Súlyos tanulópénzt fizettetett a veszprémi autósokkal a zéró tolerancia bevezetése óta a rendőrség. Egy ártatlannak tűnő lámpás kereszteződésben felszerelt figyelőkamera segítségével százmilliós nagyságrendben róttak ki bírságot a helyiekre. A 2,8 másodperces sárga jelzés utolsó másodpercébe belecsúszó autós már számíthat a 100 ezer forintos csekkre.
forrás:
http://index.hu/belfold/2009/02/26/1253455/












Autóval soha. Bringával
Autóval soha. Bringával óvatosan, körültekintéssel. Szerintem.
===
bácsi a biciklin
plusszegy ------------ Life
plusszegy
------------
Life is Random
+1 hf, aki arra fordítja a
+1
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
kettős mérce?
kettős mérce?
Nem teljesen. Autóval az
Nem teljesen.
Autóval az esetek 99%-ban nem tudok róla meggyőződni, hogy
- biztonságban
- mások veszélyeztetése nélkül
- mások akadályozása nélkül
át tudok csorogni, míg bringával meg tudok erről győződni.
Ezen felül bringával számít az így nyert 05.-1 perc. autóval úgyis megfog a következő is.
Ezzel együtt minden ilyen szabálytalanságomért vállalom a felelősséget. ha elkap a rendőr, akkor így jártam.
------------
Life is Random
+1 Zsoltee
+1
Zsoltee
Ilyen kéne nagyon-nagyon
Ilyen kéne nagyon-nagyon sok lámpához!!! Vajon miért nincs még? Nem éri meg a rendőrségnek? Vagy csak az amúgy is a béka segge alatt lévő "hírnevét" nem akarja tovább tépdelni?
........................
Formaharc és sci-fi.
vagy a kreszt nem ismered,
vagy a kreszt nem ismered, vagy nem fogtad fel, miről volt szó. nem azokat büntetik rommá, akik átmennek a piroson, hanem azokat, akikre rávált a lámpa. kresz szerint a sárgán még simán átmehetsz, ha csak hirtelen fékezéssel tudnál megállni. és mint láttad, nagyon rövid volt a sárga. valamint nem elhagyni kell a kereszteződést a pirosig, hanem pirosnál már nem mehetsz be a kereszteződésbe. pont mint a gyalogátkelőhelyeken a gyalogosnak.
de zöld jelzés esetén nem
de zöld jelzés esetén nem hajthatsz be, ha nem tudod elhagyni (tehát bennragadsz)!
------------
Life is Random
ha minden autó megvárná,
ha minden autó megvárná, hogy az előtte lévő elhagyja a kereszteződést, nagyobb dugó lenne, mint ha bentragadnak!
természetesen ormótlan nagy faszság bemenni, ha már beállt a kereszteződés, akkor is, ha zöld van.
mindemellett ha látom, hogy beragadós a kereszteződés. és én nem hajtok be a zöldnél, akkor szinte esélyem sincs átjutni, mert a következő zöldre a keresztező út megint telíti az utat.
másrészt nem csak a bentragadókat büntették, hanem azt is, aki sárgán ment be, és piroson hagyta el.
jogosnak tartom a pirosért büntetést, mert nagyon veszélyes, ha valaki nem tartja be. viszont ez egy szopatás, csak erről szól, semmi másról!
Jaja, jolmondod. Alljon
Jaja, jolmondod. Alljon mindenki keresztbe-kasul! Ez a megoldas... Sajnalom azokat akik erre meg nem jottek ra, es probalnak "hulye barom" modjara nem keresztbeallni...
Komolyra forditva: elsokent azokat buntetnem rohadasig akik nem birnak megallni a keresztezodes elott... Tanuljak meg felmerni a helyzetet, hogy mikor ernek at, es mikor nem. Aztan kovetkezne a sok idegroncs, amelyik ilyenkor hatulrol nekiall dudalni. Lenne itt rend hamar...
- errorka
Magyarországon nem látszik
Magyarországon nem látszik az, hogy alkalmazva lenne egy ésszerű szabály és annak céljára felfestett útburkolati jel, forgalmas és beragadásnak kitett kereszteződésekben.
Box junction, az egy átlós vonalakkal behálózott terület amibe kötelező különleges figyelemmel hajthat bele csak minden járművezető. Csak úgy szabad belehajtani, hogy ha biztosítva látott annak elhagyása a lámpaváltásig.
Ahol ilyent nem vezetnek be, és ahol egy aggresszív és esztelenül rámenős járművezetői kultúra uralkodik, mint például Magyarországon, ott sokáig elő fognak fordulni még beragadásos feltartások.
Ideges, őrült autósok fognak dühösen dudálni a hülye, agytalan társaikra akik belementek lámpa váltáskor a már túltelített kereszteződésbe és benn ragadtak, teljesen elzárva azt és megbénítva úgy a forgalmat.
ilyen van a nagyobb
ilyen van a nagyobb kereszteződésekben.
de mindenki leszarja.
*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*
Nocsak, van? Nem tudtam
Nocsak, van? Nem tudtam róla eddig. Mi ennek a magyar elnevezése? Található rá és a vonatkozó szabályokra utalás valamely jelenleg érvényes KRESZ anyagban? Esetleg az Interneten is látható az?
Viszont ha mindenki leszarja, akkor ez se segít a magyar utakon, az biztos. Talán vastagabb vonalakkal, sűrűbben, drágább festékkel, gyakrabban felfestve... :DDD
Pontosabban néhány éve
Pontosabban néhány éve felfestették őket, majd lekoptak, és azóta sincs.
