Sziasztok!

Új 10 km/h-s sebességkorlátozó táblákat szereltek a budai rakparti bicikliútra!

Budapest egyetlen használható kerékpárútját teszi tönkre a polgármester! A saját autójával menjen 10 km/h-val!

Mi van, most még sárga festékre sem volt pénz?!

Kérlek, demonstráljunk!
Akár következő vasárnap, nov. 18-án!
Hogy megy egy ilyen szervezkedés?

Sziasztok Z

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
hf képe

hova teszik ki? nem kell

hova teszik ki?

nem kell rögtön ajtóstul a házba rohanni egy tüntetéssel.

---
http://kerekparosklub.hu/ujpest
Ez a zén oldalam

2
Györgyi képe

akármit csinálsz, ahol

akármit csinálsz, ahol összeterelik a bicajosokat a gyalogosokkal ott sok jó nem várható.
a 10 km csak nyomorukban kitalált dolog.
erre azt mondaná sok mindenki, h

"nyélen rakjad, ne a járdán"

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

3
RZ képe

Szia, A lánchíd és a

Szia,

A lánchíd és a Batthyány közötti szakaszon vannak kirakva a táblák.

Lehet, h már kinn volt, de mostanáig nem vettem észre, pedig minden nap arra megyek.

Ez nonsence! Miért ne az autóútra rakta ki?!

A megoldás egy középre festett sárga csík is jobb lenne, mint ezek a táblák. A korlát mellett a gyalogút, a fák mellett a bicikliút.

Nem térek magamhoz a látványtól!

Z

4
RZ képe

Szia Györgyi! Az autóút

Szia Györgyi!

Az autóút Magyarországon nem biztonságos. Ez egy tökéletes bizikliút (volt). Az egyetlen talán Budapesten.

Szedjék le a táblákat. Nem voltak fenn 10 éven keresztül.

Z

5
Györgyi képe

ezek a táblák nyáron is

ezek a táblák nyáron is ott voltak.
a baleseteim mindig bicajúton történtek.
ezt a részt én is használom, meg az újpestre menőt, a többit nem szoktam keresni, ha nem arra van, amerre menni akarok.
ha gyorsabban akarsz haladni, csak az úttest marad, mer ugye a kerékpár jármű.
ez nem tökéletes, gyalogok, kutyák, minden vacak van rajta mindig, gödör, repülőnap, stb.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

6
magwas képe

A Fő utca és a Bem rakpart

A Fő utca és a Bem rakpart normális sebességgel haladva lényegesen biztonságosabb, mint a rakparti bringagyalogút.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

7
stms képe

A Lánchíd és a Batyi

A Lánchíd és a Batyi között nem autóút megy, legalábbis legutóbb még sima főút volt, nem a 2/A. :)

Tökéletesnek meg nem mondanék egy olyan kerékpárútvonalat, amin gyalogosokat kell kerülgetni.

-----------
vazze.hu

8
Perillustris képe

Kedves Rz, Meglepodve

Kedves Rz,

Meglepodve olvastam, hogy te azt a reszt tokeletes bicikliutnak talaltad. Szinte minden elrettento peldankban benn van az a szakasz, amikor hasznalhatatlan kerekparutrol beszelunk. Ami raadasul nem is az, hanem gyalog- es kerekparut.

Szerinted a kozepso csik megvedene teged a hirtelen elore vagy hatra lepo turistatol valo utkozestol? a hirtelen iranyt valtoztato, a plussallataert lehajolo kisgyerektol?

Az ottani sebessegkorlatozas teljesen jogos. Vagy te teljes onbizalommal szaguldanal el fel-egy meterre a setaloktol?

Ezerszer mondtuk, aki haladni akar, az az uton menjen. Mert a kerekpar jarmu, tehat eleve ott a helye, Biztonsagerzeted a bicikliutakon csak illuzio, a balesetek donto tobbsege azokon tortenik. Az autokkal haladni biztonsagosabb, mint a bringauton, foleg halados >25 sebesseggel.

Nem akarlak elkeseriteni, de errol a forumrol egy ember sem fog ott demonstralni ezert.

Egyebkent a tablak nagyon regota ott vannak.

9
magwas képe

Azok a táblák azért

Azok a táblák azért vannak ott, mert 10 km/h-nál gyorsabban haladni azon a szakaszon nem biztonságos. Veszélyezteti a gyalogosokat és a többi kerékpárost is. Az említett rész ugyanis nem bringaút, hanem bringagyalogút.
Ha normális sebességgel akarsz közlekedni, akkor iránytól függően a Fő utcán vagy a Bem rakparton illetve a Lánchíd utcán haladj. A rakparti bringagyalogút kizárólag turisztikai célokra alkalmas.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

10
zsoltee képe

10 km/h-nál gyorsabban

10 km/h-nál gyorsabban haladni azon a szakaszon nem biztonságos

Nem tudom pontosan milyen hosszan van kitáblázva, de én inkább úgy fogalmaznék, hogy legtöbbször nem biztonságos ennél gyorsabban menni.

Mindenesetre a bringagyalogút egy nagy faszság, a tábla legalább +1 indok a félősebbeknek, hogy barátkozzanak meg az igazi úttal.

Zsoltee

11
RZ képe

Sziasztok, engem már

Sziasztok,

engem már többször ütöttek el, és soha nem én voltam a hibás. Nem jó érzés. Szerencsére megúsztam, még mindig négy végtaggal.

Eredmény: félek a kopasz zsírfejű dzsippesektől, a rámhúzódó buszoktól, a teherautósoktól.
Ha tehetem, kerülöm őket.

Ez a bringaút használható volt. Nem tökéletes, de lehet rajta menni.
Mostantól viszont "kényszerbűnőzhetek" azon az úton, amelyet 10 éve használok.

Érdekes, h nem vettem észre a táblákat. Elnézést a pánikért.
Ha egyvalaki eljön velem tiltakozást beadni a polgármesternek, én megyek.

A sárga csíkot pedig cinikusan írtam. Lényeg, h elvileg se legyen kötelező a 10 km / h. Ha gyalogos van, eddig is és mostantól is lassítok, megállok. Ezzel 10 éven keresztül nem volt baj, és nem is lesz.

Z

12
magwas képe

Ezt ismered? A belvárost

Ezt ismered?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

13
Oversize Load képe

Nem szeretem, de sokszor

Nem szeretem, de sokszor gurultam észak felé az említett úton, 1x se láttam traffipaxot bringást mérni :DDD

14
RZ képe

Hello! Köszi a linket!

Hello!

Köszi a linket! Elolvasom, de nem hiszem, h változna a véleményem.

Lehet, h a hangvételemből nem derült ki (biciklis témákért nagyon tudok lelkesedni), de 30 éves múltam, nemsokára kisbabám lesz.

5 éve még én is lazán szlalomoztam a kocsik között.
Nagyon sokat változtam, és 5 évvel ezelőtt nem értettem volna meg a mostani önmagam.

Nekem most: a Biztonság mindenek felett!

Ergo: Kerékpárutak kellen(én)ek. Ha meg nincs új, legalább a régieket nem rontsák.

Továbbra sem tetszik a 10 km/h hivatalos korlátozás. Még azért reménykedek, h legalább egyvalaki osztja a véleményem, és legalább egy sárga csíkra cserélik a táblát.

Szia Z

15
zsoltee képe

Én nem tudok a jelenlegi

Én nem tudok a jelenlegi éned fejével gondolkodni, csak az öt évvel ezelőttivel :) Viszont az téveszme, hogy a kerékpárút, vagy a bringagyalogút biztonságosabb lenne. Utóbbi főleg óriási tévedés. Ez nem csak saját tapasztalat, hanem objektív statisztikák is bizonyítják. Szász Andrej linkelt be nagyon sokat (főleg angolul), keress rá!
Viszont akkor ma egy személyes tapasztalat:
XXII. ker, Nagytétényi út mentén ott figyel a kétirányú bringaút, pont az ellenkező oldalon, mint amerre épp mentem, ez már elég indok volt, hogy az úton haladjak. Nézem, hogy valaki velem párhuzamosan (a normális iránnyal ellentétes oldalon) teker a bringaúton. Ami fura volt, mert ha jól láttam, akkor egy Hajtás pajtás futár volt... kicsit lassan is haladt a srác, na mindegy, a lényeg, hogy elérkezett egy kereszteződés, és egy nagy fékezést hallottam. Rögtön odanéztem, hát egy furgon majdnem oldalbakapta a bringaút zebráján. Az fasza... ezek után nem vesz rá senki, hogy ott menjek.
A kerékpárút csak a védett szakaszokon biztonságos (ha nincs rajta gyalog alias paraszt), viszont a kereszteződésekben sokkal veszélyesebb.

