9 kilo lesz..."
Hanem 11. Tényleg katasztrófa. Attól még mindig könnyen felemelhető a bicikli, és ez nagyon sokat számít, ha lépcsős helyre kell felvinni.
vagy 13. Decathlon Sport 2
vagy 13. Decathlon Sport 2 (~600Euro) sulya 11 kilo.
nyilvan nem ajanlok senkinek 20 kilos bicajt de orszaguti - MTB kozott nem feltetlenul olyan nagy a sulykulonbseg.
2-3 kilot a kerekparos test-zsirjabol a legkonyebb lefaragni, sok-sok biciklizessel.
Ezt olvasd át, vannak benne
Ezt olvasd át, vannak benne okosságok.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070503/low-end-orszaguti
ma már kiröhögnek a
ma már kiröhögnek a városi bringások
és?
magadnak veszel bringát vagy az utca emberének?
csak ezért ne válts mert nem éri meg.
amugymeg outi, gyorsabb, fordulékonyabb, szembeszélbe is barátságosabb. a montival is lehet közeliteni az outihoz, pl keskenyebb abroncs, más üléspozició. de egy valamin nem tudsz segiteni, az a súly, egy monti midnig nehezebb mint egy hasonló árú outi, ha meg fixiről beszélünk akkor meg pláne. és a súly kérdés idővel felértékelődik:)
szembeszél bizony, meg én
szembeszél bizony, meg én amikor áttértem outira, az emelkedőket is kevésbé éreztem meg.
A máuntinbájk a hegyekbe
A máuntinbájk a hegyekbe való, az óúti meg a útra. Így röviden ennyi :)
Zetorral nem megyünk Hungaroringre, de Ferrárival se megyünk terepezni.
Amúgy mindenki lenéz mindenkit: a montenbajkos lenézi az országútist, az országútis lesajnálja a lassan döcögő MTB-ket, én meg a fixiről lenézek mindenkit :D
régi outikkal csak a
régi outikkal csak a szopás van, tisztelet a kivételnek!:) legjobban sztem akkor jársz ha egy jó acélvázszettet szerzel, és egy !normális helyen!(nem olyan helyen ahol minden szemetet ráraknak pl futárboltok) megépítteted egy "országúti jellegű" egysebinek. Minőségi cuccokkal is ki lehet hozni kiló alatt
Erre azért rácáfolnék:
Erre azért rácáfolnék: szeptemberben kaptam egy nagyon régi outit, az első címke szerint Shimano váz, ebben kételkedek, de még akár igaz is lehet. (amúgy azért kaptam, mert előtte fél évet külföldön voltam, az akkori biiklimet odaadtam egy komámnak, hogy addig használja nyugodtan, csak tőle közben ellopták, és ezt adta helyette. Tanulság: biciklit, motort, barátnőt és fogkefétt meg a legjobb barátnak sem adunk kölcsön!)
Naszóval elég ratyi állapotban volt a gép, de miután lecseréltem a kerekeket duplafalú felnikre és vastagabb - nem slick - gumikra, kapott sárvédőket meg új fékbowdeneket és utána semmi gond nem volt. Mindez napi használatban, egész télen is. Ja, meg majdnem kihagytam, hogy előre monoblokk került.
Mindez került kb. 35ezer forintba. Magyarul kb. 50 ezerből is ki lehet hozni egy jó, városi közlekedésre alkalmas outit, százezerből meg már olyat, hogy csak na. Viszont gyakori városi közlekedésre nem javaslok drága gépet, a végén még egy kevésbé érdemes embertársunk ellopja...
Azóta persze történtek még változások, mert úgy döntöttem, hogy fixivé alakítom át, de ez már egy másik történet :)
én egy régi gyönyörű
én egy régi gyönyörű bianchit vettem 25e-ért, aminél persze ugyanezen kerékcsere miegymást eszközölni kellett. A probléma viszont akkor volt, mikor egy kis ütközés folytán ahelyett, hogy az állítólag szar csoportosított küllőzésű batavus felnim ment volna gallyra, a felcsőső és alsőcső hajolt meg a homlokcsőnél. Azóta sem tudok rá más magyarázatot, mint hogy rohadozott már belül. Szóval régi bicajoknál ilyesmitől kell szerintem tartani. Persze amíg nem ütközöl, addig nem gáz.
Szerintem valami Exage
Szerintem valami Exage szettes alsóközépkat bringát vegyél, nekem azokkal még nem volt gondom, és teljesen jók szoktak lenni (30-tól max 50-ig terjed az áruk), vagy egy nagyon belépő Puch, Ktm, valami, csak acélvázzal. Azzal megszokható az élmény, olcsón megvan, ha gáz van vele olcsó a javítása, alkatrész cseréje, és még ss-fixi érába is továbbhasználható, szal alapnak is megteszi. Bikemagon nézz szét, vesd össze a típusokat, felszereltségeket, látatlanul is próbálj meg következtetéseket levonni, és megvétel nélkül is kipróbálhatod őket, érdeklődésre hivatkozva... Persze ha van ismerősöd, aki ért hozzájuk, és tudja milyen hibákat kell keresni, akár elővigyázatosságból, akár alku miatt, azt érdemes magaddal cipelni. Sok sikert;-)
---------------------------------------------------
Én megrakom, Te meg tekered és mindketten szívunk;-)
Inkább cseréld le a komplett bringát, vagy a kerekeit, de soha ne vegyél drótperemes külsőt, ezt vésd az agyadba, a kezedre, a faladra, bárhova
+++1
+++1
Én kb. egy éve váltottam
Én kb. egy éve váltottam montiról outira. Egyszerűen egy teljesen más életérzés. Kipróbálod, és le sem akarsz majd szállni róla:)
Előnye, hogy critical masson fel tudom emelni:)
Flicka
Nekem mindkét bringatípus
Nekem mindkét bringatípus van, igaz sokkal többet használom az outit.
Én egyetlen hátrányt tudok csak megemlíteni az outival kapcsolatban.
