London, Róma és Szingapúr után keddtől Stockholmban is fizetnie kell annak, aki gépkocsival közlekedik a városban - kivéve a külföldi rendszámú autók tulajdonosait és a buszokat.

A városi útvámot 2006 januárjától júliusáig kísérleti alapon már kipróbáltak a svéd fővárosban, majd szeptemberben a stockholmiak 53 százaléka népszavazáson is támogatásáról biztosította az eljárást, amelynek célja a belvárosi forgalom 10-15 százalékos csökkentése és ezzel a környezetszennyezés enyhítése.

teljes cikk az adozona.hu-n

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
magwas képe

Nálunk is ezt kéne végre.

Nálunk is ezt kéne végre. Kivéve, hogy a külföldi rendszámú autókat sem szabad Budapestre beengedni, mert akkor mindenki szlovák meg német rendszámú kocsival fog járkálni.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

2
hf képe

Már most is egy csomóan

Már most is egy csomóan azzal járnak, elég nagy hülyeség lenne ilyen kis(nagy)kaput hagyni a szabályon.

Dugóadót Budapestre is!!!

---
Ez a zén oldalam

3
elk képe

"...stockholmiak 53

"...stockholmiak 53 százaléka népszavazáson..."

Itt ilyenről lehet helyi szavazást kiírni? (Bár kényes dolog ez ilyen dömping idején.) Az itt közlekedő autók jó része agglomerációból pöfög be.
Kíváncsi lennék egy ilyen szavazás eredményre itt BP-n. Lehet, hogy itt is hasonló eredmény születne?

elk

4
magwas képe

off, bocs: Az OVB menjen a

off, bocs:

Az OVB menjen a nénikéjébe. Ha egy népszavazáshoz - az egyébként igen kemény - feltételek fennálnak, akkor egyetlen dolguk megtartani azt a népszavazást. Jelenleg a népszavazás az egyetlen módszer, amivel esély van a mostani látszatdemokráciából igazit csinálni. A lámpavas kivételével, de azt senki nem gondolja komolyan. (Nem, nem vagyok jobboldali. Szerintem az _összes_ parlamenti képviselővel lámpavasat kellene dekorálni.)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

5
-------- képe

Kötve hiszem, hogy ez

Kötve hiszem, hogy ez nálunk is megvalósítható lenne. A parasztok úgysem szavaznák meg. De ha mégis megvalósul, ne maradjon ki belőle, hogy a parlamenti képviselőknek is le kell perkálni a pénzt, ha be akarnak hajtani autóval a belvárosba.

6
magwas képe

A "parasztok" elég szép

A "parasztok" elég szép nagy részének nincs autója, és azok közül is, amelyiknek van, nagyon sok békázik, mert nem tudja kifizetni a benzint meg a parkolódíjat. A maradék 30%-ból is csak kevesen akarnak épp a belvárba menni autóval.
Szóval szerintem ha népszavazás lenne róla, itt is lezárnák a belvárt.
Egyébként meg ha annak a 15%-nak is érdekel a szavazata, aki autózik, de nem a belvárba, és tényleg hülyének nézed őket, mondd nekik azt, hogy a BAHtól a Blaháig nem lesz keresztirányú autóforgalom. (És ne tedd hozzá, hogy csak a jelenleginél sokkal nagyobb gyalogos, bringás meg villamos, és előbb-utóbb a középső két sávban is villamos fog menni, feltéve ha bármit is számítanak a szakmai érvek a város tervezőinek)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

7
-------- képe

Ez így leírva szép és

Ez így leírva szép és jó, de tapasztalatom szerint az emberek többsége úgy gondolkodik, hogy inkább maradjon minden a régiben, hiába tudjuk hogy nem jó így, de már megszoktuk. És ha valami értelmes dologról kell dönteni, sajnos mindig az ilyen parasztok vannak többségben.

8
gark képe

Bevált a behajtási díj


Bevált a behajtási díj Stockholmban

A stockholmi belvárosi behajtási díj, bevezetésének első napján, 20 százalékkal csökkentette a belvárosi gépjármű forgalmat a svéd fővárosban.