Zsoltee

16
Györgyi képe

sokan vannak itt akik

sokan vannak itt akik elmúltak x évesek és az autók között mennek
László János pl régi nagy bringás :)

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

17
magwas képe

Én 35 vagyok, és három

Én 35 vagyok, és három gyerek vár otthon. A szakmám is a biztonságról szól. Ezt az anyagot is azért fordítottam. Olvasd el.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

18
pata képe

Kerékpárúton lehet a

Kerékpárúton lehet a legbiztonságosabban közlekedni, ha minden kereszteződésnél megállsz, és gyalogossá vedlesz. Ekkor nem nagy korlát a 10 km/h, mert amúgy se nagyon haladnál. Nagyobb sebességnél veszélyes vagy a gyalogosokra, akik előszeretettel alkalmazzák pl. az oldalsasszé nevű manővert, amikor elhaladsz mellettük. Ha gyalogosként veszed a kereszteződéseket, a kerékpárút valóban a legbiztonságosabb.

A tapasztalat azobanban az, hogy sokan belesuhannak egy kereszteződésbe a kerékpárútról, és kész a baleset. 25 km/h-val már 2.8m az elvi féktávolság száraz úton. A kerékpárutak nem annyira beláthatók, hogy az autós észrevegyen. Biztonságosabb ésszel az úton menni, de itt is sokat segít az útvonalválasztás (kevésbé forgalmas kis utcák). A városon belüli bicikliutak nem a biztonságot, hanem annak illúzióját adják.

19
Névtelenropy képe

A kerékpárúton nem Te

A kerékpárúton nem Te vagy veszélyes s gyalogosokra, hanem a gyalogosok rád.
Kerékpárúton semmi keresnivalója nincs a gyalogosnak.
A kerékpárút nem azért kerékpárút, hogy kereszteződésekben leszállj a bringáról és áttold azt túloldalra.

20
pata képe

"Kerékpárúton semmi

"Kerékpárúton semmi keresnivalója nincs a gyalogosnak."

Valóban, de attól még ott mennek. Nem szabályosan, de akkor sem gázolhatsz át rajtuk.

"A kerékpárút nem azért kerékpárút, hogy kereszteződésekben leszállj a bringáról és áttold azt túloldalra."

Nem is mondtam, hogy le kell szállnod. De ha kedves az életed, akkor lelassítasz gyalogsebesség környékére bringatút-autóút kereszteződésekben.

21
ropy képe

Kedves az életem, ezért

Kedves az életem, ezért rakom nyélen.

22
Prof.gruppetto.hu képe

A kérdéses szakasz gyalog

A kérdéses szakasz gyalog és kerékpárút, ráadásul egy olyan, amit egy teljesen sima járdára festettek, tehát nem is gy/kútnak tervezték. Ilyen helyeken szerintem a bringás ne akarja a gyalogosokat regulázni, inkább kerülje el...

www.gruppetto.hu

23
RZ képe

Sziasztok, köszi a

Sziasztok,

köszi a véleményeket. Közben lehiggadtam. Különben is jól beégtem előttetek, h nyár óta nem vettem észre ezeket a táblákat....

Kereszteződésnél amúgy én szinte teljesen megállok, hiába van elsőbbségem. Csak akkor megyek át, ha int az autós. Pont azt szeretem ebben rakparti bicikliútban, h kevés kereszteződés van.

Sajnos én nyuszivá fejlődtem vissza.
Gondolom, erre magatok is rájöttetek.

Jó érzés volt viszont ennyi bátorítást hallani. Köszi!Legközelebb délután É fele kipróbálom az autóutat.
Hajnalban meg marad a bicóút, akkor úgyis üres.

Feleségemnek egy szót se a tervről! ; )

Z

24
phorvath képe

Ha jól tudom, a

Ha jól tudom, a Kerékpárosklub kérte azt a 10-es táblát. Én is fel voltam háborodva eleinte. Szerintem, ha normális sebességgel mész (kb. 15 lehet ott a reális), az már jó. Észak felé teljesen jó az úttest. Az elején egysávos, de elfér melletted az autó, az első kereszteződés után 2 sávos, ott elfoglalom a külsőt, mert van parkoló is. A parkoló után kiállok a sáv szélére és nem akadályozok senkit. A Batthyány tár után pedig van elválasztott bicikliút, az már egész jó és mehetsz rajta 40-nel, ha mersz.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

25
Zais képe

Semmi megnyugtató nincs a

Semmi megnyugtató nincs a bicikliutakban. Robogósok, motorok, squad-ok és egyéb pokoli berendezések keserítik a szívünk és tüdőnk, nem beszélve a bringautat kutyasétáltatásra használó állat-állatbarátokról. Két nappal ezelőtt (Budaörs felé)egy hihetelen bátorságu foxi ugrott elém, a póráz végén pedig a bamba nagymama. Nevettünk, de baj is lehetett volna.
A közutakon való hajtáshoz kresz-ismeret és rutin is kell. Aki fél az mégse erőltesse, mert a félelem vonza a tárgyát. Zais

26
László János képe

Talán néhányan

Talán néhányan emlékeztek, hogy a Stefánia úti megemlékezésen azt bátorkodtam mondani, hogy nekünk azzal kellene élen járnunk, hogy vigyázunk a nálunknál gyengébbekre, a gyalogosokra, elvégre ezt várjuk el az autósoktól is.
Itt most meg alig valaki említi, hogy mi a fenét keresünk mi a járdán!!!!! Azért, mert annak idején valaki azt a marhaságot találta ki, hogy a sok ezer turista meg sétáló kutyás nénik között még a kerékpáros is elfér, nekünk még nem kellene hülyéknek lenni!
Ha valaki (itt is olvasok ilyet) annyira siet, miért nem megy a járművek számára kijelölt úton? Tudja az a valaki, hogy 20 km/h sebesség a gyalogosénak a 4-5-szöröse? Hogy ha megijed vagy csak nem hall, és fordul egyet a gyalogos, mert meglátta a Parlamentet, hasonló sérüléseket szenvedhet a velünk való "találkozáskor", mint mi, ha egy autó elüt?

János

27
Györgyi képe

Kedves János! Teljesen

Kedves János! Teljesen igazad van, de.
Aki nem szokta még meg a forgalmat, az fél az autók között, mert azt tapasztalta, h nagy , erős és sokkal gyorsabb nála.
Én már tudom, h azt is csak emberek vezetik és ha megfelelően közlekedek, nincs gond. Látni és látszani, szoktam mondani, örülök, ha dudálnak, tudják, h ott vagyok :)
Szervezni kellene kis szoktató utakat, ha többen tekerünk együtt, szabályosan, a tapasztalatlanok is bátrabban indulnak majd egyedül útnak, csak pár szó kellett és a blog írója is ezt határozta el.
Szerintem segíteni kellene őket.

És még azt is szeretném mondani, h amikor úttesten száguldozó futárt láttok, megnyugodhattok, tudja mit csinál :)

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

28
magwas képe

A pénteki tekerés meg a

A pénteki tekerés meg a többi mini CM pont jó szoktató utaknak.
(Említettem is a múltkor Perilnek, hogy bringaúttalan vidékeken kéne inkább a péntekit vinni.)
Ha van még más ötleted is, csak szójjá, ha bírod, szervezzé még.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

29
Györgyi képe

a péntek igen, csak nem

a péntek igen, csak nem akartam mellet verni, h már elkezdtük, mert az sok helyen vezet bicajosizén
jóvan
szervezek
térpék nélkül

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

30
László János képe

Drága Györgyi! Én egy

Drága Györgyi!