-Kátyút fogni sokkal rosszabb érzés vele. :)
Hát igen, a Budapesti
Hát igen, a Budapesti tankcsapdákban érezni fogod a különbséget. :)
Sztem akkor vegyél outit ha bevállalod az úton közlekedést, autók között. Mert bringaút-járda mix nem járható a minőség miatt.
Ha nem vagy híve az autókkal való közlekedésnek akkor kellenek a ballonosabb slick gumik.
Üdv Sz
Olyankor nem kell rajta
Olyankor nem kell rajta ülni a bicajon.
országúti vékony (vékony... 28-as) kerékkel csak egyszer kerülök hátrányba: A Puskin utca és a Bródy Sándor utca kereszteződésénél ha kanyarodok a puskinra jobbra, ott nagyméretű egymástól távoleső macskakövek vannak úgy irányba rakva, hogy beléjük tud állni a kerék, mint egy sínbe. De már megtanultam a köveken és nem pedig köztük menni, mikor fordulás közben odaérek. Na ott egy légpárnásmonti kényelmesebben elvan. Amúgy meg semmi hátrányát nem érzem.
Az utóbbi hetekben 3-an
Az utóbbi hetekben 3-an hagytak le, ebből 2 montival volt (szép széles bütykös külsővel).
Egyiket sem röhögtem ki, persze azokat sem, akiket én hagyok le -legyenek bármilyen bringával.
Mindenki olyan bringával megy, amilyet szeret. Ha elégedett vagy vele, fölösleges váltanod.
Pontosan! Itt nem az a
Pontosan!
Itt nem az a különbség, mint az autóknál, hogy a nagy és a terepjáró nem városba való, sokat eszik, nincs parkoló ésatöbbi...
Mi közötök van hozzá ha lassabb vagyok (pedig nem), vagy ha keményebben kell tekernem, mert esetleg vastag a gumim, vagy nehezebb a bringám? Gondolom nem az fáj, hogy Ti nem tudjátok felvinni a lépcsőn az 5 kg-mal nehezebb gépet, vagy az, hogy míg Ti a nyolcassal küszködtök, addig egy montis/dh-s lazán átugorja/bevállalja a 10 centis kátyút? De akkor mi?
Nem kéne lesüllyedni autós szintre és azt nézni, kinek milyen gép van a segge alatt! És akkor majd jól nem köszönök, meg nem engedem be, meg lecsengetem [:D] ha neki másmilyen van!
MI EGY VAGYUNK! Legalábbis így kezdődött ~4 éve. Az első Critical Mass-en szerintetek hányan voltunk és ki törődött azzal, hogy milyen kerékpárral van a másik? Örültünk egymásnak feltétel nélkül, de ez kezd elmúlni pusztán az ízlés miatt, hiszen nem okozok kárt senkinek ha MONTIVAL/DH-VAL/3KEREKŰVEL MEGYEK A VÁROSBAN, mert nekem az tetszik és az jön be!
LoveUaLL
Peace Out!
igen, persze, mindenki azzal
igen, persze, mindenki azzal megy, amivel kedve van. Csak van, aki után utánafordulnak az emberek, meg van, aki után nem. Ez is ugyanolyan, mint az öltözködés. Ha te azt vallod, hogy nem a ruha teszi az embert, sőt, a ruha teljesen lényegtelen, akkor teneked az ugyanezt vallók valók. Ugyanúgy életérzés ez, mint ahogy az országúti, ss, bmx vagy fixi. Az ember a hasonló bringájúakkal érez közösséget. Vagy esetedben azokkal, akik szerint a bringa olymindegy. Én semmi különbséget nem látok, te is csak egy vagy a sok klikkbeli közül.
CM-nek meg ehhez semmi köze, ott kvamindegy, milyen a bringa, mivelhogy egy menő massza minden. Tegye fel a kezét, aki lenézte a szomszédját mert nem a menő bicajjal volt.
Én sem szoktam senkit sem
Én sem szoktam senkit sem kiröhögni, akármilyen cangával is közlekedik. Mondjuk én néha kicsit értetlenkedek, ha túl nagy bütykös gumis embert látok városban, igaz, nem tudhatom, hol szokott még közlekedni.
kiröhögés? lenézés? én
kiröhögés? lenézés? én inkább felnézek.
felnézek az outisokra, mert valahogy tekintélyt parancsolóak azok a gépek. talán gyermekkoromból ered, amikor a Kerekes Tomi "versenybiciklijét" csodáltuk, amire úgy kellett felmásznia... :)
Védd magad!
----------------------------------------
Ezer éves piros-fekete MTB, piros csíkos bukó, rettentő kék kesztyű, hátizsákon Safeboot-mellény.
sztem a felhasználástól
sztem a felhasználástól függ h mi az ami jó/jobb lesz neked.
azt gondolom majd' mindenki montival kezdi, mert van egy ilyen közhiedelem, h az a bringa. meg teleszkóp....
szóval ha városba használod akkor sztem v egy trekking/cross/városi bicajt nézz magadnak, v egy outit.
én nem újat vennék hanem, használtat, és megtanulnám megszerelni.
a bringaexpón kiállított többszázezer froncsis bicajok is néha annyira tahó(pardon) dolgokkal(fék, váltó) voltak felszerelve, h nem is értettem...
arra érdemes számítani, h lesz vele dolgod, de ahogy egyre jobban értessz hozzá, egyre jobban megkedveled a bicajt és a karbantartását is.
másképp kötődsz egy géphez, amit te szerelgetsz, és ahhoz amit beadsz a boltba h cseréljék ki ezt v azt.
városi használat:
sztem ajánlott duplafalú felnit venni rá; az jobban bítja a pesti utakat.
télleg tojj rá h hányan hogy 'röhögnek ki'!
és igen, imádni fogod...
:))
Sok sikert,
Ákos ;o)
A vázanyaghoz: alu,
A vázanyaghoz: alu, alukarbon szerintem csak akkor, ha sportcélokra használod. Szénacél semmiképpen. Szovjet váz csak akkor, ha versenygép volt. Ha nem volt még újrafestve a váz, valószínűleg találsz rajta egy kis címkét, amely a vázanyagról tájékoztat. Keresd a Reynolds nevet és utána egy háromjegyű számot, pl. 501.
