update: új probléma a végén...
A segítségeteket szeretném kérni, eléggé sürgős a dolog, holnap rendelnék ebike-ról és közbejött valami, úgyhogy még 1-2 dolgot hozzá, csak nem tudom, hogy pontosan mit.
A rizsa: bicajjal megyek nyaralni, rendbe kéne tenni. Tegnap egy kis kiruccanás során eltört a hátsó tengely, csapágy széthullott. Ma elvittem szervízbe, garanciálisan javítják, viszont figyelmeztetett a szervízes fickó, hogy a meghajtásom már igencsak kuka-érett. A lánc csúnyán meg van nyúlva, a fogaskeréksorból pedig a két legkisebb nagyon szét van kopva, ezekkel nem merek elindulni Olaszországba :)
A lényeg: kell egy lánc és egy racsni (fogaskeréksor)
Láncból találtam egy jó ár/érték arányúnak tűnőt:
Sram PC-38 Azt írja, hogy 8 sebességes, de 7-es rendszerhez is jó. Nekem 7-es van, tényleg jó lesz hozzá?
A hátsó agyra menetes racsni rakható, szintén 7-es, ezzel eléggé leszűkültek a lehetőségek. Ezt találtam:
Shimano MF-HG-40 14-34 Megarange 7s
Ezzel az a bibi, hogy a váltóm nem megarange, és nem is akarom cserélni most. Ez egy átmeneti megoldás lesz. Működni fog hagyományos shimano váltóval, ha nem akarom használni a nagy fogaskereket?
Az elsődleges cél, hogy tökéletesen kibírjon egy kb. 1200 km-es túrát, a másodlagos, hogy azért húzza 2-3000 km-ig, amíg összeszedem a pénzt egy komplett meghajtás cserére.
Bónusz kérdés: mennyire bonyolult menetes racsnit cserélni, mi kell hozzá? Mondjuk ez? Nehéz művelet, érdemes a szervízre hagyni, vagy a második cserénél már be is hozza az árát a szerszám és gyerekjáték a dolog?
Holnap délelőtt kell módosítanom a rendelést, úgyhogy hálás lennék, ha minél gyorsabban segítenétek! Köszönöm szépen előre is!
A fentiek megoldódtak. Egy kis reklám, mert megérdemlik: Pécsen a FitBoys-ban 500 magyar pengőért kicserélték a racsnit és a láncot. Ha jól sejtem, akkor Bp-en ez mindenhol négyszámjegyű lett volna. Ehhez hozzá kell tenni, hogy jó hangulat volt a szervizben, volt munkájuk bőven, de bevállalták azonnalra, segítőkészek voltak és emelett humorosak is :)
Viszont ma este kiderült egy új probléma. Körülményesen fogom leírni figyelj! :) Van a fékkar, van a hozzá tartozó fékbowden, és annak a háza. A fékkar és a bowdenház találkozásánál van egy ki-be csavargatható kis bizbasz. Na ezzel van a probléma, ugyanis kezdi megadni magát, csúnyán begyűrődött, elhajlott. Gyakorlatilag már alig tudom csavargatni, hogy állítsam a fékerőt, ez még hagyján, de nem akarom, hogy ez pont akkor törjön el, amikor fékezni kéne egy nagyot.
Szóval mit lehet tenni? Van ennek az alkatrésznek neve, és lelőhelye, ahol újat kapok, vagy ezt gonosz módon csak fékkarral együtt lehet kapni? Nyugtassatok meg, hogy a szervizekben van ilyen és nem aranyáron... ha nincs, akkor megköszönném ha valaki egy ghostbike kaliberű bringáról tudna adni egy ilyen kis kacatot. Ja ha nem említettem volna akkor montiról van szó, de gondolom kiderült a szövegből.












