Hangosan gondolkodom, hogy miért nem a hagyományos április 22-ei dátumon lesz az idei CM. Mocorog bennem a kisördög, hogy talán mert az nem vasárnap? Megalkudtunk, feladtuk azt, akire az első nagy CM létrejött? Vagy valami mást kell a háttérben keressek? Talán csak nekem nem jött le az infó, de most kicsit átverve érzem magam. De talán kapok rá "ésszerű" magyarázatot...

emlékezetőül:

"Az első Föld Napján, Denis Hayes amerikai egyetemista kezdeményezésére, 1970. április 22-én 25 millió amerikai emelte fel szavát a természetért. Ez a történelmi jelentoségű esemény az Egyesült Államokban - és az ország határain túl is - fontos változásokat hozott: az USA-ban szigorú törvények születtek a levegő és a vizek védelmére, új környezetvédő szervezetek alakultak, és több millió ember tért át ökológiailag érzékenyebb életvitelre."

"Az első hazai Critical Mass-t Demszky Gábor főpolgármester azon döntése váltotta ki, hogy az Autómentes Nap rendezvényeit 2004. szeptember 22-ről a közlekedés zavartalanságára hivatkozva, hétvégére tolta."

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
tkacsa képe

Talan telthazlessz a

Talan telthazlessz a milliben...erre vagy szazeve nemvolt pelda...esetleg ezert az eggyert erdemes kockaztatni a foszervezok reszerol...es aldozatokathozni...
KULONBEN LEBONTJAK!!!ERTED!!!LEBONTJAK!!!valami irodahaz,bevasarlokozpont jobban nezneki a helyen...MOST VAGy SOHA!!!

+Vasarnap a varosligetben jokis csaladi hangulatot lehet varazsolni...igy,hogymostmar tobben veszunk reszt a CM-en...talan tobb embernek tobb otlete lessz/van kulonfele csaladiprogram felhozatalbol...

2
kossuth képe

Ezt ajánlom elolvasásra

Ezt ajánlom elolvasásra (hozzászólásokkal együtt):

Critical Mass gyűlés memo

--
kossuth - himmel.hu

3
urga képe

A BKV sztrájkok miatt is

A BKV sztrájkok miatt is jól jön, hogy nem hétköznap lesz a CM (az embereknek talán az lenne az utolsó csepp a pohárban, és a bicikliseken csattanna az ostor...).

4
adamekp képe

22-én, amikor nem lesz cm,

22-én, amikor nem lesz cm, nem fogok a Hősök terére menni, úgyhogy ne számítsatok rám.

üdv adamekp

5
zsoltee képe

Én pedig elhatárolódok

Én pedig elhatárolódok tőled és magamtól is ha 22-én a Hősökre tévednék ;) Már csak egy sajtóközleményt kéne nem kiadni, hogy mikor is leszünk nem ott :D

Zsoltee

6
Tibor_Nesze képe

valótlan dolgokat

valótlan dolgokat állítotok? ;-)

7
ATA képe

Ott leszek 18 órakor, mert

Ott leszek 18 órakor, mert nem Debrecenben leszek.

8
pata képe

IGEN, NEKED NEM JÖTT LE AZ

IGEN, NEKED NEM JÖTT LE AZ INFÓ. MEG AZ AZ INFÓ SEM, HOGY FELESLEGES DOLGOKAT CSUPA TÖK NAGYBETŰVEL ÍRNI.

Miért is érzed átverve magad? A CM egy civil kezdeményezés, nem közszolgáltatás. Akkor lesz, amikor a szervezői akarják, kossuth berakta a linket ahol megtudod, miért akarják ekkor.

Máskor, mielőtt a "háttérben" keresel magyarázatokat, keress rá az információra. Mer' szép és nemes nemzeti hagyomány háttérben folyó összeesküvésekre és különalkukra asszociálni, csak akkor égő, amikor az infó amúgy fent van a neten és 2 perc alatt megtaláltad volna.

9
lajhár képe

Neha helye van a

Neha helye van a gorombasagnak...

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

10
Krisi képe

Hát ja, előbb utána

Hát ja, előbb utána kellett volna nézned.

11
critical mass képe

Ez egy fontos vita.

