2008. június 24-én az ORFK- Országos Balesetmegelőzési Bizottság, az „objektív felelősség” program tapasztalatai, a közlekedésbiztonság aktuális kérdései témában sajtótájékoztatót tartott. Az alábbiakban az ORFK összefoglalóját közöljük a program bevezetésének tapasztalatairól.













Rosszul tudom, hogy csak
Rosszul tudom, hogy csak május 1-től veszik komolyan és bírságolnak? Akkor meg mi értelme a 2008 jan-május időszakot vizsgálni?
Egyrészt. Másrészt pedig
Egyrészt.
Másrészt pedig miért 2001-el kell összehasonlítani, amikor a változás fél éves, és 2007-ig egyébként romlott a helyzet? Nehogy simán meglegyen a vágyott 30%? Mert pl. a könnyű balesetek száma szerintem simán a kb. kétszer annyi autónak köszönhető.
Megint beugranak a rendőr sztereotípiáim.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Ezek az adatok amúgy
Ezek az adatok amúgy megszerezhetőek, mondjuk havi bontásban? A neten nem találtam, de ha meglenne egy táblázatban (CSV vagy XLS), akkor érdemes lenne feldobni egy grafikonra.
Ha valaki tud valami webcímet, ahol ezek fentvannak, vagy egy kontaktemailt ahova mehet a kérés, akkor ne tartsa vissza...
KSH Ugyan csak 2006-ost
KSH
Ugyan csak 2006-ost találtam de lehet nekik levelet írni.
Találtam egy
Találtam egy ilyet:
http://portal.ksh.hu/pls/portal/ksh_web.tdb.elotet?p_mdb_id=JA101&p_hoa_...
De nekem a java applet linuxon csak szürke képet mutat. Ha ebben van havi bontás, és valaki kiexportálná nekem XLS-be, akkor szívesen csinálok belőle grafikonokat...
2005. decemberinél frissebb
2005. decemberinél frissebb adatot nem találtam. :-(
Egy jó
Egy jó lelőhely:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071121/ksh-baleseti-statisztikak
Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottság tagjainak és elnökségének elérhetőségeit tartalmazó lista
Az OBB elemzése a közlekedésbiztonsági helyzetről
Budapest legveszélyesebb útvonalai, 2006 (.pdf alert!)
2008 első negyedévi baleseti statisztikák (.pdf alert!)
"A KSH, a GKM, a Magyar Közút Kht., az UKIG és a polgármesteri hivatalok rendszeres forgalombiztonsági adatgyűjtést végeznek. A közúti balesetek nyilvántartására az önkormányzatokat – mint a helyi közutak kezelőit – az 5/2004. (I.28.) GKM rendelet kötelezi. A központi (országos) statisztikákban azonban csak a személyi sérüléses balesetek jelennek meg. Az anyagi káros balesetek adatait a biztosítók nem adják ki, ezeket csak a rendőrségi ügyeleti naplókból lehet kigyűjteni. A biztosítók bonus-malus rendszere miatt egyre több anyagi káros balesetnél történik rendőri intézkedés."
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek 2006 .pdf
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek 2007 .pdf
+ idősoros grafikon 1976 - 2006
http://www.matud.iif.hu/08feb/06.html
Sztem azért 2001-hez
Sztem azért 2001-hez hasonlítanak, mert ahhoz képest kell az ilyen-olyan mutatókat leredukálni.