hű, már el is hullott a
hű, már el is hullott a decathlon road tengelye?
nemtom, h beszéltünk-e már, mióta nekem is ilyen gondom volt, de úgy rémlik, hogy azóta nem találkoztunk még.
mindenesetre nekem aszonták többen is, hogy a menetes agyban lévő tengellyel mindig csak a gond van...
ezért is csináltattam az új hátsókereket.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
nemnem, a montim haldoklik,
nemnem, a montim haldoklik, benne van egy tél meg 4000 km, és azóta semmi szervizelés nem történt, csak fékpofacsere :)
a menetes-ről kazettásra áttérést én is tervezem, de most nyaralás előtt nem fér bele, ezért kell egy olcsó átmeneti megoldás, aztán majd lesz új kerék, kazettás fogsor, lánc, hajtómű... de erre rámenne vagy 20-30ezer ft :S
Zsoltee
ja, ok! akkor csak a
ja, ok! akkor csak a garanciális javítás vezetett félre :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Igen, ez a külső
Igen, ez a külső fogazású dugóskulcs kell hozzá, de én itthon úgy néztem, a nem menetes racsnihoz való dugóskulcs is jó. De vedd meg, mert 2 csere után már jobb vagy mint a szervíz. A pc38 teljesen jó heteshez, uolyan széles a hetes meg a nyolcas lánc. De a legnagyobb fogaskerékre nem fogsz tudni felváltani a nem mega range-es hátsó váltóval. Ne is próbálj, mert rossz esetben a váltó és a lánc is tönkremegy. (Érdemes a csavart úgy betekerni, hogy ne is hagyja véletlenül se a váltót 1-esbe húzni). Viszont vigyázz ezzel a lánccal, mert olyan jó :), hogy még az első lánctányér kopottságára is érzékeny. Apám bicajára vettem 1 ilyet 1 hete, és hiába volt elöl sok fog, gázadásnál kigurult a lánc alól a lánctányér. Szal nézd meg, az első lánctányérok (leginkább a középső) nem-e kopottak.
Ajjaj, akkor vegyek
Ajjaj, akkor vegyek "butább" láncot? Van PC-10 -es is azt hiszem. Az első tányérok is kicsit kopottak, de a szervizes fickó szerint az még húzza ey darabig. A legkopottabb a nagy, a középsőt ritkábban használom. Többnyire a 3x7 fokozat volt használva.
Akkor szerintem bevállalom a megarange-t, mer sürgősen és olcsón csak ez elérhető. Remélem be tudom húzni annyira a low csavart, hogy esélyem se legyen hibázni.
Zsoltee
A hervises szervizes arc
A hervises szervizes arc fikázta nagyon az ötletet... pedig tegnap épp ő ajánlotta, hogy vegyek máshol, mert náluk nincs is menetes racsni. Viszont azt mondta, hogy baromság a Megarange racsni hagyományos rendszerbe, és még drágább is. Elmagyaráztam neki, hogy nem használom a nagy kereket rajta, de ő csak csóválta a fejét :D Szerintem csak rossz napja volt, mert tegnap tök jófej volt, ma meg beszólt mindenért, fikázta a bringámat, azt mondta, hogy romokban van, le van amortizálva, meg különbenis máshol kibasztak volna a koszos bringámmal együtt. Na mindegy, azért rendesen megcsinálta, még a felnit is úgy megpucolta, hogy nyikorgott a fék utána :)
Zsoltee
További kérdés: bowden
További kérdés: bowden csere a hátsó váltóhoz...
Jagwire bowdenben is jó? Azt hallottam, hogy komoly cuccokat gyártanak.
És ezt hogy is kell cserélni? :) Nincs kedvem szerviznek perkálni, inkább meg akarom tanulni ezeket. Linknek is örülnék, főleg ha ábrákkal együtt van a magyarázat.
Zsoltee
Attól függ, milyen a
Attól függ, milyen a váltókarod. Általában van egy kis csavarszerű kupakkal borított luk rajta, amin ki tudod bújtatni, ha hátul kilazítottad. Egyszerűen húzd ki, és ugyanott dugd be az újat (ez a jagwire állat :))
Láncból meg bármilyet vehetsz, ha kopott a lánctányér, ígyisúgyis elforog. Ilyenkor azért illik új, hajtóművet is venni, mert ezen nem fekszik fel a lánc rendesen, még ha nem is ugrik. Link. ;)
Jaja, a hajtásláncot
Jaja, a hajtásláncot egyben illik cserélni. Ha már nagyon kopott valamely része akkor meg pláne, mert csak szétcseszed az új alkatrészeket... Inkább költs rá most többet, minthogy legyen egy felesleges kiadásod...
