Szavazás a Belváros-Lipótváros honlapján.
Kattintgassunk szorgosan (lehetőleg bicajútra, ha már sáv nincs, meg tárolóra, az autósok mentalitásán az önkormányzat úgyse tud változtatni), hátha változik valami, végülis talán nem véletlenül rakták ki a szavazócuccost.
Vagy naivitás ettől csodát várni? :)












A tárolókra szavazzatok!
A tárolókra szavazzatok!
Szóval klikkeljetek a tárolóra :)
Egyetértek, a
Egyetértek, a választhatók közül az a legjobb.
Sajnos vezet a bringaút, pedig az a legroszabb. Az amolyan takarodj az útról. És ezt dudálással tudtodra is adják, lásd pár napja boci és bajcsy. :(
A több figyelem is fontos volna, ám ahhoz sok köze nincs az önkormányzatnak, majd a bringásszám növekedéssel ez javulni fog.
Ezzel egyetertek, keroutra
Ezzel egyetertek, keroutra egyaltalan nem szabad szavazni. Bar nem fogok soha arrafele tekerni, de azert nyomtam egyet a tarozo javara.
atomboy
EGÁLBAN VANNAK A TÁROLÓK
EGÁLBAN VANNAK A TÁROLÓK A BICIKLIUTAKKAL!!!!(42%)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
A forgalomcsillapítás az
A forgalomcsillapítás az idei költségvetésben benne van, egész pontosan a Kecskeméti kaputól a Szabadság térig alakítanak ki korlátozott forgalmú utcát (ha Rogcsi Toncsi nem kamuzik, az év vége felé), ezen sztem egy bicajút is elférne, kultúráltabban nézne úgy ki az utca. (A Petőfi utcai aluljáróban kíváncsi leszek, hogy oldják meg... Jó lenne ha nem is lenne aluljáró, vagy ha igen, akkor az nem a Kecskeméti utcának, hanem a Rákóczi u.-nak. De ugye bilibe lóg a kezem :) Elvileg burkolatátalakítás is lesz, meg sok hozzá csatlakozó utca is átalakul. A mi utcánk (Veres Pálné) is idén kap díszkövet, az északi vége ezen már átesett tavaly, és macskaköves lett. A Cukor utca is. Ha teljes hosszában így csinálják meg a VPu-t, akkor sztem kell egy sáv a bicajosoknak, ami sima. Engem mondjuk nem zavar a traktor, és a még traktorabb bicajommal, csak rátok vagyok tekintettel :P
És a még traktorabb
És a még traktorabb bicódban szinte lötyög a levegő? ;-)
-
Zsurmi
A Kecskeméti-Károlyi
A Kecskeméti-Károlyi csillapított forgalmú lesz, egy részén csak a busz járhat majd (á la Ráday u.). Egy ilyen utcába nem kell bringaút, bőven elférsz az úton.
A Ferenciek terén az aluljáró meg fog szűnni, és zebra lesz, de az biztos nem fér bele az első ütembe.
Mondd, mitől véd meg a
Mondd, mitől véd meg a szegregálás egy 30-as övezetben? Nagyon nem tetszik nekem ez az enyém-tied attitűd, ami a kerós infrastruktúra megépítésekor átköltözik az utakra, és megmérgezi a közlekedők kapcsolatát. Ráadásul az elkülönítés lefoglalja a helyet akkor is, ha épp ne megy arra senki. "Nincs egy szál autó sem? Nosza, menj csak a kis 1,3 széles csíkodon, de állj meg minden sarkon normális kanyarodás helyett." (már a szuperálomkategóriába tartozó 2,6-nal számova).
Azzal persze egyetértek, hogy legyen eltérő burkolat a közös felületen, az senkinek sem árt! (Nagykockakő mellett minimum kiskockakő. Annyira azért nem történelmi annak a városrésznek a hangulata, hogy végig nagykockakő kelljen.)
-
-
+1-nek jobban örültem
+1-nek jobban örültem volna :)
+1 :) nem csak a vicc
+1 :)
nem csak a vicc kedvéért, teljesen egyetértünk!
Csak válaszoltam valamit,
Csak válaszoltam valamit, aztán miután elküldtem rájöttem, hogy el se olvastam azt, amire válaszolok (read only...), ezért szerkesztettem ki.
Gondoltam, csak a mínuszra
Gondoltam, csak a mínuszra asszociáltam a +-t :)
"Ráadásul az
"Ráadásul az elkülönítés lefoglalja a helyet akkor is, ha épp ne megy arra senki. "Nincs egy szál autó sem? Nosza, menj csak a kis 1,3 széles csíkodon, de állj meg minden sarkon normális kanyarodás helyett."
Ezt volt alkalmam tapasztalni, egy, a "biciklisek paradicsomának" kikiáltott flamand megyében. Kis, kertvárosi utcákban mindenütt kiépített, piros biciklisávok (forgalom: reggel és este 10 kocsi). Az utat nem használhatod, pedig egy lélek nincs rajta. Libasorban mehetsz a piros sávodon. Egy agyrém... Nagyon örültem, amikor befejeződött a kirándulás.
Tanuljuk el inkább a jót, ha lehet (biciklitárolók, autós kultúra, stb).
Evidens, hogy
Evidens, hogy biciklitárolókra lenne szüksége a belvárosnak, de abból is valami normálisra. Nem egyszer jól jött volna már vmi normális biciklitároló, de sehol sem találtam.
A bringaút az szerintem felesleges (na jó nem az, de úgy sem lenne normálisan megcsinálva), mert úgy is bringagyalog lenne, és akkor mutogathatnának a dobozosok, hogy "takaroggyáoda".