Én egy szót sem szólok a kerékpáros közlekedésről, hogy hol menjen, stb. Arról akartam meg akarok sokat kiabálni, hogy NEM EGYEDÜL VAGYUNK, és a gyalogosok a legjobb barátaink, mert nem ültek kocsiba, hanem úgy döntöttek, hogy a lábbuszukat használják, hát tiszteljük őket, meg segítsünk pl. nekik, hogy visszakapják a járdájukat. Hát nem ismerőss ez a szöveg? Nem mi is azt kérjük meg követeljük, hogy mi kerékpárosok kapjuk meg/vissza a helyünket?
És aki bizonytalan, most gyakorolja a bicajozást, nyugodtan menjen a járdán, de ne higgye azt, hogy ott neki van előnye!!! Még akkor sem, ha valaki ezt a marhaságot találta ki és festete fel!!!!!
Bocs az indulatokért! Viszon olyan jó lenne, ha erről beszélnénk sokat! Válaszoljatok erre, hogy mi a véleményetek!

János

31
urga képe

Teljesen egyetértek! aki

Teljesen egyetértek!

aki nagyon fél az autóktól, menjen a bringagyalogúton - de sohase feledkezzen meg arról, hogy az járda, bármit festettek is, tábláztak is oda. A gyalogosok biztonsága miatt, de a saját élete érdekében is (kereszteződéseknél nagyon figyelni, mint ahogy erről már feljebb is szó volt)

32
Prof.gruppetto.hu képe

Én is maradéktalanul

Én is maradéktalanul egyetértek!

www.gruppetto.hu

33
Györgyi képe

Kedves János, teljesen

Kedves János, teljesen igazad van, szerintem ugyanazt mondjuk mind a ketten és nem éreztem indulatot a szavaidból :)
Persze, h nyugodtan menjen a járdán, a bicajos felfestéses utakon, aki nem biztos magában, de aki szeretne a forgalomban az úttesten autók között tekerni, annak ezt is gyakorolnia kell és nem ciki, mi sem az úttesten kezdtük :)
A gyalogosok pedig persze, h nem ellenségeink :)
Az autósok sem, senki , társak vagyunk az utakon :) mi nem azért megyünk az úttesten, hogy idegesítsük az autóst, mi közlekedünk. Szerintem.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

34
RZ képe

Szia Janos, meg 1

Szia Janos,

meg 1 gondolat:

A gyalogosok barataink, celjaink es ertekeink hasonloak: IGAZ
Ezmiatt es ettol fuggetlenul is vigyazni kell rajuk: IGAZ

De ezeket NEM gyengiti a kovetkezo technikai eszrevetel:
tomeg-> auto : bico ~= 15 : 1 amig bico : gyalog < 2: 1
"kemenyseg" (fem): auto >> bico
biztonsagi felszereles : auto >> bico
manoverezesi lehetoseg, rugalmassag, kommunikacio a masikkal: bico >> auto

A gyalogosokra egy bicos nem jelent olyan veszelyt, mint az autos a bicosra. Raadasul a bicosnak is "faj" a gyalogossal valo utkozes -> a "bunko" bicosoknak is fek ez pszichologiailag. (Remelem, nincs v keves az ilyen bicos ; ) )

A bicos a gyalogra veszelyt jelent, de ez a veszely kisebb.

Szia Z

Z

35
magwas képe

Szerintem a kerékpárosok

Szerintem a kerékpárosok megítélését a legjobban a járdán száguldozó bringások rontják. Azt pedig nem hiszem el, hogy a rendszeresen járdázók képesek megállni, hogy a gyalogosok által is biztonságosnak érzékelt sebességgel menjenek (egy elhanyagolható kisebbség kivételével). A legnagyobb problémánk az, hogy a többi közlekedő fejében nincs egységes kép arról, hogy hol a bringás helye a közlekedésben. Ezért akarnak a pszichopaták megölni amikor az úton megyünk szabályosan. Sokkal jobb lenne a helyzet, ha mindenki fejében tiszta lenne, hogy a bringa helye az úton van. Akkor a többi közlekedő nagy része kitüntetett figyelmet fordítana ránk, éppen mert sebezhetőbbek vagyunk. A maradék pedig - akik ma a megölésünkkel kísérleteznek - ugyanannyira figyelnének ránk mint a többi közlekedőre, ez pedig nekünk már elég.
Ezt a helyzetet csak azzal tudjuk kezelni, hogy mindenki számára nyilvánvalóvá tesszük, hogy a bringás helye az úton van, és mi ugyanúgy szabálytalannak tartjuk és megvetjük azokat, akik a járdán száguldoznak.

Lehet hogy kéne plakátokat meg szórólapokat csinálni, amiken az lenne az üzenet, hogy "Ne járdázz, a bringa helye az úton van!", és rajta lenne egy MK meg egy criticalmass logó. Fel is vetem külön bejegyzésben.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

36
Györgyi képe

tegnap este 10 korul a

tegnap este 10 korul a lanchid kornyeken mentem nagy szakado hoesoviharban es minden autos tok normalis volt, elengedtek, ovatosan kikerultek, semmi gond nem volt az uttesten, mert ugye a bicajize jarhatatlan volt, foleg az ott parkolo autok miatt
szerintem ha latjak,h eleg hatarozottan haladsz es nem azon parazol, h elutnek, semmi gond.
ha erzik, h te ott ugy viselkedsz, mint ok, vagyis ha tudataban vagy annak, h egy jarmuvet iranyitasz akkor partnerek lesznek.
szerintem.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

37
csb képe

akkor meg vagyok vetve és

akkor meg vagyok vetve és elitélve. de szar nekem. pl a köruton reggel vagy este menj az úton a dugóban, ugy állnak hogy el sem férsz.

38
magwas képe

Szereld le a

Szereld le a támasztókerekeket, rögtön el fogsz férni közöttük;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

39
zsoltee képe

Szép levezetés, de egy

Szép levezetés, de egy óriási hiba van a gondolatmenetben! Te úgy közelíted meg a dolgot, hogy egy baleset milyen súlyos következményekkel járna. Mi pedig úgy, hogy melyik esetben a legkisebb a baleset esélye. Az lenne az alapvető, hogy elkerüljük a baleseteket, nem az, hogy ugyis gáz lesz, de inkább kevésbé fájjon (lásd egyre nagyobb és biztonságosabb autók).

Zsoltee

40
urga képe

"De ezeket NEM gyengiti a

"De ezeket NEM gyengiti a kovetkezo technikai eszrevetel:
tomeg-> auto : bico ~= 15 : 1 amig bico : gyalog < 2: 1
"kemenyseg" (fem): auto >> bico
biztonsagi felszereles : auto >> bico
manoverezesi lehetoseg, rugalmassag, kommunikacio a masikkal: bico >> auto

A gyalogosokra egy bicos nem jelent olyan veszelyt, mint az autos a bicosra."

A gyalogosra nagyobb veszélyt jelent a bicikli, mint az autó a biciklire. Pont a fent említett tulajdonságok miatt: a bicikli és a gyalogos is sokkal rugalmasabban, fürgébben és kiszámíthatatlanabbul közlekedik, mint egy kocsi. Amelyik, bármilyen veszélyesnek tűnik is, városban leginkább lomha, otromba és kiszámítható.

Ez egyedül a városi autópályákra nem vonatkozik (kétszer három sáv), hiszen ezek valójában autós gyorsforgalmi utak, kifejezetten arra tervezték őket, hogy minél több gépkocsi minél gyorsabban haladhasson rajtuk. Ezekhez a biciklista részéről kell egy minimális sebesség (ami például nekem nincs meg) és nagy gyakorlat.

De az összes többi úton (szerintem) biztonságos az úton tekerni. De figyelni mindig kell, és lehetőleg eszerint viselkedni:

Hogyan ne üttesd el magad az úton

Vígasztaljon, hogy míg az úton csak egy-egy őrült veszélyeztetheti az életed (legtöbbször inkább ijesztget, de az sem kellemes), a bringagyalogút/autóút, illetve garázsbejáró/bringagyalogút kereszteződésben a legjobb szándékú autós is simán elcsaphat.

