Budapesten elsőként Rákosmentén, az Újlak utcai iskola közelében készült el villogó ledekkel felszerelt gyalogátkelőhely. Az átadás előtt épp baleset volt a helyszínen.
A külföldön már bevált szerkezet érzékeli, ha jármű vagy gyalogos közeledik az átkelőhöz, és villogni kezd, így a biztonságos közlekedést elősegíti, a baleseteket megelőzi.
A villogó ledlámpák messzire látszanak. Az említett szakaszon lejtő van, így az autósok nagy része gyorsabban hajt a megengedett 50 km/óránál. Tekintettel arra, hogy az útszakasz a Újlak utcai iskola háta mögött, az Újlak utcai uszoda mellett található sok gyermek is ezt a gyalogátkelőhelyet használja. Az ő biztonságuk érdekében is került ide a szerkezet.
A villogó zebra a Signelit Zrt elképzelése alapján valósult meg, Rákosmente Önkormányzata vállalta a költségek egy részét, a cég állta a nagyobb hányadát.
Jányoki Ákos, a Signelit igazgatója elmondta, saját lánya is ezt a gyalogátkelőhelyet használja, ezért az ő védelmében is tartotta fontosnak ezt a technikai megoldást. A szakember elmondta, hogy egy ilyen zebrába épített ledes világítás, a hozzátartozó kamerával, érzékelővel 1.5 millió Ft alatt van, míg egy lámpás kereszteződés költsége 15 millió Ft lett volna, és azt több fórumon engedélyeztetni kellene.
Az átadás előtt egy órával egyébként éppen baleset történt az említett útszakaszon. A balesetben bár a gyalogos átkelőhely villogott, az autósok figyelmetlenek voltak, és egymásba mentek. A technikai eszközöket tartalmazó oszlopot is kidöntötték, amelyet hamarosan helyreállítanak.
Az említett karambol is a baleset-megelőzést szolgáló szerkezetek, intézkedések létjogosultságát mutatják. Szerencse, hogy a baleset idején éppen nem kívánt átkelni egyetlen gyermek sem a zebrán.
http://www.rakosmente.hu/kistabla.php?kozep=1*Villogó%20zebra%20a%20gyalogosokért*hirhozo/tajekoztato/taj20081023_1.txt












most ezt nem ertem.. de
most ezt nem ertem.. de bennem a hiba.
Atadaskor eppen baleset tortent?
Az említett szakaszon
Az említett szakaszon lejtő van, így az autósok nagy része gyorsabban hajt a megengedett 50 km/óránál.
LOL
Mert így nem fáradnak el
Mert így nem fáradnak el és nem izzadnak meg
:)
Nem foghat a fékjük?
Nem foghat a fékjük?
És mindkét irányba lejt?
És mindkét irányba lejt? vagy pesten minden út lejt?
------------
Life is Random
Mi is a lejt ellentéte?
Mi is a lejt ellentéte? Fejt? Felejt?
===
bácsi a biciklin
emelkedik? ------------ Life
emelkedik?
------------
Life is Random
leitő - felítő leit -
leitő - felítő
leit - felít
Van ahol így mondják...
Hasznos megoldásnak látom
Hasznos megoldásnak látom a leírásod alapján. Még nem tudtam elolvasni a cikket most ezen a lassu gépemen.
Minden lehetséges fronton üdvözletes az újítás amikor a siralmas magyarországi gyalogos biztonság följavításáról van szó.
Mivelhogy ez bevált már máshol, s viszonylag olcsó is, értékes rendszer lehet önmagában is, vagy más megoldásokat kiegészítve.
Traffipaxra és kemény
Traffipaxra és kemény büntető eljárásra van szükség nem felesleges villogó zebrákra.
Az autósokat nem érdekli más csak maguk és a tárcájuk!
A lébecoló zsarukat ki kell hajtani melózni és szigorúan büntetni őket a lógásért.
Nagyon jó 5let a ledes
Nagyon jó 5let a ledes zebra, nem felesleges! Többek között az USA-ban vannak ilyenek.
A trafipax egy más téma, de az sem ártana...
