Másodszor sordort veszélybe autó, másodszor értem be. egyszerűen nem tudom mit csináljak velük, mert sosem akarnak megverni, és nem is bunkók.
1. Kereszteződés felé közelítek, nő vár majd ahogy befordul elém padlógázzal majdnem lelök az útról. Utánamegyek, először nem húzza le az ablakot, majd amikor már dühömben hogy szóba sem áll velem anyázok, stb, kiszáll, és megjegyzi, hogy nincs rajtam sisak, és nem jó a lámpám.(mert sárga villogó, ez nem szabályos) Nameg az út az autóké.
Mire én: És akkor már elüthetsz kislányom? (kb 20 évvel volt nálam idősebb) Szóval anyázgatások stb, megverni nem akarom, rongálni sem mert én voltam először bunkó, lehet hogy csak felkapta a vizet, és azért nem kért elnézést. Beül a kocsiba, ajtó becsuk. Na mondom magamban, akkor ezt megbeszéltük, eltekerek. Erre kb 60-al utánam, és 10 centire húz el mellettem. Ekkor ment föl a pumpám, de már nem tudtam elkapni.
2.: Ma: Jövök ki a bringaútról az útra. Ott ahol a lágymányosi egyetemi negyedhez vezet a bringaút egy kis erdős szakaszon. Pont ott van egy útkanyar, amihez kicsit előbb érek oda mint a szembejövő autó, aki azonban amikor fordulna, nagy ív helyett kis ívben rámrántja a kormányt, és majdnem elcsap. Utána, bekopogok a pirosnál.
-Tudod hogy majdnem elgázoltál?
-Persze, nem így kellett volna kijönni a parkból.
-Miért hogyan, egyébként én értem el előbb a kereszteződést.Kicsit vezethetnél óvatosabban
- Na én ezt nem folytatom(ablak fel)
- Ha egyszer így elütsz valakit és lecsuknak talán majd jobban meggondolod
Majd szében megfordulok és eltekerek.
Nem akartam bántani, mert nem volt bunkó, és nem akartam újabb ellenséget szerezni a bringásoknak. Ugyanakkor hazafelé felment bennem a pumpa amikor végiggondoltam, hogy gyakorlatilag szándékosan veszélyeztetett, és én nem hogy hozzá nem nyúltam, de még meg sem húztam a kocsiját.
Mit érdemes tenni, ha valaki ilyenkor nem támad ránk, nem bunkó, csak szimplán nem ismeri el amit tett, hanem még neki áll följebb. Mert ha pld. úgy kezdi hogy köcsög, vagy meg akar verni, akkor morci leszek, és rögtönítélek.
De ha nem akar megverni, és még csak nem is bunkó akkor mit tegyek?
Én próbálom fékezni magam, de szemmel láthatóan nem hatja meg őket a türelmes érvelés.
Nem rongálok, hogy ne szerezzek újabb ellenségeket a bringásoknak, de az utóbbi esetben szánt szándákkal majdnem elcsapott az illető. Talán kéne valami visszatartó erő.
Ti mit tennétek?












Én a ,,tűr csendesen''
Én a ,,tűr csendesen'' taktikát alkalmazom gyalogosra és autósra is, amíg lehet, hadd lássák, hogy milyen szabályos és nyugodt legények ezek a bringások. :) Mondok egy példát: Budai rakparton megyek. A Hajógyáriról jön ki egy kamionos a hídon (nem a vasútin). Már hamar megvan a szemkontaktus. Fékezett, de aztán jól belelép a gázba, és kivág elém. Én majdnem satuztam, de nyugis arccal megálltam. Már kanyarodóban volt, rám nézett, és elnézést kért, meg villogott. :) Szerintem egész más lett volna, ha én kapásból bemutatok neki. Nem könnyű, sőt nehéz, de nagyon jó érzés egy kis idő múlva, hogy jé, megint nem ment fel bennem a pumpa, pedig lett volna miért. Egyik barátommal sokat szoktam tekerni. Ő olyan, hogy egyből eldurran az agya, elküldi melegebb éghajlatra az autóst, gyalogost azonnal, ha szándékosan, ha véletlen volt szabálytalan. Na, most azt tapasztalom, hogy egyik sincs túl nagy hatással a népre. Mindenkinek a zsebében van a kedves kis válasz. Nem mi tudjuk a magyar vezetési kultúrát megváltoztatni. De legalább Te sem leszel tiszta ideg (én nem tudom azzal levezetni az, hogy szétcsapok mindent, sőt, csak fokozom), és ő sem csattan fel az első oszlopra az idegességtől, ami egy frankó szóváltás során keletkezik.
Kék Median trekking, fekete bukó és maszk
Én nyugodtan kezdtem, de
Én nyugodtan kezdtem, de egyik esetben sem jött elnézéskérés, sőt! Ez a gondom. Ha meg belegondolok, hogy pld. kórházba kerülök egy ilyen miatt..., mert kizárt hogy majd megáll és felsegít, miután szándékosan tette amit tett.
Az egyik ismerősöm
Az egyik ismerősöm szobatársának pont ma volt egy ilyen esete. Egy nő nem tartotta meg az oldaltávolságot, persze egy perc múlva utolérte a dugóban. Mikor mondta neki, hogy nem kéne, csak bemutatott egyet.
Igen, kisanyám, bunkó vagy és még mutogatsz is? Ez a bizonyos szobatárs is felkapta a vizet és a fém pedáljával megkóstolta a színrefújt lökhárítóját. Csiszi-csuszi, kicsit megkarcolódott. Mondtam is neki, hogy nem helyes az önbíráskodás, de ez a szobatárs igen rabiátus ember, nem hisz az igazságszolgáltatásban és mindig maga akar elégtételt venni.
én eddig egy autóban
én eddig egy autóban tettem mindössze kárt, azt is véletlenül. épp a szingós sprintemmel mentem be a városba, és már a nagyváradnál majdnem buktam, mert valami ormótlan kavicsszállító elszórta a tartalmát. az út hamar kitisztult, a következő szórás már a nagykörte kereszteződésénél volt. én kisoroltam a kanyarodóra, látom kövek. egyikre rá, oldalra kilő, kocsi hatalmasat döng. erősen bocsánatot kértem a tulajtól, de nem is láttam a reakcióját. azt figyeltem, kanyarodik-e utánam, de nem.