------------
Life is Random
igen nekem is ilyen
igen nekem is ilyen sejtésem volt, mert tudtam, h láttam párat, de most nem tudtam volna mondani helyet.
volt a podmaninczky#körút, bajcsy#andrásinál.
*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*
A koruton nem egy helyen
A koruton nem egy helyen van/volt ilyen. Felfestettek, kb. elso 2 nap betartottak, aztan szepen elkezdtek belecsorogni. Bunti nem jart erte, ennyi. Ha valakinek van kedve kutakodni, elokotorhatja, hogy mibe kerult a festes. Biztos felaras moka volt, es vki jol jart azzal is :F
- errorka
Ha ez csak egy útburkolati
Ha ez csak egy útburkolati festés volt valamilyen naivan jó szándékú kezdeményezésből, akkor senkinek nem is kellett ezt figyelembe vennie más figyelembe veendő dolgok mellett.
Ha viszont ez hivatalos kezdeményezés volt, akkor az ide tartozó megnevezések és szabályok a KRESZ-ben kell legyenek lefektetve valahol.
Mi lehet tehát a magyar megnevezése ennek a fajta útburkolati jelnek? A KRESZ mely pontjai tárgyalják ezt, és az ehhez alkalmazandó szabályokat?
Teljesen hivatalos
Teljesen hivatalos felfestesek ezek. Szep sarga negyszogek, kozepen ha jol emlekszem atlos savozassal. Probalok kepet keresni...
[...]
Hm, egyszeruen nem talalom. Ha emlekeim nem csalnak, a Nyugati elott a Podmaniczky-nal van pl. ilyen, meg tobb helyen is a koruton.
http://m.blog.hu/bk/bkvfigyelo/image/K%C3%A9p003_jav_(1).jpg
Ehhez tudnam hasonlitani a kinezetet...
- errorka
ezer helyen fellelhető,
ezer helyen fellelhető, hogy mi is ez valójában, a kresz útburkolati jelek felyezetében találod.
mint látható, ez csak figyelem felhívás, semmire sem kötelez, csak tájékoztat, hogy figyelj jobban!
Es tenyleg... Szal kidobott
Es tenyleg... Szal kidobott penz volt ez is...
- errorka
Ez a szabály nem kötelez
Ez a szabály nem kötelez semmire, de más szabály igen: nem szabad bemenni a kereszteződésbe, ha nem tudod elhagyni.
-
Zsurmi
igen, el kell hagyni a
igen, el kell hagyni a lehető legrövidebb időn belül. ez teljesül.
Úgy van. Semmire sem
Úgy van. Semmire sem kötelez, csupán tájékoztat. Az kell a magyar autósnak. Tájékoztatás. :D
Az oldalon a 158/e. ábra mutathatja azt az útburkolati jelet amit többen is a box junction megfelelőjének hihetnek tévesen. Ez, formájától eltekintve, lényegében nem ugyanaz mint a box junction.
Ez "különösen veszélyes helyekre - elsősorban a vasúti átjáró és az útkereszteződés területére - [...] hívhatja fel a járművezetők figyelmét."
A box junction ezzel szemben egy forgalom szabályozó eszköz, melynek pontosan lefektetett szabályai vannak annak speciális céljára.
Ezeket a szabályokat tudnia illik és kötelező betartania minden járművezetőnek arra a célra, hogy forgalmas útkereszteződésekben, ahol ezt alkalmazzák, ne jöhessen létre összetömörült és bezáródott dugó, minden irányú mozgásukban megbénított járművekből.
A kifejezett általános szabály az, hogy járművek nem hajthatnak rá erre a területre amikor célkijáratuk onnan nem szabad. Vagyis minden járművezetőnek meg kell győződnie előbb, hogy járművének van e elégséges hely a box junction túloldalán, hogy a jármű teljesen elhagyhassa azt.
A jelenlegi magyar rendszer nyilván nem ilyen, és az alkalmazott, lekopott jelek a magyar zebrák szomorú esetét juttatják eszembe. Azok is elvben "különösen veszélyes helyekre" hívhatják fel a járművezetők figyelmét.
Ha A KRESZ komolyan átveszi egyszer majd a box junction elvének alkalmazását, akkor ahhoz rendőri végrehajtás, kamerás megfigyelés és rögzítés, és hatékony büntető eljárás fog tartozni, hasonlóan az országokhoz ahol ilyen működik.
Kosz a korrekt leirast.
Kosz a korrekt leirast. Errol makogtam en is :)
- errorka
Szerintem te nem fogtad fel.
Szerintem te nem fogtad fel. A sárga utolsó pillanatában. Mennyivel mész autóval városban, hogy azt ne vedd időben észre? Ez egy fasz bla-bla, jogos a 100 000, mert a nép csak ebből tanul. Ahogy olvashattad, jobb is lett a közlekedési morál.
........................
Formaharc és sci-fi.
Hogy szól pontosan a
Hogy szól pontosan a szabály?
===
bácsi a biciklin
Nem hiszem, hogy a pontos
Nem hiszem, hogy a pontos szabálynak itt olyan nagy jelentősége volna. Józan ész, ami itt határoz. A sárga jelzi, hogy piros lesz. Tehát hirtelen fékezéssel már ne állj meg, ok. De ha sárgát látsz, lassítasz, és megállsz. E helyett az emberek java része beletapos a gázba, hogy még átérjen. Amiből az lesz, hogy már belelóg a pirosba is. Ez a baj, hogy a józan ész nem azt mondja, hogy "még átmehetsz, ha sárga", hanem azt mondja, hogy állj meg. A sárga csak egy lehetőség, hogy ne satufékkel kelljen megállnod.
Lehet kövezni.
........................