Szal faszás kerékpártárolók mellett tettem le a voksom, ahová egy kisebb értékü bringát le mernék kötni.
-------------------------------
Gábor
Nekem gyalogosként elegem
Nekem gyalogosként elegem van az arányokat tekintve sokkal több olyan biciklisből, akik a járdán bicikliznek. Mert ránézésre, és biztos, hogy statisztikailag is így van: jóval többen tekernek a járdákon mostanában. És sokan közülük agresszívan, gyorsan , sportból szlalomoznak a gyalogosok között.
Nem szeretném ha ezek szaporodnának meg.
Azt szeretném, ha azok a biciklizők szaporodnának meg az utakon, akik kortól, nemtől függetlenül mernek biciklire ülni, és civilizáltan tekerni, nem zavarva a náluk gyengébb gyalogosokat.
Rossznak tartom azt, hogy csak egyre lehet szavazni. Mert bicilkizni kell -- olyan utakon, ahol nem csak a fiatal, bátor, hanem az öreg, még sérülékenyebb, gyávább ember is mer bringázni; másrész aki biciklivel megy, biztosan ki is akrja kötni.
Rossz a kérdésfeltevés.
A járdák teli vannak nem idős, labilisabb, hanem tetterős, fiatal, svungosan és agresszíven rohanó biciklisekkel. Ne legyenek többen. Le kéne őket zavarni, terelni - bicikliutakra.
Szüleitek bicikliznek? Az utakon? Vagy a lehetőséget csak a fiataloknak, merészeknek kell megadni? Nem gondolom. Sztem beszéljetek apáva-anyával, nagyapával, nagymamával. Mert biciklizni, normál viszonyok között egy hetvenéves időshölgy is tud ám!...
Olyan viszonyokat kéne teremteni, hogy merjen is.
Bocsánat, rossz helyre
Bocsánat, rossz helyre írtam a válaszomat, micsoda égés.
"hogy statisztikailag is
"hogy statisztikailag is így van: jóval többen tekernek a járdákon mostanában. És sokan közülük agresszívan, gyorsan , sportból szlalomoznak a gyalogosok között."
En szemely szerint ruhellem az ilyet, es karosnak tartom. A puhaboruekre vigyazni kell.
----------------
Casual Tekergő
Kb. ezért is nem kell a
Kb. ezért is nem kell a járdára szorítani a kerekezőket.
-
Zsurmi
Jah. De ha mar jardara
Jah. De ha mar jardara szorulunk, akkor vegyuk eszre, hogy ez a puhaboruek palyaja, es mi vagyunk az erosebbek, veszelyesebbek.
Hogy varhatjuk el, hogy az otosok rank figyeljenek, ha kozben meg mi sem figyelunk a gyalogosokra.
----------------
Casual Tekergő
Bocs de mindenki beszéljen
Bocs de mindenki beszéljen csak a maga nevében.
ÉN nem szorultam a járdára - és nem is vagyok hajlandó rajta menni egy ideje.
Ezt nem azért írtam, hogy kikérjem magamnak, hanem hogy felhívjam a figyelmedet, hogy Te sem vagy odaszorítva - eldöntheted hogy hol mész.
Én is az úton rakom, de
Én is az úton rakom, de ettől még a "kerékpárosok" oda vannak szorítva. Kurázsi kell az úton tekeréshez - még.
-
Zsurmi
valóban megpróbálnak
valóban megpróbálnak odaszorítani - ez igaz, de hogy odaszorulunk-e az tényleg csak rajtunk múlik.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Atlenditettem a kollegakkal
Atlenditettem a kollegakkal a tarolot vezetobe ; )
Viszont: egy rakparton vezeto bicout nagyon keves keresztezodessel nagyon kene, ahogy mar az MKK errol vmi tervezetben egyeztetett az onkormanyzattal (ugy volt ilyen?) viszont nagyon kene. Szinten kene vmi a Lanchidtol az Andrassy utig a gyerekek es hobbibicosok miatt. Meg dugo esetere is.
Z
A járdák teli vannak nem
A járdák teli vannak nem idős, labilisabb, hanem tetterős, fiatal, svungosan és agresszíven rohanó biciklisekkel. Ne legyenek többen. Le kéne őket zavarni, terelni - bicikliutakra.
Nagypapa, nagymama mer az úton közlekedni, fiatal, tetterős városi vagyány meg nem.
Sajnálom, de a bicikliutak gyakorlatilag felcímkézett járdák. Ha bicikliutakra szoktatjuk az embereket azzal éppen hogy a járdán biciklizést erősítjük: ahol nincs bicikliút (és soha nem fog mindenhová vezetni bicikliút), ott járdán fognak menni ezek az emberek.
Teljesen egyetértek az alapfelvetéseddel, de a végkövetkeztetéssel nem. Szakmailag nem védhető az az álláspont, hogy az egyik veszélyes helyről a másik veszélyes helyre tereljük a közlekedőket, miközben le lehetne tenni a biztonságos útra.
A félelemérzet félreinformáltságból ered: sokan azt hiszik (kedvencem e fórumon Jepe), hogy az út veszélyes, a járda/bicikliút biztonságos. Sajnos a tények az ellenkezőjét mutatják (gyk.: TÖBB baleset a járdákon/bicikliúton haladva, TÖBB súlyos baleset ugyanitt stb.). Ez mindenhol így van, nem csak Magyarországon.
Ha tehát úgy módosítod a végét, hogy "tereljük le az utakra", ill. hogy "olyan lehetőséget kell teremteni, hogy merjen is" (pl. forgalomcsillapítással), akkor teljesen egyet fogunk érteni!