Sheldon Brown egy szót se
Sheldon Brown egy szót se írt a hajtóműről. Bár lehet, hogy fogaskerék alatt nem csak a hátsó fogsort értette :) Egyébként nekem nem tűnt vészesnek a kopottsága, és a szervizes fickó szerint is jó eséllyel maradhat még az. A racsni tényleg szét volt kopva (annak is csak a két legkisebb kereke), azt cserélem is.
Zsoltee
A racsnileszedőhöz kelleni
A racsnileszedőhöz kelleni fog még egy markos 32-es csillagvillás, vagy ha az nincs, akkor egy satu. Satuba be a leszedő szerszám, rá a kerék, és a guminál fogva megtekered. Jobbmenetes. Előtte egyél megfelelő mennyiségű spenót!
Lánchoz láncbontó. Megolvasod, hány szemből állt a régi lánc, és ugyanannyit lemetélsz az újból. tuti hogy pár szemmel hosszabb az új.
Racsnit láncot illik egybe cserélni, a hajtómű kibír két három garnitúra racsni-lánc kombót, ha vigyázol rá.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Vagy, ha van racsniskulcs,
Vagy, ha van racsniskulcs, az is jó lehet a racsnileszedőhöz. Már ha van benne megfelelő lik.
Hajtóműre azé javallottam a cserét, mer az alapján, hogy a racsni is menetes, jó régi cucc lehet, és valszeg nagyon kinyúlt már a lánc, és megehette a hajtóművet is. Az meg hajlamos megdobni a láncot, ha kiállva rakják neki... Ami fájhat...
9 hónapos a bringa és kb.
9 hónapos a bringa és kb. 4000 km van benne. Remélem passzolni fognak együtt.
Még egy olyan kérdésem van, hogy érdemes lehet két lánccal használni egy racsnit, úgy hogy mondjuk 500 km-enként váltogatom a két láncot? Így bírja vele a racsni is, vagy hamarabb elkopna?
Ja egyébként azért menetes a racsni, mert áruházi cucc :) hervis rulzz :D jó kis gép, de ilyen apróságokkal még megviccelnek azért.
Zsoltee
He? 4000 kilcsi így
He? 4000 kilcsi így megette? Az elég gáz. Nem tom mennyi volt a régi montimban, de az tuti, hogy ennek a soxorosa, és még semmi baja nem volt, pedig a gyári alivió szettet soha nem cseréltem le... A lánc váltogatás jó dolog, de szerintem elég 1000km-enként, bár, ha 4000 így kinyírta a rendszered, akkor nem is tudom...
Mondjuk lehet, hogy az olaj, és a tisztogatás fontos, de azért 4000...
Dobd ki. :D
Hát áruházi húsnak híg
Hát áruházi húsnak híg a leve :) Pedig ápolgattam, lánc kétszer is lekerült és úgy tisztítottam, eleinte láncolajjal kentem, kapott rendesen, tavasszal wd40-nel kisérleteztem, de abból meg gyakrabban kapott. Mondjuk az is közrejátszott szerintem, hogy nagyrészt síkon volt nyúzva, szeretem a nehéz áttételeket és a száguldást is :D szal szinte mindig 3x7-ben ment, leginkább ezeken látszik meg a kopás. Outi ezért is jobb, mert ott jobban kihasználom a teljes tartományt a váltón, így egyenletesebben kopik. Most a montin racsni és lánc csere, húzza ki a nyaralást és a szezont, aztán tavasszal kap egy rendes hajtásrendszert.
Zsoltee
WD40 inkább tisztításra
WD40 inkább tisztításra jó, mint kenésre.
Azon nem gondolkoztál, hogy beleraksz egy nyolcas sort (ha belefér) és csak hetet használsz belőle?
Ugyanaz a láncszélesség és ugyanaz a sorköz. Csak nem tudod vagy a legnagyobb vagy a legkisebb lánckereket használni.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Rátapintottál, pontosan ez
Rátapintottál, pontosan ez üzemel nálam. Drága a 8as fékváltókar ...
Ebike-ról rendeltem (más
Ebike-ról rendeltem (más is kellett, épp most küldték volna) és ott nem volt shimano menetes 8-as, csak zoggie, azt meg nem tudom, hogy milyen minőség. Jó lesz ez a megarange, legalább közelebbiek a fokozatok, a legnagyobb fogaskereket meg eddig se használtam, most se fog hiányozni. 6 fokozattal megvoltak az emberek régebben is, gurult is a bicikli, ma meg már nem lehet élni 10 fokozat nélkül...