Formaharc és sci-fi.
Azért engem érdekelne a
Azért engem érdekelne a szabály. Csak lusta vagyok utánanézni.
===
bácsi a biciklin
9. § (4) c) a kör alakú,
9. § (4) c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
Mindenesetre az érintett lámpánál ott van, hogy mennyi ideig zöld/piros még, következésképpen a sofőrnek tudnia kell, hogy mit csinál. Egyébként ha 50 km/h-val megy, akkor a sárgából maradó 1,8 másodperc alatt lassulás nélkül 25 métert tesz meg a zótó. Ezalatt azért illik tudni megállni.
Gugli, kresz első találat
Gugli, kresz első találat :)
a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni
Röviden: sárga fény - meg kell állni - ha biztonságos, ennyi.
Örülök, hogy a tisztelt
Örülök, hogy a tisztelt jogalkotók véleménye megegyezik az én privát véleményemmel.
Ergo mégse kövezzetek.
........................
Formaharc és sci-fi.
Köszi
Köszi mindkettőtöknek.
===
bácsi a biciklin
Ezt már több hónapja
Ezt már több hónapja megírták, volt is belőle műbalhé. Nem értem, hogyan került elő megint.
Ha fizetni kell, akko
Ha fizetni kell, akko rinyalnak, es eloveszik akar tobbszor is. Szegeny autosokat megint lehuzzak... Es akkor arra hivatkoznak, hogy jaj de sok embert megbuntiztek. Hat jaj de sok ember kozlekedik ugy, ahogy nem kene...
A temaval kapcsolatban... Szomoru, hogy rohognek azon, h kamerafigyelo kamerat kellett felszerelni. Ez vicces? Sztem nem vicces. Ilyen gyokerek az emberek, hogy leverik, ezert kell. Mas kerdes, hogy mostmar mindenki tudja, es eloszor a figyelot verik majd le...
A vonzata az ugynek, hogy javult az atrohanok aranya, nem is kicsit. tehat megis lehet szabalyosan kozlekedni. A szomoru az, hogy ehhez meg kellett buntetni ennyi embert. Miert nem tudnak maguktol normalisan kozlekedni? Itt nyilvan nem szabalytalankodnak majd, mert ott a kamera. Tenyleg az kell, hogy mint a barmokat, terelgessek? Tenyleg mindenhova fel kell szerelni ilyet? El kene gondolkozniuk az embereknek kicsiket...
- errorka
Egy pirosba beragadás
Egy pirosba beragadás jobbrakanyarodás közben 100 e ft, közúti veszélyeztetésért meg pénzbüntetést is alig adnak.
Ezen a helyen valóban lehúzásnak tűnik a dolog. Nem azzal van a baj, ha valaki 1-2 mp-re a pirosban ragad, hanem azzal, aki átszáguld rajta.
Nem tudom, hogy mit szólnánk ahhoz, ha minket is 100 e ft-ra büntetnének egy hasonló esetben.
+1 kiváncsi lennék, hogy
+1
kiváncsi lennék, hogy akik azt mondják, jogos a 100ezer, hányszor mentek át bringával a piroson. mert aki egyszer is megtette, tartozik az államnak. (az ő nézőpontjuk szerint)
Tévedés nem tartozik:
Tévedés nem tartozik: ahhoz rajta is kell kapni.
De ha úgy nézzük, ahogy te akkor a 100e-re megbüntetett autósoknak is jogos, mert nem csak egyszer zúztak át a sárgán.
-
Zsurmi
Szerintem qkacnak (is) igaza
Szerintem qkacnak (is) igaza van, ez nem korrekt. Nyugodtan lehetne olyan hosszú a sárga, mint bárhol máshol. Természetesen nem szabad átmenni a piroson, de ha ezt a közlekedési lámpa beállításával nehezítik, akkor nem csak az áthajtó, hanem a lámpa-karbantartója is felelős egy balesetnél.
Ha egy kocsi 50 km/h-val megy, akkor 2.8 másodperc alatt (amennyi ideig a lámpa állítólag sárga) 38 métert tesz meg. (http://www.timeslip.hu/fektav.php) szerint egy átlagos opel astra féktávja 100-ról 50 méter körüli, satufékkel, reakcióidő nélkül. Ez alapján a 25 méter ötvenről egy reális becslés lehet. Szintén satufékkel, 0 reakcióidővel.
Az én reakcióidőm (http://www.tomktom.hu/speed/ri.htm) szerint 0,22 másodperc. Ezalatt még további 3 méter megy a kocsi. Ez azt jelenti, hogy satufékkel 28 méteren lehet megállni és erre van 38 métered. 38/28 = 1.35. Ez azt jelenti, hogy a lámpa tervezője 35% ráhagyással dolgozott a satufékhez képest. Nem közlekedésmérnök vagyok, de 35% ráhagyás a best-case esethez képest általában kevés a mérnöki gyakorlatban ott, ahol emberéletekről van szó. Például egy 3 emberes lift sem szakad le 4 ember alatt. Ez lenne a 33% ráhagyás ugyanis. Sőt 6 alatt sem hiszem, hogy leszakadna.
Ez alapján úgy gondolom, hogy az a sárga biztonságtalanul rövidre van állítva, amit úgy próbálnak kompenzálni, hogy kamerát szerelnek rá, ahelyett, hogy átállítanák.
100-ról 50 méter körüli,
100-ról 50 méter körüli, satufékkel, reakcióidő nélkül. Ez alapján a 25 méter ötvenről egy reális becslés lehet
http://www.kisdoboz.hu/fekut
Beírod, 50, 100 és meglepődik.
Igen, igen, köszönöm.