41
RZ képe

Sziasztok, nalam a kockazat

Sziasztok,

nalam a kockazat (riziko) = Szumma (bekovetkezesi valoszinuseg * karesemeny "ara")

Azt jeleztem, h a karesemeny "ara" szerintem jelentosen magasabb auto vs biconal.

Janos azt irta, h "ugyanolyan", evvel akartam vitaba szallni, illetve inkabb csak megjegyezni, h a fenti 4+1 (utso a pszichologia, h a bicosnak is "faj" a gyalog) "matematikailag" nagyobb "kar"-t, bajt jelent auto vs. bico, mint bico vs. gyalog eseten.

Gyorgyi: a statisztikailag kis valoszinusegu, de elofordulo pszichopatara nem ellenpelda egy "tizperces mintavetel" a Lanchid es Margit hid kozott.

Agressziv, gonosz, pszichopata / Ugyetlen, buta / mind 2 autosok vannak a budapesti utakon. En tapasztalataim alapjan erzesre 5%-5%-ra teeszem az aranyukat. Ebben a kicsit butak ill. kicsit gonoszak is benne vannak. Ez erosen szubejektiv, de biztosan nem 0.

Pszichopatak tehat vannak, az utkozesek elobb-utobb be fognak kovetkezni. Pl. Stefania ut.

Ha az utkozes bekovetkezik, az autos nagyobb veszelyt jelent a bicosra, mint a bicos a gyalogra.

Elkulonitett biztonsagos kerekparutakra szukseg van!
Oriasi!

Sziasztok Z

PS: meg kisiskolabol emlexem: lenduletmegmaradas torvenye: utkozeskor szumma (tomeg * sebesseg) allando. Az utkozesek meg jellemzoen rugalmatlanok, a 2m, amit gurulsz, meg nem szamit rugalmas utkozesnek ; )
A bicos az utkozes utan gyak. a kocsi sebessegevel repul tovabb es utana meg plusszban atmegy rajta a kocsi, gyalog pedig elmeleti max a bicos eredeti sebessegenek felevel, es nem megy at utana rajta >1.5 tonna.
Nagy kulonbseg. Egyik death masik csonttores (persze utobbi se jo!)

Ha az utkozes bekovetkezik, az autos nagyobb veszelyt jelent a bicosra, mint a bicos a gyalogra.

Elkulonitett biztonsagos kerekparutakra szukseg van.
Oriasi!

Z

42
urga képe

"Pszichopatak tehat vannak,

"Pszichopatak tehat vannak, az utkozesek elobb-utobb be fognak kovetkezni. Pl. Stefania ut."

Ha a nemrég történt halálos balesetre gondolsz, nem pszihopata végezte ki az úton haladó kerékpárost, hanem egy kamionsöfőr teherautója ütötte el a bringagyalogútról (járdáról) jövő bringást (csak zárójelben, szerinted ez a biztonságos közlekedés...). Ezeket a baleseteket úgy lehet kivédeni, hogy

1) ha bringagyalogúton (kerékpárúton, járdán) haladsz, úgy mész át a kereszteződéseken, mintha gyalogos lennél (hússzor körülnézel és tolod a kerékpárt).

2) az úton mész, és járművezetőként, mindig figyelsz ("hogyan ne üttesd el magad").

43
RZ képe

Szia urga, Igen, ez igy a

Szia urga,

Igen, ez igy a teljesen korrekt. Valaszthassunk: 1) v 2).
Sokan 2)-t fogjak valasztani.

Kerekparutak tehat kellenek. Lehetoleg elkulonitett bringautak minimalis keresztezodessel.

Amig ez nem jon ossze, ideiglenesen FIGYELMES, OVATOS jardazas + bringagyalogut torzszulott is alternativa az autout mellett.

Z

44
urga képe

"Lehetoleg elkulonitett

"Lehetoleg elkulonitett bringautak minimalis keresztezodessel."

Hát, ez nem a tervezőkön múlik. Ha 200 méterenként van egy keresztutca, akkor 200 méterenként van kereszteződés... (és mindannyi alkalom, hogy leszállj a bringáról...)

45
RZ képe

A linket pedig mar ismerem,

A linket pedig mar ismerem, koszi!

Nagyon jo tipp, ha nincs "biztonsagos, elkulonitett kerekparut".

Z

46
magwas képe

Márpedig városban

Márpedig városban gyakorlatilag nincs biztonságos elkülönített kerékpárút. Túl magas a beépítettsége hozzá.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

47
szasza képe

Egy nemlétező dologra

Egy nemlétező dologra vágysz. Bár "biztonságos elkülönített kerékpárút" létezhet, de kizárólag városon kívül az autóutak mellett. Városon belül legfeljebb elkülönített lehet, de biztonságos nemigazán. Kicsit rugaszkodj el ettől a tévhittől, legyél nyitottabb és rájössz, hogy ott biztonságos, ahol látnak. Nem ott ahol el vagy választva egy sövénnyel, parkoló autókkal bármivel az úttól és egyszercsak megérkezel a kereszteződésbe a semmiből.. Nem is értem, hogy miért gondolják ezt annyian.

fából vasparipát

48
RZ képe

Szia szasza, teljesen

Szia szasza,

teljesen nyitott vagyok. Es 15 eve rendszeresen biciklizem. Nem ismersz, ne bants meg.

A budai rakparton szivesen bicklizem pl. Itt nincs dugo. Es nincs veszely ram. MERT a Keresztezodeseknel lassitok.

De itt a blog 2. feleben mar nem ez a tema. A tema, h az "ossztarsadalmi kar" mikor kisebb.

Szerintem az "Auto vs biconal" nagyobb, mint a "bicos vs gyalog" eseten, ha mar bekovetkezett a kar.

Szeretnem, ha a CM nem kampanyolna egy "Le a jardarol!" reklammal. Tamogatom az "Ovatosan a jardan!"-t.

Koszi szia Z

49
szasza képe

Nem hiszem, hogy írtam

Nem hiszem, hogy írtam volna bántó dolgot, legalábbis nem állt szándékomban ;)

fából vasparipát

50
Györgyi képe

a tegnapi este 10 órai

a tegnapi este 10 órai szakadó havasesőben való tekerésem és a Lánchíd környéki konfliktusmentesség csak arra volt jó példa, h megerősítsen abban, h jól csinálom, ennyi.
Tegnap nem mentem a Margithíd felé vagy most mire írod ezeket ?
Kicsit érhetetlen amit írsz.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

51
RZ képe

Hallo, bocs, elneztem.

Hallo,

bocs, elneztem. Lenyeg, h barhol Budapesten 1 ora eletben maradas reszedrol = jol csinalod + szerencsed is volt, h nem talalkoztal a "pszichopatakkal".

Z

52
magwas képe

Na ha már fizikánál

Na ha már fizikánál tartunk, és a kockázatbecslésnél.

A kár nagysága két adott test között hozzávetőlegesen az eldisszipálandó energiával arányos, az pedig sebességvektorok különbségének négyzetével.
Hasonlítsuk össze a nyílt pályán történő ütközést (amely igen ritka, mert az autónak rengeteg lehetősége van észlelni a bringást) a tipikus, kereszteződésben az átvezetésnél történő ütközéssel, ami a leggyakoribb autós-kerékpáros baleset.
Menjen a bringás úton 25-el, átvezetésben csak 10-el. Az autós menjen az úton 50-el, kereszteződésben csak 30-al.
A sebességvektorok különbsége a nyílt pályán, azonos irányú vektorok lévén 50-25=25 km/h
A kereszteződésben pedig merőlegesek lévén gyökalatt(30^2+10^2)=31.622 km/h

A kereszteződésben hiába lényegesen kisebbek az abszolút sebességek, a vektorok különbsége több mint 5/4-szerese, az energia pedig 1.6-szerese mint a nyílt pályán!

Ráadásul a nyílt pályán ott a hátsókerék deformálódni egy kicsit a bringás előtt, a kereszteződésben pedig direktbe kapja az autót.

