Grandeur és provincializmus címmel egy újabb egész oldalas cikk jelent meg a Budapestről szóló népszabis fórum-sorozatban, amin érdemes elgondolkodni. Van egy két kisebb hibája szerintem, de amúgy nagyon sok minden tetszik benne városfejlesztéstől, problémasoroláson, építészeten át közlekedésig. És a zárszó..
Mayer Antal cikke













Igen én is kíváncsi
Igen én is kíváncsi lennék, hogy ki és mikor fogja a változásokat elkezdeni..A cikkben leírtakkal teljesen egyetértek.
Szerintem minden probléma,
Szerintem minden probléma, ami a felszínen építészeti, városrendezési vagy közlekedési infrastruktúra etc. problémaként jelentkezik, valójában csak annak lenyomata, hogy a város nem tudja koordinálni önmagát. Ez pedig köszönhető a fantasztikus kétszintű budapesti önkormányzati rendszernek, sok kerület, felelősség elmosott. Ezen struktúra változtatására kevés az esély, úgyhogy reálisan nézve marad a további lecsúszás.
Apró változtatásokat el lehet érni, de legfeljebb azért, mert külföldi trendek (pl biciklizés) beszivárognak, szóval mindig marad majd egy pár évtizedes fáziskésés, és Budapest soha nem lesz bátor, innovatív lépéseket meghozó város.
én ebben azért nem
én ebben azért nem hiszek.
szerintem kezdünk lassan, és tényleg későn ébredezni a mély alvásból, az emberek kezdik felismerni, hogy ők is alakíthatják saját dolgukat. egyre több szép példa van erre lokális szinten, olyanok, amik nem simulnak bele a sémákba, ami oda fut ki, hogy végül mondjuk egy párt érdekeit szolgálják, vagy csak skandálás folyik. de még utóbbiaknál is a csírájában megvan az az igény, hogy nem tetszik valami, és tenni próbálunk ellene.
sztem leszámítva a renegát 30-asokat, az én generációm már sokkal fogékonyabb ilyesmire, de még itt is szörnyen nagy a passzivitás. de azért ez mégis látszik abban, hogy az újító törekvéseket felmutató dolgokon mindig a fiatalok viszik a prímet. és ahogy megyünk előre, ez sztem jobb lesz.
és itt már nem számít, hány rétegű a hivatali rendszer.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Legyen neked igazad.
Legyen neked igazad. Szerintem kis dologkban egyre nagyobb az emberek szerepe, nagy dolgokban továbbra is állatságok születnek (pl négyes metró).
jó, hát ezért mondom,
jó, hát ezért mondom, hogy építkezünk
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Budapest soha nem lesz
Budapest soha nem lesz bátor, innovatív lépéseket meghozó város
Te tudsz valamit...
én korántsem értek egyet
én korántsem értek egyet vele.
vannak nagyon is jó kezdeményezések a városban szinte minden, a cikkben megemlített témában. az persze való igaz, hogy ezek nem a nagyközönség számára készülnek, s ennélfogva egyből ki is esik a cikkíró a célközönségből.
az pedig kimondottan rosszul veszi ki magát, hogy habár belekóstol a probléma lényegi részébe (második alcím, második "röpke" hasábja) egyből tovább is lép, mintha nem lehetne visszaeredeztetni sok mindent arra.
persze alapvetően sok igazságot leír, de nem szabad elmenni amellett sem, hogy olyan a város, amilyenné tesszük. tehát itt gyakorlatilag arra van igény, amit az utcán látunk. na most, ennek tükrében viszont egy kérdőjellel tenném egyenlővé a cikket.
"vannak nagyon is jó
"vannak nagyon is jó kezdeményezések a városban szinte minden, a cikkben megemlített témában. az persze való igaz, hogy ezek nem a nagyközönség számára készülnek"
tehát, ha mondjuk 10 ember élvezheti a százból, akkor már jó? mikre gondolsz?
