Ünnepi (okt. 23.) esésemből megtanultam, hogy akár 45 foknál kevesebbel is be lehet venni a villamossínkeresztezést (akár 30 fok is lehet), de a kormányt nem szabad elfordítani.
(A helyszín: Orczy tér - Fiumei-Orczy "sarok", ahol helyet cserél az úttest a villamossínnel.)
Szerencsére én is és a paripám is megúszta horzsolásokkal.












Az is lehet, hogy sínje
Az is lehet, hogy sínje válogatja. Néhol a sín teteje kicsit mélyebben lehet az út felszínénél, és ott egy kettős kátyúnak megfelelő akadályt képez a sín.
Míg mereven tartott kormánnyal, megfelelő lendülettel be tudnál venni éles szögben egy szinten levő sínt, addig talán a kissé süllyesztett villamossín túl sok berázkódást okozna, és esés lenne a vége.
Én nagyon óvatosan, inkább lassítva, a derékszöget lehetőleg annyira megközelítő szögben venném a sínt, amennyire az adott körülmények azt megengedik. Lassan járj, tovább érsz...
________________
Sajnálom a bolondot.
.
.
Pár hete Debrecenben
Pár hete Debrecenben nyolcvanvalahány fok is kevés volt. Síne válogatja.
mindig megemelem egy kicsit
mindig megemelem egy kicsit az első kereket. volt, hogy utána megcsúszott a hátsó, de azt sokkal könnyebb megúszni, mint ha az első csúszik.
"akár 45 foknál kevesebbel
"akár 45 foknál kevesebbel is be lehet venni a villamossínkeresztezést (akár 30 fok is lehet), de a kormányt nem szabad elfordítani."
Alapvetően először az első kerék találkozik a sínnel, vagyis annak a helyzete határozza meg a "beépési" szöget, hm?
"Én nagyon óvatosan, inkább lassítva, a derékszöget lehetőleg annyira megközelítő szögben venném a sínt"
Szerintem a lényeg, hogy határozottan tedd - legalábbis szerintem.. Naponta használom a Nagykörte villamosvonalát, valahogy ebben a szellemben..
Tedd, vagy ne tedd, de ne "próbáld"..
;)
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Az Albertfalvi kitérőnél
Az Albertfalvi kitérőnél és Budafokon van egy-egy szép kereszteződés, az előbbin próbálom enyhe hullámmozgással tompítani a szöget, a másikon ezen felül elfoglalni a külső sávot. Jobb az elővigyázatosság, egyszer régen (szoktam irogatni) a dunaföldvári híd ex-sínjein majdnem elfektettem egy kismotort, miközben autó követett.
A sín akkor gyász, ha
A sín akkor gyász, ha vizes. olyankor még a 90 fok is kevés.
Hóban, latyakban meg méggyászabb, pláne, ha nem ismered kívülről az útszakaszt, és sunyin, hó alól támad. Vagy nem figyelsz, és szépen alád kúszik a sötétben egy váltó, mint nekem két éve a Magyar jakobinusok terén a 61-59-18 as villamosrendezőpályaudvarán
Aztán az Orczy téri, meg a Salgótarjáni úti kereszteződés katyvaszt inkább kerüljétek nagyívbe, ha leszáll az éj, vagy a hó.
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
Nekem egyszer 275 fokban
Nekem egyszer 275 fokban sikerült csak átmennem egy sínen;)
A Budagyöngyénél is jókat lehet csokizni ahol átmegy a villamossín a másik oldalra.
Épp ma sikerült egy sínt úgy vennem, hogy a hátsó kerék ment vele vagy 10 centit. Már nem emléxem hogy ez volt vagy a Délinél.