Zsoltee
Köszi, a racsnit úgy
Köszi, a racsnit úgy döntöttem, hogy szervízre bízom, nem rendeltem szerszámot. Amúgy satum sincs és a spenótot is utálom :D A lánc az gyerekjáték lesz, és az megnyugtató, hogy a hajtómű többet bír, az elég drága móka...
Zsoltee
Revoshift markolatváltóm
Revoshift markolatváltóm van. Egyszer már szétkaptam, amikor elkezdett gyengélkedni. Asszem ezt megpróbálom én kicserélni.
Zsoltee
A bowden elvágása lesz
A bowden elvágása lesz bajos... Hajlamos rojtolódni, ha nem bowdenvágóval vágod. Akkor meg nem lehet befűzni sehova. Persze ha van valami pőrgő-vágó-féléd, az is jó...
Én befűzöm, és nem
Én befűzöm, és nem vágom le, hanem egy 2 cm átmérőjű koszorúba feltekerem a felesleget. Így egyrészt megmarad a gyári nem rojtos végződés, másrészt később akár máshol is használható, nem kell kidobni, mert esetleg máshova rövid.
Ez jó móccer, de minden
Ez jó móccer, de minden eddigi bowdenemnek mindkét végén volt "göb" (outi+monti) Így mindenképpen vágnom kell, ha be akarom fűzni a házba.
A legjobb szerszámom egy
A legjobb szerszámom egy életlen csípőfogó :/ de majd megnézem a bowdent, hátha nem kell vágni... ha pedig vágni kell, akkor azt is lehet, hogy celluxszal rögzítem a végét és úgy fűzöm be, nem? úgy is át lehet fűzni, és nem sérti meg a bowdenházat.
Zsoltee
Szerintem nem fog átférni
Szerintem nem fog átférni celluxal... Inkább olvassz bele cinket, és vágd fűrésszel.
A cink a jó, de ha nincs
A cink a jó, de ha nincs pákád, akkor miután elvágtad, a sodrás irányának megfelelően csavarva told be a bowdenházba. De ha nincs mindkét végén lezárás, akkor ne vágd el befűzés előtt.
Oké köszi. Páka van és
Oké köszi. Páka van és cin is (alias ón, viszont nem cink ;)) ez jónak tűnik. Testbike-on azt írták, hogy a jagwire bowden mindkét végén van lezárás, de majd meglátom.
Zsoltee
Villanykarra jársz? :)
Villanykarra jársz? :)
progmat :) Zsoltee
progmat :)
Zsoltee
Az életlen
Az életlen csípőfogójával?! Villanykaron drótokról van szó, és drótok: következik csípőfogó. :)
________________
Sajnálom a bolondot.
A bejárt útszakaszból,
A bejárt útszakaszból, és a forrasztóón azonnali korrekciójából következtettem. :) Másrészt én közlekedésmérnökire járok, és nekem is csak nóném csípőfogóm van :) De villanyon akármilyen drót elvágása könnyebb. Kivéve, ha erősáramra megy valaki :)
Akkor te meg zsoltee igazi
Akkor te meg zsoltee igazi Hollywood hősök lehetnétek a csípőfogóitokkal! Tudod, amikor a filmekben hatástalanítják a pokolgépet:
A másodperc kijelző vészesen számol vissza... A hős verítékező homlokkal néz szembe két dróttal... Az egyik piros, a másik kék... Melyiket vágja el...?
A ti filmetekben ez még ráadásul tetézve lenne egy váratlan fordulattal. A csípőfogótok nem akarna vágni! Csak nyiszálnátok a drótot vele, őrületes pánikban!
A mozi közönség meg a székek szélén ülve lerágná az öklét az izgalomtól. Két Oscar Díj nektek! :D
Más. Gyerekszáj. Pistike átjön a szomszédból és ezt mondja: "Apuka küldött, hogy kérjek kölcsön egy ollót mert a miénkkel nam akar drótot vágni."
________________
Sajnálom a bolondot.