===
bácsi a biciklin
Köszi a Reynolds linket!
Köszi a Reynolds linket! Mostmár legalább tudom, hogy a bringám legalább 2 évvel fiatalabb nálam. :)
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Ebből arra következtetek,
Ebből arra következtetek, hogy te 9 évvel vagy fiatalabb nálam.
===
bácsi a biciklin
Eltaláltad. Az arckönyv
Eltaláltad. Az arckönyv szerint is így van. :)
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Akkó teis öreg vagy?
Akkó teis öreg vagy? Beszégessünk ránckrémekrő! :D
__________________________________________________
Nem voltam ott ahol nem kellett lennem.
Nem tettem azt amit nem kellett tennem.
Mert az outi jó, kecses és
Mert az outi jó, kecses és helyes, szembeszélben is csak repes az örömtől, beléje kapaszkodva nem válsz meg a körömtől....:D
Vegyülj el
Mindkettő van. Először
Mindkettő van. Először volt az outi. Imádom, szerelmes vagyok bele és ha BRINGÁZNI akarok, azzal megyek. Kifele a városból...
Ha melózni megyek, vásárolni, stb., tehát KÖZLEKEDEM, akkor monti. Nem kell figyelnem a kátyúkat, simán ledöccenek a magas járdákról.
A bringázást sztem egy mtb-vel nem lehet élvezni. Sokkal lassabb, ahogy nem tekersz lelassul, egyszerűen más. Viszont van rajta kosárka elől és csomitartó hátul, na meg sárvédő. Az outi "meztelen". Csak az óra, és a lámpák vannak rajta, ergo alig néhány kiló, bárhol felkapom és felszaladok vele a lépcsőn (pl.hidaknál). A montival nem szaladgálok, hanem cipekedem. Kb. 20 kiló vas. Naponta 3 emelet fel, 3 le... Bérházban. + a kb. 5 kilós hátizsák. Azóta, hogy bringával járok dolgozni, folyamatosan izomlázam van a combomban és a hátamban. Mindkettőben attól, hogy cipelem. Pozitívuma, hogy nyár végére, izmosabb lábam lesz és javul a tartásom is. :)
*********************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
"A bringázást sztem egy
"A bringázást sztem egy mtb-vel nem lehet élvezni."
ezt komolyan gondoltad? :)
"Viszont van rajta kosárka elől és csomitartó hátul, na meg sárvédő."
meg ezt is?
Te nem a montikról beszélsz. a monti rendeltetésszerű használata közben nincs a közeledben aszfalt, beton, kipufogógáz, de van helyette, erdő, jó levegő, madárcsicsergés, hegyi ösvények föl és le, néha sár, por, kövek (akár munkából menet is, egy kis kitérővel). AZ a BICIKLIZÉS, a többi csak tekerés. emellett ha kell, akkor mehetsz vele aszfalton is. ez az outira fordítva nem igaz, túl sok kötöttséget jelent.
azért én örülök, hogy sokan ragadnak az aszfalton, így nincs olyan nagy forgalom az erdőkben.
ez már kikívánkozott a sok monti lehúzást és outi istenítést olvasva. :)
Azt írtam: szerintem. Mert
Azt írtam: szerintem. Mert én ezzel nem élvezem ANNYIRA, mint outival. Számomra az az igazi.
Nem húztam le a montit. Városban KÖZLEKEDÉSRE használom. Igazad van, terepre (is) való, erdőbe, hegyekre, de oda outival járok, aszfalton. :)És van jó levegő, madárcsicsergés.
És igen, komolyan gondolom,hogy van rajta kosárka,stb., mert ezzel el tudok menni vásárolni, míg outival ezt nem tudom megtenni, mert sokszor nem férne bele a hátizsákomban. Én a városi mtb-ről beszéltem.
Tudod, mindig aszerint válasszunk kerékpárt, hogy mire szeretnénk használni. Ha erdőbe zúznék lefele, persze, nem ezt választottam volna. :) De az én céljaimnak ez volt a megfelelő.
***********************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
a mtb lehúzás nem a Te
a mtb lehúzás nem a Te hozzászólásodra vonatkozott, hanem általában a hozzászólások alapján bennem kialakult összhatásra.
lehet az outira is kosárkákat rakni. :) meg sárvédőt is. meg szélpörgettyűt is az elejére, csak akkor az már nem az az outi lesz, amiről beszéltél. mint ahogy a mtb sem az, amiről beszéltél. egyébként semmi bajom a kosárkás biciklikkel, nagyon praktikus tud lenni, de ne abból indulj ki, amikor a montikról beszélsz. csak emiatt nem tetszett az az összehasonlítás.
egyébként meg jó tekerést! :) és próbáld ki egyszer az igazi erdei utakat, vedd észre a szépséget a sárdagasztásban, és örökre rabul ejt a mtb. :) (ez nem csak Neked szól)
"és örökre rabul
"és örökre rabul ejt"
Ezért nem merem kipróbálni. :)
Tul. képpen vehettem volna az outi mellé trekkinget is, de az meg nem tetszik. Ha már nagy kerekei vannak, számomra az csakis outi lehet.
Én már csak ilyen vagyok. :)
*********************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
"Ezért nem merem
"Ezért nem merem kipróbálni."
ne félj ennyire, ebben az esetben a rabság a korlátlan szabadságot jelenti. :)
"Ha már nagy kerekei vannak..." nekem a városi buszok ugranak be róla. :)
"városi buszok ugranak be
"városi buszok ugranak be róla" :D
Jehűűű!! :)
*********************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
nem tudom, hogy szándékos
nem tudom, hogy szándékos volt-e ennek a kiemelése a szövegkörnyezetből, de jól sikerült. :)
hátsó kerekükön álló, ugrani készülő buszokat látok magam előtt. :) érdekesek. :)
a monti rendeltetésszerű
a monti rendeltetésszerű használata közben nincs a közeledben aszfalt
+1
===
bácsi a biciklin
nálam is
nálam is +1
-----------
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
Az outizásnak is meg van a
Az outizásnak is meg van a maga gyönyöre ám.