Ez is tiszta helyzet, mert
Ez is tiszta helyzet, mert bemutatott, tehát neveletlen módon viselkedett, ilyenkor természetes az büntetés.
ha már szóbaáll veled, az
ha már szóbaáll veled, az egy jó pont. az mondjuk fura, hogy "ő ezt nem folytatja". én ilyen esetben minimum egy "várj még nem fejeztük be"-t, ablakkopogással. ha ilyenkor higgadt vagy, akkor gyorsan mérd fel a helyzetet kresz szerint és mondd el, pontosan mit csinált szabálytalanul. ha csak azt mondod, hogy te voltál ott előbb, azt láthatóan leszarja. ha látja, hogy van közöd a közlekedéshez, lehet, hogy belátóbb.
én a múltkor háromszor ordibáltam ugyanazzal a fickóval az üllőin fényes nappal, mert ugye ablak lehúz kurvaanyád, és "csak" az volt a baja, hogy szerinte nincs lámpám, és "az ilyenek miatt...". volt lámpám, és ezt kifejezésre is juttattam. elég hamar rájöttem, hogy ez távolról sem olyan dolog, amit kiabálva lehet megoldani, ha tényleg félreáll (merthogy másodszorra már úgy közelítettem, hogy ÁJJÁMEG!), akkor utána szépen kulturáltan elmondhattam volna, és megmutathattam volna a működő lámpáimat.
szóval ilyenkor a tékitízi kéne hogy működjön, és amit leírtál, abból azt gondolom, hogy neked még menne is :)
Kresz szerint nehéz lett
Kresz szerint nehéz lett volna elmondani, még most sem tudnám. De a fő gond az volt, hogy szándékosan rámrántotta a kormányt, nem hibázott, vagy elnézte. Szépen elfért volna nagy ívben, de az utolsó pillanatban gázt adott, és majdnem elcsapta a hátsó kerekemet. Először el se hittem.
Ha kurvaanyázik valaki akkor megrongálom az autót, és ha kiszáll megtámadni, akkor őt is, ott nem volna bennem konfliktus. De ez teljesen nyugodtan ismerte be, hogy majdnem direkt elütött, és még szinte ki is oktatott.
Mivel felhúzta az ablakot, és lassan odébbcsorgott nem láttam értelmét mellette tekerni, és ordítani, hogy még nem fejeztük be.
első esetben a ráhúzás
első esetben a ráhúzás után jönne az említett ÁJJÁMEG.
amikor először éreztem úgy, hogy tényleg veszélyeztetnek, akkor olyan erővel jött ki a torkomon, hogy kívülállóként bisztosan megijedtem volna. meg is állt a taxisom. sajnos semmire nem jutottunk, mert zavarba jöttem, hogy megállt :)
a másodiknál meg ugyan nem volt igaza, de mivel nem történt semmi, és felfoghatja az illető úgyis, hogy majdnem elütött, tehát nem ütött el, tehát nem történt semmi. ha valaki ilyen, akkor főjön meg a levében, ne érdekeljen.
Ha szándékosan csinálta,
Ha szándékosan csinálta, akkor jöhet az önbíráskodás. Akkor tényleg felesleges megbeszélni. Ő megpróbált megszívatni, de utolérted és a magad módján elégtételt veszel.
Én eddig egyszer hallottam ilyenről, egyszerűen amikor utolérte az illető az autóst erősen lekoccolta a tükrét, lehet le is tört, és irány tovább. Utána lelki béke, és nyugalom.
A legjobb persze a higgadt magatartás lenne, de amikor direkt az életedre tör, akkor kevesen vagyunk erre képesek, és lássuk be, megérdemli a nevelést!
Szerintem ha néhány
Szerintem ha néhány bringás nem emelte volna fel a szavát, akkor ma sokkal több autós dudálgatna, centizgetne, venné semmibe a bicikliseket.
A kulturált hangnem fontos, de egyes idiótáktól nálam is túlságosan felment már a pumpa, voltak csúnya anyázások (tettlegesség nem). Egyszerűen az ember néha rossz passzban van, és ha akkor ledudálja valami idióta, akkor valami elpattan ott belül.
Szóval minél többen tesszük ezt (esetleg autókázós blogokban is megjelenik, mint amire már volt példa), annál inkább elterjed az autósok között az, hogy a biciklis bizony bekopog majd az ablakon, és megkérdezi, miért volt a szabálysértés (dudálás lakott területen), miért nem adta meg az elsőbbséget (szintén szabálysértés). És legközelebb megáll majd a keze a duda felé matatás közben, fékre lép, indexel és kikerül. Küzdeni kell magunkért és a többi biciklisért.
Egy szó mint száz: szerintem jól csináltad.
A Dózsa György úton
A Dózsa György úton húztak rám batár terepjáróval a Lehel út előtt a Duna felé menet, amikor még két egyenesen tovább haladó sáv plusz egy jobbra kanyarodó sáv volt ott. Mert őt nem érdekli, hogy a sáv kanyarodik, én pedig tartom a vonalat, és nem húzódok le jobbra, mert egyenesen megyek. (Most átépítették ezt a részt, megszüntetve a probléma okát. Helyes!) Következő pirosnál jobbról mellémentem, kopogtattam, láttam a száján, hogy kurvaanyázik. Rácsaptam az ablakra és előrébbgurultam, erre kiszállt, és úgy pofonvágott, hogy elzuhantam biciklistül.
A garázdaság miatti feljelentésre garázdaság miatti feljelentéssel válaszolt, mert úgymond megijesztettem a feleségét és a gyerekét, akit kórházba vitt. Az egyébként baromi jó fej rendőr azt javasolta, ejtsük a dolgot, mert ennek semmi értelme nem lesz. Végigbeszéltük vele: az egy dolog, hogy szerintem rajta kívül senki nem ült a kocsiban, de - és itt jön a lényeg - neki volt tanúja (ha hamis is, nem tudjuk bizonyítani), nekem meg nem.