Hello, ez a szokasos tema. A
Hello, ez a szokasos tema. A multkor vmi olyan kompromisszum keszult, h "az uton tekerj, ne a jardan. Ha megis jardazol, mert felsz vagy mert dugo van vagy mert hegynek felfele lassu vagy, stb, akkor ovatosan, gyalogot tisztelve, keresztezodes elott pedig korulnezve."
Azt gondolom, a dupla savos utak melle (lsd elobbi hszom: Rakpart, Jozsef Attila u.) praktikus a bicout (figyelmezteto utjelzesekkel es villogo lampakkal az autosnak, h nehogy egy jobbkanyarral tizedeljek a bicost).
Z
Pont a többsávos utakon
Pont a többsávos utakon lehet a legjobban elhelyezni a biciklist. JA-n pl. busz+kp-sávval!
+1 Undorító szokás ez a
+1
Undorító szokás ez a pluszegyezés, nem?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Én tényleg utálom. Ezt
Én tényleg utálom.
Ezt most a komenyisták vagy a kápitálisták tanáták ki?
Mindent AZOK találnak ki.
Mindent AZOK találnak ki. Még az összeesküvéselméleteket is...
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
jobb, mint a
jobb, mint a panksznotdedezés.
+1, pedig ezt is utálom a
+1, pedig ezt is utálom a +1ezést.
+2?
+2?
Ok, Te nyertél :)
Ok, Te nyertél :)
+1 +2 +3 Punks' dot dead
+1
+2
+3 Punks' dot dead
+1 atomboy
+1
atomboy
Lehet ágálni az úttesten
Lehet ágálni az úttesten való közlekedés mellett, de:
miért nem ott biciklizik a többség?
Miért csak a merészebb és láthatólag fiatalabb kisebbség biciklizik ott (én Budapestről beszélek)?
Miért lettek szemmel láthatóan jóval többen a biciklisek, de a járdákon összpontosulnak és nem az utakon?
Ez lélektani dolog: egyszerűenm ott biztonságosabban érzik magukat. A járdán csak a gyalogosssal találkozhatnak, de nem a terepjáróval v. trolival. Ott erőfülényben vannak, azaz nagyobb a biztonságérzetük.
Én egyetértek azzal, hogy nem a járda, nem a járdára festett rémsáv kell. De a tapasztalat azt mutatja nekem, hogy az emberek, akik egyre többen kerekeznek biciklin, itt, Bp-en NEM az úttestre, hanem a járdára mentek. Össze-vissza cikáznak.
Én az úttesten zömében fiatalokat látok.
A járdán többen vannak, és vegyesebb a generációs szórás. A bicikliutakon látom a legtöbb idősebb embert, nőket és férfiakat.
Ennyi. Ezen nem lehet vitatkozni, mert mindenki ezt láthatja.
Az egy más kérdés, hogy az ideális az volna, ha biztonságosan lehetne bárhol (jó biciklitakat azért láttunk már a világban) biciklizni, de nem a járdán. És biztonságosan ki lehetnbe kötni.
Csináljatok egy számlálást, hányan bicikliznek a bicikliutakon a nem kifejezetten fiatal korosztályból, és hányan az úttesten a forgalomban. Tényleg egy teljes generációnyi időt kéne várni? Én szerintem most, mihamarább meg kell adni a lehetőséget azoknak, akik nem a fiatal, gyors, bátrabb réteghez tartoznak. Szüleitek, nagyszüleitek, a nagyvárosokban hol bicikliznek/bicikliznének? konzultáljatok velük.
Nem a témát akarom félrevinni, és a jártdázásról dikurálni. Hanem a tényekről, és a valós lehetőségekről beszélni. A kérdésfelvetést alattomosnak és rossznak tartom. Jó, biztonságos út kell, és biztonságos táűrolási lehetőség. Hogy hol, nekem mindegy: biztonságos legyen, és ne zavarja a gyengébbeket, a gyalogosokat.
"Én egyetértek azzal, hogy
"Én egyetértek azzal, hogy nem a járda, nem a járdára festett rémsáv kell."
Ha bicikliutat szeretnél, de nem a járdán és nem az úttesten, akkor mégis hol? Alagútban, viadukton, vagy a duna fölé függesztve? Merthogy Budapesten vannak házak, villamossínek, úttestek meg járdák. Más helyet nemigen tudok elképzelni. Pláne nem a szűken értelmezett belvárosban, amiről ugye ez a blogbejegyzés és szavazás szól.
Ha esetleg figyelemsen újra
Ha esetleg figyelemsen újra elolvasnád, mit is írtam, rájönnél, hogy felesleges gúnyolódnod, mert logikátalan szófacsarás, amit írsz.
ALAGÚTBAN !!!! IGEN, IGEN,
ALAGÚTBAN !!!! IGEN, IGEN, EZ AZ, NAAAA, KÉRLEK, LÉGYSZI, LÉGYSZI, LÉGYSZIIIIII !!! Nagyon szeretnék már az alagútba egy bringautat !!!
"Ez lélektani dolog:
"Ez lélektani dolog: egyszerűenm ott biztonságosabban érzik magukat."
Igen, ott érzik magukat biztonságban, de nem ott vannak biztonságban.
Ez egy lélektani dolog. Az emberbe belesúlykolják, hogy "a kerékpárút a kerékpárosok biztonsága érdekében épül(t)" (szagemberek is csak ezt tudják hajtogatni, mint ellenérv), mindenki kerékpárúttal akar kampányolni, ha nekünk akar kedvezni, stb, stb.
Röviden: egy agymosás eredménye miatt hatalmas kerékpárút-fétis van az országban.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Szerintem azért a járdán
Szerintem azért a járdán megy a többség, mert még nem fogták fel, hogy mennyivel veszélyesebb ott.