Nagytányér-kiskónusz és jól beforgatod neki Velencét és vissza. :)
-----------
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
Vagy a Velencét Tízszer.
Vagy a Velencét Tízszer.
"azért én örülök, hogy
"azért én örülök, hogy sokan ragadnak az aszfalton, így nincs olyan nagy forgalom az erdőkben"
itt most milyen finoman fogalmaztál :DDD
Én is már rég gondolkodom
Én is már rég gondolkodom egy cserén, de szeretem a montit is még akkoris, ha nagyrészt városban autók mellett használom, ugyanis sajnos valahogy el kell hagyni Csömörcityt. És ezt egy outival csak szép emelkedőkkel teletűzdelve tudnám megcsinálni. Ennek ellenére nagyon szeretnék már egyet, mert akkor gizdulhatnék, hogy nekem bezzeg van mindkettő.
Nekem egy trekkingem van és
Nekem egy trekkingem van és egy outim.
Az outira akkor pattanok, ha rajtam van a vadulás: száguldok, mint a mérgezett egér. Csak úgy suhan. Viszont se sárvédő, se semmi, csak egy-egy lámpa.
A trekking pedig a mindennapi közlekedőm illetve a túrázó bringám. Nagyon kényelmes, sárvédős, csomagtartós. És azt is lehet pörgetni rendesen, nem egy lassú tempós vagyok.
........................
Formaharc és sci-fi.
MTB-vel járok mindenhova
MTB-vel járok mindenhova és ,mostanában én is elkezdtem vacillálni, hogy milyen jó lenne egy gyorsabb, városi bringát venni.
Kinéztem egy baromi jó Merida cross bicikli-t, baromi jó áron, majd kiderült, hogy elfogyott a nagykerből, így nem jött össze az üzlet.
Biztos a sors akarta így, mert mostanra teljesen megváltozott a hozzáállásom.
Szeretem a jelenlegi bringámat, ismerem minden porcikáját. A bringázás öröme nem azon múlik, hogy milyen kerékpáron tekersz. Ha egy jól karbantartott biciklid van, olyan mindegy, hogy mekkora kereke van, milyen széles a gumija, milyen bütykök vannak rajta és hány kiló.
A biciklizés öröme nem ezeken az apró részleteken múlik.
Szabadság, szerelem, sebesség
Attól függ, hogy mire
Attól függ, hogy mire szeretnéd használni...minden kerékpárnak meg van a maga célterülete.
Amúgy városba szerintem az egysebi/fixi a nyerő, mivel még egy outinnál is könnyebb és ha pörgős az áttételed még gyorsabb is vagy vele.
----
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
Azért fixi/ss inkább a
Azért fixi/ss inkább a Duna jobb partjára való, nem? Bár tegnap láttam egy fixiset a Sashegyen, de minden nap nem másznám meg.
........................
Formaharc és sci-fi.
Tény és való, hogy
Tény és való, hogy Budára más áttét kell, mint Pestre. Párszor megmásztam már a HHH-t is, sosem volt para.
-----------
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
A Sas-hegy is a Duna jobb
A Sas-hegy is a Duna jobb partja.
Nézőpont kérdése. :-) De
Nézőpont kérdése. :-)
De akkor legyen bal, ne jobb. ;-)
........................
Formaharc és sci-fi.
Ez itt off, de hivatalosan a
Ez itt off, de hivatalosan a folyásirányba fordulva van a jobb kezed felől a jobb part. Talán azért van így, mert völgymenetben nehezebben irányítható a hajó, nem hiányzik szerencsétleneknek, hogy még a jobb-bal is fel legyen cserélve.
Köszi! Tudtam, hogy anno
Köszi!
Tudtam, hogy anno ezt tanultuk földrajz órán, de kiesett.
........................
Formaharc és sci-fi.
Budán lakok a Svábhegyen,
Budán lakok a Svábhegyen, és fixivel járok minden nap!
Lefelé az Istenhegyin besegít az elsőfék, hazafelé meg a fogas :)
Az áttétel meg nem mindegy, hogy fixen van-e vagy szabadon fut, mivel a fixit könnyebb tekerni: nincs holtpont, folyamatosan hajt engem a bicikli, magyarul zsír. Csak meg kell szokni. Nekem egyedül a nagy tempójú stréherezések hiányoznak pl. a 86-os busz szélárnyékában, de ennyi áldozat belefér :)
Kivéve, ha gyakran jársz
Kivéve, ha gyakran jársz Budán a hegyesebb részeken.
Ott azért elkél a váltó.
Dél-budán lakom, pörgős
Dél-budán lakom, pörgős 42/16-tal simán megmászom Budafokot és Diósdot is.
-----------
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
Nem hinném,hogy ezt bárki
Nem hinném,hogy ezt bárki megtenné. Nem mindenki megy mindenhova bringával,így nincs mindenki annyira edzésben.:) Én nap mint nap bringával járok mindenhova,mégis van 5 sebim,mert Dobogókőre is felugrom néha,ahol nem árt.
Vegyülj el
Egyszer állítsd be a
Egyszer állítsd be a váltódat 42/16-ra és próbáld ki, annyira könnyed és pörgős, hogy el sem hiszed.
-----------
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
váltóval ugyanaz az
váltóval ugyanaz az áttét nehezebb, elveszik egy csomó energia annál a bigyónál, ami ellentart a láncnak. Én mielőtt áttértem egysebre, belőttem a magamnak kényelmest, aztán mikor be lett állítva, azt vettem észre, hogy túl könnyű...
az oké, hogy felmész, de
az oké, hogy felmész, de hogy jössz le?
azt is akartam kérdezni, hogy nem túl lassú-e, de utánaszámoltam. nekem 52/16 ss, 80rpm-mel 30km/h, neked 42/16on 90rpm, tehát annyira durván nem is kell kipörgetni, mint gondoltam. ettől függetlenül még 1 darabig nem könnyítek. :)
×
ogreflikker
52/16-ot tavaly használtam,
52/16-ot tavaly használtam, de azzal fájt kicsit a térdem, ezért váltottam erre. Ezzel a 30-at tényleg kényelmesen ki lehet tekerni, nekem az bőven elég...nem akarok én száguldozni vele, arra ott az outi, ahogy terepre a traktorom.