Ez egy fontos vita. Feldobtuk a honlapra, rágódtunk rajta egy ideig, érvelt mindenki. Ezután meghirdettünk egy gyűlést a Millenárison, ahol újra elhangzottak az érvek, majd szavaztunk. Nem emlékszem milyen arányban, de kb. egyhangúan. Szeretném ha megértenéd, hogy a hétköznapi Critical Mass Budapest a maga méreteiben, és Budapest jelenlegi állapotában szinte megvalósíthatatlan (az ügyre visszacsapó botrány nélkül, és egyáltalán fizikailag). Ennek ellenére meg fogjuk próbálni, aminek hatása magára a felvonulásra végzetes lehet. Erre az autómentes napot jelöltük ki idén szeptemberben. Addigra már csak a CM lesz veszélyben, ha jó sikerül a szezon, akkor a cél (Budapest bringás pályára állítása) már nem. Teljesen megértem minden szavad, de őszinte leszek. Nem érdekelnek a napok. Nem érdekel a Föld Napja sem. Az autómentes sem. Jó dolognak tartom, de eszközként és nem célként. Mindennél jobban érdekel azonban a valódi változás az emberek életmódjában. És ennek ha rajtam múlik mindent alárendelünk. A civil mozgalom legnagyobb zsákutcája a befelé fordulás, a körülmények, az outsiderek gondolkodásának figyelmen kívül hagyása. Az elszakadás azoktól, akikért dolgozik, sőt gyakran a felsőbbségi érzés. A CM nem magáért van. Lehetne más taktikát is választani mint az embereknek is érthető, szerethető mozgalom, lehetnénk például polgárpukkasztók, vagy punkok, de ez se a Föld megmentéséhez, se az autómentes Budapesthez nem vinne közelebb, és ez a lényeg, nem a napok. Természetesen ez csak az én véleményem, a magam nevében beszélek.3-4 éve folyamatosan ezen jár az agyunk, minden útkereszteződésben minden irányt felmérünk. Sok emberrel sokat beszélgetünk, tanácsot kérünk okosabbaktól, és punkoktól egyaránt. Talán elvétünk néha egy egy lehetőséget, de visszatekintve szerintem a 90%-ot kihoztuk az ügyünkből, és ez Magyarországon szerintem egyedülálló dolog.

12
lajhár képe

Ez meg jobb, mint a

Ez meg jobb, mint a gorombasag. Szep volt! Es persze +1

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

13
Pontagy képe

ritkán mondok ilyet, de

ritkán mondok ilyet, de teljesen igazad van (mármint cm-nek)

14
zsoltee képe

+1 Zsoltee

+1

Zsoltee

15
magwas képe

"okosabbaktól, és

"okosabbaktól, és punkoktól egyaránt"
Azt tudod, hogy ettől a RABIC sajtóközleményben fog elhatárolódni? ;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

16
Névtelen képe

+1 és riszpekt.

+1 és riszpekt.

bardoczitól ez aljas volt kissé. eleve idézőjelbe tenni az ésszerű magyarázatot? egy bocsánatkérés befigyelhetne.

17
dova képe

Kár "szépíteni" - A

Kár "szépíteni" - A világon egyedülálló!
GRAT

Ha valakinek nagyon nosztalgiázni lenne kedve (kevesebb résztvevő), vagy csakazértis 22-én vonulna, akkor jöjjön le Szegedre 22-én!
Felbontott Nagy körutas, kamionblokkolós, belvárosbedugítós felvonulást ígérhetünk, jó hangulattal.

Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!

18
critical mass képe

"Az első Föld Napján,

"Az első Föld Napján, Denis Hayes amerikai egyetemista kezdeményezésére, 1970. április 22-én 25 millió amerikai emelte fel szavát a természetért. Ez a történelmi jelentoségű esemény az Egyesült Államokban - és az ország határain túl is - fontos változásokat hozott: az USA-ban szigorú törvények születtek a levegő és a vizek védelmére, új környezetvédő szervezetek alakultak, és több millió ember tért át ökológiailag érzékenyebb életvitelre."

Ez szerintem bullshit, már bocs. Nézd meg ma hol tart Amerika. A világon a legnagyobb kibocsátás/fő, nemcsak ipari, hanem háztartási szinten is. Bojkott a közös nemzetközi kibocsátáscsökkentés területén. Épp 1970 uztán jött a legdurvább időszak, miközben rá 10 évvel Európában már elindult a visszarendeződés az autós, hulladéktermelő társadalomból. Amerikában ez most kezdődik, bár a benzin még mindig 140 forint.

"Az első hazai Critical Mass-t Demszky Gábor főpolgármester azon döntése váltotta ki, hogy az Autómentes Nap rendezvényeit 2004. szeptember 22-ről a közlekedés zavartalanságára hivatkozva, hétvégére tolta."

Mi nem az autóközlekedésre vagyunk tekintettel, hanem a CM-re. 6CM után bízz bennünk, hogy tök reálisan látjuk, hogyan állna meg teljesen a felvonulás 25 perc múlva, majd hogyan mehet át nagy eséllyel erőszakba. Az autómentes napon, és az azt megelőző mobilitási hét folyamán legalább lesz esélyünk arra, hogy a várost felkészítsük, és az hivatalos EU vonal segítette médiaerősítéssel megtámogatva talán elérhetjük hogy a város viszonylag elő legyen készítve mire belegurulunk. Segythetsz ebben ha akarsz, mert minden eddigi tapasztalatunk is kevés még ehhez.

19
Tibor_Nesze képe

ahhh lúdbőrözik a hátam

ahhh lúdbőrözik a hátam és a vállam!!!

20
bardoczi képe

Köszönöm tkacsa-nak a

Köszönöm tkacsa-nak a sajátos magyarázatot, kossuth-nak az infót, urga-nak a realizmust, pata-nak a csípőből bunkózást, critical-nak a tájékoztatást (majd később a kifakadást).

Bár sokszor ránézek a site-ra, de ez az infó tényleg kimaradt, és két perc alatt azért – bár lehet én vagyok a fakezű – még kulcsszavas kereséssel se jött le. Példának okáért a nyitó oldalon, ahol az idei CM-ről össze van gyűjtve egy pár hasznos tudnivaló, ez is megérne egy posztot. Mert azért kedves critical, hadd mondjam el, hogy mindennél jobban becsülöm az ebbe fektetett energiáitokat, emberfeletti szervezési teljesítményeteket, lelkesedéseteket, és ehhez képest én csak egy apró kis pontnyit tettem hozzá a cikkeimmel a dolog közkommunikáláshoz.