Igen, igen, köszönöm. Közben nyilvánvalóvá vált, hogy tévedtem az ötven és a száz féktávoknál.
Egyébként a fenti oldal 24 méter féktávot tippel egy átlagos reakcióidejű emberre ötvenről. Egy gyenge reakcióidejűnek meg 38 métert :) Ami már tényleg vicces, mert ennyit mész ötvennel míg sárga a lámpa. Tehát neki _esélye sincs_ sárgára megállni.
A gyorsulás négyzetes
A gyorsulás négyzetes függvény. T.f.h. nulla reakcióidővel 100km/h-ról 50m alatt állsz meg, akkor ceteris paribus 50km/h-ról 50/4=12.5m a fékút.
Teljesen igazad van!
Teljesen igazad van! Valóban a negyede, ez a beidézett timeslipes oldalon is jól látszik.
Leülhet, egyes :) Egyfelől
Leülhet, egyes :)
Egyfelől mennyi ideig sárga egy átlagos lámpa? Nem sokkal több.
Másfelől ugye a mozgási energia (1/2mv^2, m a mozgó test tömege, v a sebesség) 100 km/h-nál négyszerese az 50 km/h-hoz képest, emiatt nem fele, hanem negyede kell neki megállni azonos lassulással (a fenti példában 25 helyett 12,5 méter). Számolgass: http://www.csgnetwork.com/stopdistcalc.html
Plusz ott van az időmérő is a lámpa mellett, mint fentebb megjegyeztem. De egyébként egy másodperces reakcióidővel számolva is belefér még a fékezés, bár az már nem feltétlen a biztonságos kategória.
Köszönöm, Te különösen
Köszönöm, Te különösen szimpatikus ember lehetsz.
Fogalmam sincs menny ideig sárga egy átlagos lámpa. Mennyi ideig?
A sebesség-féktáv viszonyban igazad van. A Lathor kollega által fent linkelt fékút számolón azonban egy gyenge reakcióidejű embernek 38 méter féktávot jósolnak, ami meg azt jelenti, hogy pont a vonalnál fog megállni. Ebbe tényleg semmilyen tartalék nincs beletervezve.
Az időmérőben viszont teljesen igazad van. Az alapján tippelhető, hogy mikor lesz sárga.
A 38 méter az gyenge
A 38 méter az gyenge reakcióidő, vizes út, használt gumival se jön ki, pedig már ebben is van tartalék.
Köszi, adjak címeket, ahol
Köszi, adjak címeket, ahol ezt megerősítik? :)
A szmájli fontos dolog.
(Egyébként vannak témák, amikre ugrok. Jellemzően a természettudományok iskolai oktatása ilyen téma, aminek következménye sok, a fentihez hasonló tévedés (és aminek azért valamelyest, főleg fizikából én is áldozata voltam). A másik, ha ember nem bírja belátni a tévedését. Örömmel tölt el, hogy például te nem ilyen vagy. Ja, és meglehetős határozottsággal tudom képviselni a véleményemet :)
A sárga időtartamát
A sárga időtartamát általában a megengedett legnagyobb sebességhez igazítják.
Autóval is illik előre
Autóval is illik előre látni, hogy normális fékezés esetén hol is állnánk meg, ha sárgára vált és ez a pont a lámpa előtt van akkor nem a gázt kell nyomni és nincs probléma.
ez egy olyan lámpa, amely
ez egy olyan lámpa, amely VISSZASZÁMOL, hogy még hány másodpercig lesz zöld.
tehát ha látom, hogy még pár másodperc, akkor nem nyomom a gázt, hanem még sárgánál megállok.
ezt nem képes senki felfogni sem itt, sem ott a helyszínen. eszet tezzsék má növeszteni.
Az arányossággal van a
Az arányossággal van a gond. 100 e ft egy egyszerű szabálysértésért kissé sok, miközben a zebra előtti nem megállást sehol sem büntetik. Ekkora büntit a 90/50-es gyorshajtásnál szokás osztogatni, ami sokkal veszélyesebb cselekmény.
És annak sincs sok értelme, hogy 1000 autóst megbüntetnek sok pénzre, miközben másik 1 m semmit sem kap ugyanazért.
100 e ft egy egyszerű
100 e ft egy egyszerű szabálysértésért kissé sok
Miért? Mennyi a sok? Mennyi a kevés? Mi a képlet, ami alapján kiszámolod?
Vagy hagyomány alapján megy? "A nagyapám se fizetett ennyit..."
Vagy csak hasraütés? Akkor persze minden sok. A disznók megint sarcolják a népet!
Tudod, arányosság. A
Tudod, arányosság. A villamossínen parkoló autót (okozott kár akár 1-2 m ft a késések miatt) alig büntetik meg.
Te örülnél ha pl 100 e-t fizethetnél, mert piroson mész át, az úttesten mész amikor van kerékpárút vagy a sávok között előzöl. Vagy nincs a kerékpáron csengő? Mert ezek is szabálytalanságok.
Vagy aki gyalog nem ér át az Andrássy/Bajcsy sarkon a zöld jelzés időtartalma alatt, kapja meg a 100 e ft-os csekket?
"Vagy csak hasraütés? "
A büntetés a hasraütés, hogy nincs megfelelően szabályozva.
Tudod, arányosság. Téged
Tudod, arányosság.
Téged félretájékoztattak gyerekkorodban: attól hogy valamit ismételgetsz, még nem lesz igaz. Esetleg érvek, harmadik nekifutásra?
A büntetés a hasraütés, hogy nincs megfelelően szabályozva.
A bírságok célja az elrettentés (OFF: komolyan unalmas már állandóan állampolgári ismeretek órát tartani, ez ennyire kimarad sok embernek?), ennek megfelelően kell megszabni őket.