Ennyi.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Sokan úgy gondolják, ha a
Sokan úgy gondolják, ha a járdán valami gubanc van, az nekik nem fog végzetes problémát jelenteni. Míg ha az úttesten ütköznek, az igen. És ebben azért van is valami. Ezért kezdi mindenki a járdán. De ha rutinossá válik, úgyis lemegy.
Minden kereszteződésben
Minden kereszteződésben (és ilyenkor gyakorlatilag a kocsibejárók is kereszteződések) olyan járművekkel találkozik/találkozhat, amelyek nem számítanak rá, az úttesten olyan járművekkel találkozik, amelyek számítanak rá.
Az ütközésekkel nem szokott gond lenni, inkább a spontán elesés az, ami gondot okozhat az úttesten (és kevés gondot a járdán), hiszen ez nem várt esemény. De ezért is lobbizok kis forgalmú (mesterségesen kisforgalmúsított) utak hálózatáért, hogy mindenkinek legyen hol megszerezni az üzembiztos kerékpárkezelés ismereteit, és azért addig is el tudjon jutni majdnem mindenhová.
Persze világos, csak sajnos
Persze világos, csak sajnos ma sok belváros(környék)i tényleg azért nem ül bringára, mert kimondottan fél az autók közt, biztonság ide, számítanak rá oda. :/
A félelem érzelmi, a
A félelem érzelmi, a biztonság racionális kérdés. Az érzelmi dolgok mindig erősebbek, de nem kezelhetetlen a szituáció.
Az autóktól való elválasztás egyébként a félelmet növeli, mert okot ad arra, hogy az ember racionalizálja a félelmét (igazolást lát az értelme erre az érzelmi dologra). Ezzel konzerváltuk is ezt a beláthatóan nemjó helyzetet.
Lehet ágálni az úttesten
Lehet ágálni az úttesten való közlekedés mellett, de:
miért nem ott biciklizik a többség?
Miért csak a merészebb és láthatólag fiatalabb kisebbség biciklizik ott (én Budapestről beszélek)?
Én épp ellenkezőjét olvasom, egy autós blogban nemrég azzal jöttek, milyen veszélyesen közlekednek az idős biciklisek (kezdve azzal, hogy az úton mennek :)) - egyébként tényleg veszélyesen közlekedtek a leírtak alapján, de a lényeg, hogy tőlem független információ: az úton mentek. Ezek egyébként jórészt még a "világszintű nagy autós agymosás" előtt felnőtt emberek, akiknek az a természetes, hogy járművel az úton kell közlekedni.
Ez lélektani dolog: egyszerűenm ott biztonságosabban érzik magukat.
Ez így van, és várom a tippjeidet, hogyan oldható fel ez az ellentmondás: tények alapján nagyobb veszélyben vannak, szubjektíve meg nagyobb biztonságban. Eddig az a stratégia folyt, hogy a tényekről nem vettünk tudomást. (Egyébként a Ráday, Király utcákban is a járdán tekernek?)
az emberek, akik egyre többen kerekeznek biciklin, itt, Bp-en NEM az úttestre, hanem a járdára mentek.
Újlipótvárosban dolgozom, ami hasonló terep Lipótvároshoz, nos, itt alig látok járdán biciklizőt, mindenki az úttesten megy. Ha nem is próbáljuk megteremteni a biztonságÉRZETet sem az úttesten, kihagyunk egy helyes lépést. A jelenlegi helyzetet konzerváljuk.
jó biciklitakat azért láttunk már a világban
Városban alig. Vagy nem értettünk hozzá, amikor őket néztük, a problémák felismeréséhez több kell szubjektív érzékelésnél.
meg kell adni a lehetőséget azoknak, akik nem a fiatal, gyors, bátrabb réteghez tartoznak
A kérdésnek a sebességhez semmi köze.
Jó, biztonságos út kell, és biztonságos tárolási lehetőség. Hogy hol, nekem mindegy: biztonságos legyen, és ne zavarja a gyengébbeket, a gyalogosokat.
A végén csak egyetértünk. :)
Egy forgalomcsillapított övezetben való önálló biztonságos közlekedéshez szükséges ismereteket egy 6 éves gyermeknek néhány hétvége alatt meg lehet tanítani. Ha abból indulunk ki, hogy az embereknek SEMMIT nem szükséges tudniuk a közlekedéshez, akkor szerintem rossz úton járunk. A gyalogos is megtanulja, hogy piros-tilos, a fejlettebbje a körülnézésről is hallott. Ennél nem sokkal bonyolultabb ismeretek szükségesek a biztonságos biciklizéshez, amik nem mellesleg a kerékpárúton is szükségesek, csak ott szubjektíve senki nem érzi úgy, hogy meg kéne tanulnia ezeket...
A belvárosban forgalomcsillapítási céllal egyirányúsítanak, zsákutcásítanak; az ilyen helyeket a kerékpárosnak átjárhatóvá kell tenni, és máris kialakul egy olyan hálózat, amelyen bárhová el lehet jutni, egy deka kerékpárút építése nélkül (amely nem mellesleg nem vezetne el mindenhová).
Bocs, ha picit felindultam :)
Újlipótváros abban is
Újlipótváros abban is hasonlít Lipótvárosra, hogy ha lehet, még kevesebb a járdán a hely a parkoló autóktól. Még egy gyalogos se fér el, nem hogy egy biciklis. Ettől függetlenül láttam pár napja biciklis apukát tanítgatni a biciklis kissrácot a pannónia utca 40 centis járdáján.