De nem értek veled abban egyet, hogy a Föld Napja nem egy szimbólum, és csak azért mert a kezdeményezés amerikai, amely valóban, mintha egy másik U.S.A-ból indult volna, le kell lószarozni. 1969-ben, amikor az Apolló programban először készült fényképfelvétel a Földről, valami gyökeresen megváltozott a kollektív tudatban: ez indított be sok erjedést a társadalmi szinteken, ez vezetett a Föld Napjához, ez vezetett a környezetvédelmi törvényekhez, és végső soron ezt a mintát, mint stafétabotot vette át Európa. (Van azért egy adat amit jó ha észreveszünk: igaz ugyan, hogy az USA a legnagyobb üvegház gáz kibocsátó a világon a maga 33%-ával, de Európa nem nagyságrendekkel marad el tőle, mert itt meg 29% a részesedési arány. Innentől kezdve Ázsia joggal mutogathat ránk, és mutogat is, hogy mi hiába fikázzuk az USA-t, ha ugyanabban a bűnben vagyunk vétkesek.) Hogy minden elromlott? Hogy az U.S.A azóta sem környezeti értékek tiszteletében, sem polgárjogokban, sem globális felelősségtudatban nem jeleskeskedik. Meglehet, de akkor sem az ott élő egyénekről van szó, hanem a hivatalos kormányvonalról. Talán nem kell hogy emlékeztesselek, hogy az a bizonyos első Critical Mass egy San Francisco nevű falucskából indult el, ami lássuk csak hol is van: ja tényleg, az U.S.A.-ban. Akkor bizony ez is bullshit? Az is bullshit, hogy a Bush adminisztráció minden tevékenysége ellenére az Államokba több állam, és mégtöbb város vezetett be radikális CO2 kibocsátási lépéseket, messze túlhaladva a Kiotó-i megállapodásban foglaltakat? Persze a napok nem, ünnepek nem fontosak: és abban neked lehet igazságod, hogy a lényeg a társadalmi konszenzus. Ezt megértheti, akinek van róla elég információja. De ahogy én nem találtam erről szabatos magyarázatot a megszólalásodig, addig meglehet: más sem fog. Éppen ezért szerettem volna ezt a helyére rakni. Az infót megkaptam: talán ezáltal MÁS is. Még egy darabig, és ez talán csupa nagybetűnek köszönhető. Innentől tiétek a pálya, hogy ezt kell el láthatóbb felületen kommunikálni, vagy sem. Köszönöm a hozzászólásaitokat!

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

21
critical mass képe

A 33%-hoz 300 millió ember

A 33%-hoz 300 millió ember tartozik (USA),
a 29%-hoz 700 millió (Európa)
Pedig a fejlettségi szint hasonló.
A bullshit annak szól, hogy korlátozott eredményeket korlátozottan kell fényezni. Nem kell nagyítani a 30 év távlatából jól fogalmazott mondatokkal, hanem a hatást kell növelni kitartó munkával. Amikor megírtuk ide a honlapra az eredményeink menüpontot, már aznap éreztem, hogy ezt kirakni, majd egy idő múlva nem frissíteni újabb valódi eredményekkel egy kicsit olyan mint elfáradva leülni. De még durvább lenne, ha a munkánk ellenére a bringások száma csökkenne tovább. Mert azért ott 70 után hasonló történt.
Nem szerettelek volna, és az amerikai környezetvédőket sem megbántani. Sőt más területeken nagyon nagyra tartom az országukat. Azonban úgy gondolom, stratégiai hibát követtek el amikor befelé fordulással szubkultúrát csináltak a zöld mozgalmakból. Szerintem egy zöld szervezetnek csak az egyik feladata a környezetvédelem (fellépés, kutatás, tájékoztatás), a másik, és ugyanilyen fontos a kitörés a szubkultúrából, és a társadalmi expanzió. Ha a második terület nem elég hangsúlyos, akkor egy idő múlva visszacsap az első tevékenység hatásaira. A társadalom elzárkózással reagál, aminek a következménye a zöld gondolatok értékvesztése. Mindennél többet mond, hogy a nagy ugrást most sem a régi zöld szervezetek, hanem egy "outsider", Al Gore neve mellé lehet elkönyvelni (persze tudom nem szólóban dolgozik). Itthon is így van. Sok civilt ismerek, aki elképzelhetetlennek tartja a Blikk szintű kommunikációt (de már egyre többet aki nem), ezzel eleve a kiindulási pontnál elvágva a szálakat a legjobban szennyező tömegek felé. 10 zöld szervezetvezetőből 7 elképzelhetetlennek tartja, hogy celebek képviseljék az ügyet amit tolnak, pedig a hatás nagyságrendekkel nagyobb.
A napokról pedig annyit, hogy a Nap hatás kettős. Felhívhatják a figyelmet valamire, de le is hűthetik a tenniakarást azzal, hogy másnap vége. Úgy működhetnek, mint egy oltás a betegség ellen. Vagyis éppen azért nem történik semmi, mert a Nap történik helyette, azaz a problémát legyengített, és átugorható változatban kapják, így immunissá válnak rá.
Az eredeti Critical Massról pedig az apukájának is elmeséltük, hogy mi azért csináljuk így, hogy nagyobb nyomást gyakorolhassunk, nagyobb legyen a hatása, és több eredményt érhessünk el. Tökre megértette.