Amíg tömegesen sértenek szabályt, addig nagyon vastag arcbőr kell ahhoz hogy azt mondjuk hogy "aránytalan" - ha tényleg az, akkor megvan a megoldás, nem kell szabályt sérteni. A rinyáló szabálysértők ellentmondásba keverednek: ha valóban "túl magas" lenne a bírság, akkor nem lenne annyi ember aki szarik a szabályokra, és nem lenne ki rinyáljon.
De ők azt szeretnék, hogy a bírság nevetségesen alacsony legyen, olyan alacsony hogy ne kelljen figyelembe venni. Ezt az ő szempontjukból megértem, én meg szeretném hogy az áruházakban ingyen legyen a minőségi keserűcsoki, de hát ez egy vacak világ, ez van.
Menthetetlenül hülye vagy.
Menthetetlenül hülye vagy. Érveimet már leírtam, de nehéz olyannak magyarázni, aki szétszívta az agyát. A büntetőjognak alapelve a cselekménnyel arányos büntetés. Gondolom téged is zavarna, ha megbüntetnének 1 m ft-ra, mert nem a kerékpárúton tekersz. Mert ugye ilyen szabálysértés is tömegesen előfordul, nem?
Menthetetlenül hülye vagy.
Menthetetlenül hülye vagy. [...] nehéz olyannak magyarázni, aki szétszívta az agyát.
Ne csillogtasd érveléstechnikai tudásod :-)
A büntetőjognak alapelve a cselekménnyel arányos büntetés.
Is. Szintén szeretjük ugyanakkor, ha a büntetésnek visszatartó ereje van, enélkül kevés értelme van a büntetőjognak. Ez úgy látszik, hogy az alacsony bírságoknál nem nagyon jön össze, ezért kell magas.
nem a kerékpárúton tekersz.
Gondolom átjön azért neked is, hogy ez miért veszélyeztet kevesebb embert, mint a pirosra váltó lámpán átrongyolás, és hogy miért adnak az utóbbiért nagy büntit. Ha nem, feladom, megyek szétszívni az agyamat :-)
Egy jobbrakanyarodás senkit
Egy jobbrakanyarodás senkit sem veszélyeztet lassú tempónál.
Sajnos az alacsony bírságokkal nem sikerült rávenni a kerékpárosokat, hogy a kerékpárutat használják, kénytelenek lesznek 100 e ft-os bírságot kiszabni. Annak garantáltan visszatartó ereje lesz, ugye?
Ez az állításoknak nem
Ez az állításoknak nem szerencsés kombinációja, mivel a gépjárművek lassú tempójú jobbra kanyarodása a párhuzamosan vezetett kerékpárutaknál az egyébként szabályosan haladó kerékpárosokat sújtó, sokszor halálos kimenetelű balesetek egyik jellemző oka.
Ha pirosban hajt át az
Ha pirosban hajt át az autós, akkor a párhuzamos kerékpárútnak/járdának is már régen piros van. Vagyis pont az ilyen esetben kisebb az elütés veszélye.
A gázolás akkor veszélyes, ha az autós nagy tempóban érkezik, vagy teherautóról van szó.
Elnézést a késői
Elnézést a késői reakcióért. Természetesen zöldről van szó az autós és a párhuzamosan haladó kerékpáros tekintetében is. Ez az alapvető veszélyforrás.
Az fel sem merült benned,
Az fel sem merült benned, hogy nincs minden utcában kerékpárút.
Az se esett le neked, hogy nem a kerékpárút használata kötelező, hanem ha abban az utcában van, akkor azt kell használni. Már ha igazi kerékpárút.
Ha nem azt az utcát választom, vagy nem arra megyek senki nem kötelezhet rá.
-
Zsurmi
Ha az út mellett
Ha az út mellett kerékpárút vezet, kötelező használni. Szerintem sem indokolt ilyen eseteben a nagyösszegű büntetés, hasonlóan a fenti lámpás esethez.
Annyit azért tegyünk
Annyit azért tegyünk hozzá, hogy tízezer forintnak is lenne visszatartó ereje, ha mondjuk mindegy negydik pirosnál elkaszálnák az embert. Mivel végtelenül kicsi az esélye, hogy elkapnak (köszönhetően az igen lagymatag ellenörzésnek), lehet próbálkozni a büntetési tétel emelésével, de ez magában nem üdvözítő, hszen társadalmunk eléggé polarizált, és teljesen más százezere forint két különböző embernk. Ereis van megoldás:pontrendszer a pénzbünti mellett. Persze, ez kamerával nem megy, csak személyesen.És ez is csak akkor ér valamit, ha a veszély reális, hogy elkapnak.
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
Pontosan. Amíg a lebukás
Pontosan. Amíg a lebukás esélye 1 ezrelék, semmekkora büntetésnek nincs visszatartó ereje. A kerékpárúton is csak addig parkolnak, amíg naponta nem kapnak büntetést.
Azt hiszem ez úgy van, hogy
Azt hiszem ez úgy van, hogy a gyalogos a zöld jelzés alatt kezdheti meg az átkelést.
8.§ "a villogó zöld fény az áthaladásra engedélyezett időtartam végét jelzi: a gyalogos az úttestre nem léphet, az úttesten levő gyalogos pedig köteles az áthaladást mielőbb befejezni"
Ha a lámpa visszaszámol,
Ha a lámpa visszaszámol, akkor nem egyszerűen belecsúszik a sárgába, hanem tudatosan, előre megfontolt szándékkal szegi meg a szabályt. Így sem jogos a 100eFt?