A Kecskeméti utca valszeg marad egyirányú. Emellett valszeg díszköves is lesz. Ha ezekkel a feltételekkel akar rajta valaki kétirányú kerékpárlözlekedést, akkor vagy két síma sáv kéne a két oldalra (amiből az egyik ugye szembemegy a forgalommal, akármennyire is csillapított), vagy egy szélesebb bicajút. Ha megvalósul, vajon melyik a reálisabb prodzsökt?
Senki nem is mondta, hogy
Senki nem is mondta, hogy egészen kicsik vagy egészen kezdők ne mehessenek a járdán, bár ha barátságos környezetet alakítunk ki (mint Monderman, ez itt beleférne), akkor erre sem lenne semmi szükség.
A Kecskeméti utcán reálisabb a közlekedés általános szabályainak megfelelő, jobbra tartásos megoldás (vagyis ellenirányú sáv kialakítása), többek között a végpontoknál a csatlakozások kialakításának egyszerűsödése miatt.
"Lehet ágálni az úttesten
"Lehet ágálni az úttesten való közlekedés mellett, de:
miért nem ott biciklizik a többség?"
Hogy lehet az, hogy más városokban az úthálózat 80 százalékán* öt éves kortól 95 éves korig mindenki biciklizhet az úton? Anélkül, hogy onnan ledudálnák, anélkül, hogy az életét veszélyeztetné bárki?
*(ezek a viszonylag kis forgalmú, és kis sebességű utcák, ahol semmi gond nincs a vegyes forgalmú közlekedéssel, és egyátalán nem igényelnek külön biciklis infrastruktúrát)
a maradék 20 százalékon a forgalom nagysága/sebessége valamilyen beavatkozást igényel, de nem feltétlenül bicikliutat. Ma már olyan is előfordul, hogy két sávból egyet megszüntetnek, és járdaszélesítést + az úton haladó biciklisávot létesítenek a felszabadult helyen.
aki pl hobbibol bringázik,
aki pl hobbibol bringázik, vagy csak el indul a haverral, csajával akárkivel hétvégén tekerni, közben dumálnak is, nézelődnek, miért menjenek le az útra? hülyék lennének.
A múltkor egy haverral
A múltkor egy haverral eltekertem a Margitszigetről a Blaháig a körúton, és végig beszélgettünk. Mellettem tekert, holland volt a srác, ott ez természetes. Miért ne lehetne itt is az? Különösen hétvégén, amikor az utak kapacitása többszöröse az igényeknek? Különösen a belvárosban, ahol a házak között jobbára csak célforgalom kéne haladjon?
"Nagypapa, nagymama mer az
"Nagypapa, nagymama mer az úton közlekedni, fiatal, tetterős városi vagyány meg nem."
Ez Magyarországon nagyon jellemző. Debrecenben rendszeresen látok középkorú, vagy kicsit idősebb embereket (nők/férfiak vegyesen), nyugodtan, megfontoltan haladni a forgalomban. És huszonéveseket meg járdázni.
Hanem az autósok hozzállásán javítani kell...
Erről van szó. Mindegy,
Erről van szó. Mindegy, hogy az az út, ahol biztonságban érzi magát a sérülékenyebb kategóriába tartozó biciklis HOL van. Biztonságosnak tűnjön és legyen is az.
Portlandtól Amszterdamon és Bécsen át Ferraraig látható a világban sok olyan megoldás, ahol nem a forgalomban, nem az úttesten, minden elkülönítő jelzés/út/sáv nélkül bicikliznek az emberek a buszok, trolik és baromautósok között.
Csupán erre gondoltam, amikor azt írtam, amit. Aki ezt félre akarta érteni, és lecsapott egy jó cikizés erejéig a szavaimra, anélkül, hogy megértette volna az értelmét ... az nem te vagy.
Debrecenben megmaradt az a mentalitás, ami régen, évtizedekkel ezelőtt általánosan jellemző volt, hogy:
mindenki, a parasztasszonyoktól kezdve az idős urakig/hölgyekig -- mindenki biciklizett. Pontosan úgy, mint amit ma láthatunk a nyugati jó példaértékű országokban. Innem valóak az én gyerekkoromi példááim és emlékeim is.
(Nekem márcsak ezért sem volt "újdonság" biciklire ülni.)
Mitől fog megváltozni az autósok mentalitása?
Azok, akik ma csak a járdán mernek bicikliznui, meddig várjanak? Amíg 3-szorosára nem nő a rendőrök száma, mint itt írta valak? Amíg megváltozik (ugyan mitől!!!?) sok autós mentalitása? És ez hány év volna? Anyukátók, apukátok, nagymami, nagyapi meg fogja ezt - számításaitok szerint - érni?
Rám gondolsz, mint
Rám gondolsz, mint lecsapósra? Csak mert semmi cikizés nem volt. Félreérteni sem akartam. Egyszerűen csak az a logika, amit hozzászólásaid képviselnek, nekem nem tetszik. A logika pedig ez (javíts ki, ha tévedek): van, aki a járdán megy, mert ott érzi biztonságban, TEHÁT bicikliutat kell építeni neki (mert az útra nem fog lemenni, a járdán meg ne menjen). Jól értem?
Én meg azt mondtam, hogy minden módszerrel meg kell próbálni az útra lecsábítani, vagyis ne adjuk fel ilyen könnyen. Erre te meg, hogy ez úgysem sikerül, tehát kerékpárút kell, pont. Nem tudok azonosulni a gondolatmenettel.
Ha jól látom, vezet a
Ha jól látom, vezet a tároló.
Mikor a vonaton kattintottam, akkor még igen erősen a bicikliút volt a nyerő, de a mostanikor már 1%-kal a tároló :D
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg
Ebből mi következik? Az,
Ebből mi következik?