-----------
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
a 3,25 körüli szorzó
a 3,25 körüli szorzó egész jól bevált nálam. van 52/16, 46/14 meg 48/15 is a flottában :) mondjuk én pörgetni nem tudok igazán, de ezt már ezerszer leírtam itt a fórumon...
×
ogreflikker
Te egy rekesz sört kapsz a
Te egy rekesz sört kapsz a Kálváriahegy utcáért ;)
oké. rágyúrok. a
oké. rágyúrok. a feléért mennyi jár? :)
×
ogreflikker
2 kisfröccs. Közben
2 kisfröccs.
Közben rájöttem, hogy az lehet a baj, hogy sima pedállal próbáltam felmenni, azzal ugyi meg nem lehet húzni.
Ideje lenne újra egy klipsznek (csak ki szokta dörzsölni a cipőim orrát)
a régi profibb klipszekre
a régi profibb klipszekre varrtak kis bőrdarabot. jól is néz ki, és nem agy nagy kunszt megcsinálni :)
a húzás sokat számít, de nem állítom, hogy van akkora combom, hogy felmenjek azon az úton.
×
ogreflikker
Nincs képed
Nincs képed ilyenről?
Lehet kapni klipszet 45-46-os cipőhöz?
úgy rémlett, Matuz
úgy rémlett, Matuz oldalán láttam, de tévedtem. talán bikemagon. még keresek. egyébként klipszből létezik s, m meg l méret, sőt a shimano 3szögpedáloknál láttam ll méretet is, igaz, az műanyag, és nem olyan szép.
×
ogreflikker
Ha már Budafok: menj fel
Ha már Budafok: menj fel kérlek 42/16-ban a Kálváriahegy utcán! Fizetek neked egy sört.
feb da 52/19
párszor másztam már meg
párszor másztam már meg :)
http://www.photoblog.com/gabber/2008/07/01/ragmeg.html
hol a söröm? :P
-----------
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
De nem ám lefelé
De nem ám lefelé ;)
Utolsó péntek? Már ha megyek. Meg ha te is jössz.
Amúgy én is nyomtam már többször, de nem 2,7 körüli áttétellel. Talán egy biospace tányérral sikerülne.
persze, hogy nem lefelé
persze, hogy nem lefelé :)
tavaly nyáron mikor legutoljára megmásztam, akkor ott állt a tetején egy rendőrautó még Ők is megtapsoltak. Mondta is a fakabát, hogy már majdnem fogadtak, hogy felérek-e. :)
Szerintem megyek.
-----------
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
No, ma én is felmentem a
No, ma én is felmentem a nevezett utcán 3-as áttételben (35°C-ban).
Kis lépés az emberiségnek, de azért büszke vagyok rá.
Én a városban egy 'cross'
Én a városban egy 'cross' bringával nyomom (vagy hívhatjuk trekkingnek, vagy mittomén ezt a sok divatos nevet... :), és nagyon király, mert nagy a kereke, lehet rakni, duplafalú a felni, tehát nincs benne 88-as, meg viszonlag jól rá lehet feküdni, és telós kényelmes. Egyetlen baja van: idejét se tudom mikor használtam utoljára a váltót, pedig elég jó van rajta- ja, de, télen egyszer. Plusz van vagy 13-4 kiló mindenestül.
úgyhogy nagyon elgondolkodtam rajta, hogy veszek mellé egy acélbika outit, amit megfosztok minden sallangtól, és könnyű lesz, és gyors, és mévékonyabb keekű, és nem nehéz, és nem fogom úgy félteni, mint ezt, mert már sajnálom, hogy széjjel hajtom a dzsuvában, és ezt inkább kirándulni hagyom.
Ja, emellett vagy egy outi versen is , amivel edzem és versenyzem.
Hát ez az én véleményem, tapasztalatom.
Amondó vagyok, hogy amíg nem próbáltad mindet, addig nehéz eldönteni.
szasza
----->0-0<-----
Remain cleated!
Bringán utazom: klassz! nagyon klassz! sőt: first class!
ELTE SE országúti kerékpáros szakosztály
ELTEker
Trekkingel járok a
Trekkingel járok a városban. Lehet, hogy nem is vagyok városi bringás?
Vagy , ha igen, akkor röhögjem ki magam?
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos
+1 Szabadság, szerelem,
+1
Szabadság, szerelem, sebesség
Már miért kéne kinevetni
Már miért kéne kinevetni magad?
-----------
Figyelem a műsorban csúnya szavak hangzanak el, megtekintésüket semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!
Igazából csak
Igazából csak viccelődtem. Másfelől tényleg vannak szép számmal olyan élethelyzetek, ahol simán kinevetem magam :D. Nincs ezzel gond :).
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos
Azthiszem kicsit félre
Azthiszem kicsit félre lettem értve, ez az én hibám. Azt a kinevetős részt egyáltalán nem úgy értettem, h gáz az ha vki montival tolja, csak azért ugyebár városban, főleg ilyen haladósabb típusoknak, mint nekem, inkább outival érdemes tekerni. És én nem azért szeretnék áttérni, mert "kinevetnek" mások, tehát nem hiszem azt, h a monti nem jó, csak nekem már a városba, jobb lenne egy outi. Csak ugye nem nagyon értek hozzá.
Most már, h olvasgatom a hozzászólásokat, kezdenek megformálódni bennem konkrét kérdések is..
Pl.: alumínium váz vs. acél váz? Ha használt outit szeretnék, milyen árkategóriában nézzek szét, ahol azért nem esik szét a kapott "cucc", és nagy macera sincs vele? (Szívesen bütykölök, stb, de azért nem szeretnék ott tartani, mintha csak egy vázat vettem vna.)