Persze egy baleset kimenetele annyi tényezőtől függ, hogy a fentiek csak a kár arányainak nagyságrendi összehasonlítására alkalmasak, de szerintem meggyőzőek. És ne feledjük, hogy a bekövetkezési valószínűség ennél is sokkal durvábban az úton tekerés mellett van, az pedig jóval egzaktabb, baleseti statisztikákon alapuló, tudományos igényű felmérésekből derül ki.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

53
RZ képe

Hello, szerintem a

Hello,

szerintem a pillantnyi sebessegvaltozassal (gyorsulassal)statisztikailag jobban aranyos a "biologiai karosodas", mint a "hove" v massa alakult energiaval.

A sima fizikat azonban nehezen tudjuk 1:1 atultetni a biologiai szovetek roncsolodasaba.

En is csak probalkoztam azt a sima, de altalam szenttul hitt szomoru megallapitast vm okoskodassal alatamasztani, h a

BICOS JOBBAN SERUL AZ AUTOTOL, MINT GYALOG A BICOTOL.
ha 1szer mar a karesemeny (utkozes) bekovetkezett.

Az en szubjektiv aranyom: DEATH vs csonttores.
(az utobbi se jo persze, de az 1. rosszabb)

Ha en bizalmatlan vagyok, es tudom, h nehany pszichopata hulye autos kering az utakon, akik sajnos a "h ne utessuk el magunk" 10 parancsolat betartasa eseten is a mennybe kuldenek, akkor a leendo gyerekem min. 14 eves koraig a kerekparuton, ha az nincs, a gyalogkerekparuton/jardan fog menni.

OVATOSAN, a gyalogot tisztelve.

Z

54
RZ képe

Szia, jo erv mellettem: a

Szia,

jo erv mellettem: a masodik "pofon" (utkozes) a te merlegedben nincs benne: amikor a bicos a talajjal utkozik (2. utkozes). Az en "sebesseges" modellem ezt picit magaba foglalja.

Aztan jon, ami egyikunknel sem szerepel: a teherauto, a kocsi, amely atmegy rajtad auto vs bico esten.

Ez utobbi 1.5..20 tonnas jelenseg a bico vs gyalognal hianyzik.

Az en kivansagom:
1. soha ne legyen balesetem.
2. ha veletlenul megis bekovetkezik, akkor mar (sokkal) inkabb usson el gyalogkent 1 bicos, mint bicoskent 1 auto.

Z

55
Perillustris képe

Nincs altalanos keplet,

Nincs altalanos keplet, ezert a 2. pontban megfogalamzott "kivansagod" szerintem alapjaiban helytelen.

Olyan sok tenyezon mulik egy-egy baleset kimenetele, hogy nem lehet sablont rahuzni semelyikre.

Mint ahogy mar irtak masok peldat, egy bringas-gyalogos utkozes is lehet halalos kimenetelu, nem is kell hozza oriasi tevedes. Emellett egy autos-bringas baleset is lehet serulesmentes (a lelki traumat leszamitva).

A baleset okaira viszont konnyebb, ezekrol Magwas eleg sokat leirt mar, s ezekbol pont az tunik ki, hogy a bringasnak kockazatmentesebb az utat valasztania. S ez a lenyeg.

56
Neelix képe

Mielőtt választanék, hogy

Mielőtt választanék, hogy milyen módon szeretnék meghalni, lenne egy kérdésem :)

Hány gyalogost gázolt halálra eddig kerékpáros és hány autós ölt meg bringást?

természetesen figyelembe véve a közlekedők arányát...

Tényleg érdekel, mert lehet a végén az autót választom ;)

egyébként durva tud lenni, ha egy bringás eltalál... mondjuk én még csak láttam, de kocsit már éreztem is.

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

57
urga képe

"Hány gyalogost gázolt

"Hány gyalogost gázolt halálra eddig kerékpáros és hány autós ölt meg bringást?"

A második kérdésre gondolom lehet valamilyen többé-kevésbé megbízható adatot találni, az elsőre nem (a néni, aki elesik, mert erobogott mellette a járdán egy bringás, vagy egy kicsit meglökte, majd lábtöréssel kórházba kerül, és ott is marad, semmilyen hivatalos közlekedési baleseti statisztikában nem lesz benne. Pedig ilyen eset is létezik, sajnos ismeretségi körömből is tudok rá példát.)

58
urga képe

Egy idős embernek a

Egy idős embernek a csonttörés a halálát jelentheti (combnyaktörés). Ráadásul ahhoz, hogy elessen, nem is kell, hogy elüsse a bringás, elég lehet, ha gyorsabban elsuhan mellette, meglöki.

A pszihopata autósoktól való félelmet nem értem... ennyi erővel bárki az életedre törhet, nem kell hozzá kocsi (attól nem félsz, hogy rádront a hentes, amikor veszel egy fél kiló karajt? elvileg megtehetné...)

59
RZ képe

Szia urga, szia magwas, szia

Szia urga, szia magwas, szia mindenki, aki

"statisztikai atlagban" nem latja veszelyesebbnek az autos vs bicos utkozest a bicos vs gyalog utkozesnel.

Kerdezzetek meg atlagembereket (elozmeny nelkul) : mit "szeretne" jobban: gyalogkent bicossal eluttetve lenni v gyalogkent bicossal? ("statisztikai atlagutkozesekre" gondolva)

Lecci irjatok meg az eredmenyt, h 90 v 95 v 99 %-ban "vallalna" inkabb az atlagember a gyalog szerepet bico "ellen", mint a bicoset auto "ellen".

Egyetertek, h a gyalogra veszelyes a bico.
Viszont a bicosra az agressziv / buta "pszichopata" (ezt toled vettem at, mert talalo!) meg veszelyesebb.

Menjen az uton, aki vallalja. Aki fel, OVATOSAN menjen az elkulonitett kerekparuton / kerekp.gyalogguton / jardan, utobbin tisztelettudo "VENDEGkent".

Z

60
RZ képe

Es persze a jardat valaszto

Es persze a jardat valaszto bicos aztan mar maga miatt kulonosen figyeljen a keresztezodeseknel, ahogy irjatok!

Jardan a gyalogra figyeljen, keresztezodesnel magara.
Z

61
RZ képe

Bocs. "vigyazzon" a helyes

Bocs. "vigyazzon" a helyes ige. Z

62
Prof.gruppetto.hu képe

Az átlagember véleménye

Az átlagember véleménye semmit nem bizonyít vagy mutat be azzal kapcsolatban, hogy mi is a valós veszély vagy kockázat. Ezek a vélemények előítéleteken, esetleg tévedéseken alapulnak.
A helyes kérdés, amit fel kell tenni az ismerősök körében: hol közlekedne inkább? Ahol mindenki azt mondja, hogy szerinte biztonságos, vagy ahol a szakemberek és a statisztika szerint biztonságos?
Valamikor az általános vélemény az volt, hogy a föld lapos. Ettől még nem valószínű, hogy valóban az volt...

www.gruppetto.hu

63
pata képe

"Az átlagember véleménye

"Az átlagember véleménye semmit nem bizonyít vagy mutat be azzal kapcsolatban, hogy mi is a valós veszély vagy kockázat."

Teljesen igaz. Az emberek többsége rosszul méri fel a kockázatokat, vagy azok struktúráját, ha ritka eseményekről van szó, akkor pedig még rosszabbul. Így lett pl. subprime crisis a közelmúltban...

64
Prof.gruppetto.hu képe

De nem a megfelelő dolgokat

De nem a megfelelő dolgokat hasonlítod össze.
"Az autós elüt az úttesten" kockázatát nem a "gyalogost elüti a bringás a járdán" kockázatával kell összehasonlítani. Ugyanis a bringás szemszögéből a járdán haladásnál az "autó elüt a járda és az úttest kereszeződésében" kockázata áll szemben az úttesten tekerés kockázatával. Az úttesten tekerés helyett nem a járdán gyaloglást fogja választani...

www.gruppetto.hu

65
RZ képe

Szia Prof, "ossztarsadalmi"

Szia Prof,

"ossztarsadalmi" szempontbol gondolkodtam. Hogy a "nemzetunknek mi a legjobb". Nem csak a bicos kara, hanem a gyalog kara is a "tarsolyban" volt. Igy mar ertheto, mire gondolok?