Az, hogy biciklizzenek a fiatalok és bátrabbak az úttesten, meg a gyávábbak és sokszor tahóbbak (aki gyorsanm, sportból tép a gyalog között) a járdán, és ki is tudják kötni. Relatív fejlődés csupán. De nem a valódi.
A valódi fejklődést az jelentené, ha mindenkinek, egyre többeknek kortól és nemtől függetlenül, civilizált és biztonságos módon történő lehetőséget adnának a biciklizésre.
Szia Ji-ten, a fiuk nem azt
Szia Ji-ten,
a fiuk nem azt mondjak, h "soha ne jardazz", hanem csak, h "lehetoleg ne jardazz". A picik, a nenik, sot, ha dugo van, a mereszek kozul is sokan a bicouton tekernek, ez termeszetes.
Nezd meg ezt a vitat errol a temarol es a ezt a kompromisszumos szorolapot, amellyel nagyon sokan (valoszinuleg te is) egyetertunk.
Szia Z
Én pontosan értem, mit
Én pontosan értem, mit írnak. Inkább a fordítottját gyanítom, de nem baj.
Mindenkinek bringázik az anyukája, apukája, nagymamája és nagypapája a saját tempójában, akik hevesen ellenkeztek és elláttak jótanácsokkal? Mert nagyon ritkán látom őket, esetleg elvétve a járdákon és inkább a bicikliutakon, szépen elkülönítve a forgalomtól.
Továbbra is fenntartom, amiket leírtam. Nem baj, ha egy fikarcnyit sem tudtam elgondolkodtatni senkit.
A tájékoztatásokat köszönöm, de már túl vagyok ezeken. Én ui. nemcsak felpattantam a biciklire, hanem előtanulmányokat végeztem évekkel ezelőtt, alaposan, és a javarészét itt tettem.
:)
Épp ezen hsz-od
Épp ezen hsz-od olvasásakor villant fel bennem egy tegnapi kép egy idősebb fazonról. A Moszkván a Szilágyi E. felől gurult bele nagy hévvel a széna téri csatlakozásba a belső sávban. Csak egy pillanatra láttam, de elsőre levágós volt, h. messze nincsen felkészülve arra, amire vállalkozott, sem technikailag, sem lelkileg. A sávok autóhiányából az is kitűnt, h. valszeg csúnyán áthúzott a piroson....
Az egész jelenetből már megint csak azt szűrtem le, amit valószínűleg életem végéig fogok szajkózni: az emberek miért gondolják azt, hogy amit a tévében látnak az készpénz ?
Ha a híradóban azt mondják, h. egyre több a biciklis a városban, akkor az nem azt jelenti, hogy én is felpattanok az enyémre és máris közéjük sorolhatom magam.
Ha a híradóban elmondják, hogy minden második fiatal kipróbált már könnyű drogot, akkor az nem azt jelenti, hogy én is elszívok egy rakétát és máris tudom mit jelent drogozni.
Ha a fókuszban azt mondják, h. az ittas családfő félholtra verte a család többi tagját, akkor az nem azt jelenti, hogy ezt én is megtehetem.
Csúnyán offolok és bár nem is tudtam igazán követni, hogy miről is szól a vita Jiten részéről, abban viszont biztosan egyetértünk, hogy sajnos ezt a biciklizés témát nagyon sokan csak úgy ripsz-ropsz magukévá akarják tenni. Holott mi itt tudjuk nagyon jól, hogy k-ra nagy felelőtlenség ez így. Legalább akkora, mint az újság reklám alapján bemenni az üzletbe és megvenni a 200 ezres laptopot. Csak itt a saját bőrét viszi a vásárra az ember.
Attól tartok a felsorolt típusú problémák spontán megoldására valóban akár generációkat kell várni, de minimum be kell tiltani a tévét.
És ezt továbbra is komolyan gondolom.
Ez elég zavaros volt, már
Ez elég zavaros volt, már bocsánat. A biciklizés = drogok = családon belüli erőszak? Legközelebb kicsit kevesebbet és rendszerezettebben, ha lehet.
Ha jól értettem a szitut, akkor egy fazon átbiciklizett a Moszkván, és ez veszélyes mutatványnak tűnt. Ha valaki biciklire ül, ahhoz nem kell sem extra képzettség, sem lelki felkészítő tanfolyam. Viszont a KRESZ-t ismerni kell: piros lámpánál megállok, sok sávos úton a sárgába se hajtok bele, a belső sávban csak akkor megyek, ha szükséges. Mehetett volna a bringaúton, de valószinűleg nem találta meg az eldugott, gyalogosokkal, kukákkal és hirdetőtáblákkal amúgy is használhatatlanná tett bicikliutat a Mammut hátában. Ezt a szakaszt én ismerem, de amikor ismeretlen helyen járok, én sem találom meg a cikcakkban kígyózó eldugott bringautakat. Járdán kellett volna mennie? Mégis milyen járda vezet keresztül a Moszkván, ami nem keresztezi 3× az utat és az összes villamossínt, és még hely is van rajta bringázni?
Igyekeztem érthetően
Igyekeztem érthetően levezetni, olvasd el figyelmesebben, végén a lényeg: tömegtájékoztatás->félinformációk garmada->felelőtlenség.
Nem akartam én vitatkozni,
Nem akartam én vitatkozni, csupán én leírtam azt, hogy
1. alattomos és rossz az önkormányzat részéről a kérdésfeltevés. Nem vagy/vagy, hanem is-is lenne a jó megoldás.
2. nekem mindegy, hogy hol, milyen úton/sávon stb. de biztonságosan akarna a többség biciklizni, és ki is akarja kötni a biciklit.
3. biztonságban, az emberek többsége, ez a jelen tapasztalat, a járdán érzi magát. Ez viszont nem jó. Mert a gyalogos rovására történik.