Ráadásul most bajlódok az
Ráadásul most bajlódok az első lámpámmal, és mindkét drót ugyanolyan színű. Nemtom a pokolgépet miért nem így csinálják, igazán megnehezíthetnék vele a magunkfajta főhősök dolgát :D
Csak a filmeken látsz nagy
Csak a filmeken látsz nagy piros ledes kijelzőket a bombákon. Egy mai átlagember valószínűleg töknyugodtan elsétálna egy igazi bombaszerkezet mellett, mert a való élet ugye nem hálívúúd.
az, hogy a kapcsolóhoz két ugyanolyan színű drót megy máshol is divat, hiszen ugyanaz a vezeték, csak egy kapcsolóval meg van szakítva. Logikailag teljesen mindegy, hogyan kötöd be, csak jó helyre forraszd vissza.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Pont ezt írtam az EL120as
Pont ezt írtam az EL120as hsz-ébe :)
Én a legegyszerübb
Én a legegyszerübb dinamós lámpát szeretem. Egy drót, és más semmi.
Szerszámokról szólva, nekem van egy régi, girbe-görbe, fanyelü vasfűrészem, amit ode nem adnék a legcsicsásabb, Sandwik meg bármilyen fűrészért sem! Az enyémet megszoktam, nyeklik ugyan, de jól kézre áll.
Különben egy indiai ismerősöm mondta egyszer, hogy Indiában ha megy egy félmeztelen ember egy vasfűrésszel, a helyiek nagy tisztelettel mutatnak rá: "Ott megy egy mérnök!"
Hát, nem kell Indiába menni ahhoz ma már. Régen a mérnökök köpenyzsebében egy logarléc meg egy subler volt, úgy mentek körül a műhelyekben. Ma már egy ütött-kopot franciakulccsal mennek, ami egyben kalapács is.
A műveleti irányításban olyanok, mint a többi szerelők. Ők is zsír majmok, nyakig az olajban és zsírban! :D
________________
Sajnálom a bolondot.
Azért én nem majmoznám le
Azért én nem majmoznám le őket, pláne mert én is közéjük fogok tartozni. Másrészt meg még én is szoktam nyakig olajos lenni. Amikor a BMW szervízben dolgoztam, Indián volt a becenevem, mert az olajos ujjaimmal töröltem meg az arcom, és állandóan vonalas volt :D
Másrészt most megpróbáltam az AK47-es bajonettem drótvágójával bowdent vágni, és eddig ez a legjobb, amit valaha használtam. :D Gondolom, egy bowden azért csak gyengébb, mint egy szögesdrót a harcmezőn :) De azért én egy Sandwick-nek is tudnék örülni :)
Ne érts félre, kérlek, a
Ne érts félre, kérlek, a "grease monkey" inkább kedveskedő, mint sértegető elnevezés. Főleg éppen autó szerelők hívják igy egymást! Csúnya is lenne lekicsinylésre mondani ezt valakinek.
Meg még a méltóságukon a legparányibb csorbát sem érző mérnökök és technikusok is tudják, hogy ők azok, amikor könyékig túrnak olajban, zsírban, piszokban. Nem is esik le az ujjamrol a karikagyűrü ha olykor ezt teszem én is!
http://en.wikipedia.org/wiki/Grease_monkey
________________
Sajnálom a bolondot.
Kösz, nem hallottam még :)
Kösz, nem hallottam még :)
Én meg firefox-ra
Én meg firefox-ra asszociáltam a grease monkey-ról :)
Zsoltee
Nem is tudtam eddig, hogy
Nem is tudtam eddig, hogy egy programot is elneveztek ezzel a tréfás kifejezéssel. Úgy veszem, nem terjedt el még eddig a magyar nyelvü megfelelője.
Azt mondja ez itt: "Na most a kis emberkéd úgy fog kinézni, mint egy kis zsír majom ebben a menő coverallban."
http://www.jenklairkids.com/Eshop/10Expand.asp?ProductCode=khead-4
Ez meg a legnagyobb autószerelő szervíz az Egyesült Államokban, Grease Monkey a neve, és azokat is képez és alkalmaz!
http://www.franchising.com/greasemonkey/
________________
Sajnálom a bolondot.