Szia Z

66
phorvath képe

Azt felejted el, hogy az

Azt felejted el, hogy az elválasztott bicikliúton már önmagában a kereszteződésekben nagyobb a bicikli-autó ütközés veszélye, mint az úttesten. Ehhez jönnek még hozzá a gyalogos-biciklis ütközések a kereszteződések között, tehát a járdán vezetett bicikliút egyértelműen veszélyesebb az úttesten biciklizésnél. (Városi autópályákat leszámítva, természetesen.)

A járdán biciklizésben nem csak az a baj, hogy veszélyes a gyalogosokra nézve. Normálisan a járda a gyalogosoké, ezért ott sok mindent lehet csinálni, pl. fagyit enni, kirakatot nézni, kutyát és gyereket sétáltatni, megállni beszélgetni egy szembejövővel, stb. A gyalogosokra a járdán nem kötelező a Kresz, pl. egymást bármelyik oldalról kerülhetik, akár cikk-cakkban is mehetnek a járdán. Mindezek a dolgok nem okoznak veszélyt, hiszen a gyalogosok 5 km/h-val nem tudnak nagy kárt tenni egymásban.

Ha a járdán biciklisek is mennek, akkor elvész ez a nyugodt közösségi tér. Ha biciklisek is vannak, akkor gyalogosként sem mehetek cikk-cakkban, körül kell néznem, mielőtt átmegyek a járda egyik széléről a másikra, a kutyát félméteres pórázon kell sétáltatni és a kétéves gyereket nem engedhetem el, hogy futkározzon a járdán.

Amikor te biciklivel felhajtasz a járdára, pontosan ezt a biztonságos közösségi teret veszed el az ottlakóktól. Ez kb. olyan, mintha a lakó-pihenő övezetbe 70-nel hajtana be egy autó. Gondolom, te is fel lennél háborodva.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

67
urga képe

ezt nagyon szépen

ezt nagyon szépen összefoglaltad :)

68
RZ képe

Szia phorvath, koszi a

Szia phorvath,

koszi a reszletes valaszt!

"A járdán biciklizésben nem csak az a baj, hogy veszélyes a gyalogosokra nézve"
De igen, a blogban sokat beszeltunk a gyalogosok veszelyezteteserol. Az 1ik fo erv a fizikai utkozes volt, en itt vetettem ellen.
A lelki nyomast te hoztad (nagyon helyesen, koszi!) fel.

Teljesen egyetertek veled mindenben. Nem akarok en se felos gyalogosokat latni. Vigyazzunk rajuk, ne legyen bajuk es ne feljenek.

Hosszu tavon a gyalogok kozott szaguldo bicosokat rendre tanitva ez elerheto.
Amikor en szuk helyen megyek at, es van gyalog, soxor leszallok, es megvarom,h elmenjenek mellettem. Erzem, h +an meglepodnek. 'Igen, ez a bicos nem bant minket".
Szerintem igy kell.

Es ezert a te ervelesed tovabbfonva: vigyazzunk a gyalogosra.

DE: Ne tiltsuk le magunkat a jardarol. Terjesszuk el, h neha megjelenunk ott, de "nagyon vigyazunk rad, gyalogos. Ne felj tehat!"

Z

69
RZ képe

Szia magwas, mindenkeppen

Szia magwas,

mindenkeppen koszi a te fizikai verziod, "modelled". Remelem, talalkozunk 1szer, es meg kedved lesz errol beszelni. Nagyon kiraly lenne 1 altalanos modellt alkotni.

Van kedved?

Szia Z

70
magwas képe

Vannak ilyen modellek.

Vannak ilyen modellek. Persze egy adott közlekedési szituáció várható kárértékét az eldisszipálandó energiával (a csont nem a gyorsulástól törik, hanem az energiától) való arányításánál jobban meghatározni nem nagyon lehet, de a tipikus forgalmi helyzetet meghatározó tényezők (geometria, forgalom nagysága, sebességek, stb.) segítségével használható pontosságú becsléseket lehet adni. Tervezési segédlet is van, aminek segítségével egy adott kereszteződésnél előre jelezhető a balesetek gyakorisága, persze csak nagyságrendileg. Szóval valami hasonló, mint amilyen modellt szeretnél megalkotni, létezik.

Persze, bármikor szívesen beszélgetek bringás biztonságról. Szerintem ez egy életbevágóan fontos téma. Szó szerint.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

71
RZ képe

Szia magwas! Nagyon koszi a

Szia magwas!

Nagyon koszi a linket!
Esetleg megvan vknek mar ez kozulunk? 25$-ba kerul...

Belepek a MK-ba, es akkor 1ik alkalommal, ha raersz, filozzunk meg rajta. Biztos masok is sziveseen hallanak akar a fenti cikk tartalmat.

Z

72
NévtelenSzab képe

Komolyan ennyire félsz a

Komolyan ennyire félsz a pszichopatáktól? Szerintem kezeltesd magad, ez nem normális! Amiről beszélsz az gyakorlatilag nem létezik. Persze, volt már olyan, hogy valaki rossz helyen volt rossz időben és felrobbantották, lelőtték, megkéselték, megerőszakolták, de azért ha végeznél egy közvéleménykutatást, akkor gondolom az derülne ki, hogy ettől még senki nem éli rettegésben az életét.

Nyugodj meg, az autósok között sincsen több ilyen veszélyes elem. Vagy az zavar, hogy dudál meg mutogat esetleg beszol? Azzal ne törödj. Aki el akar ütni, mert pszichopata, az elüt és kész. Nem dumál, nem dudál, hanem átmegy rajtad. Aki dudál, mutogat annak csak a szája jár. És ez igy van jol, mert legalább folyamatosan tudatja veled, hogy "itt vagyok, figyelek rád! nem foglak elütni! (igaz, marhára zavarsz, de kénytelen vagyok elviselni)"

Nem tudom mitől alakult ki nálad ez a betegség. De komolyan jobb ha kezelteted magad(pl. pszichologus?).

És azt sem értem, hogy milyen alapon mered a balesetveszélyt átháritani a gyalogosokra. Ha nem megy bringás a járdán, akkor a gyalogos szinte teljes védelemben sétálgathat a járdáján össze-vissza. Miért akarsz rontani a helyzetén? Pusztán a bringástol valo félelmében sétálni is sokkal roszabb lesz neki, hátmég ha el is ütik egyszer. A járda arra való, hogy sétáljunk rajta. Ugy ahogy az tetszik. Ha akarok akkor cikk-cakkban a köruton. Nehogymár elvedd ezt a jogot a gyalogosoktol!

73
Neelix képe

Nagyon jó fej vagy ;) Ha

Nagyon jó fej vagy ;)

Ha valaki másképp látja a világot mint Te, akkor húzzon dokihoz... nem kéne!

Ha így nézzük, Te is szedhetnél bogyókat...

És ez nem azt jelenti, hogy nincs igazad! - csak ugye a stílus.

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

74
RZ képe

Szia Szab, az elso

Szia Szab,

az elso bekezdesed olvastam csak el. Az alapjan nem vagy jo fej. Kezeltesd te magad. Ennyi.

Z

75
NévtelenSzab képe

Ugy van, igazad van!

Ugy van, igazad van! Csakazért se! Te vagy a hulye, bibi!

76
NévtelenSzab képe

Komolyan mint az oviban. A

Komolyan mint az oviban. A pszichopatáktol valo félelemre. Nem azért, felolem kitalálhatsz sok minden mást, amit el birok fogadni. De azt, hogy pszichopaták közlekednének az uton, azt nem. Lehet, hogy van, de nem több, mint gyilkos vagy bárki akivel az utcán sétálva is összefuthatsz bármikor, mégsem rettegsz toluk.

77
csb képe

felölem odaállhat a

felölem odaállhat a polgármester a bringautra akkor is le fogom szarni a táblát meg a fejébe állitom. nem kell kattogni ezen, csak egy tábla, tuti nem állnak oda a jagellók bemérni :)

78
Prof.gruppetto.hu képe

Kb ugyanezt gondolhatja az

Kb ugyanezt gondolhatja az autós is, aki leszorít az útról... Ha nem akarod betartani a korlátozást, ne menj ott.

www.gruppetto.hu

79
phorvath képe

Ha csak annyira tartod be,

Ha csak annyira tartod be, amennyire az autósok szokták a sebességkorlátozásokat (kb. + 30 %), akkor már egész jó vagy. Én tábla nélkül se mentem ott 20-nál gyorsabban, mostanában legfeljebb 15-tel, ha azon a bringajárdán megyek. Az úttesten meg ritkán megyek 30-nál lassabban.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

80
RZ képe

Hello, koszi a konkret

Hello,

koszi a konkret tippet, hogyan a Batthyany-ig. Megfogadom.

