Mikor lesz végre jogom Budapest főutcáján egyenesen a kerékpárúton végigjönni...ledolgozott tízórányi fizikai meló után, hazafelé húszméterenként taxikat kell kerülgetnem...civil autókat úgyszintén ,főleg színházi előadások időpontjaiban.
Az imént az Oktogon előtt egy taxis éppen a kerékpárút felét foglalva baromnak nevezett amiért megkockáztattam elmenni mellette...
Miért éreztetik velem, másodrangú vagyok, ha kerékpáron közlekedem? Mi a túró van ebben a városban???
Nem lehetne következő CM helyfoglalási engedélyt vagy fél éjszakára az összes belvárosi taxidrosztra kérni??? Ha ezen múlik és valahol ki kell ülni,várni,virrazstani az engedélyértt, jövök, JÖVÖK!!!
Üdv minden kerekezőnek. egy Barom a hetedik kerületből

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hotyhogy képe

Egy másik blogban éppen

Egy másik blogban éppen felmerült, hogy a taxik tömegközlekedési járműveknek tekinthetők.

Ez az elméleti besorolás nem is lehet helytelen olyan városokban, amilyenekben a taxi rendszer rendesen szabályozott, és része az egész szabályozott tömegközlekedési rendszernek.

Budapest taxijai nagy általánosságban törpüntyő autók, amikbe szűkösen ha belefér két emberpár alkotta társaság. Nincs taxinak tervezett jármű közöttük.

A kis családi autóknak tervezett, faramucin taxiknak alkalmazott kocsikban nincs olyan bőséges utastér amiben gyűretlen ruhával érkezhet színházba az utas.

Alig van elégséges poggyász tér is egy bőröndjeikkel utazó társaság számára bennük. Tolószékes utasokat nem tudnak szállítani ezek a mini-taxik.

Nem látszik központi szabályozástól egységesnek a fuvarozási díjszabás sem. A budapesti taxikról legtöbbször rossz független véleményt lehet találni az Interneten.

Becstelen, csaló taxisokról olvashatunk, akik megkopasztják a tájékozatlan látogatókat. Ezek az írások nem javasolják a taxik leintését, mert olyankor megbízhatatlan vezetővel lehet dolgunk.

Taxi rendelését ajánlják inkább, amikor becsületes hírnevű taxi társaság kocsija érkezik ki.

Szeretném, ha egy rendesen szabályozott, rendes gépjármű állományú taxi rendszer működne Budapesten.

Ha ilyen lenne, akkor a taxis nem foglalná el a kerékpár sávot. Nem kiabálna sértegetést és gyalázkodást ki az ablakon.

2
pata képe

Szerintem a budapesti taxik

Szerintem a budapesti taxik nem kisebbek, mint átlagos nagyvárosban. A minap voltam Barcelonában, ott Skodákat használnak taxinak, tökéletesen elég.

A bringasávra parkolás pedig nem csak taxisprobléma, boldog-boldogtalan oda szokott állni. Nem a taxisokra kell rászállni, hanem egységesen ellenőrizni és szankcionálni mindenkit, aki odaáll.

Amúgy feltételezem, hogy a bejegyzést írónak "Budapest főutcája" az Andrássy út, ott pedig rettenetesen rossz a bringaút konstrukciója. Szerintem csak idő kérdése, hogy külföldi egyetemek közlekedésmérnököket utaztassanak ide tanulmányútra, mert azon a műtárgyon kb minden tervezési hibát be lehet mutatni egyben.

3
Hotyhogy képe

Én se látom a budapesti

Én se látom a budapesti taxikat kisebbnek mint sok nagyváros taxijait. De ezeknek a városoknak mind csak mini-taxijaik vannak, melyeknek kis mérete nem mindenkinek elég.

London és New York tipikus taxijai nem ilyen általános széria kocsikból létesített mini-taxik, hanem rendes taxinak tervezett és megépített járművek.

London mini-taxijai jól kiegészítik a rendes taxikat, és ezek sok embernek megfelelnek. A törvényes szabályozás mindkét fajtát érinti. A hagyományos taxiknak azonban szigorúbb szabályozásuk és jobb hírnevük van.

A járműveik minden típusa egy szabványnak kell megfeleljen. Fordulási ívük különlegesen szűk és a legtöbb utcában meg tudnak fordulni tolatás nélkül. Tolószéket is be tud fogadni az utasterük.

A bringasávot nem csak szabálytalan taxisok foglalják el, valóban. De egy szabályozott, fegyelmezett és jó hírnévre vágyó taxis közösség nem foglalná el a kerékpár sávot, ezért nem szóltam az előbb mindenkiről.

Egy olyan közösség jó példát mutatna minden autósnak. Nyilván a rendőrségnek minden szabálytalankodót meg kellene büntetnie.

Úgy az engedélyszáma vagy rendszáma alapján bejelentett taxist is, aki feltehetően egy nagyváros szervezett tömegközlekedési rendszerének egy felelős végrehajtója.

4
kelsey képe

"Nem lehetne következő CM

"Nem lehetne következő CM helyfoglalási engedélyt vagy fél éjszakára az összes belvárosi taxidrosztra kérni??? Ha ezen múlik és valahol ki kell"

szerintem fölösleges háborút kezdeni a taxisokkal, befoglalni a drosztokat, csak "súlyosbítaná azt, ami úgy is".

szerintem mindigis "együttélésért" volt ez a dolog, nem a másik lenyomásáért. ha ők genyóznak, az minket nem jogosít fel genyózásra.

5
jazzpeta képe

Paraszt mindig lesz, és

Paraszt mindig lesz, és mindig kirívó (bicajosok között is).

Én az elmúlt egy évben a többség részéről sokkal nagyobb türelmet érzek, mint 2 éve, egyre több autós figyel ránk és kezdenek megszokni. És ez a lényeg, nem a pár pattogó f*szkalap.

Hisz paraszt mindig lesz...

6
kare777 képe

nesze vagyok öcsém

nesze vagyok öcsém gépéről:

ma blahán akart fenyíteni egy köcsög. a nyugati felé voltunk ő a meki utcájából akart kijönni, de a dugó miatt torlódott az egész. na mindegy. szóval képes volt azon a pár másodpercen felspanolni magát és engem, hogy elengedjen. persze mire mindenki elindult piros lett de én még átjutottam. a túloldalon dugó (szombat délben!!!!!!!!!!!) szóval én tovább mentem az autók meg álltak tovább... gyász

7
Petyo61 képe

Szerintem a válasz tök

Szerintem a válasz tök egyszerű. Igen, másodrendű állampolgár vagy mert nem adózol eleget. Tegyél ígéretet a kormánynak, hogy veszel havonta 100 liter benzint és elégeted, a biciklialkatrészek árának 500%-át befizeted adóba, kétévente pedig műszaki és környezetvédelmi vizsga címén fizetsz vagy 50 rongyot nekik. Ígérd meg, hogy százezreket adsz a bicikliszerelődnek aki annak több mint felét rögtön befizeti nekik. Ja és fizess nekik biztosítás címén is jól, meg egyszerűen azért is mert van kerékpárod.
Ha mindez megvan, akkor az állam boldogan fog állítani melléd rendőrt, aki majd végigpofozza, na nem a taxisokat mert azok is fizetnek, hanem mondjuk a gyalogosokat.

(Ha a fentiekből nem lenne világos, nem csak próbáltam mindkét oldalt, hanem enyhén elégedetlen is vagyok a jelen helyzettel)