Isten őrizz, hogy bárkit lebeszéljek a kurvaanyázásról meg a kopogásról, csapkodásról, mert a véleményem a közúti veszélyeztetésről nem változott meg - sőt, most még ádázabb vagyok e téren, mint valaha ;-) -, csak próbáljunk meg észnél maradni, hogy utólag (is) bizonyítható legyen a másik fél vétkessége a hatóság előtt. Mindenkinek tulokfogásban való bővelkedést kívánok! ;-)
Na igen, tanú az nem árt,
Na igen, tanú az nem árt, de szerintetek a videófelvétel, amin látszik, mit csinálok én és ő, az számít?
http://people.inf.elte.hu/proof88
Ugy latom meg senki se
Ugy latom meg senki se linkelte. Tipikusan az ilyen helyzetekre irodott:
http://rabic.org/Tulokvad_c3_a1szatiK_c3_a9zik_c3_b6nyv
Kicsit sok a betu, de nagyon olvasmanyos, nehol pikansan humoros is. Mindenkeppen ajanlott, akar tovabbterjesztesre is. Le a tulkokkal...
- errorka
nem műxik a
nem műxik a link...
----------
sárga vót az...!
mert már 4 éves... azóta
mert már 4 éves...
azóta nincs már rabic.org
viszont a google kidobta, hogy a freeblogon még létezik egy verzió belőle.
http://magwas.freeblog.hu/files/nothit/html/nothit_kesz.html
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
köszke. amúgy a javulást
köszke.
amúgy a javulást mutatja, hogy mostanában kevésbé támadnak ilyen gondolatok a fejekben. talán elérte a kerékpárok száma az úton a kritikus tömeget, és hozzáfejlődött az autóvezetők többsége is.
----------
sárga vót az...!
Viszont jó volt megint
Viszont jó volt megint végigolvasni ezt a témát. A Zürichi cseh vitéz befért volna besztofba. És vajon milyen lehet salsabringa bőrcucca?
A topik indítása óta próbálok egyre több leszaromtablettát foyasztani több kevesebb sikerrel, az élet egyre több területén, viszont ha szándékosan veszélyeztetnének most is felmenne bennem a pumpa.
nekem az adott részen még
nekem az adott részen még sosem volt bajom, biztos jó időben jó autósok között mentem. az mondjuk érdekelne, hogy hogyan változtatták meg, mert eszerint egy jó ideje nem jártam arra, vagy abba az irányba :)
Én arra járok munkába
Én arra járok munkába (tehát kb. mindennap) már évek óta. Párszor történt ilyen sávból kiszorítós eset, változó végeredménnyel. Szóval a Dózsa György útnak a Szabolcs utca és a Lehel út közti szakaszáról van szó. Hát, elég szépen átalakították.
Azelőtt a Duna felé a Szabolcs utca után kicsivel a két sáv háromra bővült: kettő egyenesen tovább, az újonnan nyíló pedig jobbra kanyarodik. (A legbiztonságosabb megoldás az volt, hogy már a Szabolcs utcai lámpánál beállsz a jobb oldali sáv közepére, és végig a közepén maradsz, még a Lehel úton is túl, mert ott meg parkolnak. Így nem tudnak sávon belül előzni, és pl. belökni a jobbra kanyarodó sávban jövők elé vagy a parkoló autók közé.) A Duna felől is három sáv volt, a jobb szélső buszsáv. (Elvileg itt, ugye, a középső sávban - jobb szélső nem buszsáv - kell közlekedni, de én sohasem tettem így. Pláne azóta, hogy egyszer totál kikészültem idegileg a Rákóczi úton, pedig az égvilágon semmi sem történt.)
Az átépítés után mindkét oldalon két sáv maradt. A belső sáv enyhén szélesebb, a külső viszont sokkal szélesebb (tipikus WOL) lett. A Duna felé ezzel egybevonták a külső egyenesen haladó és a jobbra kanyarodó sávot, a Duna felől pedig kiszélesítették a buszsávot, és egyben táblával (tehát én már elmondhatom, hogy láttam ilyet, és még külföldre sem kellett mennem érte! ;-) ) engedélyezték az azon biciklivel való haladást. (Igaz, a Szabolcs utca után ez megszűnik, de leszarom.) Lényegében ennyi.
na ja a dózsa.. és erre
na ja a dózsa.. és erre jött a dráva utca:
http://kerekparosklub.hu/ujabb-hasznalhatatlan-bicikliut-a-semmibol-senk...
pff-mérce kileng
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
ez nagyon jól hangzik :)
ez nagyon jól hangzik :) lehet, holnap kis kerülővel inkább arra megyek :D
Én arra fel vagyok
Én arra fel vagyok készülve, hogy kiszáll és nekemesik(és természetesen erre mindenkinek fel kell készülni aki kopogtat sajnos), itt másról van szó.
Rossz volt a technikád.
Rossz volt a technikád. Azonnal megfordulni és a másik irányba elhúzni. És akkor ott toporog, mert nem tudja, hogy utánad eredjen-e, vagy az autóját féltse. Ne feledd: te a biciklivel sokkal de sokkal mozgékonyabb vagy. Használd ki.
Csegevara, csegevara!!!
Ha egyirányú, szűk utca,
Ha egyirányú, szűk utca, akkor keresztbe rakod előtte a biciklit és úgy szállsz le róla és beszélgetsz el vele. Innentől kezdve csak ő jöhet ki rosszul a dologból. Akkor is, ha meg akar verni, akkor is, ha áthajt a biciklin, akkor is, ha kénytelen hátra tolatni onnan.
Bár még nem próbáltam. :D
Bizonyos szitukban nyerő lehet, ha kinyitod az ajtaját, bár ezt menet közben nem igazán lehet megtenni. De szituáció kell hozzá, pl. a Baross utca, Józsek krt. kereszteződésnél, nem lehet a Barossból rákanyarodni a körútra, sem balra, sem jobbra. Viszont sokan eljátsszák, hogy jobbra akarnak kanyarodni, feltartva a mögöttük lévőket, ugyanis a jobbra kanyarodó autó egy zebrát keresztezne, ami tele van járókelőkkel, lévén ott a villamos megálló, stb. Olyankor a gyalogoknak is zöld van. Vannak olyan parasztok, akik erőszakosan dugják be a kocsijukat a zebrára, tiltott jobbra kanyarodás közben, miközben tele van gyaloggal. Elhiszem, hogy arra ismeretlenként figyelmen kívül lehet hagyni egy jobbra kanyarodni tilos táblát, de akkor sem fogok a zebrára menni, akkor sem ha dudálnak hátulról, max lerendezem a mögöttem lévővel, persze csak akkor, ha tudom, hogy nem szabálytalanul kanyarodok.