Az uton valo biciklizes tamogatoinak: ertem, amit irtok, de a figyelmetlen autosok ott sajnos azert mindig veszelyt jelentenek majd.

Remelem, a Kerekpar Klub azert tovabbra is tamogatja az elkulonitett (csak) bicikliutak telepiteset ; )

Sziasztok Z

81
magwas képe

Nem, a figyelmetlen autósok

Nem, a figyelmetlen autósok nem jelentenek veszélyt, ha megfogadod a "hogyan ne üttessük el magunkat" c. szösszenetben írottakat. Akkor kizárólag a pszichopatáktól kell félned.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

82
RZ képe

Sziasztok, koszi meg1szer a

Sziasztok,

koszi meg1szer a tippet! Kiprobaltam, tenyleg jo a Lanchid es a Batthyany kozott! (igaz, du keves autos volt).

Magwasnak: sajnos sok a pszichopata es eroszakos / gonosz / bunko / buta / mind a 4 1szerre utjainkon.

Z

83
Neelix képe

Figyelmetlen autós

Figyelmetlen autós veszélyes szituációt alakíthat ki.

Nagyon szép és jó az említett írás és ha valaki betartja az ott leírtakat jelentősen csökken a balesetveszély. Ettől még a figyelmetlen autós nem szűnik meg veszélyesnek lenni.

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

84
urga képe

A figyelmetlen,

A figyelmetlen, szórakozott, idióta autós nem várja meg, hogy biciklizz, elüt a zebrán is, esetleg ráhajt a járdára, buszmegállóba stb, elugrani sincs időd. Ha autóval vagy, szembe jön veled az úton, és meg van győződve róla, hogy ő most a jó forgalmi sávban halad, stb. Vannak ilyen esetek, de szerencsére nagyon ritka. Egyébként nem tudom, hogyan lehet ezeket kivédeni... de ettől még nem szeretnék az otthonomba zárkózni.

85
Neelix képe

Ezért írtam, hogy nem igaz

Ezért írtam, hogy nem igaz az, hogy a figyelmetlen autós nem veszélyes...

volt szerencsém járókeretezni egy nem veszélyes figyelmetlen autós miatt ;)

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

86
urga képe

Csak azt szerettem volna

Csak azt szerettem volna kifejezni, hogy a figyelmetlen autós mindenkire veszélyes. Önmagára, a másik autósra, gyalogosra, biciklisre egyaránt - mindegy, mivel közlekedsz, életveszélyes lehet rád.

87
RZ képe

Szia urga, igazad van, de az

Szia urga,

igazad van, de az ilyen azert a kerekparutra (ill. jardara) ritkabban jon fel. Nehezites neki a patka ; )

Az uton konnyeben elut.

Es minden utkozesnel: 15szor nehezebb, mint te, rajtad nincs ov, nincs legzsak, stb... stb.. Tudod, a "nagyobb kar" az autos-bicos utkozesnel...

Ne mondjunk le (bizonyos helyzetben) az ovatos jardazasrol.

Z

88
urga képe

"igazad van, de az ilyen

"igazad van, de az ilyen azert a kerekparutra (ill. jardara) ritkabban jon fel. Nehezites neki a patka"

csak ezen a honlapon több olyan esetről is olvastam, amikor kisgyerekeket ütött el zebrán, illetve járdán a 'figyelmetlen' autós. A padka egyátalán nem akadályozta meg ebben. Olyan is előfordul sajnos, hogy buszmegállóba rohan az autós, és egyszerre több embert is elüt. De ezek az esetek azért nagyon ritkák, mint ahogy az is, hogy figyelmetlenségből elüti az autós az úton előtte haladó biciklist (sajnos ilyen is van azért).

Erre mondom, hogy nem tudom, ezeket hogyan lehet kivédeni, de ilyen gyalogosként is előfordulhat veled, illetve autóban ülve is (ha szembe rohan veled egy másik autó, nehezen úszod meg sérülés nélkül. Hiába vagy vétlen a balesetben.).

"Ne mondjunk le (bizonyos helyzetben) az ovatos jardazasrol."

részemről nyugodtan mehet mindenki úgy, ahogy neki jólesik, ha másokat nem veszélyeztet vele (mégha személy szerint éppúgy ragaszkodom is gyalogosként a járda teljes használatához (bringagyalogút ide vagy oda), mint ahogy biciklisként az út teljes jogú használatához). De az udvarias biciklist nem szoktam lezavarni a járdáról :)

89
j_gergo képe

Tegyük hozzá, hogy az

Tegyük hozzá, hogy az említett szakasz mellett lévő Fő utca nagyon gázos. Buszsávban széles túristabuszok állnak szabálytalanul, össze vissza sávolnak, dugóban állnak, és az autók között csak annyi hely marad szlalomozni, hogy nekem is keskenyebb kormányra kellett cserélnem, hogy elférjek.

Ezen a szakaszon valaki vagy szlalomozik, vagy beáll a dugó végére és ott öregszik meg.

Ha a kiskörút megvalósul, akkor itt kellene felszámolni egy sor parkoló autót, és bringasávot rakni rá jól. (illetve mindkét oldalra, olyan hogyishívják védett bringasávot)

90
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem kis

Szerintem kis odafigyeléssel és rutinnal a Fő utca tökéletesen járható. Mindenképpen jobb, mint a gy/k út a parton. Én az esetek 99%-ában az úton megyek, ha arra van dolgom. (Az elmúlt hetekben is jártam arra többször.)

www.gruppetto.hu

91
Pistabácsi képe

Én a magam részéről

Én a magam részéről kimondottan nem szeretek járdán közlekedni. Le is szoktam róla. Azóta biztonságosabban közlekedek, és gyorsabban is. Nem kell állandóan kerülgetni a nagymamákat, meg a turistákat. Szerintem aki fél az úton menni, az próbálkozzon kisebb forgalmú utakon, és amikor észre veszi, hogy az autósok nem akarják megölni őt, akkor bátrabban megy a nagyobb utakra.

92
Pistabácsi képe

Én a magam részéről

Én a magam részéről kimondottan nem szeretek járdán közlekedni. Le is szoktam róla. Azóta biztonságosabban közlekedek, és gyorsabban is. Nem kell állandóan kerülgetni a nagymamákat, meg a turistákat. Szerintem aki fél az úton menni, az próbálkozzon kisebb forgalmú utakon, és amikor észre veszi, hogy az autósok nem akarják megölni őt, akkor bátrabban megy a nagyobb utakra.

93
Pistabácsi képe

És újabban kétszer

És újabban kétszer küldök hozzászólásokat. :-D

94
Györgyi képe

Csináltam Millire két

Csináltam Millire két könyvecskét a hogyan ne elütőset meg a másikat, amiket Magwas készített. Ott van Millin lehet olvasni.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

95
phorvath képe

Köszi, nagy vagy! Jó volt

Köszi, nagy vagy!

Jó volt látni a saját művemet színesben nyomtatva. Aki nem jár Millire az elolvashatja itt, hogy miről van szó:

Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

phorvath

96
Györgyi képe

jézus azt te csináltad nem

jézus azt te csináltad nem a magwas ?
bocsánat

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

97
urga képe

fordítva. A 'Hogyan ne

fordítva. A 'Hogyan ne üttesd el magadat' készítette Magwas.

98
Györgyi képe

na mindegy. akartok még

na mindegy. akartok még vmit így látni ?
szóljatok csinálok, ráérek. még most.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

99
RZ képe

Sziasztok, a kiadvany tok

Sziasztok,

a kiadvany tok jo! Sokat segit, lehetoseg szerint meg kell fogadni.