+ köszönöm az eddigi hozzászólásokat! :)
---
NightRide :)
egyértelműen acél váz.
egyértelműen acél váz. lehetőleg cro-mo.
olcsóbb kategóriában érdemes favoritot keresni, 20-40 között elég széles a piac. érdemes iyenekre figyelni, hogy 1 vagy 2 forgáspontos fékek vannak adott árért, ha egyes, akkor pl ne legyen weinmann, csak ha rövidkanalas.
szerintem érdemes kisebb vázat venni (értelmes határon belül), és inkább 1 hosszabb stucnival, nyeregcsővel használni, mert mozgékonyabb.
ha francia bicót veszel, készülj fel lelkileg, hogy nincs egy normális, szabvány méretű alkatrész rajta, ha olaszt, akkor csak a középcsapira kell figyelni.
×
ogreflikker
Leginkább a
Leginkább a pénztárcádnak megfelelő bicókat nézd meg ;)
Én 5.000-ért vettem az enyémet, kellett is rá költeni rendesen.
hasznalt, regi (80-as, 90-es
hasznalt, regi (80-as, 90-es evek) versenybicaj vasarlasakor a legfontosabb a vaz + villa allapota.
azert olyan keresettek mert jo minosegu acelbol vannak ( CroMoly, egyeb, azert nem art ha latod valahol a vazon rairva :) ) es normalis hasznalat eseten gyakorlatilag orokeletuek. ujan egy CroMoly acelvaz nem hinnem hogy van 50000Ft alatt, szoval ezert keresettek a regiek...
vasarlaskor ugy nezd a biciklit mintha csak a vazert venned - kerekek, elso-hatso agy, stb cserelheto, ha sikerul 15000-ert egy szupper vazat talalnod mar megerte.
sok sikert
ui: alu vazas 20 eves versenybicajt inkabb ne vegyel...
tehát azt mondod vegyek egy
tehát azt mondod vegyek egy vázat és rakjak össze egy bringát? biztosan jobban járok anyagilag? és mi van az örökzöld "legalább be van járatva" indokkal?
---
NightRide :)
nem feltetlen... arra
nem feltetlen... arra akartam utalni hogy jo valasztas lehet akar 10-15e-et adni egy olyan bicajert amin a vazon kivul nem sok jo van es helyrepofozni, nem pedig abban remenykedni hogy makulatlan allapotu 20 eves outit talal az ember 30e-ert amibe aztan belerakhat 10000km-t nulla rakoltes nelkul...
Ha van egy mukodokepes montid, akkor "elvileg" :) raersz helyrepofozni a hasznaltan vett outid. Ez kivalo alkalom lehet pl megtanulni kereket fuzni, fekeket allitani, stb., ez mind jol jon hosszu tavon :)
Nekem mindig van időm
Nekem mindig van időm bütykölni, még akkor is amikor nincs.. :) Szeretek ilyesmivel foglalkozni. Akkor most elkezdem nézegetni a 15-20ezres használt outikat és csak a vázra, villára koncentrálok. Nade a váltó még fontos lehet nem?
---
NightRide :)
ahogy Pata fentebb irta,
ahogy Pata fentebb irta, erdekes meg 1 dolgot figyelni : a jelenlegi szabvanynak megfelelo-e a kozepcsapagy haza. Ha igen, akkor nyert ugyed van. 2500 forintert monoblokk csere es kiraly vagy :)
Maguk a valtok altalaban sokaig birjak.
Valtokarnak en kezdetben vazra erositettel ( google "downtube shifter") probalkoznek, haznaltan bicajboltban talalsz mar 1-2e forintert es nem lesz gondod a pontos valtassal. ebben a felallasban a legolcsobb elso valtok ( Shimano/SRAM/ismert marka, nem bovli!!!) szepen fognak dolgozi, ha megiscsak ki akarod cserelni.
Feket valoszinu majd' mindenestol erdemes cserelni, de kezetnek kiprobalhatod hogy a bowden + bowdenhaz csere mit valtoztat, ha jo akkor jo. ha nem, akkor mehet a tobbi.
a lenyeg : ha jo akkor ne javitsd meg...:)
és mi a helyzet a
és mi a helyzet a fékkarváltóval?
---
NightRide :)
ahhoz macerasabb
ahhoz macerasabb osszevalogatni ( ha olcsot akarsz ) az elso + hatso valtot hogy szepen valtson indexelve.
meg dragabb, ebike.hu-n kepet alkothatsz magadnak :)
Váltót, féket, fogassort
Váltót, féket, fogassort olcsón kapsz, a fixidivat miatt túlkínálat van régebbi minőségi oúti alkatrészekből.
===
bácsi a biciklin
Tehát acél váz. És a
Tehát acél váz. És a márkákat mennyire kell figyelembe venni? Én most használtakat nézek, a keret 30-50 közt mozog. És mennyire javallott a fékváltókar? Mert én eddig pillangó váltós montit használtam, és igen megszerettem ezt a váltás-módszert (hülye szó, nemtom van-e ilyen szó egyáltalán :P).
---
NightRide :)
Elsősorban állapotot
Elsősorban állapotot vegyél figyelembe, sérülések, rozsda, nyeregcső mozog-e, középcsapágyat lehet-e cserélni vagy valami nemszabványos bigyó. Jobb vázakra rá szokott lenni írva az is, milyen acél (négyjegyű szám), nem mintha értenék hozzá, de annyit elmond hogy legalább középkategóriás a váz.
Lehet, hogy tudok egy régi
Lehet, hogy tudok egy régi Schwinn outit, de inkább csak váznak mondanám:) Kiscsikó koromban használtam, szerintem 54-es, Ideál típusnévre hallgat, olyasmi rémlik mintha kovácsolt saru lenne, de nem biztos. Ami necces rajta az a villa...Ezen kívül helyenként le van pattanva a fényezése (gyöngyház fekete-fehér), de szép paripát lehet belőle építeni. Utána kérdezzek, h meg van még?