No, a lényeg az, hogy ezen a helyen már volt rá példa, hogy egy erőszakosan zebrára betolakodó kocsinak egy mérges járókelő kinyitotta az ajtaját, már csak a sofőr kirántása hiányzott (ez nem történt meg). :D
Ki tudja, ilyeneknek talán az öv sincs bekötve, simán ki lehetne húzni onnan. Aztán jelentsen fel.
mod.: most belegondoltam, hogy nem jó, mert ha sebességben van a kocsi és kirántod az embert, elindulhat az autó (vagy lefullad, de akkor is ugrik). Most gondoltam bele, hogy a GTA-kban szerintem le kéne fulladni a kocsinak, mikor kirántunk valakit, aki épp nem a pirosnál várakozik. :D
mod2.: mondjuk nekem ritkán van időm veszekedni, mert mindig sietek valahova, ahonnan már épp késésben vagyok. :/
http://people.inf.elte.hu/proof88
Az ajtó kinyitás jó
Az ajtó kinyitás jó ötlet. A jobb hátsó ajtót a legjobb kinyitni. Még nem próbáltam, de ha úgy adódik...
Sajnos vannak autók, amik menet közben bezárják az ajtókat, szóval nem mindig működik.
Én párszor csináltam.
Én párszor csináltam. Mondjuk akkor kicsit megijedtem, amikor egy nálam (190cm) fél fejjel magasabb fószer szállt ki a kocsiból. Szerencsémre csak szócsata lett belőle. Előtte hiába sietett, ezzel 3 lámpaváltásnyit feltartottam. :-)
Csak arra vigyazz, hogy ha
Csak arra vigyazz, hogy ha kinyitod az ajtajat, akkor azzal szukebb utcaban akadalyozod a kerekparosforgalmat :F
- errorka
Nem tudom, én ezekkel nem
Nem tudom, én ezekkel nem foglalkozok, megyek tovább a nyugis tempómban. Szerencsére eddig nagyon kevés kocsi jött annyira közel, hogy megijesztett volna (nehezen ijedek meg a kocsiktól úgy látszik, mert azért sok jött olyan közel, hogy egyesek itt már anyáztak volna, azt tuti), kereszteződésekben meg nem keresem a konfliktust, ha el akar menni, had menjen, nekem kedvesebb az életem.'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'
Más a megijesztés(pld
Más a megijesztés(pld kicsit közelebb jön mint kéne), és más a szándékos veszélyeztetés.
Itt egyik esetben rosszul mérte fel a nő a helyzetet, és majdnem elgázolt, a másik esetben meg még szemközti sávba is átment az illető, csakhogy rámhúzhassa a kormányt.
Mondjuk ki az a paraszt, aki
Mondjuk ki az a paraszt, aki nőt ijesztget így ???
Tudom, vannak ilyenek is ...
http://people.inf.elte.hu/proof88
Kedvesemre postás
Kedvesemre postás transporter dudált rá, majd centizte le, majd vágott be elé, mert nem a bringagyalogon ment...
Ja és egyértelműen lány; hosszú haj, női váz, szép popó...
........................
Formaharc és sci-fi.
:( http://people.inf.elte.hu/
:(
http://people.inf.elte.hu/proof88
Buzi postasok... (Lenyultak
Buzi postasok... (Lenyultak 2 csomagomat is, igy most duplan!) Komolyabbra forditva: amekkora tirpakok laknak ebben a varosban, lehet, hogy igy akart csajozni. Valszeg azt hitte a tulok hogy ezzel bevagodik :F Amugy meg kapjak be az ilyenek, legyen az postas vagy miniszter, hideg vagy meleg...
- errorka
Hát bevágódni
Hát bevágódni bevágódott....csak épp nem nála, hanem elé.
........................
Formaharc és sci-fi.
Kocsiajtó
Kocsiajtó kinyitásról:
Egyszer álltam egy kereszteződésben (kocsival), odajött egy faszi, kinyitotta az ajtót, beült mellém. Majd rámnézett, elkerekedett a szeme, elnézést kért, és kiszállt.
Utólag összeraktam: valószínűleg az történt, hogy valakivel itt beszélt meg találkát, én meg pont ugyanolyan kocsival jöttem, mint az a valaki, akit várt.
Gondolom utólag ő is jót nevetett az egészen, ahogy én is.
Ilyet már én is hallottam,
Ilyet már én is hallottam, sőt ott még pár kocsival hátrébb végig is nézte az akit várt. Izé... remélem érthető.
hehehe :D ezen én is jót
hehehe :D
ezen én is jót nevettem :D
http://people.inf.elte.hu/proof88
vácin középsö sávból
vácin középsö sávból szerettem volna kimenni a szélsőbe, szépen jeleztem is a dolgot. Hátra is néztem láttam hogy van egy autó de ha egy icipicit előzékeny akkor még elég távol van. Francokat,gyorsított ,és ha nem pillantok mégegyszer félszemmel oldal/hátra akkor simán elüt..
a büdös anyját.. később utolértem pár piroson átmenve, és egy klassz turhásat beköptem a lehúzott ablakon a csajnak :D Egészségére!:)
Ejnye! És a
Ejnye!
És a folytatás???
http://people.inf.elte.hu/proof88
Mi multkor 3-an tekertunk
Mi multkor 3-an tekertunk igy Csepelrol befele a varosba. Auto jo messze, en voltam leghatul, kezem ki, aztan elkezdtunk befele sasszezni. Hatraneztem, meg mindig jott, kezem meg mindig kint, aztan elore nezek, latom az elso srac gyorsabban huzodott balra mint en. Megint hatraneztem, auto mar a seggemben. Eloreorditottam hogy vigyazz, mindketten kicsit visszahuzodtak, ezert nem ment at rajtuk a paraszt. Jo 15-20 masodpercig jeleztem hogy balra huzodunk. Sajna nem sikerult utolerni, meg a masik 2 arc nem is olyan vehemens mint en. Az ilyen helyzetekben hogy maradjon nyugodt az ember? :/ Meg eletben...
- errorka
Ha parasztnak magyarázol,
Ha parasztnak magyarázol, csak még parasztabb lesz a jövőben. :-( Szóval a tuti az "Isten nem bottal ver" taktika.
Inkább nyugi és engedd el, meg vigyázz magadra! Pesten muszáj gyökkettőzni... Még akkor is vannak veszélyes helyzetek... De arra meg ott vannak a bringás őrangyalok! Mert azok vannak, már 3× tapasztaltam. Ja, nem, már 4×! :-)
Törd szét szilánkosra a
Törd szét szilánkosra a térdét az u-lakattal, addig nem vezet utána, míg nem készül el a trabant hycomatja.
Most nagyon
Most nagyon hímsovinisztának fogok tűnni, pedig nem vagyok az.
De.
Már kétszer is megtörtént velem hajszál pontosan ugyanaz a szituáció, mindkettőnél 40 év felé járó hölgy volt az illető, az egyik ráadásul telefonált közben.
Úgy történt az eset (mindkettő), hogy mentem viszonylag gyorsan (40 körül) főúton és mellékutcából kanyarodott a kocsi. Ránézek a sofőrre, ő rám néz, bele a szemembe, majd szépen lassan elindul és bekanyarodik.
(Tiszta western-fíling: belenéz a szemembe mielőtt megöl)
Szóváltásba egyikkel se keveredtem, mert azzal voltam elfoglalva, hogy miközben a szembe sávban kikerülöm ne csapjon a szembejövő autó se és a kikanyarodott nőnek se menjek neki hátulról.
Arra emlékszek, hogy az első eset után kb 10 percre leültem, és elgondolkodtam az életemről, mert nem sokon múlott az egész :)
Szóval lehet sovinizmussal vádolni, de ha meglátok egy nőt, ráadásul ha vezetés közben még telefonál is, akkor legszívesebben odébb teleportálnám magam egy szomszédos kerületbe :)
Visszatérve erre a két nőszemélyre, nem tudom, hogy mit gondolhattak, szerintem azt, hogy "csak egy biciklis, attól még kimehetek."
És mégegyszer had kérjek bocsánatot a jól vezető hölgyektől, de amit pár XX kromoszómás egyén művel közlekedés címszóval az dráma (de inkább tragédia). És tudom, hogy vannak férfiak is akik így vezetnek, de szerintem inkább női vonás.
Ugyanebben a szituációban
Ugyanebben a szituációban már rengeteg ilyen esetem volt, és nem csak nőkkel. Mellékútról való kikanyarodás és mobilozás kombó láthatatlanná teszi a kerékpárost (sajnos nem sebezhetetlenné). Biztos van valami pszichés oka, érdekes mindenesetre.
Tényleg hímsoviniszta
Tényleg hímsoviniszta vagy, de ha már beismered az út a gyógyulás felé... nő vagyok, és nagyon régen vezetek, mert öreg vagyok, és tudom, hogy gyenge pontom a másik jármű sebességének felmérése, ezt nagyon sokat kellett gyakorolnom, persze ha okosan csinálja az ember, akkor nem sodor veszélybe másokat.
A telefonáló pasik is gázok.
Szerintem a nők, ha balesetet csinálnak, az inkább koccanásos jellegű. Ha férfi csinál balesetet, ott gyakran vér folyik.
No, ne kapd fel a
No, ne kapd fel a vizet!
Egyébként nők is tudnak nagy balesetet csinálni, lásd Árpád-hídi éjszakai baleset, amikor asszem 3 nő ült a kocsiban, és oszlop állította meg őket, meg amikor huszonéves nő gázolt el bicikliseket ...
Nem a nemtől függ, hogy milyen súlyos a baleset! Lehet, hogy több férfi vezet autót, ezért több balesetet okoznak férfiak! Most arról ne is beszéljünk, hány férfi vezet ittasan/részegen autót! Szerintem nagyon kevés nő vezet ittasan, mondjuk volt már rá példa, de szerintem iszonyú kevés. A komoly balesetek nagy része szerintem ittasságból ered...
Na mindegy, egyébként ezek szerint én is hímsoviniszta vagyok. Viszont tudom, hogy sok nő jól vezet, és elismerem a tudásukat.
http://people.inf.elte.hu/proof88
Nálam nem él ez a
Nálam nem él ez a sztereotípia miszerint a nők rosszul vezetnek.
Anyukám például borzasztó sofőr, nem merek mellé beülni. Ha együtt megyünk valahova, akkor én vezetek:)
De ismerek olyan nőt aki nagyon jól vezet. Ha valaki béna az úton és mérgelődök miatta akkor mind1 hogy nő-e vagy férfi, tanuljon meg vezetni. Ez az én hozzáálásom.
Az utóbbi napokban egyre jobban bosszant a közlekedés.
Főleg hogy most kétszer is voltam pesten kocsival, elég rossz döntés volt:( Felbosszantottam magam.
Megyek és veszek lámpát.
---
Sokan raknak aláírásba linket, ami nekem nem szimpatikus. Én is rakok, mert ezt az oldalt én írtam. Akinek van kedve játszon vele:)
http://eonquest.com
Nő vagyok. 37 . Jól
Nő vagyok. 37 . Jól vezetek. És ezt férfiak mondták :)
:):):)
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos-láthatatlan
Ket szot mondok, a tobbit
Ket szot mondok, a tobbit tedd ossze: hatso szandek :DD
- errorka
nem nekem mondták :S,
nem nekem mondták :S, hanem rólam a férjemnek :)
Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos-láthatatlan
Latod? Teljes mertekben
Latod? Teljes mertekben mukodik. A ferjednek a fejeben meg sem fordul, hogy mit is akarnak valojaban. Elhessegeti a gondolatot :)
"Tuti nem mondana, ha valojaban..."
Az, hogy a Te fejedben sem fordul meg, az mar legyen az o gondjuk :))
- errorka
Utolsó bekezdésemet olvasd
Utolsó bekezdésemet olvasd el kérlek mégegyszer, és meglátod benne, hogy egyet értek veled.
Hímsovinizmusom meg itt kezdődik és eddig is tart, hogy ha nőt látok vezetni, akkor óvatos üzemmódról átváltok még óvatosabb üzemmódba. Ennyi.
Persze volt már mégtöbb gáz szituációm (fehér furgonok, fekete német autók, taxik) ahol férfiak voltak a ludasok, de ott már előre láttam, hogy "na ez biztos köcsög és be fog vágni, le fog szorítani, stb.", ezért fel tudtam készülni időben.