Álmomban csengetek picit.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
akkor említek még én is
akkor említek még én is pazar sínes helyeket. (amiket nap mint nap átszelhetek hatalmas élvezettel - már ha valaki a parát élvezetnek nevezi... én nem annyira)
először is a pongrácz úton van keresztbe 2 helyen is valami ipari vágány maradványa. nem vészes a szög, csak időben észre kell venni, mert a kamionok miatt szarrá van menve az aszfalt a sín környékén (ja, és 1-2 meglepetés kátyú is vadászik, nyolcasokat osztogatva a gyanútlan felniknek)
persze vizesen ez is csúszik.
van aztán a mexikói#thököly sarka után egy szintén "kedvenc", ahol macskakövekkel van díszítve a sín... persze sok kő hiányzik, némelyiket valami aszfalttal pótolták, némelyiket nem...
itt sem a szög miatt veszélyes a dolog, inkább a sok extra rázkódás miatt.
tovább a mexikóin, az erzsébetkirálynét elérve megint kockaköves förtelem. kanyarodó sínek, kanyarodó úton. persze, hogy ott kell valahogy bringával is keresztezni, ha visszafelé jövök (thököly felé). még gyökkettővel haladva is meg lehet csúszni ott, szóval nagyonnagy figyedoda van!
az erzsébetkirályné és nagylajos sarkán is van egy kis sínkavalkád, de ott szerencsére egész jó az aszfaltozás, és ha elkerüli az ember a váltók környékét, akkor egész jó szögben tudja venni a síneket. vizesen persze ez is 2 fokkal odafigyelősebb!
ja, és akkor még egy általam ritkábban használt útszakasz, de 30 fokos sínek vannak bőven...
nevezetesen a jászberényi út + maglódi út a sörgyár és a konzervgyár mentén.
3-nál több helyen kell átszelni a síneket, amik veszélyesen kiemelkednek, alapból szar az út és kicsi a bringával bezárt szög. szóval nagyon figyedoda van! vizes időben inkább a sáv szélétől széléig cikázva kell átmenni, maximálisan megnövelve a bezárt szöget, hogy ne repüljön el az ember.
egyébként ezek az ipari vágányok már szintén nincsenek használatban, csakúgy, mint a pongrácz úton. több helyen is a mellette haladó villamos síneit keresztezik, de ott már le vannak heggesztve. szóval akár fel is szedhetnék őket, de inkább nem teszik :/
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
A Maglódi utat meg tudom
A Maglódi utat meg tudom erősíteni! Hegyesszögek azok a javából.
Jó tudni, hogy nem csak én
Jó tudni, hogy nem csak én buktam már sínnél. :)
Nekem szerencsére elég "jól esett", úgyhogy nem volt semmi baj, még nagyon koszos se lettem, de legalább megtanultam egy életre, hogy a vizes sín, az bizony marhára tud csúszni, szóval érdemes erősen lelassítani, akkor is ha nagyon sietek.
Mivel esőben nem tekergek
Mivel esőben nem tekergek (sőt a melóhelyen kívűl máshova csak nagyon indokolt esetben megyek) csak száraz időben gyűjtöttem tapasztalatot. Eddig csak a Budagyöngyénél szívtam. Rajt a sor elejéről tempósan befelé a Moszkvára, második döcinél megindult a hátsó kerék jobbra. Túl lapos volt a szög. 1 kis adrenalin és stresszhormon fröccsel megúsztam.
Maglódi nagyon gáz, szerencsére csúcs után jártam arra mindig, így legtöbbször rendelkezésre állt 1 szabad sáv a helyes szög kialakításához :)
Albertfalva kitérőnél rendszeresen dudáltak, mutogattak a tolakodóbbak. Ritkán járok arra, mert a Fehérvárin mindig pirosra váltott a következő lámpa mire odaértem. A Tétényin kevesebb lámpa van, plusz Albertfalva vasútállomás alatt ki lehet kerülni a Leányka utcai felüljárót. Mióta újra aszfaltozták a Budafokit, csak azt használom.
Savoyai Jenő tértől Leányka utca felé tényleg nagyon rossz a szög, általában tudomásul veszik a külső sáv elfoglalását.
Orczy térnél kifelé a villamos kocsiszín elől rajtolok minden alkalommal. A váltóval nem volt gondom, a balról érkező 28-as vilit 2 csilingelős reklamáció után sikerült megjegyezni.
A körtén csak estére vagy hétvégén megyek fel a villamos pályára, akkoris sűrű hátra nézegetés mellett. Csúcsidőben sokszor összetorlódnak és nem szeretem a "szendvics" játékot. Továbbá némelyik hevesebb vérmérsékletű villamosvezető szívesen ordibálja a külső hangszóróba, hogy ez nem kerékpárút.
Kőbányai út melletti bringagyalogutat (Orczy tér - Hungária krt. közötti szakasz) keresztező iparvágányokat is felszedhették volna. Nagyon futómű és csukló kímélő az összes.