Az aszfaltból kissé
Az aszfaltból kissé kiálló sima prizmákat kitenni menetirány szerint a zebra elé nem lett volna elég (meg nagyságrendekkel olcsóbb)? Én pl. a budapesti Gubacsi úton látok ilyet, a Timót utcai saroknál. Elég nulla arrafelé a közvilágítás, a forgalom viszont relatíve nagy (Soroksári út egérútja?).
De ha már ott vannak a
De ha már ott vannak a prizmák, akkor villoghatnak is. Olaszban láttam ilyet. Viszont a kamerás cucc tényleg felesleges. Ha ledes a világítása, akkor alig fogyaszt akkor is, ha éjjel-nappal villog.
Az 1-es úton valahol
Az 1-es úton valahol Herceghalom magasságában van ilyen kereszteződés közelében az útra telepített villogó ledsor. Szerintem sokkal veszélyesebb, mert oda figyelsz, ahova nem kéne...
bonnie
Ki lehetne alakítani azt a
Ki lehetne alakítani azt a ledsort egy összeolvasható felirattá "ne ezt olvasd vazze, hanem előre nézz!"
Esetleg Pityubá leszállópályának nézi, és odaparkol a mezőgazdasági AN-2 gépével.
Az esőt nem elég eltűrni, az esőt szeretni kell...
OFF: Bocsi', de nem lenne
OFF:
Bocsi', de nem lenne kedved a szignód felé rakni valami ilyesmit:
------------
Az esőt nem elég eltűrni, az esőt szeretni kell...
big +1 vagy alsóvonást:
big +1
vagy alsóvonást: ________________
:D
@..@ búúú ? @˘°@
@..@ búúú ? @˘°@ búúú.
°° °°
villog? hmm ez már védelem
villog? hmm ez már védelem a javából.. :S Esetleg hatásosabb lenne 1 hetes rendőri akció a zebráknál. Büntiből ért a magyar....
Usáá-ban lehet hogy ez felhívja a "dzsíípes nagyik" figyelmét, de itthon a sok surmó majd inkább azon versenyez hogy ki tud gyorsabban áthajtani 2 villanás között.
"az kizárt dolog me nem tudom"
Elnézve így Butapestet a
Elnézve így Butapestet a legjobb az lenne, ha a gyalogos megnyomna egy gombot, és kijönne a földből egy acélrúd, na az megfogná a kocsikat. Mert sokszor a piros lámpa sem ér semmit :(
De azért jó ötlet, ha már egy gyalogost is megment, akkor megérte. Csak az a kár, hogy szükség van ilyen megoldásokra. Egy svájci átlagember biztos nem érti, hogy miért lehet szükség ilyenre...
Egyébként nagyon jól fest
Egyébként nagyon jól fest "élőben", de hát mint ahogy azt már mások is megfogalmazták, nem az a probléma, hogy nem látják, hogy az ott kérem egy gyalogátkelőhely, hanem nem érdekli őket.
Ha a villogás helyett
Ha a villogás helyett telepítettek volna akármennyi pénzért egy trafipaxot, naponta több mint 1,5 millió forint bevételt hozna a zebra, magyar emberrel szemben a sűrű és nagy büntetés az egyetlen fegyver.
Nekem csak az nem tetszik,
Nekem csak az nem tetszik, hogy odajar az igazgato lanya. Az az eset jut rola eszembe, amikor valami fomuftinak meghalt a gyereke, es egybol elojott azzal, hogy ujra kene halalbuntetes. De, hogy ne az legyen, hogy negativkodok...
...az otlet jo, mindenkepp tamogatando (esetleg lehetne kombinalni lampakkal is a villogo zebrakat), es kivanom, hogy a pesszimizmusomat megtorjek a tovabbi sikeres munkalatok, es elterjedjen a modszer. Foleg ha be is valik.
Sok sikert nekik, bar ahogy Cseya is irta, nem feltetlen a vizualis eszlelessel van problema. A gond az, hogy megallni es atengedni a gyalogost (esetleg tobbet is), az akar 20-40-60 masodpercbe is beletelhet. Sajnos az embereknek nincs ennyi idejuk.
- errorka