Az első ezer büntetéséből lehet venni még sok kamerát, meg visszaszámoló lámpát, hogy jusson a többinek is.
Egyirányúba szemből
Egyirányúba szemből behajtás 50 e ft. Jó sok pénzt beszedhetnének tőlünk is.
Szerintem autóval kevés
Szerintem autóval kevés veszélyesebbet lehet csinálni, mint a piroson áthajtani. Teljesen arányosnak érzem a nagy büntetést. A zebrászást is nagyon veszélyesnek tartom, de ettől még piroson átmenni autóval mégdurvább.
Bringával is tahóság
Bringával is tahóság átmenni a pirosan, nekem sikerült róla leszoknom.
Nekem 90% fölötti az
Nekem 90% fölötti az arányom, ha ez leszokásnak számít.
-
Zsurmi
Értelmes ember nem csak
Értelmes ember nem csak úgy átrongyol a piroson. Hanem ha teheti, egy-két másodperccel előbb indul el, mint a sor. Belemegy a pirosba, de ezzel csökkenti, nem pedig növeli a baleseti kockázatot. Szerintem ebben semmi tahóság nincs.
===
bácsi a biciklin
+5000 Engem mar dudaltak le
+5000
Engem mar dudaltak le igy, aztan a kovi pirosnal elmagyaraztam, hogy miert csinalom. A sebvalton koppant az alla az urgenek. Gondolkodni nem tud egyik se, csak magyaraznak...
A lamparol meg egyre tobb minden derul ki, es egyre jogosabbnak itelem a birsagot. Az meg nevetseges, hogy az Andrassy/Bajcsy peldaval jonnek elo. Ott amugy a nyugsijasok azok, akik nem ernek at, es sztem alsohangon 5 eve sirnak/sirunk/sirtok/stb, hogy legyen mar normalisan megoldva. Na oket aztan lehet buntetni, nem kapnak eleget...
A buntetes merteke meg... Kitalaltak hogy ennyi, es kesz. Aki meg nem tud varni max. 1-2 percet (a 2 perc azert mar eleg hosszu piroslampa, de meg az 1 perc is), hanem atzuzza, nem nez elore, nem keszul fel a sargara, esigytovabb, csak megy mint a barom, az meg fizessen... Vagy induljon el 5 perccel elobb, es akkor belefernek ezek a piroslampak. Hatalmas idomennyisegekrol beszelunk!
- errorka
bringával is ennyit
bringával is ennyit veszítesz, ha megállsz a pirosnál, te miért nem indulsz el annyival előbb? arról papoltok, hogy megérdemlik a büntetést, mert szabálytalanok. akkor mindenki megérdelmi, aki szabálytalan, nem? hisz ti mondjátok állandóan, hogy a kerékpár is JÁRMŰ! vagy ilyenkor ez nem számít? mint már fentebb is említették, kettős mérce...
Fentebb említettem, de
Fentebb említettem, de kifejtem kicsit. Bringával többet veszítesz sokkal, hiszen a lámpa nem kerékpáros tempóra van beállítva, hanem nyilván az autóéra. Nem kell nagy matematikusnak lenni, hogy az ember ezt megértse.
Egy jól beállított lámpánál:
A) Autóval, szabályosan: elindulsz a zöld lámpánál, és mire szabályos tempóval elérsz a következőhöz, az nagyjából akkor fog nyitni (egy kicsivel azelőtt, hogy odaérnél), tehát optimális esetben lassítás nélkül továbbmehetsz
B) Autóval, szabálytalanul 1:Az autó "narancssárgán" átrobog (keresztben ilyenkor a villamosnak akár már szabad jelzése is lehet, de ez most mindegy), akkor jó eséllyel a következő lámpa fogja megállítani, ami után akkor tud legközelebb átmenni, ha az nyit
C) Autóval, szabálytalanul 2: Ismeri az autós a kereszteződést, és tudja, hogy előbb el tud indulni, mint ahogy a lámpa nyitna. Ebben az esetben odaér a következő lámpához, és vagy lassítania kell, vagy megállnia, de ezzel sem került előrébb.
Mindhárom esetben nagyjából ugyanakkor tudja elhagyni a következő lámpát, tehát hosszú távon nem nyert semmit. Matchbox-al ki lehet próbálni, ha nem hiszed
D) Bringás szabályosan: pirosnál megállás, majd zöldnél elindul. a következő lámpa függően attól, hogy milyen messze van, vagy megfogja vagy nem, de közel sem olyan egyértelmű, mint az autós tempójával.
E) Bringás szabálytalanul 1: A bringás belecsúszik a "narancssárgába". ez a legrosszabb az eddigiek közül, mert mivel nem az ő tempójára van tervezve a kereszteződés, simán ráindíthatja a keresztbe jövő autókat a bringásra. (Ezeket legalább annyira büntetném egyébként)
F) Bringás szabálytalanul 2: A Bringás ismeri a kereszteződést, és tudja, hogy mennyivel indulhat előbb, mint ahogyan a lámpa váltana, de már biztosan nem jöhet keresztbe senki. Ez azt eredményezheti, hogy pont annyival van előrébb a bringásunk, hogy a következő lámpa ne foghassa meg, és biztonságosan átférjen.
Itt jól látszik, hogy a bringás ugyan abban a 3 szituációban egy kicsit sem tud annyira egyformán kijönni, mint fentebb az autósoknál.
Szóval a kettős mérce azért alakulhatott ki, mert a két jármű azonos szituációkban nem ugyan azt teljesíti. Cserébe jómagam nem elvárom az összes autóstól, hogy ne hajtson át piroson miközben én meg vígan megteszem (szerintem ezt hívják kettős mércének, de mind1). Autóval és kerékpárral magam sem ugyanúgy viselkedek az utakon.