Bosnyák teret a macskakő miatt utálom. A 2 sínpárt észre se veszem.
Kerepesi-Hungária keresztnél a busz sáv nyomvályújában igen rázós az egyes vili sínpárjait abszolválni. Célszerű a sáv közepén menni.
tényleg, a kőbányai út
tényleg, a kőbányai út remek vágányait ki is felejtettem...
ott is annyira ki van kátyúsodva 1-2 helyen, hogy majdnem azok miatt repültem el párszor... a sín előtti 20 centis szakadék nem tesz jót :/
és azokat aztán már tényleg felszedhetnék, mert kb azóta nem járt rajta vonat, mióta a piac megvan... (az meg már nem is tudom hány éve, de emlékezetemben mindigis létezett) rá is van építve mindenféle...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Apropó kátyúsodás:
Apropó kátyúsodás: Hungária#Kerepesin villamossín előtt olyan huplik levés, hogy lánc leesés! Arra járáskor mindig rettegés! Szerencsére sávban soha senki nem jövés (engem látás?). Láncleesés többször is megtörténés! Emiatt anyázás: biztonságos kerékpározás fő feltételének kereszteződés-aszfaltozás gondolás. Átkelési stratégia kialakítás! Út az úttal: nyomvályúban menés, sínek közeledtével sávközépre húzódás, majd nyomvályúba visszakormányzás! Túl sok Ás-És Brigád olvasás :)
az se gyenge, ami a
az se gyenge, ami a bringaúton van, amikor a 28-as villamost kell keresztezni...
annyira fel van púposodva az aszfalt szegélye a sín mellett, hogy nagyon durvákat tud ütni.
szar az az egész! amikor csak tehetem, kikerülöm.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Jó hogy tegnap írtad. Én
Jó hogy tegnap írtad. Én ma haltam meg majdnem. A Böszörményi úton van 1sor parkolóautó 1 sáv és 1 villamossín. Namost, ha a második sorba leparkoló/várakozó faszfej elállja az utat,a kkor nekem a villamossínre kell kis szögben kimenni.
Ma egy furgon állt a második sorban, én meg jelzem a kanyarodást, nem engednek ki a mögülem előző autók, a második kiengedett, de elestem a sínen (kis szög.). Épp hogy meg tudott állni mögöttem.
Ahogy felálltam, letámadtam a várakozó furgon sofőrjét, az ablakát erősen verdesve. Először értetlenkedett, de aztán látva, hogy a mögöttem jövő autós is őt tekinti hibásnak, elhúzott a picsába.
----
janossy pont gergely kukac gmail pont com
Kiegészítés: a
Kiegészítés: a bicikliúton parkoló autók ügyében a közterületeseket kell hívni. Ugyanezt kell tenni a második sorban parkolásnál is? Vélemények-tapasztalatok?
Könyörgöm!!!! Fél
Könyörgöm!!!! Fél életemet egy telefon számért!!!!
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
3017500 nyomsz egy 0-t, és
3017500 nyomsz egy 0-t, és a diszpécserrel beszélsz.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Én is fosok a Bartók Béla
Én is fosok a Bartók Béla végén, amikor a Gellért templomnál az út kis szögben keresztezi a síneket és ott kell kacsáznom...
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Kapsz majd oda egy kis
Kapsz majd oda egy kis "közvetett kerékpáros kapcsolat" táblát, vagy legalábbis hasonló kialakítást, úgy néz ki.
én még nem estem el
én még nem estem el sínen, de szerintem is a határozottság a legfontosabb. olyan 30 fokból simán meg lehet csinálni, de még kevesebből is. egyszerűen odamész és azt mondod, én itt most átmegyek-és átmész. volt hogy 35 kmh-val mentem át sínen de nem volt semmi gáz. a sebesség nem változtat semmin, sőt ha lassabb vagy könnyebben elesel, csak akkor ugye nem esel akkorát...
de, a sebesség sokat
de, a sebesség sokat számít!
minél gyorsabban mész, annál valószinűbb, hogy nem vezeti meg a kereket a sín. (nagyobb lendület, nehezebb megváltoztatni a mozgás irányát)
persze annál nagyobbat is lehet esni, ha mégis úgy alakul... :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Te ebben kompetens vagy!
Te ebben kompetens vagy! ;]
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor