Mint látható, mától a szabihíd déli járdája van kijelölve a _gyalogosoknak_. Pontosabban nem járda, hanem két rács közé lerakott néhány palló. Nem tudom, ez meddig lesz így, de gyanítom, hogy még jó ideig, mert a híd korlátja nincs még a helyén, valszeg az elemeket most öntik.
Minden esetre azon a járdának kimondott úton még két gyalogos is alig fér el egymás mellett. Ezzel együtt ma mikor Budára toltam át, akkor egy futár jött velem szembe (meg egy motoros, de ő legalább tolta), mikor Pestre, akkor meg egy sima bunkó bicajos, akitől csak egy "kabbe" benyögésére futotta, miután megjegyeztem, hogy itt nem kéne tekerni.
Sztem nagyon sokat árt a biciklis társadalom megítélésének, hogy páran azon az ultravékony úton mennek. Az északi járdán a kiszélesített részen még elment a tekerés (szabálytalanul), (bár ott is kiemelten körültekintően, amit sokan nem tartottak be), de itt képtelenség. És lehet akárki akármilyen űbermájer, h tuti senkinek se megy, akkor legalább a köz érdekében megpróbálhatna 1 perccel hosszabb menetidőt futni.












Így van! Tojjja csak át
Így van! Tojjja csak át mindenki.Azon a pár percen ne múljon.Nem kell vagizni.
http://kep.tar.hu/norbonc
Ma reggel jártam arra.
Ma reggel jártam arra. Simán át lehet tolni a gépet, annyi férjen bele mindenkinek.
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
má nemazért, dehatolod,
má nemazért, dehatolod, és nem májer módon a hátsó kereken műveled(amit a gyalogok utálnal mellesleg, mert saras lesz a pici kabátjuk), akkor több helyet foglalsz, mintha mennél rajta nem?
szép lassan tekerni kell a gyalogok mögött, és ha észrevesznek és félreállnak, akkor szép hangosan köszönni(olajozom a láncot, kb 1-2 percbe kerül, mire észrevesznek ;).
egyébként ha bmelyik másik híd alternatíva, akkor természetesen ott.
+1 bonnie
+1 bonnie
Gondoltam, hogy fel fog
Gondoltam, hogy fel fog merülni ez ellenérvként, már én is nagyon rég rájöttem erre, valóban kevesebb helyet foglalunk. De itt elsősorban a pszichológiai hatásról van szó. Ezt egy átlag gyalogos nem gondolja így végig, csak annyit mond, hogy "eh, ez is biciklizik itt, ahol ki van írva, hogy tilos, és hely sincs". Ha én gyalog megyek át ott, engem is nagyon zavar, ha a seggemben van egy biciklis, és lehet, hogy nem is megy gyorsan, még az is lehet, hogy illedelmes, de akkor is először mikor észreveszem azon a szűk helyen, megijedek, hát még akkor egy 100 éves mammer hazafelé a csarnokból hogy érzékelheti?
Kéne egy felkapcsolható tábla, hogy "Így foglalok kevesebb helyet, lásd be!" :) Bár ez a hátulról csendben érkezők ellen nem véd...
Én ott tekerni szoktam,
Én ott tekerni szoktam, gyalogtempóban. Nem előzök, csak ha a gyalogos direkt elenged. Ilyenkor meg szoktam köszönni. Hagyok elég követési távolságot. Úgy vettem észre, hogy a gyalogosok is normálisnak tartják ezt. Lehet hogy ők is végiggondolják, hogy ha tolnám nehezebben férnénk el.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
ma reggel köztes
ma reggel köztes megoldással jöttem át. nem tekertem, de a vázon ülve gurultam. így könnyen elfértem + senkit nem zavartam. persze csak lefelé.
Egyetertek. Ádám __________
Egyetertek.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Egyetértek a Zöld híd
Egyetértek a Zöld híd elkerülésével, de ott a következő probléma, hogy az Erzsébet halál reggel és délelőtt, a Láncról letúrnak a nap bármely szakában, a Petőfihez és a Margithoz is bátorság kell, a Lágymányosi meg az Árpád pedig már nem épp a belváros. Szóval elég rosszul állunk hidak terén. Ti melyiken jártok?
