Na, már a Totalcar-ra is beszivárogtunk... Tiszta konspiráció! Ráadásul általában teszek erre a rovatra, és csak azért kattintottam rá, mert ez volt a cikk címlapján:
http://index.hu/gal/14/huge.php?dir=totalcar/tesztek/fiesta13tdci/&width...
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Na, már a Totalcar-ra is beszivárogtunk... Tiszta konspiráció! Ráadásul általában teszek erre a rovatra, és csak azért kattintottam rá, mert ez volt a cikk címlapján:
http://index.hu/gal/14/huge.php?dir=totalcar/tesztek/fiesta13tdci/&width...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Ebben semmi meglepő nincs,
Ebben semmi meglepő nincs, mivel a fotózáshoz ráparkoltak a Külső Szilágyi úti bringaútra.................no comment
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Bazz, de gyász! Most, hogy
Bazz, de gyász! Most, hogy mondod, tényleg, mintha egyszer jártam volna arra... megérne egy kedves levelet, hogy milyen jól mutatna a kocsi szélvédőjén egy "utoljára parkoltam bringaúton" matrica...
Ha jól látom, úgy állt
Ha jól látom, úgy állt meg, hogy egyik irányból sem lehet értelmesen kikerülni. Remélem a srác pedálja "hozzáért kicsit" a fényezéshez. Hogy mekkora tahók vannak.
wazz, ugyanígy kiszúrtam,
wazz, ugyanígy kiszúrtam, küldtem is a linket a parkolo.freeblog.hu-ra.
bár asszem egy levelet kéne a tc-nek...
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
Leveleztem egyet a
Leveleztem egyet a totalcar-ral és a cikk írójától a következő választ kaptam felháborodásomra:
"Tisztelt Uram!
Azt tudom írni, amit másnak is ez ügyben - miután a Külső-Szilágyi út
egyik autóbeállójában elölről fotózgattam a Fiestát, és senki,
hangsúlyozom, senki nem jött tíz percen át arrafelé, bátorkodtam a hídra
ráállni egy fotó erejéig. De mivel elég lapos volt a kép így is, vártam,
hogy jöjjön valaki arrafelé. Percekig. Végre jött egy biciklista,
intettem neki hogy elnézést, és kértem, hogy tekerjen csak nyugodtan
tovább, hiszen benne lesz a képben elmosódottan. Ezek után leparkoltam
onnan. A kerékpáros akadály nélkül elfért, centiznie nem kellett, mint
látja, elég tempósan megy el az autó mellett, hiszen elmosódva látszik -
a fotó önmagáért beszél. A kocsi egyébként azért tűnik úgy, hogy
elfoglalja az egész úttestet, mert a teleobjektív lapítja a távlatokat.
Valójában a vezető oldalán egy tárt ajtónyitásnyi hely mellett a másik
oldalon közel másfél méter maradt, tehát még egy ikerbabakocsit sem
akadályoztam volna az elhaladásban.
Tudom, hogy szabálytalan a helyzet, de maximális körültekintéssel, a
lehető legnéptelenebb helyen álltam meg. Nézze meg az autós magazinokat
- a képek nagy része szabálytalan helyen készül, mert az út szélére
szabályosan ledobott autó látványa szörnyű egy fotón. Tudom, hogy az
autós újságírók társasága eszerint civilizálatlan csürhe, de vélemyénem
szerint ha az ember egy kvázi lakatlan helyen, a mező szélén,
körültekintéssel tesz le egy autót, ráadásul összesen két ember jár arra
azalatt, amíg fotóz, és barátságos, megértő kommunikáció alakul ki
gyalogos (biciklis) és fotós között, addig ennyi tolerancia talán
belefér. Soha nem parkolok egyébként szabálytalanul, huszonegy év alatt
egyetlenegyszer kaptam cetlit - olyan helyen, ahol elkopott a felfestés.
Tudom, Szingapurban nyilván börtönbe csuktak volna, ott rend van, és a
szabályokat be kell tartani. Hogy mi lesz a címlapkép, azt egyébként nem
én döntöm el."
Szívbemarkoló az elnyomott
Szívbemarkoló az elnyomott autó-tesztelők sanyarú helyzete, de ettől még a képen egy szabálytalanul parkoló autó van. A körülményeket pedig nem részletezi sehol.