22
urga képe

"Szerintem egy zöld

"Szerintem egy zöld szervezetnek csak az egyik feladata a környezetvédelem (fellépés, kutatás, tájékoztatás), a másik, és ugyanilyen fontos a kitörés a szubkultúrából, és a társadalmi expanzió."

Teljesen egyetértek. Sajnos legtöbbször a másodikra nem marad már erejük/kedvük... (már csak olyan 'apróság', mint az önkéntesek bevonása és megtartása sem működik a legtöbb szervezetnél, pedig nagyon sok a tenni vágyó, lelkes, okos ember...)

23
bardoczi képe

Csak ismételni tudom magam:

Csak ismételni tudom magam: ha erről (az a korábbi három kommentedről) a "tudnivalókban" szólna egy bekezdés, akkor ez a blogbejegyzés nem született volna meg...

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

24
critical mass képe

Oké, beleírtam.

Oké, beleírtam.

25
bardoczi képe

köszönöm! "Budapest b'meg

köszönöm!

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

26
gyorkos képe

"Az is bullshit, hogy a Bush

"Az is bullshit, hogy a Bush adminisztráció minden tevékenysége ellenére az Államokba több állam, és mégtöbb város vezetett be radikális CO2 kibocsátási lépéseket, messze túlhaladva a Kiotó-i megállapodásban foglaltakat?" Ez elég érdekes és örvendetes. Van erről további infód?

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

27
Névtelen képe

pl. Amerikai polgármesterek

pl.
Amerikai polgármesterek fogtak össze a globális felmelegedés ellen
2005-05-17

Az Egyesült Államok nem írta alá a kiotói egyezményt. Nem hivatalos vélemények szerint az elnökre a különböző ipari érdekközösségek gyakoroltak nyomást, s ezért nem csatlakozott az egyezményhez. Amit ő nem tett meg, megteszik viszont mások.

Miközben Berlinben, a német fővárosban, a globális felmelegedésről szóló, úgynevezett kiotói egyezmény „utódját" próbálják megtalálni az ENSZ rendezvényén, addig az Egyesült Államokban 131 polgármester fogott össze, hogy tegyen valamit a globális felmelegedés ellen.

A kezdeményezés ötlete Gregg Nickelsé, Seattle polgármesteréé. Seattle-ben ugyanis az elmúlt években szokatlanul száraz telek voltak és ez az alapvető klimatikus változás késztette a polgármestert arra, hogy felhívással forduljon kollégáihoz: ha már a Bush-kormányzat nem hajlandó csatlakozni a kiotói egyezményhez, akkor legalább az amerikai városok tegyék meg ezt - egyenként. Eddig 131 város csatlakozott a kezdeményezéshez, demokrata és republikánus vezetésűek egyaránt.

Köztük van például Los Angeles, New York, Salt Lake City és sok-sok kisváros. Ezekben a városokban most a polgármesterek olyan intézkedéseket hoznak, amelyek enyhíthetik a globális felmelegedést. 2012-ig például hét százalékosra akarják visszaszorítani a gázkibocsátást.

Ehhez, például Seattle-ben, a kikötői sétahajókon a dízelmotorokat elektromos energiaforrásra cserélik le, központi, azaz a város pénzén. New Yorkban úgy próbálják csökkenteni a káros gázkibocsátást, hogy - legalábbis egyelőre a város hivatalok - vegyes üzemeltetésű gépkocsikat vásárolnak. Utah állam fővárosa, Salt Lake City pedig máris az állam legnagyobb szélenergia-fogyasztójává vált.

Forrás: Magyar Rádió

28
phorvath képe

Ezek az intézkedések jók,

Ezek az intézkedések jók, de éppen csak jelzésértékűek. A valódi változást az egyes emberek képesek elérni, akkor, amikor az ingázáshoz nem a Hummert, hanem a Toyota Priust, vagy még inkább a Cannondale-t használják, vagy a légkondit nem 18, hanem 25 fokra állítják be. Az emberi viselkedés tekintetében Európa sokkal jobban áll.

phorvath

29
bardoczi képe

Magyarország például nem.

Magyarország például nem. Még annyira sem, mint az USA. Itt ugyanis szalmatüzelésű erőművekkel, és egyéb biomassza tüzeléssel próbálnak megújuló energia részesedést növelni, ami egy fából vaskarikának tekinthető a CO2 egyensúlyt tekintve.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

30
phorvath képe

Az erőművek kérdése

Az erőművek kérdése tiszta politika, a biomassza-erőművektől én sem vagyok elragadtatva, de szigorúan véve csak annyi CO2-t termel, amennyit a növények előtte megkötöttek, ezért nevezik fenntarthatónak, illetve nulla emissziójúnak.