Az pedig egy külön téma, hogy milyen is a jó "biciklizhető út" elkülönül így vagy úgy, felfetett sáv, vagy az összes lehetőség, amit itt már régen sokan, hozzáértők igen alaposan körüljártak.
Amit írtál asszociációként az emberi viselkedésre, teljesen érthető, egyet is értek vele.
Természetesen, mielőtt biciklire ültem, volt már jogsim rég, volt alapos, régi eredetű kresz-ismeretem, szabálykövető magatartásra való neveltetésem, józan eszem, és önmagam féltése. És így is borzalmas tapaasztalatokat szereztem akkor, amikor pontosan úgy viselkedtem, amit a józan ész, a kresz és magwas biciklis kresz- leírása (és egyéb külföldi leírásokban olvasott) útmutatások javasolnak. Nem egyszer döbbentem utólag le, hogy a lábam bánhatta volna. És elég csak egy-két darab rosszindulatú, a bicikliseket zsigerből utáló autós ehhez.
Persze a lóra is visszaültettek tüstént... De a budapesti autósok nem kreszt követően, nem figyelmesen és a sérülékenyebbre odafigyelve vezetnek sokszor. Márpedig ez valós félelemre ad okot nagyon sok olyan sérülékenyebb embernek (idősebb, vagy tapasztalatlanabb nők, férfiak, mamák, nagymamák stb.), akik amúgy boldogan bicikliznének.
Engem előztek már a Szövetség utcából a Wesselényire kikanyarodás közben le, akartak már leszorítani a körút-Rákóczi keresztetődésénél, előztek már jobbról le stb. És ezek megráztak. Pedig én még a bátrabb és felkészültebb fajtából vagyok, noha a sérülékenyebb, nem a fiatal-merész kategóriából.
Más a nézőpontunk. Én voltam már fiatal. Sokan itt még nem voltak idősebbek. Ezért mondom, hogy konzultákjanak a szüleikkel. Tényleg kiváéncsi lennék egyébként, hogy a szülők-nagyszülők bicikliznek-e a sok bicikliző családjában. Itt, Bp-en. Ennyi.
Nekem csak muterom
Nekem csak muterom bringázik, asszem tavaly kezdte. Elmondása szerint vannak neki is könyörtelen pillanatai az autók között, de idővel kezelhetővé válik a dolog és még így is messze visszahozza a megtakarított időt (autó/BKV-ról váltott). Mondjuk nem a belvárosban karikázik és bár a pontos útvonalat nem ismerem, de keményen kerülgetnie kell a kátyukat. Tapasztalatom szerint ez az egyik legbiztosabb időzített akna kerékpáros és autós között.
Szeretném a 16 éves húgomat is bringára ültetni, ráférne (főleg a súlyára), de KRESZ ismeretei hiányában egyelőre nem erőltetem.
Szerintem mindkét
Szerintem mindkét problémádra egy szó a válasz:
Rendőrség
A rendőrség feladata lenne a közlekedési szabályok betarttatása mind az autósokkal, mind a biciklisekkel. Ha hirtelen a budapesti rendőrség kapna egy kis erősítést (3x létszámnövelés) és elkezdené komolyan venni a munkáját és kiszűrné a szabálytalankodó autósokat, egy év alatt rendet lehetne tenni és utána felesleges lenne a járdán biciklizni, tehát ténylegesen lehetne büntetni a járdán biciklizőket.
phorvath
Honnan kéne szedni 3x ennyi
Honnan kéne szedni 3x ennyi rendőrt?
(Tegnap egy járőr szépen kikerült egy szélső sávban vészvillogó zsenit a bajcsin. Ez azért lehangoló. Ugyanakkor sok jó példa is van.)
Segítene ha Nem kezelné a
Segítene ha
Biztos kihagytam pár dolgot, és egy csomó másikat nem tudok.
-
Zsurmi
Ha bicoskent rendesen
Ha bicoskent rendesen elutnek, 1 tanu se marad (plane nem 2)... Z
Toloszekben mar tokmind1, h
Toloszekben mar tokmind1, h igazad lesz a vegen. Z
Nem értettem 100%-ig a
Nem értettem 100%-ig a helyszínt, a Moszkva tér fényképén megfigyelhető, hogy a Hűvösvölgyin haladva csak a belső sávból lehet balra kanyarodni, a Moszkva->Széna kereszreződésben pedig a jobb oldali sáv közepéről (hogy az egyenest menők elé ne fordulj).
A "buzdításra előképzettség nélkül biciklire pattanok" problémát viszont a kerékpárutak súlyosbítják, mégpedig azzal, hogy olyan manőverekre kényszerítik a bicikliseket, amelyek önmagukban veszélyesek. Veszélyesen közlekedni az úttesten is lehet, de ott legalább szem előtt vagy. Talán ezért van az, hogy a kerékpárutak baleseti mutatói sokkal rosszabbak. Lásd a Wikipedia ábráját (képaláírás: az úttesten haladáshoz képest ekkora mértékben nő a baleset esélye a kerékpárutakon). Talán ezért van az, hogy a Ne járdázz! kampányban különösebb magyarázat és felkészítés nélkül le merjük küldeni az embereket a járdáról (és inkább a járdán közlekedésre készítjük fel őket az apró betűs részben).
Szkájler A téma
Szkájler
A téma fontosságát a honlapon az jelzi, hogy az alábbi hír után jön:
"Tetszik-e Önnek a Belváros karácsonyi díszkivilágítása?"