------------
Life is Random
Minden pontban egyetértek.
Minden pontban egyetértek. F)-hez hozzátenném a mániáimat:
- klipszbe visszatenni a lábat;
- villamossínt keresztezni;
- telezöldnél szabálytalanul elédvágókat elkerülni;
- stb. stb. stb.
mind úgy biztonságosabb, ha az autósor kellő távolságból követ. Ja, és nem elég tudni, hogy nem jöhet semmi, figyelni kell a forgalmat, mert néha jön. (Bocs, hogy ennyit ismétlem magamat, de ezeket nagyon fontosnak tartom.)
===
bácsi a biciklin
így van. egy nyelvet
így van. egy nyelvet beszélünk ;)
------------
Life is Random
tudom, és értem, hogy
tudom, és értem, hogy miről beszélsz, de ettől nem lesz kevésbé szabálytalan, mint autóval megtenni. szóval nem kéne vagdalózni, hogy megérdemelt a százezres bünti. azt hiszem, te mondtad, hogy felvállalod, ha elkapnak. mit szólnál egy százashoz?
Annyiszor leirtuk mar. Nem
Annyiszor leirtuk mar. Nem csak itt, mas topicokban is. Minek irod le hogy erted, ha meg mindig nem erted?
- errorka
Nem valóban nem
Nem valóban nem szabályosabb, de veszélytelenebb, így a büntetési tétel is arányosan alacsonyabb kell legyen (szerintem, hangsúlyozom nem tudom, hogy bringán mennyi jár egy ilyenért).
És arra jól emlékszel, hogy én írtam azt hogy felvállalom, mert nem okozok vele senkinek kényelmetlenséget (erre nagyon figyelek), azt viszont nem én írtam, hogy a 100e Ft jogos, csak próbálsz itt csúsztatni. Egyébként sok olyan szitut látok nap mint nap, amiért bringást is nagyon szívesen büntetnék (rá is szólok, ha tudok). Csak a határokat kell ésszel meghúzni, és máris jól működne a közlekedés...
------------
Life is Random
"E) Bringás szabálytalanul
"E) Bringás szabálytalanul 1: A bringás belecsúszik a "narancssárgába". ez a legrosszabb az eddigiek közül, mert mivel nem az ő tempójára van tervezve a kereszteződés, simán ráindíthatja a keresztbe jövő autókat a bringásra. (Ezeket legalább annyira büntetném egyébként)"
No pont így jártam a héten valamikor koradélután...
Megyek a Hajtányhoz, XV. ker Drégelyvár utca, és kersztezem a Zsókavár utcát. A kereszteződésben a zöldre indulok, a burkolat szar, keresztül vergődök a villamossínek melletti arasznyi széles és mély lyukakon, s mire oda érek, ahol (nekem jobbról) a Zsókavár felő kikanyarodnak a kocsik, ha nem nézek oda elcsapnak, mert amíg átvergődtem a kátyúkon, a sineken, addig az ő lámpájuk beváltott zöldre (az enyém pedig már rég nem lehetett az...)
Azt is nézzük, melyik
Azt is nézzük, melyik cselekmény veszélyesebb társadalmilag.
Márpedig a büntetések a szerint vannak beárazva.
-
Zsurmi
a felvételen látható
a felvételen látható volt, mennyire veszélyes...
Nem rossz, vegyenek a
Nem rossz, vegyenek a befolyt büntetésekből pár kamerát Pestre (és a vidéki városokba is) komplett informatikai rendszerrel pl. Petőfi hídra, Szabadkikötő útra stb. Rendszám felismerés, átlag sebesség mérés az elhaladás ideje alapján és postázhatók a csekkek.
Ilyesmire gondolsz? Erre
Ilyesmire gondolsz? Erre már tökéletesen kész a technológia, sok városban van. Rendszer rögzít, automatikus kiértesítés, állampolgár neten befizet (Magyarországon realisztikusan átutalással). Ha nem ismeri el, akkor megy bíróságra, szokásos perköltség-szabályokkal (ha veszít, ő penget).
Azonnal meg lehetne csinálni, léteznek cégek akik ilyen rendszerekkel foglalkoznak. Csak akkor persze jönne a rinyálás, hogy milyen disznóság már hogy a szabálysértőket büntetik, meg aránytalan is, továbbá monnyonle.
Nem kifejezetten csak a
Nem kifejezetten csak a piros lámpa miatt kameráznék. Gyorshajtó GÉPJÁRMŰVEZETŐKKEL van tele a hócipőm.
szó esett a
szó esett a gyorshajtásról is. kerékpárral a megengedett a 40. sokan közülünk többször is 50 környékén halad, ami simán 25%-os túllépés. ha autópályán 130 helyett 160-nal megyek, ahol nincsenek gyalogosok meg semmi egyéb, csak autók, azért már keményen büntetnek. nem tudom, mit szólnátok, ha elkezdenék mérni a bringások sebességét is!
Röhögnék? ................
Röhögnék?
........................
Formaharc és sci-fi.
Örülnék. legalább
Örülnék.
legalább megtudom, hogy jól van-e kalibrálva a km órám ;)
------------
Life is Random
Én síkon nem tudok,
Én síkon nem tudok, lejtőn nem merek 50-nel menni, ezért engem nem zavarna. Nem tudom megítélni, hogy mások, akiknek van egy jól beállított/karbantartott oútijuk, mit szólnának. Megint a HVG biciklis melléklete jut eszembe, ahol egy főrendőr azt nyilatkozta, hogy a súlyos biciklis balesetek többsége a budai lejtőkön (nem downlill, úttest), jóval 50-60km-es sebességnél történik.