Az emberek gondolkodása tekintetében szerintem jobban állunk, elsősorban a magas energiaárak miatt.

phorvath

31
Névtelen képe

"sehol a világon nem

"sehol a világon nem építettek ekkora, 50 megawattos biomassza-erőművet, nemhogy rögtön tízet egyszerre"

http://index.hu/gazdasag/magyar/hujber2072/

32
bardoczi képe

No ez a bullshit. Merthogy

No ez a bullshit. Merthogy gondolj bele: eddig is keletkezett szalma és fa, de egy részét nem égették el, hanem tárgya, bútorfa, stb lett belőle. Ha elégetik, akkor pedig co2. Nagyjából a neadervölgyi ember óta ismerjük ezt az energianyerési technikát, miközben az utóbbi egy évtizedben gazdaságos technológia született a geotermikus erőművek üzemeltetésre, ami ugye inkább zéró emissziósnak tekinthetó, mint egy kis faforgács, energianövény, vagy etanol égetés. Nem beszélve arról, hogy a növények is folytatnak növényi légzést, tehát az életciklusk nem pusztán oxigéngyártásból áll, hanem annak egy részét kilégzik, azaz co2-t termelmek. Már itt borul az elmélet, amivel bennünket etetnek.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

33
phorvath képe

Pontosan ezért nem rajongok

Pontosan ezért nem rajongok én sem az ún. biomassza-erőművekért. Elvben nem termel több szén-dioxidot, a gyakorlatban viszont rettenetesen pazarló dolog nagy területről összeszedni a fát, szalmát, elszállítani és azt tüzelni.

A tüzifának és mezőgazdasági hulladéknak nagyon fontos szerepe volt a hagyományos paraszti gazdálkodásban. Továbbra is lenne értelme a tüzifát kiegészítő fűtésként használni ott, ahol van megfelelő forrás. Egyre többen teszik is ezt, szerintem nagyon helyesen, mert ez tényleg gazdaságos felhasználása a tüzifának, nem úgy, mint az erőmű.

phorvath

34
lajhár képe

"Nem beszélve arról, hogy

"Nem beszélve arról, hogy a növények is folytatnak növényi légzést, tehát az életciklusk nem pusztán oxigéngyártásból áll, hanem annak egy részét kilégzik, azaz co2-t termelmek. Már itt borul az elmélet, amivel bennünket etetnek."

Igen, de pont annyi szenet megköt, amennyit a teste felépítéséhet felhasznál. Ergó ha a biomasza mennyisége nő, a légköri CO2 csöökken, és vice versa. Ez egyensúlyi helyzet. Ha azonban fosszilis tüzelőanyagot használsz, akkor olyan CO2 szabadul fel, ami már évmilliók óta kivonódott aglobália anyagkörzésből, és ami, ha visszajut, teljesen elkúrja az egyensúlyt. Tehát a biomassza jobb mint a foszilis tüzelőanyag, a szél-geotermikus-árapály jobb mint a biomassza, és kevesebet fogyasztani a legjobb. Persze mindezt egy áramztabáló számítógépbe írom... Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

35
bardoczi képe

A képlet ott hibádzik,

A képlet ott hibádzik, hogy azokon a földeken akarunk biomassza "fűtőanyagot" termelni, ahol eddig is volt ilyen biomassza "termelés". Csakhogy most nem takarmányt, bútorfát, almot, készítünk belőle (amelyben felhalmozva - a teste felépítésében, ahogy te mondtad) megkötődik a szén, hanem elégetjük, azaz gyakorlatilag CO2-t termelünk , "zöld energia" címszó alatt, eu támogatással. Erre mondom, hogy fából vaskarika. Mert ha a fosszilis energiahordozókat nézed, azok tulajdonképpen olyan szénvázak és szénhidrogének, amelyek valaha a biomassza részei voltak, csak a természet kivonta őket a szén körforgásból, és betemette a föld alá, az anaerob folyamatok, a nyomás hatásárára átalakultak. Azaz ha biomasszát égetsz el, akkor gyakorlatilag ugyanazt teszed, mintha brikettet égetnél. Akkor pedig mi is itt a külömbség? Ráadásul az sem igaz, hogy amit biomasszaként elégetsz, az előtte csak oxigént termelt. Azért nem igaz, mert a növény az anyagcseréje során nem csak fotoszintetizál, hanem tápanyagot is lebont. A fotoszintézis során oxigén képződik, de a lebontás (légzés) során szén-dioxid. Emiatt fuccsolt be például anno a bioszféra-II kísérlet arizonában, ahol egy óriási üvegházban próbálták modellezni a bioszféra működését. Olyan zárt rendszer hoztak létre, ahol elvben az állat-ember-növényzet arány a földi paraméterekkel arányosan állt rendelkezésre. A búra alatt lévő növényeknek elvileg ki kellett volna tudniuk termelni az állatok és emberek légzéséhez szükséges oxigént, de a kísérletet le kellett állítani, mert olyan vészesen zuhant az oxigén szint, hogy külső beavatkozás nélkül a kísérletben résztvevő tudósok megfulladtak volna. A helyzet az, hogy ma sem tudják pontosan, hogy akkor mégis honnan van a légkörben tapasztalható oxigén. A tengeri fitoplanktonra gyanakodnak manapság, de egzakt magyarázat még nincs. Ennek ellenére úgy gondoljuk, hogy energiafüvek és fák termelnek annyi oxigént, amennyi az elégetésük során felszabaduló co2-t fedezné?