Ej, belégzésre alkalmas
Ej, belégzésre alkalmas levegőre nem lehet szavazni...:(
(Ment 1 a tárolóra)
Én adtam egy szavazatot a
Én adtam egy szavazatot a bicikli-kölcsönző hálózatra. Teljesen esélytelen, de jobb helyezést érdemelne. (A párizsi példa jutott eszembe (magyar bájkokkal))
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Már nem azér, de az
Már nem azér, de az autósok magasról szarnak arra, mik a a bringások jogai. Voltaképpen semmire nem megyünk a bringás utakkal. Nem egyszer nagyon kevés kellett hozzá, hogy ott elüssenek. Ha az autók között rakod, kénytelenek figyelni,hisz előttük mész. Beszólnak ugyan, de ezen kívül nem nagyon tehetnek semmit erkölcsös keretek között.
Több tároló viszont igencsak kéne. Abból majdhogynem sosem elég.:)
Tárolóra szavaztam :)
Tárolóra szavaztam :)
A Windows Vista reklámért
A Windows Vista reklámért fizetnek amúgy?
A forgalomcsillapításon
A forgalomcsillapításon és 30-as sebességkorlátozáson kívül tárolókra van szükség leginkább, meg az egyirányú utcák megnyitására.
Bicikliutakat a belvárosba? ez még viccnek is rossz... (de a főutakra elkelnek a sávok).
Szerintem a belvárosi
Szerintem a belvárosi bicikliseknek egy szerető és megértő társra van szüksége ebben az életben, mint mindenkinek. Ilyet persze nem lehet bejelölni! Jellemző! Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
:)
:)
Egy régebbi Veke-cikk:
Egy régebbi Veke-cikk: http://veke.hu/main.php?fc=cikk&par=378
Várom azt a remek pillanatot, amikor a sétálóutca olyan lesz, hogy nem lesz elválasztva az autós forgalom és a gyalogos. Legalábbis nekem ezt jelentené a "sétálóutca" kifejezés.
Ez a sajnos inkább csak "forgalomcsillapított"-nak nevezhető Ráday, illetve a majdan megvalósuló (?) Kecskeméti utca kapcsán jutott eszembe.
OFF: Jobboldalt a két nő
OFF: Jobboldalt a két nő babakocsival, mindkettő kezében cigi. (Mindig változik, de elsőre nekem ez jött be.) Jellemző.
Mekkora gáz! Akarom mondani
Mekkora gáz! Akarom mondani füst.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Lszi szavazzatok meg /
Lszi szavazzatok meg / masokat is vonjatok be. Menjen a karacsonyi vilagitas tema fole a szamlalo! Meg 2000 szavazat kell : ) Z
(Csak zárójelben: a
(Csak zárójelben: a díszkivilágításos szavazás árulkodó az ilyen szavazások használhatóságát és esetleg céljait tekintve. Van négy lehetőség: úgy jó, ahogy van; jó ez, de még többet; nem jó, mert másmilyet szeretnék; fogalmam sincs. Nomármost én úgy vagyok vele, hogy kurvára fölösleges kibaszni mintegy 200000000 (kétszázmillió) forint a hozzávaló energiatermelésből származó légszennyezéssel együtt ilyesmire. Egy téli éjszakán például inkább a csillagokat nézném szívesen; következésképp az én véleményem elvész.)
na, most már van biciklis
na, most már van biciklis fejléc: egy bringa a szt. istván téri mélygarázs feljárójának rácsához lakatolva...
közben vészesen feljöttek a bicikliutak, tessenek szavazni a tárolókra!!!!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
én is bőszen kattingatok,
én is bőszen kattingatok, de nem lenne hatékonyabb megkeresni a belvár önkormányzatát? ha már eszükbe jutott szavaztatni talán valamiért foglalkoztatja őket a kérdés ;)
a kerékpárosklubnál csak észak-pesti és budai alegységeket találtam, belvárosit pont nem.
sajnos nekünk eléggé
sajnos nekünk eléggé durva lenne még egy kerületet bevenni észak-pesthez.
de már máskor is volt róla szó, hogy egy belső pestire igazán szükség volna! 5,6,7,8,9.kerületek...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
ja, nem is arra gondoltam,
ja, nem is arra gondoltam, hogy északpest karolja föl ;)
amúgy ez (matematikailag legalábbis) komolytalan:
március 15, 22:54
Mire lenne leginkább szüksége a belvárosi bicikliseknek?
51% Biciklitárolókra
35% Bicikliutakra
4% Bicikli-kölcsönző hálózatra
11% Több figyelemre az autósoktól
miért komolytalan ez
miért komolytalan ez matematikailag?
Add össze a számokat :DDD
Add össze a számokat :DDD
Kerekítésről hallottatok
Kerekítésről hallottatok már? Csak kérdem :-)
Nincs egyébként olyan algoritmus, ami minden esetben konzisztensen (azaz minden számot azonos módon) kerekítve kiadná a a 100%-ot. Pl 33 1/3%, 33 1/3%, 33 1/3% kerekítése, vagy mint 33% lesz, vagy mind 34%, még ha mozgatod is a küszöböt 0.5-ről. Ezért a gyakorlat az, hogy kerektítünk, aztán majd lesz valami az összeggel, és nem kötözködünk ilyesmin :-)
Ezt én értettem már
Ezt én értettem már elsőre is, csak vicces :)
fölhozom 2008. április 2.,
fölhozom
2008. április 2., Áron napja 0:52
Biciklitárolókra
700 szavazat 53%
Bicikliutakra
448 szavazat 34%
Bicikli-kölcsönző hálózatra
47 szavazat 4%
Több figyelemre az autósoktól
131 szavazat 10%
"Mire lenne leginkább
"Mire lenne leginkább szüksége a belvárosi bicikliseknek?"
- biciklis/gyalogos utcákra, forgalomcsillapításra és kerékpár tárolókra. Nem vagy-vagy alapon!