De hogy rámnéz, és utána mégis kivág, hát ilyen csak nőkkel volt.
Ez persze nem reprezentatív, de én főleg a saját statisztikámnak hiszek, ezért látom így a dolgokat.
Amúgy kiscsaládomban is vicces az arány: Jóanyám szörnyűen vezet, de tényleg. Nővérem viszont nagyon ott van a szeren, iszonyat módon érzi a kocsit, múltkor pl. megfogta a gépet, amikor elkezdett sodródni a fagyos úton.
Szóval 1-1 :)
Akkor most te is sovi vagy,
Akkor most te is sovi vagy, nem? Mert te is nemek alapján teszel különbséget. Aminek egyébként mindenféle feminista meg egyéb mesterségesen egyenlősítgető állásponttal szemben bizony van értelme. Mások vagyunk. Nem jobbak, nem rosszabbak, mások. Elmondom, miért, bár rettenetesen leegyszerűsítve.
Az van, hogy a másik jármű sebességének felmérésehez használt skill férfiadottság. Az ősember korában a férfi vadászott, és fel kellett mérnie ilyesmit, hogy pl. hol lesz a bölény akkor, amikor az ő dárdája metszi annak útját. A nőnek ilyesmire nem volt szüksége, így a legtöbb nőben ez a képesség alulfejlett.
A nők ezenközben csoportokba verődve bogyót gyűjtöttek, bennük a szociális skillek alakultak sokkal jobban, valamint innen ered az a képességük, hogy több dologra képesek egyszerre figyelni (hisz akármit csináltak, állandóan résen kellett lenniük, hogy nem közeledik-e valamiféle veszély, 360 fokban bármerről). A férfiaknak ilyesmire nem volt szüksége, így a legtöbb férfiban ezek a képességek alulfejlettek.
A nők szerintem azért hajlamosabbak telefonálás közben vezetni, mert bíznak a többfelé figyelő képességükben, ami viszont ebben a helyzetben nem elég: simán benézik a moonwalkoló medvét.
Nekem az az elméletem, hogy
Nekem az az elméletem, hogy a női vezetők azért rosszabbak [*], mint a férfiak, mert az autókat döntőrészt férfiak tervezik döntőrészt férfiaknak, és nem veszik figyelembe a nők gondolkodásmódját. (Ellenpéldaként Volvo YCC: http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_YCC )
[*] Egyébként pedig szerintem a férfi sofőrök sokkal rosszabbak, mert gyakran nem figyelmetlenségből, hanem a kifejezetten aggresszív vezetési stílusuk miatt mennek bele balesetveszélyes szituációkba.
Ha a biztosítókat
Ha a biztosítókat nézzük, a legkedvezőbben a női sofőrök vannak "bírálva", szóval náluk a legalacsonyabb a biztosítási díj. Ennyit arról, hogy kik vezetnek jobban vagy rosszabbul.
........................
Formaharc és sci-fi.
Bizony a férfiak
Bizony a férfiak vakmerőbbek és náluk gyakoribb az is, hogy szándékosan parasztok. Én inkább az egészet úgy fogalmaznám meg, hogy mindegyiktől másképp, más miatt félek, ha félek.
Kizárólag nő kanyarodott eddig elém mellékutcából. Hiszitek vagy nem.
Kizárólag férfi huzigálta rám a kormányt eddig, azok viszont ezt szándékosan.
Érdekes felvetés nekem is
Érdekes felvetés nekem is pont ez jutott ma eszembe csak gyalogos üzemmódban.
Ma a délután/este a Margit körút-Moszkva tér útvonalon ötször veszélyeztettek az autósok.
3x zöld lámpa esetén:
1. A saját vonalán/piros lámpáján túl megálló csak arra figyelő autós,hogy tíz méter üresség támadt előtte.(Kb. 5-en mentünk át a zebrán,de csak arra eszmélt föl,hogy élénken jeleztem neki a zöld emberkét az oldalsó lámpán)
2. Fekete autóval jobbra kanyarodás (ezekre figyelek balra nézés nélkül nem lépek le)
3. Zebrán beragadás (ki tudja mit fog tenni)
2x lámpa nélküli zebrán
1.Zebrán állás (szuper olyan hosszú a kocsi,mint a fehér csíkozás)
2. Telefonálva vezető(a gyalogosok biztos csak nézelődnek az út szélén,nekem meg sietős az utam a 20m múlva következő piros lámpához)
Bennem már az első után felment a pumpa.
De arra is gondoltam,hogy jobb lett volna ha higgadt tudtam volna maradni,de sajnos nem sikerült.
Hallottam már olyat aki
Hallottam már olyat aki vízzel osztja az igazságot. Egyszerűen egy vizes üveget kézben tartva kopogtat be az ablakon és ölbe önti az illetőt. Végiggondolva elég jó módszer. Feljelent, hogy leöntötték vízzel? :) Kiszáll a kocsiból megverni? Te kiszállnál a kocsiból amikor úgy nézel ki, mint aki bepisilt?
Megtorlás van, testi sértés nincs, károkozás gyakorlatilag elhanyagolható.
hahaha, ez jóóó. az a
hahaha, ez jóóó.
az a baj, én ált. semmit nem teszek. mondjuk már volt rá példa, h összeszedtem magam, és szóltam a faszinak, hogy amikor kikerült, s utána rögtön jobbra kisívben bekanyarodott, akkor engem is érintett. ő engem észre se vett. én baromi ideges voltam, ő megijedt. tényleg látszott rajta, h
nem látott, és lelkiismeretfurdalása van. megnyugodtam, h talán elgondlkodik.
én megértek mindenkit, aki üvöltözik vagy rávág a motorháztetőre stb. sőt irigylem is, h ilyen bátor.
http://zsempi.blogspot.com
"megverni nem akarom,
"megverni nem akarom, rongálni sem"
Igazán kedves tőled, hogy nem versz meg egy nőt. Meg az is, hogy nem rongáltad meg az autóját. Ha bunkón viselkedett volna, akkor megvered, vagy letöröd a visszapillantót??????
Ez az, előre a bringások jó hírnevéért.
GRATULÁLOK
Ne haragudj édes, de itt
Ne haragudj édes, de itt nem mindenki Gandhi.