Nekem is sima
Nekem is sima oldalcsípófogóm van(éles és márkás, mióta egy nonamet már eltörtem bowdenvágás végett) és ezidáig sikerült elvágnom rojtolódásmentesen. Viszont celluxot ne tekerj rá, egyrészt mert ha annyira szétroncsolódott, akkor abból egy menet nem fogja össze, másrészt ha más egyszer sikerült a bovdenházba betolni akkor nem fog félúton elakadni, harmadrészt a cellux menet közben lecsúszhat, ami nagyon meg tud szivatni a következőleg esedékes cserénél.
a bowdenház acélból van, nem hinném hogy megsértené. Vannak viszont teflonbevonatú bowdenházak, abban kárt tehet, ha nagyon rojtos a vége.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Nekem életlen és
Nekem életlen és márkátlan van :/ a bowdenházam fogalmam sincs hogy milyen, de gondolom a legolcsóbb, mert original hervis-es. Ha szétrojtolódik akkor kipróbálom a cinezést, az elvileg ha le is törne a végéről, akkor se szorulna bele a bowdenházba.
Zsoltee
Ne rojtolódás után
Ne rojtolódás után cinezz, hanem előtte. És ne sokat, nem kell pacsálni, ha elvágod, utána egyből, és be fogja inni. A lényeg, hogy azonos legyen a keresztmetszete, mint a bowdennek, vagy csak kicsivel nagyobb, mert különben nem fog átférni a bowdenházon, vagy ha azon igen, akkor a bowdenházkupakon nem :)
Egy darabig ezzel se kell
Egy darabig ezzel se kell foglalkoznom, mert rendes volt a szervizes fickó, és kipucolta a bowdenházat. Kiderült, hogy mégse sérült meg a bowden, csak vmi mocsok miatt szorult a bowden. Mondjuk nem tudom, hogy hogy lehet azt kipucolni, de nagyon frankón megcsinálta, most szépen vált leszámítva, hogy a lánc meg a racsni már nem nagyon akarja azt amit én :)
Zsoltee
WD40-nel pucolta ki :) A
WD40-nel pucolta ki :) A magasabb végződésnél belenyomta, alul meg kifolyt a mocsok, még a bowdent se kell kiszedni. Sokkal kisebb réssel rendelkező alkatrészekből is kiszedi az a cucc a koszt.
És azt hol lehet
És azt hol lehet venni?Benzinkúton láttam vmi ilyesmit.
...................................................
No para!Normális tevékenység!
Bármelyik nagy áruházban.
Bármelyik nagy áruházban. Én a teszkóban vettem, mert az volt a legközelebb :) Először 100 ml-est vettem, ahhoz nem adtak kis fúvócsövet, szal csórni kellett a 400 ml-esről :D átragasztottam a kicsinek az oldalára. Legközelebb már volt 200 ml-es is, az jobban megéri, alapból van rajta kis csövecske, most ilyent vettem. Tényleg jó cucc, csak az a baj, hogy univerzális. Mindenre jó, de semmire se igazán :) Próbáltam már tisztítani is vele a láncot, tisztította, de nem az igazi. Próbáltam kenni is vele, gyakorlatilag hetente újra kellett fújni, mert kiszáradt.
Zsoltee
Jó ötlet! :) hogy mennyi
Jó ötlet! :) hogy mennyi mindenre jó... bejárattam vele a citadel u-lakat nem túl precíz zárát, videokártya ventillátort kentem vele, nyikorgós koliszekrényajtót újjá varázsoltam, tök néma :D
Zsoltee
Én a TF-2-vel vagyok
Én a TF-2-vel vagyok így... De az jobban ken, mer teflonos, és olcsóbb is...(asszem)
most olvasom mi a szitu,
most olvasom mi a szitu, komplett kerék nem segítség ,hátsó asszem 7es sor duplafalu,shimano agyas ha kell kompletten odaadom a kereket az útra vagy már megoldodott? propáltalak hivni
ja akkor te zaklattál,
ja akkor te zaklattál, amikor bicajon ültem :) ez a számod még nem volt eltárolva. Köszi a felajánlást, de már megoldódott! Ehhez nem nagyon értek, hogy mit is csináltak vele, de szét volt hullva a hátsó kerék csapágya, potyogtak a golyók belőle, most meg már szépen gurul :) Holnaputánra megérkezik a rendelt racsni meg a lánc, úgyhogy nemsokára olyan lesz a bicaj mint újkorában :D
Zsoltee
Újabb problémám van,
Újabb problémám van, leírtam a fenti szövegben. Kérlek segítsetek!