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

36
bardoczi képe

További infó példának

További infó példának okául California állam, ahol adókkal sújtják azokat, akik SUV-ot vásárolnak, és adókedvezményben részesül a hibrid autó és a hidrogéncella.

További infó például New York, ahol már nagyon ott vannak, hogy bevezetik a dugódíjat.

További infó például San Diego, ahol a világ legnagyobb folyékony hidrogén tartályát építik.

További infó például Arizona, ahol napkéményt akarnak építeni.

Tovább is van, mondjam még?

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

37
pata képe

További infó példának

További infó példának okául California állam, ahol adókkal sújtják azokat, akik SUV-ot vásárolnak, és adókedvezményben részesül a hibrid autó és a hidrogéncella.

Az AB 848 törvényre gondolsz? Az tudtommal elvérzett még a törvényhozásban, és soha nem emelkedett törvényerőre. Amúgy is csak visszavette volna a hatalmas federal adókedvezményt a SUV-okra. Ha nem erre gondolsz, pontosíts.

További infó például New York, ahol már nagyon ott vannak, hogy bevezetik a dugódíjat.

Elbukott.

További infó például Arizona, ahol napkéményt akarnak építeni.

Akarni nagyon sokan akarnak sok dolgot, de beszélni akkor érdemes róla amikor megvalósul.

Tovább is van, mondjam még?

Felőlem igen, de pontosabban alátámaszthatnád. Aminek utánanéztem az általad írtakból, az nem nagyon győzött meg. Wishful thinking - reality: 0-1.

38
bardoczi képe

Nem Pata, a California

Nem Pata, a California greenhouse-gas law ra gondolok, ami
AB 32 néven aláírt Swartzenegger kormányzó (47:32 arányban megszavazták)

New York valóban elbukott, most áprilisban (sajnálom), de legalább volt egy kezdeményezés. Budapesten volt?

Eddig akkor Wishful thinking - reality: 1-1.

Arizonában tényleg csak tervek vannak (még!!!)
San Diegoban viszont megépült a liquid hidrogéntartály, ami gazdaságossá teszi a hidrogén tengeri szállítását.

akkor Wishful thinking - reality: 2-2.

Fogom folytatni, ígérem, és pontosabb leszek, de most időhiány...

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

39
csavar képe

>New York valóban elbukott,

>New York valóban elbukott, most áprilisban (sajnálom), de legalább volt egy kezdeményezés. Budapesten volt?

Igen, volt. A Levegő Munkacsoport kidolgozta, volt tünti, és kezébe nyomtuk Hagyónak.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080217/stop-szmog-sajto-kepek-videok
úgy tűnik nem néztél körül a témában.

40
bardoczi képe

Van egy kis külömbség!

Van egy kis külömbség! New Yokban a POLGÁRMESTER!!!! kezdeményezte a dugódíj bevezetését, és végül a közgyűlés buktatta meg. Budapesten egy civil szervezet tüntetett, átadott egy petíciót, ami repült a szemétkosárba. Egyetlen egy politikai platform nem vette szárnyai alá, nem is tárgyalta komolyan, (persze folyamatosan megy a rizsa, a "meg kell fontolni"-ról), nemhogy közgyűlés elő került volna bármiféle javaslat formájában. Hidd el eléggé körülnéztem e témában, Londonban kétszer jártam ez ügyben, egyszer 2004-ben a bevezetéskor, és egyszer most.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

41
urga képe

"Egyetlen egy politikai

"Egyetlen egy politikai platform nem vette szárnyai alá, nem is tárgyalta komolyan"

Ehhez képest már folyamatban az előkészítése - tanulmányok szintjén. Néhány éven belül bevezetik nálunk is (a fővárosi politikusok időközben rájöttek, hogy BEVÉTELT jelent...)

42
bardoczi képe

Ühüm. Erről annyit, hogy

Ühüm. Erről annyit, hogy a Csepel szigetcsúcson lévő 40 ha-os új közparknak is "folyamatban van az előkészítése" - ha jól számolom 16 éve. Nem volt eddig olyan polgármesterválasztás Budapesten a rendszerváltás óta, ahol ne hangzott volna el MINDEGYIK! polgármester jelölt szájából az erre vonatkozó igéret. De azon túlmenően, hogy "folyamatban van az előkészítése", te láttál már erről publikált tanulmányt, beterjesztést? Lehet, hogy csak én vagyok lemaradva, mert én még nem..

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

43
urga képe

A szükség nagy úr... (a

A szükség nagy úr... (a főváros kasszái pedig konganak az ürességtől). Szvsz valami megmozdult ez ügyben, és néhány éven belül lesz behajtási díj.