Bizony, ha megpróbálnak sérülést okozni, vagy megölni, s utána még nekik áll feljebb, akkor bennem sem teng túl a krisztusi megbocsájtás. Lehet érte kövezni.
Már megint ez a
Már megint ez a kövezés... :-)
........................
Formaharc és sci-fi.
Hmm. Van Lóbelt nevű
Hmm. Van Lóbelt nevű foglyunk?
Hogy ne legyünk annyira
Hogy ne legyünk annyira offok, ez a hozzászólásom az eredeti kérdésre is legyen válasz:
http://www.youtube.com/watch?v=LxQgXgS5G3c
........................
Formaharc és sci-fi.
Nem, nem vertem volna meg,
Nem, nem vertem volna meg, de ha egyből bunkón indít biztos hogy megrongálom a kocsiját, akkor is ha nő. Nálam a nők egyenrangúságot élveznek a férfiakkal, kűzdök a nemi diszkrimináció ellen.
(Engem viszont már vert meg nő(nem játszásiből bőr cuccokban), pont azért mert nem voltam képes megütni, onnantól magamévá tettem néhány feminista alapelvet. :) )
Ismerem ezt a típust
Ismerem ezt a típust (többszörösen- cserbenhagyásos - elfordult kormánnyal is utoléréses jobbhorog, valamint engem látva - elsőbbséget nem adva elémkanyarodás okán), a választ még én sem találtam meg a kérdésre.
Szvsz. miután észlelted, hogy már megint egy ilyenbe futottál bele, legjobb reakció talán a csendes öröm, amit afelett érezhetsz, h nem szenvedsz az övéhez hasonló lelki betegségben - pl. tudsz különbséget tenni jó és rossz között stb. - szóval úgy általában hasonlítasz egy Emberre, miközben ő meg nem.
És persze afelett, hogy végülis nem esett baja senkinek és semminek (a kormányt is visszafordítottam izomból a kerekt a lábam közé szorítva, és tárcsafékje is minek legyen az embernek ugye, ha soha nem áll meg első keréken :P).
Erre csak ezt a linket tudom
Erre csak ezt a linket tudom küldeni:
http://www.treehugger.com/files/2008/11/toronto-cycle-car-confict.php
Röviden: ütésváltás alakult ki egy bringás és egy taxis között. A taxisnak egy foga bánta, tehát nem volt ártatlan a bringás. Majd utána rátolatott a bringásra, akinek ezután amputálni kellett a lábát.
Tehát: mindegy, hogy kinek van igaza, mindegy, hogy ki kerül börtönbe a végén, elég szar dolog láb nélkül élni.
Ha épp a aföldön
Ha épp a aföldön fetrengenék, miután elgázoltak természetesen nem arról gondolkodnék, hogy akkor mit is kezdjek az illetővel.
De amikor épp túléltem valamit, és módomban áll...
A történet nem erről
A történet nem erről szól. Verekedés után az autós beszáll a kocsiba, és rátolat izomból a bringásra, úgy, hogy a lábát hozzányomja egy villanyoszlophoz, majd elhajt.
Csak azt akartam mondani a linkkel, hogy egy szóváltás simán torkollhat egy ilyen szándékos gázolásba, vagy akár géppuskasortűzbe is. Nem tudhatod, hogy nem ránt-e fegyvert az autós, vagy nem gázol-e direkt el.
Természetesen verekedés
Természetesen verekedés után az ember fiának kell hogy legyen annyi esze, hogy ilyesmire ne biztosítson lehetőséget.
"Csak azt akartam mondani a linkkel, hogy egy szóváltás simán torkollhat egy ilyen szándékos gázolásba, vagy akár géppuskasortűzbe is. Nem tudhatod, hogy nem ránt-e fegyvert az autós, vagy nem gázol-e direkt el."
Senkinek nem javaslom hogy miután megvert valakit előtte sasszézzon az úton. Azt mégkevésbé, hogy egy 100 kilós ipse orrbavágása után(amíg az kicsit elbizonytalanodik) fordítson neki hátat, és telefonáljon haza a vacsora után kérdezősködve. De szerintem ez alap.
"géppuskasortűz" Na persze, meg pont szupermenbe botlok.
Ha akkora mázlim van hogy pont valaki olyanba botlok aki kapásból lelő, akkor már valószínűleg a túlvilágon is rendezve lesznek az ügyeim, ha már extra gyorsan történt az utaztatásom.
Szóval hasonló kényszerékpzetek miatt nem fogom kockáztatni a káros feszültség felhalmozódását. Úgyhogy aki CSAK hasonló meggondolásból marad csöndben, az már 40 éves korában gyomorfekéllyel, és rákkal fog kűzdeni.
Tegnap este, Szilágyi
Tegnap este, Szilágyi Erzsébet fasor. Bicikliúton megyek, villogóval. Befordul elém egy VW Golfos anyuci (kb. 30-35 éves). Csorog befelé keresztben, nem vesz észre, én már hiába fékeznék csak matrica lennék a motorháztetőn, úgyhogy inkább rátekerek, így csak a hátsó kereket tolta meg egy kicsit. Megállok, megnézem megvan-e minden. Anyuci félreáll, kiszáll, megnézi a lökhárítóját!, majd megy tovább.
Nem szóltam neki semmit, siettem.
Nem számolom, de
Nem számolom, de statisztikailag többszázszor kellett már lennie beijesztős koccanásomnak olyan helyen, ahol az autós nem adott elsőbbséget, pedig van. Ebből egyszer volt olyan, hogy azonnal elismerte a hibáját. A többi nem ismerte a kreszt, nem nézte a jelzéseket, és többnyire ők támadtak. Én ilyet sehol máshol a világon nem láttam még, pedig bringáztam 4 kontinensen, ez maga a budapest folklór.
Az a szomorú, hogy néhány napja még egy intelligensnek látszó idősebb bringás is rámkiáltott, miután majdnem elütöttek bringaúton, hogy nincs elsőbbségünk. Utána elmeséltem neki, mit is jelent az úton a macisajt alatt a bringás kiegészítő tábla, és nagyon meglepődött. A lakosság felének azonnal bevonhatnák a jogsiját, ha lenne egy ilyenekre kihegyezett teszt.
