Párizsban jártam, keróutat láttam, gondoltam megmutatom nektek is.
- Az első kép egy kimondhatatlan nevű kis várocskánál van. Kicsitt jobb a helyzet, mint itthon
- A második kép is itt készült, érdemes megfigyelni a zebrával való találkozásokat
- A harmadik kép, Párizs, az ejfeltoronynál. A helyzet hasonló, mint nálunk... túristák...
- A negyediken frankón le van választva a bringaút a gyalogúttól
- Ötödik: bringatároló a tejfeltoronytól alig 100 méterre
- Nem sokkal messzebb. A bodé csak a gyalogjárda felé nyílik...
- A hetes-nyolcas képen egy kicsit a mi nyugati pu.-nál lévő kapunknál modernebb beléptető kapu, külön kerékpáros és babakocsis bejárattal.
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| 001.JPG | 92.4 kB |
| 002.JPG | 107.74 kB |
| 003.JPG | 120.81 kB |
| 004.JPG | 136.47 kB |
| 005.JPG | 162.82 kB |
| 006.JPG | 134.76 kB |
| 007.JPG | 73.75 kB |
| 008.JPG | 87.91 kB |












A hagyományos járdára
A hagyományos járdára épített, vagy azon kijelölt bicikli útnak veleszületett kórságai vannak:
Azelőtt, az a bicikli út felület az úttest szintjétől megemelt szintü járda része volt. A bicikli úttal rajta már, az az eredetileg járdának megemelt rész igencsak továbbra is járdának látszik ha nincs ott szint különbséges szegély.
A gyalogos a lábával lép át, és eszével regisztrál járdaszegélyeket. Fellép és észben tartja, hogy a járdán van. A helyzet kép az agyában biztonságra kapcsol. Lelép és észben tartja, hogy nincs a járdán. A helyzet kép az agyában óvatosságra kapcsol.
A szemével nem szokott járda burkolati színezési rendszert vagy jeleket fürkészni, s mindezek idegen, szokatlan fogalmak számára, melyekre nem avatták be őt hivatalosan egy kötelező polgár oktatási tanfolyamon. Bár, minden intelligens ember megérti és elfogadja ezt a fejlődési irányt, hiszen a gyalogos nem veszít teret mert marad elég járda felület számára.
Párizsban nem nehéz a járda szintü bicikli utakra tévelyegni véletlenül a gyalogosoknak, s nem is kell, hogy túristák legyenek ahhoz. Kis csöngetés legtöbbször figyelemre inti a gyalogost, aki már aznap nem valószínü, hogy megint oda téved. Talán majd másnap, megint csak egyszer.
De komolyan, a rendszer működik és jó, és az elemzésem a gyalogos emberi természetének elemzése, magamból kiindulva.
________________
Sajnálom a bolondot.
Azért náluk is
Azért náluk is kolbászolnak kerékpár nélkül a járda-kerékpárúton... Viszont nálunk nem lehet zöldre (pirosra-sárgára-világoskékre mindegy) festeni azt a pár km kerékpársávot? Nincsenek ilyen tervek? (pl. Kiskörút, amiért egyébként nagy köszönet az MK-nak)
Vagy legalább a
Vagy legalább a kereszteződésekben...
Ott is ugyanazokat a
Ott is ugyanazokat a hibákat követik el, mint nálunk: elválasztott kerékpárút, derékszögű, beláthatatlan átvezetések.
bringaSÁV
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Eiffel Zsoltee
Eiffel
Zsoltee
Ez már azért túl rövid.
Ez már azért túl rövid. Mi van vele? :)
________________
Sajnálom a bolondot.
Eiffel nem (t)ejfel,
Eiffel nem (t)ejfel, csöppet helytelenül szerepel a post-ban :)
Zsoltee
"Felmenjünk?" "Ej, fel!"
"Felmenjünk?"
"Ej, fel!" :)
________________
Sajnálom a bolondot.
Igaz... javítva...
Igaz... javítva... :D
Hátszél legyen veletek!