De sajnos pszichopatak vannak. Akikkel en talalkoztam, sajnos nem tudom dokumentumokkal alatamasztani. De pl. a hiradoban talan hallottatok, h vhol 1 alfoldi varosban talan 2 napja egy teheratuto atment a szemkozti savba, elutott egy bicost, majd belement 1 hazba.

Ha betartod a 10 parancsolatot, meg mindig meghalhatsz.

Jobban, mint, ha autoban ulsz.
Mert a bicon nincs kasztni, biztonsagi ov, legzsak, es meg 1 atlagautonal is kb 15szor konnyebb.

Menj tehat az uton. DE ha bizonyos szakaszokon felsz az uton menni, akkor menj OVATOSAN, gyalogosra vigyazva es ot nem megijesztve, keresztezodesnel magadra vigyazva a gyalogkerekparuton v vegso esetbe a jardan.

Sziasztok Z

100
phorvath képe

Szerintem alapvetően

Szerintem alapvetően hasonló dologról beszélünk, de nagy hangsúlyeltolódásokkal.

Te as esetek 80 %-ában engednéd a járdán bringázást, én az esetek 80 %-ban tiltanám. (Én csak a gyerekek biciklis sétáltatását engedném, meg a hidak járdáján engedném a biciklizést.)

Abban viszont teljesen egyetértünk, hogy lehetőség szerint az úttesten (lehetőleg biciklisávon) való bringázás velé kell terelni az embereket, ha viszont mégis a járdán mennek, akkor a gyalogosok maximális tiszteletével tegyék ezt.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

101
RZ képe

Szia phorvath, igen,

Szia phorvath,

igen, egyetertunk. Cel az ut.
A szamok is kb. stimmelnek:
en 80%-ban engednem az ovatos jardazast.
Te 20%-ban.
Tobbi bicos megint mas %-ban.

Most hogy lehet ezt
1. demokratikusan eldonteni?
2. a kialakult atlag %-ot kommunikalni?
3. meghatarozni, hogy melyik a "jo" jarda, amin szabad?

Nehez.

Ezert szerintem semmikeppen ne tiltsuk le magunkat fekete-feheren a jardarol.

Hanem javasoljuk, ajanljuk az utat, es hivjuk fel a figyelmet a megis jardan marado bicosoknak a gyalogosok vedelmere, illetve a jardan biciklizore leselkedo keresztezodesbeli veszelyekre.

Szia Z

102
phorvath képe

Elvileg van egy Kresz nevű

Elvileg van egy Kresz nevű ajánlás, amiben pl. az is le van írva, hogy ajánlott az úttest jobb oldalán közlekedni, hol nem ajánlott parkolni, stb. Sajnos egyre kevesebben tartják magukat ehhez az ajánláshoz. Szóval abban az is le van írva, hogy mikor és hol szabad biciklizni. Már az általm javasolt dolgok (pl. gyereksétáltatás biciklival és a hidak) is a jelenlegi szabályozáson túl vannak. Szóval szerintem inkább a közlekedési kultúrát kellene a szabályokhoz közelíteni, mint a szabályokat bővíteni.

Azt elismerem, hogy én vidéken tanultam biciklizni, és még a vidéki nagyvárosokban is nyugodtan lehet a városi utcákon biciklizni. Budapest nekem is komoly sokk volt elsőre, azonban az elmúlt 10 évben sokat javult a helyzet. Várhatóan még tovább fog javulni, főleg akkor, ha a bringások inkább az úttesten járnak és éreztetik a jelenlétüket az autósokkal.

Ja, és az úttest használatát én sem javaslom a városi autópályákon. Én inkább elkerülöm azokat, és a mellékutcákon járok.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

103
pata képe

A városi autópályákról

A városi autópályákról jutott eszembe: hogyan érdemes mondjuk a Fogarasi útról bicajjal menni a belvárosba (kb Erzsébet hídig), ha nem akarok Kerepesi-Rákóczin menni?

104
Perillustris képe

Ha nem muszaj, akkor en sem

Ha nem muszaj, akkor en sem tekerek ott, de ha pl. Obudarol az Ors Vezer terere kell mennem, a Hungaria korutnak nincs alternativaja (foleg, ha fel oran belul akarok maradni).

105
RZ képe

Sziasztok, Azt hiszem, ez a

Sziasztok,

Azt hiszem, ez a hir ide is tartozik. Nem orulok, h az en erveimet igazolja.
Indez.hu: Elütötték a gyermekével bicikliző anyát
http://index.hu/politika/bulvar/bick6870/

Sziasztok Z

106
pata képe

Nem tudom miért igazolja a

Nem tudom miért igazolja a te érveidet, senki nem mondta hogy az úton nincs baleset. Csak kevesebb, mint a kereszteződésben, bringaútról/járdáról menve. A furgonos elkaphatta volna akkor is, amikor egyik járdáról átmegy a másikra.

107
RZ képe

Nem a jarda-ut egyensulyra

Nem a jarda-ut egyensulyra gondoltam, az a masik blogban (szamomra) kb. egeszseges egyensulyba kerult.

A "pszichopata"-kra gondoltam, akiknek letezeseben nehanyan ebben a blogban (is) ketelkedtek.

Sajnos leteznek : (
En mar talalkoztam ilyenekkel. En megusztam. Itt ok sajnos nem.

Helyszinen meglincselnem az ilyen soffort. Persze a kisfiun mar nem segit...

108
zsoltee képe

"Helyszinen meglincselnem az

"Helyszinen meglincselnem az ilyen soffort. Persze a kisfiun mar nem segit..."
Megválaszoltad magadnak a kérdést, hogy miért nincs értelme

De az milyen gáz már, hogy a szemébe sütött a nap? Szegénykém... húzzon napszemüveget bazz! Tegnap délután én is pont nappal szemben mentem (ilyenkor ugye még alacsonyabbról világít), és pont azon gondolkoztam, hogy vajon a mögöttem jövőknek jó-e a szemük...

Zsoltee

109
tibchy képe

tegnap arrajartam

tegnap arrajartam veletlenul
szepen a bringaut melle van teve 1 segelyyujto kontener
persze ugy, h a gyalogosok (busz+allo) es eme kontener kozott huzodik a bingaut es a beszedo ablak is ranyilik a bringautra (pontosabban afole)
az h bambult 1 gyalog a bringauton es amikor ki szerettem volna kerulni pont akkor lepett be elem nem volt gaz, hiszen 20 centin belul +alltam (szamitottam erre a kilepesre)
az viszont gaz, h ki engedelyezte a kontener ilyen elhelyezeset
amikor visszafele jottem lattam a kontener felem eso vegen 1 kerlek lassits! feliratu gyerekrajzot
osszessegeben talan tobbet er mint a sebessegkorlatozo tabla, azonban az idiota nyomvonalvezetes +valtoztatsa es kontenerkihelyezes jobban atgondolasa szuksegtelenne tenne mind a tablat mind a rajzot
es a lenyeg: kb 6 meterrel kellene odebbvinni a kontenert h ne veszelyeztesse se a gyalogosokat se a bringasokat; h lehetne elerni h ezt +tegyek?

110
Gcsabi képe

gyerekkel az úton... a

gyerekkel az úton... a gyereket sajnálom, az anyát nem.

"Az út csak egy javaslat...."

111
phorvath képe

Ja persze, ő a hibás,

Ja persze, ő a hibás, minek biciklizett az úton! Mindenki takarodjon az útról, amit a szent és sérthetelen autósok pénzéből csak nekik építenek.

A megerőszakolt nők is maguk tehetnek arról, hogy megerőszakolták őket. Vettek volna hosszabb szoknyát, ugye.

Nagyon szomorú az, hogy 20 évvel ezelőtt még nyogodtan lehetett gyereket vinni a biciklin. Ma már a saját épségéért is aggódik az ember.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

112
pata képe

A "hibáztasd az áldozatot"

A "hibáztasd az áldozatot" jellegzetes és megszokott reakció. Aki él vele, az általában azért teszi, hogy megpróbálja fenntartani egy normális világ illúzióját a fejében: nem az utak vannak tele felelőtlen emberekkel, hanem a biciklis a hibás. Nagyobb megrázkódtatást jelentene neki szembesülni a valósággal.