Lehet, h érdekelne, esetleg
Lehet, h érdekelne, esetleg megnézném, ha van róla pár kép az jó lenne. A dolog egyáltalán nem sürgős, mert nemrég határoztam úgy, h outit akarok, tehát nem hnap fogok biciklit venni!
---
NightRide :)
Mennyi idő kell az
Mennyi idő kell az elhatározástól a megvalósulásig?
nemtudom.. talán egy hét,
nemtudom.. talán egy hét, talán egy hónap...
---
NightRide :)
Oks, szerintem jövőhétre
Oks, szerintem jövőhétre intézek képeket:)
Miért
Miért outit?
CSAK!!:-)
________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
Pontosabban: Csak és
Pontosabban: Csak és kizárólag! :-)
===
bácsi a biciklin
Tehát ha jól értelmeztem
Tehát ha jól értelmeztem úgy járok legjobban, ha veszek egy nemtúl drága régi outit, csak legyen rendben a váz meg a villa és a közécsapágytengely legyen szabvány. Ami meg nemjó rajta, abból vegyek újat, és így jobban járok, mivel túlkínálat van outi alkatrészekből. A fékkarváltó meg drága.. :D nade azt mi alapján tudom "összeválogatni"?
---
NightRide :)
Ami meg nemjó rajta, abból
Ami meg nemjó rajta, abból vegyek újat, és így jobban járok, mivel túlkínálat van outi alkatrészekből.
Nem új alkatrészekből van túlkínálat, hanem bontottakból; pl.:
http://piacter.bikemag.hu/showcat.php?cat=59
===
bácsi a biciklin
próbálj ki egyet, s ha
próbálj ki egyet, s ha bejön, rájössz, hogy miért az kell neked. ha nem jön be, akkor más típus, ennyi :)
A cromo váz az milyen? Jó,
A cromo váz az milyen? Jó, rossz vagy jórossz? :)
Csak mert találtam egy ilyet:
"Szép állapotú, cromo vázas Diamondback országúti kerékpár ELADÓ, teljes Shimano 600-as szettel, új Roadracer alufelnikkel, új maxis gumikkal."
És hát eléggé tetszetős ajánlatnak tűnik.
Tehát cromo váz az jó-e, illetve szerintetek mennyit ér az előbb említett bicaj?
Megint kösz a válaszokat előre..! ^^
---
NightRide :)
magyarul acélváz,
magyarul acélváz, egyébként be is linkelhetted volna. kérdés hogy mekkora a váz, a fejcső méretéből kiindulva 57-58.
Direkt nem linkeltem be,
Direkt nem linkeltem be, mivel megkérdeztem, hogy szerintetek mennyit ér, és nembiztos, hogy ebben az esetben kéne látniuk az tényleges árat..
---
NightRide :)
aki akarja így is meg tudja
aki akarja így is meg tudja mondani hogy szerinte mennyit ér. akár látja az árat akár nem. vagy gondolod hogy aki azt mondaná hogy 30e-t ér az az árat meglátva azt fogja inkább ideírni hogy 53e-et? :)
jogos!! :) csak jönne már
jogos!! :) csak jönne már az a bizonyos vki, aki megmondja.. :P
---
NightRide :)
azert ez nem ennyire
azert ez nem ennyire egyszeru, nem minden acelvaz egyenlo.
a legolcsobb acelvazak valoszinu sima szenacelbol keszulnek ( tipp). ez pl az anyaga a Decathlon <25000Ft-os MTB-nak.
egy fokkal feljebb talaljuk a hi-tensile "Hi-Ten" acelbol keszult vazakat. ezek a vazak kicsit konyebbek, atlagos felhsznalashoz ( nem freeride ) teljesen megfeleloek. ilyen vazat talasz a meg nem aluvazas, beleposzintu markas bicajokon. Vagy pl legolcsobb Decathlon versenybicajokon.
A vegen jon a ChroMoly acel, amely a sima szenacelnal 20-30%-al nagyobb teherbirasu raadasul kevesbe hajlamos a korroziora. ezt a viszonylag alacsony szentartalom + csipetnyi egzotikus otvozoanyag ( pl krom, molibden, etc ) okozza.
szoval nem mindegy hogy acel vagy ChroMoly acel...
Jó vételnek tűnik
Jó vételnek tűnik ennyiért.
Ha abból indulunk ki, hogy 20-30-ért olyan outit kapsz, amibe lehet hogy új kerekek kellenek, és egyforgáspontos rajta a fék, ennek jóféle duplafalú felnijei vannak (csak a két kerék kb. egy huszas, ha fűzetni kell újakat), és a Shimano 600-as is dob rajta. Persze rá kell ülni, hogy gurul, hogy vált, hogy fékez, milyen állapotú a váz, stb.
De ha minden klappol, és rászánsz ennyit, jó lehet.
Tegyük hozzá (disclaimer, vagy mi :)), hogy nem vagyok tapasztalt használtbringa-vásárló, szólval egy tapasztaltabb még rám cáfolhat. És a vázról sem derül ki más, mint hogy cromo (ami persze jó kezdet).
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
ja igen, ezt már régóta
ja igen, ezt már régóta akartam kérdezni, hogy mit jelent az, hogy egy- vagy kétforgáspontos fék? Mert neten nem igazán találtam róla infót..
előre is kösz!
