végre normális lakatot is árulnak, jó ötlet volt.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
végre normális lakatot is árulnak, jó ötlet volt.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
És az ára is igen
És az ára is igen barátságos...
Nagyon jó lakat, csak ajánlani tudom mindenkinek.
Praktikus, könnyen a vázra szerelhető (nekem az U lakat nem fért el a trekking vázamon), könnyebb vele lakatolni, mint az U lakattal, hasonló biztonsági szint mellett.
........................
Formaharc és sci-fi.
Jobb, mint az U-lakat? Most
Jobb, mint az U-lakat?
Most állok lakat, zárszerkezet, stb., vásárlása előtt. Már több száz hozzászólást, teszet, értékelést elolvastam és még mindig nem tudok dönteni.
*********************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
Magam is gondolkodóba
Magam is gondolkodóba estem, íme a részeredmény:
pro: jó lakat listaár alatt, viszonylag könnyű (1,2 kg), ritkasága és komoly kinézete miatt lélektani tolvajriasztó is
kontra: 90 cm (nem 75), decathlon
===
bácsi a biciklin
Mi a gond a decathlonnal?
Mi a gond a decathlonnal?
Jobban szeretem a kis
Jobban szeretem a kis boltokat.
===
bácsi a biciklin
rendelj a bringabutikban,
rendelj a bringabutikban, ott ráadásul egy ezressel olcsóbb, és személyesen is átvehető, szal nincs postázási költség...
köszi! === bácsi a
köszi!
===
bácsi a biciklin
ha abus, akkor miért
ha abus, akkor miért kontrázod a dekaBAZZt?
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
Szerintem a 90cm inkább
Szerintem a 90cm inkább pro, a 75 nekem sokszor rövid.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Én is most gondolkozom,
Én is most gondolkozom, hogy milyen lakatot vegyek, amit a túrabiciklimre fel tudok rakni gond nélkül. A Bordo Granit X-Plus az egyik jelölt.
Szerintem ez a fajta lakat azonos súly vagy ár mellett gyengébb, mint egy jó U-lakat, de az, hogy könnyebben szállítható elég nagy előny.
Ha az U-lakat szállítását jól meg tudod oldani akkor az a jobb, de ha nehézkes lenne a szállítása, akkor a Bordo jobb vétel lehet.
Jé, most látom, hogy van
Jé, most látom, hogy van új Bordo Granit X-Plus, nehezebb de erősebb mint a sima Bordo. Mondjuk kiváncsi vagyok, van-e már vkinek és mennyi a hazai ára.
Nekem montim van, van rajta Bordo és U-lakat is. Mindkettő elfért, bár keresgélni kellett a megfelelő helyét az U-nak egy darabig. A Bordóval könnyebb lakatolni, az U meg biztonságosabb.
Nekem is a montira kell
Nekem is a montira kell lakat. Nem tudom, melyik U-ban férne el?
Nem sem mindegy mennyibe kerül a zár, de hosszú távon gondolkodom. Ez egy - remélhetőleg - egyszeri beruházás, egyszeri költség. Inkább kiadok 2-3-5 ezerrel többet, de jó legyen az a lakat.
És még mindig tanácstalan vagyok....
************************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?
Én a hátsó támvillán
Én a hátsó támvillán (remélem ez a neve) tartom az U-t, mert máshova nem fért el. Hátrafelé, felfelé áll. A háromszügben nekem sem fért el, mert a kulacsot nem akartam beáldozni.
Hosszas tanakodás után én
Hosszas tanakodás után én is a hátsó villára raktam az U-t.
a keréktől áll hatrafelé. Először máshogy raktam fel de nagyon idegesített hogy zörög, és mintha a festék csemegézésének is nekiállt volna. így most főként lóg.
Elég bosszantó amúgy ha nem fér a háromszögbe az U lakat. Nekem akkor se fér be ha kiveszem a kulacsot (amire pedig nem nagyon vagyok hajlandó).