A "21 éve nem parkoltam szabálytalanul" ennek a képnek a története alapján inkább úgy hangzik "21 éve mindíg meg tudom magyarázni magamanak, hogy miért vagyok szabálytalan".
(de ez a levél is jól mutatja a magyar autósok jellemző hozzáállását, miszerint az autós joga eldönteni, mit kell betartani a kreszből))
Egyrészt korrekt, mert
Egyrészt korrekt, mert hamar, és kimerítően válaszolt. És kommunikált a bringással is.
Másrészt a kép üzenete természetesen rossz, mert azt sugallja, hogy ez így jól van. Pedig úgy tudtam, az újságírás felelőssség is.
(Halványan egyetértek Gimp-pel is, miszerint "mindig meg lehet magyarázni". Lásd az elkopott felfestést is.)
Ugyanakkor:
"a képek nagy része szabálytalan helyen készül, mert az út szélére szabályosan ledobott autó látványa szörnyű egy fotón."
Ja, hogy az autó természetes közegében, az úton alapvetően RONDA? És ezért kell járdán, meg búzamezőn, meg a Holdon(!) fotózni / ábrázolni?
Nahát-nahát...
" a képek nagy része
" a képek nagy része szabálytalan helyen készül, mert az út szélére
szabályosan ledobott autó látványa szörnyű egy fotón."
Nekem ez a legszörnyűbb a fotós gondolkodásában, és biztos vagyok benne, hogy ez nem hogy kivétel, hanem szabály. Az autógyártók és a függelékek - autós magazinok - kétségbeesetten próbálják sulykolni, hogy az általuk gyártott termék aztán tényleg az EGYÉNI SZABADSÁG-ot biztosítja a tulajnak. Holott a közlekedés pontosan mutatja a modern ember egyetlen lehetőségét és egyben tragédiáját: egyénileg nem lehet szabad. Autózás, autós infrasturktúra, sebesség, porshe szerelem csak kollektive létezhet.
Ezért mélyen hazug az egész: az unalmasan, a szegély mellett szabályosan parkoló autó - totalcar: milyen a punto ülésének oldaltartása, és izgalmas-e a futómű a kanyarban? - teszi lehetővé a többi autónak a haladást, a szabadság illúzióját (de még inkább a föld alatti parkolóban parkoló autó.). Az út közepén - bicajúton is - ennek az ellenkezője, mások szabadságának korlátozása, még ha egy fotó erejéig is. Persze, én is tudom, nem ez az öt perc a legszörnyűbb a budapesti forgalomban, de most tágabban beszélünk a dologról.
Magyarországon ez különösen érthetetlen a gmk-n, fusi-n és háztájin edződött kádári kisembernek, akinek a sikeres gyerekei olajszőkítésbe, számlagyárba, rokikártyába és offshore businessbe mentették át a szüleik által felhalmozott társadalmi tőkéjüket.
A fotós persze ezt nem érti: amiért kapja a pénzt és a szakmai elismerést, az az igaz. Ha hazugságért kapja, akkor az.
Bírom a nicked.
Bírom a nicked. Agyátültetést végeztél már? :-)
Ott még nem tartok, de
Ott még nem tartok, de liftaknába léptem már :)
Engem megvett. Mivel nem
Engem megvett. Mivel nem látszik rajta, hogy az kerékpárút, rossz példát sem mutat, normális volt.
Ilyen a magyar társadalom állapota, örüljünk hogy valaki normálisan viselkedik, még akkor is, ha az szabálytalan.
Ne bántsuk.
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Miért nem fotózta le
Miért nem fotózta le külön a hátteret meg külön az autót bluescreen előtt, aztán a kettőt összefotosoppolja...?! Így beállhatott volna a Tadzs Mahal elé is. ;-)
Nagyon rossz a szemem, mert
Nagyon rossz a szemem, mert én nem látom homályosnak a biciklist???? :S :D
Van ám folytatás, így
Van ám folytatás, így még híresebbek lettünk:
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/01/13/miert_all_bicikliuton_a_ci...
Ja, most olvasom,
Ja, most olvasom, totálgyász némely ember a hozzászólásainak mind a tartalmát, mind pedig stílusát tekintve. Ilyenkor mindig elcsüggedek, hogy milyen országban élünk.