44
bardoczi képe

úgy legyen, csak ebben egy

úgy legyen, csak ebben egy kicsit kételkedek. De fő az optimizmus. (Amennyit látok a főváros gazdálkodásából az annyi, hogy hitelfelvétel, kormányzati kölcsön, síbolás. És hiába van szükség, ha ez a város nem áll annyira a helyzet magaslatán mint London vagy Stockholm, de még annyira sem mint New York - pedig most láttuk - ott is elbukott a dolog)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

45
csavar képe

a polgármester kis pével

a polgármester kis pével és négy felkiáltójel nélkül is polgármester.
Budapesten a főpolgármester olyan komolyan vette a dolgot, hogy a demó előtt két nappal sajtótájékoztatót tartott az erzsébet téren, ahol bejelentette, hogy a levegőszennyezés mérséklése céljával zöld zónát akar bevezetni. sajnos nem minden autót tiltanának ki, csak a "nagyon szennyezőeket", és nem most, hanem legalább egy év múlva..
egyébként lehet, h az ötletet Londontól vették.
http://www.guardian.co.uk/environment/2008/feb/04/travelandtransport.car...

46
bardoczi képe

tudod ebben az gáz, hogy a

tudod ebben az gáz, hogy a demó előtt két nappal. Akkor is már rögvest egy lájtosabb verzióval állt elő. Kencézik. Azonnal. Úgy véli balanszírozhat az autós választók és a bringás választók között. A kérdés pedig nem ez. Ráadásul technikailag nagyon nehezen megoldható a "nagyon szennyező autók" kitiltása. Az ecserin van árfolyama a zöld kártyának. Ráadásul nem autmatizálható a jogosultság ellenőrzése, úgy mint a rendszámleolvasásé. A londoni dugódíj nem ezeken az alapokon nyugszik. Bár ott most a zóna kiszélesítésével egy időben meghatároztak autótípusokat, amelyeknek majd nem kell fizetni. A PRIUS-t londonban például úgy hirdetik, hogy annak nem kell dugódíjat fizetnie. Ken Livingstone nem balanszírozott. Bevállalta. Szidták mint a bokrot. Aztán újraválasztották. Asszem a legkevesebb, hogy egy olyan polgármester, aki tudottam nem indul újra, bevállaljon egy ilyen lépést. Nem látom, hogy ebben a ciklusban ez napirenden lenne. Duma van, szándék nem látszik.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

47
csavar képe

arról volt szó, h amerika

arról volt szó, h amerika mennyire élen jár a környezetszennyzés leküzdésésben, mert newyorkban a polgármester beterjesztette a dugódíjat. hát ebben nem vagyunk nagyon elmaradva.
egyébként sztem is tök gáz.

48
bardoczi képe

igen. de amikor azt mondod,

igen. de amikor azt mondod, hogy a budapesti polgármester is beterjesztette, akkor az nem fedi a valóságot. Mert 1részt Demszky nem a dugódíjról beszél hanem a zöld zónáról, ami a hivatkozott link szerint is mást jelent. A dugózóna Londoni értelmezésben egy olyan belvárosi területet takar, ahová behajtva bármelyik rendszámmal rendelkező négykerekűnek (amennyiben nem hibrid, hidrogéncellás, vagy nagyon alacsony fogyasztású típusról van szó) 8 font dugódíjat kell fizetnie a zónán belül. A zöld zóna londoni értelmezésben az a zóna lenne, ahol a 12 tonnánál nagyobb járműveknek 100-200 font díjat kellene fizetnie, és a kiterjedése nem csak a belvárosra, hanem a szuburbiákra is kiterjedne. Ehhez képest kell megnézni, Demszky mit vállalt. Azt is meg kell nézni, hogy részéről ez csak egy elfelejthető sajtónyilatkozat volt, a New Yorki polgármester részéről meg egy rendelet tervezet, amelyet nem a sajtónak szánt, hanem a városi tanácsnak. Szóval énszerintem nagyon is el vagyunk maradva komoly szándék terén...

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

49
csavar képe

igen. de amikor azt mondod,

igen. de amikor azt mondod, hogy a budapesti polgármester is beterjesztette..
ezt nem mondtam.
egy sajtótájékoztató és egy beterjesztés között nem látok olyan nagy különbséget, persze van, amiről érdemes ennyit beszélgetni.
másrészt írtam, h szerintem is gáz..

50
bardoczi képe

hidd el, hogy iszonyú nagy

hidd el, hogy iszonyú nagy a különbség sajtótájékoztató és közgyűlési beterjesztés között. Sajtótájékoztatóhoz nem kell megvalósíthatósági tanulmány, bizottsági vita, közmeghallgatás, pártok közötti kompromisszum kialakítása, reális program, ütemterv, anyagi forrás. Sajtótájékoztatóhoz csak száj kell. Ez nagyon fontos dolog. Budapesten ott tartunk, hogy még Demszky és Dancs sem ért egyet ebben a kérdésben, még a sajtónak adott tájékoztatás során sem, és hol vagyunk még attól, amit az elébb írtam. New Yorkban mindez megtörtént: csak a vége lett horror. Legalábbis most. De nekik már van elképzelésük, aminek minden eleme újrahasznosítható, ha a politikai helyzet kedvezőbb irányt vesz...

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

51
csavar képe

upsz, ez kétszer ment..

upsz, ez kétszer ment..

52
lord képe

A főváros érvrendszere

A főváros érvrendszere alapvetően 2 szálon szokott futni. Az egyik, hogy mennyire kevést pénzt hagy nála az adókból a kormány - most éppen ezt nyomják. A másik, mostanában elhanyagoltabb érv, hogy 23 kiskirályságot nem lehet összefogni.