---
NightRide :)
régen amikor kitalálták a
régen amikor kitalálták a peremes féket (nem, nem a ráhúzós nevenincs, igazán oldschool-ra gondolok), akkor a féktestet egy ponton rögzítették elöl illetve hátul, és ugyanez a pont szolgálta a fék forgástengelyét. mivel ezeken a fékbowden oldalt van, ezért szinte kivétel nélkül félre húznak, viszonylag kis fékerővel (láttam én már karón varjút). a következő lépés a középhúzós fék volt, amiből a canti fék, a bmx-es u-fék, illetve a mai két forgáspontos outi fékek származnak. itt a rögzítő tengely teljesen független a féktest két forgáspontjától, elméletileg párhuzamosan húz, ha mégsem, az áthidaló bowdennel és a pillangóval beállítható. ezek után kitalálták a kétféle patkónak az ideális keverékét, ahol megvan a két forgáspont, így a fék középre húz és a bowden oldalt van rögzítve. ennek az az előnye, hogy hasonló fékerőt lényegesen egyszerűbb szerkezettel érnek el. innentől már csak finomítottak a rendszeren, és az egy forgáspontos fékeken is alkalmaztak egyszerű de hasznos újításokat, így azok masszívabbak, és finomabb üzeműek lettek, de még mindig nem érik el a két forgáspontosok erejét. ha megnézel egy régi patkót régi fékkarral, sokkal közvetlenebb a fékezés, érzed a tényleges fékerőt, míg egy modern fék/fékkar párosításnál könnyedebben nagyobb hatást érsz el. különböző kombinációkból kiderül, hogy ezek inkább a fékek, mint a fékkarok fejlődéséhez köthetők.
×
ogreflikker
kösz a felvilágosítást!
kösz a felvilágosítást! :)
---
NightRide :)
A CroMo vázak óriási
A CroMo vázak óriási előnye, hogy előbb hajlanak, mint törnek és nem nagyon korrodálnak. 50 évig is elmennek. Szerintem nincs jobb mint az acél.
Én is éppen azon szenvedek
Én is éppen azon szenvedek hogy az "örökölt" Hydrámat alakítsam át egy hibriddé hogy kicsit haladósabb legyen vagy váltsak egy ország-outi-ra..?
Mtb és az outi váltó rendszere között nyilván van különbség de ezeket összelehet hozni? Gondolok itt arra hogy érdemes egy mtb-on cserélni gumikat és a koszorút gyorsabbá tenni?
Vagy váltsak? kinek mi az érve?
Szombatra tervezem a NR-t!!
"jó-utat-"
+1 így igaz, de azért a
+1
így igaz, de azért a carbon sem olyan rossz. :)
-----------
bigtétényi kerékpáros bandita
és az aluváz-karbonvilla
és az aluváz-karbonvilla párosítás milyen?
---
NightRide :)
Az aluváz hamarabb meg fog
Az aluváz hamarabb meg fog halni mint a villa. A Trek karbon vázait komoly volt nézni hogy hogyan tartóstesztelik. Így nem lepődök meg rajta hogy élettartam garanciát adnak rájuk :) Egyébként szerintem most még nem érdemes karbon vázat venni, eléggé drágák. Bár ha az embernek van rá pénze, akkor elég sokáig szolgálni fogja normális esetben.
azt nem tudom, nekem acél
azt nem tudom, nekem acél váz van karbon villával.
-----------
bigtétényi kerékpáros bandita
Frankó.
Frankó. :-)
........................
Formaharc és sci-fi.
ha csak városban akarod
ha csak városban akarod használni, és nem a budai hegyeken, akkor szerintem sokkal praktikusabb egy egysebi. márcsak azért is, mert sokkal kevesebb törődést igényel, és kevesebb problémád adódhat vele. nameg a tolvajoknak is kevésbé vonzza oda a tekintetét, ha nincs rajta váltó
Nem csak városban akarom
Nem csak városban akarom használni.
Most van egy kiszemeltem. Mi a véleményetek róla? Szerintetek megéri?
Hamarosan ki is próbálom, majd mit nézzek rajta a helyszínen?
Előre is kösz.
---
NightRide :) | PM10 - gondolkodj!
szép a paripa. ha nincs
szép a paripa. ha nincs hibája, szerintem megéri az árát, de mondjuk szerintem 70ig le lehetne alkudni... hajrá:)
Az outi jellegzetesség,
Az outi jellegzetesség, hogy ha ráülök és tekerem a kormányt akkor az első kerék hozzá ér az elől lévő pedálon lévő cipőm orrához? (hát ez értelmes volt...)
Vagy csak nem az én méretem?
Senyved szegény a pincében, nincs szívem ott hagyni. Annyit tudok róla, hogy szürke és régi. (kicsit nehéz is, talán acélváz...)
--------------------
piros-fekete monti
csíra kezdő... :)
www.megintbarett.blog.hu
az igazi outik
az igazi outik jellegzetessége, hogy közel függőleges a homlokcső, a láncvilla meg rövid, így a két kerék baromi közel van egymáshoz. mivel országúton nincsenek 90 fokos kanyarok, nem is probléma, hogy így van.
klasszik félversenyeknek már jobban előrefelé áll a homlokcső is, a villa is jobban ívelt, és általában a felsőcső is hosszabb, így nem igazán van esélye, hogy belerúgsz a kerékbe kanyarodás közben.
ha figyelsz, akkor persze nem okozhat gondot egyáltalán. nekem egy csúnya esés kellett ahhoz, hogy megtanuljam, hogy kanyar közben figyeljek a hajtókar helyzetére.
×
ogreflikker
Remek, köszi. Akkor meg
Remek, köszi.
Akkor meg kell tanuljak kanyarban kerékpározni... :)
Remélem holnapra már rakhatom össze és gurulni is fog...
--------------------
piros-fekete monti
csíra kezdő... :)
www.megintbarett.blog.hu
az enyém is ilyen. és a
az enyém is ilyen. és a klipsz még súlyosbít rajta. sikerült is majdnem perecelni egy nagyot miatta. gyorsan le is szereltem.
sőt annyira közel van a kerék, hogy néha ha nyúlok a váltókarhoz, megérintem a forgó első kereket.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi, piros csíkos bukó, rettentő kék kesztyű, lámpa a sisakon.
a klipsz nagyon sokat
a klipsz nagyon sokat segít. ha jól ütemezed, ismered az útvonalat, nem kel folyton ki- be lépned, akkor teljesen használható városban is.
a vázváltókar vicces. először én is folyton a küllők közé nyúltam, de hamar rájöttem, hogy ez nem lesz jó, szóval, odanéz, vált, tekintet vissza az útra, aztán már ugyanez ösztönből :)
×
ogreflikker