===
bácsi a biciklin
én is ott nyaltam el, és
én is ott nyaltam el, és ott maradtam volna, de a bukóm repedt végig. ja, és becsászkáltak a gyalogok az út közepére, úgy hogy látták, hogy tobben jövünk, csak basztak rá. és olyan 50-60 között nem tudtam megfogni a keresztbe csúszó első kereket. 2 éve volt és még mindig látszanak a nyomai (nem heg, mert az állam még mindig nem gyógyult meg)
*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*
Bazmus... Visszafogottabb
Bazmus... Visszafogottabb lettél, hogy veled maradt emlékeztetőül ez az átélt trauma?
hát, azóta a kulcscsontom
hát, azóta a kulcscsontom is eltörtem, meg volt egy cserbenhagyásos, folytogatós taxis gázolásos estem (beszámoló később, elnéztük a bírósági időpontot).
inkább az a problémám, h a törésen kívül a nagyobb eséseim, és sérüléseim mások miatt, nem a hegyen hanem a városban történnek.
*
Downhill is the light in the life!
&
Downhill is a way of life!
*
ha autópályán 130 helyett
ha autópályán 130 helyett 160-nal megyek, azért már keményen büntetnek.
:D ha nem lenne autóm és nem előznének folyton 130nál (nem óra GPS, óra szerint 140+) akkor még _talán_ el is hinném, hogy ezért tényleg büntetnek.
ha bemérnek, büntetnek
ha bemérnek, büntetnek 160-ért. természetesen, ha nem mérnek, nem büntetnek, milyen meglepő.
Ha én 50-el megyek, azzal
Ha én 50-el megyek, azzal max. a saját testi épségemet veszélyeztetem. A felelősséggel senki nem számol? Ha egy 1 tonnás autóban ülsz, amivel elég sok embert megölhetsz, akkor azért kicsit több rajtad a felelősség, mintha biciklivel vagy. Ha én 50-el elkaszálok egy szabálytalan gyalogost, akkor még egy halálesetnek is elég kicsi az esélye. 80 kiló vagyok bingával együtt, és eléggé puha :) Ez nem kettős mérce, csak gondolkodás. Egy 500 személyes Airbus, és egy 1 személyes silkórepülő is repülő, mégse lehet hogyanúgy kezelni a kettőt.
Tök jó az a 40,
Tök jó az a 40, szabályosan nem is tud edzeni egy országútis versenyző.
Az is gyönyörű, hogy kerékpárra általános a limit. Nincs különbség lakott területen kívül.
Ez milyen igazságos.
-
Zsurmi
Azért az milyen már, hogy
Azért az milyen már, hogy a környező országok közül nálunk egyedül nem lehet lezárni kerékpárverseny esetén a teljes útszakaszt.
Hivatalosan a kerékpárverseny a "kresz" szabályai szerint történik, tehát nem lépheted túl a 40 km/h-t :D
tök jó az a 90,
tök jó az a 90, szabályosan nem is tud edzeni egy rali versenyző
A rally mióta országúti
A rally mióta országúti sport? Mióta lehet bármilyen formában nem lezárt országúton gyakorolni? Az mióta nem veszélyes a többi közlekedőre?
Az országúti kerékpár sport közúton zajlik. Edzés normál forgalomban, verseny lezárt útszakaszon (kivéve Magyarországot). Lehetséges, működik nem veszélyesebb, mint közlekedni.
A 40-es korlát kerékpárra diszkriminatív és aránytalan. Tipikus tollvonásos intézkedés minden hatástanulmány nélkül.
A 80/90-es korlát a forgalom többi részvevője miatt van, a 40-es úgymond a kerékpáros biztonsága érdekében. 80-al lehet közlekedni, aki akar annak van pár autópálya is. De kerékpárnak nincs alternatíva.
-
Zsurmi
Sőt, azért is teljesen
Sőt, azért is teljesen felesleges a 40-es korlátozás, mert aki ki tud tekerni negyvenet tartósan sík terepen, az nem ma ül először biciklin, vélhetőleg van annyi tapasztalata hogy képes uralni a járművet, simán lehetne emelni.
Azzal viszont egyetértek, hogy a szűk budai utcákon senki ne jöjjön le 50-el, mert másokat is veszélyeztethet. Mondjuk ha rajtam múlna, Budapest majdnem mindenütt kint lenne a 40es tábla.
+1
+1
Bringával simán. Afféle
Bringával simán. Afféle privilégiumnak tekintem. A lámpát pedig iránymutatásnak. Kövezzenek meg érte, de szerintem egy üres kereszteződésben, mindenki meglátja a lehetőséget, mégha tagadja is.
"az első bírságolási
"az első bírságolási hullám után a rendőrök kénytelenek voltak áthelyezni az útra festett stopvonalat, és módosítottak a sárgajelzés hosszán is, az átalakítások miatt pedig számos ügyet ejtettek."
"A rendőrök szerint a hatóságnak nincs anyagi érdeke a büntetések mennyiségének növelésében. Miután a bevételekből direktben nem részednek, egy-egy veszprémihez hasonló beruházással csak a saját kiadásaikat növelik. A rendszer fenntartása, a bürokratikus kiadások, és a megnövekedett ügyszám többletköltségként jelentkezik, ezért nem tervezik, hogy bővítsék a kameraparkot."
http://index.hu/belfold/2009/03/01/csak_az_allamnak_fial_a_veszpremi_pir...
Ez már "csak" szervezés
Ez már "csak" szervezés kérdése volna...Tudom. az szinte a legnehezebb...nem, nem is nehéz, inkább csak hülyék.
........................
Formaharc és sci-fi.