Egyébként ki lett cserélve a racsni és a lánc is, kiderült, hogy a váltóm mégis megarange kompatibilis, csak nem olyan sor volt rajta, szóval ezzel sincs gond. Viszont nem tűnik olyan harmónikusnak a HG40-es shimano racsni és a PC38 sram lánc együttműködése. 5-ös fokozatban furcsa rázó érzés, 4-es és 6-os gyengébben, a többinél szinte semmi. Nem értem, hogy mitől van, de végülis nem ugrál a lánc, és egész szépen vált, úgyhogy nem tragédia. Remélem hogyha összekopnak kicsit akkor javul a dolog.
Zsoltee
Annak a fék-izének a
Annak a fék-izének a csavarátmérője függ a fékkar típusától. Egyébként asszem fékbowden előfeszítő csavar a neve.
5 vagy 6 mm, nem tudom
5 vagy 6 mm, nem tudom pontosan meghatározni :)
És lehet ilyent utólag szerválni, esetleg lehet nélküle élni valahogy? A fékkarom az nagyon szimpatikus, nem szívesen cserélném le, főleg, hogy nincs is rá pénzem most :D
Zsoltee
Műanyag? :) Vagy ha nem,
Műanyag? :) Vagy ha nem, akkor hogy voltál képes elkenni? Egyébként nekem sajnos nincs, de tuti tudsz venni, csak vidd be a régit, h megnézzék, mekkora. Nem kell kifűzni a bowdent, csak akaszd ki a féktestet, csavard ki az előfeszítőt, és a résen bújtasd ki a sodronyt. De ha a fékkarban kenődött el a menet(valószínűtlenebb), akkor cserélni kéne. B+ fém fékkar egy ezres/pár, és sztem az bőven jó :)
A fékkar háza műanyag, de
A fékkar háza műanyag, de a csavar alu. Remélem a menet még nem ment szét. Nem tudom hogy tudtam így legyilkolni, gondolom nagyon ki volt csavarva és elég nagy erőhatások érték :) A tövéhez közelebb kb. a harmadánál kb. 15 fokban meghajlott és kicsit el is csavarodott, ezen már a rajta levő anyacsavarszerűség se megy át, mert eldeformálódott a menete a csavarnak. Azt tudom, hogy hogy kell szétkapni, már itt van az asztalomon a csavar.
Az alkatrészcserével meg úgy vagyok, hogy csak jófajtát vennék most már, pl. hogy ilyen apró hülyeségek miatt ne kelljen szívni. Viszont most az az ezres kiadás se kéne, nemhogy még több...
Zsoltee
Műanyag fákkarház? Az
Műanyag fákkarház? Az elég kukának hangzik. Azt a csavart én is meghajlítottam a régi gépemen, de a mostanin jó vastag... Azt, hogy szervízben van-e nem tom, de nem hiszem.
A fékkar legalább alu :)
A fékkar legalább alu :) pedig szimpatikus kis kétujjas fék, tök jó volt eddig. Nem szeretnék B+ fékkart venni most, jó lenne, ha lenne ha ez még húzná addig amíg lesz pénzem egy jó fékkarra. Te milyent használsz most?
Zsoltee
délután találkozzunk
délután találkozzunk valahol (pl milli) és adok egyet! eszembe jutott, hogy a régi montimon, ami az erkélyen rohad, a fékek még tök jók voltak (amíg a rozsda meg nem zabálta a rozsdásodó részeket) de ez az alu csavar még használható.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Ez szuper lenne! Viszont én
Ez szuper lenne! Viszont én még Pécsen vagyok, hétfőn megyek fel Bp-re, majd még megbeszéljük, hogy mikor találkozzunk, köszi!
kapcsolatfelvételi bizbasz nem működik a CM-en, de gondolom megtalállak valahol itt :)
Zsoltee
-- itt egy email cím volt,
-- itt egy email cím volt, de kitöröltem :P --
:)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
hmm. kellett volna egy
hmm. kellett volna egy válasz rá... >:-D
Bice-Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
NYÉLEN RAKOM, DE A JÁRDÁN!
degonoooosz :) Zsoltee
degonoooosz :)
Zsoltee
Na ez is megvan :) Kaptam
Na ez is megvan :) Kaptam még itt Pécsen egy romhalmazról ilyen alkatrészt, úgyhogy megoldódott a probléma. Ezt jól be is tekertem, nehogy ugyanarra a sorsra jusson :D Aztán majd spórolok egy igazi fékkarra :) Egyébként megnéztem ez egy Alhonga cuccos.