________________________________
**Történész szmog nélkül**
dobozos és kerekes drótlovacskája
Erzsebet,Petofi,Margit
Erzsebet,Petofi,Margit savon, neha tolva Szabadsag. De ez uj, regebben csak jardan mertem.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Én a Lánchídon szoktam
Én a Lánchídon szoktam átkelni szinte minden esetben, ősztől-tavaszig, akkor relatív kevesen bóklásznak rajta, szóval gyök kettővel olyankor - nekem - bevállalható. Szebb időben is főként ott, de akkor már az ótók között vagy esetleg a Margiton. A hidak valóban mumosok. Még rutintalanabb koromban például nem nagyon mertem forgalomban közlekedni a hidakon, igencsak paráztam, de egy idő után rávisz a kényszer, mert mindenhol látványosan megnövekszik a gyalogos forgalom.
________________________________________
tekerek tovább - addisz
Azt vajon hogyan lehet
Azt vajon hogyan lehet elérni, hogy a Láncon ne legyen tilos a bringázás?
Behajtani tilos - kivéve
Behajtani tilos - kivéve BKV és taxi.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
a kiveve bkv mar mos tis ott
a kiveve bkv mar mos tis ott van, csak az a abaj,h a tablasor a _bringaval_ behajtani tilossal kezdodik :(
bonnie
Én is napok óta ezen
Én is napok óta ezen kattogok (korábban gyakorlatilag sosem jártam a Láncon, csak egy kb. fél éve), a cél persze az lenne, ha gyönyörűséges gyalogos- és bringás híd lenne. kizárólag.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC SecGenHein
Reggel Böske Pestről
Reggel Böske Pestről Budára (Nyugati-Kelenföld), este vissza, de akkor járdán. Ha ráérek, akkor reggel áttolom a Ferijóskán. Margit híd oda-vissza úton, ha jó idő van, akkor Lánchídjárda várnézéssel. Petőfit nem szeretem, koszos.
-----------
Ha a hollandok a gát mellé hegyet is építenének, ideális ország lenne.
vazze.hu
Tavalyi szezon Petofi, idei
Tavalyi szezon Petofi, idei Margit. Csakazuton, kiveve este hazafele, amikor dogletes dugo van, es felkeredzkedem a jardara.
----------------
Casual Tekergő
Már felvetettem ezt én is
Már felvetettem ezt én is egy külön blogban
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Petőfin leggyakrabban.
Petőfin leggyakrabban. Árpád, Margit, Lánc ritkán, Lágymányosi, Bözsi elvétve. Szabi hídon toltam az északi járdán, a délit ma tapasztaltam meg :(( Feltűnően hajlott alattam egyik-másik deszka :(( A zöld hálóba nekem is sikerült fékkarral egy lyukat hasítani :)
Ja, azok a deszkák durvák,
Ja, azok a deszkák durvák, kíváncsi vagyok, víz van-e alatta, vagy csak acélszerkezet :D Minsetre a budai pillérnél sztem nem véletlenül van lehorgonyozva egy motorcsónak egész nap.
Röviden összefoglalva:
Röviden összefoglalva: mindegyiken. Legtöbb a Petőfi, aztán a Margit és a Lánc holtversenyben (úttesten természetesen), Erzsébet, Árpád, a Lágymányosi csak ritkán. Mostanában az Újpestin csak nagyon ritkán megyek, régebben több utam vezetett arra.
A Szabihídon csak egyszer toltam át, mióta le van zárva, azóta inkább kerülök (illetve kerülnék, nincs rá szükségem).
Kb. 2 éve rendszeresen
Kb. 2 éve rendszeresen Petőfin, ott eddig elég jól toleráltak az autósok, mert szélesek a sávok, csak néha dudálnak le, de annyi belefér. Régebben Szabadság-hídon is, mióta le van zárva, kerülöm. De tényleg az volna jó, ha a Lánchídon lehetne bringázni - a járda sztem ön- és közveszélyes, az úttestet még nem mertem megpróbálni.
Én kizárólag úttesten
Én kizárólag úttesten szoktam közlekedni a hidakon, de nem rég majdnem eltaposott egy kisbusz az Erzsébeten és akkor átértékeltem magamban a hidas témát. Ezért is kérdeztelek titeket, hogy melyik megoldást szoktátok választani. A Lánc tényleg ideális lenne. Az "álomhíd". :)Én nagyon várom már!