Az elsőt nem vitatom, tényleg az önkormányzatiság széles körű megcsúfolása folyik, de a pénzhiány pont kreatívvá kéne tegye a képviselőket. Fölkutatni az olcsó, low budget megoldásokat. Vagy legalább elfogadni.
A másodikra meg csak azt az örök kérdést tudom feltenni, hogy ha a kerületek valóban olyan erősek, akkor miért nem tudnak saját hatáskörben pl. forgalomcsillapítani? Van, amelyik jobban tud (XIII.), van amelyik nem is próbálkozik (V.)

A topichoz: nagyon örülök, hogy a kezdeti döccenők után ilyen jó vége lett. Nagyon becsülöm CM nyitott hozzáállását. Tényleg élő példája a nembezárkozó mozgalmiságnak, a 'kintről' jövő építő gondolatok hasznos beépítésének. Grats.

53
bardoczi képe

Van egy kis külömbség!

Van egy kis külömbség! New Yokban a POLGÁRMESTER!!!! kezdeményezte a dugódíj bevezetését, és végül a közgyűlés buktatta meg. Budapesten egy civil szervezet tüntetett, átadott egy petíciót, ami repült a szemétkosárba. Egyetlen egy politikai platform nem vette szárnyai alá, nem is tárgyalta komolyan, (persze folyamatosan megy a rizsa, a "meg kell fontolni"-ról), nemhogy közgyűlés elő került volna bármiféle javaslat formájában. Hidd el eléggé körülnéztem e témában, Londonban kétszer jártam ez ügyben, egyszer 2004-ben a bevezetéskor, és egyszer most.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

54
pata képe

Nem Pata, a California

Nem Pata, a California greenhouse-gas law ra gondolok, ami
AB 32 néven aláírt Swartzenegger kormányzó (47:32 arányban megszavazták)

Sem a törvény szövegében, sem az összefoglalóban nem találok egy kukkot sem a SUV-okról.

Elmagyarázod, honnan jön az, hogy "adókkal sújtják azokat, akik SUV-ot vásárolnak, és adókedvezményben részesül a hibrid autó és a hidrogéncella"?

55
bardoczi képe

Természetesen a

Természetesen a törvényben "csak" az üvegház gázok csökkentéséről olvashatsz, de a háttér sajtóban arról is, hogy a kormányzó mindezt hogy képzeli el. Mert a törvény után jönni fognak a rendeletek. Sajnos fél órányi keresés után sem találtam arra a newsweek cikkre a nete, amit ezzel kapcsolatban olvastam, de talán tanulságos elolvasni a SUV Owners of America szervezkedését a törvénnyel kapcsolatosan hozzászólásokkal együtt.

http://www.nctimes.com/articles/2007/02/19/news/top_stories/21807190947.txt

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

56
critical mass képe

Az USA kb. 2000-ig aludt el

Az USA kb. 2000-ig aludt el egy kicsit, azóta egyre progresszívabb ezen a téren is. Szinte biztos vagyok benne, hogy 4 év múlva Gore lesz az elnök, és éllovas lesz ebben is. Nagyon lassan, recsegve ropogva fordul a hajó, de épp ezekből amiket felsoroltál látszik, merre forog a kormány.
A dugódíjat New Yorkban viszont a héten vetették el valami 17-83%-os arányban.

57
phorvath képe

Én havi 15 dollárt adtam a

Én havi 15 dollárt adtam a nap- és szélenergia terjesztésért közdő szervezetnek amíg ott dolgoztam. (Environment Colorado). Rajtam nem múlik. :-)

phorvath

58
gyorkos képe

Köszönöm Névtelen az itt

Köszönöm Névtelen az itt adott válaszodat: 2008-04-11 16:04! (Így legalább hasznosítom a duplumomat :-))

Kanuni Sultan Suleyman

59
ropy képe

Sztem lesz CM azon a napon.

Sztem lesz CM azon a napon. Rajtad, rajtam, rajtunk is múlik, hogy olyan CM legyen azon a napon, hogy az emberek azt mondják, igen megérte szervezni, dolgozni és felvonulni 20.-án. Nem szervzett CM lesz, valszeg nem is CM lesz, de olyan lesz, hogy azt hiszik majd az emberek, szervezett kerékpáros demonstráció van csak valahol elvesztettük a rendőröket.
Remélem annyian lesznek/leszünk kint az utakon kerékpárral, hogy még a nagyon nagy Sinyának is leesik az álla.
Ehez már nem kell CM, csak Te, Ő, Én, Mi.
Kerékpárral.

60
Hemü képe

Igen, a CM azért van, hogy

Igen, a CM azért van, hogy ne kelljen, ahogy azt Redsoil is megmondta már máshol, más szavakkal. :-)

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /

61
dj képe

Akkor javaslom ezentúl

Akkor javaslom ezentúl minden pénteken haladjunk....Nem elég a havi egy/évi kettő.Hetente 1 napot kezdésként, aztán meglátjuk.Megfertőződtem.

62
alterego képe

Nem csak te. Azt hiszem ez a

Nem csak te. Azt hiszem ez a keszulodes laza. Valami tortenni fog vasarnap, es benne leszunk. Masok meg nem. Rossz nekik :~D