Úgyhogy köszi szépen a felajánlást, de nem élek vele ;)
Zsoltee
ok! akkor az enyémet majd
ok!
akkor az enyémet majd visszacsavarom a rozsdásodó bringába, hogy legalább azon a 2 centin cédje a rozsdától :D
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Deore van most. Ezen nem
Deore van most. Ezen nem hajlik el a csavar. A régi valami noname volt egy gepida brinyón, amin a féken kívül alivio szett volt...
Én avid fr-5-öst néztem
Én avid fr-5-öst néztem ki, mindenki dicséri és jó cuccnak tűnik, bringabutikban csak 2k, de remélem norbee megment és nem kell még erre is költenem :)
Zsoltee
Én a helyedben tektro
Én a helyedben tektro kétujjast vennék a Hugóban 2k-ért, baromi jól néz ki az ujj-formájú fékkar. :) De sajnos már van egy hidraulikus deorém :D A másikon meg egy Acera kb 99 óta, és még mindig jó. De a tesóméra most B+ Hole-t raktam, ami szintén jól néz ki, és minden funkció megvan rajta, ami az Acerán. Viszont az alu-műanyag párosításból a műanyag a gyengébb, szóval ha még az alu csavar is elhajlott, akkor mi lehet a műanyag menettel? O.o
Olyan csavarom nekem is van
Olyan csavarom nekem is van és nem tudtam mire való,egy kicsit csavargattam is,hogy meglássam mi történik.Szóval azt sem csavargatom többet.Mit is állít tulajdonképpen?
...................................................
No para!Normális tevékenység!
Élveznéd, ha nyílt napot
Élveznéd, ha nyílt napot tartanának néha a reptéren, mi? Egy helikopteren rengeteg csavar van, amiről nem könnyen lehet egyből kivenni, hogy mit is csinál! :D
________________
Sajnálom a bolondot.
Van egy haverom,a reptéren
Van egy haverom,a reptéren dolgozik és a siklóernyőzés a hobbija,de engem a bicajomon levő sok kütyü érdekel:)
...................................................
No para!Normális tevékenység!
"...de engem a bicajomon
"...de engem a bicajomon levő sok kütyü érdekel"
Fellélegeztem! :D
________________
Sajnálom a bolondot.
Végülis a bowdenház
Végülis a bowdenház hosszát állíthatod vele, ha kifelé tekered, összébb húzódnak a fékpofák, mert jobban feszül a sodrony, és nem kell annyit húzni a fékkaron, hogy fogjon a fék.
A PC38 "ár-érték
A PC38 "ár-érték arányához":
ok, h 1600 ft,de: kb. 1000 km-t mentem vele városban (tél nélkül, a leírthoz hasonló, 3x6-os rendszeren, gondos karbantartással) és gyakorlatilag kuka: Fél szemmel hosszabb a teljes hosszon, mint a connex 808-asom, ami ezzel az eredménnyel "félúton" van a kopásban a rohloff caliber azon oldalával mérve,ami még ha beesik is, akkor is sorcsere nélkül cserélhető a lánc. Pedig ez a hegyigépen van,és nem mondanám, h sokat simogattam volna,akár használat,akár karbantartás szempontjából. 2000 km van benne,4200 ft volt...érdemes utána számolni!
(Én azonos használati körülmények közt olyan 5-8x-os élettartamot jósolnék neki a pc38-hoz képest.)
kb 800 km-en túl van már,
kb 800 km-en túl van már, és tökéletes (nyúlást nem tudok mérni, váltás pontos, lánc nem ugrabugrál), ebből olyan 60-70 km szakadó esőben, szinte minden szétrohadt a bringán ami csak tudott, a láncot nem viselte meg a dolog. Ja amúgy jórészt aszfalt és kényelmes-túrázós, nem vadulós tempó.
A connex-et nem ismerem, őszintén szólva még nem is hallottam róla :) egy keresztkérdés: patentszeme van-e néki? ez elég praktikus dolog a sram-nél. Mondjuk ahhoz több embertől kell hallanom, hogy ez az álomlánc, hogy kiadjak érte 3x annyi pénzt :)
Zsoltee