"persze alapvetően sok igazságot leír, de nem szabad elmenni amellett sem, hogy olyan a város, amilyenné tesszük. tehát itt gyakorlatilag arra van igény, amit az utcán látunk."
az első felével egyetértek, a másodikkal nem annyira. pont ezért kell aktivizálódni. sok emberben szunnyadnak dolgok, csak max nem annyira gondolkodnak rajta. in my view
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
(nemtom mi nem tetszett a
(nemtom mi nem tetszett a spamszűrőnek a válaszomban)
"tehát, ha mondjuk 10 ember élvezheti a százból, akkor már jó?"
igen, akkor már legalább 10 embernek jó. nyilván egy város méretét tekintve elenyésző, de sok-sok ilyen kis 100ból 10 emberes klikk már elég ahhoz, hogy felhívja a figyelmet.
a cikk kb. úgy állítja be a dolgokat, mintha ebben a városban nem lehetne élni.
azt hiszem ez az oldal és vonzáskörzete (nem tekintem a cm.hut epicentrumnak) egy jó ellenpélda a város tunyaságára, ezt ne kelljen már épp itt magyarázni. minden konkrétumot mellőző becslésem szerint az idelátogatók nagy átlagban is 10x több mozgalomról értesülhetnek, mint egy "átlag" fővárosi.
fáradt vagyok, mondj lécci
fáradt vagyok, mondj lécci példákat az első bekezdésben írtakra!
köcc
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
én is fáradt vagyok, nem
én is fáradt vagyok, nem írok :P
mittomén, biztos találnék pár ilyet...
na,
na, felébredtél?
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Nem rossz, de kb azt
Nem rossz, de kb azt mondogatja, hogy menyire igaza van az elozo ket cikkironak.
Nekem eddig az Eva cikkenek gondolata jott be: elosszor ki kell takaritani budapestet, aztan lehet epitgetni meg fejleszteni.
nekem ebből a cikkből az
nekem ebből a cikkből az jön le, hogy a cikkíró bár valószínűleg olvasta zoboki kiáltványát, értelmezni nem tudta. újat nem mond - ahogy egyébként szerintem EMA sem -, csak a mélygarázsok szaporítását, amit kösz ne.
persze nehéz zobokinál többet mondani, azon túl már csak cselekedni lehet, ez is a célja.
a zárszó tényleg klassz.
------------------------------
http://varoskepp.blog.hu
http://huszonnyolc.freeblog.hu
Szerintem mélygarázst
Szerintem mélygarázst nyugodtan lehet szaporítani. Csak néhány dolgot még szem előtt kell tartani: a meglévő környezetben ne keletkezzen kár miatta, ne közpénzből épüljön és üzemeljen, valamint az átadása pillanatában a környező utcákban ugyanannyi felszíni parkolóhely szűnjön meg. Ha ez mind teljesül, akkor nincs velük gond.
www.gruppetto.hu
olyan szépen
olyan szépen összefoglaltad feltételeket, hogy csak ennyit tudok hozzátenni:
+1
Még az szerintem kéne
Még az szerintem kéne feltételként, hogy csak olyan helyen, ami a távoli jövőben sem lesz autómentes.
Épülhet közpénzből, de
Épülhet közpénzből, de a használat ne legyen ingyenes és az üzemeltetőnek ne legyen a működés ráfizetéses.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Én úgy gondolom, hogy a
Én úgy gondolom, hogy a parkolóhely biztosítása nem közfeladat. (Kivéve természetesen a közintézmények környékét.)
www.gruppetto.hu
A parkolás - legyen szó
A parkolás - legyen szó kerékpárról autóról - a közlekedési infrastruktúra része.
Inkább legyen a parkolás megoldva a föld alatt, de ezzel
1) Szabaduljon fel a közterület. Sok hasznosabb feladatot el tudna látni, mint a parkolás.
2) Az építés és üzemeltetés költségét az azt használók fizessék is meg, ne legyenek nyomott (dotált) árak
3) PND
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Lehet, hogy így taníccsák
Lehet, hogy így taníccsák az egyetemen, de azt hiszem, ettől még nem kizárható, hogy esetleg még sem úgy van... Szerintem a parkolás kifejezetten célponthoz kötődik, épp ezért az adott célpontnak kell megoldania, hogy az oda látogatóknak legyen hova rakniuk a közlekedési eszközeiket. Ez részben már meg is jelenik a különböző építési szabályokban, nem véletlenül kerül előírásra, hogy az egyes épülettípusokhoz mennyi parkolóhelyet kell létrehozni.
www.gruppetto.hu