Nem akarok ötletet adni, de
Nem akarok ötletet adni, de egy férfi autósnak semmi sem fáj annyira mint a fényezés megrongálása. Egy karcolásból többet tanul mint fél óra beszédből. Női vezetőnek mindegy, nem fáj az autó, nincs értelme a szónak. Ő egyszerűen nem vette észre és a végére sem fogta fel mi történt, ártatlan, és nem érti miért kiabálnak vele, felesleges.
Van viszont egy történetem. Még Zürichben, igen konfrontatív cseh kollégám zúdult le egy mellékutcán a hely szelleméhez illő lejtőn. Garázsból nő autóval háttal ki elé. Cseh Vitéz hatalmasat perecelt, első kerék totálos, karja kicsit vérzett. Kapásból úgy el kezdett üvölteni a megszeppent nővel, hogy az behívta magához, bekötözte, és adott neki 300 CHF-et anyagi kár enyhítésre. Vitézúr így kommentálta az esetet: "A hétvégén hazamegyek és veszek egy másik első kereket 5 Frankért, a dolog gazdaságilag rendben van, de hülye vagyok mert ott voltam az ijedt csajnál és elfelejtettem megdugni."
Vannak született győztesek :)
Ha ráadásul a jobb
Ha ráadásul a jobb elején, biciklit rézsútosan hátratolva karcolod meg a fényezést, az Isten se mossa le róla, hogy ő ütött el téged.
De kérlek titeket, hogy ezt tényleg csak igen komoly atrocitás esetén tegyétek, amikor valóban szándékosan el akartak ütni, vagy kifejezetten agresszív bunkó volt az autóvezető.
Női vezetőnek mindegy, nem
Női vezetőnek mindegy, nem fáj az autó, nincs értelme a szónak.
Általánosítás. Csak sajnálni tudlak, ha így gondolod.
Mellesleg ne találkozz velem, ha autóban ülök. Ha bringás, vagy gyalogos vagy, vigyázok Rád, elsőbbséget adok. De ha autóval támadsz, rossz néven veszem. Hiába próbálod erőszakkal kicsikarni belőlem azt hogy beengedjelek, ha nincs elsőbbséged és ezt pofátlanul teszed (ha nem erőszakodkodsz, hanem jelzed, hogy be akarsz sorolni, beengedlek). Utálom az erőszakos pasikat. És ha ezért rám dudálnak, pláne nem engedlek be. Csak akkor lépnek a fékre, ha látják, hogy nem ijedek meg, nem féltem az autót. Úgyis ő lesz a hibás, ha kárt tesz az autómban. És tedd össze a két kezed, hogy ne így legyen, mert ha nekem vagy az autómnak bármilyen sérülése lesz, kiszedlek az autóból...
És ne hidd, hogy csak a szám jár.
*********************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
Egy erőszakos nő, aki
Egy erőszakos nő, aki utálja az erőszakos pasikat.
A többi erőszakos nővel hogy jössz ki?
ez nem erőszakosság. a
ez nem erőszakosság. a magyar tanárom úgy fogalmazta meg ezt, hogy az utak robin hoodja. segíti a rászorulókat, és a zsarnokoknak betart :)
lehet ezt kulturáltan, meg erőszakkal is csinálni.
Az utak Robin Hoodnője.
Az utak Robin Hoodnője. Vagy Robin Hodinája.
egészen pontosan Robin
egészen pontosan Robin Hudini :-)
===
bácsi a biciklin
Erőszakos lennék, csak
Erőszakos lennék, csak azért megvédem magam? Hm....
Én max. csak reagálok egy felém történő, engem ért támadásra. Nálam ez nem meríti ki az erőszak fogalmát. Természetesen lehet erről más véleményetek.
*****************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
ne beszélj többesszámban,
ne beszélj többesszámban, én ilyet nem mondta, szerintem igazad van, igyekszem én is így viselkedni vezetés közben.
Bár én olyankor annyira lelazítom magam hogy sokszor még a barom törtetőket is beengedem és nem foglalkozom semmivel, így megelőzhető hogy 5 perc vezetés után vörös fejjel 100-al versengve próbáljak meg valakit leszorítani az útról akivel épp összetűzésem volt.
A többesszám nem csak
A többesszám nem csak azoknak szólt, akik a hsz-emre reagáltak, hanem bárkire/mindenkire. :) Hogy ne értsük félre egymást. Ne úgy képzeljetek el (nem vlen a tbsz.), hogy miközben be akar sorolni, le akar tolni, stb. pofátlanul én eközben liluló fejjel toporzékolok. :-D
Megyek a sávomban, ahogy máskor, csak nem ijedek meg tőlük és nem engedem magam csak azért "zsarolni" (nem ez a legjobb szó), mert nő vagyok, féltem az autóm és ezért beengedem. Igen, féltem. De! Nem genyózom, nem szemétkedem senkivel. Autóversenyt pedig soha nem játszom. Felőlem rohanhat, szabálytalankodhat, de rossznéven veszem, ha ez ellenem irányul. És azt is, ha látom, másokat (pl. gyalogos) veszélyeztet. Én is szeretem a sebességet, de ha nem bírok magammal, kimegyek a pályára.
Természetesen, ha baleset vagy vészhelyzet van az egy másik eset, olyankor bárkit, bármit, bármikor beengedek. Ha nincs elsőbbsége akkor is.
Tudod (vissza esz.-ba), elegem van abból, hogy azon a 2*5 km-en, amit megteszek autóval, már nem tudom megszámolni két kezemen se, hányszor mentek el mellettem a párhuzamos sávban úgy, hogy én a zebra előtt álltam és a gyalogos éppen átkelt (volna). Elegem van az ilyen barmokból és azért mert erősködik, ledudál, levillog, stb. nem fogok "behódolni" neki. Tanuljon meg közlekedni. Úgy sajnálom ilyenkor, hogy nem vagyok rendőr...
************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
Én csak úgy tudom
Én csak úgy tudom megelőzni a fejlilulást, hogy igyekszem fel sem fogni a sok bunkóságot.
Egyébként biztos lehet rendőregyenruhát kölcsönözni. Vegyél ki valami jó kis motorosrendőrös bőrcuccot! :) (Igaz hogy autóról beszéltünk, de azt lehetne hordani bringán is!)
Nem is mondasz
Nem is mondasz hülyeséget!
Vmi dögös, bőrcucc kell.
*********************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?