Nekem az a véleményem amúgy hogy U lakattal lakatolni sem könnyű, de a hátrányai rögtön előnnyé válnak, még megvan a bringám:]
Granit X-plus 54 U-lakat
Granit X-plus 54 U-lakat árban várható (min. 17-20 ezer forint).
én is utánanéztem picit,
én is utánanéztem picit, és kételkedem valamelyest. gyakorlatilag:
1. szélességében "nőtt" csak, az egész tartója is szélesebb, de ahogy Peta flexelte, úgy nem ér sokkal többet, szerintem.
2. Biztonságosabb kulcsot kapott. Ez érdekes, mivel a való élet megmutatta, hogy a jelenlegi (régebbi) zárszerkezet is ellenáll a fúrásnak.
3. csak 85 cm-es verzió van belőle, és nekem néha még a 90-es is rövid.
4. az átfogó része ugyan olyan maradt, szóval értitek.. :) ha meg van még a tesztalany, ki kéne próbálni az átfogó részt is. mit szóltok ?
5. az új tartója viszont menőbb :)
________________________________________
Jövünk Amszterdam, jövünk, felzárkózunk!
kerekparosklub.hu/eszak-pest
Csaknem fél kg-mal nehezebb
Csaknem fél kg-mal nehezebb lett, ami természetesen nem jelent automatikusan jobb minőséget, de azért az ABUS-nál ezt mégis joggal feltételezhetjük. Ez a hazai árában is meglátszik majd. SZVSZ megpróbálják 20 ezer alá belőni, de ez kb. azt jelenti, hogy 19 900 ft lesz az ajánlott ára. Ez nagyban függ az EUR/HUF árfolyamtól is, szóval plusz 1-2 ezer forintig is ingadozhat.
egy régebbi postban (uh,
egy régebbi postban (uh, tán nemis a cm-en volt) vki leírta, hogyan próbálták a felnyomott tárolóból elvinni a bordóval összelakatolt bringáikat - sikertelenül. a tulajnak az elkúrt zár miatt aztán flexelnie kellett, és akkor már a forgáspontokat is tesztelték. hát a flexelés vagy 20 perces munka volt és akkora zajjal járt, hogy arra mindenki felfigyelt, a szegecseket meg kézi fúróval nem lehetett megbontani, mert a domború kialakítás miatt nem lehet pontosan befogni, szal ahhoz satupad kellett volna.
summa summarum, a bordo meglehetősen közel áll egy u-lakat védelmi szintjéhez (ill. a nagyon olcsó u-lakatokat bőven veri is).
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070912/abus-bordo-helyben-tesztel...
===
bácsi a biciklin
Szerintem minden bicajra
Szerintem minden bicajra felmegy az U-lakat a villa valamelyik oldalára, nekem minden bicajomon így van. Vagy van olyan bicaj, ahol ez nem megy?
Az első villán (nem a
Az első villán (nem a támvillán vagy láncvillán) van az U-lakat?
Igazán azzól félek, hogy ha fel is rakom valamilyen tartóval az U-lakatot a vázra a tartó nem fogja jó néven venni, hogy terepen is megyek.
Én felraktam az első
Én felraktam az első villára egy Citadel U-lakatot, úgy hogy hátrafelé (tehát picit lefelé) hajlik, nagyon jól érzi magát és nem zörög. Ráadásul kényelmes, mert lakatoláskor kéznél van :-)
Nekem a nagyobb U-lakatok nem szoktak a vázháromszögbe beférni a felsőcső alá, támvillára pedig nem szeretem rakni mert néha sok csomagot viszek és akkor nem férnének meg jól.
Ezt nem tudom elképzelni.
Ezt nem tudom elképzelni. Nincs fényképed?
===
bácsi a biciklin
Csináltam :-)
Csináltam :-)
Tetszik, ki fogom
Tetszik, ki fogom próbálni. Nekem se nagyon fér be a háromszögbe, vagy ha be is férne, akkor a kulacs már nem férne be. A támvilla meg túl vékony a tartónak és lehet, hogy a csomagtartóval is összeakadna a lakat.