________________________________
**Történész szmog nélkül**
dobozos és kerekes drótlovacskája
Petőfin még nem volt gáz
Petőfin még nem volt gáz az úttesten, Margiton sem volt még gondom, csak ott gyakran akkora a dugó, hogy ha nem bringasávozol, nyugodtan tolhatod a járdán, úgy is gyorsabb. Böskén néha járdázok. Széles, jól áttekinthető járda, rossz időben 0 gyalogos. A végeken vannak lépcsők, ezért jó egy könnyű versenyvázas ss vagy fixi gép, amit félkézzel lehet vinni futva. Tudom, ez annyira nem rokonszenves vélemény, de szerintem a Böskén-lassan, óvatosan, kultúráltan-nem vétek ajárdán menni.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Sztem meg a bözsin egy
Sztem meg a bözsin egy nehéz DH gép a jó, amivel semelyik lépcsőnél nem kell leszállni :D Komolyra fordítva, ott a járda kb 5-ször szélesebb, mint a szabin most, lazán el lehet férni minden ember mellett, és nem kell a sztrádán lavírozni.
A Petrovics-hídon kb minden
A Petrovics-hídon kb minden negyedik-ötödik alkalommal kaptam dudálást és/vagy járdára mutogatást. Szaromle.
Remélem áprilisban jobb formában leszek és gyorsabban tudom rakni nékije.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Amikor aleglasabb vagyok, az
Amikor aleglasabb vagyok, az olyan húsz szokott lenni. Még nem dudálzak le, de páran elég közel húztak el.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Addig kéne kampányolni a
Addig kéne kampányolni a FJ-híd gyalogosbiciklisbékávéssá tételéért, amíg nincs kész. Lehetne hivatkozni Luud Schimmelpenninckre.
Szerintem erre a tervre
Szerintem erre a tervre esélyesebb a Lánchíd, és arról szokott is szó lenni. Hogy mikorra lesz abból valami, az más kérdés. Viszont két hidat nem hinném, hogy átalakítanának teljesen (gépjármű)forgalommentesre, mert akkor a meglévők, ha lehet, még túlterheltebbek lesznek.
Pedig két hidat kell. A
Pedig két hidat kell. A Lánchíd az elhelyezkedése miatt lenne nagyon jó gyalog-kerékpár-BKV hídnak (Gyalogos belváros vagy miaszösz), a Szabadság-híd esetében meg ott van a villamossín ami ha egyszer össze lesz kapcsolva a 14-es vonalával azt jelenti, hogy olyan szélességet kell neki biztosítani, hogy egy Tatra is átférjen.
Ez azt jelenti, hogy durván 20-20 centit le kell venni az amúgy sem széles forgalmi sávokból.
És szerintem a belvárosban nagyobb prioritása van a villamosnak, mint a gépjármű forgalomnak.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Így van, de szted a 14essel
Így van, de szted a 14essel mikorra lesz összekötve? :( Ha a hagyón múlik, soha. Vagyis ha megvesztegetnénk, akkor talán.
Vegyél neki majándékba
Vegyél neki majándékba egy doboz hajfestéket. Attól talán meglágyul...
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Foszforsavat, attól
Foszforsavat, attól oldottabb lesz.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Egyik leggyengébb sav...
Egyik leggyengébb sav... Humanista vagy, ne is tagadd!Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Hát, azért a foszforsav
Hát, azért a foszforsav elég erős (Ka1= 7.5e−3), bár nem annyira, mint mondjuk a sósav. Ellenben sokkal erősebb pl. a víznél (cirka 1e-7), ecetsavnál (1,8e-5), nem is beszélve pl. a NaOH-ról, ugye :)
Ellenben rendszeres fogyasztása (pl. kóla formájában) csökkenti a csontok sűrűségét.
De szerintem magwas nem ezért javasolta, hanem mert alkalmas rozsdátlanításra, következésképp van esély működésre bírni a gépezet.
Remek! Akkor utánna jöhet
Remek! Akkor utánna jöhet a gépzsír.
Amúgy a kóla tényleg elég gáz dolog, föleg gyerekekkel itatni ilyen szart...
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Túl gyenge? Jó! Akkor
Túl gyenge? Jó! Akkor legyen perklórsav (HClO4) :))) :DDD
Foszforsavat? Ugyanmár.
Foszforsavat? Ugyanmár. Valami szupersav fonomabb lenne... :)
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Mire gondoltál? Pl.: HSbF6?
Mire gondoltál? Pl.: HSbF6?
Szerdán meló után
Szerdán meló után átcsorogtam nagyon lassan tekerve. Személy szerint nem éreztem egy centivel se több oldaltávolságot köztem és a szembejövők között, mint gyalog a brigámat tolva. Visszaúton maradtam a gyaloglás mellett. Gondolom páran jelezték a deszkák hajlását és megerősítették a tákolmányt. Azt nem hiszem el, hogy múltkor sokszor sikerült volna rossz helyre lépnem.