A Bordo egyik hátránya,
A Bordo egyik hátránya, hogy zörög. Minden egyes úthibán. Másképp mint egy U lakat a konzolján.
A két középső elem (lamella ?) szabadon mozog, mert ott nincs "sín" a tokban (a kulacstartó-kompatibilis furatok miatt).
A kipárnázásra tett kísérleteim is csak rövidtávon voltak sikeresk.
Amúgy tényleg jó, de nem ideális a magyar utakra.
-
Zsurmi
nekem mikor fel volt
nekem mikor fel volt csavarozva a kulacstartóra ÉS még a pántokkal is volt rögzítve, nem zörgött. ha külön-külön használod, tényleg zörög mint állat.
amúgy összességében jó cucc, gyak. az u-lakat és a lánc+lakat előnyeit egyesíti, kis túlzással.
________________________________________
Jövünk Amszterdam, jövünk, felzárkózunk!
kerekparosklub.hu/eszak-pest
A kisebik változtom van és
A kisebik változtom van és minden úthibán zörög. Kulacstartón, pántal is rögzítve, belül kipárnázva.
Mégis.
-
Zsurmi
A nagyobb nem zörög. Bár
A nagyobb nem zörög. Bár neked ez nem segít.
Érdekes, nekem nem
Érdekes, nekem nem egyáltalán zörög. Pedig saját spéci felrögzítés miatt nincs is benne a pánt, hogy csökkentse a zörgést. Szerintem a pánttal biztos nem zörögne, az enyém passzentosan megy be a helyére.
A tiéd hány centis? Lehet, hogy csak a rövidebb zörög?
Nekem az U lakat zörgött,
Nekem az U lakat zörgött, a Bordo meg sem nyikkan. Kulacstartóra csavaroztam és tépőzárral is rögzítettem. Szerintem tökéletes lakat.
Ja és egy előny az U lakattal szemben: első kereket is bele tudom fogni (trekking bicó, tehát az U lakat nem éri át).
........................
Formaharc és sci-fi.
Lebilincselo korkulcsos zar.
Lebilincselo korkulcsos zar.
egy "sö" betűt lehagytál.
egy "sö" betűt lehagytál. nem zar, hanem szar :)
________________________________________
Jövünk Amszterdam, jövünk, felzárkózunk!
kerekparosklub.hu/eszak-pest
aha, biztos azért
aha, biztos azért vállalják magukat 3500$ig..
bonnie
A dechatlonos abus bordo-nak
A dechatlonos abus bordo-nak valoban nem olyan komoly a zarja? Allitolag klasszikus elzett kulcs forma. Ugyanolyan biztonsagos?
a klasszikus elzett kulcs az
a klasszikus elzett kulcs az ilyen hengerzár rézből, ugye? az zártörés ellen kb 5 perc, de abban már az új zárbetét beszerelése és az áfás számla kitöltése is benne van (legalábbis lakásajtó esetében).
amit mérlegelni érdemes, hogy egy fúrás, törés, lockpick ellen jól védett zár, ami másfél centis edzett lakatpánthoz és egyéb fizikai erő-módszerek ellen védett külsőhöz társul, az ha jól emlékszem 300 euró fölött van, és akkor még csak a lakat van meg, kell hozzá egy edzett vastag lánc is (amit dög nehéz cipelni).
vagyis marad a klasszikus kérdés: mik az esélyek, milyen módszerrel "dolgozó" rabló ellen szeretnéd védeni a biciklidet, és mekkora eséllyel fordul elő az a módszer, ami ellen 300 euróért tudod védeni a biciklit és hogy mekkra a bicikli ára a lakathoz képest.
http://www.assaabloy.hu/Local/HU/dokumentumok/Abloy%20Lakatok.pdf